Vad händer om jag istället vill spela multiplayer, får jag vänta tills hela singelplayerdelen har laddat ned?
Som sagt, ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken. Hoppas på mer information under Gamescom.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 12 August 2013 - 14:41
Är ju inte säkert att man vill spela första banan då man kanske har kommit längre i ett spel. Kan då Xbox Live vara så smart att se hur man ligger till i sin savefil som man har i molnet och då börja ladda ned därifrån direkt kanske?
Vad händer om jag istället vill spela multiplayer, får jag vänta tills hela singelplayerdelen har laddat ned? Som sagt, ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken. Hoppas på mer information under Gamescom. Postad 12 August 2013 - 14:55 Och vad händer om man spelar ett spel som Far Cry 3 som inte har banor alls =P? Postad 12 August 2013 - 17:01
Inte för att vara sån, men jag tror att systemet inte kommer fungera hemskt bra det här året. I en idealisk värld kanske det kommer fungera från start, men ofta när ny teknik eller innovationer släpps så brukar det ha sina kinks att leva med.
However, hålla tummarna kan man göra, det låter ju onekligen lockande. Vi har nog alla varit dödligt sugna på ett spel som vi köpt online bara för att se att vi nog får vänta en halvtimme på det. Inget i-landsproblem. Inte då Postad 12 August 2013 - 18:58
En tanke angående family sharing är ju att man skickar en förfrågan till ägaren av spelet att få låna det. Om ägaren godkänner lånet så har personen som lånat spelet ensamrätt till att spela det under tex en vecka eller en månad och då kan ingen annan, inte ens ägaren spela det under den bestämda tiden. Då begränsar man utlåningsmöjligheterna på ett sätt som stämmer rätt bra överens med fysiska spel samt begränsar möjligheten till att folk "delar på spel".
Postad 12 August 2013 - 19:10 MS beskrev att den som lånar ut (äger biblioteket) alltid kan komma åt sina spel oavsett om någon annan i gruppen spelar dem. Om spelet hade låsts en vecka hade det åtminstone inte begränsat något, om de låst det t.ex. en månad så hade det vart värre. Men jag tror jag de hade fått mycket skit för det, vi har ju sett vad folk tycker om den typen av begränsningar på innehåll man köpt. Postad 12 August 2013 - 19:36 Dom kan ju inte få skit för att göra så man kan låna/låna ut sina spel när alternativet är att inte kunna göra det? Eller jo iofs, folk är ju idioter :S Det här är ju det som stämmer mest överens med att låna spel på skiva, om du lånar ut ett spel till mig så kan du inte låna ut det till nån annan medans jag har det. Skillnaden när det är digitalt är att det blir tillbakalämnat så fort jag slutar spela det och det kommer man ifrån med att låsa det för utlåning till andra en specifik tid. Hur det skulle fungerat med att kunna spela sina spel samtidigt som någon annan lånade dom va det väldigt oklart om, vissa på supporten sa ja medan andra sa nej. Om jag inte minns fel så va det sista officiella att det två st inte kunde spela samma spel samtidigt dock. Oavsett vad som sagts tidigare så finns det inget ja eller nej om någonting när det gäller detta i nuläget... Postad 12 August 2013 - 19:59
Vad ska folk klaga på nu? Att det är en indier med? Ohh, the rage! Redigerat av Zerox_no1, 12 August 2013 - 19:59. Postad 12 August 2013 - 20:07
Hehe. Rätt "lagom" utveckling av den. Coolt med det här att den känner igen vem som spelar då kontrollen snackar med Kinect. Vet knappt vart man ska ha det till men....coolt. Postad 12 August 2013 - 20:12
Hade Sony inte förbättrat sin hk så hade ps4 inte ens funnits med i mina funderingar men xones hk är ett mindre mästerverk.
