Japp, man hoppas ju på att man har fått en rättvis visning när man är på ett ställe där dom vet vad dom håller på med.Jag är inte partisk på nåt vis,för mig spelar det ingen roll om det är en dlp eller lcd jag äger så länge jag är nöjd med bilden,märke spelar inte heller roll,jag menar inte att försöka smutskasta x-10 på nå vis, många har köpt den o sitter säkert hemma jättenöjda och använder den,hade jag inte sett sonyn och mitsubishin så hade jag nog inte fått så dåligt intryck av den, men å andra sidan tror jag inte det finns så många andra projektorer som kan mäta sig mot dom i rimliga prisklasser,vill också nämna att jag såg hc 7000 också, den hade också helt underbar bild,men skillnaden på den och 5500 var så små så att inte ens dom kräsnaste skulle kunna övertyga mig att välja den framför lillebror 5500 som kostar 13000:- mindre.Men denna tråd handlar om infocus x-10, jag ville som alla andra lämna intryck om den trots att den inte är lika positiv som många andras.Med det betyder det ju inte att det jag tycker stämmer överens med det du tycker som sagt,men jag står för det jag har sagt och det är att jag inte var imponerad.Jag har inte sett HC5500 och inte HW10 heller, så jag kan inte uttala mig - varken objektivt eller subjektivt.
Dock rimmar attribut som "grynig", "svärtan fruktansvärt dålig" och "skärpan inte alls märkvärdig" inte alls med min uppfattning av X10:an.
Vad gäller demon du fick, så förutsätter jag att projektorerna alltid är kalibrerade efter bästa förmåga/förutsättningar, för att ge en så ärlig/objektiv demo som möjligt.
Fredrik
representerar InFocus i Norden
ISF certifierad
* Officiell tråd - InFocus X10 *
InFocus X10
(Projektorer)
|
1
|
(32)
|
Inga priser |
Kommentarer till Färdiga bion (gamla lägenheten) av lovek (139 inlägg)
|
9 år sedan |
Problem med Infocus X10... (0 inlägg)
|
13 år sedan |
Infocus x10 mot dagens utbud (31 inlägg)
|
13 år sedan |
Optoma HD70 R.I.P ny 1080p ? (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Optoma HD80, InFocus X10 eller BenQ W5000? (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Infocus X10 eller Epson TW-1000? (46 inlägg)
|
17 år sedan |
Uppgradering (10 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 15 October 2008 - 23:06
Postad 16 October 2008 - 06:58
Postad 16 October 2008 - 11:13
Tycker det du beskrivit låter väldigt konstigt.
Då X10 är en projektor som verkligen utmärker sig genom sin skärpa, som är riktigt vass, samt även 3D-känslan den ger. Du måste ha fått den visad under väldigt dåliga förhållanden eller liknande. Något är det iallafall som inte stämmer.
För sitt pris så är den fortfarande "tha bomb" helt klart.
Postad 16 October 2008 - 18:24
Fredrik
ISF certifierad
Bifogad fil(er)
Postad 17 October 2008 - 20:01
men jag tyckte det va bra tryck i bilden lite för mycket kanske för min del jag ska kolla på en tw1000 o jämnföra
ljudnivån på x10 va behaglig nästan inget alls
men vet inte om det blir en x10 jag har juh kompisar som ska juh se då måste jag juh ta dit alla kompisar för att kolla så dom inte mår illa =)
Postad 17 October 2008 - 20:38
X10:an har så fantastiskt mycket mer skärpa och pop i bilden än TW1000, men tycker du inte om drag i bilden, och är extremt känslig för regnbågar, så kan kanske TW1000 vara just din problemlösning.
Om det var mycket (för mycket) drag i bilden på X10:an, så hoppas jag att du testade att dra ner irisien, som kan justeras i 11 steg, och ändra ljusflödet drygt 300% från min till max!
Dessutom kan du på X10:an, och hella IN8x-serien, skruva på ND filter, som ytterligare kan dra ner ditt ljusflöde. T ex ND2, som sänker ljusflödet till 50%, och ND4 som sänker det till 25%.
InFocus har ju valt att göra riktigt ljusstarka projektorer som kan funka i normala varadagrsum, men för dem som av en eller annan anledning vill ha mindre ljus, så kan man tukta detta på ett bra sätt, dels genom iris, och/eller dels genom användandet av ND filter.
Man skall ej heller underskatta användandet av ljus- reflexundertryckande dukar med InFocus projarna. Det blir faktiskt riktigt, riktigt bra. Jag har i veckan besökt och sagt till Klubben i Sundsvall att de skall ta hem en Bjurab ReAct.
Man skall inte alltid bara demonstrera med fullt blås i alla lägen, utan det hänger också ihop med omgivningen, och de flesta av oss sitter inte i kolgruvor och projicerar - inte ens jag, hur mycket jag än önskar att jag kunde.
Fredrik
ISF certifierad
Bifogad fil(er)
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 17 October 2008 - 21:00.
Postad 17 October 2008 - 22:07
Jag har talat med många som är känsliga för regnbågar, och märkligt/roligt nog är det många som säger att de upplever lite regnbågar på X10:an, trots en förhållandevis hög kontrast och ljusflöde.
X10:an har så fantastiskt mycket mer skärpa och pop i bilden än TW1000, men tycker du inte om drag i bilden, och är extremt känslig för regnbågar, så kan kanske TW1000 vara just din problemlösning.
Om det var mycket (för mycket) drag i bilden på X10:an, så hoppas jag att du testade att dra ner irisien, som kan justeras i 11 steg, och ändra ljusflödet drygt 300% från min till max!
Dessutom kan du på X10:an, och hella IN8x-serien, skruva på ND filter, som ytterligare kan dra ner ditt ljusflöde. T ex ND2, som sänker ljusflödet till 50%, och ND4 som sänker det till 25%.
InFocus har ju valt att göra riktigt ljusstarka projektorer som kan funka i normala varadagrsum, men för dem som av en eller annan anledning vill ha mindre ljus, så kan man tukta detta på ett bra sätt, dels genom iris, och/eller dels genom användandet av ND filter.
Man skall ej heller underskatta användandet av ljus- reflexundertryckande dukar med InFocus projarna. Det blir faktiskt riktigt, riktigt bra. Jag har i veckan besökt och sagt till Klubben i Sundsvall att de skall ta hem en Bjurab ReAct.
Man skall inte alltid bara demonstrera med fullt blås i alla lägen, utan det hänger också ihop med omgivningen, och de flesta av oss sitter inte i kolgruvor och projicerar - inte ens jag, hur mycket jag än önskar att jag kunde.![]()
Fredrik
ISF certifierad
Jag sa till dom i butiken att jag skulle komma förbi fler gånger och det är bra det du säger att man justera iris osv ska komma ihåg det en grej som jag tycker va nåt som jag har läst om rgb flimmer jag tyckte att jag såg vertikala linjer i grönt och rött när man blinkade
och de nämde dig att du hade varit där och rekommenderat duken som va grå som skulle va ännu bättre än den vita, Jag hade ingen anning att det va sån stor skillnad mellan vit och grå duk
jag önskar att det fanns fler ställen i sundsvall som har riktiga projektor rum som kan köra demonstrationer för det är helt klart värt det
Postad 18 October 2008 - 07:49
Min lilla ReAct provbit har varit med mig hela veckan.Jag hade ingen anning att det va sån stor skillnad mellan vit och grå duk
Den gör underverk med InFocus ljusstarka projar, och, som jag tidigare nämnt några gånger, en X10 med en ReAct, kommer alltid se bättre ut än en IN83 med en vanlig vit duk, såvida inte ditt rum är kolmörkt - även i väggar, tak och golv.
IN81, men främst IN82 och IN83 har ännu mer svärta och ljusflöde (dynamisk bandbredd i bilden), men om inte rummet klarar att hantera det, eller din (vita) duk är för liten, så kan det bli fel och närmast smärtsamt att titta på, men så kan man även som sagt var tukta detta med dels högt och lågt lampläge, iris och ND filter. Men man kanske inte skall skaffa en IN82, och sedan gå hem och omedelbart strypa den i sin prestanda.
Klubben Sundsvalls rum är annars rätt tacksamt för projicering; mörka väggar, tak och golv, och långt från duken till dito, men ReAct:en gav ändå en extra skjuts i svärtan i det rummet - helt klart, och skapade mer 3D i bilden.
Fredrik
ISF certifierad
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 October 2008 - 08:02.
Postad 18 October 2008 - 12:07
Är ute en runda i norra Sverige nu och besöker befintliga och nya butiker, och har upptäckt hur bra X10:an verkligen är.
Fredrik
ISF certifierad
Hej Fredrik!
Du har inte besökt Gävle-trakten på din runda? Var inne på Hifiklubben i Gävle för någon vecka sen och såg på TW700 och HD65 (hade bara dessa inne) men är intresserad av X10an. Kanske finns någon annan butik i mina trakter?
Mvh Liston
Postad 18 October 2008 - 12:27
I Luleå har två butiker X10 uppe för demo. Takt o ton samt Luleå hifi & hemmabio.
Jag blev ganska överaskad av bilden från X10, och regnbågar är mycket mindre än på HD65 t.ex. Dock nog mycket för att jag skulle störa mig på det, tyvärr.
Postad 18 October 2008 - 14:16
Hann tyvärr inte med Klubben Gävle på denna rundan, för jag hade tänkt Tommy skulle byta ut sin HD65:a mot en X9, och ta hem en X10:a.Hej Fredrik!
Du har inte besökt Gävle-trakten på din runda? Var inne på Hifiklubben i Gävle för någon vecka sen och såg på TW700 och HD65 (hade bara dessa inne) men är intresserad av X10an. Kanske finns någon annan butik i mina trakter?
Mvh Liston
Annars har du närmast Sundsvall i norr och Uppsala i söder.
Fredrik
ISF certifierad
Postad 18 October 2008 - 16:04
Kan alltid hoppas Hifiklubben i Gävle tar in dessa nån gång.
Postad 19 October 2008 - 11:32
dom demar den inte vilket gjorde mig en aning besviken på dom
// SvanteP
Postad 19 October 2008 - 12:12
De nämnde att de skulle ta hem X10:an med.
Annars är det ingen annan jag vet i Uppsala som demar den.
Fredrik
ISF certifierad
Postad 19 October 2008 - 17:32
Hann tyvärr inte med Klubben Gävle på denna rundan, för jag hade tänkt Tommy skulle byta ut sin HD65:a mot en X9, och ta hem en X10:a.
Annars har du närmast Sundsvall i norr och Uppsala i söder.
Fredrik
ISF certifierad
Var i sundsvall finns x10 för demonstration?
Postad 19 October 2008 - 17:44
Postad 19 October 2008 - 19:05
Klubben.Var i sundsvall finns x10 för demonstration?
Fredrik
ISF certifierad
Postad 19 October 2008 - 21:50
Måste säga att X10:an är väldigt dålig på komponentingången. T.ex. Xbox 360 är ospelbart pga alla skumme artefakter som poppar upp hela tiden, linjer som blixtrar etc. Asjobbigt.
Men maxim då, varför skulle du vilja använda komponent på en 360?
HDMI eller VGA (med Monster Cables kabel då, Microsofts verkar väldigt dåligt skärmad typ)
Postad 20 October 2008 - 21:10
Postad 21 October 2008 - 08:31
Postad 21 October 2008 - 11:37
Ja, jag blev ju tvungen att köpa en ny 360 med HDMI bara för att det inte gick med komponent.
Din stackare, har du inte insett att PS3 är ett betydligt bättre alternativ till 360?
Postad 21 October 2008 - 11:46
Fredrik
ISF certifierad
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 21 October 2008 - 11:47.
Postad 23 October 2008 - 08:26
Fick inte med bra skruvar med till mitt Vogel takfäste. Jag måste veta vad det är för gängdiameter och vad det är för gängor i Projen så att jag kan skaffa 3 skruvar som passar projektorn/fästet
Någon som kan hjälpa med detta?
Postad 23 October 2008 - 16:34
Postad 23 October 2008 - 17:07
Tilltrimning av gråskalan får till den sista biten ton i bilden, och rekommenderas absolut om du är bild konnässör.
Närmast Jönköping kan jag bara komma på HembioConsult i dagsläget som kan kalibrera.
Fredrik
ISF certifierad
Postad 23 October 2008 - 17:09
Postad 23 October 2008 - 17:47
ok,tack så mycket... då får jag nöja mig med DVE så länge,vilket jag tror räcker till mig ett tag!!Om du gör din grundinställning med DVE, så har du kommit väldigt långt med X10:an.
Tilltrimning av gråskalan får till den sista biten ton i bilden, och rekommenderas absolut om du är bild konnässör.
Närmast Jönköping kan jag bara komma på HembioConsult i dagsläget som kan kalibrera.
Fredrik
ISF certifierad
Postad 24 October 2008 - 02:43
Vad ska man tänka på när man hänger upp den, vad gäller både köp av takfäste till betongtak samt när man hänger upp den vad gäller vinkel gentemot duken osv? Håller man bara upp projjen mot taket, påslagen och ser när bilden centreras på duken och sedan hänger upp den där det ser bra ut eller hur gjorde ni för att bilden centreras bra på duken?
Sedan undrar jag också vilken duk som är populärast vad gäller bildkvalitè. Vet inte ens om det spelar stor roll, ser att vissa kör direkt på vägg.
Funderar på en sådan här iom att avståndet mellan soffa och TV-vägg inte är så stor (runt 3,6m)
Undrar också om någon känner till en bra kunnig affär i Sthlm som kan ge mig en demo på X10an? SKulle vara underbart att se den i action innan köp.
Tack på förhand.
Redigerat av Rebelicious, 24 October 2008 - 03:03.
Postad 24 October 2008 - 06:15
Undrar också om någon känner till en bra kunnig affär i Sthlm som kan ge mig en demo på X10an? SKulle vara underbart att se den i action innan köp.
Tack på förhand.
Jag tror att HBC på Lidingö har den för demo, ring och kolla.
Postad 24 October 2008 - 13:08
När det gäller X10:an, så optimalt sett så skall mitten på linsen vara parallell med duken och botten på projektorn parallell mot fästpunkten I taket, eller vinkelrätt mot duken: http://www.infocus.c...Calculator.aspxKöper en sådan här förmodligen men har och kommer att ha flera frågor då detta är ny mark för mig.
Vad ska man tänka på när man hänger upp den, vad gäller både köp av takfäste till betongtak samt när man hänger upp den vad gäller vinkel gentemot duken osv? Håller man bara upp projjen mot taket, påslagen och ser när bilden centreras på duken och sedan hänger upp den där det ser bra ut eller hur gjorde ni för att bilden centreras bra på duken?
Linsen skall också vara i mitten på bilden horisontalt, och vertikalt sätter du ett fäste så att du får mitten på linsen 36% av bildens höjd ovanför ovankanten på din bildyta.
Så säg att du har en bildytehöjd på 135 cm, så skall mitten på linsen optimalt sett hamna i mitten på duken horisontalt, och sedan vertikalt cirka 49 cm ovanför ovankanten på denna bildyta (240 x 135 cm som exempel).
Skräms dock inte allt för mycket av detta mått på 49 cm, då du utan problem kan vinkla projektorn lite, för att hämta upp ett par decimeter i s.k. offset.
Jag rekommenderar inte att köra på vägg, men det finns många bra och prisvärda dukar, t ex Bjurab/euroscreen och KINGPIN.Sedan undrar jag också vilken duk som är populärast vad gäller bildkvalitè. Vet inte ens om det spelar stor roll, ser att vissa kör direkt på vägg.
Funderar på en sådan här iom att avståndet mellan soffa och TV-vägg inte är så stor (runt 3,6m)
Gå till en butik som kan sina saker, och de kommer att förklara för dig varför.
Den ReAct duken du länkar till är ett mycket bra val till X10:an, men försöka gå upp på i alla fall en 90” eller 100”. Det har X10:an lätt kapacitet till.
I Stockholm har du t ex Reference Audio, Hembiobutiken, Danderyds Hemmabio och HiFi Klubben som har X10:an för visning.Undrar också om någon känner till en bra kunnig affär i Sthlm som kan ge mig en demo på X10an? SKulle vara underbart att se den i action innan köp.
Fredrik
ISF certifierad
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 24 October 2008 - 13:09.
Postad 24 October 2008 - 13:25
Hur har ni andra gjort när ni döljer kablarna från projjen till PS3an osv? En såan där fin vägglist kanske skulle vara något om det finns specifikt för dessa ändamål. Sedan får man väl dra dem längs med golvlisterna runt hela rummet till andra sidan där TVn står antar jag. Reference kanske har någon sådan list de brukar använda.
Antar att det inte är möjligt att se på TV via projjen utan en digital-TV box?
Nu när jag tänker fter så skulle det vara bra med en duk som kan rullas upp i taket när man inte använder den och ha kvar Plasman bakom som på denna bilden nedan. Kan någon rekommendera bra dukar som kan rullas upp? Rullar man upp manuellt eller finns det motordrivna?

Är denna ett bra val t.ex?
Redigerat av Rebelicious, 25 October 2008 - 03:55.
Postad 25 October 2008 - 07:58
Stämmer, boxen har ingen inbyggd mottagare.Antar att det inte är möjligt att se på TV via projjen utan en digital-TV box?
Denna är en helt OK och prisvärd vit duk.Är denna ett bra val t.ex?
Storleken också perfekt till X10:an.
Fredrik
ISF certifierad
Postad 25 October 2008 - 14:09
Kan bara säga att efter en natt med att borra, plugga o skruva så är jag otroligt nöjd med x10´an har precis kopplat in surround ljudet så nu är det en helg med film o chill.
Kan dock inte säga om den är värd pengarna eller inte då detta är min första projektor, men för mig så känns den otroligt rätt men då sitter jag med mörkerrum också. Men den är väldigt tyst hör inte av den när jag sitter ca 1.5m under den och det är tysta scener iofs så är jag van vid dator surr så. Det enda som är kvar är att skaffa större duk då jag bara har 76" nu och minsta bilden jag kan ha på x10´an.
// SvanteP en nöjd en...
Redigerat av SvanteP, 25 October 2008 - 14:10.
Postad 25 October 2008 - 18:59
Jag ska ha en 108" eldriven duk till o börja med.
Postad 25 October 2008 - 20:08
men jag anar att denons grymma bluray spelare 2500 var ett stort skäl till den fina bilden också.
men fint djup o skärpa var det helt klart. men vill se den mer o under bättre former innan jag ger slutgiligt omdömme.
Postad 27 October 2008 - 13:43
Var inne och kollade på projje idag, visserligen inte en X10 men en tydligen likvärdig BenQ för runt samma pris.
Beställde X10an, men sedan när vi snackade dukar så blev jag avrådd att köpa KingPin motordriven och istället köpa Euroscreen motordriven. kingPin duken kostar runt 4100 Kr, medans den Euroscreen som fanns kostade mellan 8000-9500 Kr. Han sa att KingPin blir buckliga medans Euroscreen höll högre standard vad gäller material och därför inte blev buckliga lika lätt. Så nu är jag vilsen igen. Känner att jag vill testa KIngPin duken och ha den i runt 1 år och sedan byta men kommer den vara bucklig så satsar jag hellre på en Euroscreen direkt. Vad är er erfarenhet?
Sedan, de rekommenderade detta fästet - SMS AERO LIGHT 75 + SLÄDE för 1145 Kr. Webhallen har ju detta - är det sämre till X10an?
Sedan undrar jag exakt hur jag får ljud ut från t.ex PS3 och Popcorn A-110 kopplade till projjen om jag ej har receiver utan bara en 2 kanals förstärkare?
Hade också tänkt sätta upp duken där Plasman står nu och då skulle det vara ett avstånd på ca 3.2-3.5m mellan projektorlins och duk. Dock fick jag höra att det inte gick med X10an utan att avståndet skulle vara minst ca 4.5-5m. Stämmer det? Får sätta upp duken framför gardinerna, blir också bra men jag hade hellre satt upp duken att kunna rullas ner framför Plasman.
Redigerat av Rebelicious, 27 October 2008 - 13:57.
Postad 27 October 2008 - 14:10
Funkar utmärkt som släde sett. Längden kommer ju an på var din projektor behöver hamna i förhållande till duk, tak, etc.Sedan, de rekommenderade detta fästet - SMS AERO LIGHT 75 + SLÄDE för 1145 Kr. Webhallen har ju detta - är det sämre till X10an?
Vad skall du köra för bildstorlek?Hade också tänkt sätta upp duken där Plasman står nu och då skulle det vara ett avstånd på ca 3.2-3.5m mellan projektorlins och duk. Dock fick jag höra att det inte gick med X10an utan att avståndet skulle vara minst ca 4.5-5m. Stämmer det? Får sätta upp duken framför gardinerna, blir också bra men jag hade hellre satt upp duken att kunna rullas ner framför Plasman.
Fredrik
ISF certifierad
Postad 27 October 2008 - 14:34
Ang. bildstorlek, blir nog denna duk. Dock så är jag lite vilsen iom att de avrådde starkt vad gäller KingPin i jämförelse med Euroscreen. Vill ju inte sitta där med en bucklig duk sen.
Blir väl att köpa en receiver då om jag inte kan få ljud ordentligt via min 2 kanals förstärkare. Blir dyrt detta.
Ringde igen och frågade vad exakt duken hette som de rekommenderade och den ingick i serien Diplomat Electric. Kan inte hitta någon sådan här på prisjakt. Någon som känner till serien? Lutar nog åt en KingPin iaf kanske, den har ju iaf fått en del bra medlemsrecensioner.
Redigerat av Rebelicious, 27 October 2008 - 14:50.
Postad 27 October 2008 - 17:37
Det de har på den länken är detta som kallas CL F.Ok, ringde dem och de trodde det var samma fäste, alltså det de rekommenderade och det på Webhallen. De skulle kolla om de kunde matcha priset åt mig om jag förstod rätt.
Har jobbat en del med KINGPIN, och de står sig absolute bra för pengen och klassen, men naturligtvis finns det bättre, men det är ju också frågan om hur mycket man vill betala.Ang. bildstorlek, blir nog denna duk. Dock så är jag lite vilsen iom att de avrådde starkt vad gäller KingPin i jämförelse med Euroscreen. Vill ju inte sitta där med en bucklig duk sen.
Ringde igen och frågade vad exakt duken hette som de rekommenderade och den ingick i serien Diplomat Electric. Kan inte hitta någon sådan här på prisjakt. Någon som känner till serien? Lutar nog åt en KingPin iaf kanske, den har ju iaf fått en del bra medlemsrecensioner.
Fredrik
ISF certifierad
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 27 October 2008 - 17:40.
Postad 27 October 2008 - 17:51
Vad är det för skillnad på AERO LIGHT 75 och denna CL F75? Någon som är sämre? De vill ha nästan det dubbla för AERO än webhallen begär för CL F.
Verkar vara exakt samma båda två. Frågan är om den man kan köpa på t.ex webhallen inkluderar allt man behöver. Är det bara CL F75 samt detta Unislide som behövs och ingen extra släde eller liknande?
Redigerat av Rebelicious, 27 October 2008 - 18:13.
Postad 27 October 2008 - 18:19
MIn x10 "läcker" ljus runt duken. Får en cirkel (inte en hel men men) som lyser på väggen. Vad kan man göra åt detta? Skall det vara så här?
Ingen som märkt av detta? FFrrEEddRRiiKK ? Är det ngt fel på min? Får ett stort C på sidan av duk av ljusspill.
Postad 27 October 2008 - 19:03
Är det någon annan som får en ljus prick i bilden när man visar mörka bilder på x10an?
Postad 27 October 2008 - 19:14
Jo det vet jag oxå, men inte så här mkt. Har haft många projjar men ingen har haft sånt här "halo ljus"jodå, p30can, ljusspill, eller "halo-ljus" är ganska normalt för projektorer (jag får det också på min x10).
Är det någon annan som får en ljus prick i bilden när man visar mörka bilder på x10an?
Vill mesta få veta om det är ngt fel på min eller ej. Ljuset stör ju ibland men för det mesta inte.
Redigerat av Unregistered57a3c2a6, 27 October 2008 - 19:15.
Postad 27 October 2008 - 19:16
Postad 28 October 2008 - 11:10
Postad 28 October 2008 - 14:35
Det är med största sannolikhet halo ljus, och väldigt vanligt på de allra flesta DLP projar, inte minst de mer högupplösta.Jo det vet jag oxå, men inte så här mkt. Har haft många projjar men ingen har haft sånt här "halo ljus"
Vill mesta få veta om det är ngt fel på min eller ej. Ljuset stör ju ibland men för det mesta inte.
Så ja, det är helt normalt. Har det på min med, men störs absolut inte av det.
Enda gången man möjligtvis kan störas av det, är om man nu skulle projicera på en stor vit yta utan svarta borders, t ex en stor vit vägg, så kan det vara lite mer synligt, men annars högst försumbart.
PS: Bl a Optoma HD80 hade det med.
Fredrik
ISF certifierad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Kommentarer till Färdiga bion (gamla lägenheten) av lovek
3 bilder

6 filmer