* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 29 June 2010 - 12:47
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Då är det ett skämt då? Uppdaterade idag Hemnet som skullle vara anpassat till iOS4 enligt texten! Ingen skillnad, får börja om igen när jag kört ngt annat emellan. Det enda jag är intresserad av egentligen är Spotify men inte heller här är funktionen tillagd trots att de haft flera månader på sig! Löjligt!
Nej, det är inget skämt. Du framstår mest som tramsig när du skriver på ett sätt som får oss att tro att du gnäller på Apple för detta. Det är ju UTVECKLARNA som måste uppdatera sina appar så att de stödjer multitasking och annat nytt i iOS 4.0. Jag håller med dig gällande Spotify, de liksom alla andra utvecklare har länge vetat vilka API'er som gäller för multitasking men de har inte börjat uppdatera förrän nu. En sak bara, det du skriver om Hemnet är sedan inte sant...jag har också appen men de skrev inte att de har uppdaterat med stöd för multitasking utan att de har uppdaterat med "utökat stöd för iOS 4.0".
Postad 29 June 2010 - 12:57
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Det enda jag är intresserad av egentligen är Spotify men inte heller här är funktionen tillagd trots att de haft flera månader på sig! Löjligt!
uppgraderingen för Spotify med multitaskning skickades för godkännande till Apple igår. Räkna med en uppdatering inom några dagar om inte något större problem upptäcks.
Postad 29 June 2010 - 13:05
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Tramsigt vet jag inte!? Jag anklagar ingen. Jag bryr mig inte om vem som gör vad. Har ändå en känsla av att det ligger en liten hund begraven i det här. Förmodligen är det inte så att det bara är att uppdatera för utvecklarna utan det skall godkännas av Apple också. Finns det någon app som har multitasking? Har en 3GS i familjen och skall skaffa en ny till mig själv snart och trodde att 4:an var ngt för mig men blir mer och mer tveksam. Jag skrev inte att Hemnet sagt att den fungerade med multitasking men förutsatte detta eftersom det är det nya med iOS?
Postad 29 June 2010 - 13:19
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Tramsigt vet jag inte!? Jag anklagar ingen. Jag bryr mig inte om vem som gör vad. Har ändå en känsla av att det ligger en liten hund begraven i det här. Förmodligen är det inte så att det bara är att uppdatera för utvecklarna utan det skall godkännas av Apple också.
Det lät bara så när jag läste det, då lämnar vi det  Apple har släppt flera nya SDK'er senaste tiden och de har berättat vilka nya API'er som har gjorts tillgängliga så jo, det är utvecklarna som är slöa. Sedan tar det inte längre så lång tid för att en app ska gå igenom godkännandeprocessen hos Apple. Finns det någon app som har multitasking? Har en 3GS i familjen och skall skaffa en ny till mig själv snart och trodde att 4:an var ngt för mig men blir mer och mer tveksam. Jag skrev inte att Hemnet sagt att den fungerade med multitasking men förutsatte detta eftersom det är det nya med iOS?
Multitasking är den största förändringen, ja, men där finns massor av andra stora nyheter i iOS 4.0. Ja, det finns massor med appar som nu stödjer multitasking. Bland de jag själv har så ser vi hittills följande : - BeejiveIM
- Twitter
- Angry Birds
- Pandora
- Valet Hero
- Mocha VNC Lite
Redigerat av zinned78, 29 June 2010 - 13:19.
Postad 29 June 2010 - 15:10
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Är på en liten minisemester i södra Sverige och tänkte prova Eniro Live men det fungerar inte, kanske iOS som ställt till det? Sk här är det alltid, allt funkar hemma men inte när man behöver det!!?? Kanske tramsigt men ändå!
Postad 29 June 2010 - 15:17
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Är på en liten minisemester i södra Sverige och tänkte prova Eniro Live men det fungerar inte, kanske iOS som ställt till det?
Eniro gick inte ens att starta för mig under iOS 4.0. Klarar mig dock fint med Gowalla, Hitta.se och Google Maps  Använder just Gowalla för att hitta trevliga ställen i närheten. Ett tips med Gowalla är att luta telefonen, så att man får alla spots utmärkta på kartan i ens närhet. Perfekt att exempelvis söka på matställen, pubar etc.
