Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 November 2011 - 11:27

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Det är lätt att vara efterklok men att köpa ett färdigt system är ALDRIG bra om man har planer att uppgradera.

Nej hur skulle det kunna bli en försämring? Det är bara ljus som den fördelar.

okej. tänkte ifall den där växlaren gör att något bli sämre i kopplingen.

Men då är de ju de bästa jag kan göra att köpa en växlare å 3 optiska sladdar=)

sambon kommer inte bli glad över mer sladdar de kan jag säga=)

Postad 23 November 2011 - 12:38

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Finns säkert dyrare modeller med automatisk switchning mellan den maskin som är igång men de brukar vara betydligt dyrare, eller en med fjärrkontroll istället för ratt. Beror ju på vad du vill lägga för pengar.

Postad 23 November 2011 - 13:10

carax
  • carax
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hur är det med Viaplay ? Går det att komma åt detta via exempelvis Boxee Browser ? Eller är det helt kört ?

Helt ny kund till Boxee Box men också "fotbollstokig..

Postad 23 November 2011 - 13:19

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
vad är det för skillnad på att ha en NAS å att ha en pc?

Postad 23 November 2011 - 16:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

vad är det för skillnad på att ha en NAS å att ha en pc?

Skillnad på vilket sätt?
Streama material är i princip på samma sätt men handhavandet mellan en Pc och en NAS är annorlunda.

Postad 23 November 2011 - 20:12

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Verkar som det fungerade att packa upp BD50-filmerna för nu orkade den med att spela dessa så kapaciteten verkar nådd där, får låta bli att tanka sådana releaser helt enkelt men det är egentligen inget problem.

Postad 24 November 2011 - 08:28

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Fresan86:

Köper du en färdig NAS, tex Netgear, Synology osv så är det egentligen en dator, du ser det dock inte, det ända du gör är att via ett Web-interface ställer in funktionerna du vill ha. Sen är det klart. Är du en ovan dator-användare finns det klara fördelar med dessa, De flesta bygger på Linux, men det ser du aldrig som användare.

Är du däremot lite mer erfaren eller har väldigt fixa idéer så kan du ju styra allting själv om du själv bygger ihop din NAS, tex en PC som du har stående. Det finns olika NAS mjukvaror du kan köra tex FreeNAS.

:)

Postad 24 November 2011 - 13:33

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Sånöjd så nöjd..In i denna tråd o kollar tips o knep..Tack alla ni för att ni orkar!!!

Postad 24 November 2011 - 13:38

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Hej=)

Ska köpa mig en boxee. Det finns ingen inbygd hårddisk i den?

Vilket är bäst...?

Att köpa en externhårddisk som man kopplar in i boxee där de ligger filmer på?

För streama trådlöst känns sådär med bluray?

Postad 24 November 2011 - 14:35

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du ska nog köpa en sån här istället när den kommer
http://tv.iomega.com...V_SellSheet.pdf

Compositvideo och gbitnätverk...ganska intressant nu om detta stämmer då Iomega kör CE4150 och inte samma version D-Link har, vilket de påstod förra året. Återstår bara att se om Iomega betalar för decodelicenser av Dolby och DTS. I bästa fall går det kanske att flasha D-Link boxen med Iomega fw efter lite modifiering.

Postad 24 November 2011 - 15:16

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Composit?? Det absolut sämsta i kontaktväg. Varför ha det?

Postad 24 November 2011 - 16:29

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
För många som kör projektor vill inte slå på den alltid utan kör ut komposit på en mindre lcd eller liknande. Alternativt om man saknar hdmi. Nu var det ju inte det som var huvudanledningen till att köpa Iomegan.

Postad 24 November 2011 - 17:02

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej,

Mailade idag supporten på Headweb gällande att se på filmer via Boxeen. Fick då till svar att det inte går att se HD-filmer från Headweb via Boxeen. Säger de så stämmmer väll det men är det någon som kan bekräfta att det verkligen är så och varför?

Känns som att Headweb inte är något vidare alternativ för mig i så fall, vare sig 5.1 eller HD-film.

Postad 24 November 2011 - 17:10

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det är tekniskt möjligt, men har ingen aning om hur just deras plattform fungerar.
Du får skaffa vpn och köra mot Vudu och Netflix istället.

Postad 24 November 2011 - 17:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

För många som kör projektor vill inte slå på den alltid utan kör ut komposit på en mindre lcd eller liknande. Alternativt om man saknar hdmi. Nu var det ju inte det som var huvudanledningen till att köpa Iomegan.

Ser alla fall inte logiken i att producera en mediaspelare med komposit när det går använda komponent som är bra mycket bättre.

Postad 24 November 2011 - 19:17

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Det är tekniskt möjligt, men har ingen aning om hur just deras plattform fungerar.

För en annan som inte alls vet vad detta betyder så antar jag att du menar att Boxeen inte är användbar utan jag i stället behöver en PC istället för en Boxee Box för att få tillgång till hyrfilmer i HD.

Redigerat av HC77, 24 November 2011 - 19:18.

Postad 24 November 2011 - 19:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Nä, möjligen om du vill hyra HD via Headweb så får du kanske använda en pc.
Men det finns amerikanska tjänster som går att köra via Boxee Box. Kräver dock VPN-anslutning.
Min personliga åsikt är att du kan strunta i att hyra HD-film överhuvudtaget via tjänster som Headweb om du bryr dig om video och ljudkvaliten. Då är det bättre du hyr fysiska skivor och lägger över dem på datorn så slipper du stereoljud.

Postad 24 November 2011 - 19:54

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Nä, möjligen om du vill hyra HD via Headweb så får du kanske använda en pc.
Men det finns amerikanska tjänster som går att köra via Boxee Box. Kräver dock VPN-anslutning.
Min personliga åsikt är att du kan strunta i att hyra HD-film överhuvudtaget via tjänster som Headweb om du bryr dig om video och ljudkvaliten. Då är det bättre du hyr fysiska skivor och lägger över dem på datorn så slipper du stereoljud.

Det verkar tyvärr som att om man vill ha riktigt bra kvalitet gällande bild och ljud så är det fortfarande film via fysiskt butik som gäller även om jag mer än gärna blir motbevisad gällande detta.

Visst får jag bra kvalitet om jag går och hyr en Blu ray film i en fysiskt butik och spelar upp den vi min Blu ray spelare men hela grejen med att skaffa en mediaspelare för mig var att slippa detta moment.

Elgiganten har just nu annars ett riktigt bra erbjudande vid köp av Boxeen, man får 100 filmer gratis att hyra via Headweb.

Postad 24 November 2011 - 20:34

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Det verkar tyvärr som att om man vill ha riktigt bra kvalitet gällande bild och ljud så är det fortfarande film via fysiskt butik som gäller även om jag mer än gärna blir motbevisad gällande detta.

Visst får jag bra kvalitet om jag går och hyr en Blu ray film i en fysiskt butik och spelar upp den vi min Blu ray spelare men hela grejen med att skaffa en mediaspelare för mig var att slippa detta moment.

Elgiganten har just nu annars ett riktigt bra erbjudande vid köp av Boxeen, man får 100 filmer gratis att hyra via Headweb.

Vill man hyra eller streama i bra kvalite i sverige idag är man nog för tidigt ute,om ett par år kanske vi har dom tjänster som erbjuds i USA.Det dom flesta skaffar mediaspelare till i svedala idag är ju trots allt för sina egna rippade filmer eller om vi ska vara ärliga nedladdade filmer.Om du går boxee vägen kan ju ett tips vara o googla navi-x....

Postad 24 November 2011 - 21:00

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande bara strul med min. Trådad uppkoppling vägrar den helt. Trådlös går ibland, men då den kommer till den påtvingade uppdateringen fastnar den på noll.

Postad 24 November 2011 - 21:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande bara strul med min. Trådad uppkoppling vägrar den helt. Trådlös går ibland, men då den kommer till den påtvingade uppdateringen fastnar den på noll.

Har du inte reklamerat den än?

Postad 24 November 2011 - 21:13

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Trådat klagar den bara på mina inställningar, vet inte vad som ska stå där.

Har tomt på ip, Default Gateway och DNS Server, Netmask är 255.255.255.0

Har du inte reklamerat den än?

Nej, har varit lat och upptagen :blush:

Postad 24 November 2011 - 21:18

Spanjo
  • Spanjo
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Media Markt tar 1490:- i göteborg!

Postad 24 November 2011 - 22:45

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Har fått en hel del bekymmer att boxeen då och då tappar kontakten med internet via wi-fi med felmeddelandet "Boxee can't connect to the internet". Har gjort återställningar om vartannat (och givetvis felsökt router) men löser inte problemet. Jag kommer utan problem åt wi-fi via PC, iPad och mobilen när detta inträffar och routern är en D-Link så den tror jag inte är problemet. Sen rätt vad det är så funkar det felfritt. Sen kommer problemet tillbaka och inget jag testat hjälper. Är på god väg att reklamera den, men tänkte först kolla ifall någon har nåt tips på lösning?

Postad 24 November 2011 - 22:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har tomt på ip, Default Gateway och DNS Server, Netmask är 255.255.255.0

Är det tomt så är det inte så konstigt att det inte fungerar.
Antingen har du satt upp den fel eller så är den helt igenom trasig och bör bytas ut.
Du får gå in i din router och avsätt ett statiskt ipnummer för boxen, sedan använder du det ipnumret och fyller i samma uppgifter för gateway och dnsserver som du har ställt in i routern.

Redigerat av Unregistered577c6879, 24 November 2011 - 22:55.

Postad 24 November 2011 - 23:05

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Vill man hyra eller streama i bra kvalite i sverige idag är man nog för tidigt ute,om ett par år kanske vi har dom tjänster som erbjuds i USA.Det dom flesta skaffar mediaspelare till i svedala idag är ju trots allt för sina egna rippade filmer eller om vi ska vara ärliga nedladdade filmer.Om du går boxee vägen kan ju ett tips vara o googla navi-x....

Navi-x verkar intressant. Jag vill dock att det skall vara bekvämt att titta på film och föredrar helt klart att se filmer med svensk undertext. Någon som vet om det går att lösa när man ser via navi-x?

Postad 25 November 2011 - 07:52

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Är det tomt så är det inte så konstigt att det inte fungerar.
Antingen har du satt upp den fel eller så är den helt igenom trasig och bör bytas ut.
Du får gå in i din router och avsätt ett statiskt ipnummer för boxen, sedan använder du det ipnumret och fyller i samma uppgifter för gateway och dnsserver som du har ställt in i routern.

Nej, förstår det, men varför behöver jag göra det manuellt när alla andra apparater fungerar?

Ska testa det, hur går man in i routern och avsätter ett ip då?

Postad 25 November 2011 - 11:47

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Datorer är inte intelligenta och kan gissa sig till saker. Försöker Boxee använda samma ipnummer som redan är tilldelat till en annan maskin alternativt kan ej hitta vilken gateway(router)-adress du använder så är det naturligtvis omöjligt för den koppla upp sig.
Hur du kommer in i din router får du kolla din manual. Vanligtvis genom http://192.168.0.1
Sedan får du kolla upp i manualen hur DHCP-reservering fungerar m.m.

Postad 25 November 2011 - 11:53

Unregistereda6d4ebb6
  • Unregistereda6d4ebb6
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har nu två Boxar. Hade problem med multipla knapptryckningar innan jag parade fjärrarna med respektive Box.
Av en knapptryckning kunde det bli 4-5 på boxen men efter parningen fungerar det perfekt.
Man parar genom att hålla OK knappen intryckt nära Loggan på Boxen i ca 15 sek sedan är det klart. Du får inget meddelande.

Postad 25 November 2011 - 12:42

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Navi-x verkar intressant. Jag vill dock att det skall vara bekvämt att titta på film och föredrar helt klart att se filmer med svensk undertext. Någon som vet om det går att lösa när man ser via navi-x?

Det går att ändra i settings att du vill använda svenska undertexter i första hand och t.ex engelska i andra hand
och om det finns svensk text till filmen så kan du välja denna innan du startar filmen.
Har ej Boxen på nu men om du kollar själv så kanske du hittar det.
I tidigare versioner av boxens mjukvara så kunde du ladda en lokal fil till filmen genom att lägga den på din hårddisk
och sedan bläddra efter den, funkade väldigt smidigt med serier etc.

Postad 25 November 2011 - 14:13

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Det går att ändra i settings att du vill använda svenska undertexter i första hand och t.ex engelska i andra hand
och om det finns svensk text till filmen så kan du välja denna innan du startar filmen.
I tidigare versioner av boxens mjukvara så kunde du ladda en lokal fil till filmen genom att lägga den på din hårddisk

Tack för ditt svar.

Jag har inte hämtat ut Boxeen ännu, ligger på Postkontoret.

Har du någon uppfattning om hur vanligt det är med svenska undertexter på de filmer som ligger på Navi-x?

Postad 25 November 2011 - 14:31

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Det är möjligt att frågan redan dykt upp i tråden men jag har letat så gott jag kan.

Funderar på att flytta in boxeen till huvudanläggningen isf sovrummet som den står i nu, men då funderar jag på en sak!
Har funderingar på att skaffa en Dacmagic så småningom när jag får mina nya högtalare för att få så stor behållning av musiken på datorn som möjligt. Men samtidigt skulle jag vilja köra "allt" via HDMI vid allt annat användande.

Går det att dedikera en utgång (optisk) till att användas bara vid musik, lr kommer jag behöva switcha utgång varje gång jag byter mellan film och musik?

Postad 25 November 2011 - 16:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Nu är den inställningen inte till för Navi-x utan för filmer med inbakade text filer så BB ska veta vilken man föredrar

Postad 25 November 2011 - 16:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Går det att dedikera en utgång (optisk) till att användas bara vid musik, lr kommer jag behöva switcha utgång varje gång jag byter mellan film och musik?

Nej det går inte alls på den här spelaren. Då får du titta på en annan tillverkare.
Inte för att jag fattar varför du inte bara kan skicka musiken via hdmi till förstärkaren...

Redigerat av Unregistered577c6879, 25 November 2011 - 16:30.

Postad 25 November 2011 - 16:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar.

Jag har inte hämtat ut Boxeen ännu, ligger på Postkontoret.

Har du någon uppfattning om hur vanligt det är med svenska undertexter på de filmer som ligger på Navi-x?

Räkna inte med att det finns svenska texter när du söker med Navi-x

Postad 25 November 2011 - 17:52

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har nu två Boxar. Hade problem med multipla knapptryckningar innan jag parade fjärrarna med respektive Box.
Av en knapptryckning kunde det bli 4-5 på boxen men efter parningen fungerar det perfekt.
Man parar genom att hålla OK knappen intryckt nära Loggan på Boxen i ca 15 sek sedan är det klart. Du får inget meddelande.

Tack!!! Detta problem har jag haft sista 3 v sen jag fick min andra box, konstigt att det är så känsligt...
Har kontaktat D link ang detta, och dom skickade ut en utbytes box som jag fick idag för att avhjälpa felet.
Den boxen funkade inte med fjärren alls... :) Går inte få nån kontakt med den överhuvudtaget, men det kanske går om man parar den..
Men som sagt jag parade den jag redan hade, å nu funkar ju den, så nu skickar jag tillbaka den utbytesenheten istället.
Ska bara snacka med D link lite innan...

Har läst och följt tråden i nån månad nu, men har inte orkat skaffa konto förräns nu, boxen är ju bra till vissa saker som sagt, men den dras ju med lite buggar..... Som att det bara går att spela rar arkiv 1 gång, det går inte stänga av boxen med fjärren ljudet svajjar lite ibland, eller detta är saker som jävlas lite här, kanske inte är så för alla.
Ang rar filerna så delas mitt nätverk ut via smb, win 7 dator och sen ut i nätverket som boxee boxarna är anslutna trådat till.

Postad 25 November 2011 - 18:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Dina problem är nog relaterade till SMB-utdelningen. Verkar vara gemensamt för alla er som har problem med rar, försvunna passwords och annat konstigt.
Har inga av dina problem och kan stänga av alla mina boxar med fjärren sedan ett år tillbaka.
Mitt tips är att om du har problem så kontakta inte d-link utan sök tex i den här tråden eller i boxees forum så hade du fått svar på 5 sekunder. Pairing är ett medvetet beteende om än väldigt dumt.

Postad 25 November 2011 - 19:45

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Går det dela ut på annat sätt ifrån en win maskin då ?
För det är ju där jag har alla filer, så lägga pengar på en Nas eller liknande är väl inte direkt aktuellt.

Pairing är ett medvetet beteende, vad menar du med det ?

Postad 25 November 2011 - 19:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du kan ju börja med att koppla in en usb-hårddisk och se om det gör någon skillnad med rar. Pröva även factory reset och installera om systemet. Det går att installera en NFS-server men det är ganska omständigt och det borde ju gå att lösa problemet på annat sätt. Börja med att koppla bort brandväggar, antivirusprogram etc för att se om du kan hitta någon felkälla medan du testar.
Dumt nog har man helt enkelt valt att identifera alla fjärrkontroller som samma enhet. Inte förrän man pairar fjärrkontrollerna skapas unika id för varje enhet.

Postad 25 November 2011 - 20:09

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har 2 st xbox med xbmc på som rullar i nätverket samtidigt, och dom är det absolut inte bekymmer med ang delning rar filer etc, så känns ju inte som att det är datorn det är fel på, utan att dom har fuckat upp något i boxen, knepiga är ju att när dom nu ändå snor utav xbmc så kan dom ju lika gärna ta det som funkar :)

Knepiga är att jag hade bara bekymmer med ena boxeen, den boxeen som jag har haft från början krånglade inte alls med fjärren.
Därför så kände jag att det var hårdvarurelaterat.. efter ominstallation och uppgraderingar osv.
Sökte på flesta ställen, men formulerade väl frågan fel helt enkelt :)

Ska testa lite med extern hdd i helgen, ska bara jobba och ha kalas först :)

Postad 25 November 2011 - 20:42

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Nu är den inställningen inte till för Navi-x utan för filmer med inbakade text filer så BB ska veta vilken man föredrar

Inte på min box eller Navi-X utan den söker efter undertexter som finns till den filmen jag valt, kan vara 25 engelska och 5 svenska etc
beroende vad det är för utgåva/rip av filmen, och ofta finns det ingen svensk text. det är alltså i Navi-x egna settings man gör inställningen
och inte i Boxens.

Postad 25 November 2011 - 21:00

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har 2 st xbox med xbmc på som rullar i nätverket samtidigt, och dom är det absolut inte bekymmer med ang delning rar filer etc, så känns ju inte som att det är datorn det är fel på, utan att dom har fuckat upp något i boxen, knepiga är ju att när dom nu ändå snor utav xbmc så kan dom ju lika gärna ta det som funkar :)

Jag skulle nog säga att den jämförelsen inte är särskilt relevant då det är två helt olika plattformar och system.
Det enda jag kan konstatera att det är ganska få personer med sådana problemen och att era system skulle utveckla några specifika egenheter låter ju lite långsökt. Det är trots allt samma firmware på alla maskiner när de uppdaterats.
Så nätverksrelaterat problem låter mer sannolikt... finns ju trots allt ganska mycket som kan ställa till det.

Postad 25 November 2011 - 22:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Inte på min box eller Navi-X utan den söker efter undertexter som finns till den filmen jag valt, kan vara 25 engelska och 5 svenska etc
beroende vad det är för utgåva/rip av filmen, och ofta finns det ingen svensk text. det är alltså i Navi-x egna settings man gör inställningen
och inte i Boxens.

Jo den inställningen är för det jag skrev tidigare.
BB kan omöjligt bestämma från var Navi-x ska ska söka undertexter utan det är bestämt i själva Navi-x.

Postad 25 November 2011 - 22:57

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Jo den inställningen är för det jag skrev tidigare.
BB kan omöjligt bestämma från var Navi-x ska ska söka undertexter utan det är bestämt i själva Navi-x.

Men det är ju det jag skriver att det är Navi-X som valet av undertexter görs,och hur kan det bara vara inbakade undertexter ??

Postad 25 November 2011 - 23:09

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Sorry jag tolkade dig fel tidigare.

Ett klargörande....den inställning som man gör i BB för undertexter är för om du tittar på en dvd-film eller en mkv-fil med inbakad undertexter.

Postad 26 November 2011 - 09:48

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Jag tar tacksamt emot tips om hur man får vpn att fungera med boxee. Har ingen större koll på hur VPN fungerar.
Vilken VPN-tjänst rekommenderar ni?
Är en gratis VPN-tjänst tillräckligt stabil och snabb för det här?
Någon som kan skriva ihop en guide eller länka till en?
Kan samma sak fungera för BBC också?
Finns det någon Iplayer till boxee?

Hittade det här: http://www.acevpn.co...n-on-boxee-box/
Någon som har använt Acevpn?

Får man tillgång till andra apps om man skaffar vpn för usa?
Måste man göra någon inställning på boxeen gällande land m..m?

Redigerat av Benedict, 26 November 2011 - 10:05.

Postad 26 November 2011 - 17:47

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Benedict,
Jag kör själv StrongVPN, som inte är gratis men fungerat mycket bra för mig sedan jag fick den i somras. Tillförlitlig och väldigt snabb förbindelse.
Har deras LiteOpen-paket , betalade 90 USD för ett år, 567 kronor. Man kan välja vilken server man vill koppla upp sig på, o även byta server senare. För Netflix och Vudu är det en server i USA som gäller, jag valde en i Washington DC. New York kan vara lämpligt också då avståndet till Sverige är kort jämfört med t ex Los Angeles.

När du anmält dig till VPN-tjänsten ifråga så får du ett användarnamn, lösenord och serveradress. På Boxeen går du bara till Instälningar -> Nätverk -> VPN o anger server, konto(=användarnamn), lösenord. Sedan "Ansluter" för att koppla upp dig. Jag har bara provat Vudu av streamingtjänsterna, som fungerat bra men kräver minst 4,5 MBit ner för deras HDX-format som är 1080p. Apparna för t ex Netfilx o Vudu dyker upp när man kopplat upp sig via VPN, men det kan ta en stund.

BBC iPlayer verkar bara fungera om man bor i Storbritannien, fick detta meddelande när jag provade: Currently BBC iPlayer TV programmes are available to play in the UK only. Det går att lösa med en VPN-konto för en server i UK, men då har man inte tillgång till de amerikanska tjänsterna.... Vissa VPN-tjänster låter en byta server utan extra kostnad, som t ex StrongVPN, men då får man också byta alla inställningar ovan.

Postad 26 November 2011 - 19:33

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Nej det går inte alls på den här spelaren. Då får du titta på en annan tillverkare.
Inte för att jag fattar varför du inte bara kan skicka musiken via hdmi till förstärkaren...

Ok synd.
Det skulle vara för att jag tror att en Dacmagic kan göra ett bättre jobb än min denon. Men det skulle jag naturligtvis testa först.....

Postad 26 November 2011 - 21:29

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
När man spelar upp filmer så är de ofta sorgkanter uppe och nere. Hur löser ni det?

Postad 26 November 2011 - 21:54

Warmiz
  • Warmiz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

När man spelar upp filmer så är de ofta sorgkanter uppe och nere. Hur löser ni det?

Förmodligen är de filmerna inte i 16x9 format utan 2.35:1 och då får du leva med kanter om du inte har en tv lr projektor som har rätt format.
Alt så har du ställt in nån konstig zoom lr inställning på din tv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.