* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 302:- |
Postad 28 september 2012 - 16:10
Postad 01 oktober 2012 - 10:58
Snygg. IR men ingen RF. Jag skulle dock vilja se en med wifi, med tanke på att de numera får se appar till smartphones, som var och varannan tillverkare har, som en stark konkurrent. wifi blir ju mycket stabilare än rf. Tycker tex Samsungs Remote app är suverän.http://www.engadget....-best-buy-leak/
En ny variant på gång
Redigerat av agpath, 01 oktober 2012 - 10:58.
Postad 01 oktober 2012 - 20:52
Hur är det med RF egentligen? Är det svårt att få till eller varför är det så få som har det?
För mig känns det som att ska jag lägga pengar på en ny fjärr, så är det ju ingen mening med det om inte alla grejer funkar med den.
Postad 02 oktober 2012 - 08:46
Det finns ju alltid möjlighet att ha en konverterare som tar emot IR och sedan sänder ut RF. Logi har ingen egen men det finns väl lite olika varianter som andra använder sig av - har dock ingen egen erfarenhet. Men enklast vore väl om kontrollen själv hanterade RF, IR och BT ...Lite knepig design för min del också. Jag skulle gärna vilja ha fler fysiska knappar.
Hur är det med RF egentligen? Är det svårt att få till eller varför är det så få som har det?
För mig känns det som att ska jag lägga pengar på en ny fjärr, så är det ju ingen mening med det om inte alla grejer funkar med den.
Postad 02 oktober 2012 - 09:02
Postad 02 oktober 2012 - 15:02
Fast då blir det ju två appar - inte bättre att köra en mobil app - finns ju en drös - iRule, RedEye, SquareConnect mfl - osäker om alla (eller ngn) klarar RF men kika runt - det finns en hel del varianter ute ...För min del så skulle det vara intressantare att satsa på de mobila appar som finns och använda denna för att konvertera till IR för de enheter som inte har wifi:
http://www.logitech....es/harmony-link
Postad 02 oktober 2012 - 20:36
Ah, finns det? Var hittar jag sånna? Skulle vara en bra lösning för migDet finns ju alltid möjlighet att ha en konverterare som tar emot IR och sedan sänder ut RF. Logi har ingen egen men det finns väl lite olika varianter som andra använder sig av - har dock ingen egen erfarenhet. Men enklast vore väl om kontrollen själv hanterade RF, IR och BT ...
Postad 02 oktober 2012 - 20:49
Sök på forumet - det jag kan minnas är ngn form av "pyramider" för att styra Nexa strömbrytare - och de kör väl rf. Dock så måste ju logitech ha ngn utsändning av ir för dessa enheter som sedan omvandla till rätt rf av omvandlaren eller hur det nu fungerar ...Ah, finns det? Var hittar jag sånna? Skulle vara en bra lösning för mig
Postad 03 oktober 2012 - 13:15
Postad 04 oktober 2012 - 16:25
Och kan man ladda ned andra teman?
Postad 04 oktober 2012 - 17:56
Tror inte att det går att lägga till teman men via iconharmony.com finns det kanal-ikon-knappar att ladda ner ...
Redigerat av Zack, 04 oktober 2012 - 21:02.
Postad 04 oktober 2012 - 18:00
Postad 04 oktober 2012 - 18:14
Loggor går det att göra själv, sno från nätet och gör dom i rätt storlek
Onödigt när dom finns klara här:
http://www.iconharmony.com/icons/home
Postad 04 oktober 2012 - 21:04
Om du saknar kanaler eller hittar fel så är det bara att maila Randy som driver siten - han brukar vara snabb med att uppdatera ...Inte alla och inte helt rätta heller
Postad 04 oktober 2012 - 22:06

inte lätt att fotografera en display
Redigerat av Benkke, 05 oktober 2012 - 08:20.
Postad 08 oktober 2012 - 07:53
Postad 09 oktober 2012 - 22:03
"Innehållet kan inte visas.
Klicka på Nästa för att fortsätta."
Det finns en ruta där det står nästa men det händer inget när man klickar.
Någon som vet vad detta beror på ?
Har en Harmony 100 och var inne så sent som igår och justerade/uppdaterade fjärren utan problem.
Postad 14 oktober 2012 - 19:34
Postad 15 oktober 2012 - 00:06
Om vi tar ex 600 och one+ kan man räkna med att den senare håller längre eller är det ingen reell skillnad gällande stryktålighet/tillförlitlighet? Har smått becksvart här är det lätt att memorera knapparna på 600n då den inte har bakgrundsbelysning?
Postad 15 oktober 2012 - 07:43
Jag har haft min One i 5 år och den funkar fortfarande klockrent. Jag har dock bytt batteri en gång för ca 2 år sedan.Långvariga Harmony ägare hur upplever ni byggkvaliten på dessa fjärrisar. Skulle ni va oroliga över att köpa begat? 1 års garanti är visserligen inte mycket att hänga i julgran i vilket fall...
Om vi tar ex 600 och one+ kan man räkna med att den senare håller längre eller är det ingen reell skillnad gällande stryktålighet/tillförlitlighet? Har smått becksvart här är det lätt att memorera knapparna på 600n då den inte har bakgrundsbelysning?
En och annan knapp kan med tiden bli lite trög pga av skräp som sätter sig i skarvarna.
Postad 15 oktober 2012 - 22:01
Någon som vet om det går att styra nexas inbyggnadsmottagare med dimmer som har självlärande koder? Jag har ir-rf omvandlare. Cmr-100 heter mottagaren.
Jag styr sådana med min 885:a via en IR-RF omvandlare (ena halvan av en fjärrextrender)
Redigerat av Rolandsson, 15 oktober 2012 - 22:03.
Postad 23 oktober 2012 - 18:57
Postad 25 oktober 2012 - 13:37
Den gamla (One) programmeras via en installerad applikation, One+ via ett webbgränssnitt (myharmony.com). Osäker om One+ kan använda den gamla applikationen - då den har fler funktioner för att fininställa kontrollen. Jag känner inte till några andra skillnader.
Tror inte att det går att lägga till teman men via iconharmony.com finns det kanal-ikon-knappar att ladda ner ...
Så är + varianten bättre?
Postad 25 oktober 2012 - 14:38
Den gamla (One) programmeras via en installerad applikation, One+ via ett webbgränssnitt (myharmony.com). Osäker om One+ kan använda den gamla applikationen - då den har fler funktioner för att fininställa kontrollen. Jag känner inte till några andra skillnader.
+ varianten går att programmera via gamla programvaran också. Har gjort det själv så jag är 100% säker.
Redigerat av Karl-Johan, 25 oktober 2012 - 14:39.
Postad 25 oktober 2012 - 14:42
Postad 28 oktober 2012 - 14:38
Postad 28 oktober 2012 - 15:24
Harmony Touch: Gillar jag inte att play/stop knapparna är ovanför touchscreen, annars verkar den ok. Så valet står nog mellan One och 1100, vet bara inte vilken?
Postad 28 oktober 2012 - 18:24
Funderar på att köpa en One+ men undrar om den är lite overkill då jag bara ska styra 4st enheter, 2 digitalboxar(Viasat och Canal Digital), TV och en micro-stero (Yamaha restio isx-800)?
Nej det är inte overkill! Den är så grymt smidig om man programerar den rätt

Och vem vet, du kanske får lust att handla någon mer leksak framöver...
Postad 29 oktober 2012 - 08:42
Jag har en One+ och vill med den styra Boxee box (Vet att den är RF), Onkyo TX-nr515, motorola digitalbox (telia), Epson TW-3200 projektor, Kingpin CES210 motordriven duk och eventuellt ett PS3. Alla dessa är även gömda i ett skåp (inte projektorn och duken) så jag behöver någon form av ir-extender.
Så det jag undrar är väl bland annat:
1. En IR extender som fungerar med One+ och mina apparater? Med ett diskret "mottagar öga".
2. Vad krävs för att köra Boxee Box med one+?
3. Vad krävs för att köra PS3 med one+ (när man kollar dvd och bd)?
Har kikat en del på nätet och känner mig rätt vilsen i djungeln! Finns ju ett gäng extenders att välja på.
Tacksam för hjälp!
Postad 29 oktober 2012 - 17:44
Nej det är inte overkill! Den är så grymt smidig om man programerar den rätt
Och vem vet, du kanske får lust att handla någon mer leksak framöver...
Ok då får det bli en sådan.
Postad 30 oktober 2012 - 08:24
Ska köpa en ny Harmony fjärr hade en 525 förut. Kommer att välja ibland Harmony One, Touch och 1100.
Harmony Touch: Gillar jag inte att play/stop knapparna är ovanför touchscreen, annars verkar den ok. Så valet står nog mellan One och 1100, vet bara inte vilken?
Jag har både en One och en 1100, och för mig hade valet varit solklart: One!
1100 har en del problem. Touchskärmen är inte av den kvalité som vi numera har vant oss vid på telefoner, den känns långsam och saknar möjlighet till sekvenser. Det är ett av de få felköp jag har gjort när det gäller teknikprylar.
One däremot är jag supernöjd med.
Postad 05 november 2012 - 02:43

Mina fjärrisar har en sinnessjuk mängd knappar så finner den rätt kompromiss touch pad vs verkliga knappar i övrigt.
Postad 08 november 2012 - 19:46
Om jag klickar på "Se på film" så ska Recievern starta. Ställa in på HDMI 1. Starta projektorn. Ställda den på HDMI 1. och sedan får jag manuellt starta Boxeen. Det gör inget. Men ibland så "glömmer" den att starta projektorn eller recievern så man får springa o hämta originalkontrollerna till enheterna iallafall.
Varför blir det så? Går det att fixa på något sätt? är så jävla trött på alla fjärrkontroller överallt så skulle bli skitnöjd om min Harmony One fungerade som den skulle!!
Postad 08 november 2012 - 21:27
Redigerat av Benkke, 08 november 2012 - 21:27.
Postad 09 november 2012 - 06:14
Jag trycker på enheter och startar genom den funkar alltid.
Postad 13 november 2012 - 10:35
Jag förmodar att Harmony fjärren inte förstår att denna process sker i två steg, nån annan som haft detta problem och hur löste ni detta i så fall?
Kan ju säga också att projjen är av märket Sony och är ganska säker på att alla deras senare modeller har en likadan funktion så borde ju finnas fler som stött på detta.
Redigerat av Mentos, 13 november 2012 - 10:35.
Postad 13 november 2012 - 11:06
Har ett litet problem med min Harmony One, använder projektor i två av mina aktiviteter och när jag ska stänga ner dessa så stängs allt av utom just projjen. Jag är ganska säker på att det har att göra med avstängningsprocessen i projjen som sker i två steg. När jag använder originalfjärren för att stänga av proj så trycker man först 1 gång och får då en förfrågan om man verkligen vill stänga av och då måste man trycka ytterligare 1 gång.
Jag förmodar att Harmony fjärren inte förstår att denna process sker i två steg, nån annan som haft detta problem och hur löste ni detta i så fall?
Kan ju säga också att projjen är av märket Sony och är ganska säker på att alla deras senare modeller har en likadan funktion så borde ju finnas fler som stött på detta.
Jag har för mig att jag hade samma problem tills jag upptäckte att det gick att ställa om i projektorn (1 eller 2 knapptryck)
Kolla igenom menyerna i projjen så kanske du hittar detta.
Redigerat av fredrik11, 13 november 2012 - 11:07.
Postad 13 november 2012 - 11:19
Jag har för mig att jag hade samma problem tills jag upptäckte att det gick att ställa om i projektorn (1 eller 2 knapptryck)
Kolla igenom menyerna i projjen så kanske du hittar detta.
Japp, hittade det. Var bara att ställa om "standby mode" från standard till låg istället. Tack för tipset

Postad 13 november 2012 - 11:48
Japp, hittade det. Var bara att ställa om "standby mode" från standard till låg istället. Tack för tipset
Härligt

Postad 13 november 2012 - 11:51
Det går också att ändra i konfigen för projjen i Harmonyn att den behöver två tryck för att stängas av

Postad 18 november 2012 - 00:21
1. En IR extender som fungerar med One+ och mina apparater? Med ett diskret "mottagar öga".
...
3. Vad krävs för att köra PS3 med one+ (när man kollar dvd och bd)?
1. Jag kör med en sådan här, inte den mest diskreta men den gör sitt jobb. Såg precis denna, klart diskretare mottagaröga.
3. För att styra din PS3 behövs en Logitech Harmony Adapter for PS3, den ansluts med BT (förmodare jag) till din PS3 som vilken PS3-fjärr som helst. Dosan sätter man sedan synlig så fångar den upp IR-signalerna och skickar dem till din PS3. Har kör med en sådan till min 785 i ca två år. Fungerar utmärkt.
Postad 22 november 2012 - 19:41
Det går också att ändra i konfigen för projjen i Harmonyn att den behöver två tryck för att stängas av
Mitt tidigare problem är tyvärr tillbaka, hur exakt gör man detta i harmony programmet?
Postad 17 december 2012 - 23:24
Likaså, med ljudinställningarna på min receiver, att den ändrar mellan film- och spellägen som jag vill? Har inte använt sådan här fjärrkontroll förut och får för mig att man måste programmera den att gå plus ett steg för ljudläget när man programmerar den (alltså exempelvis Ljudläge 1 -> 2 -> 3 osv), istället för direkt till "film" eller "spel" och att den då ska komma ur fas. Så att säga... Otydligt? För mig med!

Postad 18 december 2012 - 07:39
För det första: Det går bra att programmera alla kommandon som finns på orginalfjärren så att ändra bildläge ska inte vara några problem. Det är bara att lägga ett kommando eller två extra efter det att Aktiviteten har skapats.Stor tråd, finns säkert svar på min fråga längre tillbaka så ursäkta då, men jag undrar om jag kan ändra bildläge på TVn med en Harmony-kontroll? Alltså, så att den ändrar bilden på TVn till "standard" när jag trycker på "Se på film" och till "spel" när jag vill starta datorn/spelkonsol?
Likaså, med ljudinställningarna på min receiver, att den ändrar mellan film- och spellägen som jag vill? Har inte använt sådan här fjärrkontroll förut och får för mig att man måste programmera den att gå plus ett steg för ljudläget när man programmerar den (alltså exempelvis Ljudläge 1 -> 2 -> 3 osv), istället för direkt till "film" eller "spel" och att den då ska komma ur fas. Så att säga... Otydligt? För mig med!
För det andra: Direktkommandon är att rekommendera då det är stor risk att man kommer ur fas om man steger sig genom ingångar. Kolla bara vad aktuell heter och välj att denna ska vara på när aktiviteten skapas.
Postad 23 december 2012 - 12:32
Postad 30 december 2012 - 22:27
Har hört att det finns nån webklient man kan köra One+ med, men att den är något mer begränsad än själva mjukvaran, så jag vill helst undvika detta som alternativ (för vad jag förstår så får man välja en av metoderna för att kunna programmera fjärren.
Nån som har nåt tips på hur jag bäst kommer igång med den nya nu och samtidigt kunna programmera om den gamla för sovrummet?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar