Call of Duty 5
1976 svar till detta ämne
Postad 04 November 2008 - 21:26
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Enda rätta sättet som jag ser det för att inkludera stöd för mus och tangetbord i ett konsolspel, är att göra som Epic gjorde med UT3. Dvs att ha separata rum för kontroll och musspelare. Tyvärr floppade hela det spelet.
Du bör väl kunna se att det är en stor fördel och rättvist om alla spelar med exakt samma förutsättning på konsol. På PC är det lite si och så med det då det finns massor av olika möss med olika precision och grafikinställningar vilket gör att spelare hamnar i oblanas mot varandra. Inte ovanligt att PC-spelare stänger av alla effekter, ljusinställngar och tom ändrar FOV för att prestera bättre. Detta tycker jag är den största styrkan med online på konsol motför på PC. Alla på lika villkor. (Ja förutom storlek på TV och ljudanläggning då kanske)
För singleplayer kvittar det såklart såtillvida det inte finns online leaderboards för prestationen där.
Postad 04 November 2008 - 22:06
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Det mest exakta vore att använda sig av en multi touch screen. Då räcker det med att trycka med fingret på fiendens huvud för att få en kill. Med så moderna kontroller skulle spelglädjen öka avsevärt.
Oseriös vi är då?
Postad 04 November 2008 - 22:19
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Enda rätta sättet som jag ser det för att inkludera stöd för mus och tangetbord i ett konsolspel, är att göra som Epic gjorde med UT3. Dvs att ha separata rum för kontroll och musspelare. Tyvärr floppade hela det spelet.
Du bör väl kunna se att det är en stor fördel och rättvist om alla spelar med exakt samma förutsättning på konsol. På PC är det lite si och så med det då det finns massor av olika möss med olika precision och grafikinställningar vilket gör att spelare hamnar i oblanas mot varandra. Inte ovanligt att PC-spelare stänger av alla effekter, ljusinställngar och tom ändrar FOV för att prestera bättre. Detta tycker jag är den största styrkan med online på konsol motför på PC. Alla på lika villkor. (Ja förutom storlek på TV och ljudanläggning då kanske)
För singleplayer kvittar det såklart såtillvida det inte finns online leaderboards för prestationen där.
Klokt och helt rätt. Kan ju inte ens vara nått att diskutera vidare. Inte i denna tråd iaf.
Postad 05 November 2008 - 01:24
Cod4life
-
Cod4life
-
Användare
-
-
214 inlägg
Pfff, det va tydligen en öm tå det där... Varför skulle man inte vilja köra med tangentbord och mus när konsollen har stöd för det? Vad menar ni med att man skulle förstöra för dom som kör med handkontroll om man även kunde använda mus och tangentbord? Det är väll helt frivilligt att använda den typ av kontroll man tycker fungerar bäst...
Anledningen till att jag inte kör det på pc är att jag inte har nån som helst lust att köpa en ny dator som klarar av CoD 5, när jag redan lagt ut över 5000:- på en PS3.
Får nöta med handkontrollen och hoppas att den kassa spelkänslan försvinner efter X-antal timmar
Träning ger färdighet som sagt plus att sony aldrig sagt att t-bord och mus ska fungera (om inte spel utvecklare fixar de) förutom i xmb och webbläsare där de fortfarande funkar väldigt dåligt å eftersom xfps å xim är 3dje parts tillbehör så är det inte sony som gjort dem... Edit: fatta knappt själv va ja skrev märkte jag nu  jag menar typ om man föredrar t-bord å mus så håll er till PC å du sa att du slösa 5000 på ett ps3 varför uppgraderade du bara inte datorn istället eftersom du verkar gilla t-bord och mus bättre? ville bara säga och fråga de
Redigerat av Cod4life, 05 November 2008 - 01:34.
Postad 05 November 2008 - 02:17
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Varför krångla ut svaren? Nån frågar "funkar det med mus och tangentbord?" Svar: Nej, det går inte. Så mycket lättare.
Postad 05 November 2008 - 02:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Varför krångla ut svaren? Nån frågar "funkar det med mus och tangentbord?" Svar: Nej, det går inte. Så mycket lättare. 
Hehe ja, och där var vi redan vid post 332. Men som du vet på forum leder svar till fler frågor som tillslut oftast leder till argumentation mellan olika åsiktsläger... it's inevitable.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 November 2008 - 03:07.
Postad 05 November 2008 - 04:13
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Mm, och som sista offtopic inlägg så säger vi mao att konsoll spelas med kontroll!
Postad 05 November 2008 - 04:20
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Annars då vad det gäller våran turnering som vi tänkt att ha - SVEDALA Vs. IMPORT
När skulle det vara passande, vilken dag/tid osv.. jag föreslår att vi spelar turren på ngn av helgdagarna(helgen efter release?) vid sen kväll?
Och vem ska hålla i den, morlock/frasse?... det brukar ju alltid bli lite mer att hålla koll på än vad man först tror
Är vi/ni ens sugna på en turnering?
Postad 05 November 2008 - 05:55
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Annars är väl förhoppningsvis de allra flesta långlediga runt jul... kanske blir lättare att passa in turren då med tanke på att den förra lite halvdog p.g.a. att en del kunde inte spela på sena kvällen och andra inte tidigt på kvällen...?
Edit: Ang. tangentbord och mus så är det ju som nån sa ovanför en vanesak.... var själv pc-skadad innan men efter lite träning så funkar det så gott som lika bra med kontroll...
Redigerat av Unregistered36883, 05 November 2008 - 05:56.
Postad 05 November 2008 - 09:52
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Hehe ja, och där var vi redan vid post 332. Men som du vet på forum leder svar till fler frågor som tillslut oftast leder till argumentation mellan olika åsiktsläger... it's inevitable.
Sant, verkar alltid bli såhär.
Postad 06 November 2008 - 08:54
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
För er som inte har sett hur Zombie-läget ser ut: http://www.eurogamer...y...&size=largeVerkar hur grymt som helst!! Förbokning på väg!
Redigerat av Unregistered50fe2819, 06 November 2008 - 09:07.
Postad 06 November 2008 - 11:34
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Tyck vad du vill zinned men om du så gärna vill spela med mus o tangentbord så köp pc-version..........
Varför skulle jag? Jag har en PS3 som jag gärna spelar på men att spela FPS med handkontroll är som att ha elefanter i kylskåpet - aningen bökigt och osmidigt. Om man har möjligheten att lira med mus och tangentbord så gör jag gärna det. Det är dessutom ingen fråga om att det skulle bli ojämt i spelen vad det gäller prestationen, det är det ju redan idag då många har svårt att spela ordentligt med handkontroll medans andra inte har det. Enda skillnaden skulle vara att de som nu klarar av att lira med handkontroll blir underdogs mot de som lirar med mus/t-bord. Ombytta roller men ingen skillnad. Buhuu. Det erkända epitetet "Mactalibaner" kanske kan appliceras här också...konsoltalibaner
Postad 06 November 2008 - 11:42
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Det erkända epitetet "Mactalibaner" kanske kan appliceras här också...konsoltalibaner 
Sakta i backarna! Inget ont om Macägarna nu tack!
Postad 06 November 2008 - 11:44
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Du kan ju inte jämföra kontroll vs kontroll mot kontroll vs t-bord/mus....
Visst finns det dom som inte kan spela med kontroll, jag var själv en av dem i början av detta år, men efter 25 dygns COD måste jag säga att nu behärskar jag kontrollen hyffsat.
T-bord och mus behärskar jag endå bättre efter ett antal års spelade av CS på en relativt hög nivå.
Men kommer aldrig blanda in t-bord/mus i en konsoll då konsollspel är till för att spelas med kontroll.
Postad 06 November 2008 - 11:50
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Enda skillnaden skulle vara att de som nu klarar av att lira med handkontroll blir underdogs mot de som lirar med mus/t-bord. Ombytta roller men ingen skillnad. Buhuu.
Nej. Spelar ingen roll hur bra man är med en kontroll så kan man ändå inte vända sig om i den blixtrande hastighet och precision man kan med en mus. Det skulle bli som om du körde på PC och är bra med mus och nybörjare fick spela med aimbot. Rättvist? Javisst för då blir det ju ombytta roller...
Postad 06 November 2008 - 11:57
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
om dom tillåter mus+tgb får dom se till att ha separata servrar helt enkelt..... man blev ju inte direkt kung på mus+tgb från sekund 1 heller.... bara spela konsoll i lika många år du lirat fps med mus+tgb skaru få se på grejor :>
Postad 06 November 2008 - 12:08
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Sakta i backarna! Inget ont om Macägarna nu tack! 
Där instämmer jag. Måste också inflika med att jag suttit nu på förmiddagen och lirat CoD WaW betan på Xboxen. Tyvärr får jag lov att säga att jag måste väl också köpa det här nu... Riktigt fränt var det med molotovcocktails, artilleri eld (som man förövrigt ser spåren av när de skjuts iväg när man tittar mot himlen), hundar som jagar fram fienden. Gasgranater bla bla bla... ja ni fattar, jag blev såld...
Postad 06 November 2008 - 12:37
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Sicket bakåtsträvande.
Om det nu finns teknik som är mer precis och exakt, varför inte använda den då? Givetvis ska man det. Jag tycker det är på tiden att konsolerna uppdateras på kontrollfronten då det finns så många olika typer av spel som premieras av olika typer av styrdon. T ex bilspel, klart mycket bättre och roligare med ratt och pedaler.
FPS ska spelas med tangentbord och mus, allt annat är endast konservativt tänkande och bakåtsträvande.
Finns nog inte många som håller med om att Ratt och pedaler i bilspel FÖRBÄTTRAR körningen, dock så blir det mycket ROLIGARE, detta kan jämföras med T-bord och mus vs. handkontroll, känns mer "naturligt" och "verkligt" med handkontroll än med ett pekdon gjort för fönster/meny program. Dock spelar man mycket bättre med mus och T-bord, av ganska naturliga orsaker. Håller med morlock, en styrka att det är lika förutsättningar på konsoll..
Postad 06 November 2008 - 12:43
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Varför skulle jag? Jag har en PS3 som jag gärna spelar på men att spela FPS med handkontroll är som att ha elefanter i kylskåpet - aningen bökigt och osmidigt. Om man har möjligheten att lira med mus och tangentbord så gör jag gärna det. Det är dessutom ingen fråga om att det skulle bli ojämt i spelen vad det gäller prestationen, det är det ju redan idag då många har svårt att spela ordentligt med handkontroll medans andra inte har det. Enda skillnaden skulle vara att de som nu klarar av att lira med handkontroll blir underdogs mot de som lirar med mus/t-bord. Ombytta roller men ingen skillnad. Buhuu.
Det erkända epitetet "Mactalibaner" kanske kan appliceras här också...konsoltalibaner 
Det där var väl ändå lite konstigt inlägg, kontentan är att de som är kassa ska få tillgång till doping i from av T-bord och mus? Allt handlar om träning och att lägga ner tid, samt att vissa har lättare för det än andra, vilket gäller ALLT man tar sig för här i livet. Inget säger att de som är grymma med kontroll skulle vara kassa med mus o T-bord..
Redigerat av Dr. Death, 06 November 2008 - 12:44.
Postad 06 November 2008 - 15:49
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Det där var väl ändå lite konstigt inlägg, kontentan är att de som är kassa ska få tillgång till doping i from av T-bord och mus?
Allt handlar om träning och att lägga ner tid, samt att vissa har lättare för det än andra, vilket gäller ALLT man tar sig för här i livet.
Inget säger att de som är grymma med kontroll skulle vara kassa med mus o T-bord..
Som sagt Zinned.......don´t mess with band of brothers.......
Postad 06 November 2008 - 16:01
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Får jag bara fråga: Hur många uppskattar ni kör med tangentbord+mus i tex Cod4, idag? Ökar det hela tiden? För mig går det bort då man kan sitta mer bakåtlutad med kontrollen i soffan.
Postad 06 November 2008 - 16:11
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Får jag bara fråga: Hur många uppskattar ni kör med tangentbord+mus i tex Cod4, idag? Ökar det hela tiden? För mig går det bort då man kan sitta mer bakåtlutad med kontrollen i soffan.
det finns inget stöd för mus och t-bord i cod4 så därför måste man använda sig av 3e-parts saker så jag upskattar det till max 10% men troligtvis inte ens 5%
Postad 06 November 2008 - 16:14
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
det finns inget stöd för mus och t-bord i cod4 så därför måste man använda sig av 3e-parts saker så jag upskattar det till max 10% men troligtvis inte ens 5%
Och det funkar inge vidare heller har jag fått för mig? Nån som prövat?
Postad 06 November 2008 - 17:00
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Nej. Spelar ingen roll hur bra man är med en kontroll så kan man ändå inte vända sig om i den blixtrande hastighet och precision man kan med en mus. Det skulle bli som om du körde på PC och är bra med mus och nybörjare fick spela med aimbot. Rättvist? Javisst för då blir det ju ombytta roller...
Det är möjligt att du missförstod mig  Jag menar att skillnaden som existerar mellan de som är duktiga på FPS med handkontroll och de som absolut inte är det och aldrig kommer vara det, den skillnaden är likvärdig med den skillnaden spelare med mus/t-bord kontra de bra spelarna med handkontroll. Enda variationen i balansen i dessa två exemplen är att i det första är det klar fördel de som klarar av att spela FPS med handkontroll och i det andra är det klar fördel för de som använder mus/t-bord. Alltså existerar det som vissa kallar "fusk med mus/t-bord" även idag då alla som klarar av att spela bra med handkontroll har så stor övertag mot de andra. Samma övertag kan spelare med mus/t-bord ha i andra exemplet. Alltså, ingen skillnad mer än att de som kan lira FPS med handkontroll gnäller för att de då skulle börja få det svårare. Som sagt tidigare - buhuu, så har väldigt många det idag då de inte klarar av att spela med just handkontroll.
Postad 06 November 2008 - 17:12
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
En som är dålig med handkontroll men som lär sig kan bli lika bra som de duktiga med handkontroll. En duktig med handkontroll kan aldrig bli lika bra som en med mus / tangetbord.
Jag tycker att jag är mycket långsammare i mitt avtryckarfinger än vad de duktiga är så jag alltid förlorar i närstrid med single shot-vapen. Är det då helt OK för mig att fixa en turbokontroller så att jag får automateld på vapnena?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 November 2008 - 17:20.
Postad 06 November 2008 - 17:15
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Det är möjligt att du missförstod mig 
Jag menar att skillnaden som existerar mellan de som är duktiga på FPS med handkontroll och de som absolut inte är det och aldrig kommer vara det, den skillnaden är likvärdig med den skillnaden spelare med mus/t-bord kontra de bra spelarna med handkontroll. Enda variationen i balansen i dessa två exemplen är att i det första är det klar fördel de som klarar av att spela FPS med handkontroll och i det andra är det klar fördel för de som använder mus/t-bord. Alltså existerar det som vissa kallar "fusk med mus/t-bord" även idag då alla som klarar av att spela bra med handkontroll har så stor övertag mot de andra. Samma övertag kan spelare med mus/t-bord ha i andra exemplet.
Alltså, ingen skillnad mer än att de som kan lira FPS med handkontroll gnäller för att de då skulle börja få det svårare. Som sagt tidigare - buhuu, så har väldigt många det idag då de inte klarar av att spela med just handkontroll.
jag tänkte börja spela handboll men är inte så säker med händerna så jag tänkte använda fötterna istället men det är väl lugnt
Redigerat av kerren, 06 November 2008 - 17:18.
Postad 06 November 2008 - 17:24
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Jag tycker att jag är mycket långsammare i mitt avtryckarfinger än vad de duktiga är så jag alltid förlorar i närstrid med single shot-vapen. Är det då helt OK för mig att fixa en turbokontroller så att jag får automateld på vapnena?
Så det är därför du har automateld på din G3a, du kör med turbokontroller..
Redigerat av frass3, 06 November 2008 - 17:25.
Postad 06 November 2008 - 17:35
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Postad 06 November 2008 - 20:11
frass3
-
frass3
-
Veteran
-
-
1521 inlägg
Ni som har spelat vissa banor... Vilka motsvarar de storleksmässig i COD4?
Tycker vissa banor här ser ut som det tar flera minuter att ta sig till andra sidan... Lite jobbigt att köra HQ på de banorna
Snacka om att jag kommer springa vilse på outskirts...
Redigerat av frass3, 06 November 2008 - 20:12.
Postad 06 November 2008 - 21:05
Axxident
-
Axxident
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Tycker det verkar bli lite tråkigt med ännu ett WW2 spel  folk tröttnar väl??
själv spelar jag CoD 4 på PC och tycker det är Jättekul!
Postad 06 November 2008 - 21:30
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Tycker det verkar toppen med större banor, lite mer smygande kanske? Iaf om man fortfarnde är lika många spelare som i CoD4
Postad 06 November 2008 - 21:32
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Verkar som att de inte fixat "Host ended game" i detta spel heller, enligt inZane som kört betan.
Postad 06 November 2008 - 22:15
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag kör betan på 360 och där tyckte jag mig märka "host ended game" och sen tog någon annan över. Man blev alltså inte tillbakakastad till menyerna. Det har bara hänt en gång så jag är inte helt säker.
Annars så är det kul och otroligt likt cod4 (ingen förvåning där). Kul med hundarna även om de är långt ifrån så effektiva som helikoptern.
Postad 06 November 2008 - 22:33
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Ni som har spelat vissa banor... Vilka motsvarar de storleksmässig i COD4? Tycker vissa banor här ser ut som det tar flera minuter att ta sig till andra sidan... Lite jobbigt att köra HQ på de banorna 
Snacka om att jag kommer springa vilse på outskirts...
Spelat 3 banor på betan, och dom känns det tar 1-2 min att komma igenom...utan motstånd dvs.
Postad 07 November 2008 - 01:09
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Hoppas det inte blir för en annan, att man tycker att banorna är alltför stora
Jag gillar lite mer "tryckt stämmning", men å andra sidan så kanske själva upplägget i CoD5 passar in mer på lite större banor?
Annars finns ju alltid CoD4 kvar
Postad 07 November 2008 - 08:21
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Hoppas det inte blir för en annan, att man tycker att banorna är alltför stora
Jag gillar lite mer "tryckt stämmning", men å andra sidan så kanske själva upplägget i CoD5 passar in mer på lite större banor?
Om jag fattade det hela rätt så finns alla kartor i en S, M och XL variant (som Socom).
Postad 07 November 2008 - 08:22
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
jag tänkte börja spela handboll men är inte så säker med händerna så jag tänkte använda fötterna istället men det är väl lugnt
Otroligt dålig och haltande jämförelse. I handboll får du inte spela med fötterna då reglerna säger så, i konsol-FPS får du lira med vilken typ av kontroll du vill då ett regelverk kring detsamma inte existerar. En som är dålig med handkontroll men som lär sig kan bli lika bra som de duktiga med handkontroll. En duktig med handkontroll kan aldrig bli lika bra som en med mus / tangetbord.
Nej, en som är dålig på FPS-spel med handkontroll kan inte nödvändigtvis bli lika bra som någon annan med mycket träning. Ta mig själv som exempel, jag gillar inte alls FPS med handkontroll och kommer aldrig att bli så bra som de som är duktiga. Nu bryr inte just jag mig något nämvärt om det då jag numera bara lirar lite ibland och för skojs skull
Postad 07 November 2008 - 08:55
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Otroligt dålig och haltande jämförelse. I handboll får du inte spela med fötterna då reglerna säger så, i konsol-FPS får du lira med vilken typ av kontroll du vill då ett regelverk kring detsamma inte existerar.
Du verkar en aning tjurig. Men det är en mycket bra jämförelse av Kerren. COD 5 stödjer nämligen inte mus och tgb. Nej, en som är dålig på FPS-spel med handkontroll kan inte nödvändigtvis bli lika bra som någon annan med mycket träning. Ta mig själv som exempel, jag gillar inte alls FPS med handkontroll och kommer aldrig att bli så bra som de som är duktiga. Nu bryr inte just jag mig något nämvärt om det då jag numera bara lirar lite ibland och för skojs skull 
Varför du inte gillar det är för att du är för dålig och inte kan bita ihop och bli bättre. Lite curling-varning. Frass är vad jag förstår en riktigt duktig CS lirare som inte grinat utan bitit ihop och blivit grym med handkontrollen. Tror säkert du klarar det med bara du ger det några timmar.
Postad 07 November 2008 - 09:01
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Jag ska också vara med på klan har bokat spelet.
Postad 07 November 2008 - 13:23
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
Du verkar en aning tjurig. Men det är en mycket bra jämförelse av Kerren. COD 5 stödjer nämligen inte mus och tgb.
Varför du inte gillar det är för att du är för dålig och inte kan bita ihop och bli bättre. Lite curling-varning. Frass är vad jag förstår en riktigt duktig CS lirare som inte grinat utan bitit ihop och blivit grym med handkontrollen. Tror säkert du klarar det med bara du ger det några timmar.
Kungen har talat.......  ....skönt med lite norrländskt sanningssägande.....
Postad 07 November 2008 - 13:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
var inne på COD hemsidan och kollade på en video när dom spelade co-op på storyline, trodde ju att man såg namnen på dom man spelade med så man såg var dom var, men på filmsnutten såg jag inga namn över gubben,, det hade jag hoppats på
någon som vet förresten vad som händer när någon dör? får han inte va med då eller kan man heala varann så mman kan va med direkt?
fick förresten ett mail från cdon där jag förbokade spelet, där fick jag en kod så jag kunde spela betaversionen,, blev hur glad som helst, gick in på COD hemsida för att registrera koden och där står det att betaversionen bara gäller xbox och pc,, vad är det för j'vla skit?? varför skulle inte ps3 ägare få samma chans? kunde bara ladda ner ett fult tema , hur har ni andra lyckats få tag i betanycklar?
Redigerat av andreassofus, 07 November 2008 - 13:55.
Postad 07 November 2008 - 15:47
Cod4life
-
Cod4life
-
Användare
-
-
214 inlägg
var inne på COD hemsidan och kollade på en video när dom spelade co-op på storyline, trodde ju att man såg namnen på dom man spelade med så man såg var dom var, men på filmsnutten såg jag inga namn över gubben,, det hade jag hoppats på
någon som vet förresten vad som händer när någon dör? får han inte va med då eller kan man heala varann så mman kan va med direkt?
fick förresten ett mail från cdon där jag förbokade spelet, där fick jag en kod så jag kunde spela betaversionen,, blev hur glad som helst, gick in på COD hemsida för att registrera koden och där står det att betaversionen bara gäller xbox och pc,, vad är det för j'vla skit?? varför skulle inte ps3 ägare få samma chans? kunde bara ladda ner ett fult tema , hur har ni andra lyckats få tag i betanycklar?
jag fick på cod:s hemsida, har ett 360 så därför fick jag.
Postad 07 November 2008 - 19:00
primoo
-
primoo
-
Lärjunge
-
-
494 inlägg
Du verkar en aning tjurig. Men det är en mycket bra jämförelse av Kerren. COD 5 stödjer nämligen inte mus och tgb.
Spelade också CS, i 5-6år... Trodde inte heller att jag skulle fixa handkontrollen efter det men ger man det lite tid så går det helt ok!
Postad 09 November 2008 - 21:31
Salle
-
Salle
-
Användare
-
-
160 inlägg
Om 2 dagar skickas spelet  hoppas det ligger innanför dörren på fredag.. vad tror ni andra som har beställt från vg+ ?
Postad 10 November 2008 - 00:14
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
Om 2 dagar skickas spelet hoppas det ligger innanför dörren på fredag.. vad tror ni andra som har beställt från vg+ ?
har vi tur så skickas det imorgon å då har vi det på fredag men det mest troliga är nästa måndag
Postad 10 November 2008 - 07:59
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Om 2 dagar skickas spelet hoppas det ligger innanför dörren på fredag.. vad tror ni andra som har beställt från vg+ ?
Det står "waiting payment by mail" på min order??? Jag skrev in kort nummer så jag fattar inte varför? Det går heller inte att gå in å ändra något. någon annan? ska jag köpa på Webhallen istället?
Postad 10 November 2008 - 08:13
turbotomi
-
turbotomi
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
jag är rätt ny här på forumet, men vad jag förstått så är vg+ från nordamerika???? eller??? så varör beställa därifrån när ni "kanske"får det på fredag... samma som i sverige!!!
Redigerat av turbotomi, 10 November 2008 - 08:13.
Postad 10 November 2008 - 08:38
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Postad 10 November 2008 - 08:47
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Jag har spelat Betan hela helgen.
Den har väl varit öppen för alla och inte bara för de som förhandsbokat?
Ja har lirat x-box 360 versionen och har inte förhandsbokat.
Postad 10 November 2008 - 11:26
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
jag är rätt ny här på forumet, men vad jag förstått så är vg+ från nordamerika???? eller??? så varör beställa därifrån när ni "kanske"får det på fredag... samma som i sverige!!!
Du, tagga ner på skrikandet med fråge- och utropstecken. Det räcker gott och väl med ett av var.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|