Förresten, följde med någon kod för några "nya" banor till GOW2 men jag får bara något felmeddelande när jag kör redeem code
/Genis
Redigerat av genstruktur, 09 November 2008 - 19:54.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 09 November 2008 - 15:33
Färdigspelat i co-op på hardcore och visst ett bra spel men jag tyckte nog 1an var bättre. Detta kändes som ännu mer vilsen story och jag tyckte att jag nästan aldrig fatta varför man gjorde nåt alls
Spoiler
Förresten, följde med någon kod för några "nya" banor till GOW2 men jag får bara något felmeddelande när jag kör redeem code /Genis Redigerat av genstruktur, 09 November 2008 - 19:54. Postad 09 November 2008 - 20:12
Varför sålde man sin krysslåda för nu egentligen?
Just det - ps3an var så snygg. Postad 09 November 2008 - 23:21
Piss off, nu försöker vi diskutera ett nästintill heligt spel för vissa så kommer du och försöker förstöra för oss...
Varför sitter du och läser i 360-forumet om du nu inte gillar 360? Du ångrar ditt byte eller hur Angående GOW2 iaf, gillade det väldigt mycket. Körde igenom det mesta själv på normal. Men jag kände lite samma som Genis att man inte alltid förstod vad syftet var med olika uppdrag. Några små buggar som när man körde den där Centauren att hjulen gick GENOM den ojämna marken, inte över. Men annars ett väldigt bra spel. Postad 10 November 2008 - 00:26
Svara mig själv. Var ju busenkelt om man sköt krypen i rätt ordning.
Spoiler
Postad 10 November 2008 - 09:30
Ahh, tackar tackar, då ska det hem och skjutas ikväll då Postad 10 November 2008 - 09:58
Fy FN vad jag hatar lagget så fort man spelar public och hamnar hos ngn amerikansk server eller vad man ska kalla det..sitter dom fortfarande på 56K modem där eller är det röksignaler som gäller?
Nä trodde det skulle bli bättre i 2:an men public är BRA mkt sämre än i ettan, hoppas dom kan fixa detta med ngn uppdatering! Blir tokig på spelandet när man inte kan döda ngn och dom bara behöver peta på en så är man död, fast det är väl amerikanernas sätt att få bra ratio i spelet! Postad 10 November 2008 - 10:00
Spoiler
Postad 10 November 2008 - 10:05
Aha, det var därför jag inte kom ihåg det! Postad 10 November 2008 - 10:13
Håller med om laggen. Tycker iofs det oftast flyter på bra; men när det väl skiter sig, skiter det sig rejält. Man ska springa; men så fastnar man bland covers och hoppar mellan dem som besatt. Man tar sig förbi covers, men så warpar man tillbaks till dem igen?!? Det är en kille som fryser när man chainsawar honom, när han väl låser upp är man själv död?!? Oerhört irriterande, men det är väl bara att acceptera. Inte mycket att göra åt.
Dock, hur F-N kan det ta sån tid att starta ett multiplayer spel? Det tar ju 5 minuter för den att hitta spelare som 'matchar ens skill' och sen ett par minuter innan den hittar ett lag till som matchar ens eget lag. Under tiden så droppar alltid nån ur ens eget lag ut och hela sökningen startar om. Jag förstår iofs att det måste vara svårt för servern att hitta 9 andra lika usla spelare som jag, men jag spelar hellre i rejält underläge än sitter och rullar tummarna i 10 minuter. Det är vad jag retar mig mest på när det gäller GoW2 multiplayer... Dessutom, det hade varit nice om man hade kunnat joina public horde spel in progress... Postad 10 November 2008 - 11:02
Håller med, surt att börja om från 1 när man klarat till 36 Tänkte jag skulle köra lite till horde efter jag lirat med några här igår, suck va jobbigt det va med massa sopor som inte fattar hur man sammarbetar... Redigerat av jimel, 10 November 2008 - 11:03. Postad 10 November 2008 - 11:02
Trots lagg har jag inte märkt att man fastnar i saker osv. Det som är drygt med lagget är att kulorna är fördröjda, precis som i ettan. Man måste sikta framför motståndaren och gissa vart han kommer vara om en halv sekund för att kunna få en riktig träff. Förstör en hel del. I ettan kunde man i de allra flesta fall se vem som var host genom att helt enkelt kolla på scoren. Så stor skillnad är det faktiskt. Brukar skjuta lite med shotgun i väggarna ibland för att kolla lagget. Det kan ni testa. Inte så kul att se alltid dock.
Sen har jag märkt att om jag springer (men inte roadie run) och blindskjuter rakt fram med shotgun så träffar skotten vid fötterna på mig??? Det händer aldrig i singleplayer. Där går skotten rakt som man kan tycka att de borde göra även i MP. Har försökt kolla om skotten verkligen träffar vid fötterna eller om det bara visas så på min TV. Har tagit mig in i närstrider och försökt mörda folk med blindfire men har inte kommit fram till nånting. Shotgun har blivit en hel del klenare i tvåan så det är svårt att köra samma aggressiva taktik som i ettan. Eller kanske inte bara klenare, utan känns mer som att spridningen på skotten har minskats. Men det är egentligen bra för det blev lite för mycket snurriga närstrider i ettan. Bara det att man är ju van vid den spelstilen nu. Några få gånger har det tagit tid att söka matcher men oftast tycker jag det går snabbt och smidigt. Känns som det finns en del småbuggar i multiplayer. Kan ju hoppas på en patch, för det kändes inte så jättelyckat faktiskt. Lagget ställer ju till en hel del också men det kanske inte går att patcha bort. Känns som att Gears är gjort för att spela i LAN eller nåt. Redigerat av SejLax, 10 November 2008 - 11:05. Postad 10 November 2008 - 11:30
hmmmm, gjorde mina första mp rundor någonsin (både gow1 o 2 vilket jag tror donPidgeon fick erfara
har iofs en riktigt bra uppkoppling, men det borde väl ändå mest bero på vem som hostar spelet?tyckte däremot också att det tog förbannat långtid att ta sig in i ett spel.....testade gamla hederliga cod4 och där tog det ju inte mer än 10sek att komma in i en match Postad 10 November 2008 - 11:31 Det där är inte en recension. Det är en personlig blog PUNKT! Postad 10 November 2008 - 15:42
Är det så man upptäcker om man har lagg? Kanske så att när man fastnar i covers är när man har REJÄLT med lagg? Kan förklara varför det går så dåligt för mig.
Precis vad jag har börjat misstänka. Annars vet jag inte om jag erfor att du var dålig... Var det inte du och jag som var ensamma på en King of Hill bana mot ett fullt lag? Hade nog quitat om det inte var så att jag inte fattade hur man quitar mitt i en match. Fick iallafall ett par enkla kills då motståndarna var så självsäkra att de sprang rätt in i min shotgun.
Beror helt på skill-level och vilken nivå man spelar på. Räkna med 10 timmar. Justera upp / ner beroende på om du är head-shot-maestro eller spelar på Insane. Söker dock fortfarande någon som kan spela Act 2 och 5 sena kvällar. Vill inte spela ensam. Postad 10 November 2008 - 19:00
haha visst var det du och jag. Inte det lättaste att vara två stycken mot ett helt lag och speciellt då jag aldrig har spelat banan tidigare.....kände mig ganska förvirrad och tyckte bara att det kom folk och sågade sönder mig från alla håll och kanter Postad 10 November 2008 - 19:13
Är det verkligen så att man i 2an inte kan spela public match med en guest längde?!
Det kunde man i ettan så länge man inte körde ranked ju Postad 11 November 2008 - 08:19
Jahapp...då har även jag klarat liret.
Vet inte riktigt vad jag ska säga. Spelet är riktigt bra, men det är något som saknas, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är... Jag tycker nog 1:an var bättre än 2:an, men 2:an var så pass lik 1:an att 2:an fortfarande är ett riktigt bra spel om ni förstår vad jag menar. Postad 11 November 2008 - 08:33
Jag och min flickvän klarade spelet på normal igår. Vi är båda helt överens om att Gears 2 kampanjen är bättre än ettan. Vi har spelat ettan väldigt mycket och tycker enormt mycket om det. Men tvåan har bara mer av allt det goda liksom. Snyggare, mer detaljerade miljöer, nya roliga vapen, bra historia med mera. Dessutom:
Spoiler
Nu ska vi ge oss på insane. Får se hur det går men det gick bra i ettan åtminstone. Redigerat av SejLax, 11 November 2008 - 08:35. Postad 11 November 2008 - 08:38
Förstår vad du menar, min teori är att när 1:an kom så blev man liksom "Shit vilket spel!", 2:an är bara mer av samma, så det blir ingen wow-upplevelse. Sen tycker jag att det var lite för mycket "rail-shooting", speciellt störde jag mig på Derrick-åkandet. Det blev så tydligt att det var "låst" när vissa Brumak's som det inte var meningen att man skulle ta hand om själv i princip verkade osårbara, medans den man var tvungen att döda själv var ganska lätt att ta ner. Sen kan man ju undra hur svårt det är att göra så att spelet känner av vart man står när det kommer en cut-scene, stod man uppe vid kulsprutan när det kom en cut-scene så fick man springa tillbaka upp när den var slut. Irriterande. Ännu en sak som stör mig är att gubben stannar upp helt när han ska prata i radio, kan inte byta vapen, kan knappt röra sig. Men för det mesta är det ju grymt kul! Postad 11 November 2008 - 10:25
Har köpt spelet enbart för multiplayerläget, en sak som irriterar mig oerhört (förutom lagget i tidigare inlägg) är att shotgun nu är precis oanvändbar, allra helst när ngn kommer med motorsågen...man stannar inte upp ngt när man blir träffad i jämförelse med lancern!
Postad 11 November 2008 - 13:34
Har kört igenom storyn i co-op och kört en del Horde. Ungefär lika imponerad som jag var av ettan, dvs inte alls. Storyn var inte värst, VÄLDIGT linjärt och begränsat i hur man kan/får röra sig, inte jättesnyggt, ljudet är inte jättebra, vapnen är heller inte värst, tar evigheter att hitta nån match online om man inte är fem pers i ett party. Roligast är nog kommentarerna som karaktärerna fäller ibland, men det är sällan.
Nu blir det inget mer GoW2 för mig iaf. Postad 11 November 2008 - 19:08
så jag också klar.
När jag ställer 1an mot 2an fattar jag ju att det är ett bättre spel, men känner ändå inte att det gjorde något direkt intryck på mig. lite för likt ettan samt att mitt spel intresse dött av en del sen det kom påverkar det säkert. har dock inte kört det i co op än och bara på normal och på dom inställningarna gilla jag inte ettan så mkt heller. så fruktansvärt lätt. dog 3gånger och klara sista bossen på 1min utan att jag ens hann fatta vad som skedde. nu får det bli insane! Postad 11 November 2008 - 20:53
Alltså jag och min polare har stora problem med Act 3.4 på Insane coop.
Spoiler
Ett av problemen är att jag och min polare inte ser fienderna på samma ställe, ibland kan vi inte ens se samma fiender som den andre ser. Alltså blir det jävligt svårt
Spoiler
Några tips någon??? Postad 11 November 2008 - 21:21
Är väldigt sugen på att inhandla Gears of War 2 men eftersom jag precis köpt mitt 360 har jag inte lirat 1an heller.
Så, ska jag köpa 1an först, eller ska jag gå rakt på 2an? Postad 11 November 2008 - 21:23
När vi båda spelade (iofs på Normal) så hände detta:
Spoiler
Det borde vara motsvarande på Insane tycker man. Scriptat event liksom. Postad 11 November 2008 - 21:26
De börjar tvåan med att sammanfatta storyn i ettan. Men eftersom storyn redan från början är tunn som ett riktoplan-hyvlat a4-papper så är det inte mycket man missar även om man skulle skippa ens introt... Redigerat av Unregistered6810b893, 11 November 2008 - 22:00. Postad 11 November 2008 - 21:46
Kan väl inte vara sånt svårt beslut, spela ettan först som lär kunna hittas ganska billigt nuförtiden.
Postad 11 November 2008 - 22:26
Va, har spelet en handling?! Jag springer bara runt och dödar monster Postad 11 November 2008 - 22:55 När man pratar i radio så laddas banan in (exempelvis som hissarna i Mass Effect). Bara publika matcher startar ifrån våg 1, kör man privat kan man som host börja ifrån en våg man klarat av tidigare (och med annan svårighetsgrad).En kompis kompis startade en level 50 våg på svårighetsgraden insane, tog inte många sekunder innan man var död Security-kartan verkar vara en av de enklare för horde; lyckats komma till våg 36 med ett "public team". Knappen för att stänga av laserstrålarna ligger i byggnaden mittemot (dock fienden kan också använda den). Sen ett bra tips för alla kartor är att lägga sköldar vid trappor och andra passager eftersom de större locusts inte kan ta sig förbi dom. Sen måste man plocka upp sköldarna när en ny våg startar annars försvinner dom som alla andra objekt på marken. Gällande multiplayer så funkar inte matchmaking som det skall "för vissa", Epic har sagt att de och MS undersöker det. Postad 11 November 2008 - 23:22
Men kan det verkligen stämma med att banorna laddas medans han pratar i comradion?
För man kan ju skippa de konverationerna direkt när de börjar för att slippa behöva gå sådär segt. Postad 12 November 2008 - 00:39
Jag skulle tro att det bara för att man inte ska kunna springa in i nästa fiende-våg innan han snackat färdigt.
Postad 12 November 2008 - 09:09
Körde Horde igår kväll med 4 andra snubbar, trots att ingen använde mic så kom vi till våg 34!
Postad 12 November 2008 - 09:21
Härligt, någon som är med på lite horde då? från runt nivå 36 Postad 12 November 2008 - 09:43
Man trycker på BACK-knappen. Du kan skippa de flesta filmerna också. Skönt att slippa se alla såna när man redan spelat det innan. Jag ska bara igenom det på Insane nu ju Postad 12 November 2008 - 09:44
Jag är lite horde-sugen faktiskt! Kom till level 37 med ett gäng svenskar i helgen. Sen skulle två av oss gå och käka mat och det blev nog ett litet missförstånd med våran tänkta paus där, för det tog ungefär 3 sekunder sen kröp alla runt och blödde och så var det roliga slut.
Om man börjar på tex nivå 36, kan man fortfarande ta achievementen för Horde lvl 50 då? Redigerat av SejLax, 12 November 2008 - 10:25. Postad 12 November 2008 - 09:49
Japp. Den som är host väljer den högsta avklarade nivån så fortsätter ni efter den, det är så jag har fått den.
Man måste alltså inte klara alla 50 nivåerna på en session. Postad 12 November 2008 - 10:31
Behöver inte ens göra dem i ordning. Jag tror jag har bana 4 och 11-23 kvar.
Det sura med det är att jag inte ens fått wave 10 achievementen än... Men fasen vad det är roligt när man lirar med andra svenskar. Postad 12 November 2008 - 12:19
Ja då är det ruskigt kul, annars är det kul men inte så man hoppar av glädje i soffan
Tror jag kan köra horde ikväll runt 20-21 någonting, behöver ju inte köra till 50 direkt då man ska upp å jobba imorgon Postad 12 November 2008 - 13:10
Jag blev lite sugen på att köra horde efter vad ni skrivit och det var rätt roligt.
Däremot körde jag med moggisar från storbrittanien som ville "ha sina kills själva" så de tjatade om att man inte skulle hjälpa varandra upp när man kröp omkring och blödde ihjäl.. snacka om att missa poängen. Så jag körde själv, kom till level 12 eller något, men fick helt klart mersmak. Jag är på om någon är sugen typ ikväll eller något, gt: lifterDC Postad 12 November 2008 - 13:16
På tok för tidigt! Får nog skapa en ny tråd där jag efterlyser folk som antingen är familjefädrar med avkomma som inte går och lägger sig innan 21 eller har sambo/fru/närstående som inte vill släppa TV:n innan klockan 22. F.ö. kan jag säga att jag just nu gör ett praktiskt experiement hemma hur datorspel påverkar ungdomen. Flickan på 2 år somnade igår på soffan medan pappa blev itusågad bakifrån i fåtöljen. Säkert uppfostrande. Postad 12 November 2008 - 13:27 Ha ha Precis som hemma hos mig Postad 12 November 2008 - 13:56
Någon som sett layouten på GoW2 kartorna? Typ dessa till ettan?
Behöver nått att plugga medan jag sitter på jobbet och väntar på att få komma hem... Postad 12 November 2008 - 13:59
Undrar hur gatuvåldet kommer utvecklas av liknande uppfostran Postad 12 November 2008 - 17:51
Äh dottern somnar vid 19 rycket sen vid 20 så slänger jag in frugan i sovrummet så hon får kolla på sina serier eller något på projektorn, lirar tills jag somnar 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |