Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ReAct duken åsikter?

836 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 september 2012 - 20:04

Eljho
  • Eljho
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Har en Euroscreen Diplomat React II Tab Tension som jag satte upp för en vecka sedan.
Har lite problem med den...
Det är vågrätta "linjer" på den. Ca 1cm mellan 2 linjer, sen ett hopp på på ca 5cm till nästa och sedan 10cm till nästa. Sedan upprepas mönstret över hela duken.
Det syns väldigt tydligt när projjen är av och när det är mycket vitt på det man kollar.

Har även i nedre delen två "fläckar" som bara syns när man kör projjen.

Har haft duken nere i 5dagar nu för att se om linjerna försvann av det, men icke.

Vad tror ni??

Mvh Eljho

Postad 25 september 2012 - 11:08

jie^
  • jie^
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag hade tidigare React ver. 1.0 men fick den utbytt pga det tidigare nämnda problemet med klibbande duk. (Inget problem idag) Det var en slump som gjorde att jag såg att ljuset faktiskt lös igenom. Nu bryr jag mig ändå inte eftersom React II trots "genomsläppet" gav bättre ljus tillbaka än föregångaren.

Hej, intressant. Undrar om du har några mer intryck om version 1 vs 2? Jag har i dag en React I som jag funderar om det är värt att byta upp till en 2.0. Är 2.0 mycket bättre?

Postad 25 september 2012 - 11:47

jie^
  • jie^
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Totalt genomförbart skulle jag säga. Sätt duken med underkant i huvudhöjd och projektorn i överkant duk. ta da!

Installerade min react/proj enligt den enkla principen. Huvuden i höjd med 1/3-del av nedre dukytan. Projektorlinsens höjd just ovan dukens överkant, ca 3M bort. Bilden är liten, 81" sittavstånd ca 2.3M . Bilden är ljusstark, men inte samma pop som på en vit duk, men detta är ju för att kontrasten ökas och bilden blir mer korrekt (har jag en helvit bild så blir jag ju nästan bländad hehe). Det är ingen nackdel, även om man luras att tro det i början. De enda nackdelar jag märker är shine, typ glittersnö i vissa ljusa scener (har v.1).

Men om man ska ge ett omdöme för react, nog är den lite magisk vs en vanlig vit duk, speciellt då den låter bjuda på bra, relativt korrekt bild och filmupplevelser även om man är kräsen och har ett ljust rum. En vit duk lever inte upp till dessa mål, i mitt rum.

Postad 25 september 2012 - 21:01

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 1

Hej, intressant. Undrar om du har några mer intryck om version 1 vs 2? Jag har i dag en React I som jag funderar om det är värt att byta upp till en 2.0. Är 2.0 mycket bättre?

Jag upplevde att II:an gav mer ljus tillbaka och bättre kontrastkänsla i mitt vita rum. Ljuset verkar mer "riktat" vilket i sin tur dock medför mer hotspot. Däremot är det inte självklart att jag skulle byta upp mig. Svårt att säga eftersom jag inte kunde jämföra dem sida vid sida.
Dessutom värderar vi ju alla pengar utifrån olika utgångspunkter. ;)

Postad 28 september 2012 - 18:02

Unregistered44018
  • Unregistered44018
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hej!

Har en Euroscreen Diplomat React II Tab Tension som jag satte upp för en vecka sedan.
Det är vågrätta "linjer" på den. Ca 1cm mellan 2 linjer, sen ett hopp på på ca 5cm till nästa och sedan 10cm till nästa. Sedan upprepas mönstret över hela duken.
Det syns väldigt tydligt när projjen är av och när det är mycket vitt på det man kollar.

Har haft duken nere i 5dagar nu för att se om linjerna försvann av det, men icke.

Vad tror ni??

Mvh Eljho

Det kan vara märken från rullen, hade så på min förra duk men fick rullen utbytt till en ny. Blev bättre men inte helt perfekt, syns fortfarande några linjer över duken.
Tycker det är lite konstigt att ingen annan klagat på detta förut, kanske bara jag(och du) som haft otur.

/T

Postad 29 september 2012 - 17:11

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
snorken
"Tycker det är lite konstigt att ingen annan klagat på detta förut, kanske bara jag(och du) som haft otur."

Jodå, det visst fler som nämnt detta! Ränder i duken är ett ganska välbekant problem med Euroscreens
rulldukar. Läs gärna igenom tråden. T.ex. inlägg #162 m.fl. Jag har själv drabbats.
Desstuton jag har läst att det finns handlare som bara rekommenderar Linea-versionen pga ojämn kvalitét
på övriga modeller.
Jag trodde faktiskt att de nu efter flera år skulle ha löst detta problem. Så är trydligen inte fallet. Trist.

Postad 29 september 2012 - 17:26

Unregistered44018
  • Unregistered44018
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

snorken
"Tycker det är lite konstigt att ingen annan klagat på detta förut, kanske bara jag(och du) som haft otur."

Jodå, det visst fler som nämnt detta! Ränder i duken är ett ganska välbekant problem med Euroscreens
rulldukar. Läs gärna igenom tråden. T.ex. inlägg #162 m.fl. Jag har själv drabbats.
Desstuton jag har läst att det finns handlare som bara rekommenderar Linea-versionen pga ojämn kvalitét
på övriga modeller.
Jag trodde faktiskt att de nu efter flera år skulle ha löst detta problem. Så är trydligen inte fallet. Trist.

Jo det var jag som skrev inägg #162 för ett par år sedan :)
Efter att bytt kasett och duk ett flertal gånger ledsnade jag och behöll den sista som jag är nöjd med ändå fast man kan se två ränder vid vissa bildsekvenser.

Edit. Kan iofs tänka mig att det inte är så många Linea-dukar ute då de som sagt kostar en hel del.

Redigerat av Unregistered44018, 29 september 2012 - 17:27.

Postad 29 september 2012 - 17:46

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Ups! Det var ju ouppmärksamt att jag inte såg att jag hänvisade till ditt inlägg.
Gubben är tyvärr lite senil. :rolleyes:

Postad 05 oktober 2012 - 00:15

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Jaha då ska det väl börja handlas lite prylar. Har funderat på en React men nu när jag mätte rummet så har jag bara 3,72 mellan väggarna. Sen har vi ju beroende på proj vad det blir mellan lins o duk. Men skulle man ta det värsta (o kanske bästa) scenariot en JVC X-30(35) då kommer jag ju bara ha 3,20 eller kanske lite mindre vet inte hur mycket duken bygger.
86" 1,9 x 1,6 = 3,04M vilket skulle ge mig 1,68
90" 2,0 x 1,6 = 3,20M 1,6
95" 2,1 x 1,6 = 3,36M 1,52
99" 2,2 x 1,6 = 3,52M 1,45
104" 2,3 x 1,6 = 3,68M 1,39
Så ni som redan kör med React hur väl följer ni bredden x 1,6 regeln?
Soffan står mot bakväggen.

Redigerat av Niskalaukaus, 05 oktober 2012 - 14:08.

Postad 05 oktober 2012 - 10:10

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Jag har förhållandet 1,7 ungefär.

Postad 06 oktober 2012 - 11:16

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Är det nån som kör under 1,6 regeln med en React?

Postad 12 oktober 2012 - 10:53

Unregistered44018
  • Unregistered44018
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Jag kör en 86" på 3.0m och tycker det fungerar bra iaf. Är ju iofs bara strax under 1.6...

Postad 12 oktober 2012 - 11:22

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Jag kör en 86" på 3.0m och tycker det fungerar bra iaf. Är ju iofs bara strax under 1.6...

Sitter du på typ samma avstånd då oxå 3m? Skulle ju vara intresserad om nån är nere på ett förhållande på 1,45 som jag skulle få med en 99" duk.

Redigerat av Niskalaukaus, 12 oktober 2012 - 11:22.

Postad 19 oktober 2012 - 23:10

Unregistered44018
  • Unregistered44018
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Sitter du på typ samma avstånd då oxå 3m? Skulle ju vara intresserad om nån är nere på ett förhållande på 1,45 som jag skulle få med en 99" duk.

Missade lite i frågeställningen, jag sitter 3m ifrån duken men projjen är ca 4m från duken.

Postad 21 oktober 2012 - 20:25

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hej!

Vad tror ni??

Mvh Eljho

Jag har samma problem! Jag har en Euroscreen Frame Vision Light React och det är lite vågigt i mitten av bilden som syns väldigt bra när det är vita scener. Trodde även jag att det skulle försvinna med tiden, min har dock bara setat uppe sen den 18:e.

Ska se om det hjälper att spänna den ytterliggare.

Sen syns "stabilites-stången" som sitter mitt i duken igenom också, hoppas även detta ska bli bättre om jag spänner den ytterliggare.

Lär säga att jag är ganska besviken, duken är ju rejält dyr så jag väntade mig mycket mer.

Postad 24 oktober 2012 - 13:02

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nya react materialet har snävare betraktningsvinkel just nu. Är det bra eller dåligt? Är i köpartagen så tips mottages snarast!

Postad 25 oktober 2012 - 00:26

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Nya react materialet har snävare betraktningsvinkel just nu. Är det bra eller dåligt? Är i köpartagen så tips mottages snarast!

Vad menar du med nya? Och vad menar du med just nu?

Postad 25 oktober 2012 - 10:51

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Att all react material som dom har .. Alltså duken har blivit anorlunda som är på alla deras react modeller. Så om du beställer en nu så får du en med avsevärt sämre betraktningsvinkel. Så törs man köpa?

Postad 25 oktober 2012 - 17:20

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
var å kollade på en nytillverkad react duk idag och jag tyckte det såg riktigt bra ut. Kollade dock bara i 2d.
Man kunde tydligen se skillnad på dukens baksida att det var ett annat typ av material.

Postad 27 oktober 2012 - 23:20

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag fick hem den nya react2 duken, men och jag måste säga att jag tyckte inte om den, den såg smutsig ut när det kommer ljusa sener, och den har en gain på 1.2 den gamma (tunna) har 0.8 och jag tyckte att 1.2 är för mycket, blir kraftig shine effekt, det syns knappt på 0.8. Det kommer en ny duk med nytt material v48, får se hur den kommer att se ut. Hoppas på det bästa.

Postad 28 oktober 2012 - 14:14

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hm kollade inte så länge på den react 2 . Har inte så mycket erfarenhet heller för den delen. Så det ser ut som det är bäst å vänta ett tag med andra ord !?? Å den nya varianten ska vara samma som gammla?

Postad 29 oktober 2012 - 12:45

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Det kommer en ny duk med nytt material v48

Vart har du fått uppgiften att det kommer ett nytt React material?

Postad 29 oktober 2012 - 15:16

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har pratat med dom på draper via mail en hel del.

Postad 29 oktober 2012 - 17:36

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Låter som man avvaktar till den nyare kommer. Då det handlar om rätt mkt pengar ;) Har jävligt mkt att göra i bio rummet innan det blir aktuellt!

Låter som man avvaktar till den nyare kommer. Då det handlar om rätt mkt pengar ;) Har jävligt mkt att göra i bio rummet innan det blir aktuellt!

Postad 29 oktober 2012 - 17:44

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt ganska missnöjd med mitt val av duk. Jag påbörjade min "hemmabio-karriär" för ganska precis ett år sedan. Sökte en vettig utrustning för inte alldeles för mycket pengar som skulle fungera bra.

Valet efter MASSOR med läsande föll på en Epson EH_TW6000 projj och till detta en Euroscreen ReAct ramspänd 104" duk.
Har hela tiden saknas svärta i bilen. Massor av svärta saknar jag. Tycker bilden är "blaskig" även när det är kolsvart i mitt nuvarande biorum. Man stör sig på dom gråa partierna i filmen (som ska vara svarta).
Till detta så har jag även att BÅDA stabiliserings-stagen bakom duken syns genom bilden. Jag har varit i kontakt med både HBB och Draper om detta men får inga vettiga svar. Duken är defacto rätt monterade. Jag har även provat att hänga ut duken något i överkant mha distanser för att se om det blev bättre men problemet kvarstod.

Postad bild<- Bild på eländet. Observera att det som är till VÄNSTER i bild egentligen är TOPPEN på duken. Alltså bilden är snedvriden av någon konstig anledning.

Sen tycker jag att man vänjer sig för fort med dukstorleken och jag upplever idag 104 som för litet. Jag hade gärna haft en 120" duk istället.
Nåja men detta kan jag ju knappast beskylla Draper/Euroscreen för iaf :)

Redigerat av NiKeMaN, 29 oktober 2012 - 17:47.

Postad 29 oktober 2012 - 21:13

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Man blir bara mer å mer kluven. Vill ju inte lägga ut hur mycket som helst på proj och duk . Max 30k tänkte jag lägga.

Postad 29 oktober 2012 - 21:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jag är faktiskt ganska missnöjd med mitt val av duk. Jag påbörjade min "hemmabio-karriär" för ganska precis ett år sedan. Sökte en vettig utrustning för inte alldeles för mycket pengar som skulle fungera bra.

Valet efter MASSOR med läsande föll på en Epson EH_TW6000 projj och till detta en Euroscreen ReAct ramspänd 104" duk.
Har hela tiden saknas svärta i bilen. Massor av svärta saknar jag. Tycker bilden är "blaskig" även när det är kolsvart i mitt nuvarande biorum. Man stör sig på dom gråa partierna i filmen (som ska vara svarta).
Till detta så har jag även att BåDA stabiliserings-stagen bakom duken syns genom bilden. Jag har varit i kontakt med både HBB och Draper om detta men får inga vettiga svar. Duken är defacto rätt monterade. Jag har även provat att hänga ut duken något i överkant mha distanser för att se om det blev bättre men problemet kvarstod.

Postad bild<- Bild på eländet. Observera att det som är till VäNSTER i bild egentligen är TOPPEN på duken. Alltså bilden är snedvriden av någon konstig anledning.

Sen tycker jag att man vänjer sig för fort med dukstorleken och jag upplever idag 104 som för litet. Jag hade gärna haft en 120" duk istället.
Nåja men detta kan jag ju knappast beskylla Draper/Euroscreen för iaf :)

svärtan kan du inte beskylla duken för det är projektorns fel den är rätt dålig på att släcka sitt eget ljus var det bra svärta du var ute efter skulle du valt en annan projektor....

Postad 30 oktober 2012 - 11:07

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

svärtan kan du inte beskylla duken för det är projektorns fel den är rätt dålig på att släcka sitt eget ljus var det bra svärta du var ute efter skulle du valt en annan projektor....

Det är mycket möjligt. Blev lite att duken fick skuld för allt jag skrev ovan men jag är mer missnöjd med bilden än med själva duken. Har också förstått i efterhand att en Eh-TW6000 inte var det bästa valet. Men och andra sidan så har jag än idag inte funnit någon "bättre" för samma pris. Kanske gamla hederliga 3600 i så fall. Klarar inte med DLP projjar då jag tycker att dom flimrar för mycket.

Postad 04 november 2012 - 08:54

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1 125 inlägg
  • 0
Jag skrev mycket i denna tråden för nån månad sedan.

Tänkte bara berätta att jag var på The Rock i Lund och valde istället en vit Screen Research SolidPix 108" 2.35:1 duk :)

Så mitt tips till er som är i valet och kvalet, åk o titta innan ni köper!

Postad 04 november 2012 - 09:58

Unregistered32725
  • Unregistered32725
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tror jag har nämnt att jag hade både prickar o ränder på min Linea tabtension reactII här, var nog typ 2mån sen.
Dom har skickat mig en ny rulle och i går när jag skulle göra i ordning den för montering, måste flytta strömkabeln vid takmontage, dåligt, dom hade kunnat flytta kabeln 5cm så hade den funkat.
I alla fall, för att flytta kabeln måste man ta loss"locket", då ser man hela rullen, det första jag ser är en massa prickar, det är alltså skräp upprullat även på denna rulle, otroligt att denna gått igenom deras kontroll innan den skickas, följer med ett papper vilka kontroller som är gjorda, även en signatur........
Jag plockade in den i kartongen igen, får se till veckan vad som händer, känns ju löjligt att detta ska hända 2ggr,
Vet ju inte om den har ränder också, men för dom pengarna ska det varken finnas skräp(prickar) eller ränder.

Postad 07 november 2012 - 03:45

hakkas
  • hakkas
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
NiKeMaN: Förstår inte vad du menar med flimmer? Har en JVC DLA-HD750 sedan några år, men märker inget sådant. Kanske blivit van, så jag inte ser.
Men att stagen syns genom duken är ju riktigt illa. Hoppas det kommer en bättre modell. Verkar faktiskt så, för priserna verkar börja sjunka nu, vad jag kan se. Jag väntar dock, för denna version köper jag verkligen inte.

Postad 07 november 2012 - 22:54

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

NiKeMaN: Förstår inte vad du menar med flimmer? Har en JVC DLA-HD750 sedan några år, men märker inget sådant. Kanske blivit van, så jag inte ser.
Men att stagen syns genom duken är ju riktigt illa. Hoppas det kommer en bättre modell. Verkar faktiskt så, för priserna verkar börja sjunka nu, vad jag kan se. Jag väntar dock, för denna version köper jag verkligen inte.

Tydligen bara en del som ser detta tydligt. Andra störs inte av det och märker det aldrig.

Postad 13 november 2012 - 13:40

Unregistered0b130625
  • Unregistered0b130625
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Jag har nu varit i kontakt med Draper om att byta ut min React II-duk som fastnar i kassetten, och ska få en ny tillverkad åt mig v48. Den nya duken kommer tydligen vara tillverkad på ett annat sätt, med den övre maskningen i ett annat material som är svart från början. Jag antar att de har haft mycket problem med målad maskning som klistrar fast sig inne i kassetten.

Det blir intressant att se hur den nya konstruktionen funkar i praktiken. Jag kan se problem med att ha en skarv mellan två olika material precis i överkant av bilden, t.ex. ränder i bilden, ojämn sträckning, synlig övergång mellan det nya materialet och den målade maskningen vid sidan av duken.

Time will tell...

Postad 30 november 2012 - 13:05

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Min React III ska anlända v 50. Hoppas att den inte har den "smutsighet" som jag upplevde i ljusa scener med Vers 2.

Postad 30 november 2012 - 16:55

Unregistered0b130625
  • Unregistered0b130625
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Min React III ska anlända v 50. Hoppas att den inte har den "smutsighet" som jag upplevde i ljusa scener med Vers 2.

Intressant! Hade ingen koll på att det skulle komma en 3:a. Efter lite googlande verkar det som att React III ska ha högre gain, och det blir intressant att se om det är en sån jag får som ersättning och hur det då går med det begränsade kastavstånd jag har. Det vore ju typiskt om jag med den nya duken får en bild av typ "ficklampa".

Postad 01 december 2012 - 11:38

Unregistered2edc792e
  • Unregistered2edc792e
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Får min på onsdag 113" ramspänd. B)

Mvh
/Christian

Postad 02 december 2012 - 14:22

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Får min på onsdag 113" ramspänd. B)

Mvh
/Christian

Ska bli kul att höra vad du tycker om 3an.

Intressant! Hade ingen koll på att det skulle komma en 3:a. Efter lite googlande verkar det som att React III ska ha högre gain, och det blir intressant att se om det är en sån jag får som ersättning och hur det då går med det begränsade kastavstånd jag har. Det vore ju typiskt om jag med den nya duken får en bild av typ "ficklampa".

Vad har du för kastavstånd?

Postad 03 december 2012 - 08:06

Unregistered2edc792e
  • Unregistered2edc792e
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kastavstånd 3,8m
Mvh
/Christian

Postad 05 december 2012 - 14:31

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 1
Jag har fått hit en provbit av nya ReAct III och tittat lite på den mot den tidigare modellen. De är ganska lika i bild överlag, vilket är bra tycker jag för ReAct II var en bra kompromiss för sitt pris, enligt mig.

Den nya väven är en smula mörkare(väldigt lite) som ger en något bättre svärta i mörka rum, men samtidigt något mindre ljus tillbaka. Den är klart förbättrad vad gäller shine som är påtagligt mindre. Hotspot kan jag inte se eftersom provduken är för liten. Skärpan ser ut att vara snarlik med den gamla, vilket placerar den mellan Black Diamond och Firehawk.

En intressant detalj är att den behåller svärtan klart bättre när det är ljust i rummet alá DNP. :)

Jag var lätt oroad att det skulle komma en ny modell (eftersom den gamla var så pass bra) men min oro försvann direkt när jag fick se väven. Helt klart ett lyft!!!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 05 december 2012 - 15:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Behåller den svärtan bättre än screen research multipix 4k grey 1.3 ?

Postad 05 december 2012 - 17:11

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Behåller den svärtan bättre än screen research multipix 4k grey 1.3 ?

Har inte den väven här, så jag kan inte jämföra.

MVH

Postad 07 december 2012 - 23:46

Tommyb0y
  • Tommyb0y
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Låter riktigt lovande då jag har lagt in en beställning på en 113" ramspänd!

Postad 08 december 2012 - 00:44

Unregistered60151b89
  • Unregistered60151b89
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
STEWART FIREHAWK
Ni som har FH. Går det liksom sätta upp duken UTAN ram?
-Går det knäppa fast duken på "ram-ställningen utan att sätta dit "ytterramen, eller sitter de ihop?.
Ser ut som knäppramen o ytterramen sitter ihop.

Hittade ingen tråd om detta.

Postad 08 december 2012 - 14:15

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

STEWART FIREHAWK
Ni som har FH. Går det liksom sätta upp duken UTAN ram?
-Går det knäppa fast duken på "ram-ställningen utan att sätta dit "ytterramen, eller sitter de ihop?.
Ser ut som knäppramen o ytterramen sitter ihop.

Hittade ingen tråd om detta.

Hade nog varit bättre för dig att starta en ny tråd då för en Stewartram har ju inte mycket likhet med en ram från Euroscreen.

Oavsett vilket så behöver du ramen för att kunna spänna upp väven.

MVH

Redigerat av Marcus_TheRock, 08 december 2012 - 14:16.

Postad 13 december 2012 - 18:05

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Då ska vi se gott folk hur den nya, react II/III duken ser ut och hur den är att titta på, får hem min nya duk i morgon, får se om jag hinner få upp den, spännande :)

Postad 13 december 2012 - 18:53

Origen
  • Origen
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Då ska vi se gott folk hur den nya, react II/III duken ser ut och hur den är att titta på, får hem min nya duk i morgon, får se om jag hinner få upp den, spännande :)

Interesting indeed =)

Postad 14 december 2012 - 12:17

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har fåt hem den nya duken, ska se om jag hinner få upp den idag, får jag det så kommer jag att skriva om va jag tycker om den.

den föra jag fick hem tyckte jag inte va bra, bilden såg smutsig ut, och det va för mycket shine(kan ej stava det)

Postad 14 december 2012 - 22:27

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Min anländer på tisdag. Ska bli kul om vi är fler som upplever samma saker (då många har gått från vers 2 till 3) eller om åsikterna kommer gå isär.

Postad 18 december 2012 - 17:26

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
sumering av den nya duken: den nya react II/III duken ser bra ut, ser inte smutsig (jo lite )ut som den föra duken jag fick hem, den är lite tjokare i matriallet, bilden syns inte på backsidan som ver 1, och jag ser ingen tendens till hotspot, shine effetct, skulle tippa på att den är en gain på 0.8, dok ser jag lite märken på duken när det är helt ljust (vit) men det är inte brunt utan det syns lite (matriall) i sig, svårt att förklara. syns när jag spelar, när det är snabbar ljusa sener, ska testa med att se film senare.

+ går tyst ner (gul motor)
+ raka och finna kanter
+ jag skulle rekomendera denna ver. (ja när det målade (smutsen)är borta)

- Det enda som skulle vara bra är om duken inte ser målad ut(lite smutsig)

- lite smuts på duken (finger avtryck) ska nog kunna gå bort om man torkar av den med en fuktig trasa.
- för korta skruvar som håller fast back stycket (av plast) hadde låsnat under frakten fick byta till längre skruvar
- fick inte till den gula skruv prylen, hadde en hemma som tur va.
- ränder syns svargt från trumman, men syns inte när man spelar,

Redigerat av Cd_Master, 19 december 2012 - 11:49.

Postad 19 december 2012 - 01:11

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Låter som en ramspänd react III kan vara något riktigt bra...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.