Philips 42PF7621D
427 svar till detta ämne
Postad 08 mars 2007 - 21:29
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Ok, det låter spännande med tanke på att USB minnen har gått ner i pris men upp i utrymme. På 1-2 GB kan man få plats med ganska många bilder :-). Jag la en beställning idag hos http://www.technistore.se/ och bör kunna få hem TV till nästa vecka. Priset ligger just nu på 14256 :- vilket jag tror är ganska bra med tanke på att man får en så bra TV. Sen är det bara att skaffa en dvd-spelare också som kan leverera. Jag har en LG idag utan HDMI eller hårddisk. Är den bra?- den du har alltså, Philips HDRW720
Postad 08 mars 2007 - 22:22
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Grattis till ett bra köp!
Min USB-hårddisk är på 120GB, så då får det plats en hel skivsamling plus några fotoalbum  . Kostar ju under tusenlappen nuförtiden.
HDRW720 är ju inte riktigt modern nu, har bara 80 GB hårddisk och ingen HDMI, men jag är nöjd med min. Gillar funktionen med en "live-buffer" så att du alltid kan gå tillbaks i ett tv-program utan att behöva ha startat en inspelning.
Om du har digital-tv skulle jag dock överväga att ha hårddisken i digtalboxen och köpa en separat DVD. Det ger lite smidigare inspelningar.
Postad 09 mars 2007 - 08:29
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Tackar, tackar. Jag tror också att jag gör rätt. Det känns OK då jag har sett på denna TV på SIBA ganska många gånger och är mycket nöjd med bilden och prestandan.
Jag har Tele2Vision idag så de har inte några bra boxar ännu. Kör med en vanlig digitalbox som jag fick från de. Fick dock höra från deras support att en ny box är pågång med HDMI samt hårddisk. Det återstår att se om det blir så, eller när det skulle vara aktuellt. Dessa boxar skulle dock inte "lånas ut" kostnadsfritt men skulle kosta att köpa eller hyra till billig peng.
Överväger att köpa kanske en dvd-spelare med HDMI och en box med hårddisk. Några kompisat till mig har köpt LG-dvd med HDMI för ca 800 kr och de är mycket, mycket nöjda med köpet.
Ska till IKEA under helgen och se om det går att fixa lite "amibilight". Har sett några som har gjort det och verkar mycket fint.
Visste du att Philips redan i slutet av 50-talet och början av 60-talet hade en TV med "ambilight". alltså vanlig glödlampa som lyste baksidan. Blev inte nån hit. Våra föräldrar verkar inte vara mogna för det då :-)
Redigerat av Unregistereda360a43b, 09 mars 2007 - 09:58.
Postad 20 mars 2007 - 20:12
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
felpost
Redigerat av Unregistered62fab6a9, 20 mars 2007 - 20:38.
Postad 20 mars 2007 - 20:37
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
Yes, nu är det bestämt. Denna TV blir det efter mycket övervägande. Lite oroande dock att ni skriver att det är eftersläpningar i bilden eftersom jag kommer använda den mycket till ett Xbox 360. Ska köpa den här TVn och ett xbox 360. Behöver jag köpa till några kablar för att få den bästa bilden?
Redigerat av Unregistered62fab6a9, 20 mars 2007 - 20:38.
Postad 21 mars 2007 - 22:05
airhutter
-
airhutter
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag får ingen bild på min dv-470 när jag kör komponent mot min Philips 42PF7621D, fungerar klockrent med scart rgb.
Hjälp.
Postad 22 mars 2007 - 16:29
NOsilence
-
NOsilence
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har läst som tusan i denna tråd men skulle behöva hjälp iaf.
Jag vill ha en kabel från min dator VGA till tv:n. Båda mina HDMI kontakter är upptagna i tv:n.
Så jag antar att jag får använda komponent?
VGA till komponent, är det den bästa lösningen?
Ibörjan av tråden så står det att det är en specialkabel som finns på Siba för 400kr. Men när jag åkte dit så fattade dom 0, riktiga nötter på Siba i KungensKurva. Den kabeln har väll 5st "phonokontakter". Är 3st för bild och 2st för ljud då eller?
Vore nice om någon tog sig tid och svara på detta.
