Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson K850i med 5mpix etc

618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2007 - 00:33

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Samsungs mobil med optiskt zoom heter G800, inte G700. Sen kommer inte den förrän nästa år, och enligt Mobils test är K850i just nu den bästa kameramobilen på marknaden. Och ang. att displayen ''flummar'' upp o ner så är det så att telefonen har en inbyggd fotocell som känner av ljusstryrkan och justerar ljuset beroende på hur ljust det är i rummet. Riktar du t.ex. mobilen mot en lampa så blir skärmen ljusare, och i mörkare rum så blir den mörkare. Bra funktion enligt mig, dock skulle man kunna ställa in om denna skulle vara aktiverad eller ej.

Postad 17 November 2007 - 10:24

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Och ang. att displayen ''flummar'' upp o ner så är det så att telefonen har en inbyggd fotocell som känner av ljusstryrkan och justerar ljuset beroende på hur ljust det är i rummet. Riktar du t.ex. mobilen mot en lampa så blir skärmen ljusare, och i mörkare rum så blir den mörkare. Bra funktion enligt mig, dock skulle man kunna ställa in om denna skulle vara aktiverad eller ej.

Är du HELT säker på att den har denna funktion? :( :D
Har det på min W850i och jag rent utsagt hatar funktionen. ÄR DET MÖRKT, ska displayen lysa mer.. Liksom det är logig. Eller bara ha en konstant display lyse hela tiden.. ;)

Postad 17 November 2007 - 14:39

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

..och enligt Mobils test är K850i just nu den bästa kameramobilen på marknaden.

Du kan inte bilda din uppfattning på just en tidning Eller ens gå efter ett enda test.Föresten så finns det bara 2 telefoner ute med 5mp just nu men snart så kommer nya nokian med blixt och dels ku990.Lg ku990 kommer nu i slutet av november och jag tror inte k850i går segrande..!

Postad 17 November 2007 - 16:33

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag tror inte heller att K850 kommer gå segrande ur 5mpx-fajten. Men Sony Ericsson är det märke jag tycker mest om, gillar inte någon annat märkes utformning eller menyer. Sony Ericsson all the way!
Och som det verkar så om ett styvt år kommer SE med en 6mpx med optisk lins etc.

Postad 17 November 2007 - 18:37

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

..och enligt Mobils test är K850i just nu den bästa kameramobilen på marknaden.

Du kan inte bilda din uppfattning på just en tidning

Jag bildar mig inte endast en uppfattning via en tidning, utan har en egen K850i (vilket du kanske saknar?, inte vet jag), sett bilder från den och inkl. andra 5 mpix kameramobiler och sen som ''grädden på moset'', ''pricken över i:t'' osv. så sätter Mobil (tidningen...) K850i som ''Bäst i test 11/07''. Därför skrev jag det.

Och till dig Aandy, ja, den har en fotocell. Prova att hålla för håler till vänster om högtalaren (inte kameran som sitter till HÖGER om högtalaren på framsidan) så ser du att skärmen miskar något i ljuset och kommer tillbaks när du tar bort fingret eller vad du nu vill använda för något. Men jag håller med dig, man ska kunna sätta skärmen på max ljus när man vill ha max ljus och inte när det är ljust ute.

Och tillsist, om att K850i skulle vinna nån ''5 mpix kamp'' sa jag inte, men den vann av någon anledning Mobils stora test där LG, Samsung, Nokia och Sonyericsson var med tillverkarnas första 5mix-lare.

Redigerat av vicster, 17 November 2007 - 18:52.

Postad 17 November 2007 - 19:20

dario
  • dario
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
okkw

Redigerat av dario, 21 November 2009 - 14:20.

Postad 17 November 2007 - 21:08

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag bildar mig inte endast en uppfattning via en tidning, utan har en egen K850i (vilket du kanske saknar?, inte vet jag), sett bilder från den och inkl. andra 5 mpix kameramobiler och sen som ''grädden på moset'', ''pricken över i:t'' osv. så sätter Mobil (tidningen...) K850i som ''Bäst i test 11/07''. Därför skrev jag det.

Och tillsist, om att K850i skulle vinna nån ''5 mpix kamp'' sa jag inte, men den vann av någon anledning Mobils stora test där LG, Samsung, Nokia och Sonyericsson var med tillverkarnas första 5mix-lare.

Varpå dem testarna jag har sätt av telefonerna så blir k850i slagen av lg ku990 (viewty) Och när jag jämför bilder emellan så anser jag att bilderna blir bättre på Lg:n(Bilderna blir också bättre i mörker och den har bättre blixt) Det är viktigt att see objektivt på telefonerna nu när du redan har en och verkar vilja försvara din telefon men Se har som sagt sina fördelar.Det ska man inte komma underfund med.

By the way så har jag inte sätt till det där testet på deras hemsida men den kanske går ut i tidningen först? Vad vet jag ..

Mvh Emme

Postad 17 November 2007 - 22:24

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Lg:n har säkerligen bättre kamera, och det kommer säkert de kommande 5 mpx mobilerna också ha.
Men K850i har en medel + kamera, och det räcker. Jag älskar Sony Ericssons design och utformning av menyer är klockrena.
Det tycker jag är en av huvudsakerna till en bra mobil, och denna känslan saknar jag i tex. Samsung, LG och Nokia.

Jag kommer att köpa K850i oavsett om Nokia eller LG kommer ut med en mobil med bättre kamera. Det enda minuset är isf den så kallade "Ljus sensorn" som är mycket jobbig. Kan någon förklara hur pass mycket denna ändrar displayens ljusstycka? :)

Postad 17 November 2007 - 22:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Lg:n har säkerligen bättre kamera, och det kommer säkert de kommande 5 mpx mobilerna också ha.
Men K850i har en medel + kamera, och det räcker. Jag älskar Sony Ericssons design och utformning av menyer är klockrena.
Det tycker jag är en av huvudsakerna till en bra mobil, och denna känslan saknar jag i tex. Samsung, LG och Nokia.

Jag kommer att köpa K850i oavsett om Nokia eller LG kommer ut med en mobil med bättre kamera. Det enda minuset är isf den så kallade "Ljus sensorn" som är mycket jobbig. Kan någon förklara hur pass mycket denna ändrar displayens ljusstycka? :)

Det kommer ju alltid bättre kameror eller hur? :lol: Men med Viewty tycker jag att Lg har tagit ett stort steg framåt.
De tog prada , förbättra den rejält och see , vilken lur!Har allt lite smått och gott förutom W-lan då.

Finns nog en del minus på både k850i och lg ku990 ( Viewty)
Men känslan av Sony ericsson kommer nog aldrig Lg eller någon annan komma upp till.

Postad 17 November 2007 - 23:08

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Nej exakt. Och om något år när man ska uppgradera sig igen, har säkert SE en toppen lur ute igen.
Dock är jag inget fan av LG som mobiltillverkare, det enda bra är deras kamera :)

Om man nu köper en ny mobil, måste man ju gå på känslan. Skulle egentligen först kört på W960i men dess plastiga utseende, höga pris, lite halv lummig kamera, plastig design etc.
Blir nog en K850 i jul rushen :lol: den borde stilla min hunger efter ny mobil!

Postad 18 November 2007 - 00:10

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Varpå dem testarna jag har sätt av telefonerna så blir k850i slagen av lg ku990 (viewty) Och när jag jämför bilder emellan så anser jag att bilderna blir bättre på Lg:n(Bilderna blir också bättre i mörker och den har bättre blixt) Det är viktigt att see objektivt på telefonerna nu när du redan har en och verkar vilja försvara din telefon men Se har som sagt sina fördelar.Det ska man inte komma underfund med.

By the way så har jag inte sätt till det där testet på deras hemsida men den kanske går ut i tidningen först? Vad vet jag ..

Mvh Emme

Möjligt att du tycker de bilderna är bättre, men vissa, som inte är nått insatta i kameror kan tycka att Nokias t.ex. N73 bilder ser bättre ut, när de egentligen bara är överfärgade. Smaken om den perfekta bilder kan skilja mkt väl från person till person, och visst, ingen mobilkamera är väl nåns favorit, men olika smaker finns det ju allt.

Btw så har jag inte heller sätt testet på deras hemsida men i tidningen står det att K850i vann med 22p av möjliga 25 och Nokia N95 kom tvåa på 20p så inte långt efter, LG ku990 fick 12p, så lite efter...

EDIT: LG ku990 fick 17p, inte 12. Blandade ihop den med Samsungen, sorry...

Redigerat av vicster, 19 November 2007 - 21:55.

Postad 18 November 2007 - 01:14

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Nej exakt. Och om något år när man ska uppgradera sig igen, har säkert SE en toppen lur ute igen.
Dock är jag inget fan av LG som mobiltillverkare, det enda bra är deras kamera :)

Om man nu köper en ny mobil, måste man ju gå på känslan. Skulle egentligen först kört på W960i men dess plastiga utseende, höga pris, lite halv lummig kamera, plastig design etc.
Blir nog en K850 i jul rushen :lol: den borde stilla min hunger efter ny mobil!

Tja K850i känns ganska "plastig" också om man skall vara ärlig jämfört mot många andra mobiler.

Är ett himla krig mellan olika "tyckare" ang bildkvalitén mellan olika telefoner. Och som jag sagt tidigare så kan man handla en riktig digitalkamera för typ 1000 kr som är ljusår bättre. N95:s bilder ser nog bättre ut om man kikar på dom direkt ur luren då de är hårt "fixade" redan i telefonen medans K850i:ns behöver lite "skjuts" i ett bildprogram för att bli riktigt tilltalande i mina ögon iaf. Såg lite bilder från någon "imobile-902" och den slog båda 2 med hästlängder men skall visst vara en sämre telefon istället.

Jag är övertygad om att de duger lika gott för den slags användning de är till för. De där bilderna man annars hade missat med sin vanliga digitalkamera. Sen är det nog en smaksak vilken man gillar mest för övrigt.

Själv har jag nu sålt min K850i och skaffat mig en supertunn liten enkel Nokia 5310 istället och en Fujifilm F40fd digitalkamera. Handlar om samma pengar som för en K850i och i mina ögon bland det bästa från 2 världar fast inte i samma pryl.

K850i:n var jag ganska nöjd med men jag tyckte den var lite för tjock för att vara skön i fickan och jag är lite allergisk mot knarr m.m i telefoner. Det kom mer och mer trots det gamla hederliga Sony Ericssontricket med lite papper i telefonen på utvalda ställen. På denna punkt tror jag SE har lite att bättra på. Sen kom jag aldrig riktigt överens med knappsatsen, lätt att trycka fel med de tjocka prinskorvfingrarna och råka nudda en touch-knapp ibland när man t.e.x skulle radera ett tecken. Man kom även åt touch-knappar med kinden då man pratade i telefonen så man hade gjort en del roliga grejer såg man sen när man pratat färdigt.

Finns en del buggar och problem men allting blir säkert bättre med tiden och kommande uppgradringar av programvaran men jag orkade inte vänta på dom. Men det visste jag ju innan för idag kan man inte tro att allt som kommer direkt från fabrik skall fungera smärtfritt. Ser det lite som Windows, uppdateringar hit och dit hela tiden :wub:

Är supernöjd nu med Nokian och den passar mina behov bra men jag kommer på mig själv med att sitta och fingra på skärmen och försöka använda touch-navigeringen som inte finns :)

Postad 18 November 2007 - 11:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Btw så har jag inte heller sätt testet på deras hemsida men i tidningen står det att K850i vann med 22p av möjliga 25 och Nokia N95 kom tvåa på 20p så inte långt efter, LG ku990 fick 12p, så lite efter...

tycker jag verkar lite konstigt testresultat.När man ser telefonerna testade försig av bland annat utlänska tidningar så får ku990 82-88% dels pga saknaden av skydd till kameran och inget wlan.

Medans k850i får ganska höga betyg till en början som trappas ner av de nyare testerna.Fanns ju ingen utmanare till telefonen direkt när den kom ut.Medel är ändå 88%.Nej jag litar inte riktigt på mobil.Om det var kameran dem bara testa så kan det inte heller direkt stämma då den brukar få väldigt gott omdöme.
Så jag tror jag väntar på m3:s testresultat eller någon annan tidning som testar flera 5mp telefoner.

Mvh Emme

Postad 18 November 2007 - 13:50

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

jag tror jag väntar på m3:s testresultat eller någon annan tidning som testar flera 5mp telefoner.

M3 har redan testat K850i och dess kamera, o de gav den 7/10 men de sa dock att de hade förväntat sig mer av telefonen, både av kameran och av telefonen iövrigt. Hoppas även M3 kan komma med ett test av flera 5Mpix kameror, som t.ex. G800 och N82. Men visst, klart de kommer komma bättre mobilkameror än K850i inom en snar framtid, utvecklingen går väldigt fort fram just nu...

Redigerat av vicster, 18 November 2007 - 13:51.

Postad 18 November 2007 - 14:06

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

jag tror jag väntar på m3:s testresultat eller någon annan tidning som testar flera 5mp telefoner.

M3 har redan testat K850i och dess kamera, o de gav den 7/10 men de sa dock att de hade förväntat sig mer av telefonen, både av kameran och av telefonen iövrigt. Hoppas även M3 kan komma med ett test av flera 5Mpix kameror, som t.ex. G800 och N82. Men visst, klart de kommer komma bättre mobilkameror än K850i inom en snar framtid, utvecklingen går väldigt fort fram just nu...

jo, har läst det testet ett antal gånger men jag köper nog inte bara ku990 pga kameran.Även om den kanske kommer vara den bästa kameramobilen i någon månad innan sekelskiftet. Den har så många fler roliga funktioner.
3 tums touch är också en fördel:)

Postad 18 November 2007 - 15:23

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Köper jag en ny mobil, vill jag varken ha Samsung eller LG.. Eller Nokia för den delen :)
Jag vill ha en Sony Ericsson! Och jag sk köpa en ny inom det snaraste..

Så jag står i valet och kvalet mellan K850i eller W960i.. Eller kanske någon annan?
Skriv en spontan kommentar om vilken mobil just du tycker jag ska ha :wub: och varför. (En nätt mobil + en digital kamera är inget alternativ. Vill ha allt i en och samma pryl.)

JAG HAR HÖRT. Att när man pratar i telefon, så kan mobilen skicka iväg sms till första personen i ens lista. Stämmer detta eller det är bara ett dumt rykte? Och isf, kan man inte avaktivera touch knapparna under smatalen? och en sista.. Kan nästa firmware fixa detta? :lol:

Redigerat av Coistrel, 18 November 2007 - 18:33.

Postad 18 November 2007 - 18:51

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Aandy, ja, telefonen kan göra saker du inte är medveten om då touch-knapparna kan uppfatta att du trycker på dem då det är din kind istället, men ett sätt är att inte trycka mobilen medvetet hårt mot kinden (dessutom får man mindre strålning!) utan hålla ut den nån millimeter så räcker det. Skulle man avaktivera knapparna kan man inte göra några som helst inställningar under samtalet så det är redan uteslutet... Den ända lösningen på touch problemet är att införa nått liknande knapplås på det men då skulle SE behöva skriva om instruktionsboken så detta lär knappast hända, utan om du är oförskiktig så kan telefonen skicka iväg/göra saker på egen hand då du pratar i telefon.

Redigerat av vicster, 18 November 2007 - 18:52.

Postad 18 November 2007 - 19:03

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Men liksom om man ligger ner och lägger mobilen mot kinden, är det samma sak då?
Och om man trycker normalt mot kinden, reagerar mobilen precis som om man höll inne knappen då?

:)

Postad 18 November 2007 - 20:25

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Nu kommer här lite frågor till er med K850 som haft den ett tag..

Är nämligen som så att 2 i min umgängeskrets har varsen sådanhär lur, och själv tycker jag den är riktigt läcker.
Men fel?

Felet att den kan skicka SMS till första personen i listan har jag nu förstått är vanligt.

Men fel som att touch-knapparna låser sig och att man får ta ut batteriet för att få igång den igen?
Var ute med en bekant igår som fick stänga av sin telefon under kvällen. När han sedan skulle starta den så gick den inte alls igång. Och sedan hade han småbekymmer med att den kunde få för sig att lysa från knapparna fast att den var helt avstängd?

Är detta vanliga fel eller är det bara ren otur??

Postad 18 November 2007 - 20:46

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
De problem han har, kan jag som inte ens har mobilen säga.. Att det är inga "vanliga" små problem. Utan det får bli att lämna in den mobilen.
Är alltid så när en ny mobil har släppts. Den har alla dessa småfel i början, men om ett halvår eller lite mer. Borde de vara fixade :)

Postad 18 November 2007 - 21:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Misstänkte tyvärr det också..

Är ju lite därför man själv inte köper rent nya saker längre utan väntar runt ett halvår.. Saker brukar funka betydligt bättre då. :)

Då är det bara att hoppas att resten av felen löser sig för dom..
Hur är det med mjukvaran, uppdateras den automatiskt på K850?
Kan ju vara bra att tipsa tanten eftersom hon har en.. Det är hennes där touchen hänger sig ibland.. :)

Postad 18 November 2007 - 21:32

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Touchen som hänger sig, kan vara mjukvaru fel. Och kan behövas lämnas in för reperation eller byte. Oturligtvis.

Själv tror jag det blir en sådan här runt jul. Eller efter i julrean :)

Postad 19 November 2007 - 07:50

stoffsen
  • stoffsen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet nå bra MSN till K850i

Postad 19 November 2007 - 10:43

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Ja det kan inte vara roligt med alla problem ni tycks ha här i tråden med denna telefon. Men när man går in i hur ni skriver så verkar dom flesta ha handhavar problem. Så är det väll alltid med ny teknik. Ta tex dom så kallade tuchknapparna , som ni hela tiden slår ner på, Håll ut mobben lite bara så funkar det ju bra. Sen sätter det sig i ryggmärgen. Hade lite probs med den i början . Men nu funkar allt som det ska. En helt underbar mobbe tycker jag.
Sen när man som jag använder min andra mobbe ibland så blir problemen dom omvända. Försöker hela tiden bara tucha på min w810i. Kallar sånt ryggmärgsproblem. He! :)
Som sagt. Bravo Sony Ericsson . Den här gången har ni lyckats bra. :)
Det jag kan vara negativ emot är däremot programvaran som man får till. Mitt Kaspersky Internet Securuty kallar det Riskware Invader . Det är när man försöker att avinstallera det som "Virusbeteendet" visar sig. Då försöker vissa delar i programmet att återinstallera sig själv. Det är det jag kallar "Virusbeteende". Kastade skiten och tog hem utvalda program direkt från deras hemsida istället.

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 19 November 2007 - 11:42.

Postad 19 November 2007 - 11:33

palerider1
  • palerider1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Någon som vet nå bra MSN till K850i

www.getjar.se msn funkar bra i min.
m.v.h pal

Postad 19 November 2007 - 12:32

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ja det kan inte vara roligt med alla problem ni tycks ha här i tråden med denna telefon. Men när man går in i hur ni skriver så verkar dom flesta ha handhavar problem. Så är det väll alltid med ny teknik. Ta tex dom så kallade tuchknapparna , som ni hela tiden slår ner på, Håll ut mobben lite bara så funkar det ju bra. Sen sätter det sig i ryggmärgen. Hade lite probs med den i början . Men nu funkar allt som det ska. En helt underbar mobbe tycker jag.
Sen när man som jag använder min andra mobbe ibland så blir problemen dom omvända. Försöker hela tiden bara tucha på min w810i. Kallar sånt ryggmärgsproblem. He! :P
Det jag kan vara negativ emot är däremot programvaran som man får till. Mitt Kaspersky Internet Securuty kallar det Riskware Invader . Det är när man försöker att avinstallera det som "Virusbeteendet" visar sig. Då försöker vissa delar i programmet att återinstallera sig själv. Det är det jag kallar "Virusbeteende". Kastade skiten och tog hem utvalda program direkt från deras hemsida istället.

bra stavning på touch :rolleyes:
Och jag tror det har framgått i tråden redan att man ska hålla telefonen någon millimeter ut :)

Postad 19 November 2007 - 12:38

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Sen när man som jag använder min andra mobbe ibland så blir problemen dom omvända. Försöker hela tiden bara tucha på min w810i. Kallar sånt ryggmärgsproblem. He! :P

bra stavning på touch :rolleyes:
Och jag tror det har framgått i tråden redan att man ska hålla telefonen någon millimeter ut :)

Bravo grabben !! Du kan stava och märka ord du!! Bravo. Nu e det klart. Låt nu oss forumsdeltagare få skriva om vår uppfattning om denna telefon ifred. :P

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 19 November 2007 - 12:40.

Postad 19 November 2007 - 13:30

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Sen när man som jag använder min andra mobbe ibland så blir problemen dom omvända. Försöker hela tiden bara tucha på min w810i. Kallar sånt ryggmärgsproblem. He! :wub:

bra stavning på touch :P

Bravo grabben !! Du kan stava och märka ord du!! Bravo. Nu e det klart. Låt nu oss forumsdeltagare få skriva om vår uppfattning om denna telefon ifred. :wub:

hahaha :rolleyes: adå

Ingen mer som har gjort ett skydd till baksidan till sin telefon som micke prylgalen gjorde förut? :P

Postad 20 November 2007 - 11:46

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Ser eran batterilucka ut såhär:

Bifogad fil  DSC01178.JPG   2.01MB   3 Antal nerladdningar

Stör mig på att det är en glipa där. Men har haft 2 olika telefoner och har varit likdant på båda.
Ursäkta flottet :)

Mvh D

Redigerat av Doraso, 20 November 2007 - 11:47.

Postad 20 November 2007 - 13:52

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Stör mig på att det är en glipa där. Men har haft 2 olika telefoner och har varit likdant på båda.
Ursäkta flottet :)

Mvh D

Nej ! Så där stor glipa har inte jag . Ett litet glapp har jag dock. Så det knarrar lite när jag trycker på baksidan i närheten av batteriluckan. Kan tyvär inte bifoga bild. Men som sagt , inte så där stor glipa.

Postad 20 November 2007 - 16:44

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Lämnade in min nalle på SonyEricssons Experience Center för lagning/reklamation i Lund den 15 /11 och idag hämtade jag ut en helt ny lur. Juste av dem.
Frågan är nu om jag vill behålla den eller sälja den? Det kliar naturligtvis som fasen i fingrarna av nyfikenhet för att få reda på om den känns och fungerar bättre än den förra.

Postad 23 November 2007 - 08:47

jocke d
  • jocke d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ursäkta flottet :D

Mvh D

Jag hade samma glipa på min lur (också från 3).
Jag behövde bara klaga en gång så ring och skäll lite på dom.
Mvh Jocke

Postad 23 November 2007 - 08:54

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Frågan är om man orkar. En vecka till utan telefonen......hinner ju knappt använda den.....men glipan är helt klart störande.

Mvh D

Postad 23 November 2007 - 09:42

Unregistered0f4a8122
  • Unregistered0f4a8122
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Det ska endast vara en skarv på det här stället - absolut ingen glipa. Det är 3 som förstör telefonerna - som vanligt.

Reklamera och stå ut med din gamla lur ett tag till.
Jag vet, det är lätt för mig att skriva - jag bor ca 1 km från SE i Lund och kan promenera bort till dem med luren och få den fixad eller utbytt på ett par dagar.

Postad 27 November 2007 - 09:33

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats föra över video man spelat in til datorn via Blutooth? Telefonen säger bara att den väntar på att andra enheten väntar på att acceptera objektet

Postad 29 November 2007 - 10:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Har helt plötsligt fått problem med syncning mellan Outlook och luren. Fler som råkat ut för detta?

Postad 30 November 2007 - 20:45

vanellus
  • vanellus
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Nu har jag, efter mycket om och men skaffat denna lur. Den ligger på laddning nu och ska göra det under natten (eller ?)...
Ska bli väldigt spännande imorn.

MVH

Postad 30 November 2007 - 22:18

Aazrael
  • Aazrael
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har haft min 850 sen igår men kan för mitt liv inte hitta hur man höjer volymen då man lyssnar på radio/mp3s i mediaspelaren. Enligt manualen ska man använda volym/zoom knapparna på högra sidan men dom höjer ingen volym för mig. Håller jag dem intryckt byter de dock låt.

Någon som har nått tips på vad jag missat? :P

Edit: Efter att ha startat om telefonen så funkar knapparna igen. Mysko men den hade väl buggat ur.

Redigerat av Aazrael, 30 November 2007 - 22:37.

