Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Curanta MB-801S, eGreat EG-M31A

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2008 - 05:15

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Får knappt någonting att fungera :S

Den vill inte uppdatera firmware via usb utan den säger att det blir fel och jag måste starta om den.

Trodde jag hade lyckats med en sak men NEJ! Det var att föra över filer via usb. Kopplar in den till datorn och den kommer upp som hårddisk. Men när jag ska föra över så står det att den är skrivskyddad och det går inte att föra över! ;) (man kan väl lägga filerna i root mappen?)
Snälla hjälp mig ;)

Jag kör ext2, har inga problem, men som Kanelbullen skrev, man måste först in med den medföljande drivarn, sedan den på Curantas ftp, och sedan uppdateringen. Med hjälp av det medföljande programmet IFS drives, så kan win läsa hårddisken om du kopplat in Curantan som usb slave, där kan du ju ge hd i curantan en drive-bokstav? (vet inte om du använder det, men det kanske underlättar) ...

Postad 28 August 2008 - 07:53

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Är du säker på att filändelsen är rätt - har du inställt så att du ser filändelser på datorn? Annars är det skumt, jag använder alltid *.srt och har aldrig stött på några problem.

Jo, det är rätt ändelse. Och datorn är inställd på att visa filändelser - jag vill ju veta vad jag har på burken. ;)

Jag har prövat med flera olika filer till flera olika filmer.

Postad 28 August 2008 - 10:51

KillBilly
  • KillBilly
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
För att beröra fw igen så efter att ha lagt på 0612 så gick 0808 som smort.

Postad 28 August 2008 - 15:48

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Känns nästan som om jag får lämna tillbaka den här :S

Har verkligen försökt med allt och gjort de man ska. Men ändå när jag väljer att formatera den till ext3 i installations guiden står det i windows att den är i RAW ;)

Har i alla fall lyckats få in senaste firmware!

Postad 28 August 2008 - 16:13

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Känns nästan som om jag får lämna tillbaka den här :S

Har verkligen försökt med allt och gjort de man ska. Men ändå när jag väljer att formatera den till ext3 i installations guiden står det i windows att den är i RAW ;)

Har i alla fall lyckats få in senaste firmware!

Jag vill minnas att Webtrader skrev i något inlägg att ext2 funkade bäst.

Postad 28 August 2008 - 16:23

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

TaubermaN:

Det är nog så! Jag minns att Webtrader nämnde det i ett tidigare inlägg... Testa att göra om med Ext3 istället så tror jag det löser sig!!

Jag kör ext2, har inga problem, men som Kanelbullen skrev, man måste först in med den medföljande drivarn, sedan den på Curantas ftp, och sedan uppdateringen. Med hjälp av det medföljande programmet IFS drives, så kan win läsa hårddisken om du kopplat in Curantan som usb slave, där kan du ju ge hd i curantan en drive-bokstav? (vet inte om du använder det, men det kanske underlättar) ...

Jag vill minnas att Webtrader skrev i något inlägg att ext2 funkade bäst.

Vem ska man egentligen tro på?

Testar väl Ext2 igen då!

Postad 28 August 2008 - 17:04

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jo, det är rätt ändelse. Och datorn är inställd på att visa filändelser - jag vill ju veta vad jag har på burken. ;)

Jag har prövat med flera olika filer till flera olika filmer.

Och du har labbat med språkinställningarna i menyn och via fjärren under uppspelning?

Postad 28 August 2008 - 17:38

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Avinstallerade drivrutinerna och installerade dom igen. Den här gången kryssade jag inte i "enable the read-only option" och nu funkar det perfekt att ladda över!
(Jag gjorde om till Ext2 oxå ;) )

Postad 28 August 2008 - 19:39

gusan65
  • gusan65
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nu har jag kikat igenom tyråden från första sidan.
Jag får bilden av att spelaren är riktigt bra men att den även felar oerhört mycket. Ok med barnsjukdomar men det är genomgående stora problem med denna.
Avvaktar..
Om någon kan reka en fungerande (ämnar spela nedtankade Blue Ray och HD ,material) vore jag tacksam.

Mvh

Postad 28 August 2008 - 20:11

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Nu har jag kikat igenom tyråden från första sidan.
Jag får bilden av att spelaren är riktigt bra men att den även felar oerhört mycket. Ok med barnsjukdomar men det är genomgående stora problem med denna.
Avvaktar..
Om någon kan reka en fungerande (ämnar spela nedtankade Blue Ray och HD ,material) vore jag tacksam.

Mvh

Det kan jag inte hålla med om, för de allra flesta fungerar den utan större problem. Dessa personer skriver ju förstås inte detta i ett forum på nätet.

Jag gillar min mer och mer för varje dag som går, så köp du en direkt. ;)

Postad 28 August 2008 - 20:23

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
TaubermaN:

Hemskt ledsen om jag lurade dig... Det har varit mycket nu!! Men bra att du fick det att funka!!

Postad 28 August 2008 - 20:48

gusan65
  • gusan65
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Javars, men antalet negativa inlägg -på vilken produkt det än må vara- är ju något man tar hänsyn till vid köp.
Jag är fortfarande i behov av en dylik produkt och jag kommer att hålla ett öga på den, men jag vill först se att firmwareuppdateringar går problemfritt, filöverföring och uppselning likaså.

Lol när "marknaden" får tummen ur ar... och kör ut billliga BlueR spelare/brännare (även till pc) så har denna typ av produkt säkert utvecklats enormt.

Postad 28 August 2008 - 22:26

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Varit lite tyst om nästa modell på denna.
Någon som vet när den kan komma?
Finns det bilder någonstans?
Tänkte mest på ändringen på fläkten för den verkar ju störa, eller hur är det egentligen?
Inte så kul att börja skära och modda i en ny spelare precis...

Postad 28 August 2008 - 22:36

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Spelaren verkar ha svårt att spela upp filmer med högre bitrate än 10000 Kbps. Den spelar upp filmen men den "pixlar" rejält. Får hoppas det löser sig med framtida firmwares ;)

Postad 29 August 2008 - 07:29

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
donadoni41:

Det kommer en ny modell: Mediabox 801B. Skillnaden är att den har HDMI 1.3, E-sata slave/host osv. Kontakterna är bättre, inga Mini-Din längre. Vad jag vet kommer denna någonstans Sept/Okt-senast, säkert snabbare!!

Info om eGreat 31B/Mediabox 801B på MPCclub.com

rasmus84:

Den ska klara upp till 42Mbps, lite beroende på. Vad är det för filer du har problem med? Är det bara en enstaka, eller många? Filformat, ev Profil om det är MKV??

Postad 29 August 2008 - 07:52

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Går det att köra 2,5" sata eller har de andra kontakter än 3,5"?

Funderar starkt på en Curanta men man kanske ska vänta på nästa verision? Iofs tror jag inte jag kommer ha någon nytta av Hdmi 1.3

Postad 29 August 2008 - 08:34

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Går det att köra 2,5" sata eller har de andra kontakter än 3,5"?

Funderar starkt på en Curanta men man kanske ska vänta på nästa verision? Iofs tror jag inte jag kommer ha någon nytta av Hdmi 1.3

SATA kontakerna är lika mellan 2,5" och 3,5".

Postad 29 August 2008 - 10:02

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

SATA kontakerna är lika mellan 2,5" och 3,5".

Okej då kanske man ska satsa på en 2,5" borde ju inte bli lika varma och vara tystare.

Någon som har någon aning om vilka Wirless N stickor som fungerar förutom Tp-link?

Postad 29 August 2008 - 10:13

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
tobbek:

Varför inte TP-link?? Den du ska ha måste ha Atheros chipset för Wireless-N. Då kommer det funka!!

Kolla in den via Prisjakt, så hittar du vilka ÅF som har den!!

Postad 29 August 2008 - 11:23

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

tobbek:

Varför inte TP-link?? Den du ska ha måste ha Atheros chipset för Wireless-N. Då kommer det funka!!

Kolla in den via Prisjakt, så hittar du vilka ÅF som har den!!

