Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-EP30, HD-EP35 HD DVD

1570 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 december 2007 - 12:26

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Tror inte det hjälper er då jag inte gjorde några konstigheter, men ivf:

1) Jag kopplade in nätverkskabeln (tror spelaren stod på utan någon skiva)
2) Gick in i Setup, valde Ethernet settings DHCP samt DNS till "On". Jag kör Comhem 24Mbit bredband.
3) Valde apply (eller liknande, kommer inte ihåg vad det hette)
4) Gick ur setup, och startade om spelaren
5) In i Setup -> Maintenance -> Update firmware
6) Ok på frågan ifall man vill uppdatera till "1.1/1.1".
7) Spelaren tuggar ca 30-45min (står Downloading xx/39 på displayen) sen några steg till. Allt automatiskt.
8) Spelaren stänger av sig när den är färdig.
9) Starta upp och sätt i skiva och titta på film....

BTW, Jag ställde aldrig klockan på spelaren.

/Simon

Redigerat av Saim, 20 december 2007 - 12:28.

Postad 20 december 2007 - 12:32

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Har förövrigt en denon 3808 med hdmi 1.3, så när jag har en hddvd film kan jag lämna lite omdömmen om den ^^

Kewl, det ser jag fram emot! :P

Postad 20 december 2007 - 12:55

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag har ställt klockan, och inställningarna är rätt till Ethernet med.
Men får det inte att fungera, för prova lite mer.

Har provar 5-6 filmer utan några som helst problem, är supernöjd med min nya HD spelare

Jag kör 5.1 analogt, component via först. till projektorn.

Postad 20 december 2007 - 13:01

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Hur lång tid tar den på sig att starta upp (samt att köra HD DVD respektive vanliga DVDs)? Hört rykten om att den iaf ska vara snabbare än E-1, men att det ändå tar runt 35-40 sekunder från att man tryckt på On-knappen...?

Postad 20 december 2007 - 13:25

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
"Hej

Jag kollade med säljavdelningen precis och det som gäller för Norden är de 5 filmerna.
Det var inte vad jag fick höra från början men det är tydligen så det är.

Hälsningar / Best regards
Mathias West

Nordic Service Assistant

TOSHIBA Information Systems | Sundbybergsvägen 1 | PO Box 1488 | SE-171 28 SOLNA | Fax +46 8 27 46 27 |
Direkt +46 8 734 46 73 | Mobil +46 73 719 37 72 | [email protected] | www.toshiba.se"
:P :)

Postad 20 december 2007 - 13:28

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Hifiklubben ringde mig förut. Min EP35 ligger och väntar på mig! Skönt att den kom in idag som de hade lovat.

Har en Onkyo TX-SR875 så jag kommer också att koda om de nya ljudformaten i förstärkaren. Ger lite omdömen sen på hur det fungerar (förhoppningsvis idag...senast imorgon).

Postad 20 december 2007 - 13:28

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Toshiba Tyskland erbjudande om 7 filmer (omfattande de två som är i UK boxen)

Postad 20 december 2007 - 14:02

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Jag har ställt klockan, och inställningarna är rätt till Ethernet med.
Men får det inte att fungera, för prova lite mer.

Har provar 5-6 filmer utan några som helst problem, är supernöjd med min nya HD spelare

Jag kör 5.1 analogt, component via först. till projektorn.

HK Perra: Du som kör analogt ut, kan du kolla vad som händer om du i setup ställer in Speakers att du t.ex. kör utan center (sätt till "None")? Får du då dialogen i front-högtalarna? (Lättast är kanske att dra ut Center-signalkabeln mellan förstärkaren och EP-35:an för att höra om dialogen hörs ifrån frontarna ifall den fortfarande skickar ut det till centern med denna inställning)
Kolla jättegärna detta även innan du uppgraderar FW, om du nu skulle göra det.
Å andra sidan, om din spelare nu fungerar klanderfritt så finns kanske ingen direkt anledning att uppgradera :P. Jag tror nu efter lite fungering att min spelare hade kommit i något konstigt state, och att det kanske bara hade räckt att köra "initialize" och starta om ett par ggr, vilket jag inte provade…

/Simon

Postad 20 december 2007 - 14:34

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Toshiba Tyskland erbjudande om 7 filmer (omfattande de två som är i UK boxen)

Exakt. Skickar ner mina papper i dag till Tyskland. Går det så går det, men som sagt så tror jag nog att de kräver tysk leveransadress. Har dock lusläst det tyska dokumentet, och det står inget krav om adress i just Tyskland. Så vi får helt enkelt vänta och se om det funkar eller ej. :P

Ang. uppdatering.

