Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Markboxar Från Sagem

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 mars 2008 - 09:22

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ny missade inspelning:

Allt om Djur. måndags 1830
Boxen stod igång på SVT1, alltså samma kanal som den skulle spela in på.

Förra missen (Så ska det låta 20.00) gick till likadant
Boxen stod igång på SVT1.

Karlskronasändaren

/Janne

Postad 18 mars 2008 - 11:03

62an
  • 62an
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag bor utanför Uppsala och har antennen riktad mot Vedyxa masten. Jag har samma problem som övriga med att den ej spelar in som den ska. Jag måste stänga av boxen sedan går det. Min fjärr är seg men om jag andvänder en universal fjärr så fungerar det utmärkt.

/ 62an

Postad 19 mars 2008 - 08:59

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Kan ni förklara detta med problemet med regionala program och missade inspelningar?

Det borde väl bara vara när man tittar på ett regionalt program som "störningen" kommer.
I mitt fall har boxen varit på SVT1 när klockan passerar 19.30 och på den kanalen sänds inga regionala program.

Ska vi hjälpa till att "felsöka" så måste vi ha mer fakta så man kan testa systematiskt.

Janne

Postad 19 mars 2008 - 15:21

gunnarj
  • gunnarj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Det är märkligt att varken Sagem eller Boxer skrivit om felet med inspelningarna mm på sina hemsidor, det är ju där man kollar först. De måste ju ha fått mängder av mail och telefonsamtal. Så därför behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag kallat dem både det ena och det andra. Fö upptäckte jag att boxens text-tv nu lagrar massvis med sidor. Det är ju bra, men fortfarande finns brister. Vissa sidonummer tolererar boxen inte, tex stv:s textningar, 199, 299 och hela 800-talet. Dessutom tycker jag det är skit att om man trycker av text-tv och går in igen, hamnar man alltid på sid 100, och inte där man var tidigare

Postad 20 mars 2008 - 08:34

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan ni förklara detta med problemet med regionala program och missade inspelningar?

Det borde väl bara vara när man tittar på ett regionalt program som "störningen" kommer.
I mitt fall har boxen varit på SVT1 när klockan passerar 19.30 och på den kanalen sänds inga regionala program.

Ska vi hjälpa till att "felsöka" så måste vi ha mer fakta så man kan testa systematiskt.

Janne

Håller med, jag hade en inspelaning över en lördag, och då går ju inga regionala sändningar.

//Andreas

Postad 20 mars 2008 - 11:31

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Fick svar från sagem idag, dom håller på med en ny mjukvara men dom kunde inte lämna nåt datum.

Postad 20 mars 2008 - 17:58

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Fick den saknade komponent-kabeln i veckan och måste säga att jag är rejält besviken på den punkten. Boxen kör inte progresiv bild ut utan vanlig scart-rgb-upplösning vilket är tämligen tydligt då TV:n synkar den signalen lika fint över scart, dock med fel färger såklart. Ingen "riktigt" komponent-utgång alltså utan bara lite smart omixning av färger och inbakande av synksignaler i en av färgkanalerna.

Vad värre var är att bilden är skit för mig över komponent, mycket sämre än scart-RGB och till och med sämre än s-video. Problemet är att det är något miffigt med färgkodningen vilket gör att (åtminstone) kraftigt röda färger får något som liknar "chroma bug":en på dvd-spelare[1]. Detta visar sig inte över scart-RGB eller s-video, iaf inte på de enheter jag provat att koppla boxen till (en Sanyo Z3 projektor samt en Samsung R87 LCD-TV).

Där gick den idén att koppla alla enheter via förstärkaren... *grumble*

[1]<http://www.hometheat...ug-4-2001.html>

Postad 21 mars 2008 - 09:56

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Jag kör med komponentkabeln som följde med min ITD-75 och får riktigt fin bild!

Postad 21 mars 2008 - 15:40

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Det är märkligt att varken Sagem eller Boxer skrivit om felet med inspelningarna mm på sina hemsidor, det är ju där man kollar först. De måste ju ha fått mängder av mail och telefonsamtal. Så därför behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag kallat dem både det ena och det andra. Fö upptäckte jag att boxens text-tv nu lagrar massvis med sidor. Det är ju bra, men fortfarande finns brister. Vissa sidonummer tolererar boxen inte, tex stv:s textningar, 199, 299 och hela 800-talet. Dessutom tycker jag det är skit att om man trycker av text-tv och går in igen, hamnar man alltid på sid 100, och inte där man var tidigare

SVT´s undertexter aktiveraes förut direkt genom boxen med 199 eller 299, nu har de flyttat den funktionen till tvn istället, så man använder sin tv´s fjärr och aktiverar detta genom tvn´s text tv.

Postad 21 mars 2008 - 15:50

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
NYA MJUKVARAN KLAR ÅTGÄRDAR PROBLEMATIKEN MED MISSADE INSPELNINGAR OTA V.14!
Talade med min kontakt på Sagem igår och har testat en box under veckan med version 0.8.5 där man har åtgärdat SVT buggen med missade inspelningar samt switchen från regionala sändningar till nationella. Boxen har gått klockrent efter dessa switchar där jag har blivit ombedd att testa som mest. Har kört min box hemma med version 0.8.2 paralellt och den har tappat inspelningar medans den nya version har spelat in allt, samma timer inspelningar. Ska testa nu under helgen med att spelan in program som har spökat på SVT exempelvis så ska det låta med mm som ni har skrivit i era trådar. Han sa att den officiella versionen som kommer att ligga i luften v.14 kommer att heta version 0.8.6

Återkommer!

Postad 21 mars 2008 - 15:54

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Janne

Håller med, jag hade en inspelaning över en lördag, och då går ju inga regionala sändningar.

//Andreas

Hej Andreas vilken inspelning missade du under lördagen samt vilken kanal, ska testa med en box som jag fått ifrån Sagem version 0.8.5, det har jag inte missat några inspelningar på fram till nu t o m efter de regionala sändningarna. De ska släppa den nya versionen 0.8.6 enligt min kontakt i v.14. Jag rapporterar direkt till honom och skulle vilja testa i och med att jag har en test box.

Postad 21 mars 2008 - 22:25

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Janne

//Andreas

Hej Andreas vilken inspelning missade du under lördagen samt vilken kanal, ska testa med en box som jag fått ifrån Sagem version 0.8.5, det har jag inte missat några inspelningar på fram till nu t o m efter de regionala sändningarna. De ska släppa den nya versionen 0.8.6 enligt min kontakt i v.14. Jag rapporterar direkt till honom och skulle vilja testa i och med att jag har en test box.

Jag försökte spela in "så ska det låta i fredags och även reprisen i lördags men ingen blev inspelad.
försökte spela in kustbevakarna på femman igår utan resultat, skall försöka spela in reprisen imorgon.

Postad 22 mars 2008 - 00:13

navysailor
  • navysailor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka boxen efter tredje vändan på service. Denna gång bytte de ir sensorn på boxen då den inte längre fick kontakt med fjärren.

I kväll satte jag 5 program i rad på inspelning TV4 19:30 till 22:35 genom EPGn. Men den missade att spela in Lets dance kl 20:00-21:30! Övriga inspelningar fungerade. Boxen var avstängd när vi åkte hemifrån. Den spelar in på "program" läge, ska man ändra till "time" istället? Jag har boxerkort utan navigatortjänst.

Det står mycket här på forumet om signalstyrka. Vad ska man egentligen ha, min 75% max 90% eller???
Tar signalen från Helsingborgsmasten.

Med version 0.8.2 verkar funka mycket bättre än förr. Kanske är Sagem helt i hamn snart.

Postad 22 mars 2008 - 01:04

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Jag kör med komponentkabeln som följde med min ITD-75 och får riktigt fin bild!

Har du detaljkollat bilden? Jag lyckades inte lista ut vad det var för fel på bilden när jag körde på min 26" LCD-TV (mer än den överdrivna skärpan som framhävde mpeg-artifakterna, men det beskyller jag förstärkarens komponent->hdmi-omvandling för), men när jag drog upp bilden på projektorn var det rätt tydligt att något inte stog rätt till.

När jag kommer tillbaka från USA skall jag se om jag kan fota problemet så andra kan se om de har samma sak på sina boxar. Kanske finns en anledning att manualen inte nämner komponent-stöd och att det inte medföljer komponent-kablar längre...

Postad 22 mars 2008 - 19:48

Berget1055
  • Berget1055
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej på er alla,tack för alla tips mm som jag har läst mig till här på forumet,jag har själv en DVR 6280T,som jag mer eller mindre har haft problem med sedan jag köpte den i nov 07,jag måste fortfarande byta till den kanal jag skall spela in på när inspelningen skall starta,samt tycker jag att boxen blev mycket trögare efter sista mjukvaruuppdateringen,och JA jag har fabriks återställt boxen.Så ni eller någon som vet vad är fel,obs det beror inte på regionala sändningar då det även är under helger och även om jag startar om boxen,dvs drar ur kontakten.time shift funkar ibland när jag har åter startat likaså bild i bild ibland,tacksam för svar.

Postad 22 mars 2008 - 21:45

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
[quote name='Berget1055' date='Mar 22 2008, 19:48 ' post='1841499']
Hej på er alla,tack för alla tips mm som jag har läst mig till här på forumet,jag har själv en DVR 6280T,som jag mer eller mindre har haft problem med sedan jag köpte den i nov 07,jag måste fortfarande byta till den kanal jag skall spela in på när inspelningen skall starta,samt tycker jag att boxen blev mycket trögare efter sista mjukvaruuppdateringen,och JA jag har fabriks återställt boxen.Så ni eller någon som vet vad är fel,obs det beror inte på regionala sändningar då det även är under helger och även om jag startar om boxen,dvs drar ur kontakten.time shift funkar ibland när jag har åter startat likaså bild i bild ibland,tacksam för svar.
[/quote
Jag har haft min testbox under hela helgen och ingen inspelning har blivit missad ännu, har spelat in sådana program som ni har rapporterat i trådarna. Den senaste versionen med fix för alla dessa problem kommer i V.14 enligt min kontakt på Sagem. Har haft jättebra kontakt med honom och är alpha testare av deras nya mjukvaror tack vare honom. Se brevet som han skickat till min mail nu i helgen.

Bifogad fil(er)

Postad 22 mars 2008 - 23:28

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Innefattar det även att texttv funktionen inte fungerar ibland , tex när jag tittar på Kustbevakarna efter sista uppdateringen så går det inte att ställa in sidan 199 det blir sidan 198 eller 200.
/ Micke

Postad 23 mars 2008 - 00:31

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag tycker det är URDÅLIGT av Sagem att boxarna ännu inte funkar.
Jag köpte min i September å den är fortfarande inte felfri.

Dessutom NOLL info på hemsidan om status på deras åtgärder.....fy skäms SAGEM.

Jag jämför med mina svärföräldrar som köpte en DILOG å aldrig haft en enda hängning på boxen
å inte behövt en enda uppdatering...

Postad 23 mars 2008 - 09:55

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det möjligt att Sagem kanske kommer med en uppdatering till dom gamla PVR burkarna som många också verkar ha problem med....
Min egna & en kompis missar inspelningar fortfarande.

/ Micke

Postad 23 mars 2008 - 15:10

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Är det möjligt att Sagem kanske kommer med en uppdatering till dom gamla PVR burkarna som många också verkar ha problem med....
Min egna & en kompis missar inspelningar fortfarande.

/ Micke

Ja en uppdatering till PVR-boxrarna vore nog väldigt uppskattat, då det finns ganska många sådana som funkar sådär.

Postad 23 mars 2008 - 17:58

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Innefattar det även att texttv funktionen inte fungerar ibland , tex när jag tittar på Kustbevakarna efter sista uppdateringen så går det inte att ställa in sidan 199 det blir sidan 198 eller 200.
/ Micke

Du använder den funktionen genom tv´ns text tv samt fjärrkontroll. Jag tror du menar textningen?

Postad 24 mars 2008 - 09:55

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vilken tur att man läste denna tråden!

Var nära att köpa en DVR64250 i förra veckan....

Hur f.....n kan Boxer godkänna dessa Boxar????????

Postad 24 mars 2008 - 18:03

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Tja, sååååå dåliga är dom ju inte, jag har inte haft några problem sedan senaste uppgraderingen. Inga missade inspelningar eller andra konstigheter. Vi tittar mest på 5an, men har kollat på SVT när det var Melodifestival och Så skall det låta m.m. Har även testat Chaseplay och att spela in ett Chaseplay-program utan problem.

Men programvaran har verkligen varit riktigt kass, dock verkar det mesta vara rättat nu och jag är nöjd med mitt köp.

Postad 24 mars 2008 - 20:34

gunnarj
  • gunnarj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

/ Micke

Du använder den funktionen genom tv´ns text tv samt fjärrkontroll. Jag tror du menar textningen?

Jag blir väldigt misstänksam när vissa sidor i text-tv:n inte fungerar. Man skulle kunna tycka att det inte skulle spela någon roll för Sagem att inte ta med dessa sidor. Min hypotes är att eftersom programtextning ska visas omedelbart när den ska in, så fungerar det dåligt i Sagem-boxarna, eftersom visningen av text-tv-sidorna är väldigt seg. Kolla själva så får ni se, jämför med tv:ns sidor

Postad 25 mars 2008 - 08:38

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har haft min testbox under hela helgen och ingen inspelning har blivit missad ännu, har spelat in sådana program som ni har rapporterat i trådarna. Den senaste versionen med fix för alla dessa problem kommer i V.14 enligt min kontakt på Sagem. Har haft jättebra kontakt med honom och är alpha testare av deras nya mjukvaror tack vare honom. Se brevet som han skickat till min mail nu i helgen.

Hur upplever du fjärren? Är din också seg i den programvara som är ute nu (0.8.2)?
Isf skulle jag vilja veta om det blir någon förändring i 0.8.6?
Jag har inte haft några problem med missade inspelningar el dyl. Men den sega fjärren driver mig till vansinne.

Postad 25 mars 2008 - 15:08

Berget1055
  • Berget1055
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fjärren är mycket segare än tidigare samt är boxen otroligt mycket segare,ex vid uppstart lyser det 8888 cirka 20 sekunder innan den går över till init för att sedan starta upp,så jag hoppas på en färbättring med den nya mjuk varan.

Postad 26 mars 2008 - 12:44

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det jag upplever med min fjärr är att den låser sig på ngt sätt när den inte används vilket gör att jag får trycka ex antal ggr innan den sänder ut signal. När det väl lossnat så funkar det ok. Jag ser att det sitter i fjärren för den styr oxå min gamla Thomson viasat box och ingen av boxarna får ngn signal
Annica

Postad 26 mars 2008 - 17:34

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det jag upplever med min fjärr är att den låser sig på ngt sätt när den inte används vilket gör att jag får trycka ex antal ggr innan den sänder ut signal. När det väl lossnat så funkar det ok. Jag ser att det sitter i fjärren för den styr oxå min gamla Thomson viasat box och ingen av boxarna får ngn signal
Annica

Tror inte det beror på fjärren. Känns lite konstigt att fjärren skulle sluta sända pga en mjukvaruuppdatering i boxen... :)
Jag har dessutom använt både en gammal fjärr som var till PVR-boxen och en multifjärr, och alla beter sig på samma sätt, så jag är rätt säker på att problemet sitter i boxen och inte i fjärren...

Postad 26 mars 2008 - 18:44

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hej alla,

Vill bara uppdatera er om den nya mjukvaran som kommer i nästa vecka. Jag har ju denna som Alpha test ifrån Sagem och jag vill säga att jag är mycket imponerad över inspelningarna. Jag fyllde hela timer listan med blandade inspelningar på olika kanaler samt serier + vanliga engångs inspelningar (Boxen var igång hela natten samt hela dagen idag utan problem). Jag missade inte en enda inspelning, jag gjorde en avstämning idag efter bilder som jag tog på min timerlista som jag jämförde med min inspelningslista. Jag testade specifikt där problemet uppdagades tidigare med dem regionala sändningarna. Jag vill nästan säga att det känns som om mjukvaran är fulländad nu :-) Se bilder på timer lista samt inspelningslista:

Bifogad fil(er)

Postad 26 mars 2008 - 23:45

anders61
  • anders61
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej.

Fick min nya box Sagem DVR 64160 idag.
Kopplade igång, installerade senaste programvaran (0.8.2 BTV) som vad jag förstår på detta forumet skall vara den senaste (ny på gång nästa vecka?)

Jag har hittills hittat 2 större problem:

Bilden pixlar och hänger sig på TV3-5-6, inte på 1-2-4. Pratade med Boxer supporten som sade att jag hade för stark signal (!) och behövde köpa en dämpare... Jag har 65% styrka och 98% kvalitet... Kan det verkligen stämma att man kan ha för HÖG signal?? Låter inte klokt. På Boxers hemsida står det att pixlig bild beror på för dålig signal...

Men vad allvarligare är, jag har även det fel som många rapporterat här innan, nämligen att inspelning ställd från EPG:n inte startar om jag har annan kanal på. Har provat både med "program" och "timer" inställningen som tipsats om.

Jag tolkade det som att detta problem skulle vara löst med den version jag har, men det kanske är fel. Är det fler som har kvar detta med senaste versionen??

Postad 27 mars 2008 - 09:51

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Hej.

Fick min nya box Sagem DVR 64160 idag.
Kopplade igång, installerade senaste programvaran (0.8.2 BTV) som vad jag förstår på detta forumet skall vara den senaste (ny på gång nästa vecka?)

Jag har hittills hittat 2 större problem:

Bilden pixlar och hänger sig på TV3-5-6, inte på 1-2-4. Pratade med Boxer supporten som sade att jag hade för stark signal (!) och behövde köpa en dämpare... Jag har 65% styrka och 98% kvalitet... Kan det verkligen stämma att man kan ha för HÖG signal?? Låter inte klokt. På Boxers hemsida står det att pixlig bild beror på för dålig signal...

Men vad allvarligare är, jag har även det fel som många rapporterat här innan, nämligen att inspelning ställd från EPG:n inte startar om jag har annan kanal på. Har provat både med "program" och "timer" inställningen som tipsats om.

Jag tolkade det som att detta problem skulle vara löst med den version jag har, men det kanske är fel. Är det fler som har kvar detta med senaste versionen??

Det skall vara löst med den nya mjukvaran 0.8.6 som kommer nästa vecka.

Postad 27 mars 2008 - 20:42

Unregistered6384c774
  • Unregistered6384c774
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kommer text-tv funktionen att fungera med nya programvaran ? Tex så funkar inte sid 199 när jag titta på Kustbevakarna...likadant på TV1.
/ Micke

Postad 28 mars 2008 - 08:17

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag använder aldrig boxens text-tv eftersom man då inte kan använda texterna på inspelade program.

+ att det finns buggar, bl.a att vissa sidor inte kommer upp.

Men som sagt, jag har inte brytt mig eftersom jag blivit van att använda TVns txt istället
eftersom jag ofta ser svenska inspelade program textade så att jag inte behöver ha så hög volym för att
förstå vad de säger.

Janne

Postad 28 mars 2008 - 17:26

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Kommer text-tv funktionen att fungera med nya programvaran ? Tex så funkar inte sid 199 när jag titta på Kustbevakarna...likadant på TV1.
/ Micke

Använd din tv´s text tv så fungerar det! De har flyttat funktionen dit i den nya mjukvaran i och med den nya text tv implementationen.

Postad 30 mars 2008 - 16:52

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jaha, då har man kommit hem efter en veckas ledighet.

Stort sätt inga inspelningar har startat under denna vecka, så nu har vi gått tillbaka till vår gamla analoga hårddiskinspelare, och spelar in från ComHem dårliga kabelnät i stället, visst, det blir dårlig bild, men inspelningarna fungerar i allafall.

Får ringa Sagem igen, och klaga. Dom borde skämmas över att ha släppt en sådan illa dårlig produkt.

Postad 30 mars 2008 - 19:58

Tunhuk
  • Tunhuk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

tänkte slänga in en fråga här eftersom tråden handlar om Sagems boxar.
På Boxers hemsida har dom en 64160 på erbjudande, den har 1 digital och 1 analog tuner (1295 kr)
På Expert har dom en 64160 med 2 digitala tuners (1999 kr)
Det skiljer på de 2 sista bokstäverna.

Vad är den praktiska skillnaden ???

Enligt Boxer kan man spela in ett prog medans man ser ett annat, men de analoga utsändningarna har ju upphört.

Vad är det jag inte förstår ???

// Anders

Postad 30 mars 2008 - 20:57

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Den du köper via boxer har två st digitala mottagare. Du kan spela in 2 program och titta på ett tredje. Köpte min direkt från Boxer för 3 veckor sedan.

Postad 30 mars 2008 - 21:30

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0
Vad är grejen med ITD-71? Någon Boxer-specialare?

Postad 31 mars 2008 - 13:08

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Man blir lite skadad när man följer en tråd och läser om alla problem.
Jag skrev tidigare om att fjärren blev allt segare och tog en massa tryckningar speciellt när den varit aktiv ett längre tag. Provade att byta batterier och , ja visst det löste problemet.
Tycker att jag är ursäktad för jag köpte boxen vid årsskiftet så batterierna var i princip nya. :)

Postad 31 mars 2008 - 14:02

anders61
  • anders61
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Den här uppdateringen som skall komma denna veckan, måsta man hämta hem den manuellt, eller kommer den automatiskt? Kan ju som sagt inte spela in något alls, när jag har boxen på (förutom den kanal jag är på)

Postad 31 mars 2008 - 16:17

Tunhuk
  • Tunhuk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Den du köper via boxer har två st digitala mottagare. Du kan spela in 2 program och titta på ett tredje. Köpte min direkt från Boxer för 3 veckor sedan.

Tittar man på boxers egen spec så står det en digital och en analog.
http://www.boxer.se/...20DVR-64160GL-T
Vad hade boxen du fick för bokstäver på slutet ?

// Anders

Postad 31 mars 2008 - 18:34

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Tittar man på boxers egen spec så står det en digital och en analog.
http://www.boxer.se/...20DVR-64160GL-T
Vad hade boxen du fick för bokstäver på slutet ?

// Anders

Känns som det är Tryckfelsnisse som varit på den specen, kollar man på Sagems hemsida så nämns endast de TVÅ digitala....
Min 250GB har i alla fall ingen analog.....

Postad 01 april 2008 - 06:58

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Den här uppdateringen som skall komma denna veckan, måsta man hämta hem den manuellt, eller kommer den automatiskt? Kan ju som sagt inte spela in något alls, när jag har boxen på (förutom den kanal jag är på)

Den kommer automatiskt när du slår på boxen när uppdateringen ligger i luften. Du får en fråga om du vill uppdatera, sen görs det automatiskt.

Sen tycker jag det är konstigt att vissa inte får ngn inspelning. Jag har aldrig missat ngn! Är ingen stor inspelare, men de jag gör fastnar iaf...

Postad 01 april 2008 - 09:46

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
upptäckte en nytt bugg i går.. när jag spelade in två program, 100 höjdare på kanal 5 och tjuren från bronx på tv4 film så kunde jag därefter inte välja någon annan kanal. vi hade sett på ett inspelat program och när det var slut så kunde jag bara välja kanal 5 eller tv4 film. märkligt, och jag har väl förstått det rätt, det är väl "spela in två och se ett tredje" som gäller?

Postad 01 april 2008 - 09:55

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

upptäckte en nytt bugg i går.. när jag spelade in två program, 100 höjdare på kanal 5 och tjuren från bronx på tv4 film så kunde jag därefter inte välja någon annan kanal. vi hade sett på ett inspelat program och när det var slut så kunde jag bara välja kanal 5 eller tv4 film. märkligt, och jag har väl förstått det rätt, det är väl "spela in två och se ett tredje" som gäller?

Du kan inte spela in 2 och se på et tredje, däremot kan du spela in 2 och se på annat inspelat material samtidigt.

Postad 01 april 2008 - 09:58

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Njae, en viss begränsning blir det ofelbart när du spelar in program som ligger på två olika muxar. Du har två tuners och varje mux du spelar in från tar en tuner. I detta fall ligger alltså Kanal 5 och TV4 Film på varsin mux, och oavsett hur man vänder och vrider så skulle du aldrig kunna välja exempelvis SVT1 eftersom den ligger på en tredje mux. Det verkar i och för sig lite knepigt om du bara kan välja just de två som spelas in, rimligen borde det gå att ta in exempelvis TV4 eller TV3 eftersom de ligger på samma muxar som du redan tar emot. Har dock inte riktig koll på just hur Sagem löser detta.

Det där med att spela in två och titta på ett tredje, handlade det inte om att man kunde titta på inspelat material samtidigt som boxen spelade in två andra program?

Postad 02 april 2008 - 13:28

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Var det inte denna vecka det skulle komma en uppdatering?
Väntar dom till fredag em så supporten slipper bli nedringd efter uppdateringen.

// JB

Postad 02 april 2008 - 17:04

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Njae, en viss begränsning blir det ofelbart när du spelar in program som ligger på två olika muxar. Du har två tuners och varje mux du spelar in från tar en tuner. I detta fall ligger alltså Kanal 5 och TV4 Film på varsin mux, och oavsett hur man vänder och vrider så skulle du aldrig kunna välja exempelvis SVT1 eftersom den ligger på en tredje mux. Det verkar i och för sig lite knepigt om du bara kan välja just de två som spelas in, rimligen borde det gå att ta in exempelvis TV4 eller TV3 eftersom de ligger på samma muxar som du redan tar emot. Har dock inte riktig koll på just hur Sagem löser detta.

Det där med att spela in två och titta på ett tredje, handlade det inte om att man kunde titta på inspelat material samtidigt som boxen spelade in två andra program?

Varje tuner ställs in på en viss frekvens, och alla kanaler ligger på olika frekvenser oavsett vilken mux de ligger på. Men som sagt, titta på ett inspelat och spela in två samtidigt går alldeles utmärkt.

Postad 02 april 2008 - 19:42

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
En ny fråga. Idag sänds allt med MPEG2. Jag antar att dessa DVR-boxar bara klarar MPEG2. Är codecen hårdvarubaserad eller kan det gå att spela MPEG4 med en ny firmware / mjukvara?

/Putte

Postad 03 april 2008 - 13:30

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Idag efter kl 10 kom så den nya uppdateringen. So far so god, :)
Annica

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.