Redigerat av Walkir, 29 June 2010 - 15:22.
Postad 29 June 2010 - 15:27
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Eniro gick inte ens att starta för mig under iOS 4.0. Klarar mig dock fint med Gowalla, Hitta.se och Google Maps Använder just Gowalla för att hitta trevliga ställen i närheten. Ett tips med Gowalla är att luta telefonen, så att man får alla spots utmärkta på kartan i ens närhet. Perfekt att exempelvis söka på matställen, pubar etc.
Exakt så var ju Eniro upplagt!? Får prova Gowalla - tack för tipset!
Postad 01 July 2010 - 09:25
Unregistered080efb6d
-
Unregistered080efb6d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Om man vill stänga ner ett program i OS 4.0 hur gör man? Jag vill alltså inte att det ska ligga kvar i bakgrunden och köra? När man trycker på knappen stängs programmet eller läggs det i bakgrunden?
Jag tycker hur jag än gör så hamnar appen under "dubbelklicks-knappens" meny. Är det jag som inte riktigt fattar hur det här med multitasking funkar?
För om appen inte stängs ner(bara läggs i bakgrunden) när man trycker på knappen så borde ju ingen app som inte stödjer multitasking hamna under "dubbelklick-knappens" meny?
Postad 01 July 2010 - 09:33
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Om man vill stänga ner ett program i OS 4.0 hur gör man? Jag vill alltså inte att det ska ligga kvar i bakgrunden och köra? När man trycker på knappen stängs programmet eller läggs det i bakgrunden? Jag tycker hur jag än gör så hamnar appen under "dubbelklicks-knappens" meny. Är det jag som inte riktigt fattar hur det här med multitasking funkar? För om appen inte stängs ner(bara läggs i bakgrunden) när man trycker på knappen så borde ju ingen app som inte stödjer multitasking hamna under "dubbelklick-knappens" meny?
Är inte hundra på detta då även jag ställt mig funderande. Men om man lyssnar på experterna här i tråden så verkar det vara så här: 1. Om programmet inte stödjer multitasking så är det ingen fara att det ligger i multitaskmenyn. Då kan man se den som en "senast-använda-program"-lista. 2. Om programmet stödjer multitaskning däremot så kan du stänga av det genom att hålla fingret intryckt på en ikon i multitaskmenyn (det måste komma ett kortare namn för den) och sen stänger du appen genom att klicka på röda minuset som kommer upp när ikonerna börjar skaka.
Postad 01 July 2010 - 10:55
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Är inte hundra på detta då även jag ställt mig funderande. Men om man lyssnar på experterna här i tråden så verkar det vara så här: 1. Om programmet inte stödjer multitasking så är det ingen fara att det ligger i multitaskmenyn. Då kan man se den som en "senast-använda-program"-lista. 2. Om programmet stödjer multitaskning däremot så kan du stänga av det genom att hålla fingret intryckt på en ikon i multitaskmenyn (det måste komma ett kortare namn för den) och sen stänger du appen genom att klicka på röda minuset som kommer upp när ikonerna börjar skaka.
Detta som Whopper skriver ovan är ETT HUNDRA PROCENT korrekt. Precis så fungerar det.
Postad 01 July 2010 - 11:08
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Blev både imponerad och förskräckt när jag såg att listan över senaste använda appar även är kvar efter en riktig reboot av telefonen.
Postad 01 July 2010 - 11:40
Unregistered080efb6d
-
Unregistered080efb6d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Tack.
För att stänga ett program så måste man göra detta i 2 steg då. Lite bökigt tycker jag. Risken är ganska så stor att man har 10-15 program igång samtidigt annars tycker jag. Visst det ska inte dra så mycket mera ström och minne men....
Sen skulle man gärna vilja se vilka program som körs med multitaskingstöd också i multitaskmenyn. Kanske någon liten ikon i hörnet som visar detta.
Postad 01 July 2010 - 14:41
Swebreeze
-
Swebreeze
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Jaha då har man varit "iPhonelös" i 5 dagar... Det suger, abstinensen är skyhög!!