Postad 01 December 2007 - 11:31

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Så Aazrael, vad tycker du annars om mobilen? :P Kommentar och lite bilder! :D

Postad 01 December 2007 - 15:42

Aazrael
  • Aazrael
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är nöjd med den. Hade en W850 innan och det köpet ångrade jag efter 2dagar. K850 känns dock som en riktigt rejäl telefon. Kameran ger helt okey bilder men den kan dock vara känslig i mörka rum om man råkar hålla ett finger framför/ovanför telefonen, då blir bilden helt svart. Så man får tänka sig för vart man håller fingrarna. :P

Bara en sak som jag märkt som är lite irriterande och det är att menyerna kan lagga till och stanna upp några sekunder nu och då och sen så kommer alla knapptryck man gjort i ett svep. Har för mig att min gamla k750 hade detta problem men det fixades i en firmware uppdatering.

Har inte så mycket bilder på telefonen just nu. Men fick ett fint kort på min kisse. :D

Bifogad fil  DSC00188.JPG   1.34MB   0 Antal nerladdningar

Postad 03 December 2007 - 15:46

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Whoops. Det där är en riktigt fin bild för att vara tagen av en mobil :D

Jag har då en fråga som gnager på mig hela tiden, Vilket minneskort är snabbast M2 eller SDHC?

Dök upp en fråga till.. Någon som testat kolla på film i denna mobil? Och isf hur funkar det? Går det bra med mp4?

Hade väldigt gärna uppskattat svar. Så snart så möjligt :(

Redigerat av Coistrel, 03 December 2007 - 15:57.

Postad 03 December 2007 - 16:39

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Whoops. Det där är en riktigt fin bild för att vara tagen av en mobil :D

Jag har då en fråga som gnager på mig hela tiden, Vilket minneskort är snabbast M2 eller SDHC?

Dök upp en fråga till.. Någon som testat kolla på film i denna mobil? Och isf hur funkar det? Går det bra med mp4?

Hade väldigt gärna uppskattat svar. Så snart så möjligt :(

SD korten läser och skriver snabbare.

.mp4 formatet är det enda format du kan använda med "okej" kvalite.bara att konvertera om.

Postad 03 December 2007 - 16:55

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jaha, och tack så mycket :(

En fråga till då. Är Movavi video converter 3.5 en tillräckligt bra version för att fixa över mina avi filer till mp4?

Postad 03 December 2007 - 17:03

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jaha, och tack så mycket :(

En fråga till då. Är Movavi video converter 3.5 en tillräckligt bra version för att fixa över mina avi filer till mp4?

Du får testa. Jag använder Xilisoft som kan konvertera till en mängd olika format.Står det inte i programmet eller på hemsidan vilka format den stödjer?

Postad 03 December 2007 - 18:52

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Har du testat spela upp MPEG4 videor på K850 då? :(

Postad 03 December 2007 - 19:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har du testat spela upp MPEG4 videor på K850 då? :(

Nej men jag har spelat upp på min s500i :D Och k850i har lite större skärm = sämre kvalite om du kör på fullskärm.
Kvaliten duger väl men jag anser inte att det är någon höjdare.

Postad 03 December 2007 - 19:55

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Om du tänker dig så.. Att skulle det vara bättre kvalite på en W960? :/

Postad 03 December 2007 - 19:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Om du tänker dig så.. Att skulle det vara bättre kvalite på en W960? :/

Det är fortfarande samma kvalite. Den blir bara uppförstorad mer :( Och w960i har 2.6tums skärm vilket leder till ännu mer förstoring.

Postad 03 December 2007 - 21:15

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Har du rätt i :(
Och då har K850 bara 2.2 tums skärm?

Konverterade nyss min första film. Den blev sjukt liten när jag spelade upp den på datorn. Dock har jag inte tillräckligt stort minne på mobilen för att testa den där, men vi får se!

Redigerat av Coistrel, 03 December 2007 - 21:23.

Postad 06 December 2007 - 00:51

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
R.I.P
K850i

Min 850:a är inte längre i livet.... hade ställt väckarklockan igår och i morse så ringde den som vanligt men när jag skulle starta den så kommer endast SE loggan upp och sen blir skärmen svart. Förblir svart och den reagerar inte på några knapptryckningar, är svart i ca: 20sekunder och sen lyser ringen runt linsen samt knappsatsen upp. Så här håller den på, lyser upp, slocknar, lyser upp......

Hade tidigare problem men att den hängde sig när man fick samtal samt att volymreglaget inte fungerade.

BTW: sitter displayglaset "löst" på er andras? Med löst så menar jag att det går att flytta i sidled en halv millimeter eller nåt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.