Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 24 augusti 2012 - 17:42

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Börja bli riktigt mycket strul med cdon nu för mig, var och varannan beställning tar evigheter innan man får hem dom.

Som den här veckan, i Söndags den 19/8 la jag in beställning på en blu ray film och på Måndag dan efter alltså den 20/8 fick jag bekräftat att din order är skickad från vårat lager och du bör ha den om 1-2 dagar, fick med kollinummer också, gjorde en sökning men inte fasen fanns de nått paket med de kollinummret, i går torsdag hade inget kommit, gjorde en anmälan till cdon och nu idag på morronen så fick jag svar att dom skulle skicka frågan vidare till deras logistik avdelning och sen dess har jag inte hört ett skit.
Och så här börjar de vara var och varannan order, tar alltid 4-5 dar innan man får de man beställt, är nog dags att söka nått nytt ställe och beställa från, man saknar nästa discshops snabba leveranser, men dom har också bränt sina broar.....

Redigerat av Unregistered94c28536, 24 augusti 2012 - 17:43.


#352

Postad 24 augusti 2012 - 18:03

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 992 inlägg
  • 0
Har inte märkt någon skillnad gällande deras leveranstid, får nästan alltid mina grejer inom 2 dagar efter lagd beställning. Kanske har jag haft tur?

Sen gillar jag alla deras rabattkoder & kampanjer.

#353

Postad 24 augusti 2012 - 18:48

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Och dom är lika dyra som Discshop, ser att nya bondboxen på blu ray är hela 700 spänn billigare på webbhallen, ska snabbt avboka den jag har beställt från cdon.

#354

Postad 24 augusti 2012 - 18:53

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Och dom är lika dyra som Discshop, ser att nya bondboxen på blu ray är hela 700 spänn billigare på webbhallen, ska snabbt avboka den jag har beställt från cdon.


700 spänn! Har du kollat rätt nu, låter helt osannolikt.

/Fredrik

#355

Postad 24 augusti 2012 - 18:56

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

700 spänn! Har du kollat rätt nu, låter helt osannolikt.

/Fredrik

De är uk/import boxen ser jag som kostar 1290:- på webbhallen.

#356

Postad 29 augusti 2012 - 16:47

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Nu har jag avbokat rubbet på cdon och sagt upp mitt konto, har skickat 3 förfrågningar om var mina filmer håller hus, inte ett svar har jag fått, gått 5 dar nu sen jag skickade första och de är 1,5 vecka sen filmerna skickades enligt cdon.
Dom vägrar helt enkelt svara och då tänker då jag inte vara kund där.

#357

Postad 04 september 2012 - 14:03

valdemar38
  • valdemar38
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Varning: CDON.COM är rena Dödgrävarna som säljer sekunda defekta Fujitsu LIFEBOOK AH531 med döda pixlar.

#358

Postad 04 september 2012 - 15:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Varning: CDON.COM är rena Dödgrävarna som säljer sekunda defekta Fujitsu LIFEBOOK AH531 med döda pixlar.

Dom sålde en Dund HD mediaplayer till mig som var beg, kartongen var bruten och grejerna var använda.
Tur att man inte längre är kund där.

#359

Postad 04 september 2012 - 22:52

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 6

Varning: CDON.COM är rena Dödgrävarna som säljer sekunda defekta Fujitsu LIFEBOOK AH531 med döda pixlar.



Har du tagit kontakt med deras kundtjänst och reklamerat produkten?
Har du aldrig haft några problem med dina tidigare köpta varor,aldrig haft fel på varan vid köpet? Kan berätta att det händer ibland,tro det eller ej,det är elektronikprylar (och i ditt fall lite billigare elektronik) det handlar om.

När det gäller Cdon,har bl.a. köpt två datorer,en surfplatta,en dataskärm (plus en massa Blu-ray filmer) hos dem och alla grejer har funkat till 100% från första dag!

Av 6 omdömen på prisjakt är det bara du som fått fel på varan.
Av 16 omdömen på Cdon är det bara du och en till som fått fel på varan.
Skall vi kanske kalla det för otur,det som har hänt dig,istället för att kalla dem för "dödgrävarna"?

Det är jobbigt när det händer,(min senaste köpet av plasma-TV resulterade i 5 döda pixlar,men det var inga som helst problem att reklamera s*iten och få en ny TV.Det var på NetonNet) men ring deras kundservice eller läs på deras hemsida vad du måste göra om du har fått en defekt vara.
http://cdon.se/kunds...everansvillkor/

Du har redan klagat här i tråden,skrivit negativt omdöme på prisjakt och på Cdon,du kunde lösa din situation på ett effektivare sätt,istället för att låta känslorna styra i ditt första inlägg på minhembio.

Redigerat av Noah06, 04 september 2012 - 22:55.


#360

Postad 06 september 2012 - 16:19

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Har du tagit kontakt med deras kundtjänst och reklamerat produkten?
Har du aldrig haft några problem med dina tidigare köpta varor,aldrig haft fel på varan vid köpet? Kan berätta att det händer ibland,tro det eller ej,det är elektronikprylar (och i ditt fall lite billigare elektronik) det handlar om.

När det gäller Cdon,har bl.a. köpt två datorer,en surfplatta,en dataskärm (plus en massa Blu-ray filmer) hos dem och alla grejer har funkat till 100% från första dag!

Av 6 omdömen på prisjakt är det bara du som fått fel på varan.
Av 16 omdömen på Cdon är det bara du och en till som fått fel på varan.
Skall vi kanske kalla det för otur,det som har hänt dig,istället för att kalla dem för "dödgrävarna"?

Det är jobbigt när det händer,(min senaste köpet av plasma-TV resulterade i 5 döda pixlar,men det var inga som helst problem att reklamera s*iten och få en ny TV.Det var på NetonNet) men ring deras kundservice eller läs på deras hemsida vad du måste göra om du har fått en defekt vara.
http://cdon.se/kunds...everansvillkor/

Du har redan klagat här i tråden,skrivit negativt omdöme på prisjakt och på Cdon,du kunde lösa din situation på ett effektivare sätt,istället för att låta känslorna styra i ditt första inlägg på minhembio.

Jag har sagt upp mitt konto hos cdon, hade som du inget att klaga på, har köpt över hundra lp skivor, musik cd, elektronik m.m. och allt har funkat perfekt MEN sista halvåret har de gått fort utför för cdon, mina sista 10 beställningar har tagit 1-6 veckor, dom har helt och hållet slutat svara på supporten då man frågar om saker, de ska inte ta 1,5 vecka att skicka en blu ray film, okej om de sker en gång men som sagt tio gånger på raken, sista sändningen tog hela 2 veckor innan den kom fram.
Och som sagt dom har skickat begagnade grejer till mig också, så vi är nog flera som råkat ut för detta.

#361

Postad 06 september 2012 - 16:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlägg
  • 2
Har beställt ca 30 filmer sista veckorna leverans tid mellan 1-4 dagar inga problem att få svar via mail heller :)

#362

Postad 06 september 2012 - 16:36

Unregisteredc1d389a7
  • Unregisteredc1d389a7
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 3
Beställde filmer ifrån cdon i måndas kväll. Fick dom igår onsdag, snabb leverans tycker ja. Har aldrig haft problem med leverans ifrån cdon, det är min erfarenhet...

#363

Postad 06 september 2012 - 17:00

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Beställde filmer ifrån cdon i måndas kväll. Fick dom igår onsdag, snabb leverans tycker ja. Har aldrig haft problem med leverans ifrån cdon, det är min erfarenhet...

Min sista beställning la jag söndag kväll, på måndag stog de att ordern var skickad och skulle komma om en till två dar, de tog drygt 2 veckor och kolli id som jag fick i mailet fanns inte, skrev till supporten tre gånger utan att få något svar, de var droppen för mig.

#364

Postad 07 september 2012 - 16:15

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 3
Har aldrig väntat längre än 2 dagar på filmer från CDON senast åren. De har dessutom mkt mera erbj. bättre reor/kampanjer samt 50kr/frifrakt koder om man jämför med värdelösa Discshop.

#365

Postad 07 september 2012 - 16:22

Huuh
  • Huuh
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har bara bra erfarenheter med cdon. Snabb och smidig leverans. :)

Redigerat av Huuh, 08 september 2012 - 12:51.


#366

Postad 20 september 2012 - 09:34

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
tycker de på senare tid har mycket bättre priser.

Beställt både film och hårdiskar och allt har fungerat perfekt så jag handlar gärna fler gånger på cdon.

#367

Postad 20 september 2012 - 09:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlägg
  • 0
Förbeställde Titanic 3D fick den på release dagen i brevlådan :)

#368

Postad 27 september 2012 - 21:50

valdemar38
  • valdemar38
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har du tagit kontakt med deras kundtjänst och reklamerat produkten?
Har du aldrig haft några problem med dina tidigare köpta varor,aldrig haft fel på varan vid köpet? Kan berätta att det händer ibland,tro det eller ej,det är elektronikprylar (och i ditt fall lite billigare elektronik) det handlar om.

När det gäller Cdon,har bl.a. köpt två datorer,en surfplatta,en dataskärm (plus en massa Blu-ray filmer) hos dem och alla grejer har funkat till 100% från första dag!

Av 6 omdömen på prisjakt är det bara du som fått fel på varan.
Av 16 omdömen på Cdon är det bara du och en till som fått fel på varan.
Skall vi kanske kalla det för otur,det som har hänt dig,istället för att kalla dem för "dödgrävarna"?

Det är jobbigt när det händer,(min senaste köpet av plasma-TV resulterade i 5 döda pixlar,men det var inga som helst problem att reklamera s*iten och få en ny TV.Det var på NetonNet) men ring deras kundservice eller läs på deras hemsida vad du måste göra om du har fått en defekt vara.
http://cdon.se/kunds...everansvillkor/

Du har redan klagat här i tråden,skrivit negativt omdöme på prisjakt och på Cdon,du kunde lösa din situation på ett effektivare sätt,istället för att låta känslorna styra i ditt första inlägg på minhembio.


Jo då, har klagat med bild till CDON.COM som inte ansåg att det gjorde något med några döda pixlar mitt i skärmen, de ville inte ta något ansvar, så jag har sedan kontaktat tillverkaren Fujitsu som efter att ha tittat på samma bild tog in datorn och sa till CDON.com att skicka mig en ny. Så slusatsen är att Fujitsu är en ok leverantör, men köp inte grejorna på CDON.COM

#369

Postad 17 oktober 2012 - 07:14

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Har aldrig haft några större problem med CDON förens nu.
Beställde några spel som skickades 25 September som inte dykt upp ännu.
Kommer i kontakt med de om det och de hänvisar till de 16 arbetsdagarna, fine tyckte jag inte mer än rätt.
När de väll påpekar att det är mitt ansvar att ringa till Klarna för att förlänga förfallodatumet på min faktura däremot, då blir jag sne.

Hade liknande ärende med Ginza för 2-3 veckor sedan.
Ett telefonsamtal till Ginza sedan låg en ny vara på posten och den gamla fakturan raderad...

Hade jag bara otur och fick en som var trött på sitt jobb på CDOn som "handläggare" eller?


EDIT: Ååååh va skönt det var att få klaga av sig lite :D

Redigerat av MartinAberg, 17 oktober 2012 - 07:15.


#370

Postad 06 november 2012 - 22:47

Unregistered2208
  • Unregistered2208
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Har aldrig väntat längre än 2 dagar på filmer från CDON senast åren. De har dessutom mkt mera erbj. bättre reor/kampanjer samt 50kr/frifrakt koder om man jämför med värdelösa Discshop.


Får bli en +1 på den.

#371

Postad 17 december 2012 - 09:51

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Blev grymt irriterad på CDON under gårdagen. De har haft Harry Potter boxen på bluray (originalpris 399:-) i en boxkampanj där man med en kod har kunnat dra av 100kr på ordinarie pris (och då få boxen för 299:-). Koden och kampanjen är giltlig till och med den 19e dec.

De gör till och med reklam för kampanjen med boxen: http://imageshack.us...boxkampanj.jpg/

Men den 16 dec hade CDON Harry Potter boxen i sin adventskalender lucka för 299:- och då sänker sitt orginalpris för en dag, men då tog de bort boxen ur kampanjen, fast att kampanjen är aktiv tills den 19e. Självklart gör de på detta vis för att man inte ska kunna köpa boxen för 199kr, men tycker det är lite väl fult av dem att göra på detta vis.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered948c54a3, 17 december 2012 - 09:55.


#372

Postad 17 december 2012 - 10:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 1
Vad är det att gnälla om, det ju samma pris?? :blink:
Ibland är det befogat att pipa, men nu får det väl ändå vara nog.

#373

Postad 17 december 2012 - 10:24

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

Vad är det att gnälla om, det ju samma pris?? :blink:
Ibland är det befogat att pipa, men nu får det väl ändå vara nog.


Blir ju inte samma pris, hade man fått använda rabatten så hade det kostat 199kr. :blink:

Men det är inte pengarna som är grejen utan deras tillvägagångssätt. Men det kanske du inte förstod att jag menade? (eller ens läste hela inlägget innan du öppnade din "pipa" ;) )

Redigerat av Unregistered948c54a3, 17 december 2012 - 10:35.


#374

Postad 17 december 2012 - 10:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 2
Rabatt som rabatt, du är lite ledsen för att dom nästan inte ger bort sakerna alltså?

" asså, jag blir så sur, igår så hade dom 50% på den filmen men idag så kör dom 50Kr rabatt, sicka svin att dom inte kör 50% OCH 50kr billigare, kommer nog inte handla utav dom igen :( "

Eller ? ;)

#375

Postad 17 december 2012 - 10:39

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

Rabatt som rabatt, du är lite ledsen för att dom nästan inte ger bort sakerna alltså?

" asså, jag blir så sur, igår så hade dom 50% på den filmen men idag så kör dom 50Kr rabatt, sicka svin att dom inte kör 50% OCH 50kr billigare, kommer nog inte handla utav dom igen :( "

Eller ? ;)


Läs igen. Jag blir irriterad för att de gör reklam om en sak, men inte lever upp till det som de gör reklam för. Oavsett priset.

Och lägg av att hitta på egna citat... lite väl barnsligt

#376

Postad 17 december 2012 - 10:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Aha, det var reklamen du surade på, inte att du inte fick boxen för 199kr, right ;)

#377

Postad 17 december 2012 - 10:48

Unregistered948c54a3
  • Unregistered948c54a3
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

Aha, det var reklamen du surade på, inte att du inte fick boxen för 199kr, right ;)


Ja faktist. De har med boxen i sitt reklamutskick tillsammans med erbjudande koden och att den ska gälla till och med den 19e. Men så tar de bort boxen ur utbudet som erbjudandet gäller.

Vilket jag tycker är fult gjort.

#378

Postad 17 december 2012 - 17:19

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Jag blev trött på CDON häromdagen.
Beställde två paket samma dag (Måndags förra veckan).
Det ena dök upp i Torsdags, som planerat.
Det andra däremot paketerades fortfarande i Söndags.
Mailade deras kundtjänst som beklagade det hela men hänvisade till att det tar längre tid vid julen att få sitt paket... 5 minuter senare var paketet skickat...

Skönt att det kom iväg till slut men 1 veckas paketeringstid känns lite överdrivet...

#379

Postad 19 december 2012 - 17:32

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1
Jag har beställt en vara från dårarna på CDON den 11/12.
När jag äntligen fick varan den 14/12 så var det självklart fel vara. Jag fick då beskedet 14/12 att en ny order lagts på min vara. I samband med detta påpekade jag att jag ska iväg på en resa snart och därför MÅSTE ha varan innan veckans slut. Idag får jag beskedet att den eventuellt skickas imorgon. Detta trots att det redan har gått dom tre dagarna som det stod som leveranstid.

Jag sitter alltså med en vara jag inte kan returnerna eftersom jag väntar på returfraktsedel och någon blankett som ska fyllas i, dessa papper ska inkluderas i paketet med ersättningsvaran som jag förstår det. Därför undrar jag vad som gäller nu? Ersättningsvaran lär ju returneras från mitt utlämningsställe eftersom jag ju är bortrest och inte hinner hämta ut den om den inte dyker upp innan helgen, vilket innebär att jag antagligen tvingas stå för den felaktiga varans returfrakt (den väger 10 kg :( ) plus returfrakten för det ej uthämtade paketet. Har jag några som helst rättigheter här eller är det kört? Jag har ju faktiskt inte gjort något fel?

Kort sammanfattning: handla ALDRIG från cdon. Må de brinna i ****t intill tidens ände!

Redigerat av Kamui, 19 december 2012 - 17:32.


#380

Postad 19 december 2012 - 17:48

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Jag vill verkligen varna för CDON, det tar helt makalöst lång tid att för dom att skicka varor. Jag klipper in mitt nyligen lagda omdöme från Prisjakt:

"Handla ej från CDON! Jag beställde en PS3 för 8 dagar sedan (2012-12-11), efter flera dagars leveranstid får jag fel vara (självklart) varpå jag upptäcker att CDON:s "kundtjänst" ej går att kontakta via telefon. Jag behöver med andra ord maila, och det tar då ca 24 h mellan varje svar vilket är skandalöst dåligt när man endast har möjlighet att kontakta dom via mail.

Svaret jag fick (2012-12-14) var att de har registrerat en ny order och att den skickas snarast. Idag (2012-12-19) har jag fortfarande inte sett röken av min PS3 trots att leveranstiden anges till max tre dagar.

Via supporten låter man hälsa att varan nu håller på att packas och kommer skickas så snart som möjligt. Till saken hör att jag ska ut på en längre semesterresa till helgen (jag påpekade detta direkt jag såg att jag hade fått fel vara) och misstänker att CDON inte kommer ha löst detta innan dess, vilket lär innebära att paketet (om det öht dyker upp) hinner gå i retur under tiden jag är borta och jag lär behöva stå för frakten. Risken är att jag har betalat för en PS3 utan att ens få maskinen och jag vill med det här inlägget varna andra från att beställa från CDON. Jag kan knappt beskriva hur irriterad jag är på detta företag."

Till er som funderar på att beställa därifrån; tänk om!

#381

Postad 19 december 2012 - 18:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Även jag kan hålla med om att det är riktigt kasst att bara ha mail som kontaktalternativ, dom levererade fel vara även till mig men var relativt snabba att svara iaf.

Fick även påminna dom om att skicka ut det nya paketet iom att det inte kom efter första mailkontakten, utan det blev ett " det håller på att packas just nu" svar.

Om dom inte kan få plats med paketet i lådan eller om du inte är hemma så går det iväg till närmsta postställe, så blev det iaf för mig på båda paketen.

#382

Postad 19 december 2012 - 18:45

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Jag skulle gissa att cdon kommer att stå för extrakostnaderna, i synnerhet om du har det dokumentetat i form av mailväxling att de inte kan skicka varan under en viss period då du är bortrest. Jag hade ju väntat med att totalt förbanna dem tills du vet hur de kommer hantera ärendet. Självklart är det drygt och dåligt att de strulat till det.
Jag hade nog försökt kontakta utlämningstället, förklarat situationen för dem och hört efter vad det finns för möjligheter för dem att behålla paketet längre än liggtiden. Enda anledningen till att inte lösa det borde ju vara att de vill tjäna lite extra kosing på att skicka paketet fram och tillbaks, och det vore ju lite småaktigt.

#383

Postad 19 december 2012 - 18:56

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Trist att läsa Kamui, men det är ju just vid dessa tillfällen som min kritik mot CDON kommer till sin fulla rätt ang det faktum att dom inte ens har nån kundsupport att ringa utan man är helt hänvisad till mail.

Något jag tycker är helt förkastligt och bakåtsträvande herrens år 2012.
Kommer inte beställa en endaste pinal från denna butik förrän detta har ändrats.

Själv tycker jag dom inte alls har levt upp till sin nya status bland onlinebutikerna och har svårt att se vad som är så himla bra med dom alls. Finns gott om butiker som gör det både bättre och billigare.

Redigerat av masse70, 19 december 2012 - 19:08.


#384

Postad 19 december 2012 - 19:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 2
Surt, surt, surt. Jag handlar aldrig mer än enstaka filmer och spel på CDON för att undvika just sådana här saker. Deras kundtjänst är tyvärr inte den mest stabila.

#385

Postad 19 december 2012 - 19:04

Unregistered7e3b888e
  • Unregistered7e3b888e
  • Lärjunge

  • 295 inlägg
  • 0
dom verkar ha fullt upp. beställde två filmer (bluray) men fick båda filmerna på dvd. hade tänkt njuta av båda filmerna under julen när man är ledig.
det gick åt **** då jag inte hinner få dom på bluray innan helgen så då sitter jag hör med båda filmerna på dvd och kan inte se dom =(

#386

Postad 19 december 2012 - 19:11

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Om du har 2 olika id (körkort/ID/Pass osv) kan du låta någon annan hämta ut paketet istället.

#387

Postad 19 december 2012 - 19:26

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Om du har 2 olika id (körkort/ID/Pass osv) kan du låta någon annan hämta ut paketet istället.

Det var ju ett bra förslag... Dock så ska du ju skriva en skriftlig fullmakt, där det framgår vem som ska hämta ut paketet. Du måste signerar fullmakten också. Sen ska ju budet legitimera sig också.


#388

Postad 19 december 2012 - 19:27

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Jag beställde lite filmer och Lpskivor den 10:e Dec och har inte ens fått något. Allt fanns i lager förutom en Lpskiva som skulle ta 3-6 dagar. Sen i måndags nu i veckan (en vecka sen ordern las) så har dom "packat mina varor" men inte skickat och den skivan dom ej hade i lager skall dellevereas. Varför kunde dom inte skicka det som fanns i lager från början redan då?!

I 3 dagar har dom nu lovat varenda dag att det skall skickas men nej inget postat.

Jag får väl se hur det blir med det här.

#389

Postad 19 december 2012 - 19:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Jag skulle gissa att cdon kommer att stå för extrakostnaderna, i synnerhet om du har det dokumentetat i form av mailväxling att de inte kan skicka varan under en viss period då du är bortrest. Jag hade ju väntat med att totalt förbanna dem tills du vet hur de kommer hantera ärendet. Självklart är det drygt och dåligt att de strulat till det.
Jag hade nog försökt kontakta utlämningstället, förklarat situationen för dem och hört efter vad det finns för möjligheter för dem att behålla paketet längre än liggtiden. Enda anledningen till att inte lösa det borde ju vara att de vill tjäna lite extra kosing på att skicka paketet fram och tillbaks, och det vore ju lite småaktigt.


Hmm, jag får kontakta utlämningsstället då. Trodde dock att det var avsändaren eller något centralt avtal som styrde hur länge ett paket får ligga innan det returneras?

Trist att läsa Kamui, men det är ju just vid dessa tillfällen som min kritik mot CDON kommer till sin fulla rätt ang det faktum att dom inte ens har nån kundsupport att ringa utan man är helt hänvisad till mail.

Något jag tycker är helt förkastligt och bakåtsträvande herrens år 2012.
Kommer inte beställa en endaste pinal från denna butik förrän detta har ändrats.

Själv tycker jag dom inte alls har levt upp till sin nya status bland onlinebutikerna och har svårt att se vad som är så himla bra med dom alls. Finns gott om butiker som gör det både bättre och billigare.


Håller helt med dig, dom är fruktansvärt usla. Tyvärr har jag aldrig haft anledning att kontakta deras kundtjänst tidigare och gjorde misstaget att inte kontrollera huruvida dom har kundtjänst via telefon eller "kundtjänst" uteslutande via mail.

Surt, surt, surt. Jag handlar aldrig mer än enstaka filmer och spel på CDON för att undvika just sådana här saker. Deras kundtjänst är tyvärr inte den mest stabila.


Har aldrig haft problem med dom på de varor du nämner därför tänkte jag mig inte för nu när det skulle beställas något större. Jag brukar aldrig vika från de butiker jag verkligen gillar (Dustin, Webhallen, Electroworld mfl) men här slog jag till. Ångrar det nu!

Det "roliga" är att jag beställde spel dagen innan och dom kom på 24 h... Makalöst.

dom verkar ha fullt upp. beställde två filmer (bluray) men fick båda filmerna på dvd. hade tänkt njuta av båda filmerna under julen när man är ledig.
det gick åt **** då jag inte hinner få dom på bluray innan helgen så då sitter jag hör med båda filmerna på dvd och kan inte se dom =(


Tråkigt att höra att det finns fler i samma båt!

Om du har 2 olika id (körkort/ID/Pass osv) kan du låta någon annan hämta ut paketet istället.


Jag får fundera på det, men då jag kör från Gbg till Sthlm (vi flyger från Sthlm) så behöver jag ju både körkortet och passet...

Redigerat av Kamui, 19 december 2012 - 19:32.


#390

Postad 19 december 2012 - 19:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
GIck för övrigt in på deras underbara chatt och förklarade läget. Svaret:

"Aha okej, tyvärr kan jag inte hjälpa digh mer med detta ärendet här, då det kräver än längre svarstid. Jag får be dig att skapa ett ärende via vår vanliga kundtjänst"

:mellow:

#391

Postad 19 december 2012 - 19:36

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

GIck för övrigt in på deras underbara chatt och förklarade läget. Svaret:

"Aha okej, tyvärr kan jag inte hjälpa digh mer med detta ärendet här, då det kräver än längre svarstid. Jag får be dig att skapa ett ärende via vår vanliga kundtjänst"

:mellow:

För mig var detta droppen till att aldrig nånsin beställa nåt därifrån oavsett.

Iaf inte tills dom snyggat till sina kundbemötanden.

Vilka tomtar....i negativ bemärkelse.

Tack för infon Kamui!

Redigerat av masse70, 19 december 2012 - 19:37.


#392

Postad 19 december 2012 - 19:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

För mig var detta droppen till att aldrig nånsin beställa nåt därifrån oavsett.

Iaf inte tills dom snyggat till sina kundbemötanden.

Vilka tomtar....i negativ bemärkelse.

Tack för infon Kamui!


Ja om den här tråden kan få folk att hålla sig borta från detta inkompetenta företag så har jag ju uppnått något iaf! :)

Min plan är, kommer inte paketet innan jag åker skickar jag tillbaka den fellevererade varan och låter ersättaren gå i retur. Sen köper jag från ett ställe som inte hatar kunder. Detta trots att jag kommer förlora lite pengar på det förfarandet. Vågar inte tänka på hur cdon är vid garantiärenden så jag tjänar säkert på det ändå!

#393

Postad 19 december 2012 - 19:45

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Slutade handla för länge sen på CDON, varje gång jag har handlat där har dom skött sig illa.

#394

Postad 19 december 2012 - 19:50

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Har beställt mycket genom åren av detta företag.. inte ett enda problem så här långt. Senast var det dator delar, det kom fram i 2 olika paket, hade väl tur att de dök upp samma dag :)

Skulle tippa på att de har extra personal.. ung sådan, som packar snabbt men inte så rätt kanske ;)

Hoppas mina julklappar kommer tills fredag annars blir det nog svårt att beställa på CDON vid jul nästa år.. pga utleverans och packnings fel. Kan iofs tala om att folk beställer som dårar på internet denna julen, kommer inte ihåg hur det såg ut på jobbet förra året tyvärr :P

Redigerat av Ramses, 19 december 2012 - 19:54.


#395

Postad 19 december 2012 - 19:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 992 inlägg
  • 0
Har handlat mycket från dom de senaste åren och aldrig haft nåt problem, när det varit nån reklamation så har dom i regel svarat inom 24h och sen har dom skickat ut ny vara inom 1-2 dagar. Kunde inte varit mer nöjd faktiskt!

Trist för er som haft problem men kanske dom ändrat i sina rutiner eller nåt annat..

#396

Postad 19 december 2012 - 20:21

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
CDON har varit på min NONO lista länge, så även Pixmania. Bara trauman med dessa butiker. :angry: :unsure: :wacko:

#397

Postad 19 december 2012 - 20:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

CDON har varit på min NONO lista länge, så även Pixmania. Bara trauman med dessa butiker. :angry: :unsure: :wacko:


Då har man lärt sig detta the hard way, Pixmania har jag ingen erfarenhet av men ryktet talar ju inte till deras fördel.

#398

Postad 19 december 2012 - 20:54

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Har beställt en del från CDON på slutet de sista åren och har aldrig haft några problem alls.

Tycker butiken är bra.

/Fredrik

#399

Postad 19 december 2012 - 21:01

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Är det någon i denna tråd som har beställt från liknande sidor denna jul? Finns väl i och för sig ingen som är i närheten lika stor som CDON men det hade ändå vart kul och höra om de andra butikerna sköter sig lika bra under julen som resten av året eller om det bara är CDON får kämpa när orderingången ökar extremt...

/ea

#400

Postad 19 december 2012 - 21:02

Unregisterede497fc2e
  • Unregisterede497fc2e
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Har beställt mycket från både cdon och discshop, väldigt väldigt sällan som det är strul.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.