Postad 12 August 2013 - 20:44
Helt rätt, indier skall hållas till support! Postad 12 August 2013 - 21:27
Om vi ändå skall spekulera i family share så slänger jag in två cent till:
* jag tror att MS innan man presenterade detta har gjort en förstudie hur det kommer att påverka folks inköp av spel samt haft en diskussion om detta med tillverkarna. * det är inte helt omöjligt att de hade tänkt en betalningsmodell som PS+ där spelbolagen får betalt per spelare som utnyttjar family share. Om det är något spelbolagen skulle gå back på har jag svårt att tro att varken MS eller Sony skulle våga lansera det. Postad 12 August 2013 - 21:42 Lär väl kräva guld som allt annat iaf. Postad 12 August 2013 - 21:48 Självklart! Eftersom man säljer över 35 miljoner guldabbonemang per år så lär MS trycka in allt man kan där för att binda ännu fler människor. Varför ge något gratis när folk villigt betalar för? Jag är mer förvånad att Sony inte knyter mer saker till sin plus-tjänst. Easy money. Postad 12 August 2013 - 22:36
det mesta lär kräva abonnemang i framtiden. fortsätter man att få spel till xbone när man har guld så är det ju ingen nackdel direkt =)
Tin: bara vänta och se, sony kommer garanterat att binda mer till sin betaltjänst också. senast ut var iofs att man kunde spela in filmer från spel och lägga ut även om man inte har plus, men det känns ju som att dom flesta som håller på med sånt ändå lirar endel online också pga att dom är avancerade gamers eller något, så det lär nog inte göra speciellt mycket från eller till. hade bara nintendo kunnat sälja fler enheter så hade även dom kunnat ha en betaltjänst =D Postad 12 August 2013 - 22:39 Fast du sa att spelet skulle bli låst i t.ex. en månad. Om jag lånar ut ett spel till någon fysiskt så inte fasen ska han behålla det en månad om han är klar efter några dagar och någon annan vill låna MS sa så här: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time. Det är väl ganska glasklart? Var det någon annan som sa något motstridande efter det? Om Britta vill spela Crackdown ena dagen så kan hon det, men inte Ludvig. Däremot kan Ludvig spela nästa dag om Britta istället bestämmer sig för Viva Pinata. Hmm, tveksamt om de haft någon förstudie om någonting med tanke på hur allt blev. De borde haft en förstudie om vad folk tycker om DRM, internetkollar etc, så hade de legat i en klart bättre position idag. Precis, det är just av den orsaken jag har svårt att tro på modellen. Postad 13 August 2013 - 07:53
Jag kan tänka mig en liten variant på det ni har sagt angående att låna ut digitala spel.
Jag har mitt bibliotek med spel. Mina vänner kan se mina spel och vill dom låna ett spel så skickar dom en family share-request på det spelet till mig. Då måste jag via konsollen eller Smartglass acceptera denna requesten för att spelet ska släppas. Och sen är spelet låst till enbart den personen (samt kanske även mig själv). Vill den här personen låna ett annat spel så upprepas proceduren och när jag accepterar det nya spelets utlåning så försvinner utlåningen på det gamla spelet. Sen kanske det ligger nån sorts tid på utlåningen. Ett dygn, en vecka eller nåt innan den automatiskt går tillbaka. Vill man spela mer så får man låna om det igen. Och sen finns det så klart ett val för den som lånar att när han är klar med spelet manuellt lämna tillbaka det. Samt även hos den som lånar ut, att man ska kunna ta tillbaka utlåningen när man vill. Kanske finns det också nån gräns för hur många spel man samtidigt kan ha utlånade? Eller att man bara kan göra ett visst antal utlåningar per månad eller något. Jag tycker helt klart att det borde gå att göra något vettigt av detta. Något som påminner om hur det funkar med fysiska skivor. Postad 13 August 2013 - 08:01
Det är ju ett smart system. En slags digital utlåning med tidsstämpel på. Då hade det ju funnits nog restriktioner för att fortfarande göra xbone llnsamt för tillverkare. Men men, vi lär väl få se i framtiden hur allt blir av, family share är ju absolut inte borta ur spelet helt, och bara när vi får produkten (så att säga) går det att bedöma den. Finns ju en mängd olika tolkningar av texten på nätet, där personer som har engelska som modersmål och skribenter för spel som yrke som tolkat olika också. Att vi skulle tolka en text och komma fram till ett entydligt svar är nog en rätt liten chans
Det här är fö anledningen till varför man alltid alltid ska ha ett kontret exempel med när man uppvisar något eller talar om något sånt här. Postad 13 August 2013 - 09:16
... nu vete fan om man inte skulle beställa en xbone iaf. finns inget negativt kvar. nu är det bara en bra konsol, den är snygg, tyst och har riktigt riktigt bra exklusiva titlar. när nya fable kommer ut (och jag kräver att dom utannonserar det) så är bonen ett måste. imo.
