Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 april 2007 - 12:45

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Min Sand-färgade ligger på laddning... har satt dit en "Screenprotector" för att skydda mot repor.

Några första intryck.

Underbar skärm
Lite plastig och lite skramlig slider
Bra ljud ur högtalarna, kunde kanske vara lite mer volym.

Återkommer när jag testat lite mer...

Postad 18 april 2007 - 13:21

Dunderborge
  • Dunderborge
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nån som har testat att köra igång gpsen ? min ligger på laddning nu, ska bli kul att testa lite...

Postad 18 april 2007 - 13:46

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Min Sand-färgade ligger på laddning... har satt dit en "Screenprotector" för att skydda mot repor.

Några första intryck.

Underbar skärm
Lite plastig och lite skramlig slider
Bra ljud ur högtalarna, kunde kanske vara lite mer volym.

Återkommer när jag testat lite mer...

<{POST_SNAPBACK}>

FInns det någon som vet var i Göteborg man kan köpa en screenprotector?
Har köpt ett crystal clear skydd till den på Ebay, men vill nog ha ett vanligt skärmskydd oxå ifall man tröttnar på skyddsskalet
Köpte även detta tillbehöret då man vill gardera sig mot att batteriet plötsligt kan ta slut ;)
Mvh

Redigerat av big_swede70, 18 april 2007 - 13:57.

Postad 18 april 2007 - 14:03

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag köpte precis ett displayskydd på claes ohlson...3 st för 39.-... ska snart trycka dit det.
det var ju inga större pengar så jag köpte mest för att testa, känns som att skärmen ganska lätt blir repig annars.

Postad 18 april 2007 - 14:04

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Någon som har koll på gps;en? Via sökfunktionen på den så kommer det alltid upp att den inte kan hitta den gatan man söker på, spelar ingen roll vad det är för gata. Vidare undrar jag hur man laddar ner nya kartor?

Sedan undrar jag om någon kan ha nån anning om vad det är för fel när jag kan surfa via wlanet här hemma men inte gå upp på msn, medans jag kan gå upp på msn via wlanet på stan. Kör med en FON router här hemma.

Här kommer även några bilder jag tog för en stund sedan ;)

http://aycu22.websho...52989291_rs.jpg

http://aycu24.websho...16319034_rs.jpg

Postad 18 april 2007 - 14:07

Karro
  • Karro
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu ligger min bäbis på laddning ;)

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar? 1 timme? 2?

Bifogad fil(er)

Postad 18 april 2007 - 14:09

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Nu ligger min bäbis på laddning  :P

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar? 1 timme? 2?

<{POST_SNAPBACK}>

tog cirka 2 tim för mig skulle jag tro, jag satte dock på den efter ca 5 minuter efter att jag hade stoppat i laddaren ;) Kan även säga att jag laddar den just nu gång nr2. Har lekt med den hela dagen + halv dagen igår, hållt på med wlanet, filmat, tagit kort, sett film osv, tycker det har hållt relativt bra

Redigerat av Unregistered76725b1e, 18 april 2007 - 14:10.

Postad 18 april 2007 - 14:13

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Helst ska den ju ladda minst 12 timmar 1:a gången...
Ang nya kartor så ladda ner nokia Map Loader, och ladda ner alla kartor via datorn och spara dom på minneskortet, så slipper ni kostnaden för det via mobilen.

Postad 18 april 2007 - 14:17

Karro
  • Karro
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

tog cirka 2 tim för mig skulle jag tro, jag satte dock på den efter ca 5 minuter efter att jag hade stoppat i laddaren ;) Kan även säga att jag laddar den just nu gång nr2. Har lekt med den hela dagen + halv dagen igår, hållt på med wlanet, filmat, tagit kort, sett film osv, tycker det har hållt relativt bra

<{POST_SNAPBACK}>

Ookej ush va långsamt den tiden kommer gå. Jag kan inte koncentrera mig på nåt annat heller utan sitter och stirrar på den, haha.. (det kanske går snabbare då).

Såg på Ica här i Sandsborg där jag hämtade ut den att det fanns iaf 5 till n95 kartonger. Är det någon här kanske som beställt och bor här? Hehe.. lite kul iaf :P

Postad 18 april 2007 - 14:19

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

...Här kommer även några bilder jag tog för en stund sedan ;) ...

Synd att N95:an verkar köra stenhård brusreducering. De flesta detaljerna som borde synas på 5 MP är ju bortsopade.

Postad 18 april 2007 - 14:23

bojen
  • bojen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Känns som det där gällde för mobilerna för 10 år sedan.
Nya mobiler räcker att de laddar tills mobilen indikierar att den är fulladdad.
Att man behöver vänta tills batteriet är helt slut innan man laddar den igen gäller också äldre mobiler.

Postad 18 april 2007 - 14:30

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Ang nya kartor så ladda ner nokia Map Loader, och ladda ner alla kartor via datorn och spara dom på minneskortet, så slipper ni kostnaden för det via mobilen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur vet du ang. 12 timmar? Jag hittade ingenting ang. laddningstiden i instruktionsboken.

Postad 18 april 2007 - 14:33

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Som någon annan skrev: litiumjon-batterier kräver inte alls samma underhåll och "uppstart" som äldre batterityper. Det är bara att köra så fort det går... Dessutom kostar ett nytt batteri ca 250 kr så det är inte mycket att bry sig om.

Postad 18 april 2007 - 14:34

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har bestämt för mig att jag läste det i den här tråden.... http://forum2.mobile...ead.php?t=62607
Att det tar några gånger innan batteriet kommer upp i sin fulla kapacitet.
men jag kan ju ha fel, även solen har fläckar... ;)

Redigerat av NeoBoll, 18 april 2007 - 14:34.

Postad 18 april 2007 - 14:38

bojen
  • bojen
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Har bestämt för mig att jag läste det i den här tråden....  http://forum2.mobile...ead.php?t=62607
Att det tar några gånger innan batteriet kommer upp i sin fulla kapacitet.
men jag kan ju ha fel, även solen har fläckar... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det stämmer.
Dock har det ingen betydelse om du laddar den 12h första gången eller tills den är "fulladdad", samt om du laddar den igen när halva batteriet är kvar osv..

Postad 18 april 2007 - 14:40

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

laddade ner nokia Map Loader men programet kan inte hitta min telefon. Jag har kört kart programet i telefonen som det står att man ska göra. ideér?

Postad 18 april 2007 - 14:48

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
För mig var det bara att ladda ner Map Loader, plugga in telefonen, och välja vilka kartor du ville ha... Dock så tog det lååång tid. Jag installerade sverige och danmark, samanlagt 101 Mb har jag för mig, det tog ca 2 timmar.
Hittar din dator telefonen då om du bara pluggar in den via usb då?
Installerat det som du fick med från skivan?

Postad 18 april 2007 - 14:56

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
En annan sak.... Har nån av er fått det att funka att när man spelar mp3, att den visar album omslag?
I mappen som jag lagt in finns ett omslag som jpeg bild , men det visas inget. Varför?
Fel på id3tag?

Postad 18 april 2007 - 14:57

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag fick min för en dryg timme sedan, så min ligger också på laddning. Jag kikade på slidemekanismen och håller med ett föregående inlägg om att den känns lite "ranglig". När telefonen är i läge "noll", dvs med varken media- eller nummerknappsatsen framme, så kan man röra sliden nån halv millimeter uppåt och nedåt. Någon som har samma fel, eller är det bara på min? Det är en bagatell, men lite irriterande och det sinkar kvalitetsintrycket en del. Men jag kan såklart leva med det. ;)

Postad 18 april 2007 - 15:07

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

För mig var det bara att ladda ner Map Loader, plugga in telefonen, och välja vilka kartor du ville ha... Dock så tog det lååång tid. Jag installerade sverige och danmark, samanlagt 101 Mb har jag för mig, det tog ca 2 timmar.
Hittar din dator telefonen då om du bara pluggar in den via usb då?
Installerat det som du fick med från skivan?

<{POST_SNAPBACK}>

japp har installerat allt på cd,n och datorn hittar telefonen på en gång via PC Suite programet, har lagt över mp3 låtar, konverterade filmer osv via det.......

Postad 18 april 2007 - 15:12

Dunderborge
  • Dunderborge
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
när du ansluter usb kabeln frågar den inte vilket överföringsläge eller något liknande då, tror min gjorde de, valde den andra uppifrån, masslagringsenhet eller nåt liknande

Postad 18 april 2007 - 15:15

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

när du ansluter usb kabeln frågar den inte vilket överföringsläge eller något liknande då, tror min gjorde de, valde den andra uppifrån, masslagringsenhet eller nåt liknande

<{POST_SNAPBACK}>

jo det gör den, det kanske är där skon klämmer för när jag försöker välja masslagringsenhet så kommer det upp nåt i stil med att jag inte har något minneskort instoppat i telefonen. Jag har inget minneskort för tillfället.. Får väl vänta tills jag har fått kortet och prova då igen. Tack för hjälpen!! ;)

Postad 18 april 2007 - 15:30

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
ja, du måste ha minneskort för att spara kartorna...

Postad 18 april 2007 - 15:36

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0
kan man lägga in kartor (Sjökort) på den? typ mälaren hjälmaren Garmin har ju några kort är den kompatibel?

Postad 18 april 2007 - 15:43

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Någon som hör ett svagt pipande ljud när ni pratar med någon?

Jag har ett sådant ljud... har för mig att jag läst något om det på nått forum...

Ang. batterier...
Ladda hur ni vill, när det är fullladdat finns ingen anledning att ladda mer. Ni kan ladda några minuter här och där.
Lipo batterier är inte som gamla NiCd batterier. Lipo mår dock bäst med laddning i sig, så det är bra att undvika att dra ur batterierna helt. Om telefonen skall ligga avstängd en längre tid så låt den inte ligga med tomt batteri.
Detta är dock för att få ut maximal livslängd på batteriet och inget man behöver följa slaviskt..

Postad 18 april 2007 - 15:52

johgus
  • johgus
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Appropå batteriet hållbarhet:

A Day in the Life
07:30 'Battery full' (7 bars) Phone set up with Wi-Fi scanning off, Bluetooth ON and visible and connected to my PC while in range, network set to GSM only, display brightness set at default, in other words a fairly typical mid-range configuration. Let's see how it fares during the day....

09:00 Some PIM use, plus took a couple of photos
09:46 Alarm went off
09:47 until 10:00 Used Maps/GPS to navigate to a customer's house
10:50 used Nokia Software Update on the N95 to check firmware was latest (it was)
10:55 Another alarm
10:56 until 11:30 Music playback via headphones
11:30 Received phone call, spoke for 5 minutes
12:00 More PIM use, lots of Calendar browsing and data entry, 5 mins

N95 still shows 7 bars on display

12:10 Did 4 minutes of video recording using the camera
12:18 Another phone call in, only 1 minute this time
12:27 Created 4 screenshots and transferred them to my PC. The N95 is connected via Bluetooth most of the time, remember
12:59 Browsed the Web over GPRS for 20 minutes
13:19 Read an eBook for 10 minutes
13:29 Took a couple more photos
14:30 Browsed the Web over Wi-Fi for 5 minutes as I was at a hotspot
14:45 Took 3 more 5 megapixel photos
15:00 Checked email over GPRS

N95 now showing 6 bars on the battery meter

15:27 until 15:40 PIM use and starting using the N95 with the Nokia Bluetooth keyboard to type the first few paras of this article(!)
15:41 Did a PC Suite sync via Bluetooth
15:42 Did an Image store sync via Bluetooth, to get my new photos onto my PC
15:50 Had another phone call, 1 minute again

N95 now showing 5 bars

16:00 Played Oval Racer for 5 minutes (I came 5th) in the smallest room in the house(!)
16:10 until 16:31 Used the N95 to voice-navigate me to a destination 3 miles away

N95 now shows 4 bars

17:25 until 18:25 An hour of continuous music playback, half of it over speakers (quality is pretty good considering their size)

Hanging on in there, the N95 still shows 2 bars...

--------------------------------------------------------------------------------

Verdict
Think back a few years (around 2000) to when mobile phones were phones and sending a text message was the height of high tech. Think back also to when the first handheld GPS receivers appeared. I had one and it ate four alkaline AA cells in four hours straight. Think back to the first digital cameras - these were almost as hungry on battery power. Ditto the average iPod, which will drain a full charge in a dozen hours of use.

Now consider that the N95 'phone' is handling Internet, Bluetooth and voice communications, monitoring your Calendar and Clock, providing GPS and stills/video camera functions when needed, and so on. And, with the 'typical' (actually fairly intensive) day outlined above, it managed to get through with enough power left to make a few last calls if needed.

So, your 'old' phone could go several days without a recharge? Well, guess what? With all the things it does, the N95 won't. Get over it.

Postad 18 april 2007 - 17:30

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

ja, du måste ha minneskort för att spara kartorna...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja precis, har varit å inhanldat ett 2 gig kort nu och håller på å ladda över sverige kartan, ska dock ta 38 min men d kan d va värt ;)

Postad 18 april 2007 - 17:56

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag har testat Turn-by-turn navigering nu.... det verkar funka fint... det är en kvinnlig svensk röst.

Postad 18 april 2007 - 17:58

danneber
  • danneber
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hallå...beställde en 95:a från katshing kl 15 idag.......nu är statusen Ordern skickad
2007-04-18....betyder d at ja får den i morgon...eller e d fredag som gäller??

Postad 18 april 2007 - 18:03

johgus
  • johgus
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
var bor du?

Postad 18 april 2007 - 18:04

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Testade en idag och kan ärligt säga att det här är en av de första Nokia-lurar som jag verkligen fastnat för. Är riktigt sugen på att lämna s-e en stund och bli finne i nåt år eller så. Till alla er som fått sina lurar vill jag bara gratulera, är faktiskt lite avis.

Postad 18 april 2007 - 18:13

danneber
  • danneber
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
eskilstuna ;)

Redigerat av danneber, 18 april 2007 - 18:14.

Postad 18 april 2007 - 18:24

johgus
  • johgus
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
borde väl få den imrgon då. hämtad med kollinr.

Postad 18 april 2007 - 18:30

hothead
  • hothead
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nån som vet när 3 börjar sälja N95?
Har hört både denna veckan och i maj/juni! Nån som e mera insatt o kan komma med ett säkert svar?

Postad 18 april 2007 - 18:37

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Nån som vet när 3 börjar sälja N95?
Har hört både denna veckan och i maj/juni!  Nån som e mera insatt o kan komma med ett säkert svar?

<{POST_SNAPBACK}>

Undrar samma sak!

Kundtjänst säger maj ;)

Postad 18 april 2007 - 18:26

Unregistered01d60d6f
  • Unregistered01d60d6f
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ok, första problemet:
Får inte in Nokia_maps - programmet i telefonen. Får bara "uppdateringsfel" när man försöker installera .sisx-filen i telefonen. Googlade lite och hittade exakt samma problem. Programmet är ju smart2go, men det verkar som den inte stöder N95?? Kan detta stämma? Någon som fått till det?

"i've tried to install the maps, but get update error! each time, i then looked on the smart2go.com site to download maps there, and the phone models go up to N93 not N95..."

Hittade diskussionen här

Postad 18 april 2007 - 19:57

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Nu har jag laddat ner Södra sverige kartan via nokias map program men det blev ändock ingen skillnad mot förut, min gps satellit verkar vara inställd på BERLIN tyskland............. Help!!!

Postad 18 april 2007 - 20:24

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Lite synd att de inte verkar ha fått in de nya wifi-kretsar i luren som är på G.
De nya kretsarna drar betydligt mindre med ström, vilket kommer öka batteritiden markant...
Enligt de tester och intryck jag har läst så verkar det vara just när man nyttjar w-lanet som det börjar suga batteri ordentligt :/

Men jag är läskigt sugen på en sån här ändå, Nike kommer ju inte förräns tidigast i höst nån gång,
man kanske skulle slå till imorgon, om man kan övertyga den lokala nasaren att han är en tusenlapp dyrare än de flesta andra ställen i sverige och ge mig ett bättre pris...för det är surt att binda sig i 300 miljoner år till en förhöjd månadskostnad.

Postad 18 april 2007 - 21:15

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
N95 är juh en 3G-mobil men som jag förstått det kan man ha antingen 3G eller GSM-kort i? Alla säger att 3G tar mer ström. Om man skulle välja att ha ett GSM-kort i denna 3G-telefon skulle det spara på strömmen då eller gäller det bara "icke-3G-mobiler"? Och vad borde jag ha, GSM eller 3G? ;)

Postad 18 april 2007 - 21:24

zulee
  • zulee
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

N95 är juh en 3G-mobil men som jag förstått det kan man ha antingen 3G eller GSM-kort i? Alla säger att 3G tar mer ström. Om man skulle välja att ha ett GSM-kort i denna 3G-telefon skulle det spara på strömmen då eller gäller det bara "icke-3G-mobiler"? Och vad borde jag ha, GSM eller 3G? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Att 3G skulle dra mycket mer ström än GSM stämmer inte så bra. Största anledningen att den nu drar mer ström ibland är täckningen. Om telefonen hela tiden ska växla till GSM när 3G inte finns längre drar batteri, även om 3G-masten är långt bort så måste telefonen sända med högre effekt.

Så i slutändan är det 3G-täckningen som avgör, har själv en N73 och den klarar 5-6-dagar standby med väldigt få samtal (en om dagen kanske på 1-2min). Det är min mamma som använder den så "flitigt". Vi använder "tre" och bor ca. 3mil från centrala Stockholm.

Postad 18 april 2007 - 21:27

cartmanume
  • cartmanume
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

På de andra S60 3rd Edition jag kollat på så kan man ställa in Dual Mode eller GSM i telefonen. Så det kvittar egentligen vad du har för SIM-kort eftersom du kan låsa så att den bara använder GSM.

Postad 18 april 2007 - 21:28

johgus
  • johgus
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
3G så klart. Du köper ju en porsche, ska du bara köra på 1ans växel med den.....

Du kan väl välja mellan GSM och 3G på ett 3G kort.

Postad 18 april 2007 - 21:34

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Ok, första problemet:
Får inte in Nokia_maps - programmet i telefonen. Får bara "uppdateringsfel" när man försöker installera .sisx-filen i telefonen. Googlade lite och hittade exakt samma problem. Programmet är ju smart2go, men det verkar som den inte stöder N95?? Kan detta stämma? Någon som fått till det?

"i've tried to install the maps, but get update error! each time, i then looked on the smart2go.com site to download maps there, and the phone models go up to N93 not N95..."

Hittade diskussionen här

<{POST_SNAPBACK}>

jag får upp samma felmeddelande som dig. Men är det verkligen nödvändigt att ladda ner detta? Vad är det för gps prog. som finns i telefonen från början?

Redigerat av Unregistered76725b1e, 18 april 2007 - 21:35.

Postad 18 april 2007 - 21:41

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ok, första problemet:

Hittade diskussionen här

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte installerat Nokia Maps i telefonen, utan i min PC. Sen startar man programmet och väljer de kartor man vill lägga över till minneskortet. Jag håller på och lägger över Sveriges kartor nu, det tar lång tid precis som någon annan skrev. Men jag tror inte du behöver lägga in något ytterligare program i telefonen, allt finns redan installerat från början som jag förstått det. Lycka till!

Postad 18 april 2007 - 21:43

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

3G så klart. Du köper ju en porsche, ska du bara köra på 1ans växel med den.....

Du kan väl välja mellan GSM och 3G på ett 3G kort.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, det var en slående liknelse ;). Tack så mycket för hjälpen till er alla som svarade!

/Pada

Postad 18 april 2007 - 21:44

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jag kan inte få w-lanet att funka, jag kan inte ens surfa på ett öppet w-lan, måste man göra några speciella inställningar?

Postad 18 april 2007 - 21:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0

Du kan väl välja mellan GSM och 3G på ett 3G kort

Nja..inte hela sanningen..

Har du telefonen olåst så går det bra att välja vad du vill köra...Var inga problem för mig med 3...
Men med min förra telefon som var låst gick det ej..

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Sen Kan jag lova att 3g tar en massa mer ström...Och då är den låst till 3g och mitt i stan nära till sändare..

Jag har dubbelt så lång standby med gsm..

Postad 18 april 2007 - 21:56

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan få problem med att använda ett GSM kort i mobilen, en del gamla GSM kort krånglar i 3G mobiler..
Farsan kunde inte alls få igång sin telefon, tjejen hade jätte strul med att den tappade täckning hela tiden. Beställ ett 3G kort oavsett om du tänker använda 3G eller inte...

Postad 18 april 2007 - 21:59

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Jag kan inte få w-lanet att funka, jag kan inte ens surfa på ett öppet w-lan, måste man göra några speciella inställningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Har surfat på grannens öppna WLAN hela kvällen, behövde inte göra något, bara söka och välja "börja surfa" eller vad det nu stod...
Vad är det som inte fungerar, vad får du för felmeddelande?

Postad 18 april 2007 - 22:10

Unregisteredb618af10
  • Unregisteredb618af10
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har surfat på grannens öppna WLAN hela kvällen, behövde inte göra något, bara söka och välja "börja surfa" eller vad det nu stod...
Vad är det som inte fungerar, vad får du för felmeddelande?

<{POST_SNAPBACK}>

efter en stund klagar den på gatewayen, typiskt att det ska va nått fel på den

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.