Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 9.033898 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 7 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 8.343282 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8.85276 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8.739998 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8.983002 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8.945544 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8.551998 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 9 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8.953488 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9.272506 (410) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 2 år sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 2 år sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3171 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 12 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 13 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (1995 inlägg) 13 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 14 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 14 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 14 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 14 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 14 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 14 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 14 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 14 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 14 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 15 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 15 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 15 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 15 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 15 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 15 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 15 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 15 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 15 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (65 inlägg) 15 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 15 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 15 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 15 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 15 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 16 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 17 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 17 år sedan

Postad 30 October 2009 - 18:52

wigtor
  • wigtor
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag tycker du borde välja android om det bara är en vardagsmobil du är ute efter, windows mobile har sina fördelar och det är "jobb" delen i det så nästan ett självklart val.

Och på tal om hårdvaran, så tror jag att tillverkare kommer att dras lite till ungefär samma hårdvara när det gäller processor och skärm i alla fall, för man kan inte hålla på och optimera programvaran för hur många olika komponenter som helst.
Och om jag gissar rätt kommer varje tillverkare inte hålla på och utveckla till massa olika plattformar parallellt.

Postad 31 October 2009 - 00:25

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag köpte en omnia HD när den släpptes i väntan på en Satio, sålde omnian till min systerson för nån vecka sen.
Hade en satio på test ett tag men nej, om jag måste välja mellan omnian och sation så hade nog jag tagit tillbaks omnian pga den korta testen jag gjorde (mest känsla) samt vissa saker jag saknar (ex saknar kompass, DLNA, Smart reader, Kapacitiv skärm, batteritid, videokapacitet mm) som nämnt i satiotråden samt i mobil:s chatt med ericsson snubben. jag reagerade på saker som tycks självklara efter omniaupplevelsen som till min förvåning saknades i sation. måste tillägga att jag är lite av en SE fan.
Största besvikelsen med omnian var att jag upplevde OS:et som tråkigt samt att apps mm inte verkade finnas direkt för omnian och det verkar inte heller komma med nån ökad takt. Satio användare verkar ha svår men kanske inte lika svårt att hitta apps mm som OHD användare, hoppas det blir bättre.
Väntar på X10 ;)

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 31 October 2009 - 00:42.

Postad 01 November 2009 - 10:34

CyberT
  • CyberT
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Då flickstackarn blev rånad ute på stan så får man väl hjälpa henne att ordna en ny mobil iaf,

kollade lite på tradera men jag har inte riktigt koll på vad som är bra prylar, kör själv med gamla hederliga 3510i haha..

Sony ercisson T230 ser ju någolunda modern ut, till riktigt låga beg priser. Men vill minnas att de ska vara dåliga?

Så, har ni några förslag på modeller man kan fynda för typ 2-300kr och som en tjej nu accepterar dessutom, haha.

Tack på förhand.

Postad 01 November 2009 - 10:48

johane77
  • johane77
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Något gammalt skit kan du nog hitta, men du måste berätta vad den ska ha för funktioner???

Postad 01 November 2009 - 10:53

CyberT
  • CyberT
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hehe, usch vad det lät illa "något gammalt skit"...

Ja, jag vet inte vad dom använder då jag inte är engagerad i mobiler.

SMS, pålitlighet i mottagning, förmodligen MMS, kamera är väl en fördel - till vad vet jag inte, men det att kunna surfa online anser jag ju vara onödigt...

Grunden...

Nu är jag troligen påväg att spåra ur men jag ska ju undersöka allt innan jag köper så jag körde prisjakt;
https://www.prisjakt...0,147586,235247
och går nu igenom vad folk tycker å tänker och gallrar bort de sämsta, sen tänkte jag kolla tradera vad för fynd man kan hitta utav de modeller som blivit kvar..

Postad 01 November 2009 - 11:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag har en Nokia N85 till salu :P

Postad 03 November 2009 - 09:06

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Är det nån här inne som har nån uppfattning om vilken mobil av

SE Satio och Iphone 3gs

som är mest användbar/rolig/funktionell

har tyvär inte sett SE sation i verkligheten bara reklam.
men har sett Iphonen lite grann den flyter ju på väldigt bra måste jag säga. men vad har den för roliga funktioner mot Sation? nån som kan ge mig lite tips länkar och läsa om dessa, ska förlänga mitt 3 abbonemang om 3 veckor.

Se på följande länk: http://www.techradar...e-iphone-603383

Postad 03 November 2009 - 09:20

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Iphone för all del. Men nej. Jag e inte speciellt intresserad av Iphone.

Okej som murklor sa, att "programmen till Android designas för 1ghz+ snapdragon".
Kommer det inte en telefon som snadragon snart? HTC HD2 har snapdragon väl, men den kör W-mobile 6.5.
Och det va lite mer det jag ville styra det åt.
Vilket OS för mobilen kommer ha mer apps och bättre sånna, och vilken kommer att fortsättas att utvecklas?

Det OS med flest marknadsandelar brukar bli det som får flest och bäst apps med den enkla förklaringen att utvecklare vill nå så många som möjligt med sina verk.
Här är dagens fördelning bland operativ system till smartphones (hela världen).

http://en.wikipedia....tphone_2009.svg

Vänligen,

Simon

Postad 03 November 2009 - 11:55

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

vissa saker jag saknar (ex saknar kompass, DLNA, Smart reader, Kapacitiv skärm, batteritid, videokapacitet mm) som nämnt i satiotråden samt i mobil:s chatt med ericsson snubben.

men allvarligt....!
...saknar du verkligen kompass? Inte något jag använder ofta direkt (för att inte säga någonsin)
DLNA finns mycket riktigt inte i telefonen vilket är lite konstigt, men inget jag besväras av, hittills har bluetooth funkat bra. Ärligt talat så går det oftast snabbare att ta ut sd-kortet och plugga in det i minneskortsläsaren som finns på nästan alla moderna bärbara datorer eller tv-apparater. Batteritiden är enligt mig bättre än motsvarande modeller på marknaden. Stor skärm drar mycket batteri.
Kapacitiv skärm är ju bara negativt i min mening. Men ja.. här är smaken som baken, delad. Själv tycker jag att den resistiva skärmen som Satio har är såpass känslig att skillnaden knappt märks i jämförelse med en kapacitiv, men på Sation kan du även använda nageln om du vill pin-pointa små områden och du slipper ta av dig handskar när du skall ringa med telefonen mitt i vintern. Visst, håller med om att videoupplösningen borde vara högre med tanke på den fina tekniken som finns i telefonen. Håller tummarna för nästa firmwareuppdatering. Vad menar du med Smart Reader?

Postad 06 November 2009 - 01:08

Prisad
  • Prisad
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har länge varit Nokia-fan och senast haft E61, E71, N95. Temporärt körde jag även en HTC Magic.

Nu är det dags att lämna N95:an och gå vidare; telefoner som är av intresse är såklart värstingarna rätta mig om jag missat något intressant.

Lurarna jag kikat på är i vart fall:
N900 (för lite taltid/stbtid, har åäö ryktas det, någon som vill bekräfta dementera) Klarar maemon nokia su-8w?
N920 (är en efterföljare till N900 utan tangentbord), enligt många en fakeprodukt som inte kommer släppas!
N97 (lite klumpig saknar egna åäö på fysiska QWERTY, skärpning Nokia)
N97 Mini (en smidigare N97:a helt klart intressant men saknar egna åäö på fysiska QWERTY, skärpning Nokia)
Satio (Kanske är värstingen nu) någon som testat den med nokia su-8w?
HTC Hero (Klart intressant med android, någon som testat den eller Magic med nokia su-8w?
Samsung Jet (Mycket som är bra få saker som är bäst, någon som testat den med nokia su-8w?

När de gäller lurarna som inte är från Nokia undrar jag om någon vet eller tror något om kompatibiliteten till mitt trådlösa tagentbord nokia su-8w?

För att tydliggöra användningsområdet så är mina krav:
*Kompatibilitet med nokia su-8w
*Vass (snabb processor)
*Bra kamera, ska gärna som jag vet HTC magic kan filma diskret utan LED de är roligt :) fast om de tummar på kvalitén så är det inte värt det)
*Touchscreen
*QWERTY om inte fysisk så touch åäö krav på touch
*Användarvänlig mot facebook, skype, msn etc. Föredrar ni i chatt fysiskt QWERTY?
*Exchange/mail/gmail funktionell

Kloka råd? :lol:

Redigerat av Prisad, 06 November 2009 - 12:56.

Postad 07 November 2009 - 17:00

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Vad menar du med Smart Reader?

Smart reader är ett litet program i omnian som fungerar så att du exempelvis kan fota ett visitkort och informationen i visitkortet bearbetas och läggs i som en kontakt, fungerar väldigt bra, den lägger in telnr, faxnr, email, företags/kontktnamn mm på sin rätta plats i kontaktinfot

Hoppas jag förklarade på ett bra sätt. :)

Postad 07 November 2009 - 21:04

Unregistered91069091
  • Unregistered91069091
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
Söker som sagt i mobildjunglen efter en mobil med dom funktioner som jag har nytta av.
Vad jag vill ha är en mobil med bra kalenderfunktion, gärna som kan visa dagens aktiviteter på startsidan.
Den måste också ha en bra väckarklocka och bra telefon/kontaktbok.

Tyvärr är det rent löligt att man inte kan testa sådana saker i vissa affärrer och man köper alltså ibland en telefon
för 6000:- utan att ens veta om den är bra att använda....

Har ni tips så skriv en rad.

Postad 08 November 2009 - 12:54

Gästpostare
  • Gästpostare
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejhej!
Dags för ny jobbmobil! :D Har pratat med han som är ansvarig för telefonin på företaget och han rekommenderar att jag skaffar en HTC med WM. Jag kommer röra på mig en del och ska hantera en hel del mail, så den ska ha tangentbord eller bra onscreen-tgb. Jag ska också kunna ansluta till jobbet via VPN, funkar det med WM?
Har kollat lite på Touch HD, Touch Diamond 2 och Touch Pro 2.
TP2 är ju kanon med tgb, men den känns rätt klumpig (kan ju direkt säga att detta är den minst intressanta för mig, men inte helt utesluten). Dock har den 6.5, och det är väl bra?
TD2 känns kanon i storlek, men är den för liten för att använda med onscreen-tgb? Dessutom har den 6.1, men finns det nån officiell uppgradering till 6.5?
THD känns faktiskt som den bästa för mig, bra storlek på själva enheten och skärmen. Här borde väl onscreen-tgb vara bra i storlek? Dock är jag lite rädd att den är lite "gammal". Finns det officiell uppgradering från HTC till 6.5 till den här? Eftersom det är jobbets telefon så vill jag inte greja för mycket med den om allt skiter sig. Lite pinsamt att komma till jobbet med en hemmahackad telefon som inte funkar längre... :D
Har även kollat lite på THD2 och den verkar skithärlig, men risken är att den också känns för stor. Dessutom dröjer det ju några veckor innan den kommer och så länge kan jag nog inte vänta. :(

Någon som lite enkelt kan förklara det här med att flasha en WM-mobil? Hur ser lagren ut (HW -> OS -> UI) och vad är det man byter ut vid en flashning? Går det att bara byta UI om man vill? Vad är Miri och vad är Manila? Har läst lite i trådarna här och på XDA, men dom är långa och tekniska... :P

Tacksam för svar!

Postad 08 November 2009 - 13:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag kan förbehållslöst rekommendera HTC Touch Pro 2. Det alternativ som finns om man vill ha tangentbord - men vara beredd på custom ROM är Xperia X1.

Den har dock betydligt mindre skärm och på det hela taget är TP2 en trevligare produkt att använda.

Formatet på TP2 är inget problem, tänk dig en en Touch HD med tangentbord. Vill man ha en stor skärm och t-bord är den självskriven.

Behöver man officiell 6.5 så är tyvärr Touch HD inte utrustad med sådan. TP2 har en officiell uppgradering men den har jag inte ens testat, ser ingen anledning när EnergyROM finns.:P

Du kan med fördel läsa trådarna om Touch Diamond 2, Touch HD och Touch Pro 2. Även Xperia X1-tråden (HTC Kovsky) innehåller matnyttig info som även gäller för de andra HTC-modellerna. X1an är ju som sagt en HTC även om det står Sony Ericsson på skalet.:(

När man lägger in en ny ROM på en WM-modell byter man hela operativsystemet. Vill man inte det utan bara byta gränsnitt installerar man t.ex SPB Mobile Shell och låter det ta över todayskärmen. Således:

*Nytt OS eller uppgradering av OS = flasha ny ROM.
*Byta gränsnitt och behålla OS = installera t.ex SPB Mobile Shell.
*Byta gränsnitt och uppgradera till nytt OS = flasha ny ROM.

Edit:

*Miri = en kock på XDA som gör egna ROM. Andra kockar är t.ex NRGZ28 eller Agent 47.
*Manila = HTCs interna namn på sitt eget gränsnitt HTC TouchFLO3D eller HTC Sense. Sense är den senaste versionen av TF3D och innebär flashigare väderanimationer på startskärmen och ökat stöd för sociala nätverk (därav namnet Sense). TF3D eller Sense är alltså ett marknadsföringsnamn, Manila är det interna namnet.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 08 November 2009 - 13:42.

Postad 08 November 2009 - 17:10

Gästpostare
  • Gästpostare
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack för svaren!
Har klämt en del på TP2 och den känns lite väl tjock, men jag får ta en runda till med den helt enkelt. Efter att ha läst specarna så har jag fastnad för THD, men den saknar ju officiell uppgradering till 6.5, vilket är väldigt synd!
Ingen som har lite erfarenheter från THD och TD2 att dela med sig av? Både allmänt och just ang onscreen-tgb.

Det är ingen fara att flasha om sin mobil just med avseende på funktionaliteten gällande Outlook-synk och pushmail? Vill ju som sagt inte leka för mycket med den och sen står där som ett fån med en mobil som inte funkar... :(

Postad 08 November 2009 - 20:34

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Tack för svaren!
Har klämt en del på TP2 och den känns lite väl tjock, men jag får ta en runda till med den helt enkelt. Efter att ha läst specarna så har jag fastnad för THD, men den saknar ju officiell uppgradering till 6.5, vilket är väldigt synd!
Ingen som har lite erfarenheter från THD och TD2 att dela med sig av? Både allmänt och just ang onscreen-tgb.

Det är ingen fara att flasha om sin mobil just med avseende på funktionaliteten gällande Outlook-synk och pushmail? Vill ju som sagt inte leka för mycket med den och sen står där som ett fån med en mobil som inte funkar... :)

Tangentbord ökar av naturliga skäl tjockleken.;)

Touch HD är i stort sett en TP2 utan tangentbordet. Det innebär att med likvärdig ROM är den identisk förutom att det saknas ett tangentbord.

En annan detalj är att Touch HD saknar stöd för HTCs sladdfjärr, RC-E100.

Andra skillnader är att TP2 är specialanpassad för högtalartelefoni med s.k Straight Talk o.dyl.

Jag rekommenderar TP2 varmt - men så anser jag att tangentbord är en nödvändig sak för effektiv inmatning.

Postad 09 November 2009 - 10:14

Gästpostare
  • Gästpostare
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Tangentbord ökar av naturliga skäl tjockleken.:)

Touch HD är i stort sett en TP2 utan tangentbordet. Det innebär att med likvärdig ROM är den identisk förutom att det saknas ett tangentbord.

En annan detalj är att Touch HD saknar stöd för HTCs sladdfjärr, RC-E100.

Andra skillnader är att TP2 är specialanpassad för högtalartelefoni med s.k Straight Talk o.dyl.

Jag rekommenderar TP2 varmt - men så anser jag att tangentbord är en nödvändig sak för effektiv inmatning.

Jo, att fysiskt tgb ökar tjockleken är ju liksom underförstått ;) För mig är tjockleken det mest kritiska i formatet, men jag vet att andra resonerar annorlunda. Så frågan är ju då hur mycket "sämre" känslan i ett onscreen-tgb är? Har tyvärr inte testat det mer än att stå och knappa i nån butik.

Är stödet för RC-E100 hårdvaruberoende? Eller löser det sig med byte till 6.5? Annars kan man väl ansluta vilken BT-fjärr som helst? Polarn kör en BT-fjärr från SE till sin Hero och det funkar klockrent.

Högtalartelefoni är inget jag ser nån användning av just nu, så det komer inte avgöra valet av mobil. Jag dissar inte TP2 helt, men den ligger inte helt i linje med mina primära val.

Postad 09 November 2009 - 12:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
A2DP med AVRCP (fjärrkontroll) fungerar med Touch HD. Däremot har jag inte sett någon som fått igång sladdfjärren RC-E100 med modellen.

RC-E100 är alltså en sladdfjärr med extUSB-anslutning. Däremot fungerar alltså t.ex en Jabra BT-3030 ihop med såväl Touch HD som Touch Pro 2 (vilken nalle som helst som har AVRCP-profilen kan användas).

När det gäller skärmtangentbord kontra fysiskt är ett fysiskt att föredra, alla gånger. Dels är känslan överlägsen och dels är skärmen ledig för annat än att visa ett tangentbord.

Även om en Touch HD med XDA-ROM är likvärdig en TP2 med motsvarande ROM tycker jag helt klart att TP2 är mer köpvärd, bl.a för tangentbordet.

Men är man helt säker på sin sak när det gäller skärmtangentbord o.dyl så är Touch HD inget felaktigt val. Den är inte på något vis en dålig modell, däremot är avsaknaden av tangentbord något man måste fundera igenom.

Personligen hade jag inte köpt Touch HD p.g.a att den inte har tangentbord. Touch Pro 2 är mitt val, en THD med tangentbord. För enkelt uttryckt är TP2 inget annat än just det.

Postad 09 November 2009 - 12:55

Gästpostare
  • Gästpostare
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tackar försvaren. Du verkar verkligen gilla din TP2 :)
Ska ta en rejäl funderare. Har inte sett THD irl så jag går bara på känsla så risken finns ju att man gör en tabbe...

Postad 14 November 2009 - 18:02

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
i dagsläget äger jag en Vit Iphone 3g, men funderar på att byta den mot en Nokia 8800 carbon arte.

dock har jag beslutsångest, Jag älskar det faktum att jag kan surfa var som helst med iphonen och allt det vilket inte kommer fungera på 8800..
men jag har alltid velat ha en 8800...

nu får ni grabbar hjälpa mig, hur ska jag gå tillväga...

Postad 15 November 2009 - 19:45

gloryfield
  • gloryfield
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hej. Då ja måste skaffa ny telefon när min nokia xpressmusic 5310 har slutat funka så bra efter 3 års trogentjänst så undrar ja om ni rekommenderar någon speciell telefon?Vill att den ska ha en hyffsad kamera men behöver inte vara en värsting, en bra webbläsare så man kan gå in på youtube mm utan problem, sen att den inte behöver vara så stor är ett plus med fast inte något måste.Har funderat lite på Nokia n82, SE C901 och SE Aion.Har någon nån erfarenhet av dom?Skriv gärna om ni vet nån bra telefon för mig.

PS:ursäkta stavfel är inte så duktig på att stava ..:(

Postad 15 November 2009 - 21:22

CyberT
  • CyberT
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Oj fanns det en sånhär tråd...

Söker en pålitlig med väldigt bra mp3 spelarfunktion... kamera och gps osv är inte vesäntligt.

K800i - slitvargen men utan det där extra ljudmässigt
w715, w880 - de som är utpekade att ha bra ljud till lurarna...

Vad väljer man, eller vilken lur har man missat - som finns att fåtag på begagnat kanske ska tilläggas... :(

Postad 17 November 2009 - 18:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Min mobil håller på att dö....

Jag behöver alltså en ny men jag har inte hängt med i utvecklingen på 10år, kan inget om vilka som är bra eller inte. Fick just upp 148 mobiler på min sökning på prisjakt :) . Någon vänlig själ som kan ge några bra kandidater?
Hade en liten Samsung för en massa år sedan som jag gillade, liten och smidig men de kanske inte gör bra telefoner?

Har ingen hemtelefon, så jag pratar bara i min mobil och det är till i huvudsak till det den skall användas och sms.
Kamera, mp3, radio är inte speciellt viktigt eller surfande. Någon almenacka och alarm är bra, snygg, inte för stor och lättnavigerad är väl det som står högst upp på listan. Köper kontant och inte med abonnemang eller operatörslåst alltså. Hade tänkt mig runt 1500, max 2000:-(är arbetslös så det får inte bli för dyrt) men gärna billigare om det finns nåt bra.

/Genis

Redigerat av genstruktur, 17 November 2009 - 18:06.

Postad 17 November 2009 - 21:56

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Hej, tycker ni man ska orka vänta på Sony Ericsson X10 som släpps i Februari eller ska jag köpa mig en HTC Hero?
Börjar bli duktigt less på min gamla SE Walkmanmobil...

Ge mig några kloka tankar, kan inte bestämma mig hur jag ska göra! :)

Postad 22 November 2009 - 15:55

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Tjena

En Iphone 3GS 32Gb för 3100 kr
eller en HTC HD2 för 4500 kr
Xperia X10 för 6000 kr
N900 för 4000 kr
Bra priser va ?? Men vågar man köpa dessa ??
En firma som heter www.mobileworldltd.co.uk har dessa priser
Dom finns på bla Blocket.
Är det stora skillnader på "en svensk såld mobil" o från en "utlänsk mobil" ??

Mvh Anders

Postad 22 November 2009 - 19:19

Tocator
  • Tocator
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Tjena

En Iphone 3GS 32Gb för 3100 kr
eller en HTC HD2 för 4500 kr
Xperia X10 för 6000 kr
N900 för 4000 kr
Bra priser va ?? Men vågar man köpa dessa ??
En firma som heter www.mobileworldltd.co.uk har dessa priser
Dom finns på bla Blocket.
Är det stora skillnader på "en svensk såld mobil" o från en "utlänsk mobil" ??

Mvh Anders

Tänk på att hemsidan är registrerad den 2 November 2009. Skulle inte våga beställa därifrån själv.

Edit: http://www.worldlawd...ld-limited.html
Tydligen inte ett riktigt bolag som står bakom sidan, utan dom har stulit ett annat företags identitet, och snart kommer dom att ta ett par kunders pengar.

Redigerat av Tocator, 22 November 2009 - 19:21.

Postad 22 November 2009 - 20:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Nej, bäst att hålla sig borta från såna här företag, känns som en stor chansning om man ska få telefonen eller ej.

Postad 22 November 2009 - 21:19

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Här kommer en liten fråga, vad tycker ni är mest värd i andrahands värde.

1. HTC Magic, tappad i backen så kantstött runt om, samt utan kvitto, halvår gammal. HERO ROM.

2. HTC HD, fint skick, kvitto, halvår gammal.

Vad är mest värt på tradera/blocket?

olåsta

mvh

Postad 22 November 2009 - 22:16

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Här kommer en liten fråga, vad tycker ni är mest värd i andrahands värde.

1. HTC Magic, tappad i backen så kantstött runt om, samt utan kvitto, halvår gammal. HERO ROM.

2. HTC HD, fint skick, kvitto, halvår gammal.

Vad är mest värt på tradera/blocket?

olåsta

mvh

Hd:n helt klart.
En produkt utan kvitto skulle jag även vilja sänka värdet med 50% med. (Iaf när det finns garanti kvar.) Och nu är den även kantstött den där Magic:en. Vilket också drar ner på priset.

Postad 23 November 2009 - 01:46

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Finns det någon mobil som kan göra vad jag vill. Eller kanske något program man kan installera på någon mobil?

Är ofta uppe sent och sover länge på dagarna. De flesta jag känner vet att man inte ringer mig innan 12 men det hjälper ju inte när alla möjliga andra gör det. Har svårt att stänga av ljudet helt eftersom jag ibland behöver kunna bli nådd.

Vad jag skulle vilja är att kunna ställa in ljudet/ringsignalen så att fram till kl 12 (t.ex.) så är den inställd på tyst men efter 12 så ringer den med ljudet på. Jag sover ibland betydligt längre men då kan det vara något viktigt från jobb eller så och det är ok om jag väcks.

Alternativt finns det kanske telefoner som man kan ställa in att vissa nummer ringer alltid med ljud och alla andra alltid tyst. Skulle kanske kunna fungera. Svarar ändå inte på okända eller dolda nummer.

Tacksam för tips.

Postad 23 November 2009 - 02:14

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Finns det någon mobil som kan göra vad jag vill. Eller kanske något program man kan installera på någon mobil?

Är ofta uppe sent och sover länge på dagarna. De flesta jag känner vet att man inte ringer mig innan 12 men det hjälper ju inte när alla möjliga andra gör det. Har svårt att stänga av ljudet helt eftersom jag ibland behöver kunna bli nådd.

Vad jag skulle vilja är att kunna ställa in ljudet/ringsignalen så att fram till kl 12 (t.ex.) så är den inställd på tyst men efter 12 så ringer den med ljudet på. Jag sover ibland betydligt längre men då kan det vara något viktigt från jobb eller så och det är ok om jag väcks.

Alternativt finns det kanske telefoner som man kan ställa in att vissa nummer ringer alltid med ljud och alla andra alltid tyst. Skulle kanske kunna fungera. Svarar ändå inte på okända eller dolda nummer.

Tacksam för tips.

Android har en sånn app på market,den heter FoxyRing Trial.
Det står så här.You can define a period Where the phone ringer will be silent usually at night.

Postad 24 November 2009 - 20:14

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Jo en pensionär ska bli med mobiltelefon och behöver helst inte vara mer svåranvänd än en hemtelefon men samtidigt inget skräp. Nokia eller SE känns vettigast pga att det brukar folk kunna lära sig lätt men vad finns det för alternativ som är något att ha i utbudet? Alltså ringa är prio ett så:

• Tydliga lättanvända knappar
  • Skaplig batteritid
  • Någorlunda robust
  • Bra utbud i handeln = ska gå att köpa i affär i Sthlm

Några tips?

Postad 24 November 2009 - 20:18

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
http://www.doro.com/...care/easymobile

Postad 24 November 2009 - 20:40

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Jo jag såg denna där men kollade nu lite mer och hon skickar väl förvisso inte sms men hon får tydligen från bekanta ibland och de kan hon läsa, så sms ska finnas med. Kollat lite på andra billiga enkla SE och Nokia men de är ju så ******** små, typ anpassade för fängelsesmuggling eller vad det är tänkt med det hela ;)

Postad 27 November 2009 - 01:15

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej på er, har några frågor angående N97:an.

Har just nu en Samsung Omnia som är inne på lagning för tredje gången då den så gott som alltid låser sig efter att jag har använt mitt bluetooth stereoheadset. Om den gör det även efter denna inlämning tänker jag byta ut den mot eventuellt en N97 eller en N900 (om den mot all förmodan skulle hinna komma ut innan jag fått tillbaka telefonen). Det jag undrar specifikt över är detta:

1. Finns det något program till N97:an som gör att du kan spela upp Divx/Xvid-filer på telefonen utan att konvertera dem. Är en av de saker som jag trots allt är ruggigt nöjd med när det gäller Omnian, så det skulle var guld om detta gick. Vet att det skall fungera att spela upp Divx/Xvid på N900 dock.

2. Hur bra funkar Facebook widgeten? Detta är mkt viktigt för mig då jag tyvärr :D blivit en Facebookjunkie.

3. Väderwidgeten, är den någonting att ha. Har kört med SPB mobile shell på Omnian och den väderwidgeten som finns där tycker jag är helt ok. Så frågan blir då om den fungerar på liknande sätt.

4. Hur fungerar musikspelaren? Går det bra att lägga in wmafiler och få dem uppspelade utan problem? Detta var nämligen en av sakerna som jag störde mig på med Omnian. Då deras musikspelare inte tog wma utan du var i det fallet hänvisad till windowsmediaplayer som helt enkelt suger.

Sedan får ni hemskt gärna skriva om det är någonting som ni är missnöjda med på telefonen då det är av intresse för mig (även om det är någonting som ni är dj...igt nöjda med oxå :( )

Tack på förhand alla snälla forumiter.

Postad 04 December 2009 - 18:22

Unregistered34f60d33
  • Unregistered34f60d33
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hej, ska köpa en ny mobiltelefon/musikmobil och behöver hjälp med att välja nägon. Jag använder telefonen som mp3-spelare väldigt mycket så den måste ha ett bra ljud. Ska också börja åka buss till jobbet så jag behöver en telefon som jag även kan surfa snabbt på när jag sitter på bussen. Utöver det har jag inga andra krav förutom att man gärna slipper problem och lagg men sådant kanske det inte går att slippa.

När man kommer in på musikmobiler så har Sony Ericsson varit det ledande märket men efter att man läser omdömmen här på prisjakt på t.ex W995/Aino/Sation så vill man inte ha en Sony Ericsson igen. Har just nu en gammal Sony Ericsson W890 och den är helt värdelöst.

Hart också tittat på iPhone men då är man bunden till itunes?

Ja, kort sagt, jag söker en grymm musikmobil. Alla tips är välkommna.

Tacksam för svar!

Mvh/Alex

Postad 04 December 2009 - 19:01

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Iphone= du är inte bunden till itunes/bra ljud
Nokia 5800/5530 bra ljud.
Sonyericsson Aino/Satio bra ljud.

Vad är du inte nöjd med i ljudväg på w890?

Postad 04 December 2009 - 23:37

Unregistered34f60d33
  • Unregistered34f60d33
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Min w890 har bra ljud med telefonen är helt värdelöst i övrigt, därför söker jag en ny musikmobil. Fler tips tack.

Postad 04 December 2009 - 23:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Iphone= du är inte bunden till itunes/bra ljud
Nokia 5800/5530 bra ljud.
Sonyericsson Aino/Satio bra ljud.

Vad är du inte nöjd med i ljudväg på w890?

Man är visst väldigt bunden till Itunes.

Vill du ha den bästa musikmobilen ute sett till ljudkvalité så är det Iphone 3gs som gäller.
Annars är Aino klar tvåa men eftersom den har mjukvaruproblem just nu så skulle jag vänta med att köpa en sådan.
Nokia n5800 och 5530 har helt okej ljud. 5800 har något bättre.

Satio skulle jag inte rekommendera som musikmobil.

Postad 05 December 2009 - 12:31

Unregistered34f60d33
  • Unregistered34f60d33
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Ok, vad sägs om en W995 då? Den har mindre problem än Aino verkar det som. Iphone går då bort eftersom jag inte gillar iTunes.

Hur är ljuden annars i t.ex HTC Magic / Hero ? HTC lurarna verkar vara omtyckta annars ju.

Postad 05 December 2009 - 13:12

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ok, vad sägs om en W995 då? Den har mindre problem än Aino verkar det som. Iphone går då bort eftersom jag inte gillar iTunes.

Hur är ljuden annars i t.ex HTC Magic / Hero ? HTC lurarna verkar vara omtyckta annars ju.

w995 har lite sämre ljudkurva än w995 men ljudet är bra ändå.

Här är Heros ljudkurva. Inte direkt en musikmobil.
Postad bild

Postad 05 December 2009 - 19:05

Anneth
  • Anneth
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Abonnemanget på min mobil (Nokia 2310) går snart ut & jag tänker köpa en ny mobil nu snart. Det jag är ute efter i min nya lur är bl.a en vettig kamera, Mp3 & så bara en sådan lyxig sak som att kunna skicka & ta emot mms, för det fungerar inte på min mobil som jag har nu.. Jag vill inte ha en mobil som laggar, lägger av eller strular på ngt vis. Bra tele-ljud är ett måste.

De mobiler som jag funderar på är bla, Nokia 6700, 6720, 6730 & Sony Ericsson T700 & W715,, Men eftersom att jag inte har ngn större erfarenhet av kamera-mobiler så behöver jag lite hjälp.
Nokia 6720 tycker jag ser lite trist ut i sin bruna färg men det är kanske en vanesak, att man vänjer sig vid färgen efter ett tag. 6700 är ju bara så snygg tycke jag, lika så Sony Ericsson-mobilerna. Nokia 6730 ser lite plastig ut men annars så är den nog säker bra.

Eller om ni kanske har några fler förslag på bra mobiler,,:)

Min nya blivande mobil får inte vara för dyr, Jag kommer att förlänga mitt abonnemang som jag har hos Telia.

Postad 07 December 2009 - 17:41

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Har tänkt att för första gången införskaffa mig en smartphone, då med abonnemang.
Telefonen kommer användas till mycket surfande, alltså fri surf eller NÄSTAN åtminstone är ett krav.
Skickar ca: 1000sms/månad så gratis sms är en fördel :)
Jag funderar STARKT på Hero, den ligger som primärt val just nu, problemet är att finna ett vettigt abonnemang, det verkar tyvärr inte existera. Har sökt överallt typ, men ifall det e något jag missat så tipsa gärna!

PS. Det skall även gå att ringa med den DS.

Postad 07 December 2009 - 18:26

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har planer på att köpa mig en Iphone 3GS, tycker dock att det är lite väl dyrt med tanke på att jag har en fullt fungerande Nokia 5800 redan.

Är det någon ide att importera? Säljs det "riktiga" telefoner i asien som funkar bra?

Hur blir det med garanti om man handlar från utlandet?

Postad 07 December 2009 - 22:27

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

w995 har lite sämre ljudkurva än w995 men ljudet är bra ändå.

Här är Heros ljudkurva. Inte direkt en musikmobil.
Postad bild

För att göra kurvan intressant så skulle man vilja se jämförande kurvor?

Postad 08 December 2009 - 13:22

mne
  • mne
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej

Jag behöver tips om telefoner som kan passa min flickväns önskemål. För henne är det viktigast att det ska vara enkelt att smsa och enkelt att prata i handsfree och högtalartelefon. Andra funktioner bryr hon sig mindre om. Tyvärr tycks det vara så att dessa funktioner (sms i synnerhet) är bra på dyra telefoner (med massor av andra funktioner hon inte behöver) men dåliga på billigare modeller. Hur som helst, dyr eller billig, med eller utan övriga funktioner, så ska telefonen uppfylla följande:

- vara enkel att smsa med (dvs man ska inte behöva gå igenom 18 olika steg för att skicka ett sms, telefonen ska reagera snabbt när man matar in bokstäver och inte ta fyra timmar på sig för varje bokstav, tangenterna ska vara lätttryckta etc).
- handsfree ska vara så lite trassel som möjligt, enkel att koppla in, ingen liten plastlucka ivägen som man måste öppna med ett gem etc.
- högtalartelefonen ska vara bra
- lång batteritid
- helst ska telefonen även ha lågt SAR-värde

Jag har själv en business-mobil som jag tycker är fantastisk med alla sina funktioner men det är faktiskt underligt att det ska vara så svårt att göra enkla och bra mobiler, varför finns det bara enkla dåliga och bra avancerade. Eller har jag fel - det är det jag hoppas på. Hjälp mig please, det ska vara en julklapp.

Tack på förhand!

Postad 09 December 2009 - 19:39

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

- vara enkel att smsa med (dvs man ska inte behöva gå igenom 18 olika steg för att skicka ett sms, telefonen ska reagera snabbt när man matar in bokstäver och inte ta fyra timmar på sig för varje bokstav, tangenterna ska vara lätttryckta etc).
- handsfree ska vara så lite trassel som möjligt, enkel att koppla in, ingen liten plastlucka ivägen som man måste öppna med ett gem etc.
- högtalartelefonen ska vara bra
- lång batteritid
- helst ska telefonen även ha lågt SAR-värde

Vad sägs om en N82, 6700,...

Postad 10 December 2009 - 18:36

Unregisterede9242af5
  • Unregisterede9242af5
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Eftersom min gamla mobil håller på att falla isär är jag i valet och kvalet mellan två relativt billiga mobiler, nämligen Samsung GT-S5230 och Nokia 5230. Frågan är bara vilken som är att föredra?!
För mig är följande aspekter viktiga hos en mobil:

* expandera minne till åtminstone 16GB
* bra batteritid
* dyka upp som extern hårddisk utan att behöva installera något program.

Hur är mobilerna i övrigt att använda tycker ni?
Övriga funktioner som kan vara bra att ha?

Tacksam för alla svar jag kan få ;)

Redigerat av Unregisterede9242af5, 10 December 2009 - 23:53.

Postad 11 December 2009 - 17:51

mne
  • mne
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vad sägs om en N82, 6700,...

Hmmm ok, tack så mycket, kan du motivera lite?

Ytterligare tips?

Tack!

Postad 13 December 2009 - 20:18

brallet
  • brallet
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hallå glada hembioare!

Jag behöver er hjälp att hitta en telefon som är bra för att titta på film i, gärna om den kan visa t ex divx filmer etc?? Någon som har den minsta kunskap om detta vore en ängel om personen kunde dela det med mig =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.