Postad 13 August 2013 - 09:17
Plocka bort kinect helt på en modell och sälj den för 3000 så kan jag tänka mig köpa en. Redigerat av Unregistereddc471864, 13 August 2013 - 09:18. Postad 13 August 2013 - 10:21
Haha, ja man kan inte säga att One lanseras according to plan iaf. En smula ironiskt att internet dödade [MS vision av] One...
Jajja, givetvis är det bara att de lossar på tyglarna men man kan inte låta bli att förundras över hur vansinnigt snett de var ute - finns ju knappt en idé som överlevt. Redigerat av pacman, 13 August 2013 - 11:06. Postad 13 August 2013 - 14:27
Problemet med att sälja en variant helt utan kinekt är att användarbasen blir delad. Det i sin tur leder till att kinekt2 blir lika värdelös som kinekt1. När utvecklarna vet att alla användare har en kinekt kan de lägga in mer balla och användbara funktioner än bara "skrik FUS RO DAH rakt ut och du skriker det i spelet!"-liknande funktioner. Jag skulle aldrig köpa en kinekt1, men ser fram mot att få kinekt2 i lådan och ser också fram mot vad utvecklarna kan hitta på att använda det till. Postad 13 August 2013 - 14:28 Nja, snett ute... Vad är det för idéer som inte överlevt? Tycker det känns som att dom har kvar samma funktioner bara det att dom var lite väl extrema till en början. Idéerna finns väl kvar fast i former som passar en mycket bredare kundbas. Redigerat av SejLax, 13 August 2013 - 14:28. Postad 13 August 2013 - 14:53
Jag har inget behov av att snacka med mina konsoller. Har sånt trams på telefonen vilket jag aldrig använder. Postad 13 August 2013 - 15:38
Finns dem som inte behöver TV-tuners i sin TV också....... Så? Eller du menar att företag ska anpassa produkten för bara dina behov? Postad 13 August 2013 - 15:42
Vill absolut inte se en xONE utan kinect. Skulle ge alldeles för mycket kompromisser gällande gränsnitt samt inte ge den där moroten till utverklarna som krävs för bra kinect-stöd. Notera att det är en skillnad på mycket kompromisser och FÖR mycket kompromisser
Word. Postad 13 August 2013 - 15:49 Seriös fråga? De idéer de gjort 180 på såklart. Online-check, share, indie, regioner, ja allt vad det nu är. Ja, "systemet kräver att Kincet kopplas in" är ju ungefär samma sak som "systemet kräver inte att Kinect kopplas in" t.ex... Näevars, förstår vad du menar förstås men då måste man ha en vid definition av "idé". Andra (bättre?) idéer mao, dvs det man behöver när man är snett ute. Och med tanke på vilken internetstorm det varit runt MS sen One presenterades (oavsett hur överdriven man kan tycka att den varit ibland) så måste man se med väldigt blinda ögon om man inte inser att de varit snett ute. Bra med Kinect iaf, att kräva inkoppling av den var sällsynt löjligt, det borde de insett från början. Redigerat av pacman, 13 August 2013 - 15:52. Postad 13 August 2013 - 15:57
Nej men jag tänker inte betala massa extra för ngt jag inte kommer använda. Det är mitt val. Jag köper ingen förän jag slipper betala för kinecten eller de iaf sänker priset rejält. Jag kan vänta. Har knappt tid med allt som släpps till Wii U numera. PS4 kommer före sen om ett par år möjligtvis en One. Redigerat av Unregistereddc471864, 13 August 2013 - 15:59. Postad 13 August 2013 - 20:37 Jag älskar talfunktionen på telefonen, istället för att försöka pilla fram en adress på google maps säger man den klart och tydligt och pang där är den. Säg namnet på appen i google play och den dyker upp. Hatar att försöka skriva på ett litet pillrigt tangetbord! Om jag kan få samma funktionalitet på xbox one ser jag det som ett plus, det är ingen avgörande funktion men jag skulle se den som något smidigt som underlättar upplevelsen. Postad 13 August 2013 - 21:23
Ja, en xbone utan kinect hade jag köpt utan fable, lätt. Men det är väl så när ms vill sprida vidare sina ideer samtidigt som endel av dom nya spelen säkert är anpassade till kinect. Att vända om på den fronten är nog svårt om tillverkare tidigare fått order om att implementera kinect i exklusiva titlar.
Postad 13 August 2013 - 21:30 Ok, de var snett ute. Tog online lösningen ett steg för långt. Men funktionerna finns ju kvar. Dom har tagit bort idéerna säger du men det verkar som du menar restriktionerna. När restriktionerna försvann så försvann vissa av de planerade möjligheterna men share diskuteras ju fortfarande tex. Det man kan säga om MS vs Sony är ju att MS åtminstone satsar på utveckling medan Sony ligger ett steg efter. Lite som Xbox drivit utvecklingen i tidigare generationer också. Achievements och party chat tex. Uppenbarligen valde ju Sony rätt väg inför nästa generation, åtminstone om man ska lyssna på arga internetnördar. Men för det första tycker jag det är grymt med den utvecklingen som Xbox visar och för det andra så är det helt otroligt hur mycket dom lyssnar på sina fans när det börjar hagla skit. Detta var visserligen en riktig j*vla shitstorm så det är väl i ren självbevarelsedrift som dom gör justeringar, men ändå. Jag tycker det känns lovande för framtiden. Dom skiter absolut inte i sina gamers. Postad 13 August 2013 - 22:19
Haha. Enda anledningen de ändrar på sig hela tiden är för att de är rädda för att tappa försäljning. Det har ingenting att göra med respekt för gamers. De tänker endast på pengarna de kommer förlora om de inte ändrar sig. Microsoft är ett hopplöst osynkat företag. De har fullständigt tappat greppet på alla håll och kanter. De har ingen aning om vad folk vill ha.
Windows 8 har floppat, windows phone har floppat, deras tablets har floppat och nu är xbox one på väg att floppa. De borde sparkat Balmer för länge sedan. Postad 13 August 2013 - 23:35 Eller iaf Mattrick. ![]() I'm still here, bitch! Redigerat av Zoiler, 13 August 2013 - 23:37. Postad 13 August 2013 - 23:44
Ms säger först till sina kunder att dom kan ta sig, men ändrar sig senare om det mesta och gör som konsumenterna vill. Enbart för att fler ska köpa konsollen. Självklart. Inte nog med att det är självklart, det äe även skitbra imo. Det fanns tre stora dåliga saker med xbone i typ... maj-juni. Idag finns ingen av dom kvar. Svagare och dyrare, ja. Men det var inte det som alla pratat om tidigare.
Jag måste säga att jag tycker att det är lysande att xbox-teamen verkar försöka visa en mer ödmjuk soda och säga att konsumenterna har rätt snarare än att konsumenterna ska rätta sig efter det som säljs. Så en stor eloge till xbox-teamet som tagit bort det negativa med boxen. Visst, den kostar mer, och du får något som du kanske aldrig använder. Men tänk hur mycket bättre det blivit. Intressant inlägg i övrigt med att allt som ms rör vid just nu verkar förvandlas till skit. Win-telefonerna har bara stöd från nokia, mer eller mindre, och en väldigt liten del av marknaden. Win 8 skulke få någon fet remake. Och xboxen har fått svidande kritik. Men nu kansle det vänder? Iaf med xboxen Postad 14 August 2013 - 07:38 Haha. Det var ju det jag skrev. Kom in i matchen. Detta hänger ihop. Nöjda kunder är betalande kunder. Jag har inte en aning om hur Windows 8, Windows Phone och deras tablets går. Har aldrig ägt dessa produkter och är inte intresserad. Om du säger att det floppat så är det kanske så, men jag litar inte på ditt ord till 100% då du verkar vara en typisk MS-motståndare. Jag är inte speciellt intresserad av Microsoft som företag så du behöver inte lägga nån tid på att upplysa mig om detta. Däremot Xbox One, haha. Är Xbox One på väg att floppa? Ja, det är ju din spådom. Jag tycker att dom räddar upp situationen väldigt bra. Postad 14 August 2013 - 08:24
Haha! ALLT har från början varit ett enda PR-trick från MS. Nu vet ju fan heeela gamervärlden ALLT om Xbox One. PS4, kunde den bara spela spel eller hur var det?
All PR är bra PR eller hur är det? Postad 14 August 2013 - 08:46 Att samtliga bolag inom spelvärlden är där för att tjäna pengar ändrar ju inte det faktum att de faktiskt lyssnat på communityn (sen att jag tycker det var fel ang DRM är ju en annan femma). Det skulle bli en ensidig debatt på spelforumen om "va fan - det där gör de bara för att öka försäljningen" används som argument då det bara är att köra copy+paste i varenda tråd... Postad 14 August 2013 - 10:29
Xbox One Can Regulate Power to Prevent Overheating
"Console monitors temp, alerts players." http://www.ign.com/a...ent-overheating Microsoft Announcing ‘Unique’ Xbox One Exclusive at Gamescom “We’re going to talk about Europe’s biggest franchise and maybe some interesting things.” http://www.ign.com/a...ive-at-gamescom Redigerat av Zerox_no1, 14 August 2013 - 10:30. Postad 14 August 2013 - 11:29
Är inte Europas största franchise det där tankspelet? Jag är skeptisk.
Postad 14 August 2013 - 11:39
Skulle inte förvåna mig. Den exklusiva titeln är dock inte Tanks. Postad 14 August 2013 - 11:43
Ett nytt ip tro...
Trodde FIFA eller cod var störst. Tycker varenda kotte spelar dem Postad 14 August 2013 - 11:46
Inte säkert exklusive och europas största franschise hänger ihop iofs.
Postad 14 August 2013 - 12:39 Absolut - sätt ihop ett helt nummer med polarna online och dela med världen via "share"-knappen...eller satt den på PS4:an Postad 14 August 2013 - 12:44
Här styr vi med rösten istället! Men allvarligt, intressant att veta vad som är så stort i Europa? Kommer inte riktigt på annat än vad som är skrivet tidigare, dvs FIFA. Postad 14 August 2013 - 13:25
Så här säger han ordagrant! "With some news, talking about some unique exclusive coming to the plattform, we're gonna talk about Europe's biggest franchise." Ni kan lyssna på hela här, gamescom-snacket börjat efter 7 min. http://majornelson.c...8-phil-spencer/ Redigerat av Zerox_no1, 14 August 2013 - 13:27. Postad 14 August 2013 - 13:50
Kanske något kinect tillägg till FIFA, straffshootout eller något liknande kanske Postad 14 August 2013 - 13:55 Jag antog att det var Europa-utvecklat. Varken Fifa eller Cod är utvecklade i Europa. Men det är nog bara jag som läser in saker som inte finns där. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |