* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *
TViX M-4000P
(Mediaspelare)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
TViX HD M-5000A
(Mediaspelare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser |
TVix och IMG filer ? (7 inlägg)
|
18 år sedan |
TViX M-5000A? (8 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 04 December 2006 - 04:18
Nån mer än jag som har problem med
* Att trycka fram flera "15 sek. intervall" på TS filer?
Den låser sig vid ca 5 tryck inom någorlunda kort period.
man måste stoppa filmen och starta igen.
* "Spola förbi" text i i början på avi filer.
Den låser sig men går att få igång igen med pause och play.
* Flera gånger när den stått i standby och jag slår på tvixen med fjärren så är den apseg och fjärren funkar inte bara startknappen som funkar.
flera omstarter behövs för att få fjärren att fungera.
EDIT : jag har firmware 1.95
Problemen kvarstår även med firmware 2,03 beta.
Det som retar mig mest är fjärren man får trycka 30-40 ggr innan den funkar någorlunda och under de 30-40 tryckningarna funkar kanske 4.
Verkar vara likadant när man spelat musik nån halvtimme eller så då funkar inte fjärren direkt utan man måste trycka ett antal ggr innan man "väcker" den igen.
Det konstiga är... att en knapp som alltid funkar på första trycket är start/stopp knappen
då kan man ju inte dra slutsatsen att IR mottagningen är kass !
ingen som upplevt nåt liknande?
Postad 04 December 2006 - 04:25
Har 320 gb i min och det är i minsta laget!
Funderar på att skaffa två 320 diskar och byta när man känner för det, går på en minut att byta disk.
Bra i fall det blir härdsmälta i disken
Finns ju USB diskar! Det är ju lättare att plugga i USB kontakten än att byta disken.
Postad 04 December 2006 - 07:38
Det är tydligen på gång en mottagare för TViX M5000 (för Svenska marknaden), prel Q1 2007-- vet ej vilken standard som den klarar, ej heller om det kommer att gå att spela in.Finns det TV-tuners att köpa till Tvix som går att koppla via Multi i/o?
Det vore ju trevligt att kunna spelain från Boxer-utbudet på hårddisken.
Kör själv en M5000 och väntar med spänning!
*EDIT*
Det finns redan en HD burk för M5000 men endast för den asiatiska marknaden.
HDTV tuner blir det nog inte
För inte kan dem väl satsa på mpeg2 när det snart skall gå över till mpeg4
och mpeg4 funkar ju inte på tvix 5000
DVB-T tuner blir det nog och då kan det kvitta
... vi har så svag sändare på tv4 det är "fjällräven pojkarna" som fixat sänkning på TV4 sändnings effekt för att inte påverka miljön. bara hoppas på en slavsändare isåfall när dem går över helt till digitalt kvadratiska pusselbitar har jag fått nog av....
länge leve parabol
Men alltså. Varför bygga en TV-tuner? Det vore väl väsentligt bättre om burken helt enkelt hade ingångar också, som den kunde spela in och timeshifta ifrån, så man kunde koppla in sin befintliga digitaltv-box?
För mig verkar Tvixen vara helt perfekt, och jag hade köpt en för länge sedan, om man bara kunde spelat in med den.... det verkar ju inte finnas någon annan som klarar detta heller, är inte det rätt märkligt?
Postad 04 December 2006 - 12:27
Postad 04 December 2006 - 12:29
HDTV tuner blir det nog inte
För inte kan dem väl satsa på mpeg2 när det snart skall gå över till mpeg4
och mpeg4 funkar ju inte på tvix 5000
DVB-T tuner blir det nog och då kan det kvitta
... vi har så svag sändare på tv4 det är "fjällräven pojkarna" som fixat sänkning på TV4 sändnings effekt för att inte påverka miljön. bara hoppas på en slavsändare isåfall när dem går över helt till digitalt kvadratiska pusselbitar har jag fått nog av....
länge leve parabol
[/quote]
Men alltså. Varför bygga en TV-tuner? Det vore väl väsentligt bättre om burken helt enkelt hade ingångar också, som den kunde spela in och timeshifta ifrån, så man kunde koppla in sin befintliga digitaltv-box?
För mig verkar Tvixen vara helt perfekt, och jag hade köpt en för länge sedan, om man bara kunde spelat in med den.... det verkar ju inte finnas någon annan som klarar detta heller, är inte det rätt märkligt?
[/quote]
Hmmm jag kanske är ute och cyklar här men DVB-T är väl bara sändningsformatet i luften.
Sen skickar dom säkert in vad den lyckades ta emot till chipet så får den avkoda vilken MPEG-ström det nu kan vara. På detta sätt kan M5000 hantera MPEG2, men den kommande M5500 MPEG4 också eftersom det chipet klarar av det, men allt med samma tunerhårdvara.
Så rent teoretiskt kan man nog spela in det mesta via Mulit IO men anledningen till att det inte går, och inte på någon annan burk heller är gissningsvis att dom redan ådrar sig tillräckligt med Hollywood-vrede bara för att dom spelar ISO-filer....
Den burk som spelar in det mesta digitalt och m HD-kvalitet blir ju rena piratdrömmen
J
Postad 04 December 2006 - 16:02
Det borde absolut gå, jag har ett konto på bland annat live 365 i min squeezebox så det är ju ingen omöjlighet. Även en 65-70 olika svenska kanaler.Sitter och leker med Shoutcast funktionen i Tvixen. Fungerar faktiskt ganska bra. Det enda jag irriterar mig på är alla sidor med egna spelare, som t ex live365.com, och alla svenska radiokanaler som typ NRJ och rix mfl. Kan man spela dessa i tvixen eller är det bara Shoutcast kanaler som går att använda. Är väl en ganska självklart svar men någon kanske har hittat en väg runt detta???
Hur funkar det med programvara och så till Tvixen, är det open source? Hur som helst borde dom kunna fixa in det utan problem.
Postad 04 December 2006 - 18:01
Postad 04 December 2006 - 18:43
Det är ju tyvärr inte det... Men dom gör ett helt OK jobb endå.Hur funkar det med programvara och så till Tvixen, är det open source?
Väldigt lyhörda och svara snabbt när man kontaktar dom.
Postad 04 December 2006 - 18:43
Finns ju USB diskar! Det är ju lättare att plugga i USB kontakten än att byta disken.
Smart tänk
På denna finns ju två usb portar..
Postad 04 December 2006 - 18:58
Kanske lika bra att slå till och vänta med en dreambox tills någon över huvudtaget vill dela tvutbud med mig, dröjer nog nått år ändå.
någon som vet vad den skickar ut via komponent, gäller 720p där också?
Postad 04 December 2006 - 19:02
Sen kommer Dreambox 8000 som kommer ersätta minst en av mina 500T. Men den är redan jätte försenad och ser inte ut att komma på ett bra tag ännu...
Postad 04 December 2006 - 20:12
ojoj vad svårt det blev. kommer jag ha nytta av denna eller inte? Jag har ju velat ha en dvd som skalar upp till 720p tidigare det får jag ju här. Dessutom utan en massa brända skivor. Men någon ny disk kommer jag inte ha råd med, sånnafall får jag använda min WD USBdisk på 250G och flytta emellan då jag behöver.
Kanske lika bra att slå till och vänta med en dreambox tills någon över huvudtaget vill dela tvutbud med mig, dröjer nog nått år ändå.
någon som vet vad den skickar ut via komponent, gäller 720p där också?
720p och 1080i och några lägre via komponent.
Postad 04 December 2006 - 20:47
Men alltså när jag streama från datorn så ligger filen på datorn men jag öppnar och kör den via nätverket? behöver inte flyttas över?
För er som kan eller har den hur gör man då, hur ser det ut på datorn och på tvixen. Går man in i datorn via dvixen eller tvärtom? Jag har inte så stor koll på denna funktion ännu..
