xbmc ska fungerar på win 7
Uppenbarligen inte på min dator
Försökte med allt, drivrutiner, div. dll filer, olika builds, tog bort userdata mappen osv.
Testade Media Portal och det funkade utan problem.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 15 April 2009 - 13:08
Uppenbarligen inte på min dator Försökte med allt, drivrutiner, div. dll filer, olika builds, tog bort userdata mappen osv. Testade Media Portal och det funkade utan problem. Postad 16 April 2009 - 22:13
Ser att fler än jag har problem med att XBMC inte upptänker automatiskt att det är en film i ett rar arkiv i en mapp, där mappen utgör filmnamnet. Har testat att leka med de olika inställningarna och även att hämta Filminformation vid högerklick på mappen. Däremot så fungerar det om jag går in i mappen, sedan in i rar arkivet och sedan högerklickar på filmfilen och hämtar filminformation, men att göra detta på alla filmer manuellt e inte så kul. Använder för närvarande XBMC v9.04 Babylon Alpha1 Med Vista64 men är samma problem med v8.10.
Sedan undrar jag om någon här har koll på om XBMC har stöd för andra fjärrkontrollrar än WMC remote? Har en multifjärr och tänkte testa några olika för att se vilken som fungerar bäst. mvh StarChild EDIT: Senast testade jag med build 19491 utan någon förbättring. Det lustiga är också att om jag högerklickar på mappen och väljer spela upp, så går det bra att spela filmen. Men ändå kan den inte känna av att det ligger en film i mappen för uppdatering av filminformation och omslagsbilder. Redigerat av StarChild, 17 April 2009 - 18:23. Postad 18 April 2009 - 09:06 Har du ställt in i inställningar/film/allmänt att behandla staplade filer som en enda som ska vara iklickad Postad 18 April 2009 - 09:56 Japp, däremot så gjorde det där transparenta arkiv susen. Hos mig ser det ut så här. Filmer \ Svenska \ FilmNamn \ Film eller Filmer \ SvenskText \ FilmNamn \ Film .... osv. Så om jag satte innehåll direkt på "Filmer" mappen så hände det ingenting. Men om jag går in en mapp och där sätter innehåll på "Svenska" eller "SvenskText" så hoppade det igång tillsammans med transparenta rar arkiv. Så det är lite småsaker de har kvar att jobba på gällande denna autosökning. Har fortfarande problem med mina IMAX filmer och svenska filmer. I stället för att endast använda en skrapa så borde man kunna ställa in att den ska prioritera en och funkar inte den så tar den nästa i listan. Som det är nu måste man ändra detta manuellt på varje film den inte hittar info om. Ingen som har en länk till en fungerande xml fil till en svensk filmsida föresten? Men nu har jag problem med mina mp3er i stället. Den hittar låtarna, uppdaterar biblioteket, men hämtar inte hem info och omslag till dom. Men om jag högerklickar på ett album och hämtar info manuellt så fungerar det. Sedan undrar jag vad den har för stöd för fjärrkontroller. Har googlar en del men hittar bara en massa program man ska installera för att dirigera om knappar från olika kontroller. Finns det ingen kontroll out of the box som den stödjer? Jag har multifjärr så det går bra med vilken som helst. WMC fjärren fungerar bara till viss del. mvh StarChild Postad 05 May 2009 - 21:29
XBMC 9.04 final släpps inom kort
[19953]: tagged: XBMC 9.04 Babylon Final tagged: XBMC 9.04 Babylon Final By AlTheKiller — 05/05/2009 03:44:14 PM Postad 06 May 2009 - 09:20
Richards, det finns fortfarande inte möjlighet att peta in Live TV i XBMC va? Vet du om det finns planer för detta? Postad 06 May 2009 - 14:12
det gör det faktiskt, men ev. måste du köra linuxbaserat XBMC. Kolla in denna länken: http://xbmc.org/foru...ead.php?t=45314 Postad 06 May 2009 - 15:54
Ser riktigt schysst ut, men way out of my league. Har varken tid eller ork att gräva i linux. Hoppas verkligen dom jobbar med en lika fin version till Windows, då kan VMC slänga sig i väggen. Postad 06 May 2009 - 19:55
XBMC 9.04 Babylon Final Release släppt!