Postad 22 mars 2007 - 17:06
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
till xamarikku:
Vart ska du köpa den nånstans? Den är nästan slut överallt. Jag har fått vänta i över 1 månad men tydligen problem hos leverantören (Philips) som har kört slut på dessa TV. Finns egentligen att köpa på butiker som har stora lager men priset är ganska hög de som har den kvar.
Jag beställde det hos technistore.se för 14,295 och fick vänta ca 1 månad och till slut fick jag svar det den har utgått. Fick dock erbjudande att köpa ersättningsvara och jag är sugen på det faktiskt.
Ersättningsvaran är Philips 42PFL7562 som fortfarande inte finns i butik men som ska vara steget bättre än Philips 42PF7621D.
Hade samtal med Philipssupporten som inte hade fått så mycket information om Philips 42PFL7562 eftersom den är helt ny på marknaden men som uppgav att den är på gång i butikerna och att det ska vara mycket bättre än Philips 42PF7621D. Priset på denna ska ligga på 19-20,000 kr men jag fick erbjudande att köpa den för 15,750 kr som kompromiss då jag väntat så länge.
Philips 42PFL7562 finns tydligen på en franskbutik så om du vill se den kolla på google så hittar du bild och info om den.
Postad 22 mars 2007 - 19:31
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Har läst som tusan i denna tråd men skulle behöva hjälp iaf.
Jag vill ha en kabel från min dator VGA till tv:n. Båda mina HDMI kontakter är upptagna i tv:n. Så jag antar att jag får använda komponent? VGA till komponent, är det den bästa lösningen?
Ibörjan av tråden så står det att det är en specialkabel som finns på Siba för 400kr. Men när jag åkte dit så fattade dom 0, riktiga nötter på Siba i KungensKurva. Den kabeln har väll 5st "phonokontakter". Är 3st för bild och 2st för ljud då eller?
Vore nice om någon tog sig tid och svara på detta.
<{POST_SNAPBACK}>
Kabeln består av RGB (röd/grön/blå), samt horisontal och vertical sync. Inget ljud leds i den kabeln (du har ingen ljudsignal i VGA), så ljudet får du koppla separat. En vanligare kabel än den som du sökt är VGA->RGB H/V med BNC kontakter, t.ex. länkKontakterna till teven är dock av fel typ, BNC istället för RCA(=phono). Jag har själv kapat de gamla kontakterna och lött på nya kontakter, men det borde funka lika bra med adaptrar till RCA. Kolla här: bnc-rca
Postad 22 mars 2007 - 19:36
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Yes, nu är det bestämt. Denna TV blir det efter mycket övervägande. Lite oroande dock att ni skriver att det är eftersläpningar i bilden eftersom jag kommer använda den mycket till ett Xbox 360.
Ska köpa den här TVn och ett xbox 360. Behöver jag köpa till några kablar för att få den bästa bilden?
<{POST_SNAPBACK}>
Den medföljande komponent-kabeln borde funka fint. Ett alternativ skulle vara att koppla VGA, men jag är osäker du får problem med upplösningen i teven då. Teven har begränsade VGA-upplösningar och är lite känslig med avseende på signal-timingen. Dessutom krävs då en specialkabel (se andra inlägg).
Postad 22 mars 2007 - 19:46
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag får ingen bild på min dv-470 när jag kör komponent mot min Philips 42PF7621D, fungerar klockrent med scart rgb.
Hjälp.
<{POST_SNAPBACK}>
Några (inklusive mig själv) har haft problem med "kortvariga blå skärmar emellanåt" när vi använt komponent-ingången. Att överhuvudtaget inte ha bild låter dock konstigt. Antar att du kollat att kablarna är ok? Använt riktiga komponent-kablar? Om du har råkat koppla "i kors", t.ex. grön till röd, så kan sync-signalen hamna fel. Då skulle du inte få någon bild.
Postad 22 mars 2007 - 19:54
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
tack pakarlss! Hej!
Hjälp.
<{POST_SNAPBACK}> Några (inklusive mig själv) har haft problem med "kortvariga blå skärmar emellanåt" när vi använt komponent-ingången. Att överhuvudtaget inte ha bild låter dock konstigt. Antar att du kollat att kablarna är ok? Använt riktiga komponent-kablar? Om du har råkat koppla "i kors", t.ex. grön till röd, så kan sync-signalen hamna fel. Då skulle du inte få någon bild.
<{POST_SNAPBACK}>
Fan, nu blir jag ju orolig. ska ju använda den mest till 360n: :/
Redigerat av Unregistered62fab6a9, 22 mars 2007 - 19:56.
Postad 22 mars 2007 - 19:55
jfr
-
jfr
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Uppföljaren, 42PFL7562D, ser intressant ut. Hittade den på en fransk sajt som heter www.lcd-compare.com. Gjorde en översättning med hjälp av babelfish, håll till godo http://babelfish.alt...-42PFL7562D.htmSå att bl.a TBH.se säljer den för 18990:-...
Postad 22 mars 2007 - 20:18
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Fan, nu blir jag ju orolig. ska ju använda den mest till 360n: :/
<{POST_SNAPBACK}>
Har dock inte hört att någon haft problem med 360n... Annars får man väl skaffa sig en PS3 och köra via HDMI istället  .
Postad 22 mars 2007 - 20:37
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Så att bl.a TBH.se säljer den för 18990:-...
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, det stämmer bra. Jag fick dock den för 15,750 kr om jag vill ha den alltså. Detta som kompromiss då de inte kunde leverera Philips 42PF7621D som det var tänkt från börjar. Ska vänta några dagar då det kommer mer information på philips.se, enligt supporten som sa att även de väntar på broschuren på många nya modeller (2007 modeller) som kommer nu i mars/april 2007. Jag tycker att den nya verkar vara ganska bra, annan design och bättre kontrast samt några andra detaljer. väntar med spänning....
Redigerat av Unregistereda360a43b, 22 mars 2007 - 20:38.
Postad 22 mars 2007 - 21:58
jfr
-
jfr
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Det låter som en bra affär, hoppas du blir nöjd.
Återkom gärna med en liten rapport.. om du nu slår till.
Postad 23 mars 2007 - 07:26
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hej!
Hjälp.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror att det är just RGB som är problemet. Har för mig att om man ställer någon av scart-portarna i RGB, så stängs komponentingången av. Prova med att sätta scart-portarna på "video" så tror jag du "får tillbaks" komponentingången.
Postad 24 mars 2007 - 05:47
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hej!
Hjälp.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror att det är just RGB som är problemet. Har för mig att om man ställer någon av scart-portarna i RGB, så stängs komponentingången av. Prova med att sätta scart-portarna på "video" så tror jag du "får tillbaks" komponentingången.
<{POST_SNAPBACK}>
Här blev det tyvärr lite tokigt och sammanblandat. Det var min HD-video (Pioneer) som hade den egenskapen; om man kör någon av de två scart-portarna i läge rgb, så matar HD-videon inte ut någon komponentsignal. Ett tips kan därför vara att du testar din dv-470 mot någon annan TVs komponentingång och på så sätt fastställer om problemet är i TVn eller i dv-470.
Postad 26 mars 2007 - 19:33
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
Hur växlar man mellan 1040i och 720p på denna TV?
Postad 26 mars 2007 - 20:57
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Det är ingenting du ställer in på teven. Teven klarar att ta emot 720p och 1080i (t.ex. via komponent eller HDMI). Teven känner själv av vilken upplösning som kommer in.
Däremot finns optionen 720p/1080i på t.ex. DVD-spelare med uppskalning. Du väljer då till vilket format som bilden ska skalas upp och sändas i.
Postad 26 mars 2007 - 21:16
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
Postad 30 mars 2007 - 09:35
Capone
-
Capone
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är det någon som har hittat ett billigt väggfäste som passar till den här TV'n?
Posta gärna en länk isf.
Postad 31 mars 2007 - 10:58
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Har haft denna TV i ett antal månader nu. Köpte den när den var ny på SIBA.
Jag är väldig nöjd över apparaten, MEN det finns saker som jag stör mig på.
Efter senaste uppdateringen utan mjukvaran så har jag problemet med blå skärma när jag växlar mellan mina HDMI-ingångar. Även vid byte till och från komponent. Den varar bara i ngn sekund tills den identifierat källan, men det är störande.