Det är inget fel på det, men jag tänkte om jag ändå ska beställa en curanta från In warehouse eller Komplett så vill jag ju beställa usb stickan samtidigt men de har ju inte tp-link? Tänkte för att slippa en frakt extra osv.. och få allt på en gång. Så vore ju bra om det funka med någon som komplett eller in warhouse har, den de visar som tillbehör är ju endast 54mbit. En annan sak jag noterade, Komplett och inwarehouse verkar displaya samma lagerstatus på Curantan och exakt samma tillbehör och samma pris.. kör de ihop?

Postad 29 August 2008 - 11:41

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Den ska klara upp till 42Mbps, lite beroende på. Vad är det för filer du har problem med? Är det bara en enstaka, eller många? Filformat, ev Profil om det är MKV??

Alla *.mkv filmer i 1080P som jag prövat som har högre bitrate än 10 000 kbps. Medan alla med lägre bitrate än 10 000 har fungerat utmärkt.
Sen så finns det filer som jag inte vet bitrate på, kan hända att någon av dessa hade högre än 10 000 och fungerade, men det vet jag som sagt inte. Profil vet jag inte vad det är fört nått, hur tar man reda på det? :(

Postad 29 August 2008 - 12:00

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

En annan sak jag noterade, Komplett och inwarehouse verkar displaya samma lagerstatus på Curantan och exakt samma tillbehör och samma pris.. kör de ihop?

Japp.

Postad 29 August 2008 - 13:43

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Inga som helst problem med min förutom när jag nyss fått den då jag hade lite problem med att uppdatera till nyaste firmware.. Men den sväljer i princip allt material jag matar den med.. divx/xvid, .TS, .mpg i alla olika former, VC1 WMV, .mkv x/h264 1080p 720p, blu-ray.mt2s filer, ja you name it... Kanonspelare enligt min mening!

Postad 29 August 2008 - 14:19

Labolina
  • Labolina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Helt ny här o står i begrepp om att köpa en Curanta Allt PCH.
Den springande punkte e AC3. Var jag än läser får jag inget 100% svar. Vad jag förstått så kan man med PCH "dowmixa" AC3 så man inte behöver koppla till Hemmabioreciver men fungerar det även med Curanta?

Skall kopplas direkt till lcd.

Postad 29 August 2008 - 14:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Labolina:

Yepp, bägge två kan nedmixa DD till 2 kanaler, inga problem!! Det är DTS som varken Curantan eller PCH klara idag, däremot de kommande spelarna kommer att klara det!!

Postad 29 August 2008 - 14:34

Labolina
  • Labolina
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar. då lär det bli en Curanta. Den verkar så mkt bättre än PCH plus mkt snyggare.

Postad 30 August 2008 - 00:19

orque
  • orque
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Klarar den att skicka DTS till en receiver då? Jag får inget ljud i min Harman/Kardon HS-100 när jag kopplar MB-801S till den via optisk kabel.
Receivern ska klara att ta emot DTS via den optiska ingången enligt manualen.

"Optisk digitalingång:Här ansluts en den
digitala signalen från en DVD;HDTV,LD,MD,
satellit mottagare eller en CD spelares optiska
utgång.Signalen kan vara antingen Dolby
Digital,DTS eller en PCM signal.Anslut inte en
RF utgång på en LD spelare till detta uttag."

Har kollat runt och alla inställningar verkar vara rätt.
Har läst och letat på forum halva dan men kommer inte fram till något.
Fattar ingenting.

Edit:
Det är alltså .mkv filer med DTS ljud som inte går, annars har jag ljud.

Redigerat av orque, 30 August 2008 - 00:35.

Postad 30 August 2008 - 07:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
orque:

Japp, den skickar signalen vidare via Optisk. Du får kolla att du har din Receiver inställd så den "kan tolka signalen", jag har själv en gammal Pioneer, den måste stå i rätt läge. I "Setup" i Curantan kan du under "Audio" sätta "Stereo/5.1", tror inte du ska behöva ändra där. Men du får väl kolla runt, med 90% sannolikhet så måste förstärkaren stå i ett "surround läge", där den är beredd på att tolka signalen som kommer!

Postad 30 August 2008 - 14:31

Unregistered13cc02d9
  • Unregistered13cc02d9
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Labolina:

Yepp, bägge två kan nedmixa DD till 2 kanaler, inga problem!! Det är DTS som varken Curantan eller PCH klara idag, däremot de kommande spelarna kommer att klara det!!

