![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 06 januari 2008 - 01:05
Postad 06 januari 2008 - 11:09
Postad 06 januari 2008 - 11:29
Nu verkar den svarta W910i släppas utan Kent-prylar. Katshing ska få in den i lager på tisdag den 8/1. Nu har priset dessutom sjunkit lite. Frågan är om dom har fått ordning på mjukvaran nu?
Har haft min nu i 4 dagar och inget strul överhuvudtaget (jo förresten, skärmsläckaren "hängde sig" dvs när den drog igång så slutade den aldrig, men efter en omstart så är det inte kvar)
Under dom här 4 dagarna så har det samtalats, fört över filer (både usb och bt) kört prg (opera bla) messats.
Så den har inte bara legat.
Nån som vet om man kan bli av med kent-tramset? Har kört uppdateringstjänsten med skiten låg kvar även efter...
"kent-tramset" går utmärkt att ta bort eftersom det rör sig om några teman, ett par bilder samt deras senaste skiva (tillbaka till samtiden, som du får gratis och lagligt)
Det som inte går spontant att ta bort är ikonen för "internet" som är i kent edition ett k.
(Du kan dock byta tema och då få ett annan menylayout och på så sätt ändra det också)
Postad 06 januari 2008 - 13:35
Postad 06 januari 2008 - 16:38
Orkar inte läsa igenom hela tråden så jag frågar istället.
1: Kan man lägga in filmer med något program som inte kostar?
2: Finns det någon bra sida där man kan tanka themes och spel gratis?
Mvh
Postad 06 januari 2008 - 19:25
Hej.
Mvh
1 Ja
2 Ja, det finns flera
Du kan söka i tråden... om man inte orkar läsa igenom den

Postad 06 januari 2008 - 20:13
Hej.
Mvh
1 Ja
2 Ja, det finns flera
Du kan söka i tråden... om man inte orkar läsa igenom den![]()
Tack för ditt svar, en del är allt för vänliga!
Postad 07 januari 2008 - 08:58
Hej.
Mvh
Teman från Mobil9
Teman och mycket annat från Lasyk
Bilder och annat från Zedge
Teman och annat från eSeth (det första skak-temat bla)
Den bästa bloggen för SE och tonvis med länkar
Gratis Java-apps från GetJar
Bästa prg för att sköta kontakten med din telefon, MyPhoneExplorer
Postad 07 januari 2008 - 21:03
Är det något problem som går att åtgärda själv eller måste man lämna in den?
Redigerat av Dino, 07 januari 2008 - 21:04.
Postad 07 januari 2008 - 22:55
Har problem med min w910. Problemet började i eftermiddag. Den verkar mer eller mindre gå i någon sorts villoläge, man kan inte trycka ingenting inte ens stänga av den och starta upp den igen. Det konstigaste med det hela är att skärmen lyser till var 3e minut och så lyser kamera lampan på framsidan. (Ingen bild visas på displayen).
Låter skumt, du har uppdaterat den antar jag.
Om inte, gör det.
Om så, lämna in.
Postad 08 januari 2008 - 00:22
Har problem med min w910. Problemet började i eftermiddag. Den verkar mer eller mindre gå i någon sorts villoläge, man kan inte trycka ingenting inte ens stänga av den och starta upp den igen. Det konstigaste med det hela är att skärmen lyser till var 3e minut och så lyser kamera lampan på framsidan. (Ingen bild visas på displayen).
Om inte, gör det.
Om så, lämna in.
Hur uppdaterar man telefonen?
Postad 11 januari 2008 - 22:07
"kent-tramset" går utmärkt att ta bort eftersom det rör sig om några teman, ett par bilder samt deras senaste skiva (tillbaka till samtiden, som du får gratis och lagligt)
Det som inte går spontant att ta bort är ikonen för "internet" som är i kent edition ett k.
(Du kan dock byta tema och då få ett annan menylayout och på så sätt ändra det också)
Inga teman jag har prövat ändrar på internet-ikonen.
Nån som har några tips på ett sånt tema?
Vidare undrar jag hur man kan få bort alla Kent-låtar från låtlistan i Media?
Jag har tagit bort dem från telefon och/eller minneskort, men de står fortfarande med på låtlistan

Tack på förhand!
Postad 11 januari 2008 - 23:18
Inga teman jag har prövat ändrar på internet-ikonen.
Nån som har några tips på ett sånt tema?
Vidare undrar jag hur man kan få bort alla Kent-låtar från låtlistan i Media?
Jag har tagit bort dem från telefon och/eller minneskort, men de står fortfarande med på låtlistan
Tack på förhand!
Soundscape
Hidden Peak
Eclipse
Det är dom tre originalteman som ändrar menyerna, sen finns det en hög till ute på nätet.