Uppdateringen funkar alldeles utmärkt, då jag till och med använde mig utan tjejjens gamla Jens of Sweden MP3. Den första som kom ut ni vet. Jag saknade ett USB-minne och fick för mig att prova med JOS'en. La filen i rooten och pluggade in den i TV'n och vips så startade den om sig själv och började uppdateringen. Underbart säger jag bara.
Att få till 1366 eller 1368* vad det nu var via DVI-HDMI från dator får jag inte till, hur jag än gnor på.
Kör ett ATI X1800. Jag har gett upp det för närvarande.
När jag kör 1280*720 som är det högsta som går att köra på TV'n utan flimmer från mitt ATI så kommer problemet med sorgekanter som ett brev på posten. Dessa kanter får jag inte bort. Hittar ingen funktion på TV'n som gör att jag kan autosynka bort det.
Fruktansvärt irriterande. HJÄLP.
Värt att nämna är att jag kör 1080i från min gamla kära XBOX med XBMC som meda center och där är bilden bara så perfekt. Synd att den inte orkar köra x264 eller annan HD-media. 733Mhz och 64Mb ram är bara för lite. Till allt annat kör jag endast XBOX'en.
För HD-kanaler kör jag Canal Digital och tittar ofta på Discovery HD. Här upplever jag ofta att bilder går i blåton och att det ofta blöder mellan färgerna grönt, blått och rött. Detta har jag försökt ställa in på TV'n genom att dra ned kontrasten och finlira färgerna, men det slutar med att jag får en daskig bild.
Måste vara deras media som är för uppskärpt i kontrast.
Är det ngn som har ngt förslag eller kan konfirmera mina misstankar?
Detta var mina upplevelser med min Philips 42PF7621D.
Postad 03 april 2007 - 19:13
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
Hej alla ni som äger denna TV + xbox 360
Fick denna TV förra veckan och allt funkar jättebra.
Tills igår då jag köpte ett xbox 360 till den. Jag kan nämligen inte få ljud samtidigt som jag får bild. Enormt störande  ((
Hur kopplade ni in er xbox 360? Därbak med vit och röd-kontakt UNDER de tre blå.grön.röd?
Någon som haft problem med denna TV och Xbox 360 premium?
Måste jag köpa till några kablar för att det ska funka?
EDIT: Verkligen jättetacksam för hjälp!
Redigerat av Unregistered62fab6a9, 03 april 2007 - 20:19.
Postad 04 april 2007 - 08:09
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
De två kontakterna under komponentingången är sync-ingångar för VGA-anslutningen, så där lär då inte få något ljud... Du måste använda den 3.5mm-ingången strax bredvid. För det behöver du t.ex. en sådan här kabel: http://www.clasohlso....aspx?id=383536
Postad 04 april 2007 - 09:56
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
De två kontakterna under komponentingången är sync-ingångar för VGA-anslutningen, så där lär då inte få något ljud... Du måste använda den 3.5mm-ingången strax bredvid. För det behöver du t.ex. en sådan här kabel: http://www.clasohlso....aspx?id=383536
<{POST_SNAPBACK}>
Kan bara bekräfta. Denna fråga borde ingå i någon slags FAQ summering för tvn.
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 04 april 2007 - 09:57.
Postad 04 april 2007 - 11:11
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det löste det. Tusen tack för hjälpen. Detta borde verkligen stå i manual till xbox eller tv:n
Postad 12 april 2007 - 07:47
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Det finns en ny SW-version till TVn, 0.89.0.0. http://www.p4c.phili...t=Link_SoftwareJag letade lite efter vad som ändrats, och fann följande: BX31E_89.0 • improved picture stability • improvement audio behaviour when using HDMI with STB-box BX31E_88.0 • improvement in picture while watching certain channels in France • improvement for “Canal +” decoder in France • improvement for sound interruptions when using STB-box with 1080 via HDMI
Postad 14 april 2007 - 14:31
Unregistered62fab6a9
-
Unregistered62fab6a9
-
Användare
-
-
119 inlägg
Det finns en ny SW-version till TVn, 0.89.0.0. http://www.p4c.phili...t=Link_Software Jag letade lite efter vad som ändrats, och fann följande: BX31E_89.0 • improved picture stability • improvement audio behaviour when using HDMI with STB-box BX31E_88.0 • improvement in picture while watching certain channels in France • improvement for “Canal +” decoder in France • improvement for sound interruptions when using STB-box with 1080 via HDMI
<{POST_SNAPBACK}>
Blir det verkligen märkbart bättre om man uppdaterar den?
Postad 15 april 2007 - 19:06
MFelix
-
MFelix
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har upptäckt en liten jobbig grej.
När jag trycker på info knappen (längst upp till vänster) så får man ju upp lite info om vad tv programmet sänder för audio etc. Men man får även upp vad klockan är. Mitt lilla jobbiga problem är att den klockan går 1 timma fel. Någon som vet hur man kan ändra denna ? eller är det så att den uppdateras automatiskt bara när man har typ boxer inkopplat ? Bor nämligen i ett ComHem hus så det skulle förklara varför den inte ändrats vid omställningen av tiden.
Postad 15 april 2007 - 20:32
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nja, tveksamt. Du kommer förmodligen inte se någon skillnad. Kanske skulle man kunna se skillnad om man hade två apparater bredvid varandra och jämförde. MFelix: Är inte helt säker vad det beror på. Har du ställt in Sverige som land? Vad har du för kanal inlagt på kanalnummer 1? Har nämligen för mig att det är från text-tv-klockan från kanal 1 som tvn får sin klocka ifrån, så om den inte stämmer skulle det kunna påverka tevens klocka.
Postad 16 april 2007 - 18:15
ScrotzaN
-
ScrotzaN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har läst igenom den här tråden och är påväg att köpa en sån här tv jag också väldigt snart.. skulle vilja ha det klargjort det med komponent problemen och eftersläpningar?
1. Är det några problem för folk som kör 360 via komponent? vad isånafall?
2. Uppstår eftersläpningar trots att man stänger av D.N.M.?
3. Hur fungerar det att köra DVI-HDMI från dator? funkar det bra att spela spel på det viset? Bilden blir inte konstigt eller nåt? (tänkte på det här med pixelmappat som diskuterats, vet inte exakt vad det innebär, någon får gärna förklara närmare)
EDIT: har förstått vad pixelmappat är nu och som jag förstått det så blir det i praktiken som att köra en TFT/LCD skärm i en icke-optimal upplösning ungefär? lite sudd?
tack på förhand!
Redigerat av ScrotzaN, 17 april 2007 - 12:46.
Postad 17 april 2007 - 06:59
MFelix
-
MFelix
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Nja, tveksamt. Du kommer förmodligen inte se någon skillnad. Kanske skulle man kunna se skillnad om man hade två apparater bredvid varandra och jämförde.
MFelix: Är inte helt säker vad det beror på. Har du ställt in Sverige som land? Vad har du för kanal inlagt på kanalnummer 1? Har nämligen för mig att det är från text-tv-klockan från kanal 1 som tvn får sin klocka ifrån, så om den inte stämmer skulle det kunna påverka tevens klocka.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp jag har Sverige inställt som land och jag har SVT 1 på kanal 1. Skall testa att koppla in boxer och se om det blir något bättre med tiden.
Postad 22 april 2007 - 16:41
MFelix
-
MFelix
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Kan meddela att mitt lilla klock problem blev löst efter att jag uppgraderade till den nya fw versionen. Kan ha löst sig redan innan det, men nu efter att jag uppgraderat och tittat efter vad klockan var så stämde den.
Däremot så har jag ett irreterande pip/ringande ljud som kommer från tv:n ibland. Det uppstår en stund efter att man satt på tv:n sedan så försvinner det efter ett tag (eller om det är så att örat vänjer sig vid det o bara kopplar bort det)
Har för mig att någon mer skrivit om detta fenomen tidigare.
Kan ju leva med det för så himla irreterande är det inte men någon som vet om det kan vara något mindre bra med tv:n så att man skall/bör orka sig in till SIBA och få den tittad/lagad ???
Problemet med det är ju dock att de brukar ta lååååång tid på sig + att man blir utan tv den tiden =(
Postad 22 april 2007 - 18:29
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
MFelix:Jag hade faktiskt också ett högfrekevent ljud som kom ibland. Det lät ungefär som en gammal tjock-TV som börjat ge sig. Jag drog mig för att felanmäla eftersom hanteringen inte är så kul, men till slut blev det för mycket så jag kontaktade TechniStore som sålde TVn. De skulle skicka fraktsedlar men innan de kom så blev jag uppringd av en lokal reparationsfirma som kom hem(!!) och kollade på den. Han lyckades återskapa felet, det var en kylfläns som låg för nära en spole eller nåt. Han lyckades även att flytta kylflänsen så att felet inte återuppstod. Stor credit, både till Technistore och den lokala firman men även Philips som står för detta. Felanmäl och få det fixat. Hoppas du också får hembesök.
Postad 24 april 2007 - 16:04
ScrotzaN
-
ScrotzaN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det någon som haft några som helst problem med döda pixlar på denna modell?
Postad 25 april 2007 - 08:26
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, har själv inte haft något problem med det. Har heller inte hört att andra haft det.
Postad 25 april 2007 - 08:30
ScrotzaN
-
ScrotzaN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Nej, har själv inte haft något problem med det. Har heller inte hört att andra haft det.
<{POST_SNAPBACK}>
Låter ju bra det iaf, får min nu på morgonen, får väl se om man hinner lägga upp nå kort innan man lär gå te jobbet:)
Postad 10 maj 2007 - 21:31
kalle32
-
kalle32
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej..Har nu köpt min Philips 42PF7621D..Vill gärna ha tips om de bästa kablarna man kan använda för att få ut bästa bild vid användning av tex xbox 360 tex,då jag spelar mycket...Behöver er hjälp.
Postad 08 juni 2007 - 15:51
MFelix
-
MFelix
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Finns en ny firmware (Version: 0.93.0.0) , någon som testat denna ? Det står inte vad som är fixat/nytt. Någon som har koll på detta ?
Postad 09 juni 2007 - 10:19
oikkula
-
oikkula
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej alla LCD gurus.
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt lilla men sååå irriterande problem.
Det är så att jag har en HTPC kopplat till TV:n(42PF7621D) via HDMI-HDMI och får inte bilden korrekt.
Kör får närvarande 1280x720 och bilden blir lite för stor, skrivbordet går "utanför", har testat med det inbyggda grafikkortet(intel) med DVI-HDMI, har nu Nvidia 7300GS med HDMI kontakt. Hur kan man få bilden bra? Har testat med underscan, den ändrar bild upplösningen till typ 1176x678, då är storleken bra men bilden blir lite suddig. Har även testat olika drivrutiner tiln nvidia 7300GS.
Nån som har lösning på detta eller nåt annat jag kan testa?
Förövrigt är TV: bra, mycket bättre bild än på min tidigare Sony KDL-40S2530.
Tack på förhand.
Postad 09 juni 2007 - 11:10
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Angående det nya firmwaret:Det framgår på sidan: - improvement Greek character set when using Teletext (only when country is set to Greece) - improvement logical channel numbers extraction for Australia - improved stability while watching digital Australian streams Inget som säger att det påverkas i svenska näten. Men det kan ju finnas nåt dolt kanske? Det är kul att de släpper supporterade firmware till TVn trots att den börjar bli "gammal". Nu har jag fått tillbaka mitt pipande när TVn är kall. Försvinner dock ganska fort. Är det fler som har detta problem?
Redigerat av Nybbe67, 09 juni 2007 - 11:14.
Postad 09 juni 2007 - 11:55
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Hej alla LCD gurus.
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt lilla men sååå irriterande problem. Det är så att jag har en HTPC kopplat till TV:n(42PF7621D) via HDMI-HDMI och får inte bilden korrekt. Kör får närvarande 1280x720 och bilden blir lite för stor, skrivbordet går "utanför", har testat med det inbyggda grafikkortet(intel) med DVI-HDMI, har nu Nvidia 7300GS med HDMI kontakt. Hur kan man få bilden bra? Har testat med underscan, den ändrar bild upplösningen till typ 1176x678, då är storleken bra men bilden blir lite suddig. Har även testat olika drivrutiner tiln nvidia 7300GS. Nån som har lösning på detta eller nåt annat jag kan testa? Förövrigt är TV: bra, mycket bättre bild än på min tidigare Sony KDL-40S2530. Tack på förhand.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är normalt att TVn "overscannar" på videokällor, dvs bilden är lite större än vad som får plats i rutan . Det gör alla tv-apparater, men några har en inställning för att stänga av det. Dock ej denna Philips tyvärr. Denna "overscan" finns dock inte på VGA-ingången, så ett alternativ är att köra VGA-VGA istället.
Postad 12 juni 2007 - 18:29
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Är det någon som har testat denna: http://www.digitaltv...odukt.php?p=914Ett grej-paket för att få både analog-TV och digital-TV till samma ingång till tv'n. Det verkar ju vara enda lösningen om man både vill ha fler kanaler via analog Comhem samtidigt som man får tillgång till marksända digitalnätet.
Postad 14 juni 2007 - 06:37
Unregisteredc6fe1d2c
-
Unregisteredc6fe1d2c
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej,
Har försökt läsa igenom tråden angående storleken på kartongen utan lycka, kan ha missat det dock då det var mycket att läsa
Så, nån som har lusta att mäta kartongen eller redan vet måtten?
Postad 19 juni 2007 - 11:28
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Är det någon som har testat denna: http://www.digitaltv...odukt.php?p=914 Ett grej-paket för att få både analog-TV och digital-TV till samma ingång till tv'n. Det verkar ju vara enda lösningen om man både vill ha fler kanaler via analog Comhem samtidigt som man får tillgång till marksända digitalnätet.
<{POST_SNAPBACK}>
Svårt att se att det inte skulle fungera då det bygger på en så enkel och beprövad teknik. Trist bara att man måste ta till sådana halvtrista lösningar för att komma runt ett problem som var och annan person i lägenheter måste ha.
Postad 16 juli 2007 - 16:13
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 745 inlägg
Nån som testat HD-DVD och/eller Blu-Ray på denna tv i 1080i?
Funderar just nu på att skaffa just denna apparat.
Det enda som jag lätt kan störa mig på när det gäller LCD TV:s är ghosting/släpningar som ofta dyker upp i mörkare scener. Nån som stört sig på detta? Kanske inte är nåt problem med HD signaler?
Hur är det med detaljer annars i mörka scener? försvinner dom i svärtan eller är dom tydliga?
En annan sak som jag undrar över är om det går att ställa ner backlighten på skärmen.
Gillar inte att bli bländad när man ser på TV i ett mörkt rum
Hade för snart 2 år sen en Samsung LCD på lån som inte gick att sänka backlighten på och så fort man gick från en normal belyst scen till dags ljus eller en reklam med vit bakgrund så höll man på att ramla ur soffan. Fi fan va ont i ögonen man fick
Postad 16 juli 2007 - 18:48
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Nej, har inte testat HD material alls men är också intresserad. Jag har inte upplevt problem med eftersläpningar heller. När det gäller backlighten så finns det en funktion som heter Ljussensor som anpassar ljusnivån beroende på omgivningens ljus. Fungerar bra.
Postad 19 juli 2007 - 20:51
Pennan71
-
Pennan71
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nån som testat HD-DVD och/eller Blu-Ray på denna tv i 1080i?
Det enda som jag lätt kan störa mig på när det gäller LCD TV:s är ghosting/släpningar som ofta dyker upp i mörkare scener. Nån som stört sig på detta? Kanske inte är nåt problem med HD signaler? <{POST_SNAPBACK}>
Jag kör HD DVD via en Xbox 360 och det ser hur bra ut som helst! Jag kör med 1080i eftersom jag inbillar mig att jag får ut mer av bilden då. Vid digital-TV-sändningar (marknätet/Boxer) så ser jag ofta ghosting/släpningar i mörkare delar av bilden. Jag tror inte jag sett det när jag tittat på HDTV via marknätet. Jag misstänker att det inte har med TV:n att göra utan komprimeringen. Jag har även sett detta på min gamla Philips 32" CRT om jag tittat noga. Det syns ju inte lika bra om bilden är mindre. Vid uppspelning av DVD, HD DVD eller vid spelande av spelkonsoll (Xbox, Xbox 360) ser jag ingenting av detta.
Redigerat av Pennan71, 19 juli 2007 - 20:58.
Postad 16 augusti 2007 - 07:22
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Nytt firmware ute, 0.96.0.0. Har inte hittat info vad som är nytt. Här finns det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|