Ny version för Windows, Linux, Mac, AppleTV och Xbox. Läs mer ... Postad 06 May 2009 - 20:17
Oh, MyMovies support. Fint! Nu är det bara Live TV så är det inget snack vad man väljer sen... Dessvärre har dom inte det med på sin roadmap. Får hoppas på någon fin guide till work around.
Postad 06 May 2009 - 20:43 Fast nedladdningssidan verkar helt död Postad 06 May 2009 - 23:17
Tycker de ska ha bättre stöd för fjärrkontroller till PC(win) out of the box. Det är ganska bökigt och krångligt att få det att fungera. Själv så har jag inte fått det att fungera tillfredsställande ännu.
Redigerat av StarChild, 06 May 2009 - 23:27. Postad 06 May 2009 - 23:29
samma skulle kunna sägas om linux med, fast kan bero på linux å inte själva xbmc. Postad 07 May 2009 - 08:32
Piltangenterna, enter och exit funkar ju med MCE fjärren out of the box. Använder man något annat? Alternativ till fjärr är ju dinovo mini, men då försvinner ju förvisso universalfjärrkonceptet. Postad 07 May 2009 - 10:37
älskar min dinovo mini, styr XBMC lätt som en plätt. dessutom är de smidigt när något måste skrivas att ha ett tgb i "fjärrkontrollen". Postad 07 May 2009 - 12:11 Förstår mig inte riktigt på argument som motsträvar en utveckling i en programvara bara för att det "går" att göra det, men på ett mycket krångligare sätt, genom att installera tredje parts program eller köpa till hårdvara. Jag klarar mig iaf inte på piltangenter, enter och exit. Några exempel på andra knappar skulle vara ESC, C, X, Space, S, subtitle, Volym, En knapp för att starta XBMC osv osv. Ett komplett stöd för WMC fjärren vore ju iaf att föredra, eftersom det är den de flesta har. Det är ju heller inte så att det är ett fåtal personer som använder sig av en fjärrkontroll. Tycker faktiskt det är ganska märkligt att ett MediaCenter har så taskigt stöd för fjärrkontroller. mvh StarChild Redigerat av StarChild, 07 May 2009 - 12:17. Postad 07 May 2009 - 12:55
Jag argumenterar inte indirekt för att hämma utvecklingen, då missförstod du mig. Jag tycker bara att man ska utveckla produkter efter funktion, och inte teknik, och för mig behövs inte fjärrkontrollutvecklingen, men med de funktioner du nämner förstår jag att du efterfrågar sådan support. Tro mig, jag är den största supporten av produkter som funkar out of the box och som är oberoende av tredjepartslösningar. Därav råder inga som helst tvivel. Tror vi är överens... Postad 07 May 2009 - 19:34 "Jag tycker bara att man ska utveckla produkter efter funktion, och inte teknik" Kan du utveckla det där. Förstod det inte. mvh StarChild Postad 07 May 2009 - 20:46
Jo, att man inte ska utveckla en produkt med en teknik bara för att det går. Det ska finnas en funktion och ett behov (alternativt skapa ett behov), och då sa jag lite ironiskt på ditt förslag att de skulle utveckla fjärrstödet att man inte behöver det för de viktigaste funktionerna finns. Men jag använder ju inte lika många funktioner som du så jag förstår din request... Postad 08 May 2009 - 10:45 Jag tror att det finns ett behov i allra högsta grad för fler av de viktigaste funktionerna. Play, stop, skipp, spola osv finns inte ens. Och det tror jag för att det är krångligare att trycka på en knapp på fjärren, skrolla till en virtuell knapp och trycka där.Än att trycka direkt på skip på en knapp på fjärrkontrollen. Vem skulle vilja styra sin DVD spelare på det viset t.ex? Jag tror att det finns ett behov i allra högsta grad och jag tror även att det är därför just denna tråd är klistrad på deras forum. Sedan tror jag att fler skulle välja XBMC om det fanns bättre stöd för fjärrkontroller i det. Jag tror även Nvidia Cuda stöd, samt TV stöd skulle öka användandet på HTPCn. Redigerat av StarChild, 08 May 2009 - 11:08. Postad 08 May 2009 - 11:44
Men suck... ge upp. Jag håller ju med dig. Postad 25 May 2009 - 23:34
Är det någon som fått fjärren man får med hp pavilion laptops att fungera med XBMC? Har letat efter guider som fan i 2 dagars tid nu utan resultat, går det att fixa smidigt? Jag vill kunna öppna programmet med typ WMC knappen och få fjärren att funka lika bra som den gör med wmc. Nån som kan länka till en guide av nåt slag eller så? har kollat samlingstråden på xbmc's hemsida för fjärrkontroller, men alla värkar ju bara vara till för universalkotroller av olika slag =/
Postad 27 May 2009 - 13:27
Terminator 2 Special Edition låser sig för mig direkt jag klickar på starta filmen i menyn. Det funkar utmärkt i Xbmc på min Xbox. Är det någon som har några tips om olika inställningar man kan prova ändra som påverkar dvd-menyn om det finns? Tycker det är dåligt att något som funkar perfekt till en flera år gammal version till Xbox inte funkar till Xbmc för windows. Vad som händer är att den hakar upp sig, både ljud och bild efter 1s från att man väljer starta filmen. Före dess fungerar menyn som den ska.
Postad 27 May 2009 - 20:52
Kan man markera på nåt sätt de filmer som man har svensk text till och dom man inte har de på? Nu menar jag inte byta ut hela namnet på filmen, utan kanse bara skriva in nåt i info, eller lägga nån markering av nåt slag?
Postad 04 June 2009 - 18:19
Vilket är det snabbaste sättet att dela media på? Finns ju lite att välja på om man säger så...
Postad 26 June 2009 - 10:09
Ja installerade xbmc för första gången igår och är hitills väldigt imponerad över hur snabbt och bra interfacet fungerar.
Hade inte all tid i världen igår men stötte på några problem: - Fick inte subtitles som ligger lagrat på mkv filer att fungera , dvs switcha mellan dem - Vid panoreringar och lite annat blev det ibland "streck" i bilden vid mkv uppspelning , jag tror de är typ samma som "screen tearing" ? - Hur står sig xbmc:s videokvalitets uppspelning kontra mpc med ffdshow o allt annat? Varför har inte detta interface/program en egen avdelning som Mediaportal, MythTV och Windows media center har? Postad 26 June 2009 - 11:08
- Fick inte subtitles som ligger lagrat på mkv filer att fungera , dvs switcha mellan dem tryck på M på tgb för att få fram navigatorn gå upp till högtalaren välj den och där kan du välja vilken text du vill ha Redigerat av Ampa69, 26 June 2009 - 11:08. Postad 26 June 2009 - 12:18
Jag har en fråga ang. XBMC.
Går det att välja en annan standarduppspelare för filmer?... Jag vill alltså att XBMC skall starta min MPC vid filmuppspelning...är detta möjligt? Postad 29 June 2009 - 17:31
Ja detta är möjligt. Det finns någonstans i inställningarna kommer dock inte ihåg vart. Postad 30 June 2009 - 19:15 http://www.xbmc.org/...ead.php?t=43511 / Pär Postad 06 July 2009 - 13:25
Varför funkar XBMC med mus endast ibland och oftast måste man köra tangentbordet?
kör med win.xp Postad 19 July 2009 - 12:24
Ställer min fråga igen då ingen tycks svarat på den =/
Finns det något smidigt sätt att markera vilka av mina filmer som har text? Sen undrar jag även om någon vet hur man kan få igång "trailer" funktionen som finns när man trycker på info knappen på filmerna (använder aeon skinet, vet inte om detta är med orginal) Händer inget när jag trycker på knappen. Redigerat av Torva, 19 July 2009 - 12:28. Postad 20 July 2009 - 05:01
HOW-TO use an External Player for media playback om du vill ha mer info. Postad 23 July 2009 - 14:13
jag skulle också behöva använda det här, men när jag ställt in allt som det står på sidan så händer ändå inget när jag väljer external player. Nån som fått detta att fungera som kan skriva ner lite hur ni gjorde så jag mer grundligt kan gå igenom om jag gjort nåt fel? Postad 23 July 2009 - 15:02
ta bort Redigerat av scorpio, 23 July 2009 - 15:03. Postad 29 July 2009 - 11:06
Kan någong snälla hjälpa mig med mitt XBMC....har kollat runt i forum och googlat etc men inget konkret hittas! Jag har laddat ner senaste XBMC till vista 64bit. Jag kan under videos delen lägga till mina filmer som ligger i G:\movies\
filmmapparna heter t ex Batman (2008), sen ligger en image fil ensam i mappen. XBMC hittar mina filmer och IMDB lägger upp all info om dem utan problem, allt är jättebra MEN....varje gång jag är i library mode och vill välja att den visar filmerna efter "Titles" så hittar den ingenting!!! Har testat med olika skins samt rensa library och göra om allt från början, men samma problem!! är det ngn som kan hjälpa mig här?? Tack på förhand Postad 29 July 2009 - 11:13 Vad heter själva image-filen? Om den inte heter något med filmnamnet, prova att döpa om den till det. Btw, heter inte filmen "The dark knight" eller liknande? Mvh, Pär Postad 04 August 2009 - 09:29
hej. Har testade nyss med att ändra namnen på image filerna, uppdaterade library i xbmc men hittar dem ändå inte.......ingen som har mer tips??
Postad 04 August 2009 - 10:32 Återigen, vad heter filerna och katalogerna? Det är svårt att hjälpa när vi inte har all relevant information. / Pär Postad 04 August 2009 - 14:01
Någon som har jämfört windowsversionen med Live/linux och kan säga om det skiljer något bildkvalitets eller funktionsmässigt?
Står och väljer mellan att köra en Live version eller windows. Postad 05 August 2009 - 08:23
Såg att det var släppt ett Windows Tiny7 är det någon som prövat det med xbmc?
Postad 06 August 2009 - 13:20
Mina filmer ligger såhär:
G:\Movies\Doubt (2008)\Doubt (2008).iso etc etc Postad 15 August 2009 - 20:31
Hejsan! Jag sitter och funderar på om jag ska byta från vista till linux och xbmc på min htpc. Anledningen till det skulle självklart vara den snygga designen i xbmc. Jag undrar nu några saker:
1. Jag antar att linuxversionen drar mindre resurser än vista? 2. Klarar den av att spela upp x264 mkv 1080p lika bra som i vista? 3. Finns det ett bra remote desktopprogram som jag kan använda från en vistadator för att styra htpcn? Någon som bara snabbt kan dela med sig av sina kunskaper? =) Cheers! /Feducci Postad 15 August 2009 - 21:16
1. Ja. 2. Beror på, hårdvaruavkodning med grafikkort funkar i linux till skillnad från windows med XBMC, men har du en redig cpu så kvittar det. 3. Finns en inbyggd vncserver i gnome som borde gå att använda, bara o tanka nån gratisklient som tightvnc eller realvnc. En egen fråga: Hur ser eran mapphierarki ut för serier? Får det inte riktigt att lira, kör även aeon om det spelar nån roll. Redigerat av mAniAk-, 15 August 2009 - 21:17. Postad 16 August 2009 - 10:57
Kan nån hjälpa mig med external player inställningar på xbmc? Min standard spelare hackar så jag skulle värkligen behöva en extern spelare till det här programmet. Har kollat igenom massa olika guider för hur man gör men ändå så får jag det inte att fungera. Är det någn här som fått det att kirra och kan beskriva hur du gjorde?
Postad 16 August 2009 - 16:19
Edit: Fick det och funka nu Redigerat av Torva, 16 August 2009 - 16:26. Postad 16 August 2009 - 16:48 Säg gärna hur du gjorde för att installera external player, behöver också få igång det och har lite problem. Angående SVN också, hur får man igång det egentligen? Vill ju hitta bra plugins och dylikt. Redigerat av Peligroso, 16 August 2009 - 19:00. Postad 16 August 2009 - 19:00
Jag gjorde först så att jag avinstallerade mitt xbmc, laddade ner det nyaste "SVN", vet inte riktigt vad det är för skillnad på den och babylon som jag hade innan, men fick ett tips om att byta. Sen bytte jag även från att använt advancedsettings.xml till playercorefactory.xml. Ändrade även från C:\Program\MPC HomeCinema\mplayerc.exe till C:\Program Files\MPC HomeCinema\mplayerc.exe. playercorefactory.xml filen la jag i användare/[användare]/appdata/roaming/XBMC/userdata Hoppas detta löser dina problem 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |