Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *

572 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond (Mobiltelefoner) 9 6,85 (104) Inga priser
HTC Touch Pro (Mobiltelefoner) 7 7,89 (17) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 22 september 2008 - 15:34

CustOM_20
  • CustOM_20
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Ang. ditt problem "dtm" så kan jag rekommendera dig programmet "StylusLock" som finns att läsa om och hämta hem på http://forum.xda-dev...ad.php?t=426730

MVH

Postad 23 september 2008 - 08:25

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Går det att byta bakgrundsbild där klockan mm är? När jag går in under inställningar och idag och väljer en bild. så ser jag bara den när jag startar upp mobilen

Postad 24 september 2008 - 22:34

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Först lade 3 upp Touch Pro endast under "Företag", men de listar nu telefonen även under "Privat".

Telefonen med privat abonnemang finns HÄR!

Månadsavgiften kan man använda till köpa tjänster, ringa, samt skicka sms/mms.
Prisuppgifterna gäller vid onlinebeställning, vid köp i affär blir det 10kr dyrare i det fall en förhöjd månadsavgift tillkommer.

3Bomben 299kr i 24 månader: 495kr kontantpris plus 89 kr i förhöjd månadsavgift för telefonen.
3Bomben 399kr i 24 månader: 0kr i kontantpris, 39kr i förhöjd månadsavgift för telefonen.
3Bomben 499kr i 24 månader: 0kr i kontantpris, 0 kr i förhöjd månadsavgift för telefonen.
Flatrate (599kr i månaden) i 24 månader: 495kr kontantpris plus 89 kr i förhöjd månadsavgift för telefonen.

Tele 2 om man beställer från deras hemsida!

Kompis 49kr i 24 månader (0kr fram till årskiftet): 849kr i kontantpris plus 200kr i förhöjd månadsavgift för telefonen.
Samma pris för Snackis (19öre i minuten) samt för Flatrate (499kr i månaden): 849 i kontantpris och 200kr i förhöjd månadsavgift.

Telenor:
Priser om man beställer från butiken på Telenors hemsida!

Ring upp hela månadssavgiften:
99kr i månaden i 24 månader: 850kr i kontantpris plus 200kr i förhöjd månadsavgift.
149kr i månaden i 24 månader: 475kr i kontantpris plus 200kr i förhöjd månadsavgift.
199kr - 499kr i månaden i 24 månader, 0 kr i kontantpris, 200kr i förhöjd månadsavgift.
Flatrate i 24 månader (599kr i månaden) 150kr i kontantpris plus 200kr i förhöjd månadsavgift.

Telia:
De har inte HTC listade på sin hemsida.
För priser, kolla med deras butiker, andra butiker samt på Katching och andra webshoppar.

Alla ovanstående priser är hämtade från operatörernas egna hemsidor 24/9 2008.
Med reservation att jag kan råkat skriva något fel, samt att priserna kan ändras.

Redigerat av crest, 24 september 2008 - 22:39.

Postad 25 september 2008 - 10:09

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Går det att byta bakgrundsbild där klockan mm är? När jag går in under inställningar och idag och väljer en bild. så ser jag bara den när jag startar upp mobilen

löst, Använd touch flo-menyn och scrolla till höger och välj inställningar, där väljer du bakgrundsbild.

Postad 25 september 2008 - 11:53

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Nu hoppas jag att ni orkar sätta er in i min fråga för jag behöver lite hjälp.
jag ska köpa denna telefonen, så långt är allting 100% klart men;

hur kan jag få den billigaste månadskostnaden?
jag kommer använda mitt jobb simkort (tele2/comviq)

och det jag har kommit fram till är att detta är den bästa dealen jag kan få;

Engångsbetalning 849kr
samt 239kr i månaden i 24månader.

detta är genom tele2/comviq själva: http://webbutiken.te...touchpro/?s=104

det känns som en bra deal. men kan ni hitta bättre?

Redigerat av Walkhome, 25 september 2008 - 11:57.