Jag gjorde följande med min spelare från allra första början.

1. Efter upppackning, satte jag igång den, och följde därefter anvisningarna i bruksanvisningen (så som att ställa in klockan, ethernet etc)

2. Kopplade in nätverkskablen och gick till - maintenance, "update" (före uppdateringen stod det 1.1/1.1. Numera visar spelaren 1.3/1.1. Alltså bevis på att den tankat ner och installerat den senaste släppta uppdateringen till just denna spelare). Allt som allt var spelaren uppdaterad och klar på ca 30min.

3. I med filmer för första gången, och allt funkar klockrent! :)

Redigerat av Unregistered52a88696, 20 december 2007 - 14:36.

Postad 20 december 2007 - 14:42

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Detta gör mig bara ännu mera sur på Toshiba Norden samt högskattelandet Sverige:

Erbjudande Amazon, $299 inkl 2 filmer i box

Motsvarande 2010 kr för en A35 i USA. Hemma 4998:-

Postad 20 december 2007 - 14:46

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
i U.S får man väl en Highend Onkyo stärkare för 5-6 tusen härligt land, men vi
har ju bra sjukvård istället som man kanske använder nån gång :P :)

Postad 20 december 2007 - 17:31

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
För dom som inte vill koppla upp sig:

Firmware

Postad 20 december 2007 - 17:49

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
tackar för den. Av någon anledning så fungerar det inte att uppdatera via nätet. Får felmeddelandet "found no out server" (eller liknande, minns inte exakt)

testade att koppla nätverkskabeln till förstärkaren och xboxen, och dem fungerar som dem ska...

Postad 20 december 2007 - 17:58

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Varsågod. Det går fruktansvärt långsamt dock. Får väl göra lite käk så länge då eller nåt :P

Postad 20 december 2007 - 22:44

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå varför dom är så högt prissatta, jag menar 5000 kr för en EP35 låter väldigt saftigt om dom nu ska konkurrera ur Blu-Ray. Nånstans runt 3500 hade nog alla tjänat på. Det känns som en "dumsnål" strategi från Toshiba. Det rensar ju bort den stora massan, och kvar blir bara några få entusiaster tyvärr.

Postad 20 december 2007 - 22:48

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
EP30 får du för 3990 och E1.a för 2500..

EP35 är en Highend maskin och 4990 är billigt skulle jag vilja säga jämfört med XE1
då!!

Postad 20 december 2007 - 23:01

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Jo att det är billigt jämfört med xe-1 kan jag köpa, men då är ju den överdrivet högt prissatt också. Men faktum kvarstår, den enda maskin som en vanlig "Svensson" eventuellt skulle titta på är E-1, som för övrigt kan fås för 2990 och inte 2500. Om detta med dom nya formaten ska slå igenom på riktigt, och priser på filmer och liknande ska sjunka/utbudet öka, så måste man ha den stora massan bakom sig och det går tyvärr inte med dagens svenska priser. Vill bara tillägga att jag själv är på väg att inhandla en E-1 så jag gnäller inte över formatet :P .

Postad 20 december 2007 - 23:16

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0

Tror inte det hjälper er då jag inte gjorde några konstigheter, men ivf:

1) Jag kopplade in nätverkskabeln (tror spelaren stod på utan någon skiva)
2) Gick in i Setup, valde Ethernet settings DHCP samt DNS till "On". Jag kör Comhem 24Mbit bredband.
3) Valde apply (eller liknande, kommer inte ihåg vad det hette)
4) Gick ur setup, och startade om spelaren
5) In i Setup -> Maintenance -> Update firmware
6) Ok på frågan ifall man vill uppdatera till "1.1/1.1".
7) Spelaren tuggar ca 30-45min (står Downloading xx/39 på displayen) sen några steg till. Allt automatiskt.
8) Spelaren stänger av sig när den är färdig.
9) Starta upp och sätt i skiva och titta på film....

BTW, Jag ställde aldrig klockan på spelaren.

/Simon

Vill bara bekräfta att ovan fungerar aldeles utmärkt... håller som bäst på med detta nu. 15/39 (...and counting. :P )

//Loofy

Postad 20 december 2007 - 23:18

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Jo att det är billigt jämfört med xe-1 kan jag köpa, men då är ju den överdrivet högt prissatt också. Men faktum kvarstår, den enda maskin som en vanlig "Svensson" eventuellt skulle titta på är E-1...

Sen måste man sätta allt i perspektiv också. Jämför dagens priser på HD-DVD maskiner med de DVD-spelare som var först ut på marknaden för ngr år sedan. Jämför sedan också vad en "liknande" Toshiba-mashin kostade för ca 1 år sedan, och du ser rätt så snabbt att priserna fallit väldigt väldigt mycket (i jämförelse hur det var när DVD'n skulle introduceras).

Sen är det inte lätt att vara med och slåss på den svenska marknaden. Man måste ha med sig att vi trots allt har världens högsta skattetryck med en moms på 25% + allt annat som svensken måste betala innan han kan ta pengarna ur plånboken. I USA t.e.x (som jag sett att man jämfört med tidigare här i tråden), där har man som högst 8.5% i moms, i vissa stater har man ingen moms alls. Givetvis blir det billigare utpris till konsumenterna då.

Det är som sagt väldigt svårt att se "billiga" och atraktiva priser i dagens Sverige, i och med att vi har det system vi har. Jag säger varken att det är fel eller rätt, dock måste man tyvärr ha detta med sig när man talar konsumentpriser i konungariket Sverige. :P

P.S.
Varför tror du jag och många andra väljer att köpa från Tyskland i stället? Givetivs för där är momsen billigare, och därför kostar inte varan lika mycket ut till konsument. Skulle även förvåna mig enormt om Toshiba själva har större marginaler på sina varor i Sverige jämfört med t.e.x USA och Tyskland.

Redigerat av Unregistered52a88696, 20 december 2007 - 23:23.

Postad 20 december 2007 - 23:23

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Så sant, så sant. Jag lämnar den här tråkiga diskussionen här och ser fram emot lite högupplösta bilder på duken istället. Alltid roligt med nya leksaker... :)

Postad 20 december 2007 - 23:26

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0
Tycker jag låter som ett strålande beslut. Helt klart betydligt roligare! :)

Postad 20 december 2007 - 23:51

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Bara jag som inte hittar någon server vid uppdateringen ? :s

Postad 21 december 2007 - 05:40

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Hmm jag har lite problem med min EP-35. Ibland ser bilden smått pixellerad och blockig ut, lite interlaced. Det mest uppenbara från tittavstånd är att text och menytext är taggig. Ibland startar den dock filmen som den skall och allt ser ut som det skall, men sen helt plötsligt när man laddar en ny film så går den till det fula läget igen. Mycket irriterande. Vid en första glans kan det se normalt ut från tittavstånd men titta lite närmare så ser man tydligt fenomenet. Jag har uppdaterat till 1.3, kör HDMI 1080p/24hz till projen. Min Pioneer Elite BDP-95FD har inga såna här problem så det är inte projen eller kabeln.

Redigerat av Drem, 21 december 2007 - 05:41.

Postad 21 december 2007 - 09:13

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Hmm jag har lite problem med min EP-35. Ibland ser bilden smått pixellerad och blockig ut, lite interlaced. Det mest uppenbara från tittavstånd är att text och menytext är taggig. Ibland startar den dock filmen som den skall och allt ser ut som det skall, men sen helt plötsligt när man laddar en ny film så går den till det fula läget igen. Mycket irriterande. Vid en första glans kan det se normalt ut från tittavstånd men titta lite närmare så ser man tydligt fenomenet. Jag har uppdaterat till 1.3, kör HDMI 1080p/24hz till projen. Min Pioneer Elite BDP-95FD har inga såna här problem så det är inte projen eller kabeln.

Ang FW 1.3, när jag uppdaterade stod det typ "1.1/1.1", det finns alltså de som uppgraderat "till 1.3/1.1". Kan det vara så att man bara kan uppgradera ett steg i taget (lätt för mig att testa iofs...bara att testa uppgradera igen), eller finns kanske 1.3/1.1 inte tillgänglig som direkt-download till spelaren, utan man måste ladda ner och bränna?

F.ö. har jag inte sett problemet du beskriver Drem, men å andra sidan har jag inte tittat så mycket än (hade annat för mig igår-kväll).

/Simon

Postad 21 december 2007 - 09:44

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0

Ang FW 1.3, när jag uppdaterade stod det typ "1.1/1.1", det finns alltså de som uppgraderat "till 1.3/1.1". Kan det vara så att man bara kan uppgradera ett steg i taget (lätt för mig att testa iofs...bara att testa uppgradera igen), eller finns kanske 1.3/1.1 inte tillgänglig som direkt-download till spelaren, utan man måste ladda ner och bränna?

F.ö. har jag inte sett problemet du beskriver Drem, men å andra sidan har jag inte tittat så mycket än (hade annat för mig igår-kväll).

/Simon

Jag gick från 1.1/1.1 direkt till 1.3/1.1 med den nerladdningsbara firmwaren som jag länkade till. 1.3 borde innehålla allt från dom tidigare firmwaren.

Postad 21 december 2007 - 11:10

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
När det gäller prissättningen så blir jag också sne som konsument. Det verkar som om Sverige är dyrast i europa när man kollar. det är inte bara att ep35 kostar 299 dollars på amazon. Man känner sig också lurad när alla andra länder har bättre ebjudanden vid tex antalet extra skivor. Tex innan prisfallet på amazon så ingick det 11 gratisskivor. Och då var redan priset bättre än i Sverige. Det kostar inte mer att frakta varor till Sverige än till något annat land. Markanden är global och blir bara mer global, att då svenska bolag tror att de kan ha fantasipriser så biter de sig själva i svansen.

Har för övrigt beställt en ep35 från hifiklubben, men att betala 150% mer än i USA tar emot av rena principskäl.

/Sam

Postad 21 december 2007 - 11:44

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Hur svåra brukar HiFi-klubben vara med att släppa demoex?
Finns en EP30 inom räckhåll och jag är ju lite stressig. Tror ni det finns någon chans att smöra till sig ett demoex eller det är dött lopp? Erfarenheter? :)

Postad 21 december 2007 - 11:57

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Hur svåra brukar HiFi-klubben vara med att släppa demoex?
Finns en EP30 inom räckhåll och jag är ju lite stressig. Tror ni det finns någon chans att smöra till sig ett demoex eller det är dött lopp? Erfarenheter? :)

Klart det går.....bara att knalla in och säga jag vill ha DEN....NU
:blink:

Postad 21 december 2007 - 12:05

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Är riktigt ###### sur nu! Spelar-****t spelar inte upp några HD-DVDs. Antingen kommer error on disk upp (på vissa skivor) eller så bara står den på Loading (ja, jag har väntat i 5 min, händer inget mer). Ska testa uppdatera FW nu, men förmodligen är läsaren kass. Så ###### surt.
Hoppas verkligen Hifi-klubben hinner få hem en annan spelare innan helgen....
F.ö. så är jag inte så ###### impad av spelaren, man måste ställa 24p manuellt för HD-DVDs, annars kör den DVD (PAL) också i 24Hz, vilket såklart leder till hack....
Suck, jag som trodde det skulle bli en kul kväll..

/Simon

Hur ställer du in 24fps manuellt??????
Väljer man inte bara output till up to 1080p/24 ....har jag missat nåt nu??

Redigerat av Unregistered4b026b86, 21 december 2007 - 12:06.

Postad 21 december 2007 - 12:22

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Är riktigt ###### sur nu! Spelar-****t spelar inte upp några HD-DVDs. Antingen kommer error on disk upp (på vissa skivor) eller så bara står den på Loading (ja, jag har väntat i 5 min, händer inget mer). Ska testa uppdatera FW nu, men förmodligen är läsaren kass. Så ###### surt.
Hoppas verkligen Hifi-klubben hinner få hem en annan spelare innan helgen....
F.ö. så är jag inte så ###### impad av spelaren, man måste ställa 24p manuellt för HD-DVDs, annars kör den DVD (PAL) också i 24Hz, vilket såklart leder till hack....
Suck, jag som trodde det skulle bli en kul kväll..

/Simon

Hur ställer du in 24fps manuellt??????
Väljer man inte bara output till up to 1080p/24 ....har jag missat nåt nu??

