Det har inte hänt något i den här tråden på ett tag.
Den senaste mjukvaruversionen 3.0...innebär det något positivt?
Fördelen med ATV:n är utseendet, i övrigt blir jag mer och mer skeptisk ju mer jag läser om den.
Hårdvaran är rejält utdaterad vid det här laget. Priset är inte överdrivet billigt. Som standard så kräver den iTunes, som väl inte tillhör Apples mest lyckade programvara

. Dock så kanske en hackad variant med XBMC kan vara intressant.
Ni som har satsat på en ATV. Hur fungerar den för er? Vad har den löst för problem?
Tilläggas bör att jag använder en HTPC med Linux och MythTV för TV-in/uppspelning av tre olika kanaler samtidigt med fullt stöd för s.k timeshift och borttag av reklam etc. Detta finns det ju fortfarande ingen vettig lösning för i Applevärlden, enligt min åsikt.
Jag har en Windows Home Server med främst all musik som streamas till en Squeezebox förutom alla andra datorer som finns i huset. Alla fotografier och ett visst videomaterial finns också på servern. Applemässigt så har ett stycke 27" iMac införskaffats samt en 13" MacBook Pro. Det finns sju iPod:s i huset av olika slag så visst finns iTunes installerat för att förse dessa med musik mm. Huvuddatorerna är dock Windowsbaserade främst av arbetsskäl.
Kan en ATV (hackad eller inte) ge något mervärde? En sak som jag har funderat på är att rippa alla barnfilmsDVD:er för att smidigare komma åt dem, men om det innebär rippningstider på många många timmar för att få dem i ett format som ATV:n gillar så är det inte värt det. En kopia till DVD-R skiva tar bara en kvart, och kostar i princip gratis. Dock så måste iofs DVD-skivan matas in, men en film är ju 60-120 minuter så det är ju överkomligt ändå.
Trots att jag blir mer och mer skeptisk så har jag ändå ett litet sug efter en ATV...kanske är det äpplet på den som lockar

.
mvh Manor