Postad 25 september 2008 - 21:23

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Nu hoppas jag att ni orkar sätta er in i min fråga för jag behöver lite hjälp.
jag ska köpa denna telefonen, så långt är allting 100% klart men;

hur kan jag få den billigaste månadskostnaden?
jag kommer använda mitt jobb simkort (tele2/comviq)

och det jag har kommit fram till är att detta är den bästa dealen jag kan få;

Engångsbetalning 849kr
samt 239kr i månaden i 24månader.

detta är genom tele2/comviq själva: http://webbutiken.te...touchpro/?s=104

ja, du köper den kontant istället och skippar avbetalningen/abb.

Postad 26 september 2008 - 13:47

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med att den laggar när man skriver sms/meddelanden? Det är precis som att den fryser när man skriver i en följd. Jag har avaktiverat T9 funktionen.

Postad 27 september 2008 - 05:49

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag köpte kontant på Katshing.

Som abb. har jag Tele2. Om man ringer lite som jag gör, är de oslagbara om man samtidigt vill ha Mobilt bredband.

99kr/mån (bredband+telefoni). Samtalspriser tillkommer, ex. 0.17kr/min till fasta nätet, 1.69kr till övriga mobiler, SMS till övriga 0.69kr, öppningsavgift 0.69kr.
Räknar med att det totalt kommer bli ca. 150kr/mån för mig med samtal, SMS och bredband!

Täckningen ska vara helt OK, också.
http://www.tele2.se/...ta-PLMBT3Gc.pdf

Postad 28 september 2008 - 18:03

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Som abb. har jag Tele2. Om man ringer lite som jag gör, är de oslagbara om man samtidigt vill ha Mobilt bredband.

99kr/mån (bredband+telefoni). Samtalspriser tillkommer, ex. 0.17kr/min till fasta nätet, 1.69kr till övriga mobiler, SMS till övriga 0.69kr, öppningsavgift 0.69kr.
Räknar med att det totalt kommer bli ca. 150kr/mån för mig med samtal, SMS och bredband!

Det dåliga med Tele2 är att de stryper hastigheten om man tankar mer än 1GB på en månad. Det gör inte Tre.

Postad 28 september 2008 - 18:28

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Är det någon som har problem med att den laggar när man skriver sms/meddelanden? Det är precis som att den fryser när man skriver i en följd. Jag har avaktiverat T9 funktionen.

Ja, det händer mig också, jag har lärt mig att leva med det dessvärre..

Postad 28 september 2008 - 18:33

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Det dåliga med Tele2 är att de stryper hastigheten om man tankar mer än 1GB på en månad. Det gör inte Tre.

Samt så funkar inte Turbo-3G på mobilabb ännu, det var iaf de jag fick höra av kundtjänst och själv kommer jag inte upp över 384kbit när jag surfar via datorn. Kundtjänsten hade fått meddelande om att det förmodligen kommer att fungera efter årsskiftet.

Så om man vill surfa med 3,6/7,2 på tele2 så måste man köpa Mobilt Bredband-alternativet och det är dyrare att ringa med (om det ens går?) Tre krossar helt klart på det här då de inte har några problem med att surfa med Turbo-3G på mobilabben.

Postad 30 september 2008 - 17:16

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Samt så funkar inte Turbo-3G på mobilabb ännu, det var iaf de jag fick höra av kundtjänst och själv kommer jag inte upp över 384kbit när jag surfar via datorn. Kundtjänsten hade fått meddelande om att det förmodligen kommer att fungera efter årsskiftet.

Så om man vill surfa med 3,6/7,2 på tele2 så måste man köpa Mobilt Bredband-alternativet och det är dyrare att ringa med (om det ens går?) Tre krossar helt klart på det här då de inte har några problem med att surfa med Turbo-3G på mobilabben.

Ja, jag kör mobilt bredband på den och det går utmärkt att ringa med (för priser se mitt förra mail).
Turbo-3G funkar också.

Kan inte tänka mig att Tre klarar av telefoni+bredband för 99kr (eller 150kr inklusive samtal)?

Angående 1GB gränsen, enligt mina beräkningar kommer jag ligga långt under det, även om jag surfar, kollar mail, kör med internetradio och slingbox!

Postad 01 oktober 2008 - 10:51

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Ja, jag kör mobilt bredband på den och det går utmärkt att ringa med (för priser se mitt förra mail).
Turbo-3G funkar också.

Kan inte tänka mig att Tre klarar av telefoni+bredband för 99kr (eller 150kr inklusive samtal)?

Angående 1GB gränsen, enligt mina beräkningar kommer jag ligga långt under det, även om jag surfar, kollar mail, kör med internetradio och slingbox!

Det låter ju bra. Vad är det för abonnemang du talar om. Man vill ju veta vad som är bäst eller hur? :) På tre kan man få kontaktkort+bredband för 90kr/mån (då kostar givetvis samtalen). Eller så finns det något abonnemang för 69kr/mån vilket gör att man landar på 158kr/mån om man slår ihop det med surfen.

Postad 01 oktober 2008 - 20:55

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Det låter ju bra. Vad är det för abonnemang du talar om. Man vill ju veta vad som är bäst eller hur? :P På tre kan man få kontaktkort+bredband för 90kr/mån (då kostar givetvis samtalen). Eller så finns det något abonnemang för 69kr/mån vilket gör att man landar på 158kr/mån om man slår ihop det med surfen.

Jag kör Tele2's vanliga Mobilt bredband 99. Med det abonnemanget kan du också ringa.
Bäst är väl inget abonnemang - alla har ju olika behov/önskemål. Men för mig är det nog klart bäst. Skiljer 100-200kr upp till Telenor och Telia.

Tre tycker jag är än mer krångliga än övriga operatörer. Därför har jag ingen bra koll på dem. När man besöker deras hemsida får jag också intrycket att man måste köpa en mobil hos dem samtidigt som man tecknar abonnemang - vilket jag dock inte tror är fallet.

Det billigaste jag hittat hos dem är 90kr/mån för bredband och 75kr för kontantkort, vilket ju blir 165kr. Och då ingår inte Turbo3G. Tror dessutom inte att det går kombinera kontantkort+bredband.

Det finns också alternativet 3Bomben 99, där månadsavgiften kan användas till att betala bredbandet, och då blir det ju liknande Tele2's alternativ (99kr+samtal) - fast än en gång erbjuder Tre då bara upp till .384 Mb/s. Vill du ha Turbo3G blir det 199kr+samtalskostnader.

Tre's slogan/reklam är ju ett viskande "It's good to be three". Jag brukar kontra med "Three's a crowd". :P

Postad 01 oktober 2008 - 21:42

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hm, intressant..

Nåja, hur som helst, tillbaka till själva telefonen!

Är det någon som fått igång geotagging? Vet hur det fungerar, hur man använder det eller något som kan hjälpa mig över huvudtaget?! :P

Tack

Postad 02 oktober 2008 - 20:13

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Försvinner ljudet helt för er under telefonsamtal om ni sänker volymen så mycket det går?

På andra telefoner, av andra märken försvinner ljudet helt, men på HTC touch pro som jag har, är ljudet fortfarande rätt högt.
Jämförde även med en polares Diamond och ljudet förvinner helt där.

Skickade in min telefon eftersom jag trodde det var fel och nu efter 3v väntan konstaterar Anovo att det inte är något fel och ska fungera på det sättet, att ljudet inte försvinner. Enligt dem ska även Diamnond fungera lika dant, konstigt då att på en kompis Diamond försvinner ljudet helt.

Postad 04 oktober 2008 - 12:47

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
herre min skapare säger jag, har haft en n95 innan och fick igår min touch pro och jag fattar absolut ingenting, så mycket grejjer på den jag fattar noll. blir nog att sälja den igen och köpa en "vanlig" lur. ni som har 3 vet ni fall det går att komma in på planet3 med telefonen så man tex kan köpa ringsignaler osv?

Postad 04 oktober 2008 - 13:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jasså...Ja tycker då WM är 1000ggr lättare än pucko symbian :-)

Sätt dig ner å lek nåra dagar me den så ska du se att det löser sig

Joo det går att komma in på planet Tre...Men ja kommer inte ihåg hur..Fick ringa till Tre för att få adressen

Postad 04 oktober 2008 - 17:53

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jasså...Ja tycker då WM är 1000ggr lättare än pucko symbian :-)

Sätt dig ner å lek nåra dagar me den så ska du se att det löser sig

Joo det går att komma in på planet Tre...Men ja kommer inte ihåg hur..Fick ringa till Tre för att få adressen

Adressen till 3s portal när man surfar via mobilen är: mobil.tre.se/portal

Postad 06 oktober 2008 - 20:31

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
ringde deras kundtjänst och fick samma adress men kom iaf inte in på sidan, tycker allt är krångligt med telefonen och har läst om lite tweaks och sånt nu men jag orkar verkligen inte med lurj****n... har lagt ut den på blocket och här på annonser så är nån intresserad är det bara maila mig!

Postad 10 oktober 2008 - 00:05

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Försvinner ljudet helt för er under telefonsamtal om ni sänker volymen så mycket det går?

På andra telefoner, av andra märken försvinner ljudet helt, men på HTC touch pro som jag har, är ljudet fortfarande rätt högt.
Jämförde även med en polares Diamond och ljudet förvinner helt där.

Skickade in min telefon eftersom jag trodde det var fel och nu efter 3v väntan konstaterar Anovo att det inte är något fel och ska fungera på det sättet, att ljudet inte försvinner. Enligt dem ska även Diamnond fungera lika dant, konstigt då att på en kompis Diamond försvinner ljudet helt.

Efter två veckors slit/migration/anpassning har jag nu börjat använda HTC'n som ersättare till SE P900. Underbart! Således kunde jag därför testa volymen under samtal... Provade att sänka under ett samtal men det blir aldrig noll.

--

Ang. att den ska vara krånglig tycker jag nog inte den är så värst svår. Visst kan man inte allt på en gång och visst finns det saker man kunde tycka skulle fungera smidigare, men på det stora hela tycker jag som sagt inte den är krånglig. Sedan tog det ju två veckor för mig att anpassa den och få till den så som jag ville, samtidigt som jag lärde mig ett nytt operativsystem och ny handdator, det var lite slitigt, men på de flesta andra (vanliga mobiltelefoner och iPhone) skulle det inte varit möjligt att anpassa den.

Postad 10 oktober 2008 - 05:33

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Efter två veckors slit/migration/anpassning har jag nu börjat använda HTC'n som ersättare till SE P900. Underbart! Således kunde jag därför testa volymen under samtal... Provade att sänka under ett samtal men det blir aldrig noll.

--

Ang. att den ska vara krånglig tycker jag nog inte den är så värst svår. Visst kan man inte allt på en gång och visst finns det saker man kunde tycka skulle fungera smidigare, men på det stora hela tycker jag som sagt inte den är krånglig. Sedan tog det ju två veckor för mig att anpassa den och få till den så som jag ville, samtidigt som jag lärde mig ett nytt operativsystem och ny handdator, det var lite slitigt, men på de flesta andra (vanliga mobiltelefoner och iPhone) skulle det inte varit möjligt att anpassa den.

Ok, tack för att du testa. Verkar då som Anovo har rätt att man inte ska kunna sänka helt tyvär.
Men man verkar kunna sänka helt om man lyssnar på musik, om jag minns rätt. Inte fått tillbaka telefonen ännu så jag kan testa igen.

För min del blir det troligen att kika efter annan, även om jag gillar Touch Pro i övrigt. Mycket troligt blir det Xperia istället om den fungerar på det sättet jag önskar. Verkar som en del kommer få sin idag och får väl kolla med dem innan jag inhandlar en sådan istället.

Redigerat av Aotw, 10 oktober 2008 - 05:43.

Postad 10 oktober 2008 - 07:30

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Kan någon förklara för mig VARFÖR man skulle vilja sänka volymen helt under ett samtal? Mute använder jag hela tiden, men att inte kunna höra ett samtal man är med i ser jag faktiskt inte riktigt vitsen med?

Med musik fungerar det att dra ned till "noll" för mig.

Varför byta till Xperia när du har en Touch Pro förresten, jag förstår inte vad det är som verkligen skulle vara så stor skillnad att det motiverar ett byte? Vid nyköp kan jag verkligen förstå frågan men när man redan har valt en av dem, det är ju i princip likadana telefoner förutom "extra-trynet" över WM så att säga.

TF3D känns dessutom lite bättre anpassat för vad jag åtminstone jag använder telefonen till, man når lite mer via det som är viktigt i det dagliga arbetslivet.) Dessutom är ju båda tillverkade av HTC. :-D

Postad 10 oktober 2008 - 07:44

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det finns tillfällen när det varit bra kunna sänka helt tillfälligt, har alltid kunnat det på andra telefoner och trodde det var lika på alla telefoner. Dessutom upplever jag att ljudet är för högt även på lägsta möjliga.

Men om jag byter är inte säkert, ska förts kolla upp hur andra telefoner fungerar på den punkten.

Postad 10 oktober 2008 - 08:20

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Det finns tillfällen när det varit bra kunna sänka helt tillfälligt, har alltid kunnat det på andra telefoner och trodde det var lika på alla telefoner. Dessutom upplever jag att ljudet är för högt även på lägsta möjliga.

Ok. Känns inte som en dealbreaker direkt? :rolleyes:

Ganska kul det där med ljudvolym eftersom många på XDA t.ex. klagar på att Touch Pro har för LÅG ljudnivå. Jag tycker det är lagom faktiskt, men jag använder i och för sig bt-headset 95% av tiden så jag har inte tänkt på det så mycket.

Postad 10 oktober 2008 - 09:57

Gonil
  • Gonil
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vad för BT headset använder ni till era Touch Pro?

Finns det något som både fungerar bra för musikspelaren med display på vem som ringer och vilken låt man använder?

/Göran

Postad 10 oktober 2008 - 10:05

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Vad för BT headset använder ni till era Touch Pro?

Jag kör med ett Jabra BT3030. Fungerar faktiskt kanon (har dock bytt lurar) och har sjukt bra batteritid, dock ingen display, men jag tyckte jag klarade mig bra med bara knappar och ville dessutom ha 3.5mm-uttag.

Stora fördelen och nummer 1 på min kravlista var att headsetet skulle laddas via mini-usb så jag slipper fler laddare.

Kollegor här på jobbet kör med S-E DS970 och tycker det fungerar bra.

Postad 11 oktober 2008 - 09:50

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
De två som henel nämner är intressanta, men jag inväntar SE's HBH-IS800...
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Postad 11 oktober 2008 - 11:53

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

De två som henel nämner är intressanta, men jag inväntar SE's HBH-IS800...
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Jag tycker inte om att man inte kan byta lurar på dem, jag vill kunna använda egna lurar eftersom jag tycker de som ingår brukar vara halvbra och framförallt inte riktigt passa mina öron.

Laddas de där via USB eller är det vanliga S-E-laddare?

Postad 12 oktober 2008 - 11:45

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan hitta lite spel till mobilen ?

Postad 12 oktober 2008 - 19:59

Unregistered0c8cdbfa
  • Unregistered0c8cdbfa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har precis gått och köpt mig en Tocuh Pro och måste säga att jag är imponerad.
Den klarar av helt otroligt mycket..

Nu har jag en snabb fråga till er som använt den mer än mig och således också förhoppningsvis upptäckt fler funktioner.
Finns det något sätt att få sin rss-feeds på första sidan?

Postad 12 oktober 2008 - 20:10

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Var inne på The Phone House i Gävle på väg till Stockholm i Fredags. Då kollade jag på Touch Pro. Jag trodde den inte skulle vara så liten. Den var ju inte mycket större min mobil som jag har idag och det är inte ens en smartphone.

Postad 12 oktober 2008 - 20:14

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att få sin rss-feeds på första sidan?

Tyvärr.. Det finns flera trådar igång på XDA-developer för att lägga till egen funktionalitet i Touchflo 3D, men än så länge finns det inga enkla metoder tyvärr.

Jag skulle själv gärna se både aktiekurser, rss:er och varför inte IM-klient bland TF3D-flikarna.

Redigerat av henel321, 12 oktober 2008 - 20:15.

Postad 13 oktober 2008 - 20:35

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Stödjer verkligen inte telefonen långa sms när man skickar ?
Skrev ett sms längre än 160 tecken och nedanför texten komm det upp 3 sms och senare när jag kollade hos min operatör hade det dragits kostnad för 3st.

I andra telefoner jag tidigare haft, ej windows telefoner. Har jag inte stött på detta, och kan inte komma på att det kostat mer än 1 sms oavsett om det varit 160 eller 500 tecken. Dock verkar långa sms se bra ut när jag tar emot dem åtminstone.

Postad 13 oktober 2008 - 20:38

dr_blue
  • dr_blue
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Stödjer verkligen inte telefonen långa sms när man skickar ?
Skrev ett sms längre än 160 tecken och nedanför texten komm det upp 3 sms och senare när jag kollade hos min operatör hade det dragits kostnad för 3st.

I andra telefoner jag tidigare haft, ej windows telefoner. Har jag inte stött på detta, och kan inte komma på att det kostat mer än 1 sms oavsett om det varit 160 eller 500 tecken. Dock verkar långa sms se bra ut när jag tar emot dem åtminstone.

Jag kan garantera dig att det har kostat dig motsvarande 3 SMS om du har skickat ett 500 tecken långt SMS med vilken telefon som helst. SMS stödjer bara 160 tecken/SMS (mindre när de blir "länkade", dvs flera hänger ihop) och skriver du ett längre SMS så delas det upp i delar och skickas som enskilda SMS, och debiteras som enskilda SMS.

Postad 13 oktober 2008 - 20:58

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag kan garantera dig att det har kostat dig motsvarande 3 SMS om du har skickat ett 500 tecken långt SMS med vilken telefon som helst. SMS stödjer bara 160 tecken/SMS (mindre när de blir "länkade", dvs flera hänger ihop) och skriver du ett längre SMS så delas det upp i delar och skickas som enskilda SMS, och debiteras som enskilda SMS.

Stämmer säkert att så ska det vara, bara inte märkt det förräns nu och började fundera.
Men ska nog testa på min gamla telefon även, bara för att bekräfta. B)

edit: Jupp, samma på båda, bara inte tänkt på det förut.

Redigerat av Aotw, 13 oktober 2008 - 21:05.

Postad 14 oktober 2008 - 13:45

dtm
  • dtm
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ang. ditt problem "dtm" så kan jag rekommendera dig programmet "StylusLock" som finns att läsa om och hämta hem på http://forum.xda-dev...ad.php?t=426730

MVH

Tack. Ska kika på den. Samma med volymknapparna. Har telefonen låst i fickan men ändå kan man trycka ner volymen så den stänger av ringsignalen helt. Ingen vidare :)

Postad 14 oktober 2008 - 14:14

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tack. Ska kika på den. Samma med volymknapparna. Har telefonen låst i fickan men ändå kan man trycka ner volymen så den stänger av ringsignalen helt. Ingen vidare :)

Jag upptäckte precis varför jag aldrig lidit av den här "buggen".. Jobbet har en policy för exchange sync som tvingar kodlås av telefonen efter 5 minuters inaktivitet (eftersom jag kör företagsmailen i mobilen.), detta lås låser verkligen hela telefonen och volymknapparna fungerar inte.

Postad 14 oktober 2008 - 17:16

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag tycker inte om att man inte kan byta lurar på dem, jag vill kunna använda egna lurar eftersom jag tycker de som ingår brukar vara halvbra och framförallt inte riktigt passa mina öron.

Laddas de där via USB eller är det vanliga S-E-laddare?

Nej det går ju inte byta lurarna så man får hoppas de är bra. Men troligen följer det med olika storlekar (brukar det väl på lite dyrare?).

*Tror* de laddas via USB. Får hoppas vart fall.

Skönt att slippa sladdar!

De börjar dyka upp (listas) hos några handlare nu, så jag mailade SE och undrade när de skulle släppas (enligt SE's pressrelease från tidigare i år är det fjärde kvartalet som gäller).
Svaret blev: vi vet inte när eller om de kommer ut.

Va? OM?

Postad 14 oktober 2008 - 18:55

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon annan här som använder bordsstället som märkt av att mottagningen försvinner helt eller går från 3G till 2G istället. Så fort man tar bort den från bordsstället kommer 3G mottagningen tillbaka.

Ska det vara så eller har jag missat någon inställning tro?

Postad 20 oktober 2008 - 08:08

elakasmen
  • elakasmen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har haft min touch pro sen i september. Är mycket nöjd i det stora hela men har ett fåtal saker jag irriterarar mej på. Jag skulle vilja att: Det är möjligt att svara med en fysisk knapp istället för med touchpanelen när telefonen är låst. (den svarar i fickan)
Jag skulle också vilja att när jag svarat, behålla skärmen upptänd så jag kan använda den. Nu släcks den under samtalet nästan direkt.

Har hittat något som verkar lämpligt på xda sidan, men är lite osäker på hur detta görs. Kan jag använda det här rätt upp och ner med en svensk rom? Är det bara att installera? Kan inte någon som är lite insatt beskriva hur man gör eller hur ni löser problemen ovan?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=425650

/Pär

Postad 20 oktober 2008 - 08:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Står ju även där hur du gör för att skärmen inte ska släckas osv..

Du tar hem cab-filen och för över den till telefonen och öppnar den med filutforskaren eller ta hem windows installer då kopplar du telefonen till datorn å klickar på filen på datorn så installeras programet...

Nu verkar ju detta va till Diamond men de bör inte spela nån roll.....Bara installera å testa..
Skulle de inte funka så ta bort det

Postad 20 oktober 2008 - 12:34

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Kommer skaffa mig Touch pro i veckan och funderar över det enklaste sättet att föra över alla mina kalenderposter till den nya enheten. Musik och bilder är ju på minneskortet, så det blir inga problem.

Några tips på att på bästa och enklast sätt föra över kalenderposter?

Har haft problem med att föra över kontakter (trots sparade på simkort) och sms-trådar också innan. Några tips?
Har nu Tytn II.

Postad 20 oktober 2008 - 12:55

saija
  • saija
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan!
Är nybliven lycklig ägare till en Touch Pro.
Jag har kommit underfund med de flesta funktionerna (tror jag) men jag undrar en sak...
Jag har lagt in bilder i telefonboken men när man tittar på dem ser de alldeles suddiga ut. Jag har försökt både med stora bilder och i olika upplösningar men inget verkar hjälpa.
De inbyggda (grå) "ansiktsbilderna" ser ju ok ut.

Vad gör jag för fel, nån som vet?

/Saija

Postad 20 oktober 2008 - 13:01

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat en egen diamant - helt underbar. Jag har dock några funderingar. Jag upplever att bilderna som länkas samman med snabbkontakterna är av väldigt dålig kvalitet. Pixliga och allmänt förstora, även om originalbilden är mycket bättre är det som om diamonden gör om bilderna så att de blir lågupplösta och suddiga. Någon som upplever samma problem?

Det andra är själva musikdelen i touchflo, det står söker... sedan händer det inte så mycket mer. I början funkade det ytterligt med de inbyggda/medföljande låtarna men sedan syncade jag in fler låtar med WMP och nu står det bara "söker..."

Finns det någon lösning på problemen? skulle vara intressesant att vet om fler upplever samma problem.

Ett annat sätt att få bra bild på kontakterna är att ställa dig på en av "favoritkontakterna" och sedan längst ner till höger så ser du "meny". Klicka där och sedan väljer du "ändra bild". Där väljer du en bild som du har överfört från datorn till internminnet. Då ska kontaktbilden vara bra.

Postad 21 oktober 2008 - 01:25

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Kommer skaffa mig Touch pro i veckan och funderar över det enklaste sättet att föra över alla mina kalenderposter till den nya enheten. Musik och bilder är ju på minneskortet, så det blir inga problem.

För SMS... prövat back-up program som Sprite Mobile? Tror den fixar det.
För kalenderposter, synka med Outlook.

Jag har lagt in bilder i telefonboken men när man tittar på dem ser de alldeles suddiga ut. Jag har försökt både med stora bilder och i olika upplösningar men inget verkar hjälpa.

Att lägga till bilder via TouchFlo3D, som nämndes ovan, ska fungera.

Det andra är själva musikdelen i touchflo, det står söker... sedan händer det inte så mycket mer. I början funkade det ytterligt med de inbyggda/medföljande låtarna men sedan syncade jag in fler låtar med WMP och nu står det bara "söker..."

TouchFlo3D spelaren fungerar inte om du börjar föra över lite låtar. Ett par album går bra, men kommer du upp i flera hundra låtar är det kört. Skräpspelare. Jag övergav den för Core-player och Pocket-player.

Postad 21 oktober 2008 - 08:19

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

TouchFlo3D spelaren fungerar inte om du börjar föra över lite låtar. Ett par album går bra, men kommer du upp i flera hundra låtar är det kört. Skräpspelare. Jag övergav den för Core-player och Pocket-player.

jag fick också först samma problem att det bara står söker när man fört över många låtar. men startade om mobilen och efter det fungerade det bra.

Postad 21 oktober 2008 - 09:12

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Har haft problem med att föra över kontakter (trots sparade på simkort) och sms-trådar också innan. Några tips?
Har nu Tytn II.

Kolla på denna sida för olika tweaks och tips https://www.minhembi...howtopic=208263

Klippt från mitt inlägg där:
Ladda ner PIM Backup application från http://www.dotfred.net/. Programmet är gratis och ska köras på din mobila enhet ej på datorn.

PS. Oavsett vilken metod du väljer kopiera filerna på SDkortet till datorn utifall att något går på tok. Better safe than sorry.

Postad 21 oktober 2008 - 14:49

Unregistered0c8cdbfa
  • Unregistered0c8cdbfa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Säljer min HTC Touch Pro för att gå tillbaka till Nokia E71 igen. Om det är någon som är intresserad av en i stort sätt oanvänd HTC TP dessutom olåst så hör av er med bud till [email protected]

Postad 21 oktober 2008 - 19:32

kenwin67
  • kenwin67
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej
Har en Pro sedan någon vecka och har kört musikspelaren både med trådbundna lurar och A2DP genom en gammal SE HBH-DS980. Trådbundet är ljudet super men med Blåtand så är ljudet riktigt kasst vid högre frekvenser (hihat, synt, klassiskt etc) ungefär som man körde 32kbit kvalitet eller lägre på mp3 filerna. Såg på xda Raphael forumet att en användare med Jabra BT headset hade samma problem. Någon som känner igen sig eller kör annat headset med bra ljud? Har oxå en Nokia N95 samt en SE P990 som låter klockrent med samma filer över HBH-DS980 :)
KW

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.