Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 december 2008 - 23:03

Unregistered356d76bd
  • Unregistered356d76bd
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Har fått min nya box i dag.Det som slår mig först är att fjärren inte funkar.Har släckt alla lågenergi lampor och även provat med min pionerfjärr utan resultat.Lösningen är att om man stänger av plasman så funkar fjärren.Provade att avskärma boxen med plåt men det gjorde ingen skillnad? :huh:
Sen nästa problem jag kör boxen med 1080i och dvi/hdmi och det funkar bra på dom flesta kanaler utom vissa då dom visas i förlitet format.På vissa kanaler som tex tv8, Discovery ,National geografik, så visas bara en liten bild med ca 5-10cm svart runtom och på tv4 fakta och tv4 guld så är det svart 15cm på sidorna.Hade en Samsung 9500 tidigare och den har ju fungerat underbart bra i ca 15 år.Den här nya boxen är ju så ******** seg också om man råkar få kontollen att fungera.

Postad 17 december 2008 - 23:38

Unregisteredc57ea1f4
  • Unregisteredc57ea1f4
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ett antal gånger nu botar min box om när jag spolar förbi reklamen i inspelat material.

Har även stora problem med o få den o synka ljudet med bilden efter det man spolat (oavsett vilken kanal det är mao inte TV4 problemet). tar iblan upp emot 20 sek innan det lirar o ibland måste jag spola lite igen för att få det o synka.

samt alla de andra problemen lite då o då...
om inte nya patchen löser problemet blir det att häva köpet.

/ Vanheden

Postad 18 december 2008 - 07:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har fått min nya box i dag.Det som slår mig först är att fjärren inte funkar.Har släckt alla lågenergi lampor och även provat med min pionerfjärr utan resultat.Lösningen är att om man stänger av plasman så funkar fjärren.Provade att avskärma boxen med plåt men det gjorde ingen skillnad? :huh:
Sen nästa problem jag kör boxen med 1080i och dvi/hdmi och det funkar bra på dom flesta kanaler utom vissa då dom visas i förlitet format.På vissa kanaler som tex tv8, Discovery ,National geografik, så visas bara en liten bild med ca 5-10cm svart runtom och på tv4 fakta och tv4 guld så är det svart 15cm på sidorna.Hade en Samsung 9500 tidigare och den har ju fungerat underbart bra i ca 15 år.Den här nya boxen är ju så ******** seg också om man råkar få kontollen att fungera.

- använd knappen on demand för att få fyllt ut rutan.

- den mjukvara som aldrig kommer, lär förbättra överföringen med fjärr. Annars, i väntan, så kan man använda en universall fjärr typ http://cdon.se/hemel...l_remote-720201
eller som du säger stänga av TV'n under växling med fjärren (funkar hver gang) :)

Ett antal gånger nu botar min box om när jag spolar förbi reklamen i inspelat material.

Har även stora problem med o få den o synka ljudet med bilden efter det man spolat (oavsett vilken kanal det är mao inte TV4 problemet). tar iblan upp emot 20 sek innan det lirar o ibland måste jag spola lite igen för att få det o synka.

samt alla de andra problemen lite då o då...
om inte nya patchen löser problemet blir det att häva köpet.

/ Vanheden

Försök få ett utbyte, verkar vara värre än "normalt". Även om man kan ha en bred tolkning vad som är normalt med denna box.

Redigerat av Unregistered124686ac, 18 december 2008 - 07:53.

Postad 18 december 2008 - 08:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Uppskalning är den teknik som gör att en lågupplöst bild kan fylla ut hela din nya högupplösta tv. Det är allt den gör, det är ingen magisk bildförbättrare som kan trolla fram pixlar som inte finns. Absolut finns det skillnad mellan bra och dålig uppskalning men ingen som på ett magist sätt gör att man inte ser skillnad på SDTV och HDTV. Chip från bla Faroudja, Reon-VX och HQV Chip är dyra lösningar som kanske ska göra skillnaden. Vilket chip har denna Box?

Precis, men det är skillnad på billiga uppskalningschip (som förmodligen finns i denna box och de flesta TV) som skalar upp linje för linje jämfört med de nyare och dyrare uppskalningschipen som finns i tex Oppo dvd-spelare och numera även i Sonys Blu Ray-spelare, S350/550 (dock EJ PS3), som skalar upp pixel för pixel. Nyttan med detta är att man får en bättre skärpa i bilden, men givetvis kan man aldrig få mer detaljer.

Postad 18 december 2008 - 20:28

Unregistered356d76bd
  • Unregistered356d76bd
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Hur är det med HDCP på boxen?Den verkar inte vara aktiverad för det fungerar utmärkt för mig att köra både 1080i och 720p till dvi på min gamla Firstline plasma.Sen står det att när man har aktiverat HD så kommer det ev någon signal ut till komponent och scart men det gör det på min box.Hur kommer deet sig?Har det med vilken mjukvara man har i boxen eller har jag bara tur.En annan sak är att jag har betydligt sämre bild nu på vissa kanaler tex svt24 än vad jag hade med gamla boxen,undrar vad det beror på.Pratade med cd suport i dag om fjärren som ej funkar och dom sa att jag skulle avaktivera brusreduseringen på tvn men det gjorde ingen märkbar skillnad tyvär.Nu är det i princip omöjligt att byta kanal och det plir inte heller bättre med Pioneer fjärren som jag har:(

Postad 18 december 2008 - 21:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur är det med HDCP på boxen?Den verkar inte vara aktiverad för det fungerar utmärkt för mig att köra både 1080i och 720p till dvi på min gamla Firstline plasma.Sen står det att när man har aktiverat HD så kommer det ev någon signal ut till komponent och scart men det gör det på min box.Hur kommer deet sig?Har det med vilken mjukvara man har i boxen eller har jag bara tur.En annan sak är att jag har betydligt sämre bild nu på vissa kanaler tex svt24 än vad jag hade med gamla boxen,undrar vad det beror på.Pratade med cd suport i dag om fjärren som ej funkar och dom sa att jag skulle avaktivera brusreduseringen på tvn men det gjorde ingen märkbar skillnad tyvär.Nu är det i princip omöjligt att byta kanal och det plir inte heller bättre med Pioneer fjärren som jag har:(

HD-signal går ut på både component och HDMI.
SD är oftast sämre när boxen skalar upp än när TVn gör det. Åtminstone om man har en bra TV.

Postad 18 december 2008 - 23:31

Stefanowitch
  • Stefanowitch
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Uppskalning är den teknik som gör att en lågupplöst bild kan fylla ut hela din nya högupplösta tv. Det är allt den gör, det är ingen magisk bildförbättrare som kan trolla fram pixlar som inte finns.

OK, men då förstår jag inte att den inte skalar om 4:3 SD sändningar till Widescreen dito ?
Det verkar tvärtom så att via HDMI och HD aktiverat, så visar den det faktiska formatet som sändningen sker i. Eller ?

Postad 19 december 2008 - 08:01

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Ni som har problem med fjärren kan testa om detta kanske hjälper!

Fjärren fungerade förut aldrig när TV;n var igång men när man slog av TV;n så fungerade den utan problem. Testade därför att lägga en filt över TV;n när den var igång å då funkade fjärren. Testade sedan att täcka halva TV; med filten och fortfarande funkade fjärren utan problem, de spelade ingen roll om jag täckte över höger eller vänster sida på TV;n. Efter att jag testat att minska ytan av TV;n som jag täckte så kom jag fram till att TV;n behövdes täckas över med minst en fjärdedel. Men det är ju lite besvärligt att ha en fjärdedel av TV;n övertäckt när man ser....hehehe.

HDTV-boxen står i det vänstra övre facket i TV-bänken (180cm lång med tre fack som det sitter ett hyllplan i varje fack i. Kopplade ur HDTV-boxen och flyttade den till det nedre vänstra facket. Å då reagerade den på fjärren helt plötsligt:). Testade sedan att lägga några böcker under boxen så att den kom upp ca 1dm, då vägrade den reagera på fjärren igen. Bra tänkte jag då var detta fixat å stängde av allt.

Efter 15min var jag tvungen att gå dit igen för att testa om det fortfarande funkade, suck nu reagerade den inte igen :D Satt där och toktryckte på fjärren och helt plötsligt funkade den igen hur bra som helst:) Hmm.... Stängde av allt igen och väntade 15min, blev samma sak igen, reagerade inte alls på fjärren:( Efter ett tag så upptäckte jag att fjärren inte fungerar de ca första 5minuterna allt är påslaget för att sedan vakna till och fungera utan problem:)

Så från att inte fungerat alls så är de nu bara de första 5minuterna som den inte fungerar:) Förstår dock inte alls vad som händer efter ca 5minuter så den börjar fungera.... men men de funkar iaf....

TV;n är föresten en Toshiba 47Z3030D

Postad 19 december 2008 - 08:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

OK, men då förstår jag inte att den inte skalar om 4:3 SD sändningar till Widescreen dito ?
Det verkar tvärtom så att via HDMI och HD aktiverat, så visar den det faktiska formatet som sändningen sker i. Eller ?

Nu blandar du ihop 2 saker. Uppskalning har inget att göra med att visa 4:3 som 16:9. Tryck på On demand för att ändra aspect (det är väl 100:e gången vi nämner detta i tråden, eller?)
Är det en HD-kanal så fungerar dock inte On demand, av tidigare förklarade anledningar...

Postad 19 december 2008 - 09:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ni som har problem med fjärren kan testa om detta kanske hjälper!
...

Problemet är väl att TVn läcker ljus/energi i IR-området? Precis som lågenergi-lampor. (någon som kan mäta/bekräfta?). Eller snarare att fjärrkontrollen/ögat i boxen, arbetar på sådant sätt, med sådana koder, att de ej kan tränga igenom bruset. (kan säga att de elektronikprodukter med fjärrkontroll jag har i rummet med en plasma och tre långenergilampor fungerar som de ska)

Okej, inser att det jag föreslår jobbar åt fel hål, åt UV-området och det är inte där fjärrkontrollen arbetar. Så det gäller då att finna motsvarande för IR-området och montera på TVns skärm....
http://www.cwaller.d...ection_film.htm

fast nej, det är inte en praktiskt lösning. Det är jekla mystiskt att de inte klarat av att bygga en fjärrkontroll som fungerar. De som skapat denna del av produkten kan inte jobba kvar hos Sagem nu. Jag skulle sparkat/omplacerat dem omedelbums. Ett fel av denna art får man inte missa!

Postad 19 december 2008 - 10:03

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

snip
Eller snarare att fjärrkontrollen/ögat i boxen, arbetar på sådant sätt, med sådana koder, att de ej kan tränga igenom bruset.
snip

Jag gjorde en enkel test med en digitalkameras sökare:
Denna fjärrkontroll jobbar mellan icke ljus (0) och ljus (1). Alla andra fjärrkontroller jag har testar jobbar mellan ljus (0) och ännu mera ljus (1).
En hög "brusnivå" gör då att inga nollor kan tolkas av IR-ögat; allt blir ettor (ljus) då Sagems ettor ligger samtidigt för "lågt".
Givetvis kan den binära logiken vara den omvända, principen är ändå den samma.

Postad 19 december 2008 - 11:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Problemet är väl att TVn läcker ljus/energi i IR-området? Precis som lågenergi-lampor. (någon som kan mäta/bekräfta?). Eller snarare att fjärrkontrollen/ögat i boxen, arbetar på sådant sätt, med sådana koder, att de ej kan tränga igenom bruset. (kan säga att de elektronikprodukter med fjärrkontroll jag har i rummet med en plasma och tre långenergilampor fungerar som de ska)

Okej, inser att det jag föreslår jobbar åt fel hål, åt UV-området och det är inte där fjärrkontrollen arbetar. Så det gäller då att finna motsvarande för IR-området och montera på TVns skärm....
http://www.cwaller.d...ection_film.htm

fast nej, det är inte en praktiskt lösning. Det är jekla mystiskt att de inte klarat av att bygga en fjärrkontroll som fungerar. De som skapat denna del av produkten kan inte jobba kvar hos Sagem nu. Jag skulle sparkat/omplacerat dem omedelbums. Ett fel av denna art får man inte missa!

Återigen: det funkar utmärkt med en Harmony-fjärr och då har jag upp till 7 lågenergilampor tända i rummet, samt boxen bakom glasluckor precis under en 42"-plasma. Inga som helst problem.
Med andra ord, det är Sagems fjärr som är kass och inte boxen i sig (i detta avseende i varje fall).
Som en bonus så slipper man då även de flesta hängningar av boxen.

Postad 19 december 2008 - 16:07

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
När jag har haft strömmen avstängd till boxen och pluggar i den igen så får jag inte igång boxen på något annat sätt än att trycka på den lilla röda powerknappen på fjärren. Ingen annan knapp ger någon som helst respons. Vad är detta för nys?
På det viset måste jag ju vänta på att boxen ska init:a sig 2 gånger. Första gången händer inget annat än att den går till något slags viloläge. När jag då trycker på pwr så init:ar den igen, en blå ruta med CD-loggan kommer upp och strax därpå startar boxen.

Att strömmen är avstängd ibland beror på att de båda uttagen vid TV'n är kopplade till en strömbrytare på väggen så man kan stänga av allt på en gång.

Postad 19 december 2008 - 18:22

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Vad är detta för nys?

Tycker egentligen inte att det är så konstigt, boxen måste ju göra en "uppstart" för att gå in i beredskapsläge för att vara beredd att utföra programmerade inspelningar. Man vill ju inte heller att boxen efter ett strömavbrott ska starta upp och vara "på". Då hade det hamnat som en bugg i listan.

Edit,
Tittade just på de inspelningar jag gjorde igår och samtliga tre startade 10 minuter före tiden och slutade med andra ord 10 minuter för tidigt också, det var på olika kanaler. Någon mer som har sett detta på inspelningar gjorda den 18/12?

Har TV4HD slutat att sända i HD, ett tag så verkade allt gå i HD, men nu tycker jag mig inte ha sett något i HD den senaste tiden?? (kanske lika bra det kanske)

Redigerat av Unregistered124686ac, 19 december 2008 - 21:29.

Postad 20 december 2008 - 11:44

Stefanowitch
  • Stefanowitch
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Nu blandar du ihop 2 saker. Uppskalning har inget att göra med att visa 4:3 som 16:9. Tryck på On demand för att ändra aspect (det är väl 100:e gången vi nämner detta i tråden, eller?)
Är det en HD-kanal så fungerar dock inte On demand, av tidigare förklarade anledningar...

Jo jo men du skrev ju faktiskt så här:
"...gör att en lågupplöst bild kan fylla ut hela din nya högupplösta tv"...

Postad 20 december 2008 - 14:40

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Tycker egentligen inte att det är så konstigt, boxen måste ju göra en "uppstart" för att gå in i beredskapsläge för att vara beredd att utföra programmerade inspelningar. Man vill ju inte heller att boxen efter ett strömavbrott ska starta upp och vara "på". Då hade det hamnat som en bugg i listan.

Edit,
Tittade just på de inspelningar jag gjorde igår och samtliga tre startade 10 minuter före tiden och slutade med andra ord 10 minuter för tidigt också, det var på olika kanaler. Någon mer som har sett detta på inspelningar gjorda den 18/12?

Har TV4HD slutat att sända i HD, ett tag så verkade allt gå i HD, men nu tycker jag mig inte ha sett något i HD den senaste tiden?? (kanske lika bra det kanske)

Såg att klockan gick 10 min fel jämfört med min box nr2. Vet inte varför! Startade om hd-boxen sen stämde tiden!!!

Göta Kanal 2 var i HD igår trots att det bara var vanliga TV4:ans logga. Doc´k ingen superbild men ändå
bättre än SD...

MVH Lundis

Redigerat av lundis68, 20 december 2008 - 14:40.

Postad 20 december 2008 - 14:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jo jo men du skrev ju faktiskt så här:
"...gör att en lågupplöst bild kan fylla ut hela din nya högupplösta tv"...

Jo, man kan ju kalla att fylla ut en 4:3 till 16:9-bild för uppskalning, men det jag syftar på är uppskalning från 576i till 720p eller 1080i.
Ditt problem borde dock lösas genom att trycka på On Demand.

Postad 20 december 2008 - 21:20

profan
  • profan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Boxen påstår att signalen är för svag o att jag ska kontrollera antennen, men fenomenet uppstår när jag zappat runt en stund, trots att jag har 171db konstant. Deta hände aldrig med gamla boxen utan hårddisk.
Fan jag blir tokig. Det räcker att stänga av o sätta påboxen så fungerar det en stund.Om jag inte zappar utan har samma kanal hela tiden är det konstant bild. Fan vilken skitbox.

Postad 20 december 2008 - 21:25

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Efter att boxen varit problemfri ett tag därför jag inte satt igång den så drog jag ingång boxen på riktigt idag. Skulle titta på 3 inspelade avsnitt av Dödsdommen = 2 TV4 SD och 1 TV4 HD. När slutet skulle komma på serien hängde sig självklart boxen och det var skälvklart avsnittet från TV4 HD. Boxen hängde sig precis när man fått reda på mysteriummet och mamman skulle gå till dottern som stod och väntade vid bilen. Vet inte om jag få se slutet men ska vänta till dansbandskampfinalen har spelats in färdigt. Många påstår ju här att pågående inspelningar fortsätter även om boxen hänger sig. Om inte - får jag inte se det programmet också men man är ju numera luttrad av hängningar och ej uppdaterad epg eller att inspelningar av C? filmer bara blir 40 minuter långa efter att satt inspelningen med epg.

Till alla er som undrar om man vågar köpa boxen trotts alla klagomål i tråden:
- Vänta och se om kommande uppdateringar eller byte av leverantör av Boxen gör att ni som vill att det bara ska fungera, kan slå till.
- Köp om ni inte bryr er så mycket och kan svälja att en box kan vara kinkig ibland därför att den är billig i inköp.

Redigerat av ruva, 20 december 2008 - 21:30.

Postad 20 december 2008 - 22:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Nopp. inspelningen stoppas när boxen hänger sig så sambon är nu ursinnig på att hon aldrig får se ett inspelat program till slutet vilket är en överdrift då jag uppskattar att boxen inte hänger sig jämt. Det bästa är att inte se på boxen när man spelar in då brukar det fungera.

Den engelska serien hostade igång igen efter en norsk resert så sista 8 minuterna fick vi se.

Postad 20 december 2008 - 22:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Klockan fortsätter att vara konstig, Svensson Svensson's inspelning startade 21.20 istället för 21.30. Klockan i boxen visade 21.40 när den var 21.30! fick manuellt lägga till 30minuter för att få med slutet. Jag kollade flera gånger under filmen att klockan fortsatt gick fel, men när den var slut så var klockan rätt 22.00, den hade justerat sig utan en omstart. Mycket konstigt är det

Tråkigt med din box ruva, du skulle kanske prova med en ny?

Postad 20 december 2008 - 22:31

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Boxen påstår att signalen är för svag o att jag ska kontrollera antennen, men fenomenet uppstår när jag zappat runt en stund, trots att jag har 171db konstant. Deta hände aldrig med gamla boxen utan hårddisk.
Fan jag blir tokig. Det räcker att stänga av o sätta påboxen så fungerar det en stund.Om jag inte zappar utan har samma kanal hela tiden är det konstant bild. Fan vilken skitbox.

Hade också dessa problem under kvällen (bor i Göteborgsområdet) mitt under Ernst-programmet (ej under reklamavbrott eller zappning/inspelning).
En orsak kan vara störningar pga regnväder någonstans i satellitens "line of sight". Att boxen inte tål detta är naturligtvis dåligt.

Jag tror inte att det var boxens direkta fel (den här gången).

Postad 21 december 2008 - 07:30

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej allihop,

upptäckte också att systemklockan gick fel igår. Men för att krångla tilldet så visade klockan rätt på vissa av kanalerna jag tittade på!
En omstart (drog ut sladden :rolleyes: ) gjorde att tiden hoppade rätt.

Mycket märkligt.

Den senaste tiden har jag upplevt att alla mina programmerade inspelningar har strulat med tappad början eller tappat slut. Inte konstant dock utan deta varierar mellan de bägge varianterna.

Ha det gott och gd jul och gott nytt så hoppas vi på att nästa år kan bli det genombrott i mjukvara och tidssynk vi behöver :)

Postad 21 december 2008 - 10:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej allihop,

upptäckte också att systemklockan gick fel igår. Men för att krångla tilldet så visade klockan rätt på vissa av kanalerna jag tittade på!
En omstart (drog ut sladden :rolleyes: ) gjorde att tiden hoppade rätt.

Mycket märkligt.

Den senaste tiden har jag upplevt att alla mina programmerade inspelningar har strulat med tappad början eller tappat slut. Inte konstant dock utan deta varierar mellan de bägge varianterna.

Ha det gott och gd jul och gott nytt så hoppas vi på att nästa år kan bli det genombrott i mjukvara och tidssynk vi behöver :)

Tiden kommer från satelliten och uppdateras vid varje uppstart, det är samma sak med comboboxen. Det är alltså inte boxens fel om tiden visar fel ibland.

Postad 21 december 2008 - 11:27

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tiden kommer från satelliten och uppdateras vid varje uppstart, det är samma sak med comboboxen. Det är alltså inte boxens fel om tiden visar fel ibland.

Som jag såg igår så är det inte enbart vid uppstart som klockan uppdateras. Klocka gick först rätt tidigare på kvällen, när Svensson Svensson startade så var den ung 10 minuter fel men helt plötsligt var den rätt igen (utan omstart), detta var när nästa program startade. Om hakjar har haft olika tider på olika program så måste det tyda på att tiden skickas över med varje program, kanske ligger tiden inbakad i EPG data, den som skickas för de två närliggande programmen (EPG som ingår i sändningen). Man kunde också se att det stämde inte helller hur långt in man var i programmet man var, den visade att man var halvvägs in när det just startat.

Men det är nog som sagt inte boxens fel

Redigerat av Unregistered124686ac, 21 december 2008 - 11:34.

Postad 21 december 2008 - 11:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

hehe, comboboxen och klockan... låt den stå påslagen några timmar/över och den visar ofelaktligen fel på en timma eller så. Så långa man vandrar inom Canal+ kanaler håller klockan oftast envist kvar vid en felaktiga tiden, fast EPGn är uppdaterd, men växlar man till marknätet och tillbaka eller mellan vissa kanaler (byter MUX kanske?) så hoppar klockan rätt. Har inte testat om timer-inspelningar påverkas men jag skulle tro det.

Klockfelet har väl pågått sedan senaste uppdateringen av den boxen eller kanske tidigare? Asch, minns inte, har inte brytt mig. men någonstans är det galet. I boxen eller i det satelliten sänder.

Postad 21 december 2008 - 11:45

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har CDs hårddiskbox sedan april -08 och den funkar utan några som helst problem när jag spelar in. Jag spelar in en hel del från Canal+ så att man får valuta för sitt C+ abb.

Jag vet inte om följande har med saken att göra eller om jag bara har haft snortur. Jag har aldrig spelat in med egen timerinställning, utan endast via EPG (bekvämt). Det har funkat toppen hittills.

Eventuellt kanske man kan fundera på om det finns någon skillnad om man ställer in inspelning via timern eller EPG.

Jag upplever dock en annan sak som lite irriterande, om jag startar boxen efter TVn eller ungefär samtidigt så blir bilden konstig, hackig och ihoptryckt. Om jag går till SVT HD så justerar boxen signalen till 720p och det blir rätt bild, därefter kan jag gå till annan kanal (riktig eller uppskalad 1080i). Det verkar som om boxen inte hinner få över all info till TVn om hur den skall tolka bilden (Philips 50' plasma) innan TVn bestämmer sig. Om man drar igång boxen först och väntar tills den är färdig med sin uppstart och därefter sätter på TVn så blir bilden rätt direkt. Har testat min box mot en kompis TV (Philips 42' plasma) och kunde se att det då funkar fint direkt utan detta problem.

Jag gissar att TVn och boxen inte är fullt kompatibla vid uppstart. Någon som vet något om detta eller har liknande symptom?

Jag hoppas dock på att den ständigt uppskjutna uppdateringen (januari nu tror jag) skall rätta till detta. CD lyckades ju någorlunda fixa till den andra HD-boxen som jag också har till att funka bättre.

Postad 21 december 2008 - 12:31

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Återigen: det funkar utmärkt med en Harmony-fjärr och då har jag upp till 7 lågenergilampor tända i rummet, samt boxen bakom glasluckor precis under en 42"-plasma. Inga som helst problem.
Med andra ord, det är Sagems fjärr som är kass och inte boxen i sig (i detta avseende i varje fall).

Det stämmer inte alls om inte Harmony 525 är sämre än den den Harmony fjärr som du har. För det är en Harmony 525 som jag använder och den funkar precis lika bra/dåligt som Sagems fjärr....

Postad 21 december 2008 - 12:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Med min Harmony 525 blev det inte mindre låsningar av boxen än med orginalfjärren. Det är fortfarande ungefär samma men vilken bra fjärr annars. Toppen att man kan både sätta på och stänga av boxen, TV, Försärkaren med ett knapptryck.

Postad 21 december 2008 - 13:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Jag gjorde en enkel test med en digitalkameras sökare:
Denna fjärrkontroll jobbar mellan icke ljus (0) och ljus (1). Alla andra fjärrkontroller jag har testar jobbar mellan ljus (0) och ännu mera ljus (1).

Snabb kamera? Jag kan icke avgöra om annan modulering sker på andra apparater. I sig är det en utmärkt modulering då skillnaden mellan av och på är enkel att detektera. Det är väl det normala sättet att sända? Hopp mellan olika frekvenser är det väl ingen som gör, mycket enklare med klassisk "morsekod". Av och på.

mmh två som säger emot dig i senare inlägg. Intressant. Lösningen torde vara tudelat, möjlig att hitta en både i box och kanske fjärr.
Om vi antar att boxen idag inte klarar av att alltid särtyda ettor och nollor så tyder det på att signalnivån är för liten. En fjärrkontroll med en starkare sändare kan då vara en lösning och en annan en bättre signalbehandlling i boxen en annan. Eller kanske att man putsar fönstret på boxen. Om man håller fjärren närmer boxen, fungerar det bättre då?

Postad 21 december 2008 - 13:15

Gilmore
  • Gilmore
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nu har jag haft denna box ett tag och hunnit upptäcka en del problem som ni tidigare beskrivit här. Måste ändå säga att jag haft tur med min box, har faktiskt inte haft några större problem med den.

En sak som jag saknar från min förra box från CD är att när man kollar på "info" (den rutan i nederdelen av skärmen, alltså inte tv guiden), är att man ska kunna trycka på siffran för den kanal man vill ha info för istället för att blada sig dit som man måste göra nu. Dessutom vore det önskvärt att man skulle kunna spela in den kanal man ser info för, då skulle man kunna börja spela in en annan kanal som man inte ser på för tillfället. Det blev lite knepigt formulerat det där men jag hoppas att någon ska förstå iaf :rolleyes:

Jag undrar också vad som är bästa lösningen för att kunna se på boxen i andra rum. Förut har jag kört genom videon och en vanlig antennkabel till den andra tvn, det har fungerat bra, men nu har jag gjort mig av med videon. Jag funderar på om det skulle fungera med en sån här: http://www.webhallen...od.php?id=66476 ?

Som alla andra hoppas jag på att tomten kommer med en, om något försenad, välbehövlig julklapp i form av en uppdatering.

Postad 21 december 2008 - 14:50

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Nu har jag haft denna box ett tag och hunnit upptäcka en del problem som ni tidigare beskrivit här. Måste ändå säga att jag haft tur med min box, har faktiskt inte haft några större problem med den.

En sak som jag saknar från min förra box från CD är att när man kollar på "info" (den rutan i nederdelen av skärmen, alltså inte tv guiden), är att man ska kunna trycka på siffran för den kanal man vill ha info för istället för att blada sig dit som man måste göra nu. Dessutom vore det önskvärt att man skulle kunna spela in den kanal man ser info för, då skulle man kunna börja spela in en annan kanal som man inte ser på för tillfället. Det blev lite knepigt formulerat det där men jag hoppas att någon ska förstå iaf :rolleyes:

Jag undrar också vad som är bästa lösningen för att kunna se på boxen i andra rum. Förut har jag kört genom videon och en vanlig antennkabel till den andra tvn, det har fungerat bra, men nu har jag gjort mig av med videon. Jag funderar på om det skulle fungera med en sån här: http://www.webhallen...od.php?id=66476 ?

Som alla andra hoppas jag på att tomten kommer med en, om något försenad, välbehövlig julklapp i form av en uppdatering.

Min andra-TV i köket fungerar inte med trådlös överföring, varje gång micron går igång så får jag störningar. Jag har i stället en RF-modulator köpt på Kjelles sittande i ena scartutgången för att mata ut bild. Bildkvalitén är inte den bästa jämfört med att mata ut via HDMI eller Component, men det är ju trots allt bara en köks-TV.

Postad 21 december 2008 - 17:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

mmh två som säger emot dig i senare inlägg. Intressant. Lösningen torde vara tudelat, möjlig att hitta en både i box och kanske fjärr.
Om vi antar att boxen idag inte klarar av att alltid särtyda ettor och nollor så tyder det på att signalnivån är för liten. En fjärrkontroll med en starkare sändare kan då vara en lösning och en annan en bättre signalbehandlling i boxen en annan. Eller kanske att man putsar fönstret på boxen. Om man håller fjärren närmer boxen, fungerar det bättre då?

Jag har en Harmony One, vet inte om den sänder kraftigare ljus än 525, men det som man måste göra att justera fördröjningstiden mellan kommandon så fungerar det (längre tid). Dvs inte default i fjärren.

Postad 21 december 2008 - 17:25

Gilmore
  • Gilmore
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Min andra-TV i köket fungerar inte med trådlös överföring, varje gång micron går igång så får jag störningar. Jag har i stället en RF-modulator köpt på Kjelles sittande i ena scartutgången för att mata ut bild. Bildkvalitén är inte den bästa jämfört med att mata ut via HDMI eller Component, men det är ju trots allt bara en köks-TV.

Ok, tack för snabbt svar. I mitt fall är det iofs inte en kökstv utan en i ett annat rum, så den störs förhoppningsvis inte av någon micro. Men jag ska kolla på den lösningen också, de kostar ju inte så mycket. Bildkvalitén behöver inte heller vara den bästa då det som sagt bara är till extratvn.

Postad 21 december 2008 - 18:51

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Fick igen fel tid på boxen. Har märkat att det är på Nat Geo HD samt Voom HD som klockan ändrar sig
10-11 min fel. Tiden ändrar sig redan efter 1 sek när man valt nån av kanalerna.
Dessa kanaler ligger på samma frekvens. Ser man på övriga kanaler ändras tiden o blir rätt igen.
Undvik dessa 2 kanaler om man ska programmera timern alltså...

Postad 21 december 2008 - 18:53

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Snabb kamera? Jag kan icke avgöra om annan modulering sker på andra apparater. I sig är det en utmärkt modulering då skillnaden mellan av och på är enkel att detektera. Det är väl det normala sättet att sända? Hopp mellan olika frekvenser är det väl ingen som gör, mycket enklare med klassisk "morsekod". Av och på.

snip

Du har rätt, jag gjorde om testet och kunde då inte se någon skillnad på nivåerna. Däremot syns det att Harmonyn har två IR-dioder som var för sig tycks lysa starkare än originalfjärrkontrollens enda.

Postad 22 december 2008 - 09:12

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0

Ok, tack för snabbt svar. I mitt fall är det iofs inte en kökstv utan en i ett annat rum, så den störs förhoppningsvis inte av någon micro. Men jag ska kolla på den lösningen också, de kostar ju inte så mycket. Bildkvalitén behöver inte heller vara den bästa då det som sagt bara är till extratvn.

Jag kör med en komponentsladd på 10 m samt en ljudsladd i samma längd till sovrums-TVn. Funkar kanon och skickar 1080i-bild till den TVn.

Har du fler TV-apparater kan du köra med en sån här grunka: http://www.nti1.se/hdtv-splitter.html

Kat5-kabel mellan....100 m kan du köra.

Den här grunkan kan du förlänga 300 m med: http://www.kabelgiga...lar.asp?id=3883

Redigerat av Unregisteredbf364490, 22 december 2008 - 09:17.

Postad 23 december 2008 - 00:05

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag kör med en komponentsladd på 10 m samt en ljudsladd i samma längd till sovrums-TVn. Funkar kanon och skickar 1080i-bild till den TVn.

Har du fler TV-apparater kan du köra med en sån här grunka: http://www.nti1.se/hdtv-splitter.html

Kat5-kabel mellan....100 m kan du köra.

Den här grunkan kan du förlänga 300 m med: http://www.kabelgiga...lar.asp?id=3883

hahah

blir nog både mycke billigare o bättre med 3+ tuners

Redigerat av Rabalder, 23 december 2008 - 00:06.

Postad 23 december 2008 - 17:30

Stefanowitch
  • Stefanowitch
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ruttnade ihop idag och drog ur HDMi sladden och ersatte med en Monsterscart+ coax.

Nu får man iaf kanonbild och DD ljud. HDMI´n förvanskar bara SD kanalerna på min bildvisare (Pioneer) jämte uteblivet DD ljud. Och med tanke på att tittandet utgörs av SD kanaler till ~99%, så känns det som det rätta valet i nuläget. Därtill ger jag inte mkt för dom HD kanaler som hålls till godo fn med undantag för SVT HD, Discovery HD samt möjligen History CH HD och NG HD:
Silver HD, Voom, TV4 HD, BBC HD, Film HD, Eurosport HD är ju bara rent skit. Kassa program med avsaknad "HD känsla".

Förhoppningsvis så grejar CD att man kan köra 567i via HDMI i nästa uppdatering.

Tills dess blir det som sagt Monsterscart - och när man blir sugen på HD - med riktig klockren "HD känsla" så drar man på BDP LX71:an :)

Nån annan som gjort motsvarande ?

Postad 23 december 2008 - 18:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ruttnade ihop idag och drog ur HDMi sladden och ersatte med en Monsterscart+ coax.

Nu får man iaf kanonbild och DD ljud. HDMI´n förvanskar bara SD kanalerna på min bildvisare (Pioneer) jämte uteblivet DD ljud. Och med tanke på att tittandet utgörs av SD kanaler till ~99%, så känns det som det rätta valet i nuläget. Därtill ger jag inte mkt för dom HD kanaler som hålls till godo fn med undantag för SVT HD, Discovery HD samt möjligen History CH HD och NG HD:
Silver HD, Voom, TV4 HD, BBC HD, Film HD, Eurosport HD är ju bara rent skit. Kassa program med avsaknad "HD känsla".

Förhoppningsvis så grejar CD att man kan köra 567i via HDMI i nästa uppdatering.

Tills dess blir det som sagt Monsterscart - och när man blir sugen på HD - med riktig klockren "HD känsla" så drar man på BDP LX71:an :lol:

Nån annan som gjort motsvarande ?

C+ Film HD? Det är ju nästan för 17 hela poängen! Ser och spelar in bara från Film HD och ser aldrig på övriga C+ kanaler. Tycker du ska skaffa en SD -box med den inställningen! För övrigt förstår jag inte poängen med att byta kabel. Boxen funkar väl inte bättre för det? :)

Postad 23 december 2008 - 18:56

Stefanowitch
  • Stefanowitch
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

C+ Film HD? Det är ju nästan för 17 hela poängen! Ser och spelar in bara från Film HD och ser aldrig på övriga C+ kanaler. Tycker du ska skaffa en SD -box med den inställningen! För övrigt förstår jag inte poängen med att byta kabel. Boxen funkar väl inte bättre för det? :)

Håller inte med.. C+Film HD - mest gammal skåpmat - eljest taskig HD känsla (med vissa undantag dock , te x "Sin City, War of The Worlds"). Kolla på nån BluRay film och jämför, så ser du vad jag menar

Poängen för mig med att byta kabel var/är att Monsterscart ger avsevärt (!!) bättre bild än HDMI på SD kanalerna. Vid behov kan man trycka in HDMI sladden om det är något bra som sänds på nån av HD dito..

Behändigast vore dock som nyssnämt att 576i kunde skickas över HDMI, så slapp man byta kabel fram och tillbaka.

Postad 23 december 2008 - 19:18

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Håller inte med.. C+Film HD - mest gammal skåpmat - eljest taskig HD känsla (med vissa undantag dock , te x "Sin City, War of The Worlds"). Kolla på nån BluRay film och jämför, så ser du vad jag menar

Poängen för mig med att byta kabel var/är att Monsterscart ger avsevärt (!!) bättre bild än HDMI på SD kanalerna. Vid behov kan man trycka in HDMI sladden om det är något bra som sänds på nån av HD dito..

Behändigast vore dock som nyssnämt att 576i kunde skickas över HDMI, så slapp man byta kabel fram och tillbaka.

Resetta boxen, slå av HD-signal och voila du får ut 576i via HDMI :)

Postad 23 december 2008 - 20:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag jämför med vanliga C+. Men Film HD är faktiskt ändå inte bättre än en bra DVD. Blu Ray ska jag skaffa i mellandagarna...
Håller med om att SD ser bättre ut med scart, men vad är då vitsen med att ha denna box? Möjligen spela in ett och annat i HD och ändra till HDMI när det ska spelas upp...

Postad 23 december 2008 - 21:20

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag har en 5 meters Clicktronic HDMI, inköpt på Kjelles, mellan box och tv och är supernöjd med bilden på både SD- och HDkanalerna. Dvs när grundmaterialet är bra. Gamla 70-80-talsfilmer och ännu äldre dokumentärer blir ju aldrig bra, tex. Till Blu-Ray'en kör jag med Fyndbörsens egen import av HDMI-kabel (7 meter lång) , vilket också fungerar galant.

Wasgo :)

Postad 25 december 2008 - 21:47

profan
  • profan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Makalöst, behöver stänga av boxen ca 25-30 gånger då den tappar signalen trots att jag har konstant 171db.
När den tappar signalen stannar den kvar på den kanal som var på och fungerade innan jag zappade.
Zappandet verkar göra så att boxen tappar signalen, hade aldrig några problem med gamla hd boxen.

Postad 26 december 2008 - 02:27

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Makalöst, behöver stänga av boxen ca 25-30 gånger då den tappar signalen trots att jag har konstant 171db.
När den tappar signalen stannar den kvar på den kanal som var på och fungerade innan jag zappade.
Zappandet verkar göra så att boxen tappar signalen, hade aldrig några problem med gamla hd boxen.

171 är urkass signal-------

ut o vrid lite på disken så är problemet löst.

Postad 26 december 2008 - 08:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

171 är urkass signal-------

ut o vrid lite på disken så är problemet löst.

Kanske inte urkass, men kanske kanske :wub:

Jag gick in och tittade på ett antal kanaler och jag hade 178 till 185 på dessa, alla grön stapel. Jag har aldrig haft "dålig signal" (förutom vid snöoväder åska etc), men inte när man sappat runt, jag har dock haft alla andra fel :lol:.

Kolla vad du har för värden på några kanler som du noterar, sätt sedan en kanal på inspelning (SAT1) och gå in och läs av den andra ledningen SAT2.

Borde ju gärna ligga uppe på 180 och grönt, om inte så prova en lätt justering det kan inte vara så många mm med parabolen i något led. Har du en mätare så är det klart det bästa.

Annars så verkar det som det är något med boxen.

Tittade lite i tråden och det verkar vara några som har under 170 som det funkar fint för, men jag tror att man gärna ska över 175

Redigerat av Unregistered124686ac, 26 december 2008 - 11:42.

