The Lord of the Rings - Filmtrilogin (Blu-ray)
(Filmer)
|
3
|
(49)
|
Inga priser | |
Sagan Om De Två Tornen (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(9)
|
Inga priser | |
Sagan Om Konungens Återkomst (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(10)
|
98:- | |
Sagan Om Ringen (2001) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
LOTR: The Fellowship of the Ring (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
627:- | |
LOTR: The Return of the King (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LOTR: The Two Towers (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
The Lord of the Rings Trilogy - Extended Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
3
|
(93)
|
699:- |
Postad 06 April 2011 - 14:46
Postad 06 April 2011 - 17:22
Denna ser jag fram emot, lite tråkigt dock att allt extramaterial kommer på vanliga DVD skivor, fast å andra sidan så tittar man på dem max 1 gång ändå. Ingen som hört något om de jobbat något extra på att få till topp bild på extendedversionerna? Av det man hört av blu-ray bioversionerna så var de ingen höjdare så hoppas det inte blir lika denna gång.
Enligt inlägg #329 i den här tråden så är det ny transfer på del 1 nu vilket var den med sämst bild i bioversionen på bd.
Postad 06 April 2011 - 21:09
Postad 07 April 2011 - 18:14
Menar du extended eller det tidigare paketet?2:an håller bra klass och trean håller riktigt, riktigt bra klass och ettan (som är klart svagast bildmässigt) är ljusår bättre än dvd:n tycker jag att man kan sammanfatta det hela.
Kan säga att jag endast har bioversionerna på DVD så det blir nya scener för min del när jag köper BR extended.
Postad 07 April 2011 - 20:40
Personligen tycker jag att extendedversionerna lyfter filmerna många klasser.
Postad 07 April 2011 - 20:44
+100!Personligen tycker jag att extendedversionerna lyfter filmerna många klasser.
Postad 07 April 2011 - 21:40
Personligen tycker jag att extendedversionerna lyfter filmerna många klasser.
+101
Postad 08 April 2011 - 07:15
Postad 21 April 2011 - 15:47
Varför i hela världen trycker de inte in extramaterialet i 3 Blu-ray skivor istället? Kostnadsfråga?Ja verkligen, jag hoppas de säljs löst sen så slipper man även en ful box i hyllan. Tills dess blir det inget köp, vad ska jag med en massa DVD till?
Postad 21 April 2011 - 16:16
För att de redan fanns på DVD sedan tidigare utgåva av Extended. Det var inget de prioriterade då materialet ändå inte var i HD.Varför i hela världen trycker de inte in extramaterialet i 3 Blu-ray skivor istället? Kostnadsfråga?
Postad 21 April 2011 - 18:12
Postad 21 April 2011 - 19:30
Det krävs REJÄLT mycket högre kvalite för att jag ska acceptera ett skivbyte mitt i filmen.Det blir schysst med extended. Bara hoppas på att de piffat till filmerna så att det ser ut som riktigt bra BR-kvalité.
Som nostalgikick och påminnelse om gamla laserdiscarna så kan det väl alltid roa någon, för min egen del så tycker jag det är hål i huvet att inte klämma in en hel film på en skiva...
Som det är nu så lär ju hela klabbet släppas ytterligare en gång (minst) och det blir när BluRayskivor med tillräckligt kapacitet når utlovade mål.
Jag tänker inte köpa denna utgåvan för jag är helt säker på att den eventuella kvalitetsvinsten med att köra så låg komprimering så att man inte får plats på en skiva, inte på långa vägar motiverar skivbytet.
Nä, nu intresserar inte denna tråden mej längre. Felsatsningar och mjölkning av marknaden är inget som roar mej...
Ha det så mysigt i era hembio's boys ('n girls), nu är det dags för mej att ladda ps3'an med senaste hyrfilmen från Lovefilm. Ska bli kul att se vad dom överaskar mej med denna gången...
Postad 07 May 2011 - 06:15
Tror inte jag vill betala 400:- mer för extended versioner uppdelade på två discar.
Postad 08 May 2011 - 14:22
http://www.filmforum...h...5&p=1795437
http://www.youtube.c...h?v=xK8fwxAa3Fw
Redigerat av Unregistered6df60672, 08 May 2011 - 14:28.
Postad 08 May 2011 - 21:56
Lite märkligt tyst. Har googlat runt lite efter en bedöming av kvaliten, men icke. Får invänta släppet då, antar jag.
http://www.filmforum...h...5&p=1795437
http://www.youtube.c...h?v=xK8fwxAa3Fw
Ahh, det förklarar varför det är så tyst - jag trodde den släpptes i Mars tidigare iår...
Postad 12 June 2011 - 06:19
Nu äntligen verkar den komma, som någon sagt så är tydligen bara första delen remastrad. Dom utgick tydligen från
original materialet och inte någon halvdan transfer.
https://www.prisjakt...kt.php?p=860042
Postad 12 June 2011 - 16:16
Kan det inte bli den 28e snart! Har inte tittat på filmerna på sisådär 4-5år pga vill ha en bra blu-ray utgåva samt extended.
Exakt samma för mig... hoppas de åldrats med värdighet
Postad 12 June 2011 - 22:25
avsforum-tråd
Personligen tänker jag vänta tills en förklaring finns varför filmerna blev gröntintade... (?!)
Postad 12 June 2011 - 22:40
Postad 12 June 2011 - 22:54
Postad 12 June 2011 - 23:29
Postad 13 June 2011 - 05:22
Postad 13 June 2011 - 06:45
Postad 13 June 2011 - 12:43
Postad 13 June 2011 - 19:20
Postad 13 June 2011 - 20:12
http://caps-a-holic....ess=1#vergleich
Postad 13 June 2011 - 23:22
Postad 14 June 2011 - 00:22
Eric.exe på AVSforum visar hur vanligt det är.
Han har ju också en teori om att det är i scannern felet blir, men att ingen gör något åt det.
Det blir ju inte ok bara för att det görs fel i fler transfers.
Det finns visserligen några scener (snöscener) som ser lite väl gröna ut men dessa tre tycker jag alla är en STOR förbättring!
Håller med om att mycket ser bra ut, i alla fall vad gäller skärpan, men har VÄLDIGT svårt att tro att jag inte skulle tycka de där snölandskapen ( http://postimage.org/image/15xlfc8p0/ ) såg lite väl Matrix-aktiga ut även när jag inte hade någon annan direkt jämförelsebild bredvid... Nä, jag är skeptisk, men jag hoppas jag blir överbevisad i slutändan.
Redigerat av B8, 14 June 2011 - 00:23.
Postad 14 June 2011 - 03:21
Postad 14 June 2011 - 07:25
Här ser flera scener bättre ut på TE än EE både när det gäller skärpa och färger...
Bild nr10
Gifs
http://www.avsforum....56#post20565556
Redigerat av henke007, 14 June 2011 - 07:28.
Postad 14 June 2011 - 07:58
Om tillräcklig många klagar, så tro de fixar till ny? De har gjort det på visst antal BD innan som tex "Gladiator"
Har någon adress man kan skriva och beklaga sig?
Jag lär ej köpa denna i vetskap som det ser ut nu. Men kan också vara överdriven, sedan när man ser filmen så ser man inget. Men jag vågar ej chansa och köpa den. För mycket pengar...
Postad 14 June 2011 - 11:11
Postad 14 June 2011 - 17:14
Postad 14 June 2011 - 19:46
Är det extended bluray du menar då?Har kikat lite nu på första filmen och det ser rätt bra ut tycker jag. Har inget att klaga på direkt. Att det skulle vara extremt grönt håller jag inte med om. Inte på min bildvisare iaf.
Postad 15 June 2011 - 04:54
Har kikat lite nu på första filmen och det ser rätt bra ut tycker jag. Har inget att klaga på direkt. Att det skulle vara extremt grönt håller jag inte med om. Inte på min bildvisare iaf.
Inte extremt grönt, kanske, men misstänkt mycket grönt, Jag väntar med att köpa tills allting klarnar.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 15 June 2011 - 04:55.
Postad 15 June 2011 - 06:03
Postad 15 June 2011 - 06:26
Förhoppningsvis är detta bara en storm i ett vattenglas.
Det känns som den gröna färgskalan är något som är poppis på releaser just nu, har läst mer än en review i Home Theater där de nämner precis det med "teal color tint" och att det är vanligt just nu. Får jag tid över ska jag se om det är samma bolag som gett ut de olika filmerna.
Jo jag har också sett att tegelfärgat mot blått är/varit populärt på remastrade filmer. Något jag inte tycker om. Nya digitala möjligheter att ändra sina alster har gjort världen ännu mer förvirrad..hehe.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 15 June 2011 - 06:27.
Postad 15 June 2011 - 06:48
Det finns ju kapacitet på BD att ha alla 3 delar med extramaterial på 1 Blu-ray-skiva så varför kan dom inte få in en hel extended med extra på 1 skiva.Det krävs REJÄLT mycket högre kvalite för att jag ska acceptera ett skivbyte mitt i filmen.
Som nostalgikick och påminnelse om gamla laserdiscarna så kan det väl alltid roa någon, för min egen del så tycker jag det är hål i huvet att inte klämma in en hel film på en skiva...
Som det är nu så lär ju hela klabbet släppas ytterligare en gång (minst) och det blir när BluRayskivor med tillräckligt kapacitet når utlovade mål.
Postad 15 June 2011 - 07:54
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 June 2011 - 07:54.
Postad 15 June 2011 - 08:55
Det finns ju kapacitet på BD att ha alla 3 delar med extramaterial på 1 Blu-ray-skiva så varför kan dom inte få in en hel extended med extra på 1 skiva.
Som Bill Hunt på digital Bits uttrycker det:
"Like the DVD release before it, the high-definition presentations of all three films in this set have been split over two discs, in this case BD-50s. While I've no doubt some will complain about having to get up and change discs, I'm EXTREMELY pleased that this was done in order to max out the video and audio data rates with the least amount of compression. The Rings films have so much detail, texture and action that they really need room to breathe on disc - even in high-definition. I'm very pleased they've gotten that room. Don't let anyone fool you into thinking otherwise - it makes a REAL difference. The added data space and lower compression significantly enhances the dimensionality of the image. All you need to do to see it is watch the scenes in Rivendell - there's remarkable depth visible. The improvement almost knocks you over. The presentation is rich, nuanced... stunning. My hats off to Warner for making absolutely the right call."
Postad 15 June 2011 - 09:11
DVD är ju självklart varför dom splitta filmen men varför envisas dom med dom minsta BD-skivorna, det finns kapacitet på BD som kan lagra samtliga 3 filmer 10 gånger om på EN skiva och då kan man ha EN film megaupplöst med 10 HD-ljudspår + extra på en skiva och ingen behöver byta skiva.Som Bill Hunt på digital Bits uttrycker det:
"Like the DVD release before it, the high-definition presentations of all three films in this set have been split over two discs, in this case BD-50s. While I've no doubt some will complain about having to get up and change discs, I'm EXTREMELY pleased that this was done in order to max out the video and audio data rates with the least amount of compression. The Rings films have so much detail, texture and action that they really need room to breathe on disc - even in high-definition."
Kanske blir dyrare men "what the fuck".
Postad 15 June 2011 - 09:22
Klarar vanliga blurayspelare att spela BD-skivor med den kapaciteten då? Tvivlar på det.DVD är ju självklart varför dom splitta filmen men varför envisas dom med dom minsta BD-skivorna, det finns kapacitet på BD som kan lagra samtliga 3 filmer 10 gånger om på EN skiva och då kan man ha EN film megaupplöst med 10 HD-ljudspår + extra på en skiva och ingen behöver byta skiva.
Postad 15 June 2011 - 09:28
Postad 15 June 2011 - 09:34
DVD är ju självklart varför dom splitta filmen men varför envisas dom med dom minsta BD-skivorna, det finns kapacitet på BD som kan lagra samtliga 3 filmer 10 gånger om på EN skiva och då kan man ha EN film megaupplöst med 10 HD-ljudspår + extra på en skiva och ingen behöver byta skiva.
Läs citatet jag länkade. Det står ju varför där. Precis som radiozo säger; för att kunna MAXA kvaliteten, du klarar inte det på en enda BD50 med en så lång film om du vill ha ut bästa möjliga bild.
edit: syftar du på något annat medium än BD50-skivor, så är det ju inte så lönt då, som tidigare skribenter skrivit, det inte finns några spelare som kan spela upp de skivorna...
Redigerat av B8, 15 June 2011 - 09:36.
Postad 15 June 2011 - 09:40
Läs det jag skrev "varför envisas dom med dom minsta BD-skivorna, det finns kapacitet på BD som kan lagra samtliga 3 filmer 10 gånger om på EN skiva", men det menar jag BD-skivor som kan lagra upp till 1TB.Läs citatet jag länkade. Det står ju varför där. Precis som radiozo säger; för att kunna MAXA kvaliteten, du klarar inte det på en enda BD50 med en så lång film om du vill ha ut bästa möjliga bild.
50GB är max vad dagens spelare klarar av. Det räcker inte för att få plats med en film på 4 timmar utan att tumma på kvaliteten.
Det kände jag inte till, konstigt att dom inte framtidsäkrar spelarna, speciellt när det finns skivor som klarar mycket mer, tänk att ha möjlighet att ha en hel TV-serie på en BD-skiva, vore riktigt najs.
Postad 15 June 2011 - 09:47
Läs det jag skrev "varför envisas dom med dom minsta BD-skivorna,
Jo det var visst däri vår kommunikationsbrist låg. När du skrev minsta trodde jag du syftade på 25GB-skivorna, vilket då var fel eftersom filmerna låg på BD50 vilket som sagt är det mesta spelarna klarar.
Ingen aning iofs om nyare spelare byggs för att klara större skivor eller ej, men än så länge finns det bara BD50 på filmkonsumentmarknaden.
Postad 15 June 2011 - 09:48
Vid något tillfälle måste man ju fastställa en standard, och vid de tidpunkten BD:s sattes fanns det ändå inte rimlig tillgång till vare sig 3+lagriga skivor eller laserhuvuden som kunde läsa dem, så det kändes väl lite onödig.Det kände jag inte till, konstigt att dom inte framtidsäkrar spelarna, speciellt när det finns skivor som klarar mycket mer, tänk att ha möjlighet att ha en hel TV-serie på en BD-skiva, vore riktigt najs.
Själv tycker jag det är konstigare med folk som slänger ur sig tvärsäkra påstånden om något de inte har någon koll alls på.
Postad 15 June 2011 - 09:50
Själv tycker jag det är konstigare med folk som slänger ur sig tvärsäkra påstånden om något de inte har någon koll alls på.
Hej, välkommen till Internet, är du ny här?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
The Lord of the Rings Trilogy
1291 filmer
38 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?