Här kommer förmodligen en dum fråga... Är det helt omöjligt för Curantan (alltså MB-801S) att kunna nedmixa DTS till stereo i kommande firmware uppdateringar?

Postad 30 August 2008 - 18:03

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
heaok:

Ja, med 95% sannolikhet kommer det aldrig bli så, tyvärr! Denna firmware har ju inte kommit ännu, men det handlar om licenser, de har köpt licens för den nya serierna spelare. Hade man valt att implementera det även i de gamla hade kostnaden skjutit i höjden ganska markant!

Men... inget är säkert innan vi sett det. Men räkna absolut inte med det!

Postad 31 August 2008 - 01:14

Tullarn
  • Tullarn
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har en tv med optisk ut och en receiver som kan avkoda DTS med optisk in.
När jag vill spela en mkv med DTS-ljud måste jag koppla den optiska kabeln mellan Curantan och receivern men om jag sen vill se på tv får jag inget ljud till receivern.
Finns det något annat sätt än via den optiska kabeln att skicka DTS?

Postad 31 August 2008 - 07:35

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tullarn:

Allt beror lite på vad du har för in/utgångar, det krävs lite testande innan man blir klok.

Har du TV med Digital ut (optisk/coax) o flera HDMI portar: Koppla in ljudet via HDMI till TV:n o koppla sedan ljudet via Digital ut till Receivern för avkodning. OBS: Vad din TV gör med signalen påverkar mycket, du måste läsa din TV-instruktion, min TB gjorde inte helt rätt...

Har du Receiver med HDMI switch: Koppla allt ljud/bild via Receivern o dra sedan en HDMI till TV:n. Kanske den enklaste o absolut säkraste/enklaste/bästa lösningen. Kräver dock en ganska ny Receiver.

Som jag nämnde så finns det inga genvägare oavsett hur du gör. Du måste testa för att bli klok på hur din signal behandlas!

Postad 31 August 2008 - 22:39

Tullarn
  • Tullarn
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tullarn:

Allt beror lite på vad du har för in/utgångar, det krävs lite testande innan man blir klok.

Har du TV med Digital ut (optisk/coax) o flera HDMI portar: Koppla in ljudet via HDMI till TV:n o koppla sedan ljudet via Digital ut till Receivern för avkodning. OBS: Vad din TV gör med signalen påverkar mycket, du måste läsa din TV-instruktion, min TB gjorde inte helt rätt...

Har du Receiver med HDMI switch: Koppla allt ljud/bild via Receivern o dra sedan en HDMI till TV:n. Kanske den enklaste o absolut säkraste/enklaste/bästa lösningen. Kräver dock en ganska ny Receiver.

Som jag nämnde så finns det inga genvägare oavsett hur du gör. Du måste testa för att bli klok på hur din signal behandlas!

Min receiver, Sony DAV-DZ660, har tyvärr inga HDMI-portar in, enbart en ut samt en koax in och en optisk in.
TVn, Sony 40W4000, har 3 HDMI-portar och en optisk ut.
Jag tycker jag har försökt allt, men kan inte få det att funka på både AC3 och DTS!
Om det är en DTS-film jag har på Curantan, måste jag ha den optiska kopplad mellan den och receivern.
Med AC3 går det att ha den mellan TVn och receivern, men det beror (tror jag) på att jag valt att koda om AC3 till stereo, för innan jag valde det funkade inte de heller utan optisk omkoppling.

Finns det något sätt att dela den optiska signalen så att den går till både TV och Curanta?

Postad 01 September 2008 - 09:13

trav0lta
  • trav0lta
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har upptäckt att denna maskin inte förstår vad en RAR-fil är.
Min gamla Xbox fixade juh detta galant. Man laddade hem filmen, pekade på rarfilen och sen på .avi filen eller liknande. Xboxen packade upp och streamade samtidigt utan några som helsta problem.

Finns det något enkelt sätt att lösa RAR-problemet?
Hur gör ni?

Postad 01 September 2008 - 09:17

KillBilly
  • KillBilly
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det ska visst finnas en applikation som heter llink eller något sånt. Jag har inte testat men sök på det här i tråden så får du veta mer.

Postad 01 September 2008 - 09:42

trav0lta
  • trav0lta
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
kanon, tack!

Ett annat problem jag upptäckte igår var att min nätverksgenväg inte funkar längre.
Och nu hittar jag inte min dator längre, detta var det första jag gjorde typ, lade dit en genväg till min dator.
Men som sagt, no more. Igår kunde jag inte heller gå in på curantan via explorer, detta berodde på att min curanta hade lyckats få ett "riktigt" IP. Nu har jag hårdknackat in 192.168.2.3 precis som jag hade till en början.
Men som sagt, nu hittar jag inte min dator längre!?

What to do?

Postad 01 September 2008 - 10:26

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Kanelbulle

Kör allt som går, men .iso filerna har jag på den interna. Kladdade några timmar med och försöka installera Llink
utan framgång :blink: men efter ett antal omstarter så fanns plötsligt .iso filerna dar :P är total nybörjare på ftp och sånt hur kommer man åt cgi filen som man ska aktivera eller omvandla via total commander eller filezilla? hittar filen i total commander men förstår inte hur jag ska ge den kommando.

Dum fråga kanske? Men jag undrar också hur jag ska ändra attribut på filen? Finns filezilla i mediaboxen? För jag har testat att köra CHMOD i windows på filen men det går ju inte man måste ju vara ansluten till ftp för att kunna köra raw commandon och jag har inte min curanta nätverskansluten ännu utan bara intern hdd?

Postad 01 September 2008 - 12:43

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tullarn:

Det låter som problemet är att din TV inte kan hantera (dekoda eller skicka RAW) din DTS signal! Det är TV manualen som gäller, det brukar finnas olika inställningar för ljud-ut.

När det gäller uppdelning av ljud så hitar du sånt hos Kjell o Co. Har själv någon sån liggande hemma!!

Postad 01 September 2008 - 16:38

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Alla *.mkv filmer i 1080P som jag prövat som har högre bitrate än 10 000 kbps. Medan alla med lägre bitrate än 10 000 har fungerat utmärkt.
Sen så finns det filer som jag inte vet bitrate på, kan hända att någon av dessa hade högre än 10 000 och fungerade, men det vet jag som sagt inte. Profil vet jag inte vad det är fört nått, hur tar man reda på det? :)

Detta har jag också märkt. Men det var samma skit med Popcorn A-100.

Postad 01 September 2008 - 16:47

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Curanta/MediaBox MB-801S och eGreat EG-M31A är samma maskin rätt?

Men hur kommer det sig Curanta har en firmware från 080612 och eGreat från 080808, om det nu är samma skit?

Vilken ska man använda?

Redigerat av Deep9, 01 September 2008 - 17:15.

Postad 01 September 2008 - 17:23

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Deep9:
Yepp det är samma!! Våra vänner på Curanta har bara glömt att uppdatera! Den senaste är klart bättre! Men, du ska först lägga på 080612 innan du lägger på 080808... Annars kan det bli konstigt!

Så du får göra en dubbeluppdatering (om du inte redan har 080612 på din maskin från start!!)

Redigerat av Kanelbulle, 01 September 2008 - 17:23.

Postad 01 September 2008 - 19:55

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Funderar lite....enda anledningen för mig att vänta till den nya Mediabox 801B är ju fläktproblemet.
Är det jädrigt störande, eller???
Kan ju faktiskt vara så också att denna modellen reas ut, som ju popcorn gjort på sista tiden, när nya kommer.

En säkert väldigt dum fråga men:
Jag har BBB modem(ej trådlöst) ej någon router alltså.
Måste jag ha det för att få Curantan att fungera?

Postad 01 September 2008 - 20:29

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har du inte flera utgångar från modemet? Du kan ju kanske använda kabel, behöver ju inte vara trådlös... Den fungerar ju ändå.. Bara att koppla in den medföljande usb sladden mellan datorn och mirandan för att föra över filmer mm... Streaming funkar inte utan nätverk .

Postad 01 September 2008 - 21:19

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
två nya frågor:

1. hur lyckas man "väcka" burken när man varit från den i några timmar? för mig brukar den bara vara svart (ibland grön) och inget händer när man trycker på fjärren. går man in via nätverket funkar allt, så den är ju igång. det är inte så kul att behöva starta om burken eftersom torrentsen skiter sig i några timmar.

2. varför är utforskaren seg och nästintill oanvändbar när man läser via nätverket? edit: eller rättare sagt,hur löser man?

Redigerat av Unregistered629e3d05, 01 September 2008 - 21:32.

Postad 02 September 2008 - 07:46

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Hej! Jag har en fråga angående utgångarna för ljud och bild på den nya M31B versionen. Går det att köra via komponent utgången till TV:n för bilden och sen via den optiska utgången till förstärkaren för att få ljudet?

EDIT: Visst funkar det så på M31A versionen iallafall?

Redigerat av Unregistered3593016d, 02 September 2008 - 19:11.

Postad 02 September 2008 - 19:49

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
sessions32:

Inga problem! Självklart kan du köra ljudet via Optiskt ut till din förstärkare! Component innehåller ju inget ljud, så det är separat ljud som gäller!! Spelar ingen roll om du väljer Mediabox MB801S eller B.

Postad 02 September 2008 - 21:19

Unregistered13cc02d9
  • Unregistered13cc02d9
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

heaok:

Ja, med 95% sannolikhet kommer det aldrig bli så, tyvärr! Denna firmware har ju inte kommit ännu, men det handlar om licenser, de har köpt licens för den nya serierna spelare. Hade man valt att implementera det även i de gamla hade kostnaden skjutit i höjden ganska markant!

Men... inget är säkert innan vi sett det. Men räkna absolut inte med det!

Men det är i alla fall möjligt, det är ingen begränsning i hårdvaran? Kan man själv konvertera DTS till vanlig stereo med nåt program?

Postad 03 September 2008 - 08:26

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske? Men jag undrar också hur jag ska ändra attribut på filen? Finns filezilla i mediaboxen? För jag har testat att köra CHMOD i windows på filen men det går ju inte man måste ju vara ansluten till ftp för att kunna köra raw commandon och jag har inte min curanta nätverskansluten ännu utan bara intern hdd?

Ingen som vet vad man ska ha för attribut för att installera llink?

Postad 03 September 2008 - 09:40

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

2:10 Kan jag "surfa" på Webben med PCH A-100?
Ja, det går utmärkt, räkna inte med att den är lika bra som en PC/Mac. Du går in under "Webservices", väljer "Edit", ta och lägg in en länk på en ledig plats. Surfa. När du väl är i Browsern finns följande varianter, tryck "Title" då kommer en snabb-url inmatning. "Repeat" = Refresh, "Next" och "Previous" är framåt o bakåt, "Menu" stegar fram mellan länkar.

Färgknapparna används bl.a. i llink för lite snabbare browsing, tror de går att använda för att browsa även i vanliga menyerna.

Jag har försökt att förstå hur det här med bittorrent nedladdning fungerar men blir inte riktigt klok på det. Har läst att man med någon programvara (vad jag förstår) från en PC skall kunna ladda ner torrent filer till Curantan/PHn och att Curantan då automagiskt drar igång BT-nedladdningen. Men hur är det - ovanstående måste väl betyda att man kan browsa en BT-site direkt i curantan istället för att även blanda in en PC? Med inkopplat usb-tangentbord borde väl det vara det optimala förfaringssättet?

Postad 03 September 2008 - 10:54

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har försökt att förstå hur det här med bittorrent nedladdning fungerar men blir inte riktigt klok på det. Har läst att man med någon programvara (vad jag förstår) från en PC skall kunna ladda ner torrent filer till Curantan/PHn och att Curantan då automagiskt drar igång BT-nedladdningen. Men hur är det - ovanstående måste väl betyda att man kan browsa en BT-site direkt i curantan istället för att även blanda in en PC? Med inkopplat usb-tangentbord borde väl det vara det optimala förfaringssättet?

Vet inte hur det fungerar med usb-tangentbord, själv gör jag så här. Jag laddar ned den lilla torrent- filen till mitt skrivbord. Går in på Curantan via webläsaren (http://192.168.1.115:8088 är min interna adress) väljer där torrent, sedan browse till filen på mitt skrivbord, trycker sedan på ladda upp... Kanske är en krånglig väg, men det funkar iaf.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.