Man väljer precis som du säger "up to 1080p/24", men (ivf på v1.1/1.1) så kör den även PAL DVD i 24Hz då eftersom displayen klarar att visa 24Hz....så man får stoppa spelaren och ändra till "up to 1080p" manuellt. Otroligt korkat. Det står även bekräftat i manualen på flera ställen.
Jag har inte testat 1.3/1.1, så jag vet inte hur den beter sig...

/Simon

Postad 21 december 2007 - 12:28

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna testa om det har någon effekt när ni ändrar de analoga utgångarnas inställningar för vilka högtalare som finns tillgängliga?

Det jag har märkt är att det inte blir någon skillnad när jag t.ex. sätter Center till "None" och Sub till "None". Dvs dessa ljudkanaler mixas ändå inte in i frontarna ändå.

Skulle som sagt vara toppen om någon kunde testa det på sitt ex, så jag vet om det hjälper med annan Firmware resp om det kanske t.o.m. är fel på mitt ex (låter mer som mjukvaruproblem dock).

Tack på förhand!
/Simon

Redigerat av Saim, 21 december 2007 - 12:29.

Postad 21 december 2007 - 14:49

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Jag lyckades köpa demoexet på HiFi-klubben så nu har jag en HD-EP30 stående i hallen.
Återkommer med reflektioner :)

Postad 21 december 2007 - 15:15

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Min EP35 som jag beställde av hifiklubben i onsdags har nu dykt upp (snabbt :) ). Ska snart iväg och hämta den,

Får man HDMI kabel med?

Postad 21 december 2007 - 15:25

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

/Simon

Jag gick från 1.1/1.1 till 1.3/1.1 via direkt nedladdning via spelaren.

Jag hade stora problem när jag skulle testa en film. Provade Blood Diamond men efter en stunds loading så stod det "No disc". Så jag tog ut skivan och in igen. Då stod det efter ett tag att det inte var en DVD-skiva. Så jag provade en tredje gång. Då låste den sig i loading så jag höll inne power-knappen några sekunder så den stängdes av. Sen drog jag ut strömsladden och provade igen. Då fungerade det efter en väldigt lång stund.
Testade även med Transformers efter det och det fungerade klockrent. Tycker inte att den är märkbart snabbare än min HD-E1?

Jag skickade även ljudet bitstream så att min Onkyo TX-SR875 kodade av ljudet. Det fungerade finfint. Det kändes bra att få upp Dolby TrueHD på displayen :blink:
Men när man körde Dolby Digital Plus så lös en lite logga upp i vänstra nedre hörnet på displayen men det stod Dolby ProLogicIIx som huvud codec. Antar att det ska vara så, har inte orkat kolla i manualen än.

Spelaren känns lite instabil än så länge men annars är jag nöjd.

Min EP35 som jag beställde av hifiklubben i onsdags har nu dykt upp (snabbt :) ). Ska snart iväg och hämta den,

Får man HDMI kabel med?

Ja man får med en HDMI kabel.

Postad 21 december 2007 - 17:27

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Så, nu har jag uppdaterat spelaren och testat en näve filmer.
Först en fråga: När man kör 1080p/24hz, går det på något vis se att det verkligen är detta man får? Filmer rullar på och det ser ut att flyta bra, men jag ser ingen specifk information om att det faktiks är 24Hz. TVn visar inte heller vilken frekvens den jobbar med.

Nu till en snabb utvärdering:
Utsidan: Snygg, men lite plastig. Fläkten låter lite mer än i min gamla HD-E1.
Funktion: Känns lite snabbbare än min gamla HD-E1, man känner igen sig i alla menyer. Bara lite fler val.
Bild: Utmärkt bild, fast som ni ser på frågan så är jag ine helt säker på om jag får ut 24hz eller ej. Men det ser BRA ut.

Nu ska jag bara vänja mig vid att luckan sitter på höger sida istället för på vänster :)

Postad 21 december 2007 - 19:37

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Har typ precis kopplat in och hunnit leka lite med den.

Får inte ut 24hz till min tv :unsure: Måste vara för Toshiba inte har nån "Force 24hz" funktion. Tycker dock det flyter på bra ändån i 60hz.

Testa Batman Begins och den fungera utan problem. Ska prova flera filmer sen. Har inte uppdaterat den än men änsålänge gick det ju bra bra :)

Postad 21 december 2007 - 19:40

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Nu har även jag har fått uppdaterat min Firmware till 1.3

Men jag tycker ljudet är mycket lågt via 5.1 analogt, någon mer än jag som tycker detta el ??

Alla filmer har funkat kanon hos mig, inga som helst problem med detta...

Över lag är jag nöjd med spelaren :)

Postad 21 december 2007 - 19:44

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Vem kör med analogt nuförtiden, det e ju stenålders :)

Vilket verkar vara bäst sätt att uppdatera på, internet eller via skiva?

Är också nöjd med spelaren änsålänge :unsure:

Postad 21 december 2007 - 20:05

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Får inte ut 24hz till min tv :) Måste vara för Toshiba inte har nån "Force 24hz" funktion. Tycker dock det flyter på bra ändån i 60hz.

Hur märker du att den inte matar med 24hz? :unsure:

Postad 21 december 2007 - 22:51

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Så, nu har jag uppdaterat spelaren och testat en näve filmer.
Först en fråga: När man kör 1080p/24hz, går det på något vis se att det verkligen är detta man får? Filmer rullar på och det ser ut att flyta bra, men jag ser ingen specifk information om att det faktiks är 24Hz. TVn visar inte heller vilken frekvens den jobbar med.

Nu till en snabb utvärdering:
Utsidan: Snygg, men lite plastig. Fläkten låter lite mer än i min gamla HD-E1.
Funktion: Känns lite snabbbare än min gamla HD-E1, man känner igen sig i alla menyer. Bara lite fler val.
Bild: Utmärkt bild, fast som ni ser på frågan så är jag ine helt säker på om jag får ut 24hz eller ej. Men det ser BRA ut.

Nu ska jag bara vänja mig vid att luckan sitter på höger sida istället för på vänster :)

På min projektor (Epson EMP-TW2000) så kan man se i menyn vilken frekvens den tar emot så för mig fungerar 24hz alldeles utmärkt. Har väl inte märkt någon större skillnad mot innan. Har tittat för lite film än så länge för att kunna bedömma det. Tyckte det flöt på bra innan också.

Postad 22 december 2007 - 01:54

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Jag kör analogt 5.1 från både Toshiba HD-EP35 och en Pioneer Elite BDP-95FD in till ett sexkanaligt rörförsteg och ljudnivån ligger jättebra i alla kanaler så felet ligger nog i din stärkare.

EDIT: Hittade orsaken till felet jag hade innan med konstig deinterlacing. När spelaren tappar signalen till projen (t ex då jag via min switch byter till BDspelaren) så går spelaren automatiskt in i 1080i vilket visas i spelardisplayen. Sen när den får signal igen till projen så switchar den till 1080p, men där händer förmodligen någonting med signalen som inte stämmer och på projen ser jag då taggigheten igen. Lösningen är helt enkelt att trycka på HDMI igen på fjärren till projen. Kan vara så att jag får trycka både en och två gånger. Jaja, inte så farligt. Någon bugg i Toshibaspelaren. Nu funkar det iaf och jag är glad. Samma bildkvalitet som Pioneer BDP-95FD är det INTE, men det ser helt ok ut faktiskt för att komma från en budgetspelare. Bra att det kommer ständiga mjukvaruuppgraderingar också. Installerade 1.3 på min med cdskiva det första jag gjorde.

(Det är ej switchen som är felet eftersom felet kvarstår då jag flyttar HDMIkabeln direkt till spelaren utan att gå via switchen)

Redigerat av Drem, 22 december 2007 - 01:55.

Postad 22 december 2007 - 08:58

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Kan vara min förstärkare, men ska även berätta att kablarna som jag använder är av simpel model.

Någon som vet om H/K AVR7500 har problem med att köra analogt 5.1, eller om det är kablarna.
När pengar finns, köper jag supras kabel för analogt 5.1

Postad 22 december 2007 - 11:18

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Det verkar ju vara en hel del som kör analogt ut ifrån sina EP-35or som lätt kan testa, så jag bumpar min fråga. :)

Finns det någon vänlig själ som skulle kunna testa om det har någon effekt när ni ändrar de analoga utgångarnas inställningar för vilka högtalare som finns tillgängliga?

Det jag har märkt är att det inte blir någon skillnad när jag t.ex. sätter Center till "None" och Sub till "None". Dvs dessa ljudkanaler mixas ändå inte in i frontarna ändå.

Skulle som sagt vara toppen om någon kunde testa det på sitt ex, så jag vet om det hjälper med annan Firmware resp om det kanske t.o.m. är fel på mitt ex (låter mer som mjukvaruproblem dock).

Tack på förhand!
/Simon

Postad 22 december 2007 - 11:57

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Får inte ut 24hz till min tv :) Måste vara för Toshiba inte har nån "Force 24hz" funktion. Tycker dock det flyter på bra ändån i 60hz.

Hur märker du att den inte matar med 24hz? :lol:

För det står på TV:n :unsure: Man trycker på info knappen. Blir 60hz.

Postad 22 december 2007 - 17:06

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Har sett ett par filmer nu. Tycker bilden är grym, men framförallt ljudet. Skickar det via hdmi till min denon 3808 och det låter riktigt bra!

Det enda som är lite störande är starttiden, men det går att leva med. Kanske inte ultimat om man ska använda den som cd-spelare, men annars väldigt bra spelare som klarar det mesta.

Postad 22 december 2007 - 17:18

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0

Det verkar ju vara en hel del som kör analogt ut ifrån sina EP-35or som lätt kan testa, så jag bumpar min fråga. :)

Tack på förhand!
/Simon

SORRY jag skulle testat det igår. Jag återkommer när jag kör igång projen ikväll!

Postad 22 december 2007 - 17:40

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Angående de där gratisfilmerna vid köp av en spelare, tror ni man kan skicka in till svenska delen och få sina filmer även om man köpt spelaren i Tyskland? Antar att man bara ska skriva in serienummer på spelaren?

Postad 22 december 2007 - 20:28

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Tack på förhand!
/Simon

Jaha, det visade sig vara inkompetens bakom fjärren som var det stora problemet! Jag skyller på att klockan var sent (och att jag var lite sur på spelaren för tillfället och förmodligen inte gav den så mycket chans :( ).
Läser man manualen lite noggrannare så står det nämligen under instruktionen för högtalarinställning en note om att dessa inställningar endast blir aktiva då man ställt SPDIF till PCM (dvs ej Bitstream som är default).
Fick syn på detta idag (efter att jag köpt en SPDIF-kabel (dock en billig från Kjell, så det går ju att lämna tillbaka)), och visst fungerade det efter att jag ändrat till PCM! Nu får äntligen basen fart på tavlor och grannar igen!
Detta firades BTW med Oompa Lompus sång för Augustus Gloop i True HD :lol: !

SORRY jag skulle testat det igår. Jag återkommer när jag kör igång projen ikväll!

Ingen fara, är ju bara att man är så *#¤%a otålig när man inte får rätt på nya prylar :lol:.

Ha det!
/Simon

Redigerat av Saim, 22 december 2007 - 20:45.

Postad 23 december 2007 - 00:04

Nuts
  • Nuts
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Undrar om man ska ta och hoppa på HD DVD tåget och köpa en HD-EP35.
Har varit helt på det klara med att det skulle bli en bluray för min del innan.
För visst är det så att HD DVD är helt regions fritt ? och inte bluray....
Det är en övervägande faktor för min del.. finns eller kommer det någon firmware som gör sd dvd delen på spelaren "regfri" med?? Tycker mig ha läst om sådana firmwares till andra Toshiba modeller.

Postad 23 december 2007 - 00:45

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Undrar om man ska ta och hoppa på HD DVD tåget och köpa en HD-EP35.
Har varit helt på det klara med att det skulle bli en bluray för min del innan.
För visst är det så att HD DVD är helt regions fritt ? och inte bluray....
Det är en övervägande faktor för min del.. finns eller kommer det någon firmware som gör sd dvd delen på spelaren "regfri" med?? Tycker mig ha läst om sådana firmwares till andra Toshiba modeller.

Japp, det stämmer att HD DVD är regionsfritt och det är helt klart en stor fördel jämfört med Blu-ray. Jag tror tyvärr inte det finns någon firmware till HD-EP35 för sd dvd delen utan det gäller endast deras äldre modeller.
Men det är nog inte omöjligt att det kommer även till denna modell någon gång i framtiden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.