Få bort låtarna från låtlistan?
Radera spellistan?
Postad 12 januari 2008 - 12:06
Soundscape
Hidden Peak
Eclipse
Det är dom tre originalteman som ändrar menyerna, sen finns det en hög till ute på nätet.![]()
Radera spellistan?
Stort tack för snabbt svar!
Ska kolla på de temana + andra.
Njae, menar inte spellistan.
Om jag trycker på Media - Musik - Låtar så ligger de kvar där (trots att jag inte har kvar dem på minnet).
Väljer jag Alternativ - Radera så får jag bara till svar att det Misslyckades.
Är det jag som är helt koko?

Postad 12 januari 2008 - 15:36
Postad 12 januari 2008 - 19:34
Soundscape
Hidden Peak
Eclipse
Det är dom tre originalteman som ändrar menyerna, sen finns det en hög till ute på nätet.![]()
Radera spellistan?
Stort tack för snabbt svar!
Ska kolla på de temana + andra.
Njae, menar inte spellistan.
Om jag trycker på Media - Musik - Låtar så ligger de kvar där (trots att jag inte har kvar dem på minnet).
Väljer jag Alternativ - Radera så får jag bara till svar att det Misslyckades.
Är det jag som är helt koko?
Samma sak för jag, blir galen och det finns inte om man kopplar den till datorn eller går in på minneskortet...
Låter skumt, jag var tvungen att testa, så jag la till en låt, spelade den, gick till filhanteraren och raderade den och den är inte kvar i musikläget.
Antar att ni startat om telefonen, uppdaterat den och sådär.
Postad 12 januari 2008 - 22:14
Jajjemen, det är gjort.
Notera att det är Kent-låtarna som står kvar, inte nån som jag lagt till själv.
Låter jäkligt skumt men kan det ha med saken att göra?
Postad 13 januari 2008 - 22:50
Jajjemen, det är gjort.
Notera att det är Kent-låtarna som står kvar, inte nån som jag lagt till själv.
Låter jäkligt skumt men kan det ha med saken att göra?
Tog just bort låtarna (fast jag inte ville) och något spår av dom syns inte i walkman läget.
En detalj som jag kan nämna är att jag hade lagt dom i en mapp sen tidigare eftersom dom från början ligger rakt under musikmappen.
Postad 16 januari 2008 - 09:21
De upplyste om att den "listan" ska uppdateras med automatik i takt med att man lägger till eller tar bort låtar...och nåt annat väntar man sig väl inte heller.
Hursomhelst, det är tydligen en ny uppdatering på g till Kent-nallarna.
Den kommer om 1-2 veckor - supportens tips var att jag skulle ladda ner den så fort den dyker upp.
Bara att hålla tummarna, antar jag.
Tack för all hjälp hittills!

Redigerat av OckeJ, 16 januari 2008 - 09:22.
Postad 16 januari 2008 - 17:36
Jag pratade med SonyEricssons support, och de blev inte mycket klokare de heller.
De upplyste om att den "listan" ska uppdateras med automatik i takt med att man lägger till eller tar bort låtar...och nåt annat väntar man sig väl inte heller.
Hursomhelst, det är tydligen en ny uppdatering på g till Kent-nallarna.
Den kommer om 1-2 veckor - supportens tips var att jag skulle ladda ner den så fort den dyker upp.
Bara att hålla tummarna, antar jag.
Tack för all hjälp hittills!
Om du har möjlighet så formatera om minneskortet (du kan dumpa info på en dator)
eller kanske en total återställning?
Låter fortfarande skumt

Postad 17 januari 2008 - 08:17
Det finns några minus dock...
Varför är SE så j*vla envisa med att mer eller mindre "pissa" på dom som vill ha en Walkmanmobil med en hyffsat bra kamera? 2MP utan fokus i en mobil som ny kostade runt 4000.....pinsamt faktiskt.
Nu visste jag ju om detta och eftersom jag enbart använder telefonen till mmsbilder numera då jag köpt en riktig digitalkamera (läs: partykamera) så spelar det inte så stor roll men bilderna blir ju inte speciellt bra.
Flash Lite menyerna var ett riktigt trevligt grepp, varför inte gå hela vägen istället och göra alla menyer flashkompatibla ? Nu känns det bara halfassed eftersom det bara är skrivbordet och huvudmmenyn som berörs. En till sak angående menyerna är att efter att ha haft en P1i med nästan samma storlek på skärmen så känns menyerna i W910 som att sitta med en 21" i upplösningen 800*600....Det känns onödigt trångt helt enkelt.
Något som man inser ganska snabbt dock efter en P-modell är hur snabba "vanliga" SE mobilerna är. P1:an känns onödigt seg imellanåt som tex mottagning av SMS bland annat.
Sist men inte minst har vi tangenterna som jag inte är riktigt kompis med. Jag vill ha mer feedback när man trycker på dom, känns nästan som touchknappar....
Någon som vet vad Flashmenyerna till K850 och T650 heter ?
Postad 18 januari 2008 - 21:00
Fick tillbaka min telefon idag efter att den varit på verkstad i ca 2 veckor.
Jag hade problem med batteritiden, dom har resetat telefonen och jag fick ett nytt batteri.
Så långt allt bra och ett nytt problem har kommit.
Flash menyerna är borta! Jag ändrar tema och allt ändrar sig men inte menyikonerna. Är hela tiden den tråkiga icke animerade menyn.
Har provat starta om telefonen men det hjälper inte. Någon mer som haft detta problem eller vet om en lösning?
Postad 19 januari 2008 - 14:08
Postad 20 januari 2008 - 12:11
Du bifogade tidigare några länkar på hemsidor där man tanka themes, ringsignaler, spel etc gratis?
Kollade bland annat på en, Lasyk.net. Har du själv laddat ner ngt från dom!?
Jag laddade ner några taman och det gick bra. Men måste man inte bli medlem för att kunna ladda ner. För det är inte jag, men laddningen gick bra iaf!?

Laddnigen gjorde jag via datorn och det var bara tuta och köra. Men frågan är om det kostar ngt. För att om man skall ladda ner via telefonen (wap) så måste man ange ngn användar ID etc. Tjänsterna måste väl kosta ngt, eller?
Tack på förhand.
Over and out
Redigerat av Unregistered2895a7d0, 20 januari 2008 - 12:17.
Postad 20 januari 2008 - 17:51
En fråga till Topper Harley 77.
Du bifogade tidigare några länkar på hemsidor där man tanka themes, ringsignaler, spel etc gratis?
Kollade bland annat på en, Lasyk.net. Har du själv laddat ner ngt från dom!?
Jag laddade ner några taman och det gick bra. Men måste man inte bli medlem för att kunna ladda ner. För det är inte jag, men laddningen gick bra iaf!?![]()
Laddnigen gjorde jag via datorn och det var bara tuta och köra. Men frågan är om det kostar ngt. För att om man skall ladda ner via telefonen (wap) så måste man ange ngn användar ID etc. Tjänsterna måste väl kosta ngt, eller?
Tack på förhand.
Over and out
Nope, Lasyk kostar inget.

ID är det unika numret som temat/bilden/mm har, för du kan inte browsa över wap, bara tanka ner.
Det som kostar är trafikostnaden om du wappar hem det.
Postad 20 januari 2008 - 20:07

Jag gillar verkligen min K800i. Den har många bra egenskaper. Fotar mycket och lyssnar på musik, men har j*vligt svårt för touchscreen som K850i har, dessutom strular linsen har jag hört. W910i är däremot snygg som f*n, men har taskig kamera och lite bugg här och var.
Summa sumarum. Hur fungerar W910i, ngt att rekomendera?!

Postad 22 januari 2008 - 20:13
Har haft både den svarta och den röda. Folk som klagar på att det är Kent prylar kan inte va så smarta. Man får gratis grejer utan extra kostnad, vill man inte ha det e det ju bara att debranda luren. Men jag lovar att några av de signaler som följer med Kent edition är skitcoola......
Telefonen håller hög standard och batteriet är kannon!!!! Efter att ha laddat den tre ggr så håller den riktigt länge. Jag pratar mellan 3-6h om dagen....tjänstelur =))
men som sagt en gedigen lur med grym kvalitetskänsla....kan inte uttala mig om K850i...
PS. det som är en bugg som jag inte hade på min röda w910 är att när du ringer så hör du inte signaler till den du ringer till....kan va störande, man vet ju inte om den kopplat upp om man inte kollar på displayen...
men uppgradering är på gång har jag hört här på forumet
Redigerat av xslyyx, 22 januari 2008 - 20:15.
Postad 23 januari 2008 - 23:01
Hade dom slopat kameran på den hade den varit ännu bättre men detta får duga

Hade en w...öh.. vilken va det nu.. kommer faktiskt inte ihåg och kan inte blivit nöjdare.
Nu är det bara ett 8gb kort som fattas.
Lite OT men va fan...
Måste passa på att tipsa om det här... har bara testat lite och det är kanon.
(Nej, jag har inget körkort

Postad 24 januari 2008 - 16:46
syrran köpte ett minneskort på 4gb och efter hon satt i det så tar batteriet slut mycket fortare, håller inte en dag ens :/
Postad 24 januari 2008 - 17:01
har inte BT igång men dock 3g.
Postad 24 januari 2008 - 22:12
Det första jag gjorde när jag fick den var att uppdatera telefonen till senaste fw,
så har inte stött på några större fel än så länge.(förutom seg i mediamenyn)
Jag fick ut säkert 1½-2dagar(3G) på första laddningen och då var det en massa lekande
med Bluetooth, 3G surf, musiklyssnande och fotande. Samtalstid totalt ca 3 timmar.
Hade igång musikspelaren konstant i 9 timmar med FM-sändare MMR-70 inkopplad hela tiden samtidigt som jag surfade lite.
En sak funderar jag på dock, FM-sändaren startade om sig/tappade kontakten med telefonen säkert 10-15 gånger under dom 9 timmarna.
Är det någon som har samma problem?
Sen kan jag nämna att för er som tvekar,
Sandisk M2 8GB kort fungerar i telefonen utan problem.
Postad 24 januari 2008 - 22:25
Sony Memory Stick Micro 4GB
SanDisk microSDHC 4GB
Kingston microSDHC Class 4 4GB
Någon som prövat något av dessa i sin telefon?
Var sugen på ett SDHC-kort i min, men jag vet inte om Micro- SD kortfunkar?!

Postad 24 januari 2008 - 22:53
ingen som kan säga ungefärlig tid batteriet håller vid musiklyssnande kanske 2h om dan..?
Man skulle kanske prova att ladda ur batteriet totalt och sen ladda det fullt direkt efter, så minnet töms..funkade på reservbatteriet till min bärbara jag köpte från HK, det vill inte ladda mer än 40% från början, men efter total urladdning funka det perfekt.
Redigerat av bono82, 24 januari 2008 - 22:57.
Postad 25 januari 2008 - 13:27
Postad 25 januari 2008 - 18:20
Har haft telefonen i endast en dag nu...Är rätt nöjd men stör mig som fan på att skärmen släcks helt efter ett par sekunder av inaktivitet. Varför visas inte klockan i energisparläget? Den funktionaliteten har alltid funnits på mina tidigare telefoner. Jag ser ingen inställning för detta. Har jag missat nåt? Trycker man på volymknappen så visas klockan tillfälligt men jag vill att den alltid skall synas.
I det allra djupaste viloläget brukar väl inte klockan visas. Det är väl för att man ska få längre standbytid på batteriet.
Postad 25 januari 2008 - 18:51
Jag sklle inte ladda ur batteriet hel om jag var du. Litium-jon-batterier tar lite stryk av att bli helt tömda. Däremot mår de snarast bättre av att laddas upp till fullt så den rem´kommendation jag läst har varit att ladda ofta.har märkt att när jag laddat den i 2-3h så stannar den alltid på 98% laddning, man kan ju undra om det är något fel på batteriet..
ingen som kan säga ungefärlig tid batteriet håller vid musiklyssnande kanske 2h om dan..?
Man skulle kanske prova att ladda ur batteriet totalt och sen ladda det fullt direkt efter, så minnet töms..funkade på reservbatteriet till min bärbara jag köpte från HK, det vill inte ladda mer än 40% från början, men efter total urladdning funka det perfekt.
http://www.batteryun.../parttwo-34.htm
Postad 25 januari 2008 - 19:16
Jag sklle inte ladda ur batteriet hel om jag var du. Litium-jon-batterier tar lite stryk av att bli helt tömda. Däremot mår de snarast bättre av att laddas upp till fullt så den rem´kommendation jag läst har varit att ladda ofta.har märkt att när jag laddat den i 2-3h så stannar den alltid på 98% laddning, man kan ju undra om det är något fel på batteriet..
http://www.batteryun.../parttwo-34.htm
Jo men batteriet blir aldrig fullt, stannar alltid på 98%.. det funka perfekt på mitt batteri till datorn, tömde helt sen ladda jag det direkt, tror det är samma typ av lithium batteri..?
Postad 26 januari 2008 - 21:10
Om inte, gör det.
Om så, lämna in.
Jag har exakt samma problem. Försökte just uppdatera den men det gick inte eftersom den "stänger av" sig hela tiden.
Bara att skicka in antar jag.
Postad 27 januari 2008 - 10:44
Har haft telefonen i endast en dag nu...Är rätt nöjd men stör mig som fan på att skärmen släcks helt efter ett par sekunder av inaktivitet. Varför visas inte klockan i energisparläget? Den funktionaliteten har alltid funnits på mina tidigare telefoner. Jag ser ingen inställning för detta. Har jag missat nåt? Trycker man på volymknappen så visas klockan tillfälligt men jag vill att den alltid skall synas.
I det allra djupaste viloläget brukar väl inte klockan visas. Det är väl för att man ska få längre standbytid på batteriet.
Skumt att man inte kan ställa in hur många sekunder det skall ta innan den släcks helt. Nu hinner man ju knapppt blinka förrän skärmen blir svart.
Postad 27 januari 2008 - 17:32
Sen det där med klockan i viloläge säger ju sig självt. Skärmen blir ju mer eller mindre kolsvart när man stänger av ljuset på den. Jämför tex den här med en K800 så ser du ju att K800 har en gråaktig skärm där man fortfarande kan tyda svart text även fast ljuset är avstängt.
Förövrigt är jag GRYMT imponerad av klarheten och ljusstyrkan på skärmen. Det är ju en stor skillnad mot tidigare SE lurar tycker jag.
Postad 27 januari 2008 - 17:43
så om någon vet en version som funkar tar jag tacksamt emot tips

Postad 28 januari 2008 - 07:36
Något annat som är lite störande med skärmen är den där ljussensorn som sitter på framsidan som drar ner ljusstyrkan på skärmen om det blir mörkare omgivning. Skitbra om man vill spara batteri men jag vill ha konstant ljusstyrka på min telefon.
Que?
Var sitter sensorn?
Ställ in skärmen på 100% så har du full kräm.
Postad 28 januari 2008 - 07:48
När mobilen är uppfälld så glappar den lite hos mig om man trycker nedre hörnet åt vänster!
När den är stängd så känns det som om den glappar lite!
Så hur är era??
Ps: Kan någon lägga upp 3-teman till W910i...skulle gärna vilja ha den
Redigerat av xslyyx, 28 januari 2008 - 12:04.
Postad 28 januari 2008 - 16:16
Något annat som är lite störande med skärmen är den där ljussensorn som sitter på framsidan som drar ner ljusstyrkan på skärmen om det blir mörkare omgivning. Skitbra om man vill spara batteri men jag vill ha konstant ljusstyrka på min telefon.
Que?
Var sitter sensorn?
Ställ in skärmen på 100% så har du full kräm.
Senorn är den lilla vita pricken längst ner till höger om skärmen.

Postad 28 januari 2008 - 20:54
Postad 28 januari 2008 - 23:33
Ja som sagt var, sensorn är den vita lilla pricken till höger nedanför skärmen. Testa att sätta ett finger framför sensorn så ska du se att skärmen går ner i ljusstyrka. Det spelar ingen roll om man sätter belysningen på 100%, den går iaf ner i styrka så fort det blir mörkare belysning runt om. Detta borde som sagt var gå att stänga av tycker man...
Hade inte en aning om det och testade, precis som du skriver, med att sätta fingret för och...
inget hände!
Postad 29 januari 2008 - 16:27
Ja som sagt var, sensorn är den vita lilla pricken till höger nedanför skärmen. Testa att sätta ett finger framför sensorn så ska du se att skärmen går ner i ljusstyrka. Det spelar ingen roll om man sätter belysningen på 100%, den går iaf ner i styrka så fort det blir mörkare belysning runt om. Detta borde som sagt var gå att stänga av tycker man...
Hade inte en aning om det och testade, precis som du skriver, med att sätta fingret för och...
inget hände!
Sätt dig nära en lampa eller dyl och håll för sensorn så märker du det lättare...

Postad 29 januari 2008 - 23:25
Skulle vilja ta bort allt Kent-trams men det verkar knepigt...
En till fråga: När det ringer så verkar man inte kunna stänga av ljudet till ringsignalen. På min Nokia dök det upp ett altervativ "Ljud av" när det ringde. Jag hittar inget om detta i handboken. Verkar absurt om möjligheten inte finns?!?
Redigerat av erikla2002, 30 januari 2008 - 10:36.
Postad 30 januari 2008 - 15:16
Du trycker in någon av volymknapparna. DÅ stänger du av ringsignalen!
Gällande Kent-prylar låter det konstigt. Du ska ju kunna radera allt. Vill du sen ha tillbaka alla "fräcka" grejer är det bara att tot återställa luren!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar