Call Of Duty 4 Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- |
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan |
Call of Duty 4 : Modern Warfare (3032 inlägg)
|
14 år sedan |
Call of Duty 4: Modern Warfare (256 inlägg)
|
15 år sedan |
call of duty 4 (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 21 November 2007 - 19:30
Postad 21 November 2007 - 20:10
Kan det vara nya "uppdateringen" som ställer till det?
// psn-id: smukko
Redigerat av Peter M-F, 21 November 2007 - 20:11.
Postad 21 November 2007 - 21:27
http://forums.xbox.c...1/ShowPost.aspx
Postad 21 November 2007 - 22:16
Postad 22 November 2007 - 12:40
Så, l2ickard, Vad vill Du höra, eller snarare inte höra i bakgrunden om du är min motståndare?Hehe värsta var igår när det var nån som spelade nån jäkla smörpop låt i bakgrunden hur högt som helst på repeat och satt och sjöng med precis hela tiden...man blir aningen irritered och iom det mer lättdödad...idioter
För nu har jag också skaffat ett headset!
Postad 22 November 2007 - 12:52
Så, l2ickard, Vad vill Du höra, eller snarare inte höra i bakgrunden om du är min motståndare?Hehe värsta var igår när det var nån som spelade nån jäkla smörpop låt i bakgrunden hur högt som helst på repeat och satt och sjöng med precis hela tiden...man blir aningen irritered och iom det mer lättdödad...idioter
Vad jag vill höra är när du beklagar dej efter jag dödat dej för 10e gången i rad
Postad 22 November 2007 - 12:55
Vad jag vill höra är när du beklagar dej efter jag dödat dej för 10e gången i radKan tyvärr inte avslöja något mer angående vad jag inte vill höra
Då får det bli lite tysksmörpop mellan mina grymtningar och skrik om NÅÅÅÅD!
Postad 22 November 2007 - 13:51
Vad jag vill höra är när du beklagar dej efter jag dödat dej för 10e gången i radKan tyvärr inte avslöja något mer angående vad jag inte vill höra
Jag har också införskaffat ett headset och jag försökte t o m snacka lite med dig igår när vi spelade ihop men det verkar inte som om du hörde.....eller så sket du bara i det...
Postad 22 November 2007 - 14:17
Jag har ju ett blåtand till mobben, men det verkar inte lira nått vidare med PS3an, funkade förut men inte längre
Postad 22 November 2007 - 14:22
Vad har ni skaffat för headset?
Jag har ju ett blåtand till mobben, men det verkar inte lira nått vidare med PS3an, funkade förut men inte längre
Jag köpte ett SE HBH-702,
hoppas att det funkar iaf.
Det übergamla (HBH-15, säkert det första Ericsson BT handsfreet) jag letade fram från förrådet hittades av PS3:an men gick inte att aktivera i Voice inställningarna.
Postad 22 November 2007 - 16:00
Jag har också införskaffat ett headset och jag försökte t o m snacka lite med dig igår när vi spelade ihop men det verkar inte som om du hörde.....eller så sket du bara i det.......måste kolla det där med någon ikväll om det är något fel på mitt headset....
Jag hörde dej en gång riktigt klart ute i lobbyn, sen hörde jag bara en massa jidder/brus. Men jag tror inte du hörde mej när jag prata för du svarade inte iaf
Postad 22 November 2007 - 16:02
Ser ni mig online så skicka gärna en invite så jag också får vara med och spela.
Postad 22 November 2007 - 16:06
Jag försökte komma in ca 30 min igår och gav sedan upp.Verkar som enda sättet för mig att lyckas komma in i en online-match är om jag blir invitad, men igår fungerade inte ens det då jag försökte tacka jag till Kongomannens invite.
Ser ni mig online så skicka gärna en invite så jag också får vara med och spela.
Har gått bra tidigare, dock inte på releasedagen.
Annars har det funkat "smärtfritt", fel att säga iofs men har kommit in iaf!
Postad 22 November 2007 - 18:19
Verkar som enda sättet för mig att lyckas komma in i en online-match är om jag blir invitad, men igår fungerade inte ens det då jag försökte tacka jag till Kongomannens invite.
Jag har "inga" problem att komma in i en match. Det funkar för det mesta direkt, har du kollat att du inte har några routerproblem? Jag har "forwardat" följande portar till min ps3: 80,443,5223,3478,3479 och 3658.
Postad 22 November 2007 - 19:32
I övrigt så finns det en utmaning i clantråden från en annan clan och spelare (6 st) måste bestämmas senast idag klockan 21 så folk bör anmäla sitt intresse.....
Postad 22 November 2007 - 19:33
Vad har ni skaffat för headset?
Jag köpte ett Jabra 125....det som man får med till warhawk......sen var jag iofs och köpte att stereobluetoth-headset från ericsson idag så jag ska pröva om det funka för då skickar jag tillbaka jabrat....
Postad 22 November 2007 - 22:27
Enbart rösterna i headsetet,och inga röster från tvn?
är det stor kvalitétsskillnad på headset?
ett par för 500kr räcker gott och väl?
Var inne och lirade lite med HMF,det var kul.
Måste fixa headset.
I stort sett bara spelat deathmatch,alla mot alla hittills.
Känns trist att spela team när man inte kan tjöta tillbaka.
Edit. Hyvonen på PSN
Redigerat av Unregistered855fa694, 22 November 2007 - 22:40.
Postad 23 November 2007 - 01:09
Nu till min COD-relaterade fråga: Hur kikar man runt hörnen? I singleplayer springer ens teammates runt och gör det hela tiden. Jag kör dafault-kontroller.
Tacksam för svar
/pumas
Redigerat av pumas, 23 November 2007 - 01:09.
Postad 23 November 2007 - 02:58
Nu till min COD-relaterade fråga: Hur kikar man runt hörnen? I singleplayer springer ens teammates runt och gör det hela tiden. Jag kör dafault-kontroller.
Tacksam för svar
/pumas
Det finns inget spec sätt att kolla runt hörn, du får gå och titta fram helt enkelt med den analoga spaken.
Postad 23 November 2007 - 12:28
Tacksam för svar
/pumas
Det finns inget spec sätt att kolla runt hörn, du får gå och titta fram helt enkelt med den analoga spaken.
Aha, man får alltså strafea (stavning?) fram och tillbaka? Går inte att leana (stavning?) ala S.W.A.T?
Postad 24 November 2007 - 01:33
Postad 24 November 2007 - 03:18
Aha, man får alltså strafea (stavning?) fram och tillbaka? Går inte att leana (stavning?) ala S.W.A.T?
Precis
Postad 24 November 2007 - 11:49
Postad 24 November 2007 - 12:10
COD är en shooter och ingen tactical shooter. Tack och lov, hålla reda på andra när man knappt håller reda på sig själv i SP.Är inte spelmotorn i Rainbow 6 Las Vegas bättre? COD4 känns simpel, ingen styrning över teamet i SP, ingen "titta runt hörnet" funktion. Dessutom var SP ruskigt kort.
Postad 24 November 2007 - 12:17
Postad 24 November 2007 - 12:24
Vad kör ni med för sensetivity? Jag tycker det är omöjligt att sikta med något annat än low. Iaf online när man inte har så fint autoaim. Skulle vilja ha ett steg mellan low och medium men det finns ju inte =(
De finns ju "Custom" tt välja, där har du en steglös inställning.
=)
Postad 24 November 2007 - 14:22
Ja jag har tv som klarar 1080p
Postad 24 November 2007 - 14:50
720p och 1080i är den upplösning som kan användas. Testa och bocka av 720p i PS3ans inställningar om du nu inte kan få ut 1080i. Men jag antar att du inte kommer märka någon skillnad.Klarar spelet 1080p? För att när jag spelar blir de bara 720p. Hur gör jag för att få den att spela upp i 1080p?
Postad 24 November 2007 - 15:15
Vad kör ni med för sensetivity? Jag tycker det är omöjligt att sikta med något annat än low. Iaf online när man inte har så fint autoaim. Skulle vilja ha ett steg mellan low och medium men det finns ju inte =(
De finns ju "Custom" tt välja, där har du en steglös inställning.
=)
njaaa.. när man väljer den finns det ju inget steg mellan low och medium.. bara mellan medium och high osv. Eller har jag missat nått?
Postad 24 November 2007 - 16:40
720p och 1080i är den upplösning som kan användas. Testa och bocka av 720p i PS3ans inställningar om du nu inte kan få ut 1080i. Men jag antar att du inte kommer märka någon skillnad.Klarar spelet 1080p? För att när jag spelar blir de bara 720p. Hur gör jag för att få den att spela upp i 1080p?
Fel, går att köra 1080p. Du måste bocka av de andra upplösningarna i XMB.
Postad 24 November 2007 - 17:50
Postad 24 November 2007 - 18:06
Postad 25 November 2007 - 00:11
Men det lär du se.
Postad 25 November 2007 - 19:10
ang. blåtandsheadset...får man bara voicechatten i snäckan?
Enbart rösterna i headsetet,och inga röster från tvn?
är det stor kvalitétsskillnad på headset?
ett par för 500kr räcker gott och väl?
Var inne och lirade lite med HMF,det var kul.![]()
Måste fixa headset.
I stort sett bara spelat deathmatch,alla mot alla hittills.
Känns trist att spela team när man inte kan tjöta tillbaka.
Edit. Hyvonen på PSN
Va inne på Elgiganten och köpte ett par SE HBHPV702 för 199:-, funkar alldeles utmärkt och man slipper alla snorungar som sitter och gapar då mitt ligger på bordet.
Postad 26 November 2007 - 08:06
Försvinner alla vapen, perks och challanges och man får börja om från början igen?
Postad 26 November 2007 - 08:45
Är det nån som har koll på vad som händer vid prestige mode?
Försvinner alla vapen, perks och challanges och man får börja om från början igen?
Som jag har uppfattat det så får man välja om man vill börja om igen eller inte.......
Angående något annat så spelade jag med alterswede igår och han stod och sköt med 50 kaliberbössan......oj oj oj vad den låter mäktig. Jag måste upp i level så jag får tillgång till den.....
Postad 26 November 2007 - 09:58
Är det nån som har koll på vad som händer vid prestige mode?
Som jag har uppfattat det så får man välja om man vill börja om igen eller inte.......
Angående något annat så spelade jag med alterswede igår och han stod och sköt med 50 kaliberbössan......oj oj oj vad den låter mäktig. Jag måste upp i level så jag får tillgång till den.....
Ja .50 cal är utan tvekan den grymmaste!
Postad 26 November 2007 - 14:37
när får man den???
Postad 26 November 2007 - 20:08
Gillar du "musiken" i COD4:s huvudmeny?
Jag diggar den och du kan höra mer av den om du ser filmen "Deja Vu" med Denzel Washington (IMDB). En bra thriller med sci-fi inslag och trevligt soundtrack inklusive COD 4:s main theme!
Kompositören till "Deja Vu" och "COD4 main theme" Harry Gregson-Williams har skrivit både filmmusik och spelmusik (Wikipedia).
See you out there...
/Callsign Jonzy
PS. Satt och kliade mig i huvudet första gångerna jag körde COD4 - "den musiken har jag hört förut, men var?" :-)
Redigerat av jonzy, 26 November 2007 - 20:14.
Postad 26 November 2007 - 20:48
t.ex: ger double tap mer skada än stopping power under samma tidsmängd?
Postad 27 November 2007 - 18:12
Ett litet off-topic tips:
Gillar du "musiken" i COD4:s huvudmeny?
Jag diggar den och du kan höra mer av den om du ser filmen "Deja Vu" med Denzel Washington (IMDB). En bra thriller med sci-fi inslag och trevligt soundtrack inklusive COD 4:s main theme!
Kompositören till "Deja Vu" och "COD4 main theme" Harry Gregson-Williams har skrivit både filmmusik och spelmusik (Wikipedia).
See you out there...
/Callsign Jonzy
PS. Satt och kliade mig i huvudet första gångerna jag körde COD4 - "den musiken har jag hört förut, men var?" :-)
Vad heter låten på det soundtracket som är main theme i COD4?
Postad 27 November 2007 - 18:25
står bara och tuggar.. "loading gemsettings" och så låter det konstigt ur högtalarna..
Postad 28 November 2007 - 07:21
Jaja, ikväll skall jag iaf köpa spelet. Igår hade jag bara lånat hem ett.
Men fy vad svårt det är. Man blir ju skjuten från alla håll. Tar nog ett tag att lära sig banorna, de är ju lite mer komplicerade än Warhawk tex. Om man spelar själv online finns det några tipps om vilket vapen man skall ha? Fattade inte heller hur det funkar med liv, kan man hitta nått "medic-pack" på banan eller healas man som i singleplayer?
Jaja, efter 2 timmar igår kväll var man fast, så nu får man lägga warhawk på hyllan i väntan på ett expansions pack.
Postad 28 November 2007 - 07:32
någon annan som inte lyckas komma in på onlinedelen?
står bara och tuggar.. "loading gemsettings" och så låter det konstigt ur högtalarna..
Gick bättre än vanligt att komma in igår,
det var dock runt 2130 tiden.
Jag kom in igår utan problem, tar lite tid innan det är laddat. Sen laggade spelet en aning i spelläget, tror inte det beror på min uppkoppling. De kanske hade lite tjall på serveravdelningen hos COD.
Jaja, ikväll skall jag iaf köpa spelet. Igår hade jag bara lånat hem ett.
Men fy vad svårt det är. Man blir ju skjuten från alla håll. Tar nog ett tag att lära sig banorna, de är ju lite mer komplicerade än Warhawk tex. Om man spelar själv online finns det några tipps om vilket vapen man skall ha? Fattade inte heller hur det funkar med liv, kan man hitta nått "medic-pack" på banan eller healas man som i singleplayer?
Jaja, efter 2 timmar igår kväll var man fast, så nu får man lägga warhawk på hyllan i väntan på ett expansions pack.
Man självläker, praktiskt nog.
Tar man några hits och klarar sig är det bara att kasta sig i skyddsläge snarast!
Några sekunder senare är man klar som kanonmat igen.
Jag körde mycket med MP5:an.
Sen blev det en hel del med M4:an.
Nu har jag börjat köra med M16.
Lite surt att den inte är helauto men träffar man bra skadar den faktiskt en del!
Postad 28 November 2007 - 09:13
Postad 28 November 2007 - 17:56
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
.-*- Min Hembio Clan -*-.
1 bild
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler