Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon AVR-3808 Gruppköp

525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 December 2007 - 12:50

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Just nu upp-packat: Black and White, för mig och Zeliarden

Bifogad fil  PC130077.JPG   78.54K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Kettricken, 13 December 2007 - 12:51.

Postad 13 December 2007 - 13:13

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Men ... har ni inte kopplat upp dem än !!! Hehehe ... var just och hämtade min !!

Bara så ni andra skall veta så är det Schenker som kör ut dem. Eller på tredje dagen så ringer ni till ert närmaste Schenker kontor, anger ert fraktnummer, de får sedan översätta nummret till sitt egna system(går fort gjorde de itelefon medans jag väntade) och ni kan åka och hämta paketet på utlämningsstället.

Hälsningar Torim

Postad 13 December 2007 - 13:16

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Grattis :unsure:

När var det era skickades? Måndags?

Nu tycker jag du ska koppla in din förstärkare och njuta! Njut över ljudet, men även att över att plånboken inte bantat så mkt :D

Postad 13 December 2007 - 13:19

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Grattis :unsure:

När var det era skickades? Måndags?

Nu tycker jag du ska koppla in din förstärkare och njuta! Njut över ljudet, men även att över att plånboken inte bantat så mkt :D

De sändes den 11/12 på tisdag- kvällen, så transporten gick fort

Postad 13 December 2007 - 13:41

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Mina två har också kommit... Skall åka och hämta dem imorgon när jag kommer hem från Norge...... :D

Snabbt Jobbat!

Postad 13 December 2007 - 14:15

Brelle
  • Brelle
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Humm, har följt denna tråden ett tag och man blir ju knappt avis när man ser hur det går för er, varför saknas alltid degen vid fel tillfällen!? ;o)

Hoppas verkligen att ni blir nöjda med maskinerna, denna står högt upp på min önskelista. Min gamla 3801 skulle behövas uppgraderas en smula och denna verkar kanon. Ser fram emot att läsa vad ni tycker om denna modellen när ni hunnit pilla och lyssna lite.... lyllos Er! ;o)

// Inge Avis :D

Postad 13 December 2007 - 15:31

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej på er,

Följande skall ha skickats idag:
Buck Rogers
Coca
roger.n
Stormh

Följande betalningar har inkommit till Hifi-regler, de finns inte i lager(svarta):
Macramatic
evil_nike
Vilka mer som skulle ha svarta har betalt in ??

Följande betalningar saknas, sakerna finns i lager(Silver):
Kemi
Lothar
MotoFast
ZorroZZ

De har ännu inte fått in fler svarta enheter....

Hälsningar Torim

Redigerat av Torim, 13 December 2007 - 15:33.

Postad 13 December 2007 - 15:49

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Jäkla Nordea....! Att det alltid ska gå i krypfart. Jag var inne hos dem förra fredagen och betalade in och fick att det skulle ta 3 bankdagar. Pengarna är dragna på kontot osv så de lär väl dyka upp snart men att det ALLTID ska ta sån tid!

Postad 13 December 2007 - 16:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Varför måste alla gå till bankkontoret och göra detta? Är det bara på swedbank som har överföringar till utlandet på internetbanken?

Och usch vad avis jag är på alla, jag vill också ha en :D

Postad 13 December 2007 - 16:38

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Varför måste alla gå till bankkontoret och göra detta? Är det bara på swedbank som har överföringar till utlandet på internetbanken?

Och usch vad avis jag är på alla, jag vill också ha en ;)

Nej då, Handelsbanken funkade fint med ... Klockrent !!

Postad 13 December 2007 - 19:16

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Stor besvikelse .......
Packade just upp min, visar sig att SCHENKER måste ha tappat min låda i backen, vänster sida plåten på enheten är tilltryckt och buklad, trafos sitter där framme på sidan, ser ut som om det är den som knycklat till enheten.
Försökte ringa SCHENKER men de svarade inte !!!!
LOL SUPER LOL, gissa vem jag skall ringa i morrn. Blir inte ett trevligt samtal för dem !!!

Hälsningar Torim

Postad 13 December 2007 - 20:04

MotoFast
  • MotoFast
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej på er,

Buck Rogers
Coca
roger.n
Stormh

Följande betalningar har inkommit till Hifi-regler, de finns inte i lager(svarta):
Macramatic
evil_nike

Kemi
Lothar
MotoFast
ZorroZZ

Hälsningar Torim

Jag var ju lite sen och hänga på (9dec) fick ordererkännande, faktura och betalningsanvisningar på kvällen den 10:e, betalade direkt, pengarna dragna på kontot den 11:e så dom borde ju vara på deras konto imorgon (14:e)
;)

// MotoFast

Redigerat av MotoFast, 13 December 2007 - 20:05.

Postad 13 December 2007 - 20:05

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Stor besvikelse .......
Packade just upp min, visar sig att SCHENKER måste ha tappat min låda i backen, vänster sida plåten på enheten är tilltryckt och buklad, trafos sitter där framme på sidan, ser ut som om det är den som knycklat till enheten.
LOL SUPER LOL, gissa vem jag skall ringa i morrn. Blir inte ett trevligt samtal för dem !!!

Hälsningar Torim

Din stackare! Det var du verkligen inte värd... lider med dig.. Lycka till! Give em hell ;-)

Postad 13 December 2007 - 20:21

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Stor besvikelse .......

Hälsningar Torim

Ingen synlig skada på utsidan av kartongen då?
Skall vara noga att kontrollera innan jag signar av leveransen.

Postad 13 December 2007 - 20:25

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Upptäckte att mina kablar var för tjocka.
Blir att handla banankontakter imorgon.

Hur gör ni med plastbiten-gallret på toppen av receivern. Tar ni bort den?

Postad 13 December 2007 - 20:31

ZorroZZ
  • ZorroZZ
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej på er,

Buck Rogers
Coca
roger.n
Stormh

Macramatic
evil_nike

Kemi
Lothar
MotoFast
ZorroZZ

Hälsningar Torim

Jag var ochså lite sen att hänga på. Har fått bekräftels att banken genomfört min inbetalning den 11:e och att det tar normalt 3 arbetsdagar, så pengarna borde vara på deras konto imorgon 14:e.

Mvh / ZorroZZ

Postad 13 December 2007 - 23:10

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Upptäckte att mina kablar var för tjocka.
Blir att handla banankontakter imorgon.

Hur gör ni med plastbiten-gallret på toppen av receivern. Tar ni bort den?

Plasten skall väll vara där? Har med värmen att göra har jag för mig.

Postad 14 December 2007 - 09:23

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Har fått följande status på mitt paket både igår klockan 15.20 och inatt klockan 3.32

"The package is seized in the entrance of the partner country."

eller för den som föredrar tyska

"Das Paket ist im Eingang des Partnerlandes erfasst."

Betyder det att den sitter i tullen? Eller är den framme vid någon station?

Ps. Tråkigt att höra Torim, hoppas det löser sig bara! Ds.

Postad 14 December 2007 - 10:03

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej på er alla !!

Är lite putt, när man har så höga förväntningar på att få greja lite så blir det inte så .....

Följande skriver hifi-regler:

Please tell all the customers that they should open the parcel before they sign up the deliveryservice. And when anything is not allright they should not accept the delivery. This is very important.

Ps. Säg att vi haft trasiga enheter..

Hälsningar Torim

Postad 14 December 2007 - 10:21

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Har fått följande status på mitt paket både igår klockan 15.20 och inatt klockan 3.32

"The package is seized in the entrance of the partner country."

eller för den som föredrar tyska

"Das Paket ist im Eingang des Partnerlandes erfasst."

Betyder det att den sitter i tullen? Eller är den framme vid någon station?

Ps. Tråkigt att höra Torim, hoppas det löser sig bara! Ds.

"erfasst" betyder i detta fall "mottaget"

Postad 14 December 2007 - 10:53

rotsa
  • rotsa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Uj Torim,

Fasen vad surt, du om någon hade varit värd en leverans utan strul...

Nu blir jag lite nervös, jag var och hämtade min enhet hos Schenker imorse men inte packade jag upp på plats som man skulle, läste det först nu. Nu ligger den i bagageluckan på bilen och väntar på att jag skall åka hem.
Huga, måste gå och kolla på lunchen så att den ser ok ut.

Rotsa

Postad 14 December 2007 - 11:37

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej på er alla !!

Är lite putt, när man har så höga förväntningar på att få greja lite så blir det inte så .....

Följande skriver hifi-regler:

Please tell all the customers that they should open the parcel before they sign up the deliveryservice. And when anything is not allright they should not accept the delivery. This is very important.

ÄR DET MINSTA LILLA SKRÅMA PÅ UTSIDAN SKRIV INTE PÅ; FÖRRÄN NI ÖPPNAT OCH KOLLAT DEN.....

Ps. Säg att vi haft trasiga enheter..

Hälsningar Torim

Postad 14 December 2007 - 11:43

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jag ska under lunchen åka ut och hämta min maskin. Hoppas den är ok....återkommer.

Verkligen surt att höra Torim om det som har hänt.
Hoppas allt ordnar sig nu!

Jag vill ge ett stor tack till Torim för all den tid han har lagt ner för denna gruppköp.

Postad 14 December 2007 - 11:50

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Får man ett mail eller så när maskinen är framme?

Postad 14 December 2007 - 11:59

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Nej inget mail, men Schenker skall ringa dig !! Men du kan föregå dem och ringa och kolla på 3:e dagen efter du fått tracking nummer....

Hälsningar Torim

Postad 14 December 2007 - 12:01

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Inget mail utan jag ringde min närmaste Schenker kontor. Gå in på schenker.se så hittar du alla kontoren.

Postad 14 December 2007 - 12:17

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Tråkigt att höra att maskinen var trasig... :wub:

Är det några nya på listan som får sina skickade idag? :D :P

Postad 14 December 2007 - 14:59

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Dagens skickade enheter är:

Tjorgensborg
MotoFast
ZorroZZ

Lothar, mailade och frågade om de fått din betalning, får se när de svara.

Redigerat av Torim, 14 December 2007 - 15:01.

Postad 14 December 2007 - 15:28

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Synd att man inte såg detta innan jag hämtade ut mina. första jag öppnade var skadad. hela sidan (trafosidan) är tilltryckt (syns inget på paketet iofs). Det har till och med blivit märken efter trafon (två vassa hörn). Kopplade in förstärkaren, och den startar. Dock så går den inte att sätta i Standby plus att standbyknappen inte lyser........ :P

Torim, försöker ta kontakt med dig via mobil.....

Har inte öppnat låda två än.....

Postad 14 December 2007 - 15:52

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Synd att man inte såg detta innan jag hämtade ut mina. första jag öppnade var skadad. hela sidan (trafosidan) är tilltryckt (syns inget på paketet iofs). Det har till och med blivit märken efter trafon (två vassa hörn). Kopplade in förstärkaren, och den startar. Dock så går den inte att sätta i Standby plus att standbyknappen inte lyser........ :P

Torim, försöker ta kontakt med dig via mobil.....

Har inte öppnat låda två än.....

Låter exakt som med min, när det gäller bucklorna men min gick igång och lyser.
Heep... Har våra enheter åkt på samma pall som vält eller ....
Slut destinationen var ju samma för oss båda och de skickades samtidigt.

Hälsningar Torim

Redigerat av Torim, 14 December 2007 - 15:57.

Postad 14 December 2007 - 16:06

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Den andra förstärkaren har klarat sig bättre, men man kan se att den vält den med för frigoliten är skadad. Inga märken i förstärkaren dock....

Postad 14 December 2007 - 16:10

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Den andra förstärkaren har klarat sig bättre, men man kan se att den vält den med för frigoliten är skadad. Inga märken i förstärkaren dock....

Det var ju tur det ... Kettricken hade samma på sina, frigoliten var trasig invändigt.
Frågan är om de vält hela pallen i någon omlastning på väg till Sverige ....

/Torim

Postad 14 December 2007 - 16:16

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

Tjorgensborg
MotoFast
ZorroZZ

Okej, tack. Enligt vad det står på mitt internet konto så försvann pengarna den 10/12 så de borde ju kommit egentligen.

Hur lång tid säger de att de ska ta? Vad jag har kunnat få fram på Nordea så får det inte ta mer än 6 dagar. På det kvittot jag fick när jag var på banken och betalade så står det den 7/12 så eftersom det är den 14/12 idag så har det ju gått 7 dagar med den två dagars helg så är inte pengarna inne på måndag så har de brutit mot reglerna om jag förstått det rätt?

Redigerat av Lothar, 14 December 2007 - 16:38.

Postad 14 December 2007 - 17:23

coolbud
  • coolbud
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej Torim

Först av allt måste jag säga att om det var någon som skulle få smärtfri leverans så var det du, jag lider verkligen med dig.

Sedan vill jag åter igen tacka för det bra arbete du gjort på att ordna detta gruppköp, leverantören Hifi-Regler har skött sig exemplariskt enligt min utsago. Min receiver står i vardagsrummet utan synliga skador, får vänta tills imorgon med att koppla in den för ikväll e det after work... :wub:

Tyvärr har transportören skött sig sämre men jag tror som lite plåster på såren att det inte spelar roll vem man än anlitar, olyckor händer. Det är dock dåligt att de inte tagit på sig detta innan de lämnar ut godset om det är så uppenbart. Mitt råd till er är att klaga gemensamt så att de ser att det inte rör sig om enstaka individer (som kanske försöker få ut ersättning pga ånger eller annat) och att de kanske då kan se att det är från samma pall.

Vilket fall som helst så önskar jag er lycka till i att få ersättningsexemplar. Torim, din är väl svart? Då lär du ju få vänta till februari i värsta fall. :P

Postad 14 December 2007 - 17:26

MotoFast
  • MotoFast
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tjorgensborg
MotoFast
ZorroZZ

Okej, tack. Enligt vad det står på mitt internet konto så försvann pengarna den 10/12 så de borde ju kommit egentligen.

Hur lång tid säger de att de ska ta? Vad jag har kunnat få fram på Nordea så får det inte ta mer än 6 dagar. På det kvittot jag fick när jag var på banken och betalade så står det den 7/12 så eftersom det är den 14/12 idag så har det ju gått 7 dagar med den två dagars helg så är inte pengarna inne på måndag så har de brutit mot reglerna om jag förstått det rätt?

Det skall aldrig ta mer än 3 bankdagar om det inte blivit något fel, några av oss betalade ju den 11:e och dessa enheter blev skickade idag... förr i tiden höll ju bankerna på pengarna lite extra länge enbart för att käna pengar på räntan... men det var ju förr det...

// MotoFast

Postad 14 December 2007 - 17:39

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Tjorgensborg
MotoFast
ZorroZZ

Jag gjorde min överföring i 6/12 den gick iväg den 7/12 och 12/12 kom dom fram. SEB säger att det kan ta upp till 6dagar (bankdagar) men oftast går det fortare till Tyskland. Betaling inom EU går direkt till den banken i den staden. Vilket betyder att pengarna inte behöver gå via huvudkontoret i det landet.

Var ju som sagt och hämtade ut min maskin under lunchen. Det första jag såg var emballageskada, ett jack på höger sida, HJÄÄLP!
Jag öppnade lådan på plats och det var inga skador, phuu!!!

Har precis satt på strömen och allt verkar funka. Gjorde en snabb lyssning (stereo), SHIIIT vilket grymt ljud. Allt bara kom fram. Kan säga att det är väldigt stor skillnad på ljud gemfört med min gammla HK5000.

Postad 14 December 2007 - 21:11

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

Tjorgensborg
MotoFast
ZorroZZ

Det skall aldrig ta mer än 3 bankdagar om det inte blivit något fel, några av oss betalade ju den 11:e och dessa enheter blev skickade idag... förr i tiden höll ju bankerna på pengarna lite extra länge enbart för att käna pengar på räntan... men det var ju förr det...

// MotoFast

Jag tycker jag hört att de sagt att de ska ta 3-5 bankdagar.

Redigerat av Lothar, 15 December 2007 - 00:52.

Postad 14 December 2007 - 21:21

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Här har vi båda lådorna, en skall ju dock tillbaka tyvärr..... :P

Bifogad fil  Denon013small.jpg   2.67MB   0 Antal nerladdningar

Och en fungerande pjäs i stereoracket:

Bifogad fil  Denon014small.jpg   677.52K   0 Antal nerladdningar

Övre hyllplanet får tillsvidare husera PS3:an från TVrummet.... Tills en BluRay spelare är inköpt.....

Redigerat av Unregistered28144, 14 December 2007 - 21:27.

Postad 14 December 2007 - 23:38

rotsa
  • rotsa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,

Nu har jag äntligen packat upp min, blev lite hispig där under dagen när jag hörde om era transportskadade...
Kartongen hade några mindre (normala) synliga skador (ett hörn aningen tilltryckt och en liten repa på sidan), dock så verkar enheten inte ha en skråma. Den var iskall efter att ha stått i bilen hela dagen så jag har inte kopplat in den ännu - tänkte vänta till imorgon då den är varmare och jag kan pula i lugn och ro.

Jag deppar verkligen med er som har fått stärkare som skadats i transporten och hoppas att det bara blir förseningar p g a returer och inga övriga kostnader.
Åker du, Torim, på extra kostnader för din skadade receiver så tycker jag att vi övriga skall hjälpas åt och skramla och täcka dina utlägg för det känns riktigt orättvist att du torskar på problem så som du slitit för oss alla.

När det gäller min enhet så kan jag berätta att jag satte in pengar i torsdags på eftermiddagen (skandiabanken) och igår så ringde de från Schenker och meddelade att den var på plats. Mindre än en vecka alltså allt som allt så man kan absolut inte klaga på Hifi-Regler i alla fall (transportskador kan man ju inte lasta dem för).

Postad 15 December 2007 - 00:43

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

Hej,

Nu har jag äntligen packat upp min, blev lite hispig där under dagen när jag hörde om era transportskadade...
Kartongen hade några mindre (normala) synliga skador (ett hörn aningen tilltryckt och en liten repa på sidan), dock så verkar enheten inte ha en skråma. Den var iskall efter att ha stått i bilen hela dagen så jag har inte kopplat in den ännu - tänkte vänta till imorgon då den är varmare och jag kan pula i lugn och ro.

Jag deppar verkligen med er som har fått stärkare som skadats i transporten och hoppas att det bara blir förseningar p g a returer och inga övriga kostnader.
Åker du, Torim, på extra kostnader för din skadade receiver så tycker jag att vi övriga skall hjälpas åt och skramla och täcka dina utlägg för det känns riktigt orättvist att du torskar på problem så som du slitit för oss alla.

När det gäller min enhet så kan jag berätta att jag satte in pengar i torsdags på eftermiddagen (skandiabanken) och igår så ringde de från Schenker och meddelade att den var på plats. Mindre än en vecka alltså allt som allt så man kan absolut inte klaga på Hifi-Regler i alla fall (transportskador kan man ju inte lasta dem för).

Och för mig tar banken en vecka :P Fan för Nordea!!!

Torim, du kan väl höra av dej här så fort du vet på måndag om pengarna kommit då annars har Nordea gått över den gräns som är satt och då lär ja ju få prata med dem. Är det nån som vet om man har rätt till någon ersättning för detta?

Redigerat av Lothar, 15 December 2007 - 00:52.

Postad 15 December 2007 - 02:25

coolbud
  • coolbud
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Lothar: troligen inte, speciellt inte med en statlig bank :wub:

Vad som än sägs på sidan om transportskador mm så måste vi ändå ge Hifi-regler den "credit" som dem förtjänar.
De har skickat enheterna samma dag som de sett pengarna och deras transportör har varit mycket snabb. Sedan är det olyckligt att en del blivit skadat men tyvärr är det sånt som händer ibland. Det som inte är ok är att man inte talar om det med en gång till kunden... :P

Postad 15 December 2007 - 08:40

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Lothar: troligen inte, speciellt inte med en statlig bank :D

Vad som än sägs på sidan om transportskador mm så måste vi ändå ge Hifi-regler den "credit" som dem förtjänar.
De har skickat enheterna samma dag som de sett pengarna och deras transportör har varit mycket snabb. Sedan är det olyckligt att en del blivit skadat men tyvärr är det sånt som händer ibland. Det som inte är ok är att man inte talar om det med en gång till kunden... :(

Vi kan inte ge Hifiregler skulden för att transportföretaget vält en pall med förstärkare. Jag tycker det är riktigt dåligt dock att personen ifråga som orsakat detta inte anmäler skadan direkt. Det är ju elektronik vi pratar om......

Postad 15 December 2007 - 11:24

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Har nu betalat och pengarna dras på måndag. Var lite sen då jag jobbat 12 tim om dagen senaste veckan så jag har inte haft en tanke på köpet när jag kommit hem :(

Iaf, stort tack till Torim för all tid han har lagt ner på detta. Måste blivit ett antal timmar vid det här laget.

God Ljud på er alla! höhö

Postad 15 December 2007 - 14:23

Dowden
  • Dowden
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Efter att ha läst början från slut på denna historia måste jag ju säga att ni har gjort ett jäkla bra köp, och man lider verkligen för Torim.. Håller verkligen med, du om någon borde fått det felfritt och smärtfritt.. Får hoppas allt löser sig för er!

Mvh Dowden

Postad 15 December 2007 - 18:50

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Vi kan inte ge Hifiregler skulden för att transportföretaget vält en pall med förstärkare. Jag tycker det är riktigt dåligt dock att personen ifråga som orsakat detta inte anmäler skadan direkt. Det är ju elektronik vi pratar om......

Än så länge så har ju Hifiregler skött sig bra.
Vi får se hur de kommer att sköta de olycksaliga transportskadorna.

Man kunde nästa förutse att något skulle bli fel när det är så många beställningar.
Det är på sätt och vis alla vi tillsammans, som råkat ut för skadorna, man känner sig träffad själv, i och med man är med i gruppköpet.

Men om det sköts snyggt nu av Hifiregler, bör vi inte vara rädda att göra fler gruppköp från dem.

Redigerat av Kettricken, 15 December 2007 - 21:41.

Postad 17 December 2007 - 08:46

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Hej på er alla,

Nu har min största besvikelse lagt sig !!
Ni har helt rätt grabbar, vi kan inte blaima Hifi-regler, de sköter sig utomordentligt !!
Tackar för erbjudandet om hjälp !! Men det skall nog lösa sig ..
Vi håller på att samla in foto, dels på trasiga enheter samt på trasigt emballage och frigolite, så att Hifi-regler kan driva detta mot fraktbolaget.
Jag har kontaktat er som har enheter i denna leverans om foto. Kolla och maila mig dem.
Rotsa, Mattisan, Kettricken, Zeliarden. Rotsa du skrev att din låda var lite skadad, fota och maila mig !!

Tack så länge !!

Hej,

Och för mig tar banken en vecka :blush: Fan för Nordea!!!

Torim, du kan väl höra av dej här så fort du vet på måndag om pengarna kommit då annars har Nordea gått över den gräns som är satt och då lär ja ju få prata med dem. Är det nån som vet om man har rätt till någon ersättning för detta?

Hej Lothar,

Mailar Hifi-regler omgående ... och kollar ...Ber dem höra av sig idag oavsett !!

Hälsningar Torim

Postad 17 December 2007 - 10:05

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Fick min enhet levererad nu precis.
Jag bad att få öppna lådan som var kantstött men leveranskillen vägrade och sa att jag skulle reklamera medans han skynda sig tillbaka till bilen. O_o

Enheten var ok dock hel och fungerande. *Pust*

Ett bra tipps till alla är att börja med att göra en total reset av maskinen innan ni börjar ställa in den.
Det gick nämligen inte att göra en firmware uppdatering innan jag körde en reset. Detta är tydligen vanligt enligt dom forum jag har läst.

Reset förfarande:

*Maskinen skall vara avslagen med On/Off knappen.
*Öppna huvudluckan och håll nere upp och ner pilen medans du startar maskinen med On/Off knappen.
*Displayen börjar blinka och du kan skläppa upp och ner knappen.
*Klar.

Nu skall det gå att göra en firmware uppdatering utan problem. Jag fick 14 uppdateringar att tanka ner på min maskin.

Redigerat av Coca, 17 December 2007 - 11:05.

Postad 17 December 2007 - 13:45

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Någon som har sett en pdf-manual på svenska?

Postad 17 December 2007 - 15:17

Torim
  • Torim
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Fick min enhet levererad nu precis.
Jag bad att få öppna lådan som var kantstött men leveranskillen vägrade och sa att jag skulle reklamera medans han skynda sig tillbaka till bilen. O_o

Enheten var ok dock hel och fungerande. *Pust*

Ett bra tipps till alla är att börja med att göra en total reset av maskinen innan ni börjar ställa in den.
Det gick nämligen inte att göra en firmware uppdatering innan jag körde en reset. Detta är tydligen vanligt enligt dom forum jag har läst.

Reset förfarande:

*Maskinen skall vara avslagen med On/Off knappen.
*Öppna huvudluckan och håll nere upp och ner pilen medans du startar maskinen med On/Off knappen.
*Displayen börjar blinka och du kan skläppa upp och ner knappen.
*Klar.

Nu skall det gå att göra en firmware uppdatering utan problem. Jag fick 14 uppdateringar att tanka ner på min maskin.

Har du hittat någon förklaring på vad alla 14 uppdateringarna gjorde???

Hälsningar Torim

Postad 17 December 2007 - 15:29

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Har du hittat någon förklaring på vad alla 14 uppdateringarna gjorde???

Hälsningar Torim

Nej, det står vad för typ av uppdatering det är medans maskinen uppdaterar t.ex dsp chip, ethernet osv.

Redigerat av Coca, 17 December 2007 - 16:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.