Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 januari 2008 - 20:29

töffl
  • töffl
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
ok..!!
tack!!!. men hur ligger det till med antivirusprogram och så...?
jag är ju som sagt inte så insatt i Något med såna här saker -- snälla Hjälp mig ?.

Postad 14 januari 2008 - 19:39

kupus
  • kupus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej igen,

Nu har jag fått igång min DNS-323 mot ps3:an. Jag installerade Twonky media på dns-323 och efer det så hittade ps3 mina filer. Funkar kanon med bilder och musik, men i min mappar med film så hittar ps3 inget media. Vilket format ska filmerna vara i? Nu har jag dem i *.iso. Vilket format hanterar ps3:an??

Tacksam för hjälp.

Mangen tack på förhand.

hej
sitter i samma båt . när jag försöker installera Twonky så får jag med. att telnet kan inte komma åt dns (kontrollera ip adressen) men den är rätt
kan du förklara hur du gjorde
Tack Tack

Postad 15 januari 2008 - 15:27

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0

Hej igen,

Nu har jag fått igång min DNS-323 mot ps3:an. Jag installerade Twonky media på dns-323 och efer det så hittade ps3 mina filer. Funkar kanon med bilder och musik, men i min mappar med film så hittar ps3 inget media. Vilket format ska filmerna vara i? Nu har jag dem i *.iso. Vilket format hanterar ps3:an??

Tacksam för hjälp.

Mangen tack på förhand.

hej
sitter i samma båt . när jag försöker installera Twonky så får jag med. att telnet kan inte komma åt dns (kontrollera ip adressen) men den är rätt
kan du förklara hur du gjorde
Tack Tack

Är det inte så att den senaste beta-firmwaren gör att man slipper mecka med Twonky på DNS-323?

Postad 16 januari 2008 - 12:18

Unregisterede69b995e
  • Unregisterede69b995e
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej! Har fått allt att fungera med NERO nu.

Men när jag vill spela upp MP3 så får jag upp en lista med alla mina flera tusen MP3, inte så lätt att navigera där. Finns det inget lättare sätt?

Postad 03 februari 2008 - 10:37

Mock
  • Mock
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej!
varför vill man streama filmer & musik från PC:n till Ps3an?
blir det inte bättre om man kör direkt från Pc:n till datorn?

är det inte bättre att lägga in filmer på ps3an?, så slipper man ha på datorn?
hur gör man det förresten ?

Novice på ps3an!

tacksam för alla svar , Onda som goda ;)

//MVh
markus , den underliga

Postad 13 februari 2008 - 22:35

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

Hej! Har fått allt att fungera med NERO nu.

Men när jag vill spela upp MP3 så får jag upp en lista med alla mina flera tusen MP3, inte så lätt att navigera där. Finns det inget lättare sätt?

Jag väljer alltid mappar när jag navigerar, på min externa hdd som innehåller all media har jag lagt musiken i mappar efter bokstavsordning. a-ö och några mappar med specifikt innehåll, t.ex. en mapp med barnens musikskivor, en mapp med julmusik och några andra som man inte använder dagligdags.

Jag tycker det fungerar riktigt smidigt och har ändå drygt 18000musikfiler. Dessutom är ju ps3 riktigt snabb jämfört med allt annat jag testat. Har visserligen sålt min ps3 nu, men snabbheten i navigering saknar jag. Kör med denon 4308 nu och allt är lite omständigare med en sådan maskin.

Postad 18 februari 2008 - 18:40

GPJL
  • GPJL
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jaaaaaaaaaaaaaaa nu fungerar det, vilket jäkla besvär.

Följde rådet i detta inlägg

http://community.eu....amp;postcount=8
Windows media player 11 solutions(worked for me, might work for others):
Forums stated the following which helped some folks with this issue: "Shut off the ps3. Go to start, run, then type services.msc. When that pops up go to the bottom and pick windows media network sharing and stop that. Close the window. Go to my computer then go to tools at the top and folder options. From there hit the view tab and select the show hidden files and folders and about 2 spaces under that is something about hiding system files. Un-check both of these. When you click the second one it will ask you if you are sure and say yes. Then get out of that and go to c drive, docs and settings, all users, then under that there should be the DRM folder. In that folder delete everything. After that go back to the tools folder options view thing and put back the two checks that you took off. Go back to servies.msc and start back up the windows media sharing thing. Then turn back on your ps3 and it should work."
NOTE: It is your system and your responsibility for using this information. Be careful with what you do if you are unfamiliar with these instructions.

This worked for me after days of trying everything else

Underbart, men finns inte en chans att hag kommit på det där själv, eller ens varför..... :s

Hur som helst fungerar all, musik, alla bilder och all film jag har på datorn nu underbart.

Någon som vet om det går att få albumlogotyperna att synas på ps3 när jag bläddrar bland dom på servern?

Hej!

Har haft samma problem i vista där jag var tvungen att gå in i admin tool, services och där stoppa och starta upnp servicen samt därefter starta windows media player network sharing services. Dock måste jag göra om detta om jag stänger av PC'n annars funkar inte streamingen. är det någon som har haft samma problem?

Postad 28 februari 2008 - 19:08

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Går det att skicka filer från datorn till sin PS3a på nått sätt?? Alltså nte streama utan skicka från datorns hårdisk till PS3ans..

Har nu installerat en 250gb hårdisk och vill fylla den... har bara ett 2gb usbminne och det är drygt att flytta över filerna...

MVH

Postad 28 februari 2008 - 19:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Går det att skicka filer från datorn till sin PS3a på nått sätt?? Alltså nte streama utan skicka från datorns hårdisk till PS3ans..

Har nu installerat en 250gb hårdisk och vill fylla den... har bara ett 2gb usbminne och det är drygt att flytta över filerna...

MVH

Ja du kan använda t.ex tversity och dela ut media sen använda "copy"(tror jag det heter) så kopierar den filen till hårddisken istället för att streama det. Du kommer åt det genom att trycka TREKANT på filen.

Använder din fråga till FAQen förresten om det går bra.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 28 februari 2008 - 19:13.

Postad 28 februari 2008 - 19:32

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

MVH

Ja du kan använda t.ex tversity och dela ut media sen använda "copy"(tror jag det heter) så kopierar den filen till hårddisken istället för att streama det. Du kommer åt det genom att trycka TREKANT på filen.

Använder din fråga till FAQen förresten om det går bra.

super! tack för svaret!!

Postad 28 februari 2008 - 21:25

Unregistered50f5dbac
  • Unregistered50f5dbac
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har fått allt att fungera nu =) Men det hackar en del i 1 av filmerna på burken jag har, tror att det beror på att den är uppe i runt 13Mbit/s, kanske går att laborera lite i TVersity.
Programmen och i vilken följd jag installerade dom är följande:

1. TVersitySetup_0_9_11_3c.exe (Installerade INTE medföljande codecs)

2. ffdshow rev1734 (Bara standardinstallation: next-> next-> =)
Ladda ner här

3. MatroskaSplitter (haali_mediasplitter) Samma där bara next -> next ->)
Ladda ner här

4. ac3filter_1_46.exe (Vet inte om den behövdes men jag installerade den i afall =)

Sen startade jag TVersity servern och ändrade i settings -> transcoder ENDAST upplösningen till 1280*720 och därefter delade jag ut mappen *.mkv filerna och allt fungerade som det skall.

Har dock en för slö dator för dom riktigt tunga uplösningarna verkar det som.

Gott nytt år!!!!!

Jo, detta låter ju bra. Provade själv men som jag förstår så görs filen om till en Mpeg1 fil som den sedan skickar till PS3'an. Inte o jämföra med en riktig Matroska/vc1 men visst det går o kolla på dom med lite trolleri. 5.1 ljud fick jag inte heller o funka vilket ju är ett back, beror väll kanske på att den gör om till Mpeg1.
Nån som har lösning på detta ljudproblem?

Postad 29 februari 2008 - 13:59

Unregistered50f5dbac
  • Unregistered50f5dbac
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
BTW, vilket är det bästa codecpacket? Vilka sa man undvika o installera??

Postad 01 mars 2008 - 21:51

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Använd inte nod32 om ni vill ha serverfunktionelitet. Gäller även webbservrar m.m.

För mig funkar det fint fint med nod32 och streama är inget problem.

Postad 02 mars 2008 - 23:04

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Nej får det här absolut inte att fungera och är så ###### trött på det.
Har gjort allt som står i den här tråden ett par gånger och även läst allt som står i .mkv tråden men inget fungerar som det ska.
Från början fick jag iaf allt utom mkv-filerna att fungera, sen började det krångla och inte nån fil fungerade, inte ens divx. Och nu hittar jag bara en mediaserver men inte en fil syns.
Får nog lägga ner TVersity och köra med Nero för då fungerar iaf alla ej-HD klipp bra.

Postad 03 mars 2008 - 18:10

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hej!
Har installerat TVersity nu. Ps3t hittar servern men när man kolla under filmer så syns inte det jag delat ut :S Har delat ut 2 hårddiskar. Någon som vet vad som kan vara för fel?
edit: har öppnat portar i datorn+router. Samt accepterat .exe-filen i brandväggen.

Postad 07 mars 2008 - 12:21

Gottis81
  • Gottis81
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej jag har ett problem som jag börjar tröttna på min ps3:a hoppar du mediaplayer hela tiden har provat att stänga av brandväggen allt är godkännt kör med vista och kabel rakt in i routern

HJÄLP MIG annars åker ps3an ut igenom fönstret

Postad 07 mars 2008 - 13:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Hej jag har ett problem som jag börjar tröttna på min ps3:a hoppar du mediaplayer hela tiden har provat att stänga av brandväggen allt är godkännt kör med vista och kabel rakt in i routern

HJÄLP MIG annars åker ps3an ut igenom fönstret

Försök vara lite mer beskrivande av problemet, vad använder du för program för att dela media t.ex? Mer info så kan vi hjälpa lättare.

Postad 07 mars 2008 - 15:46

Kellermeister
  • Kellermeister
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kan man inte stream .img-filer till ps3? Vill ju ha iaf 5.1-ljud.. Men det kanske man kan få ändå?

Dum fråga kanske men är man nybörjare så är man.. :D

Postad 09 mars 2008 - 18:12

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nu sätter jag mitt hopp till er, kära MHB:are...

Jag har igår och idag försökt få TVersity att fungera tillsammans med min PS3:a, men det fungerar verkligen inte...

Problemet är att PS3:an INTE HITTAR NÅGON MEDIASERVER ALLS.

Jag har rätt bra koll på teknik och datorer, men i detta fallet känns det som jag måste missat något viktigt eller så är det något annat som spökar, för jag har verkligen gjort ALLT man ska göra...(känns det som iaf...)

Utrustning:
- Glocalnet Bredband (8mbit).
- Jag har min PC kopplat via Ethernet till mitt Thomson Speedtouch st 585 v6.
- PS3:an kör jag wireless till modemet/routern. Kan spela och surfa HELT UTAN PROBLEM.

- Brandvägg, Comodo personal firewall. Har öppnat den viktiga porten och gett både Mediaservern samt TVersity full tillgång till både in- och uttrafik.

När jag går till http://localhost:41952/ i PC:n får jag upp TVersitys lilla sida, så allt fungerar bra så långt. Jag kommer dock INTE åt samma info ifrån PS3:ans webbläsare när jag skriver in datorns ip, vilket gör att jag riktat mina felsökningar till modemet/routern. Dock utan någon lösning...

UPnP är aktiverat i både PS3 samt Speedtouch.

Jag har inte provat att koppla PS3:an med kabel, men vill så inte göra heller. Och nog ska det funka att köra wireless?

Hjälp mottages tacksamt :)

Postad 09 mars 2008 - 18:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Hmmm... allvarligt... har ny dator nu med Vista... och PS3an hittar låtarna automatiskt direkt, har inte gjort något som jag kan komma ihåg, tror jag försökte fixa att hitta media med förra datorn... men denna har hittat alla låtar, bilder, filmer automatiskt, utan jag gjort något?! :) Har inget TVersity heller.. är det vista som delar ut automatiskt eller?
Eller kan det vara så att jag råkat fixa det på fyllan?! hahahaha :blink:

Redigerat av Garrett, 09 mars 2008 - 18:51.

Postad 10 mars 2008 - 10:00

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nu sätter jag mitt hopp till er, kära MHB:are...

Jag har igår och idag försökt få TVersity att fungera tillsammans med min PS3:a, men det fungerar verkligen inte...

Problemet är att PS3:an INTE HITTAR NÅGON MEDIASERVER ALLS.

Jag har rätt bra koll på teknik och datorer, men i detta fallet känns det som jag måste missat något viktigt eller så är det något annat som spökar, för jag har verkligen gjort ALLT man ska göra...(känns det som iaf...)

Utrustning:
- Glocalnet Bredband (8mbit).
- Jag har min PC kopplat via Ethernet till mitt Thomson Speedtouch st 585 v6.
- PS3:an kör jag wireless till modemet/routern. Kan spela och surfa HELT UTAN PROBLEM.

- Brandvägg, Comodo personal firewall. Har öppnat den viktiga porten och gett både Mediaservern samt TVersity full tillgång till både in- och uttrafik.

När jag går till http://localhost:41952/ i PC:n får jag upp TVersitys lilla sida, så allt fungerar bra så långt. Jag kommer dock INTE åt samma info ifrån PS3:ans webbläsare när jag skriver in datorns ip, vilket gör att jag riktat mina felsökningar till modemet/routern. Dock utan någon lösning...

UPnP är aktiverat i både PS3 samt Speedtouch.

Jag har inte provat att koppla PS3:an med kabel, men vill så inte göra heller. Och nog ska det funka att köra wireless?

Hjälp mottages tacksamt :)

Jag har nu även testat med att stänga ner Comodo - vilket jag glömt prova innan - men inte heller då hittade PS3:an någon server. Således borde det vara något med Speedtouch 585 som spökar? Eller missar jag något väsentligt...

Postad 11 mars 2008 - 01:51

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Här kommer senaste uppdateringen i min kamp...

Jag installerade idag TVersity på sambons laptop (wireless till speedtouch) och PS3:an hittade DIREKT servern.
Tyvärr är det ju min stationära jag vill använda, men försöket med den bärbara visade ju iaf att det inte är routern som felet beror på.

Jag fifflade sedan lite med Comodo på min stationära och ser nu i Active Connections att PS3:an och TVersity-servern på min stationära dator kommunicerar med varandra, men PS3:an hittar ÄNDÅ ingenting! ;)
PS3:an har alla tillåtelser den någonsin kan få i Comodo-brandväggen, men ändå hittar den inte servern...

Har som sagt även provat utan brandvägg och även genom att stänga ner Comodo och istället använda Windows-brandväggen där alla tillåtelser getts, utan resultat...

Kan det vara något annat som spökar? Någon tjänst eller liknande som är inaktiverad? Har dock kollat upp det och anser inte att jag missat någon... Är det helt enkelt så att jag inte kan använda PS3:an wireless till detta när den stationära är kopplad via wire till routern?

Någon?

Redigerat av Unregisteredb713d531, 11 mars 2008 - 01:54.

Postad 11 mars 2008 - 21:52

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag tror jag hittat rätt tråd för mina frågor:

1. Det här "Gotsent" programmet http://sentry23.googlepages.com/ som konverterar .mkv filer så dom går att spela på PS3:an, vilket format blir filen till?

2. Bränner man den till en DVD sedan eller lyfter man in den på PS3:ans HD?

3. Viktigaste frågan: Tappar man kvalitet på konverteringen eller behåller man HD kvaliten?

Postad 11 mars 2008 - 21:57

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

1. Det här "Gotsent" programmet http://sentry23.googlepages.com/ som konverterar .mkv filer så dom går att spela på PS3:an, vilket format blir filen till?

3. Viktigaste frågan: Tappar man kvalitet på konverteringen eller behåller man HD kvaliten?

1. Testa mkv2vob istället. lite enklare. mkv till vob format.

2. Du streamar via Tveristy eller kopierar via Tveristy (alt. annan media server)

3. Ja du tappar lite. men det är nog ej märkbart.

/W

Postad 11 mars 2008 - 22:04

Unregisteredbea44720
  • Unregisteredbea44720
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

1. Testa mkv2vob istället. lite enklare. mkv till vob format.

2. Du streamar via Tveristy eller kopierar via Tveristy (alt. annan media server)

3. Ja du tappar lite. men det är nog ej märkbart.

/W

Blixtsnabbt svar! tack.

Men varför konvertera överhuvud taget då? Om jag ändå skall köra det genom Tversity? Kan jag inte köra den rakt av?

Finns det s a s fakta på hur mkt man tappar i kvalitet om man konverterar?

Postad 12 mars 2008 - 09:13

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag ger upp. Nu orkar jag inte svära mer...

Det måste vara min Thomson Speedtouch 585 som strular till det när jag kör wired från PC:n, men wireless från PS3 och jag har ingen aning om hur man ska fixa till det, om det ens går...

Från sambons laptop som också kör wireless hittar jag som sagt servern direkt...

:(

Postad 12 mars 2008 - 15:45

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Ja då var man en i dom olyckilgas gäng då.
Windows XP (fullt uppdaterad)
Mediaplayer 11
Linksys trådlös router/brandvägg.

Jag har delat ut mediaservern till PS3an (okänd enhet) och PS3 hittar den.

Nu till problemet.
Jag kan se alla album namn, filmfiler osv MEN jag får ett problem när jag skall titta på filmfiler.

Jag får ett DLNS fel (2006) hela tiden, och efter det kan jag inte se några filer med PS3an längre. MP3 låtar går fint att streama anda till jag försöker med en filmfil..

Nån som har något Tips?

Postad 12 mars 2008 - 18:21

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0
Har försökt att läsa bland alla inlägg om undertexten men inte hittat något. Om detta redan tagits upp så ber jag i förväg om ursäkt att jag tjatar med denna fråga. Men...

Jag har följt FAQ'n och använt "Gotsent" till att få ut en mp4 fil från en mkv container för att kunna köra den på min PS3:a. Så långt funkar allting kanon. Det som jag inte får med är subtexten som ligger i mkv containern. Vad jag har förstått så kan man låta "Gotsent" "recoda" (det blir många dubbelfnuttar här ;) ) filen där subtexten är med om man har en .srt fil som man pekar ut först. Men...resultatet blir då en mpeg2 fil istället för en mp4, eller hur? Är detta en begränsning i "Gotsent" så att om man vill ha subtexten så kan man endast få SD kvalite eller kan jag fortfarande få ut en HD fil MED subtexten inbrännd?

Postad 12 mars 2008 - 20:21

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Såja, NU FUNGERAR DET.

Jag svor hela vägen till Clas Ohlson, inhandlade en 10m-kabel som fick göra resten av kabelhärvorna sällskap, men nu funkar det iaf ;)

Direkt när jag kopplade in kabeln, så hittade PS3:an PC:n...aldrig mer wireless med mitt pissiga speedtouch...

Postad 13 mars 2008 - 10:11

GPJL
  • GPJL
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Såja, NU FUNGERAR DET.

Jag svor hela vägen till Clas Ohlson, inhandlade en 10m-kabel som fick göra resten av kabelhärvorna sällskap, men nu funkar det iaf :)

Direkt när jag kopplade in kabeln, så hittade PS3:an PC:n...aldrig mer wireless med mitt pissiga speedtouch...

Kör du med Vista eller XP?

I Vista fick jag ett liknande problem där jag var tvungen att gå in i controll panelen/admin tools/services och där starta om UPNP tjänsten detta funkade för mig men då kör jag WMP11

Postad 13 mars 2008 - 11:29

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Kör du med Vista eller XP?

I Vista fick jag ett liknande problem där jag var tvungen att gå in i controll panelen/admin tools/services och där starta om UPNP tjänsten detta funkade för mig men då kör jag WMP11

Jag kör med XP.

Jag provade även med att starta om tjänsten tidigare, utan lycka. Efter att ha sökt runt på google verkar det som om fler än mig med Speedtouch haft problem med just PC wired - PS3 wireless.

Nåja, nu fungerar TVersity klockrent iaf, så jag får acceptera ytterligare en kabel i huset :)

Postad 14 mars 2008 - 07:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Går det streama webradio till Ps3an? Det går väl inte få in webradion direkt till PS3an, men tänkte om man kunde streama den från PCn..? B)

Postad 14 mars 2008 - 17:03

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Har laddat ned senaste WinAmp-spelaren och WinAmp Remote. Sedan startade jag PS3:an och under Foto, Musik och Film finns WinAmp Remote som du klickar på och hittar alla filer.

Postad 14 mars 2008 - 20:08

Unregistered448540b7
  • Unregistered448540b7
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ja då var man en i dom olyckilgas gäng då.
Windows XP (fullt uppdaterad)
Mediaplayer 11
Linksys trådlös router/brandvägg.

Jag har delat ut mediaservern till PS3an (okänd enhet) och PS3 hittar den.

Nu till problemet.
Jag kan se alla album namn, filmfiler osv MEN jag får ett problem när jag skall titta på filmfiler.

Jag får ett DLNS fel (2006) hela tiden, och efter det kan jag inte se några filer med PS3an längre. MP3 låtar går fint att streama anda till jag försöker med en filmfil..

Nån som har något Tips?

Om jag minns rätt så var DLNS 2006 time-out, dvs datorn är för långsam med att leverera svar till PS/3:an, så den tror att den tappat förbindelsen. Jag hade det problemet ett tag, tills jag satte om min trådlösa router att alltid reservera 25% av bandbredden i huset för PS/3:an (och 50% för min dator... Hustrun och barnen får dela på 25% hihihihi....). Nu funkar det fint.

Förresten, nu har jag nog postat detta arton gånger i kväll, men ändå:

Så här gör jag (efter enormt mycket googlande...):

Alla mina DVD-skivor står kvar i hyllan. Finns ingen anledning att spara/konvertera det som går utmärkt att spela upp i PS/3:an. Den skalar ju upp till 720 eller 1080 själv.

Allt som jag laddar ned från nätet (TV-serier, amerikansk fotboll, mm) i HDTV-format gör jag så här med:

De enkla formaten (vanlig xvid/avi, vanlig ren mp4, etc) kör jag igenom Magic Video Converter till mp2-format med hög upplösning. Blir filerna för stora så delar jag dem med mpeg2cut2.

De där konstiga mkv-filerna kör jag genom mkv2vob, det tar max fem minuter per gigabyte.

De svåra grejorna kör jag genom MeGUI enligt denna eminenta guide:
http://www.digital-d...uide_print.html
Det tar ungefär 4 timmar per gigabyte på min P4 3.6Ghz med 2Gb minne. Urk...

Sedan använder jag TVersity för att testa att filerna blev bra och tankar över dem till PS/3:an på natten. Ibland använder jag mitt 8Gb USB-minne för att bära över filerna. Jag har trådlöst nät i huset, så det är lite långsamt att kopiera över de stora filerna. Dessutom är nästan alltid datorn strängt upptagen nattetid, så PS/3:an brukar ledsna på svarstiderna och tappa förbindelsen med TVersity.

Att använda TVersity för att streama är inte alls aktuellt eftersom den drar ned kvaliteten för att passa överföringshastigheten, vilket i mitt fall blir kass. Har man nätverkskabel och 100Mbit/s så är det kanske en annan sak.

Hälsningar från en lycklig PS/3-ägare. PS/3 är en av de bästa investeringarna jag någonsin gjort!

Postad 16 mars 2008 - 19:55

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Får inte streamingen att fungera mot datorn....

Saken är den att det har fungerat klockrent tidigare, men blev tvungen att skicka in datorn på service och nu får jag det inte att funka?

Har gått in i mediaplayern och valt att den ska dela ut media, ps3:an hittar datorn men det enda jag får tillgång till är "Mina delade filer". Kommer inte åt filmer, bilder osv från den externa hårddisken som är kopplad till datorn.

Har varit inne i utforskaren och valt "dela ut" på dom partitioner jag vill ha tillgång till. Kan inte påminna mig att jag gjorde på nått annat sätt förra gången?

Kör med Windows Vista premium och Media player version 11, nån som har en aning om vad jag gör fel?

Postad 17 mars 2008 - 10:19

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Jag ger upp. Nu orkar jag inte svära mer...

Det måste vara min Thomson Speedtouch 585 som strular till det när jag kör wired från PC:n, men wireless från PS3 och jag har ingen aning om hur man ska fixa till det, om det ens går...

Från sambons laptop som också kör wireless hittar jag som sagt servern direkt...

:P

Jag sitter med samma problem. Har %"¤/&/"#¤& provat allt. Tankat ner Nero Media Home, satt och fippla med det länge tills jag googla lite och såg att många verkade gilla TVersity, drog ner det men får det inte att lira ändå. Ger upp snart. ;)

Jag kör glocalnet och det trådlösa modemet du nämner.

Så du fick det att lira med den bärbara utan att ändra nåt i modemet?

Redigerat av MrSthlm, 17 mars 2008 - 10:23.

Postad 17 mars 2008 - 11:58

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Har försökt att läsa bland alla inlägg om undertexten men inte hittat något. Om detta redan tagits upp så ber jag i förväg om ursäkt att jag tjatar med denna fråga. Men...

Jag har följt FAQ'n och använt "Gotsent" till att få ut en mp4 fil från en mkv container för att kunna köra den på min PS3:a. Så långt funkar allting kanon. Det som jag inte får med är subtexten som ligger i mkv containern. Vad jag har förstått så kan man låta "Gotsent" "recoda" (det blir många dubbelfnuttar här ;) ) filen där subtexten är med om man har en .srt fil som man pekar ut först. Men...resultatet blir då en mpeg2 fil istället för en mp4, eller hur? Är detta en begränsning i "Gotsent" så att om man vill ha subtexten så kan man endast få SD kvalite eller kan jag fortfarande få ut en HD fil MED subtexten inbrännd?

Ingen som har tips/länkar om detta? :P

Postad 17 mars 2008 - 13:12

Unregisteredb713d531
  • Unregisteredb713d531
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag sitter med samma problem. Har %"¤/&/"#¤& provat allt. Tankat ner Nero Media Home, satt och fippla med det länge tills jag googla lite och såg att många verkade gilla TVersity, drog ner det men får det inte att lira ändå. Ger upp snart. :P

Japp, när jag installerade TVersity på laptopen så hittade min PS3:a servern direkt. Således är det något som strular med Speedtouch 585 när man kör wired från PC, men wireless från PS3.

Jag tröttnade som sagt på allt strul och kör numera PS3:an wired och då är det inga som helst problem...

Postad 17 mars 2008 - 13:30

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Jag sitter med samma problem. Har %"¤/&/"#¤& provat allt. Tankat ner Nero Media Home, satt och fippla med det länge tills jag googla lite och såg att många verkade gilla TVersity, drog ner det men får det inte att lira ändå. Ger upp snart. ;)

Japp, när jag installerade TVersity på laptopen så hittade min PS3:a servern direkt. Således är det något som strular med Speedtouch 585 när man kör wired från PC, men wireless från PS3.

Jag tröttnade som sagt på allt strul och kör numera PS3:an wired och då är det inga som helst problem...

Jag ringde glocalnets support nyss. Trevliga men verkar inte speciellt kunniga, har ingen support på hårdvaran säger dem (undrar vad dem då supportar egentligen) :P

Jag vägrar iaf att ta in en kabel till i min lägenhet, över min döda kropp. DET SKA GÅ trådlöst! hehe. I värsta fall får man väl byta modem.

En kompis nämnde nåt om att han hört att det är problem när man kör F-secure, men det är inget du kör va?

Postad 17 mars 2008 - 13:47

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
En fråga till Er som fått det att funka med mediaserver.

1) Kör Ni trådlöst? I så fall vad för modem har Ni?

2) Vad har Ni för brandvägg/virusskyd utöver xp/vista brandvägg?

3) Gjorde Ni nåt åt portar i modem/brandvägg för att få det att funka eller installera Ni bara och det funka?

4) Vilket program använder Ni? T ex Nero Media Home, TVersity eller nåt annat?

E nyfis! :P

Mvh/Matte

Postad 17 mars 2008 - 13:52

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Jag har Bredbandsbolagets trådlösa adsl-modem och det fungerar utmärkt. Även när F-Secure Säkerhetspaket som levereras av BBB är på. Använder Winamp Remote.

Postad 18 mars 2008 - 18:02

liraren54
  • liraren54
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jag har laddat ner tversity och installerat det. Men hur gör jag för att PS3 ska hitta datorn ens?? Söker jag efter mediaserver på video/ljud eller bild så hittar jag ingen server..

Postad 18 mars 2008 - 19:45

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ett tips till er som inte får mediaservern att fungera... Skapa ett lösenord till ditt konto, det har hjälpt många att skapa ett lösen till kontot som ni använder i XP/Vista. Det har tydligen något med rättigheter att göra.

Postad 18 mars 2008 - 22:56

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Ett tips till er som inte får mediaservern att fungera... Skapa ett lösenord till ditt konto, det har hjälpt många att skapa ett lösen till kontot som ni använder i XP/Vista. Det har tydligen något med rättigheter att göra.

Hjälpte tyvärr inte. Antar att det är mitt speedtouch skitmodem som gör att det inte funkar, läst om ett flertal som haft precis samma probs med att få pc - wired - speed touch - wireless - ps3 att funka. Har ingen större lust att köpa nytt modem nu när min vanliga uppkoppling är schysst och ps3an når ut på internet. Det är nåt stört med det där modemet. Kanske köper en squeezebox istället om jag inte får det här att lira inom ett par dagar. :)

Postad 18 mars 2008 - 23:11

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Hjälpte tyvärr inte. Antar att det är mitt speedtouch skitmodem som gör att det inte funkar, läst om ett flertal som haft precis samma probs med att få pc - wired - speed touch - wireless - ps3 att funka. Har ingen större lust att köpa nytt modem nu när min vanliga uppkoppling är schysst och ps3an når ut på internet. Det är nåt stört med det där modemet. Kanske köper en squeezebox istället om jag inte får det här att lira inom ett par dagar. :)

Vad jag har förstått så har de som fått mediaspelarn att funka, knappt behöva göra något utan bara installerat Nero Media Hom eller TVersity och öppnat nån enstaka port och sen varit up and runnin'...det är sjukt typiskt att man själv inte ska få det att funka.

Tar mer än gärna emot tips om kan tänkas sitta på nån lösning.

Kör XP, F-Secure, Speedtouch 585 modem, har dragit nere både Nero MEdia Home och TVersity men ser aldrig nån mediaserver i ps3 och aldrig gjort. ;)

Postad 18 mars 2008 - 23:18

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Vad jag har förstått så har de som fått mediaspelarn att funka, knappt behöva göra något utan bara installerat Nero Media Hom eller TVersity och öppnat nån enstaka port och sen varit up and runnin'...det är sjukt typiskt att man själv inte ska få det att funka.

Kör XP, F-Secure, Speedtouch 585 modem, har dragit nere både Nero MEdia Home och TVersity men ser aldrig nån mediaserver i ps3 och aldrig gjort. ;)

Funkar klockrent för mig, kör xp , nod 32 och router dir 655, MMen du har väl självklart stängt ner windows brandväggen åsså stängt ner all säkerhetsskit på säkerhetscenter? Borde ju funka, när d udelar ut glöm inte högerklicka på d du delar ut med tversity och ta refresh d gjorde jag å hittade inte vad jag delat ut bara för det hehe =)

Postad 19 mars 2008 - 06:56

EA_73
  • EA_73
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kör XP, F-Secure, Speedtouch 585 modem, har dragit nere både Nero MEdia Home och TVersity men ser aldrig nån mediaserver i ps3 och aldrig gjort. :)

Funderar också på en dlink dir-655. Funkar det bra att köra musik & film trådlöst med den?? Har idag en Netgear med 108mbit/s och det segar som tusan på streaming av musik.

Postad 19 mars 2008 - 08:00

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Funkar klockrent för mig, kör xp , nod 32 och router dir 655, MMen du har väl självklart stängt ner windows brandväggen åsså stängt ner all säkerhetsskit på säkerhetscenter? Borde ju funka, när d udelar ut glöm inte högerklicka på d du delar ut med tversity och ta refresh d gjorde jag å hittade inte vad jag delat ut bara för det hehe =)

Har provat med avstängd xp-brandvägg, att låsa upp den där magiska porten i windowsbrandväggen, har provat allt möjligt. Gör du nåt med din router i portväg?

Postad 19 mars 2008 - 17:53

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Hjälpte tyvärr inte. Antar att det är mitt speedtouch skitmodem som gör att det inte funkar, läst om ett flertal som haft precis samma probs med att få pc - wired - speed touch - wireless - ps3 att funka. Har ingen större lust att köpa nytt modem nu när min vanliga uppkoppling är schysst och ps3an når ut på internet. Det är nåt stört med det där modemet. Kanske köper en squeezebox istället om jag inte får det här att lira inom ett par dagar. :wub:

Kör XP, F-Secure, Speedtouch 585 modem, har dragit nere både Nero MEdia Home och TVersity men ser aldrig nån mediaserver i ps3 och aldrig gjort. :wub:

Har provat med avstängd xp-brandvägg, att låsa upp den där magiska porten i windowsbrandväggen, har provat allt möjligt. Gör du nåt med din router i portväg?

Ofan! Jag har inte låst upp nått xtra med windows brandvägg bara stängt ner skiten ända jag kör e nod32 och d räcker lätt!

På routern har jag bara öppnat porten för azureus som är mitt torrentprogram det enda jag kör och dc++ med då. Men det finns ju guider för att öppna porten åsså för azureus för just min router men d e busenkelt! Borde ju funka för dig då fattar inte varför, testa ta bort alla codec och lägg in dem igen finns tydligen något codecspaket på tversitys hemsida?? Har för mig jag bara körde in mkvtoolnix-unicode-2.1.0-setup som codecs.

Postad 19 mars 2008 - 18:01

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Kör XP, F-Secure, Speedtouch 585 modem, har dragit nere både Nero MEdia Home och TVersity men ser aldrig nån mediaserver i ps3 och aldrig gjort. :wub:

Funderar också på en dlink dir-655. Funkar det bra att köra musik & film trådlöst med den?? Har idag en Netgear med 108mbit/s och det segar som tusan på streaming av musik.

Tja tycker lätt du skall köpa dlink dir 655 underbar router och toksnabb med kabel!! Lätta inställningar och bara underbar ett av mina bästa köp =)

När det gäller trådlöst så har jag bara kört det ett tag på ps3 d var tyvär innan jag började riktigt med streaming och fick igång detta. Minns jag bytte till kabel för att se om det gick fortare att dra ner demos åsså vilket det också gick men inte så himla mycket snabbare ändå men lite.

D link dir 655 e en grym router och användarvänlig tycker jag man kan säga, grymt snabb med gigabit portar å grejor men d finns ju bättre tråslösa routrar om d bara är d du tänkt att köra? Själv tycker jag ju att du skall köra med kabel allafall på datorn för d är alltid bäst när man laddar! Sen får du testa streama trådlöst skulle lätt tro att 655:an e mycket snabbare än din tidigare router på trådlösa delen med när d gäller tunga filer, MEN om du som jag har tänkt att streama x264 filer i 720/1080p så e d ju kabel som gäller! Har läst att nån kört trådlöst å fått d att funka hmm d kanske går men jag vet inte =)

Förstår inte att din nuvarande router segar på musik bara d e väl riktigt kasst, ah allafall köp en dlink dir 655 och testa och kör värsta fal lfår du väl lämna tillbaka den eller så får du behålla den och köra kabel och veta att du har en toksnabb säker bra router som också har bra trådlös prestanda till t.e.x bärbara datorer m.m KÖR HÅRT =)

BTW här kan du läsa: http://www.sweclocke...ar_i_stort_test

deras bäst i test! eller sök på 655 här på minhembio så e d bara läsa.

Redigerat av Unregistereda22d99cd, 19 mars 2008 - 18:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.