* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z3 *
Sanyo PLV-Z3
(Projektorer)
|
1
|
(179)
|
Inga priser |
Beggad Z3, hur kollar jag skick? (17 inlägg)
|
16 år sedan |
sanyo z3 (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Trasig Sanyo PLV-Z3 (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Begagnade projektorer (10 inlägg)
|
18 år sedan |
Val av tyst projektor. (8 inlägg)
|
19 år sedan |
Gästbok för no_maam ( inlägg)
|
19 år sedan |
sanyo z3 tweaking (4 inlägg)
|
20 år sedan |
Begagnad projektor? (12 inlägg)
|
20 år sedan |
tyskland (4 inlägg)
|
20 år sedan |
Hur bygga en *"hushbox" (till Z3) (10 inlägg)
|
20 år sedan |
Färgkod och glans till MDF-duk för en Sanyo Z3 ? (10 inlägg)
|
20 år sedan |
Nybörjarprojektor för blandad användning (7 inlägg)
|
21 år sedan |
Cine4home,s test Z3, AE700, TW200, PJ-100 och HS50 (19 inlägg)
|
21 år sedan |
Sanyo Z3 vs Sony HS50 (60 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic vs. Sanyo (18 inlägg)
|
21 år sedan |
Kingpin ES240-16:9 (6 inlägg)
|
21 år sedan |
TEST: Sanyo PLV-Z3 (50 inlägg)
|
21 år sedan |
Projektormässa Cinema Concept - 22-24 oktober (152 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 23 November 2004 - 23:24
Postad 23 November 2004 - 23:45
Köpte även en 10 m VGA HQ kabel från Kjell & Co men bilden blev grymt dålig. Kopplade upp den mot tft-monitorn för att testa och bilden blev lika dålig där. Mycket ghosting och skit. Supporten sa att så skall det inte bli (of course) men jag får skicka tillbaka den.....Jag vill ju se mina HD-filmer nu!
Postad 24 November 2004 - 09:41
HELT klart värt prisskillnaden säger jag.
Skall tilläggas att min Z2:a strulat som FAN.
Så ni som funderar på Z2... hoppa över den och köp Z3 istället.
Postad 25 November 2004 - 10:06
Hittar inte manualen till z3 och jag sitter på jobbet så jag har inte så mycket tid till att leta tyvärr...
Postad 25 November 2004 - 17:23
Kör idag komponent men funderar på att uppgradera utrustningen till HDMI. Är inte intresserad att betala mer än 5.000 kr.
Postad 25 November 2004 - 17:42
möjlighet att köra scart(RGB) direkt till VGA-ingångenNågon som vet ifall z3:an tar RGB via komponent nu eller ifall det är via hdmi eftersom det var via dvi på z2:an?
Hittar inte manualen till z3 och jag sitter på jobbet så jag har inte så mycket tid till att leta tyvärr...
Postad 25 November 2004 - 17:45
Mitt tips är att vänta ett tag pioneer kommer med en billigare DVD me HDMIVad ska man välja för prisvärd DVD med HDMI till Z3:an.
Kör idag komponent men funderar på att uppgradera utrustningen till HDMI. Är inte intresserad att betala mer än 5.000 kr.
Postad 25 November 2004 - 18:18
varför inte panasonic dvd-s97 med hdmi och faroudja DCDi skall tydligen vara väldigt bra (finns en utmärkt tråd om denna på avsforumet) det ligger på ca 3000 (tyskland) och den skall även vara regionsfri (i all fall den jag har beställt hos pipro) kolla närmare på denna dvdVad ska man välja för prisvärd DVD med HDMI till Z3:an.
Postad 25 November 2004 - 18:56
Visst... så var det ju...möjlighet att köra scart(RGB) direkt till VGA-ingångenNågon som vet ifall z3:an tar RGB via komponent nu eller ifall det är via hdmi eftersom det var via dvi på z2:an?
glömde helt bort att det var på det viset..
Tackar för svaret...
Postad 25 November 2004 - 21:10
Nej jag orkar inte hålla på och vela fram och tillbaks vilken proj jag skulle köpa, jag hade ju redan betalt Z3:an och tror att jag kommer att bli nöjd med den, jag var nöjd med min förra Z2:a och den nya Z3:an lär ju inte vara sämre.yepp, pipro har kanon service. föresten octavia blev det ingen hs50 för din del.
Jag skrev tidigare att jag hade problem med skärpan med min Z3. Det är fixat nu, det var tydligen färgfiltret som inte var helt ok.
Pipro agerade mycket bra, vilket gjorde att man inte var orolig att det inte skulle fixa sig. De skickar nu ett nytt färgfilter.
Verkar vara bra service hos Pipro, jag mailade till dem igår kväll vid tio tiden och frågade när de skulle skicka min Z3:a, jag fick svar kvart över tolv i natt, snacka om att vara snabba på att svara.
Så på fredag blir jag förhoppningsvis en lycklig Z3 ägare![]()
Postad 25 November 2004 - 21:34
ser fram emot dina åsikterNej jag orkar inte hålla på och vela fram och tillbaks vilken proj jag skulle köpa, jag hade ju redan betalt Z3:an och tror att jag kommer att bli nöjd med den, jag var nöjd med min förra Z2:a och den nya Z3:an lär ju inte vara sämre.yepp, pipro har kanon service. föresten octavia blev det ingen hs50 för din del.
Jag skrev tidigare att jag hade problem med skärpan med min Z3. Det är fixat nu, det var tydligen färgfiltret som inte var helt ok.
Pipro agerade mycket bra, vilket gjorde att man inte var orolig att det inte skulle fixa sig. De skickar nu ett nytt färgfilter.
Verkar vara bra service hos Pipro, jag mailade till dem igår kväll vid tio tiden och frågade när de skulle skicka min Z3:a, jag fick svar kvart över tolv i natt, snacka om att vara snabba på att svara.
Så på fredag blir jag förhoppningsvis en lycklig Z3 ägare![]()
Postad 26 November 2004 - 08:50
Vilken upplösning kan man ha som högst med komponent på Z3?
Jag har 570 nu (komponent) och ökar jag blir bilden helt sned, dubbla rader och tämligen oläsligt....
Postad 26 November 2004 - 14:07
Men nästa fredag så ska den ha kommit och då kommer jag att skriva lite mer om projen, då jag huvudsakligen kommer att köra med HDMI så vill jag inte skriva så mycket om vad jag tycker om projen innan jag fått min HDMI kabel.
Men ikväll så ska det spelas NFSU 2 på Xboxen via komponentkabeln det är en sak som är säker
Redigerat av Unregistered07ea6e16, 26 November 2004 - 14:07.
Postad 28 November 2004 - 17:31
Postad 28 November 2004 - 20:04
Postad 28 November 2004 - 20:10
Postad 28 November 2004 - 20:25
Nä, det stämmer inte. Är man inte hemma får man lapp i lådan om att de varit där som ber en kontakta UPS för ytterligare leveransförsöka. I alla fall ska det vara så, om någon tvingats åka till UPS för hämtning, vänligen kontakta mig så ska jag ta dem i örat. Notera dock att man kan VÄLJA att hämta det hos UPS om man tycket det är smidigare än att vänta in dem.Om man inte är hemma så tar de paketet med sig tillbaks till deras utlämnings ställe och du får åka dit och hämta paketet.
Mvh Patrik Johansson
PIPRO
Postad 29 November 2004 - 08:43
Postad 29 November 2004 - 13:08
Postad 29 November 2004 - 13:08
Nån som har koll på ifall man kan köpa en längre nätkabel till Z3an?
eller måste man skarva o hålla på? garantin kommer väl knappast att gälla då eller?
Postad 29 November 2004 - 13:12
För grannen var inte hemma på bra många timmar sen..
Postad 29 November 2004 - 14:45
"InfoNotice", en liten lapp där det står vilken tid vi varit där osv. Du kan
byta leveransadress om du inte kan vara hemma en hel dag (de flesta kunder
väljer leverans till sitt jobb), eller så kan du vända på InfoNoticen och
använda den som en fullmakt så vi kan lämna paketet utanför din dörr.
Mailade ups och kollade
Postad 29 November 2004 - 16:10
Tja...
Nån som har koll på ifall man kan köpa en längre nätkabel till Z3an?
eller måste man skarva o hålla på? garantin kommer väl knappast att gälla då eller?
Detta har varit upp tidigare i tråden, och det finns länk till olika inköpsställen också.
Postad 29 November 2004 - 18:31
Postad 29 November 2004 - 21:59
Vill bara säga att jag var o köpte en Sanyo Z3 i dag och wow vilken bild det är även på vanlig digital tv via s-vhs stor skillnad mot Z2 an som jag testade först.
Har dessutom testat automatiska rengöringen på den då jag hade en stor blå prick i mitten på bilden direkt ur kartong. Fläktarna som blåser bort dammet gjorde ingen skillnad så jag plockade ner den och använde den medföljande blås apparaten och blåste i hålen för blå panel och när jag satte upp den och testade igen så var pricken borta! Trodde inte att det skulle funka men helt klart så gör det det!
I alla fall vill tala om för alla att den är riktigt grym ska studera manualen imorrn verkar finnas mycket inställningar o lära.
Det var förresten nån som undrade om bilden hoppar i 480 P och kan bekräfta att den är helt stabil testade xboxen i 480P och 720P och bägge lägerna funkar klockrent.
Postad 30 November 2004 - 15:47
På pappret verkar det bra, men hur är det i praktiken? Nån som kör nån liknande setup?
Fördelen som jag ser det är att jag varken behöver byta DVD (till en med HDMI) eller dra massa olika kablar till projjen.
Redigerat av Unregistered56b04b1d, 30 November 2004 - 15:52.
Postad 30 November 2004 - 18:05
Jag tycker att Z3:an fungerar bra via komponent ingången, oavsett om man kör progressivt eller inte, jag såg tex Top Gear på Femman igår och var faktiskt lite förvånad över hur bra bilden blev, jag menar bilden är ju från grunden en kompositsignal ifrån videon, och kabeltv nätet där jag bor är ingen hitt.
Postad 30 November 2004 - 18:14
AhhJag kör på ungefär liknande sätt och det fungerar bra. Jag låter min AX10:a omvandla komposit ifrån min video till komponent och kör sedan Xboxen med komponent och har förstärkaren som switch, dvd:n kör jag med HDMI direkt till projen.
Jag tycker att Z3:an fungerar bra via komponent ingången, oavsett om man kör progressivt eller inte, jag såg tex Top Gear på Femman igår och var faktiskt lite förvånad över hur bra bilden blev, jag menar bilden är ju från grunden en kompositsignal ifrån videon, och kabeltv nätet där jag bor är ingen hitt.
Postad 30 November 2004 - 22:00
det som då sker är att jag får suddig text bild när ja kör i normal läget... ser inte bra ut och jag har kört pc auto på z3:an... men får samma resultat kör pc i 1024x768.
kör jag z3 i True läget så blir bilden klockren och skarp men då försvinner en bra bit av både övre och nedrekant på bilden det medför att tex startmenyn, klocka, icq osv försvinner..
Har hört något om ett program som hette powerstrip försökte köra det men fatta noll hur det funka och vad som behövde göras i det för att fixa strulet.
jag har denna grafik styrenhet (grafikort ) ntel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller
Finns det någon snäll trevlig människa som har lust att hjälpa mig? tack på förhand =)
Postad 01 December 2004 - 04:23
har hitchi tx100 idag men den har ju bara dvi och kommer att behöva kabel runt 12m melllan min pioneer spelare och projjen så då undrar hur hanterar z3:a signalen med kabel via hdmi. För hdmi ska väl vara bättre än dvi som jag har förstått det hela rätt.
För jag undrar annars i övrigt om detta kan vara en uppgtadering från tx100?
Eller är dom för likvärdiga?
//Andreas
Postad 01 December 2004 - 08:56
Postad 01 December 2004 - 09:02
Har ej provat 12m men 4meter å det fungerade perfekt(hade ej tillgång på nån längre)hej.. funderar lite på hur z3:an klarar hdmi, bra eller dåligt?
har hitchi tx100 idag men den har ju bara dvi och kommer att behöva kabel runt 12m melllan min pioneer spelare och projjen så då undrar hur hanterar z3:a signalen med kabel via hdmi. För hdmi ska väl vara bättre än dvi som jag har förstått det hela rätt.
För jag undrar annars i övrigt om detta kan vara en uppgtadering från tx100?
//Andreas
Postad 01 December 2004 - 12:38
Jag har fått hem min Z3 men har inte testat den änÄr det någon här på forumet som fått hem en tunad Z3 från Pipro och testat den?
Är nämligen sugen på en AE700 egentligen, men Patrik på Pipro tycker att en tunad Z3 blir bättre än en tunad AE700, så jag tänkte kolla med er som fått hem den om vad ni själva tycker? (No offensive mot dig, Patrik.
) Alltid klokt att dubbelkolla eftersom jag själv inte har den möjlighet att kunna undersöka själv.
Men innan jag köpte projjen så valde jag mellan P 700 AE och S Z3. Bilden var till stor fördel på Sanyons sida. Bättre bild och mer VB på 700:an. Men ägare till 700 säger ju att vb försvinner efter 30 minuter. Men jag jämförde dessa ett bra tag och jag var inställd från början att köpa 700 för att priset är lite lägre men det blev Z3 trots allt
Smaken är som baken
/De som har 700 tycker givetvis deras projj är bäst och vice versa. Kolla själv. Eller lita på pipro-patrik.
Ha de gött
/Henrik
Edit: Felstavningsdjävulen var framme igen
Redigerat av Unregisteredeb6832ad, 01 December 2004 - 12:42.
Postad 01 December 2004 - 14:14
Men! Då förväntar jag mig en utförlig recension av dig snart när du kommit igång!Jag har fått hem min Z3 men har inte testat den än
. Vet inte hur jag har lyckats med det. Har inte fått hem viktiga delar som Denon 3805 och en 8 meters oehelbach HDMI kabel. Får kabeln före förstärkaren så får väl testa utan ljud först
![]()
Men innan jag köpte projjen så valde jag mellan P 700 AE och S Z3. Bilden var till stor fördel på Sanyons sida. Bättre bild och mer VB på 700:an. Men ägare till 700 säger ju att vb försvinner efter 30 minuter. Men jag jämförde dessa ett bra tag och jag var inställd från början att köpa 700 för att priset är lite lägre men det blev Z3 trots allt![]()
Smaken är som baken
/De som har 700 tycker givetvis deras projj är bäst och vice versa. Kolla själv. Eller lita på pipro-patrik.![]()
PIPRO-PATRIK Vilket namn
![]()
![]()
Ha de gött
/Henrik
Edit: Felstavningsdjävulen var framme igen
Postad 01 December 2004 - 14:25
Felstavningsdjävulen igen
Redigerat av Unregisteredeb6832ad, 01 December 2004 - 14:31.
Postad 01 December 2004 - 18:28
Postad 01 December 2004 - 19:46
Jag tyckte vid en direkt jämförelse att Sanyon var bättre, men det är väldigt marginella skillnader. Förminskad screendor och VB samt tystare fläkt är de tydligaste skillnaderna, lite bättre svärta också. Men det är små skillnader tycker jag.. Jag tror att man måste vänta tills HS 50 tvingar fram lite konkurrenter i det lägre prissegmentet innan ett byte är "värt det"..För jag undrar annars i övrigt om detta kan vara en uppgtadering från tx100?
//Andreas
Postad 01 December 2004 - 19:55
Då jag tycker att sonys projje är grym så är jag inte för den delen missnöjd med bilden på hitachin, men då det ska vara bättre med HDMI än DVI så det är det jag är mest intresserad utav.
Redigerat av Unregisteredce93e47d, 01 December 2004 - 19:58.
Postad 01 December 2004 - 22:13
2500 i mellan för en en tunad Z3 tycker jag är defintivt värt då det är en ny projje med ny lampaMen kan det vara värt om min mellan skillnad blir endast 2500:- och då en tunad från pipro?
Då jag tycker att sonys projje är grym så är jag inte för den delen missnöjd med bilden på hitachin, men då det ska vara bättre med HDMI än DVI så det är det jag är mest intresserad utav.
givetvis så är det inte en JÄTTE skillnad och skulle du få lägga mer emellan så hade det inte varit värt utan då kanske man skall satsa på en hs50 eller vänta på sanyo och panasonics nya modeller. med då det "enbart" handlar om 2500 så tycker jag att det är värt inte minst för att det är en ny projje med ny lampa samt att den är tunad och således säkert märkbart bättre än tx100
Redigerat av ZoomAir, 01 December 2004 - 22:14.
Postad 02 December 2004 - 15:13
Postad 03 December 2004 - 15:59
Stort tack till "Prosen", här på forumet, för den eminenta demon av modellen i fråga
Redigerat av Korvis, 03 December 2004 - 21:15.
Postad 03 December 2004 - 19:22
Jag får förhoppningsvis HDMI kabeln på fredag så då ska jag testa hur det blir och jag kommer att skriva lite om hur det blev.
Kabeln hade givetvis inte kommit
Postad 03 December 2004 - 19:38
Jag var riktigt orolig att HDMi kabeln inte skulle ger någon signal men oehelbach visade vara en riktigt grym kabel. Kör 7.5 meter. DVD spelare DENON 2910.
Dock lite tråkigt att köra stumfilm. Men det är 2 veckor till leverans på AV och högtalarna. Hur skall jag stå ut.
Är mycket nöjd med bilden.
MVH Henrik
Redigerat av Unregisteredeb6832ad, 03 December 2004 - 19:39.
Postad 03 December 2004 - 19:54
Kalibreringen som PIPro utför gör en väldigt stor skillnad tycker jag, just färger återges mer naturtroget och svärtan är grymt mycket bättre än vad den var på min förra Z2:a.
Men det ska bli kul att få HDMI kabeln så att man kan kolla om det ger lika stor skillnad som det gjorde på min förra Z2:a.
Nu ska jag kolla på I.Robot och njuta av bilden
Redigerat av Unregistered07ea6e16, 03 December 2004 - 19:55.
Postad 03 December 2004 - 20:07
Vad är crown edition?Jaha då har man blivit ägare till sin första projje, en Z3 crown edition. Köpte den för endast 18.500kr på Görans Hifi i Växjö - ett riktigt kanonpris. Den vanliga (svarta med lite sämre garantier) tar de endast 16.750kr för!
Postad 03 December 2004 - 20:46
Postad 04 December 2004 - 09:19
Har du någon länk till något försäljningsställe där vi kan läsa om den utökade garantin m.m.?kolla i mitt galleri, Färgen är silver, Kommer bara att säljas av svenska butiker, 15månaders allt 1000 timmar lampgaranti, Noll döda pixlar, Fria uppdateringar av mjukvara, Rätt till en låne projj (Z3) om den är borta mer än 5 dagar på rep.
Vad menar du med Svenska butiker? PiPro säljer den i silver och där kommer den väl från Tyskland!
Postad 04 December 2004 - 14:13
Han menar svenska "vanliga" butiker, dvs inte nätbutiker...Har du någon länk till något försäljningsställe där vi kan läsa om den utökade garantin m.m.?kolla i mitt galleri, Färgen är silver, Kommer bara att säljas av svenska butiker, 15månaders allt 1000 timmar lampgaranti, Noll döda pixlar, Fria uppdateringar av mjukvara, Rätt till en låne projj (Z3) om den är borta mer än 5 dagar på rep.
Vad menar du med Svenska butiker? PiPro säljer den i silver och där kommer den väl från Tyskland!
När det gäller Pipro så har de, va jag vet, samma garantier oavsett färg på projjen. Alltså en sämre garanti än vad de "vanliga" svenska butikerna erbjuder för "crown edition" (den som snarre skriver om ovan).
Postad 04 December 2004 - 14:20
Här har du ett mycket giftigt butikserbjudande på båda modellerna samt vad som skiljer i garantierHar du någon länk till något försäljningsställe där vi kan läsa om den utökade garantin m.m.?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Beggad Z3, hur kollar jag skick?
18 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?