Vart en ofrivillig badning för mig och min telefon i helgen som var. Inte har man någon försäkring som täcker det heller!
Funderar på om man ska köpa en begagnad 3GS tills man får lägga vantarna på 4:an.... vad skulle ni gjort?
Postad 01 July 2010 - 16:03
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Om man vill stänga ner ett program i OS 4.0 hur gör man? Jag vill alltså inte att det ska ligga kvar i bakgrunden och köra? När man trycker på knappen stängs programmet eller läggs det i bakgrunden? Jag tycker hur jag än gör så hamnar appen under "dubbelklicks-knappens" meny. Är det jag som inte riktigt fattar hur det här med multitasking funkar? För om appen inte stängs ner(bara läggs i bakgrunden) när man trycker på knappen så borde ju ingen app som inte stödjer multitasking hamna under "dubbelklick-knappens" meny?
Multitaskingen har egentligen inget med den där listen med appar som kommer fram vid dubbelklick att göra. Multitaskingen gör så att programmen (som stöder detta) pausas i det läge de var när du lämnade appen... Listen som kommer fram vid dubbelklick är bara en genväg till den/de senaste apparna du använt. Detta förmodligen för att underlätta för dig vid multitaskande. Man kan lika gärna klicka på en av de vanliga ikonerna, så startar den som den var när den avslutades förra gången. Det är alltså, så vitt jag vet, ingen fara att ha apparna nere i listen då de endast är genvägar till de vanliga ikonerna. Och när du trycker på det röda minuset, så försvinner bara genvägen. Appen är fortfarande multitaskad (i pausläge alltså). Ett exempel: Öppna anteckningar och börja skriva ett ord. Tryck på hemknappen. Dubbelklicka på hemknappen och öppna anteckningar från "snabblisten" och du är där du senast avslutade. Tryck på hemknappen igen. Tryck nu på den vanliga antecknigar-ikonen uppe bland dina andra appar. Du kommer till samma ställe som senast. Dubbelklicka på hemknappen och stäng av anteckningar-appen. Starta den igen bland de vanliga apparna och du är fortfarande kvar där du var. Så tror jag att det funkar.
Postad 01 July 2010 - 17:05
Unregisterede99abc9e
-
Unregisterede99abc9e
-
Användare
-
-
116 inlägg
Har haft min iPhone 3gs i snart 7 mån och kan bara konstatera att den suger min nästa blir helt klart en desire
Bättre telefon och så kostar den 2 tusen mindre +- nån krona
Postad 01 July 2010 - 17:18
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Postad 01 July 2010 - 19:39
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Har haft min iPhone 3gs i snart 7 mån och kan bara konstatera att den suger min nästa blir helt klart en desire
Låter bra, men vad var det som var dåligt med din Iphone?
Postad 01 July 2010 - 22:51
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Multitaskingen har egentligen inget med den där listen med appar som kommer fram vid dubbelklick att göra. Multitaskingen gör så att programmen (som stöder detta) pausas i det läge de var när du lämnade appen... Listen som kommer fram vid dubbelklick är bara en genväg till den/de senaste apparna du använt. Detta förmodligen för att underlätta för dig vid multitaskande. Man kan lika gärna klicka på en av de vanliga ikonerna, så startar den som den var när den avslutades förra gången. Det är alltså, så vitt jag vet, ingen fara att ha apparna nere i listen då de endast är genvägar till de vanliga ikonerna. Och när du trycker på det röda minuset, så försvinner bara genvägen. Appen är fortfarande multitaskad (i pausläge alltså).
Ett exempel: Öppna anteckningar och börja skriva ett ord. Tryck på hemknappen. Dubbelklicka på hemknappen och öppna anteckningar från "snabblisten" och du är där du senast avslutade. Tryck på hemknappen igen. Tryck nu på den vanliga antecknigar-ikonen uppe bland dina andra appar. Du kommer till samma ställe som senast. Dubbelklicka på hemknappen och stäng av anteckningar-appen. Starta den igen bland de vanliga apparna och du är fortfarande kvar där du var.
Så tror jag att det funkar.
Nej, du har inte rätt där. Det är så som Whopper och jag skriver i inlägg #3909 och #3910. Att just appen Anteckningar kommer tillbaka i samma läge som den var i innan är för att det är en native iPhone-app, så har det alltid varit...innan iOS 4 också. Testa med en annan app du har, som har stöd för iOS 4 multitasking, som inte är en native iPhone-app. Starta som vanligt och gå sedan till homescreen. Därefter startar du den från snabbvalslistan och du hamnar i samma läge som du lämnade den. Gå sedan till homescreen igen och dubbelklicka därefter på home-knappen så du får snabbvalslistan. Då tar du och trycker på minuset för den appen du nu testar. När den är borta från listan startar du appen igen, då ska du se att du INTE hamnar där du lämnade den tidigare utan appen startar från "noll". Summa summarum, du dödar appen helt om du tar bort den från snabbvalslistan.
Postad 02 July 2010 - 07:35
menks13
-
menks13
-
Användare
-
-
132 inlägg
Med andra ord så drar det mer batteri om man låter appen (Multitask-appen) vara kvar i listen där nere!
Postad 02 July 2010 - 07:47
Unregistered080efb6d
-
Unregistered080efb6d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag tycker att för att en app ska få iOS4 godkännas så ska den ha en exit knapp som man kan välja då appen körs som stänger ner appen helt.
Postad 02 July 2010 - 08:08
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ni missar poängen som är genomgående för alla Apple/Mac-produkter...
Man behöver inte hålla på med massa sådant, man bara kör på och det fungerar bra...man håller inte på med massa taskkilling och annan administration som i värdelösa PC-världen. Kör bara på så ska du se att allt fungerar som det ska.
Postad 02 July 2010 - 08:15
spetznazz
-
spetznazz
-
Rookie
-
5 inlägg
http://prylzonen.se/...asking-i-ios-4/Uppdatera era spotify-apps grabbar. Nu har Spotify äntligen stöd för multitasking i iOS 4, och det verkar fungera galant!
Postad 02 July 2010 - 09:11
Unregistered080efb6d
-
Unregistered080efb6d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag håller inte med där riktigt. Om jag kör en kartapplikation som ritar upp min position på en karta och sen stänger ner det via knappen så kommer den att fortsätta med detta även efter att jag stänger ner den. Den kommer att dra både batteri och lite minne. Visst säker både lite batteri och minne. Vore då mycker smidigare om man kunde stänga ner en sådan applikation via ett exit-val i appen istället för att gå in i multitaskmenyn och stänga den där. Ofta får man bläddra bland massa appar där också.
Postad 02 July 2010 - 11:41
uppviglare
-
uppviglare
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Ska vi behöva gå igenom hur multitaskingen fungerar på varje ny sida i den här tråden? Tröttsamt. Jag orkar inte skriva igen. Inte mitt problem. Bara skrattretande. Fast jag orkar inte skratta.
Postad 02 July 2010 - 15:03
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Bättre på vilket vis då menar du?
Postad 02 July 2010 - 16:16
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Hur fungerar det med GPS och datamängd ? I det abonnemang som jag tittar på så har man en viss mängd innan hastigheten stryps. Tuggar GPS datamängd ? Och hur fungerar den utomlands. För att få max nytta av GPS vill man ju kunna använda den ute i Europa också, men tuggar den data blir det ju rejält dyrt.
Postad 02 July 2010 - 19:36
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hur fungerar det med GPS och datamängd ? I det abonnemang som jag tittar på så har man en viss mängd innan hastigheten stryps. Tuggar GPS datamängd ? Och hur fungerar den utomlands. För att få max nytta av GPS vill man ju kunna använda den ute i Europa också, men tuggar den data blir det ju rejält dyrt.
Du måste skilja på GPS-signal och datatrafik. GPS-positioneringen, dvs den trafik som sker mellan GPS-modulen i din telefon och satelliterna, är gratis. Den kostar aldrig pengar. Sedan så finns det två olika typer av navigeringsprogram, dels de med kartorna lagrade i telefonen och sedan de utan kartor lagrade i telefonen som drar ner kartorna från nätet när man använder programmet. Exempel på det förstnämnda är Navigon samt TomTom och exempel på det sistnämnda är GoogleMaps. Nyttjar man ett program som INTE har kartorna lagrade i telefonen så kommer det alltså att tugga datatrafik. Är man då dessutom utomlands så kommer det bli dyrt. Skulle man istället ha program med kartorna lagrade i telefonen så behöver man aldrig bry sig, då kostar det aldrig pengar oavsett var man är eller hur man gör.
Postad 02 July 2010 - 21:47
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Nej, du har inte rätt där. Det är så som Whopper och jag skriver i inlägg #3909 och #3910.
Att just appen Anteckningar kommer tillbaka i samma läge som den var i innan är för att det är en native iPhone-app, så har det alltid varit...innan iOS 4 också. Testa med en annan app du har, som har stöd för iOS 4 multitasking, som inte är en native iPhone-app. Starta som vanligt och gå sedan till homescreen. Därefter startar du den från snabbvalslistan och du hamnar i samma läge som du lämnade den. Gå sedan till homescreen igen och dubbelklicka därefter på home-knappen så du får snabbvalslistan. Då tar du och trycker på minuset för den appen du nu testar. När den är borta från listan startar du appen igen, då ska du se att du INTE hamnar där du lämnade den tidigare utan appen startar från "noll".
Summa summarum, du dödar appen helt om du tar bort den från snabbvalslistan.
Bra där... Helt rätt! Fel av mig.
Postad 03 July 2010 - 18:49
ascesso
-
ascesso
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det möjligt att ändra vad du ska göra med hemknappen i iOS 4.0? Om inte är det ju helt värdelöst, åtminstone trippelklick bör gå att ställa in.
Det här med multitasking är ju en bra grej, men det fungerar ju inte i realiteten om t.ex. varje gång du ska ladda ner en app så minimeras AppStore och du dras till sidan där applikationen du laddar ner kommer hamna. Går detta att ändra på?
Postad 04 July 2010 - 14:23
ascesso
-
ascesso
-
Rookie
-
2 inlägg
Postad 04 July 2010 - 19:15
Unregistered36021db2
-
Unregistered36021db2
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Går tankarna att införskaffa en Iphone! Frågan är nu bara igentligen vilken modell jag ska välja? 3G eller 3GS? Priset med Telia som operatör skiljer 100kr/ månad i hela 24månader, alltså 2400kr i prisskillnad!
Vad tycker ni jag ska satsa på? Är det milsvida skillnad på hastigheter mm....?
Postad 04 July 2010 - 20:00
maccan92
-
maccan92
-
Amatör
-
-
62 inlägg
någon som vet om man kan jailbreaka sin iphone 3gs med os 4.0? har inte updaterat iphonen än, men funderar på om man ska det till 4.0
Postad 04 July 2010 - 20:13
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Går tankarna att införskaffa en Iphone! Frågan är nu bara igentligen vilken modell jag ska välja? 3G eller 3GS? Priset med Telia som operatör skiljer 100kr/ månad i hela 24månader, alltså 2400kr i prisskillnad! Vad tycker ni jag ska satsa på? Är det milsvida skillnad på hastigheter mm....?
Personligen skulle jag valt minst en 3GS eller väntat på 4an, 3G är ju en 2år gammal mobil.
Postad 04 July 2010 - 20:23
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Vad tycker ni jag ska satsa på? Är det milsvida skillnad på hastigheter mm....?
Gamla iPhone 3G kan inte utnyttja nyheterna (exempelvis multitasking) i iOS 4, då den har för lite minne, långsam processor och dålig grafikkrets. Själv hade jag skaffat 3GS enbart för kompassen och autofokusen i kameran.
Postad 04 July 2010 - 22:38
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Går tankarna att införskaffa en Iphone! Frågan är nu bara igentligen vilken modell jag ska välja? 3G eller 3GS? Priset med Telia som operatör skiljer 100kr/ månad i hela 24månader, alltså 2400kr i prisskillnad! Vad tycker ni jag ska satsa på? Är det milsvida skillnad på hastigheter mm....?
Jag skulle lätt tagit en 3GS, det är en klart märkbar skillnad i hastighet mellan 3G & 3GS och precis som Walkir sa så kan du ju inte utnyttja multitaskingen i iOS4 t.ex.
Postad 05 July 2010 - 06:55
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Är det möjligt att ändra vad du ska göra med hemknappen i iOS 4.0? Om inte är det ju helt värdelöst, åtminstone trippelklick bör gå att ställa in.
Det här med multitasking är ju en bra grej, men det fungerar ju inte i realiteten om t.ex. varje gång du ska ladda ner en app så minimeras AppStore och du dras till sidan där applikationen du laddar ner kommer hamna. Går detta att ändra på?
Du kan ställa in trippelklick i iPhone. Man kan använda trippelklick för att slå på VoiceOver, Zoomning och "vitt på svart". Något annat kan man i dagsläget inte använda trippelklick till. Varför fungerar inte multitasking i realiteten? Man drar ju ner en app för att använda den, då behöver du ju inte vara i AppStore när den laddas ner...? Vill du ladda ner fler apps är det ju bara att gå in i AppStore igen.
Postad 05 July 2010 - 08:11
Unregistered36021db2
-
Unregistered36021db2
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Telia har ju 1GB begränsning för surfandet. När detta är uppnåt så får man ett sms som informerar om detta. Sedan vad det kostar att köpa till extra surfning har jag ingen aning om. Frågan är ju bara nu hur långt klarar man sig med 1GB trafik ifall man kommer lssna en hel del på Spotify samt kolla svtplay och youtube?
Postad 05 July 2010 - 08:44
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Telia har ju 1GB begränsning för surfandet. När detta är uppnåt så får man ett sms som informerar om detta. Sedan vad det kostar att köpa till extra surfning har jag ingen aning om. Frågan är ju bara nu hur långt klarar man sig med 1GB trafik ifall man kommer lssna en hel del på Spotify samt kolla svtplay och youtube?
Det kostar inget extra om man har förbrukat denna 1 GB utan Telia kan strypa hastigheten. Jag har haft denna tjänst hos Telia ett bra tag, även innan då det var 500 MB/mån det rörde sig om, och jag har aldrig haft problem. Jag använder väl inte oerhört mycket strömmande ljud och bild men en del.
Postad 05 July 2010 - 18:45
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hörrni, kan vi inte alla komma överrens om att använda sökfunktionen innan vi postar frågor? Börjar bli sjukt tröttsamt faktiskt..
Redigerat av shapic, 05 July 2010 - 18:46.
Postad 07 July 2010 - 11:38
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Har fått ett irriterande problem sen jag uppgraderade ios4. Safari "glömmer" av login och pw till mitt nätverk på jobbet. Jag har anslut automatiskt och automatisk inloggning. Testat med att glömma nätverket. Inget hjälper. Jag har inte möjlighet att lägga in login/pw direkt utan vi är tvingade att gå via en websida...  . Har googlat lite på problemet och lösningen verkar vara att använda en annan webläsare. Vilket jag vill undvika. Någon som har en briljant idé vad man kan göra?
Redigerat av discomega, 07 July 2010 - 11:38.
Postad 07 July 2010 - 12:53
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Ok. Nybliven ägare behöver snabb assistans. Sökt runt lite men inte fått svar på min fråga.
Kan man koppla in telefonen på flera olika datorer och synka gentemot itunes ? Då tänker jag inte på musik och film utan mer hur man hanterar apps och liknande. Eller är itunesprogrammet kopplat till en dator och inte ett "konto" så att säga ?!?
Postad 07 July 2010 - 13:02
Unregistered764a9dd3
-
Unregistered764a9dd3
-
Användare
-
-
112 inlägg
Ok. Nybliven ägare behöver snabb assistans. Sökt runt lite men inte fått svar på min fråga. Kan man koppla in telefonen på flera olika datorer och synka gentemot itunes ? Då tänker jag inte på musik och film utan mer hur man hanterar apps och liknande. Eller är itunesprogrammet kopplat till en dator och inte ett "konto" så att säga ?!?
Man kan egentligen bara synka med en dator, men det finns trix för att få det att fungera på flera datorer. http://www.tekniken....a_flera_datorerJag gjorde själv misstaget att synka på en annan dator och då försvann alla dom appar jag hade på iphonen.
Postad 07 July 2010 - 13:25
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Ok. Tack för snabbt svar. Då vet jag att jag bör välja en huvuddator att köra med...
Men apps kan man ta hem direkt från telefonen, eller enbart genom att koppla telefonen till itunes ?
Postad 07 July 2010 - 13:52
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ok. Tack för snabbt svar. Då vet jag att jag bör välja en huvuddator att köra med... Men apps kan man ta hem direkt från telefonen, eller enbart genom att koppla telefonen till itunes ?
Både och, större apps än 20 MB är dock spärrade så att du endast kan ta hem dem via datorn. Varför ställer du egentligen dessa frågor här när du hittar svar direkt själv om du bara söker?
Redigerat av zinned78, 07 July 2010 - 13:53.
Postad 07 July 2010 - 14:03
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Nja man kan ju ta hem dom via wifi också
Postad 08 July 2010 - 09:50
awake_lo
-
awake_lo
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag skulle vilja hitta en motsvarighet till iacces som ger möjlighet att ändra keyboardens utseende och tema på 3gs. Problemet är att det verkar svårt att få tag i en version som stöder det svenska tangentbordet.. någon som kan tipsa om något bra program eller sätt att få det att funka med iacces och svenskt qwerty?
Postad 08 July 2010 - 10:04
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag skulle vilja hitta en motsvarighet till iacces som ger möjlighet att ändra keyboardens utseende och tema på 3gs. Problemet är att det verkar svårt att få tag i en version som stöder det svenska tangentbordet.. någon som kan tipsa om något bra program eller sätt att få det att funka med iacces och svenskt qwerty?
Enda sättet är väl att du får jailbreaka din telefon och installera sådant genom Cydia.
Postad 10 July 2010 - 08:15
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Någon som vet om man kan skicka flera bilder i samma mms? Möjligheten verkar ha försvunnit med iOS4?
Postad 10 July 2010 - 16:24
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Någon som vet om man kan skicka flera bilder i samma mms? Möjligheten verkar ha försvunnit med iOS4?
Nej den finns iaf. kvar för mig. Sen tänkte jag ang. allt tjaffs angående iPhone 4:as antennproblem. Jag såg på ett youtubeklipp där dom påstod att det händer precis samma sak när man håller 3GSen omsluten med höger hand eller vänster hand. Alla staplar försvann och den tappade nätet helt. Så då tänkte jag testa detta på min iPhone 3GS. Och visst, mycket riktigt så tappade den från 5 stapplar, en efter en ner till bara 1 stapel, sen tappade den 3G och gick över till Edge, tillslut tappade den även Edge och den sökte om nätet. Detta händer varje gång jag testar detta. Jag har inte märkt detta en enda gång under mitt 1 år som 3GS ägare. Hade även iPhone 2G, och märkte inte heller där av det. För om jag nu håller i telefonen som jag brukar hålla när jag ringer (endast med liten del av tummen på vänster sida och restan av fingerspetsarna på höger sida) så märker jag inte av detta. Testa så får ni se  Detta med iP4 är alltså inget nytt. *edit* Nu vet jag inte om det gör nån skillnad när man gör detta inomhus eller utomhus. Jag testade iaf inomhus.
Redigerat av Electrified, 10 July 2010 - 16:47.
Postad 10 July 2010 - 18:20
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Dubbla bilder i mms igen..
Det fungerar med två bilder om man startar från bilder och väljer flera bilder från början och därefter går till mms. Det fungerar också om man börjar i mms och väljer flera bilder. Det fungerar däremot ej om man väljer en bild i bilder, flyttar till mms och därefter önskar lägga till en bild till. Då ballar det ur! Tydligen är det den senaste varianten som används i familjen och som fungerade tidigare men inte nu. Sorry!
Testade att hålla om telefonen med vänster hand som jag alltid gör men kan inte se att täckningen försämras då!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|