Vad är det för videoformat på 40gb då?
Det motsvarande som landet den säljs i använder även om just EU numera brukar ha stöd för både PAL och NTSC.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
86 relaterade trådar
Postad 22 May 2008 - 00:30
Det motsvarande som landet den säljs i använder även om just EU numera brukar ha stöd för både PAL och NTSC. Postad 23 May 2008 - 16:06
liten uppdatering från mig:
Ett paket innehållande handkontroll, CoD och en hdmi-kabel har kommit fram till slut PS3:an ligger dock hos Posten på Arlanda, och de har skickat ut brev om att de vill veta vad som finns i paketet och vad det är värt. Jag pallar inte försöka trixa med värdet, utan mailade till dem och skrev vad det är och vad den kostar. Återstår att se hur mkt stålar de vill ha (momsen är ju 25%, men vet inte vad tullavgiften kan hamna på?) och hur lång tid det tar. Känns ju inte helt orimligt att få den nästa vecka ialf... Postad 24 May 2008 - 11:10
OMFG!! fan vad gött att det kom, men jobbigt att dom ska veta vad det är och grejor.. Hoppas att det inte alls blir mycket moms.. Postad 24 May 2008 - 15:27
Brukar väl handla om moms 25% av beloppet, tull 4% och en straffavgift på nån hundring eller två så det blir ju lite.
Postad 31 May 2008 - 00:48
Idag kom, hör och häpna, min efterlängtade PS3. Den hade legat stilla hos tullen i åtminstone 1,5 vecka, så jag ringde och tjatade lite på dem och vips så lossnade det. Det kostade mig 760 kr extra i tull och moms, vilket innebär att den hamnar på ungefär samma pris (typ 4000) som i sverige. Skillnaden är då att jag fått en vit (vilket faktiskt göra hela skillnaden, den är sjukt mkt snyggare än den svarta) och att jag fått vänta drygt en månad.
Games-asia kan jag dock verkligen inte rekommendera: - Det tog dem två veckor att förflytta paketet från sitt kontor till posten i hong-kong. - Det tog åtskilliga mail och två veckor innan jag fick kolli-id - Det står på packsedeln på paketet att det är från games-asia och innehåller "electronic console" till värde av 33$, vilket ju garanterar att den fastnar i tullen. - Även om man skickar med EMS Speedpost så går det genom Posten, som gör tullens jobb. - Priset blev i slutändan samma som hemma Men, men, jag har nu min snygga vita PS3, två vita handkontroller (varav en dual shock), CoD4 och GTA IV så jag är en happy camper med många timmar roligt framför mig Postad 02 June 2008 - 10:11
En sak som jag reagerat på med min japanska PS3, som jag inte kände till innan:
Tydligen så är betydelsen av cirkel och x på handkontrollen inverterade i japanska PS3. Det betyder att man väljer med cirkeln (vilket känns extremt konstigt) och backar på x:et. En del spel verkar anpassa sig till systemet, så i menyerna i CoD4 så funkar det likadant. Andra spel (som GTA IV) anpassar sig inte så i de menyerna väljer man med x och backar med cirkel. Hyfsat förvirrande dels att det är inverterat, men framförallt att det skiftar mellan olika spel. Verkar inte direkt finnas någon inställning för det heller. Postad 02 June 2008 - 23:33
Hej!
Funderar på att importera en 80GB PS3a från USA när MGS4-bundeln kommer. En stor anledning till det är att skala upp PS2-spel. Men då måste jag köra spel från R1, så vilket är det bästa stället göra det? Postad 05 June 2008 - 03:00
Tack för bra info i denna tråd o här kommer lite prisinfo från Hong Kong.
Jag har precis köpt en PS3 i Hong Kong, pris här är 2300 sek för 40G varianten. Skall nu bara ta med mig den hem till sverige förhoppningsvis utan missöde eller tull. Postad 05 June 2008 - 05:20
Polaren beställde en PS3 40GB från videogameplus.ca i fredags. Fick den igår onsdag via DHL utan tullavgifter.
Ville bara meddela det Postad 05 June 2008 - 05:26
mjo men man måste väl ha US region på ps1 och ps2 spelen då.. inte så att det funkar med svenska ps1/2 spel om man köper från canada/us/japan etc Postad 09 June 2008 - 10:15
Hej,
Försöker beställa en ps3 på vg+ men hittar ingenstans konsollen:( är det bara jag som inte hittar den eller säljer dom inga fler? mvh Redigerat av bogdis, 09 June 2008 - 10:15. Postad 09 June 2008 - 12:06
Har dom ingen på lager så har dom heller den inte på sidan. Kolla igen lite då och då så har dom säkert fått in den igen.
Postad 01 July 2008 - 10:47
Finns det några problem vad gäller sändningen till TV'n om man köper en PS3a i USA? PAL/NTSC? ;|
Postad 01 July 2008 - 11:07
Bara om du kör lågupplöst till en gammal CRT-TV som inte klarar av NTSC. Postad 01 July 2008 - 12:39 Wonderful... Och från Japan då? Postad 08 July 2008 - 09:29
ok, fler frågor (dom sista):
Om jag beställer en ps3a från Japan, kommer jag då få problem med: - Språk i menyer etc? - Kompatibilitetsproblem om jag köper en handkontroll, eller andra tillbehör i Sverige? - Firmware-uppdateringar? Om detta är positiva svar blir det en vit Postad 12 July 2008 - 12:52
Samma frågor om och om igen i denna tråd...
Köpte min på VG+ och vill ge en rekommendation till den affären. Förutom hemsidan som inte är den bästa. Men vet man vad man vill ha funkar den bra. Snabb leverans med DHL, basenhet + DS3 + massa spel. Och inga problem med tullverrket. Ser bara fördelar med NTSC Bluray; större utbud samt billigare. Varför köpa spel i Europa för dubbla priset också, även om alla nu är regionfria. //Solsso Postad 12 July 2008 - 14:17
Jag funderar på att köpa Bad Company och Metal Gear 4 från Video Games Plus.
Hur fungerar det gällande regkodning samt onlinespeladet då i Sverige? /Per Postad 12 July 2008 - 18:52
1) Finns ingen regionskodning på PS3-spel.
2) Onlinespelandet, i några spel kör man mot spelare som har spelet från samma region. Jag köpte min Motorstorm i USA och kunde således endast spela mot amerikaner. Inget problem med lagg dock. Bara korkade texasungar som vägrade stänga av micen trots att dom inte sa något. Det ledde till att man fick lyssna på ett spädbarn som skrek i bakgrunden samtidigt som WT-mamman kutade runt o skrek på ungen som spelade. Så, förutom det, inga problem! Postad 30 July 2008 - 10:23
Tänkte bara uppdatera tråden med att Videogamesplus skickade mitt PS3 med nedskrivet värde (20CAD) så man slipper tull och får dessutom paketet extremt snabbt med DHL Express. Så det gäller även stora värdefulla paket, inte bara spel. Skitbra service
Postad 30 July 2008 - 11:09
Funderar på att köpa en PS3 från VG+, dock verkar dom bara ha 80gb varianten (?), är det någon som vet om den ska vara lika tyst som 40gb?
Har sedan tidigare en 60GB (svensk), och jag tycker den låter lite väl mycket. Mvh Fredrik Postad 30 July 2008 - 11:30
Enda som ska skilja 40gb varianten och 80gb varianten är just HD'n, annars ska konsollerna vara identiska. Det följer även med en DS3 istället för en sixaxis kontroll.
Postad 30 July 2008 - 12:20
Tack för svaret!
Jag fick för mig att 80gb var samma som 60gb med PS2 stöd mm. Synd bara att den är så mycket dyrare än 40gb, men jag vill gärna även ha en blu-ray reg A spelare. Mvh Fredrik Postad 30 July 2008 - 23:22
har blivit riktigt sugen på en ps3, men tror att jag vill ha så man kan hyra/köpa bluray filmer här i sverige, synd att maskinen är så dyr här.
Postad 07 August 2008 - 20:35
Fortfarande inga PS3 konsoler på sidan... skumt. EK Postad 07 August 2008 - 23:26
Den fanns där för några dagar sedan och finns även där nu när jag kollar. Kanske är en dum fråga, men du har inte handlat en PS3 där tidigare och är inloggad på det kontot? PS3:an får endast köpas en "Per Customer" och isåfall visas den troligtvis inte. Annars verkar den finnas där nu iallafall! Edit: Nu lite senare så hade PS3:an försvunnit igen, verkar som dom får in några få lite då och då. Redigerat av zbrannigan1, 08 August 2008 - 02:11. Postad 11 August 2008 - 18:51
Nybliven ägare av en Ps3 från Vg+ här,vet inte om det är rätt tråd för min fråga men
jag undrar om någon som köpt en ps3 från Vg+ (modell # CECHH01 Januari 2008 120v~3A 60hz) har testat med en svensk strömkabel och fått det att fungera utan att maskinen pajat? Om jag måste ha en spänningsomvandlare vilken kan ni rekomendera? tackar på förhand för all hjälp. Postad 11 August 2008 - 19:31
Den är bara att koppla in o köra med en svensk strömkabel...inga problem.
Postad 12 August 2008 - 12:10
Lång tråd, så jag frågar något som kanse står här...
Om jag köper en PS3 80GB USA, kommer den att funka rätt av här? Gäller både spel och film. Tacksam för svar. Postad 12 August 2008 - 12:21
Tak för snabbt svar.
Funkar hårdvaran rätt av? Redigerat av Bamb00zle, 12 August 2008 - 12:22. Postad 12 August 2008 - 12:23
Det enda du behöver göra är att byta ut elkabeln mot en svensk variant...en vanlig pc elkabel är det.
Att nämna är väl också att dom flesta Blu-ray filmerna nu är regionsfria. Postad 12 August 2008 - 12:35
Kanon!
De kostar ju $400 (ca 2.500 kr) där, så då är det värt att köpa en! Priset här är ju ca 2000 kr högre. Postad 12 August 2008 - 12:39
Förtydligar lite. PS3spelen är regionsfria. PS2 spel, DVD, Bluray och PS1 är alla regionsskyddade. Postad 12 August 2008 - 13:08
Så inga problem med PAL och NTSC....? Klarar de båda?
EDIT: Justdetja, tv:n fixar ju det.....sorrrrry. Redigerat av Bamb00zle, 12 August 2008 - 13:27. Postad 12 August 2008 - 18:45
Tackar för svaret l2ickard!
Tog modet till mig och testade, fungerade fin fint (hitintills) ingen eld eller rök eller något liknande Postad 13 August 2008 - 11:31
Bara ett par gånger per sida. Postad 19 August 2008 - 16:57
Tjena!
Ska köpa mig en ps3 i veckan och tänkte importera. Jag har läst den del i den här tråden att det är VG+ som gäller för en NTSC-ps3 men hur är det med en PAL? Vart ska man importera en som funkar med blu-ray filmer från sverige? Jag köper ps3 till viss del för spel men vill gärna ha en blu ray spelare och eftersom det går segt med att knäcka regionsskydd på ps3an känns det som en väldig chansning att köpa en NTSC. Det är 80gb versionen som släpps i veckan som jag är intresserad av. Hoppas någon har svar på min fråga. MVH Billy Postad 26 August 2008 - 11:08
Tjena!
Beställde ett ps3 från vg+ igårkväll. Använde mig av säker betalning med hjälp av swedbank då man inte behöver ge ut sitt eget kortnummer, utan swedbanks e-kort skapar ett nummer för en månad framåt och detta gör att ditt eget kort inte kan bli kapat och endast de pengar du anger får tas från ditt kort, tas. Dum som jag var köpte jag bara konsollen och allt som allt med frakt till ett pris på ca. 3400:- för den senaste versionen av ps3:an med ds3. Har läst att spelen från sverige och överallt är regionsfria bara lite dyrare. Men hur är det nu med Blu-ray filmerna?! Är alla nya filmer regionsskyddade eller hur är det!? Hur vet man om en film är regionsskyddad? Kommer paketet ända fram till dörren eller man får hämta det på posten? Och sen sista frågan är, hur spårar man sitt paket?! Längtar som ett as! Hoppas man har det i veckan! Tacksam för svar Postad 26 August 2008 - 11:15
Här har du en lista över bluray regionerna, vilka som är regionsfria och vilka som inte är det. http://bluray.liesinc.net/
Fick mitt levererat till dörren, när dom skickar iväg det borde du få ett tracking id så du kan se vart d befinner sej. Postad 27 August 2008 - 06:42
Okej, tack så mycket! Tror du det kan vara här tills på fredag om jag beställde det i måndags kväll?
Postad 31 October 2008 - 15:58
Någon som vet om LBP är med Engelsk text om man köper det från Japan?
Eller Fallout3 Redigerat av convitato, 31 October 2008 - 16:14. Postad 04 January 2009 - 23:03
Hey!
Har suttit och läst nästan hela denna tråden nu. Tyckte jag skulle blåsa lite liv i den igen^^ Först måste jag bara ge lite cred till L2ickard som verkligen upprepar sig och svarar på inlägg med samma frågor 37846 ggr >.< Ok, nu är det så att jag precis har beställt ett ps3 från games-asia.com - white. (Annars skulle jag inte beställt därifrån xP) fin fint.. skulle inte gjort det om jag inte läst denna tråden, men får nu hålla tummarna för tullen. Skitglad över mitt köp.. men nu till grejen. När jag läste detta som ColinZeal skrev i ett inlägg, blev jag lite ?_?.. Jag hade tänk spela en del CoD5 online med vänner, finns det nu risk att jag inte kan det? Är det altså skillnad om jag köper spelet i Sverige eller i Asien? menar, spelen ska ju inte skilja sig från varandra. Så jag förstår eg inte ColinZeal's inlägg. Någon får hemskt gärna upplysa mig xD Postad 04 January 2009 - 23:06
Motorstorm 1 och Resistance 1 hade regionslåsta multiplayerlägen.
Detta togs bort ur R1 med hjälp av en patch och jag har sen dess inte reagerat på att något spel skulle ha regionslåsta MP-spel. Comprende? Postad 05 January 2009 - 15:49
EA har regionslåst multiplayer på vissa titlar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |