Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3
802 svar till detta ämne
Postad 16 March 2009 - 20:14
JetJaguarr
-
JetJaguarr
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Nej nu får Auzentech släppa sitt kort! 15 dagar kvar innan "First Quater 2009" är slut. Dock fungerar det ju enbart med PowerDVD som i sig är en enda stor bugg, så det kanske inte spelar så stor roll egentligen.
Med tanke på allt meck det har inneburit för många Asus ägare verkar det vara helt klart värt väntan på auzentech kortet.
Postad 16 March 2009 - 20:34
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nej nu får Auzentech släppa sitt kort! 15 dagar kvar innan "First Quater 2009" är slut. Dock fungerar det ju enbart med PowerDVD som i sig är en enda stor bugg, så det kanske inte spelar så stor roll egentligen.
Tycker faktiskt powerdvd9 funkar helt klockrent, har inte haft ett enda strul och har använt det dagligen i en vecka nu.
Postad 16 March 2009 - 20:36
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Ja senaste versionen är helt okej faktiskt, men har haft ett par hängningar.
Postad 16 March 2009 - 21:28
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
685 inlägg
Tycker faktiskt powerdvd9 funkar helt klockrent, har inte haft ett enda strul och har använt det dagligen i en vecka nu.
Kan du starta filmerna direkt ifrån HDD med powerdvd, det funkar ju alldeles grandiost med arcsoften.
Postad 16 March 2009 - 22:18
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Kan du starta filmerna direkt ifrån HDD med powerdvd, det funkar ju alldeles grandiost med arcsoften.
Inte en aning iom att jag inte har nåra filmer som jag behöver powerdvd till på hdd, men eftersom att den pekar mot en mapp i inställningarna så bör det vara möjligt. Vet dock att man får byta filändelser på mkv.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 16 March 2009 - 22:28.
Postad 17 March 2009 - 03:04
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Jag syftade på att PDVD9 inte kan spela upp film utan kopieringsskydd, dvs man kan inte använda tex AnyDVD.
Men detta kanske inte stämmer? Har inte orkat bekräfta det själv faktiskt.
Postad 24 March 2009 - 12:04
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Ja det är riktigt märkligt.
Har idag åter mailat komplett och sagt att de inte löst mitt problem genom att en månad senare maila och säga att de inte har rätt kort hemma, vi får väl se vart det leder... Har skickat ut lite frågor runt om till andra återförsäljare för att se om någon av de har 9-versionen hemma.
har du fått något napp? har precis börjat ringa runt lite också men får alltid samma svar "nej vi kan inte garantera att du får ett kort med en viss firmware".. Känns som det är dags för ett köp nu när TMT 3 platinum faktiskt verkar funka bra.
Postad 24 March 2009 - 13:24
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Nej,
Skickade ett rätt surt mail till de på komplett nu. De hade ju svarat att de bara hade den gamla firmwaren tillgänglig, men inget om hur vi skall göra för att lösa mina problem. *grrr*
Postad 24 March 2009 - 15:28
Unregistered2965a9a5
-
Unregistered2965a9a5
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Nej,
Skickade ett rätt surt mail till de på komplett nu. De hade ju svarat att de bara hade den gamla firmwaren tillgänglig, men inget om hur vi skall göra för att lösa mina problem. *grrr*
E ju bara att bojkotta komplett och köra på nån annan ÅF som har sk service. Får la sätta mig och ringa runt lite och fråga och se om vi kan hitta ett kort.
Postad 24 March 2009 - 17:17
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Give me a break. Du kör knappast via HDMI, eller hur? PDVD 9 levererar ju bara 2-kanalsljud via HDMI, och inte ens stereo utan en blandning av alla kanalerna med all dialog i höger framkanal... Helt oanvändbart. Förstår inte hur det företaget kan fortsätta existera...
Postad 24 March 2009 - 17:23
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Haha kanske är därför Auzentech dröjer, får inte PDVD skiten att fungera
Postad 24 March 2009 - 17:57
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Give me a break. Du kör knappast via HDMI, eller hur? PDVD 9 levererar ju bara 2-kanalsljud via HDMI, och inte ens stereo utan en blandning av alla kanalerna med all dialog i höger framkanal...
Helt oanvändbart. Förstår inte hur det företaget kan fortsätta existera...
Jo kör ljud via Hdmi från mitt Hd4650-kort dock så kör jag i dagsläget bitstream dd och dts, får göra det med senaste versionen av TMT också för ljuden låter orent och inte särskilt destinkt på lpcm. Men fördelen med auzentekkortet är ju att det ihop med pdvd ska klara bitstream på hd-ljuden, vilket mitt kort i vilket fall inte klarar och inte förstärkaren heller. TMT har vissa fördelar men en nackdel som jag inte kan leva med, plugin till mediacenter suger totalt på tmt.
Postad 25 March 2009 - 10:50
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Komplett svarade idag att de inte kan leverera ett 9-serie kort utan krediterar mitt gamla kort - det var ju inte alls vad jag hade tänkt mig...
Postad 25 March 2009 - 12:23
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Har nu fortsatt min diskussion med Komplett och menar på att deras värdelösa hantering av mitt ärende med borttappade mail, 2 veckors svarstider och sedan ett förslag på lösning som jag från dag 1 sagt att jag inte är intresserad av, gör att jag söker alternativt sätt att komma till en lösning. Vi får se vad de svarar.
Postad 25 March 2009 - 16:50
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Även jag har försökt ringa och maila ett gäng återförsäljare men ingen kan varken bekräfta vilken version dom säljer eller säga rakt ut vad dom tänker göra om dom säljer ett kort som är det gamla, dvs ingen vill bekräfta att dom tänker skicka tillbaks kortet till asus för ny firmware alt ge ett nytt kort i utbyte.. otroligt dåligt av återförsäljare att inte kunna ge raka besked, så jag antar att man får vänta ett tag till innan det blir ett köp
Postad 25 March 2009 - 17:23
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Jo kör ljud via Hdmi från mitt Hd4650-kort dock så kör jag i dagsläget bitstream dd och dts, får göra det med senaste versionen av TMT också för ljuden låter orent och inte särskilt destinkt på lpcm. Men fördelen med auzentekkortet är ju att det ihop med pdvd ska klara bitstream på hd-ljuden, vilket mitt kort i vilket fall inte klarar och inte förstärkaren heller. TMT har vissa fördelar men en nackdel som jag inte kan leva med, plugin till mediacenter suger totalt på tmt.
TMT 3 är klart bättre i det avseendet, som tur är
Postad 26 March 2009 - 09:12
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Håll i er!
Asus ringer till mig idag! En svensk vältalig kille förklarar detta för mig
1) Det är ett rykte att 24p inte funkar
2) Felet är att kortet inte kan spela upp 24hz LJUD!!!
Trodde jag skulle trilla av stolen. 24hz ljud? Talade lugnt och metodiskt om för killen att det nog är han som är fel ute, att han nog får gå och läsa på lite innan han ringer mig igen och nästa gång han gör så, bör han ha en lösning på det faktiska problemet...
Postad 26 March 2009 - 09:15
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Håll i er!
1) Det är ett rykte att 24p inte funkar 2) Felet är att kortet inte kan spela upp 24hz LJUD!!!
Trodde jag skulle trilla av stolen. 24hz ljud? Talade lugnt och metodiskt om för killen att det nog är han som är fel ute, att han nog får gå och läsa på lite innan han ringer mig igen och nästa gång han gör så, bör han ha en lösning på det faktiska problemet...
heh.. det var faktiskt lite kul *_* känns som det här kommer bli en bra dag idag..
Postad 26 March 2009 - 09:40
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Ja det var precis så jag kände efter samtalet - idag kan jag gå med ett leende på mina läppar
Postad 26 March 2009 - 09:46
Unregistered2965a9a5
-
Unregistered2965a9a5
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Vore ju lika skrämmande om inte kortet skulle kunna leverara ljud i 24Hz, ett kort för närmare 3 papp =)
Postad 26 March 2009 - 09:52
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Alla andra frekvenser fungerar, men just 24Hz är det -80db dämpning på... Jäkla pajas som ringer och ens försöker... Man blir ju mörkrädd. Vad hade hänt om det var någon mindre teknisk person som svarat, fast å andra sidan så hade väl en mindre teknisk person kanske inte felanmält 24p problemet?
Postad 26 March 2009 - 10:06
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Håll i er!
1) Det är ett rykte att 24p inte funkar 2) Felet är att kortet inte kan spela upp 24hz LJUD!!!
Haha skoj. Blev i alla fall till slut en chans-beställning för mig också, från Amentio. Dock efter skriftlig försäkran att om jag, vilket väl är troligt, får felaktigt kort så tar dom tillbaks det på stört. Han kollade och påstod att dom fått in den här leveransen i början av mars till lagret, skickat från Asus i slutet av februari. Då är väl bara frågan om Asus skickar ut gammalt skit eller inte, den som lever får se  Blir nog ett köp av Total mediatheatre 3 också, kanske man äntligen kan få den kompletta htpcn!
Postad 26 March 2009 - 10:08
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Skickat från Asus 2009 borde vara korrekt. Om du verkligen får ett 9-kort, kan du vidareförmedla den kontakten till mig så gör jag en ny beställning från dem om asus fortsätter påstå att det är ljudet som inte klarar 24 hz, och i händelse av att komplett inte vill komma till annan överenskommelse?
Postad 26 March 2009 - 10:23
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Nytt bud direkt (här svänger det)
Tydligen har detta nått Asus nordiska Support och Servicechef som var mycket trevlig och sympatisk. Han ställde gärna upp att svara på kompletts frågor och ville att detta skall komma till en snabb lösning. Tydligen läser Asus här men inte Komplett, så nu ligger bollen där.
Postad 26 March 2009 - 10:34
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Skickat från Asus 2009 borde vara korrekt. Om du verkligen får ett 9-kort, kan du vidareförmedla den kontakten till mig så gör jag en ny beställning från dem om asus fortsätter påstå att det är ljudet som inte klarar 24 hz, och i händelse av att komplett inte vill komma till annan överenskommelse?
Japp, bör få kortet på måndag.. hoppas på i morgon men det skeppas från norge så man får väl utgå från att det är nästa vecka som gäller.
Postad 26 March 2009 - 10:47
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Som sagt, om detta inte går att lösa via de kontaktvägar jag har etablerat kommer jag begära en kreditering + kompensation för det inträffade från komplett och handla någon annan stans.
Vill upprepa att jag alltså är riktigt nöjd med hur kortet beter sig med ljudet sedan senaste uppgraderingen och tydligen skall TMT 3 funka med kortet utan att vara Asus specialversion. Det är bara det "lilla" 1080p-problemet som inte går att lösa mjukvarumässigt med mitt kort utan måste gå som RMA.
Postad 28 March 2009 - 15:46
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej
Håller på att bygga min snart färdiga HTPC med Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe ljudkort . Mitt problem är att ljudkortet inte vill fungera efter uppstart från S3 vila, ”synkar inte” Startar jag pc:n från början fungerar kortet.
Jag använder senaste drivrutinerna från asus och har även istallerat om Vista 32-bit.
Moderkort: GA-EP45-DS3P med senaste BIOS. Grafik: PowerColor HD4670 med senaste drivr.
Är det ingen annan som har haft samma problem?
Vore tacksam att få hjälp.
Postad 28 March 2009 - 18:29
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Står den bara och blinkar på hdmi?
Vilken revision har du på kortet?
Postad 29 March 2009 - 01:27
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Står den bara och blinkar på hdmi?
Vilken revision har du på kortet?
När jag startar pc:n, efter ca 30 sek knäpper (relä?) det till i kortet och S/PDIF Out port lyser rött, kortet fungerar. När jag startar pc:n från S3 vila knäpper det inte i kortet och S/PDIF lyser inte. Kortet är dött. Agent version: 3.0.2.6 Firmvare version: 1.25 AV Ljud Drivenhetsversion: 6.12.8.1764 Jag har inte kopplat den medföljande kabeln mellan grafikort och ljudkort än. Men det borde väl fungera ändå?
Postad 29 March 2009 - 09:36
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Har samma som du, och det är ett kort som skall gå som RMA till Asus då det inte stödjer 1080p24 (btw inget med topic att göra)
Har du kollat att du får rätt ström ut? Har du testat med ett annat agg? Mitt gamla hiper-agg vägrade gå igång ordentligt efter s3.
Redigerat av Dreadlock, 29 March 2009 - 09:36.
Postad 29 March 2009 - 16:50
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har samma som du, och det är ett kort som skall gå som RMA till Asus då det inte stödjer 1080p24 (btw inget med topic att göra)
Har du kollat att du får rätt ström ut? Har du testat med ett annat agg? Mitt gamla hiper-agg vägrade gå igång ordentligt efter s3.
Har inte kollat om jag får ström ut. Har inte testat annat agg. Mitt nuvarande agg är ett NesteQ NA5201 520W https://www.prisjakt...ukt.php?e=86512Detta nätagg kanske kan vara nåt. https://www.prisjakt...kt.php?e=121351
Postad 29 March 2009 - 21:28
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har inte kollat om jag får ström ut. Har inte testat annat agg. Mitt nuvarande agg är ett NesteQ NA5201 520W https://www.prisjakt...ukt.php?e=86512 Detta nätagg kanske kan vara nåt. https://www.prisjakt...kt.php?e=121351
Har nu kollat att rätt ström till kortet, 5V och 12V efter S3 vila. Vill också säga att mina två TV-kort alltid har fungerat efter S3 vila.
Postad 30 March 2009 - 10:11
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Komplett står kvar vid att antingen kreditera kortet eller ge mig (håll i er nu) 300 kronor som plåster på såren att de inte löst detta på 3 månader...
Jag har skickat Asus kontaktuppgifter till dem så vi får se vad som händer.
Postad 30 March 2009 - 15:42
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan du rekommendera ett bra agg? Kanske samma fabrikat som du har. Ditt kort tycks ju fungera efter S3 vila.
Postad 30 March 2009 - 16:14
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Postad 31 March 2009 - 09:51
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Amentio... första gången jag beställt från dem, och inte helt oväntat verkar en del av kommentarerna på prisjakt stämma ganska bra. Fortfarande har inte något kort skickats och jag får olika besked varför varje dag jag ringer. Återkommer om och när jag får kortet
Postad 31 March 2009 - 10:31
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Då kanske man skall ta deras löfte om ett serie 9 kort med en nypa salt. Senaste från komplett: Ok. Jag har tagit ärendet vidare till vår inköpschef för komponenter och inväntar besked från våra kontaktpersoner i deras organisation. Detta är ej det besked vi fått från Asus tidigare.
Återkommer!
Hur svårt skall det vara att säga "Fint, vi tar emot ditt kort, och skickar ut ett med senaste revisionen åt dig". Botten!
Postad 31 March 2009 - 12:25
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Sverige 2009, service existerar inte. Det finns mer inkompetens än service hos många företag idag.
Postad 31 March 2009 - 14:03
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Någon som hört något nytt om Auzen-kortet egentligen?
Postad 31 March 2009 - 14:31
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Någon som hört något nytt om Auzen-kortet egentligen?
Inte ett ord. Men "to be released in March 2009" känns ju aningen tight, blir inte förvånad om dom skjuter på det ett par månader till.
Postad 31 March 2009 - 14:39
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Ang kortet och ny firmware.. Fick just ett väldigt sent mail-svar från ClickOK att
"Hej och tack för att du har visat intresse.
Den nya versionen kommer till oss 2009-04-21"
så om Amentio-varianten inte är ok så kanske man kan testa där om nån vecka...
Postad 31 March 2009 - 16:27
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Skickade ett mail och frågade om de kan garantera kortets revision, vi får väl se...
Postad 31 March 2009 - 21:42
Gamlebo188
-
Gamlebo188
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag kör ett 520W corsair
Har nu testat med detta agg, samma fel ändå, kortet startar ej efter S3 vila. Det måste vara nåt fel på kortet. Får nog kontakta Webhallen om det går att byta. Då kanske man får ett som fixar 24p.
Postad 31 March 2009 - 22:55
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Vad synd. Har testat med 2 andra rev8 kort och alla startar efter s3-vila så det är inget som är specifikt för r8 verkar det som - har inte heller läst något om det.
Skönt dock att du eliminerat alla andra fel och nu "vet" att det är kortet.
Postad 02 April 2009 - 20:04
Unregistered7bfdee1a
-
Unregistered7bfdee1a
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag köpte tidigt ett Xonar 1.3 deluxe. Efter att ha följ diverse information ang RMA, lämnade jag in mitt kort för någon vecka sedan till Webbshoppen i Hbg. I måndags kollade jag vad som hänt, och fick då till svar att Asus strulade men att Webbshop själv beställde ett nytt kort till mig! Kortet hämtades idag och är nu installerat och funkar enligt 1.39!!!
Så här önskar man att det skall fungera och ett varmt tack till Jimmy för "Splended" hantering. Jag kan verkligen rekommendera honom till andra kunder
Peter
Postad 02 April 2009 - 21:25
bolor
-
bolor
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Äntligen fått mitt kort också från Amentio men tyvärr så var farhågorna sanna, det är ett gammalt kort. Ljudet funkar klockrent dock via TMT3  HD-DVD http://htpc.hookif.se/#4.0Bluray: http://htpc.hookif.se/#4.1Blir ändå att fippla med RMA för 24p men ljudet är ju helt enormt till min Denon
Postad 02 April 2009 - 23:07
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Åhh blir så avundsjuk på folk som får ut bitstreamat HD-ljud från sin PC... Varför har inte auzentech släppt ännu?!
Postad 03 April 2009 - 07:42
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
För att deras kompisar på Cyberlink inte får mjukvaran att funka?
Tror det är enkelt för ÅF att skylla på tillverkaren i detta fallet, men som jag har förstått det är reglerna kring RMA solklara och det skall inte vara några problem förrutom kostnaden att skicka korten fram och tillbaka som skall göra så det tar sådan förbaskad tid.
Komplett har ännu inte hört av sig.
Postad 03 April 2009 - 13:44
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Såg någon på avsforum som påstod att Auzen kortet skulle ha börjat skeppas ut till butiker och försljning väntas börja en eller två veckor in i april. Verkar som kanske inget uppspelningsprogram följer med i första batchen utan man måste ladda ner. http://www.avsforum....p;postcount=603
Postad 03 April 2009 - 18:06
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
hey are just waiting for the Go Ahead from Auzentech.
Vapor-ware... tror det kommer dröja ett tag till, och min gissning på Q3 i Sverige känns fortfarande rimlig tycker jag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|