Redigerat av Unregistered857dc85f, 04 December 2006 - 20:56.
Postad 04 December 2006 - 21:50
Sedan någon som vet om den spelar upp .mkv filer?
Har ingen själv men om någon har kan ni gärna prova..
Postad 04 December 2006 - 22:53
Ser dom inte likadana ut då?
På flera siter som säljer den används dessa bilder!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Damp, 04 December 2006 - 22:54.
Postad 04 December 2006 - 23:02
Då fixar jag dit dom! Tackar för assistansen.
Eftersom jag inte sett den live ännu, är jag inte 100 % säker
På tvixs hemsida ser den ut så men då heter den M4000P! förmodligen det asiatiska namnet, eller?
Postad 05 December 2006 - 00:09
Tyvärr inte och dom har sagt att dom antagligen inte kommer göra det heller.Sedan någon som vet om den spelar upp .mkv filer?
Många .mkv är ju x264 kodade och det klarar inte dagens TViX:er...
Postad 05 December 2006 - 00:12
Du delar ut en mapp på datorn via vanlig mappdelning eller via en NFS server. På TViX webbsida finns en att ladda ner.För er som kan eller har den hur gör man då, hur ser det ut på datorn och på tvixen. Går man in i datorn via dvixen eller tvärtom? Jag har inte så stor koll på denna funktion ännu..
NFS är helt klart att rekomendera eftersom filmerna flyter bästa så. Via SMB hackar många filmer...
När du gjort det går du in i setup menyn i TViX:en och lägger in IP och mappnamnet du delar sen är det bara browsa mappen via TViX:ens meny.
Smidigare och enklare kan det nästan inte bli!
Postad 05 December 2006 - 00:15
Tyvärr inte och dom har sagt att dom antagligen inte kommer göra det heller.
Många .mkv är ju x264 kodade och det klarar inte dagens TViX:er...
Tackar, bra att veta
Postad 05 December 2006 - 08:30
Tyvärr så kan man inte få högre upplösning än 720x576 eftersom ConvertX gör om till DVD men det är helt OK och man slipper installera massa codecs som man aldrig annars använder...
Om nån har nått annan bättre program som är lika enkelt så hojta gärna till!
Postad 05 December 2006 - 09:26
Du delar ut en mapp på datorn via vanlig mappdelning eller via en NFS server. På TViX webbsida finns en att ladda ner.
NFS är helt klart att rekomendera eftersom filmerna flyter bästa så. Via SMB hackar många filmer...
När du gjort det går du in i setup menyn i TViX:en och lägger in IP och mappnamnet du delar sen är det bara browsa mappen via TViX:ens meny.
Smidigare och enklare kan det nästan inte bli!
tack så mycket för svar, det verkar ju kanoon=) Jag har troligtvis bestämt mig nu för att lägga en order! jag ska bara se till att få min dvd-spelare såld.
Postad 05 December 2006 - 09:31
Postad 05 December 2006 - 09:47
10.1 Privatpersoner annonserar i marknaden - 060221
"Marknaden" erbjuder privatpersoner en möjlighet att under köpes, säljes och bytes gratis annonsera produkter tillhörande de områden som minhembio.com eller prisjakt.nu behandlar och som i övrigt följer våra regler. I och med detta så tillåter vi inte annonsering eller länkar till annonser i forumet, signaturen, avataren eller galleriet.
Postad 05 December 2006 - 10:18
Ingen som fått hem sin 4000 som kan säga hur bra det går att spela upp DivX från en extern hårddisk?
Postad 05 December 2006 - 11:05
Men den som väntar på nått gott...
Postad 05 December 2006 - 11:08
Postad 05 December 2006 - 13:01
Nån som har sett det bekräftat att det är samma firmware i 4000 som i 5000?
/M
Postad 05 December 2006 - 13:06
Jag har bevakat och sett Dustin flytta fram datumet flera gånger men hoppet är det sista som överger en!Dustin där jag beställt har leverans i morgon... får väl hoppas det stämmer
Postad 05 December 2006 - 13:52
Redigerat av adorama, 05 December 2006 - 13:53.
Postad 05 December 2006 - 13:55
Nu har Tvix 4000 landat i butikerna.
Trevligt, vart köpte du den?
Du får gärna kolla upp vilken firmware du har och skriva in det här så jag kan beställa en sen också...
Postad 05 December 2006 - 14:20
EDIT
Det finns den visst!
Redigerat av ktd, 05 December 2006 - 16:38.
Postad 05 December 2006 - 14:48
Tänk på att du inte kan spela upp DVD-skivor med TViXen. Du kanske ska behålla den ifall du lånar eller hyr nån film så slipper du rippa den först...
jo, men jag kan nog köra dem man hyr eller andra skivor folk har med sig via datorn och vga-kabel till projjen. På så sätt sliper jag dvdpselaren, och det kan vara bra att få igen hälften av pengarna.
Är 4000u lite mörkare än 3100? Tänkte jag inte så mycket på när jag var in på deras sida. Ni som köpt den, har ni fått silver eller grå när ni beställt?
Redigerat av Unregistered857dc85f, 05 December 2006 - 15:32.
Postad 05 December 2006 - 16:37
Din beställning finns nu att hämta på Ekensbergsvägen 128 i Sundbyberg.
Följande produkt finns nu att hämta:
1 st TViX M-4000U DVD-Jukebox Home (för 3,5" HD) - [HV] 2195 kr/st
Summa: 2195 kr
Webhallen Sverige AB
Ekensbergsvägen 128
172 69 Sundbyberg
Tel: 08-673 60 00
www.webhallen.com
[email protected]
Postad 05 December 2006 - 16:49
Postad 05 December 2006 - 16:58
Men dom kommer upp lite senar. Ska tyvärr ut och käka & ta ett par kalla med en polare...
Så om korten är suddiga beror det inte på min digitalkamera!
Postad 05 December 2006 - 17:56
Postad 05 December 2006 - 18:37
Den är snygg, riktigt snygg tycker jag! Passa mycket bättre in än min 5000 som åker in i sovrummet nu.
Samma FW som 5000. Jag hade 1.9.8A i min från början. Kör 2.0.3 nu.
Fjärren är bättre. Kansek lite plastigare men bättre layout och mindre/lättare.
En cool sak är att "styrplattan" på själva spelaren är upplyst. Ganska kraftigt ljus men så fort man spelar film eller musik så släcks den.
Nu måste jag dra men lägger ut lite bilder när jag kommer hem igen...
Postad 05 December 2006 - 20:25
Firmware 1.9.8A som ktd men funderar på att lägga in beta 2.0.3, ska fundera på den karamellen en stund.
Spelar upp allt så glatt som jag har provat. Men det hackar till i 720P/1080i till och från och tycker mig även kunna se det i 480P någon gång. Men skulle tro att det är min gamla (läs 6år) trötta Hitachi 40GB som inte orkar med att buffra tillräckligt snabbt, hoppas jag iaf.
Filmer som jag provade var 2 fast 2 furious 720P och last samurai 720P samt lite Xvid och mp3:or.
En skum sak, när man spolar i 2x framåt ser bilden skarpare ut än vid själva uppspelningen? Vad bereor det på?
Nätverket ligger nere för stunden så den delen har jag inte provat ännu.
Kopplat enligt följande
Bild: Dvi -> Dvi
Ljud: Optisk kabel
Postad 05 December 2006 - 22:18
Stämmer det att denna inte har FLAC-stöd? synd isåfall...
//thomas
Tyckte mig se Flac i senaste beta-fw.
Postad 05 December 2006 - 23:16
Fjärren är bättre. Kansek lite plastigare men bättre layout och mindre/lättare.
Är knapparna upplysta? Det stör mig annars...svårt att se på kvällen vart man trycker!
En cool sak är att "styrplattan" på själva spelaren är upplyst. Ganska kraftigt ljus men så fort man spelar film eller musik så släcks den.
Som två ringar i ljus lila? I såna är det som på 3100 modellen
Nu måste jag dra men lägger ut lite bilder när jag kommer hem igen...
Skynda
Postad 05 December 2006 - 23:20
Designen är klockren och passar in kanon bland all elektronik som står i hyllan.
![]()
Är det den matta aluminium modellen?
Spelar upp allt så glatt som jag har provat. Men det hackar till i 720P/1080i till och från och tycker mig även kunna se det i 480P någon gång. Men skulle tro att det är min gamla (läs 6år) trötta Hitachi 40GB som inte orkar med att buffra tillräckligt snabbt, hoppas jag iaf.Blir till att köpa en ny disk imorgon.
![]()
Filmer som jag provade var 2 fast 2 furious 720P och last samurai 720P samt lite Xvid och mp3:or.
Filmerna i vilket format är dom?
Har du provat hdwmv?
Hur ser xvid ut?
Postad 05 December 2006 - 23:40
Jag har streamat en del av Terminator 3 1080i och Gladiator 720P vilket funkar klockrent.
Mp3:or är heller inget problem...
EDIT
Ursäkta kattbilden men han är galen i kartonger. Hoppar i dom så fort han får syn på en.
Dom två sistabilderna visar hur mycket bättre det ser ut med en 4000 än en 5000...
Bifogad fil(er)
Redigerat av ktd, 05 December 2006 - 23:42.
Postad 05 December 2006 - 23:47
Nix, tyvärr inte. Vissa av dom är så där självlysande efter uppladdning i ljus. Jag tycker alltid det funkar dåligt.Är knapparna upplysta? Det stör mig annars...svårt att se på kvällen vart man trycker!
Men man lär sig knapp layouten efter ett kort tag endå tycker jag...
Tre ringar i blå-lila är det...Som två ringar i ljus lila? I såna är det som på 3100 modellen
Nu ligger dom där.Skynda
Hojta till om ni har några frågor eller vill ha flera bilder så fixar jag det!
Postad 05 December 2006 - 23:51
Gillade katten bäst
Hur funkar det att spola i filmer och sedan trycka play, typ i 32X!
Hänger den med, eller hänger den sig lätt?
Hur låter fläkten? Är den tystare än 5000 modellen?
Postad 05 December 2006 - 23:54
Tack för bilderna!
![]()
Gillade katten bäst![]()
Hur funkar det att spola i filmer och sedan trycka play, typ i 32X!
Hänger den med, eller hänger den sig lätt?
Hur låter fläkten? Är den tystare än 5000 modellen?
1. Har aldrig hängt sig när jag spolat och sen trycker play.
2. Fläkten är knäpptyst på läge 1. Jag kör utan hdd så jag behöver inte bättre kylning.
Läge 2 är också tyst men kan höras om man inte spelar nått. Normal låter men inte öronbedövande.
Har du haft en Ps2 eller Xbox så är normalläget en viskning som inte hörs. Har du en 360 är du döv vid det här lage som mig!
Postad 06 December 2006 - 00:01
Har en 360 så jag vet hur ett kärnkraftverk låter2. Fläkten är knäpptyst på läge 1. Jag kör utan hdd så jag behöver inte bättre kylning.
Läge 2 är också tyst men kan höras om man inte spelar nått. Normal låter men inte öronbedövande.
Har du haft en Ps2 eller Xbox så är normalläget en viskning som inte hörs. Har du en 360 är du döv vid det här lage som mig!
Tack för all hjälp!
Ska försöka komma loss från konferens imorgon (idag) och köpa mig ett ex
Får bli en tidig julklapp till mig från tomten
Redigerat av Damp, 06 December 2006 - 00:03.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TVix och IMG filer ?
12 bilder

52 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?