Postad 26 december 2008 - 16:24

anders1200
  • anders1200
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Eftersom CD:s HD PVR numera verkar fungera hjälpligt (...) för många så vågade jag mig på att beställa ett ex inför julhelgen. Med min vanliga "tur" så har jag dock stora problem att få programmerade inspelningar att funka... Hittills så har bara ca 50% av försöken blivit lyckade trots att jag använt samma tillvägagångssätt varje gång. Så här har jag gjort:
Jag går in i TV-guiden, markerar ett program, trycker på "rec" så att det blir en klocksymbol bredvid programmet och hoppar sedan ur TV-guiden genom att trycka på "TV". Sedan stänger jag av boxen. När det är dags för inspelningen att börja så ser (och hör) jag hur boxen går igång, sedan visas kanalnumret på den kanal som jag senast tittade på i displayen (det står inte "rec" eller så...) bredvid en röd LED. När klockslaget för avslut av inspelningen passeras så händer ingenting. Boxen fortsätter att vara på precis som förut. Jag stänger av boxen och startar den igen, går in i "my TV" och kollar efter det inspelade programmet, men där finns inget... Detta är alltså vad som händer när det inte funkar. Ibland funkar det som sagt som det ska. Jag har flera gånger verifierat att de program jag vill spela in verkligen finns registrerade i timerinpelningslistorna. Efter avslutad inspelning - lyckad eller inte - så är de borta därifrån.
Är det någon som har sett liknande problem och som kan ge mig nåt tips? Jag har försökt söka i tråden, men inte hittat nåt som känns klockrent. Det är 132 sidor så jag kan ju ha missat en del... Till saken hör att jag inte följt installationsanvisningarna till 100%. Jag har inte installerat det LNB som följde med utan använder ett äldre LNB som hörde till min förra mottagare. Jag har anslutit det till SAT 1. (Signalstyrka 178) Den andra tunern har alltså inget LNB anslutet. (Min parabol sitter lite illa till och det är snö, is och kallt så jag vill gärna vänta med klättrandet ett tag...) Kan det vara detta som spökar? Jag tycker att timerinspelning borde funka även om jag bara har ett LNB anslutet. Jag gör ju ingenting samtidigt som inspelningen ska pågå utan har t.o.m. mottagaren avstängd. Men vem vet...

/Anders

Edit: Hmm. Med lite mer kreativa (?) sökkriterier så tror jag att jag fått fram en hypotes:
Boxen startas på den kanal jag senast tittade på. Strax efteråt så vill EPG:n börja spela in från den kanal jag programmerat in, men konstaterar då att jag redan "tittar" på en annan kanal och väljer därför att spela in från SAT2. Där får den ingen signal alls och sk*ter därmed högaktningsfullt i att spela in. Givetvis så bryr den sig inte om att stänga av boxen heller...
Verkar detta troligt? Inget som ska vara fixat i nya boxar? I så fall blir det väl till att riskera nacken på ett isigt tak trots allt. Suck...

Redigerat av anders1200, 26 december 2008 - 17:30.

Postad 26 december 2008 - 17:07

profan
  • profan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Kanske inte urkass, men kanske kanske :wub:

Jag gick in och tittade på ett antal kanaler och jag hade 178 till 185 på dessa, alla grön stapel. Jag har aldrig haft "dålig signal" (förutom vid snöoväder åska etc), men inte när man sappat runt, jag har dock haft alla andra fel :lol:.

Kolla vad du har för värden på några kanler som du noterar, sätt sedan en kanal på inspelning (SAT1) och gå in och läs av den andra ledningen SAT2.

Borde ju gärna ligga uppe på 180 och grönt, om inte så prova en lätt justering det kan inte vara så många mm med parabolen i något led. Har du en mätare så är det klart det bästa.

Annars så verkar det som det är något med boxen.

Tittade lite i tråden och det verkar vara några som har under 170 som det funkar fint för, men jag tror att man gärna ska över 175

Bytte till gamla HD boxen och vips försvann problemet, ska reklamera den andra.

Postad 26 december 2008 - 17:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Anders, jag vet att det är problem med inspelningar om man enbart har en tråd ner från hornet (jag körde själv så först kvällen och det var inte så många inspelningar som funkade, jag ska gå in och kolla mina första inlägg. Jag tror nog att det är det som är problemet. Du skulle kunna testa en sak och det är att tex sätta in boxen på SVT1 och gå in i EPG och sätta en inspelning på SVT1 stäng sedan av boxen (med fortsatt på SVT1). Kolla då om den går igång med rec på SVT1 kanalen.

EDIT, har lagt in mitt inägg nr 24 (från sidan 1 i tråden, det var ett tag sedan)

Jag har just nu endast en sat-kabel ansluten till SAT-1, OBS detta kan vara en ”felkälla” se nedan

Jag programmerade några EPG i går och den som skulle gått inatt gick aldrig igång, den fanns igår i listan men den är inte rapporterad in som inspelad och den är borta ur listan.

Satte den på timerinspelning under tiden jag gick för att skriva av mig och den startade fint, det var då den kanal som boxen för stunden var inställd på. Funderar på om det kan vara så att den endast kan spela in den inställda kanalen om man bara har en kabel i SAT-1, och att den kan växla för inspelning endast fungera på SAT-2?

Satte en ny inspelning med timer där den skulle växla kanal, spela in en kanal som jag inte ”tittade på”, denna inspelning startade aldrig, så det är kanske som jag trodde enligt ovan, i SAT-1 så spelas bara den kanal in som boxen är inställd på, att växla görs med SAT-2.

Kanske därför EPG inspelningen inte heller startade under natten, det var till en annan kanal.

Ska sätta in den andra kabeln idag, så jag testar jag vidare.

Edit, det måste var två kablar om man ska kunna göra programmerade inspelningar, med en kabel ansluten kan man spela in det som man tittar på.

Redigerat av Unregistered124686ac, 26 december 2008 - 17:41.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.