Officiell Tråd - Lg PG7000
387 svar till detta ämne
Postad 12 januari 2009 - 11:10
Unregistered0e7e2661
-
Unregistered0e7e2661
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har du pratat med Fynddbörsen?, du borde kunna returnera den, I annat fall kommer de troligtvis hänvisa dig till en serviceverkstad, LG har bra servie och hämtar TV´n kostnadsfritt. Så var det iaf när min 42PXR fick pixelfel efter 1,5 år...chaufören hade dessutom bilen full med bira, så det blev en ny panel i TV`n och 3 flak öl... Lycka till.
Yes, dock hänvisade Fyndbörsen mig till LG's support, men det var ju rätt väntat med tanke på att mer än 14 dagar sedan inköp redan hade gått. Supporten på LG var klockren och killen var noga med att dokumentera de fel jag anmälde. Jag valde att skicka in skärmen innan jul, trots att jag fick vänta lite extra med tanke på alla röda dagar. 10 dagar exkl. frakttid skulle det ta att "serva" TV'n iaf. 2 dagar senare hade jag skickat iväg skärmen, och det var inga problem att jag inte hade kvar kartongen, det fixade nämligen budfirman (dock fick jag inga öl  ). Nu har jag inte fått tillbaka min TV ännu, men LG hörde av sig förra veckan och sa att de skulle byta panel på TV'n, och detta känns tryggt då de "tar action" och inte bara returnerar TV'n direkt med dåliga ursäkter. Hoppas på att få tillbaka skärmen i slutet av veckan (eller tidigt i nästa vecka), tror det har gått 6 arbetsdagar än så länge. Skriver en post när den är tillbaka och berättar hur det gick.
Postad 12 januari 2009 - 12:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Låter ju som en dröm..
Ett klart plus när man letar en ny tv..
VIlket företag är det som sköter service ?
Postad 12 januari 2009 - 18:17
TNghost
-
TNghost
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har idag blivit ägare till en PG7000 hoppas man blir nöjd
Postad 15 januari 2009 - 20:34
Irken
-
Irken
-
Rookie
-
7 inlägg
Ni som sitter med denna pjäs hemma fortsätt att dela med er av era erfarenheter 
Är i valet och kvalet angående köp och det är svärtan som jag nojjar mest över. Är det något man stör sig på eller är tvn tillräckligt snygg för att man inte ska bry sig?
Postad 16 januari 2009 - 16:13
Mats_L
-
Mats_L
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Ni som sitter med denna pjäs hemma fortsätt att dela med er av era erfarenheter  Är i valet och kvalet angående köp och det är svärtan som jag nojjar mest över. Är det något man stör sig på eller är tvn tillräckligt snygg för att man inte ska bry sig?
Jag har kört min 50PG7000 i en månad nu och är generellt väldigt nöjd. Handhavande inkl. fjärr och anslutningar är bra, designen är snygg och bilden i stort är bra. Men för att vara helt ärlig så är jag inte 100% nöjd med svärtan, det är dock inget jag funderar över när man ser film utan snarare sånt man har tid att reflektera över när frun vill se let's dance och liknande  Jag erkänner villigt att jag inte gått in på djupet vad gäller inställningar så det finns garanterat mer att hämta av bilden, färg och ljusstyrka var uppenbart fel och justerades ner ordentligt men mer än så har jag inte gjort än, men hoppas få tummen ur snart. Jag blev lite konfunderad när jag som förr ville dra en rca-kabel till förstärkaren för att få ut tv-ljudet är hembion, men nån analog stereo-utgång fanns ej... bara en digital optisk och nån sån kabel hade jag inte, däremot hade jag en scart-adapter som gjorde att jag kunde få ut stereo ljud ur scart-kontakten
Postad 16 januari 2009 - 16:21
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Jag har kört min 50PG7000 i en månad nu och är generellt väldigt nöjd. Handhavande inkl. fjärr och anslutningar är bra, designen är snygg och bilden i stort är bra. Men för att vara helt ärlig så är jag inte 100% nöjd med svärtan, det är dock inget jag funderar över när man ser film utan snarare sånt man har tid att reflektera över när frun vill se let's dance och liknande Jag erkänner villigt att jag inte gått in på djupet vad gäller inställningar så det finns garanterat mer att hämta av bilden, färg och ljusstyrka var uppenbart fel och justerades ner ordentligt men mer än så har jag inte gjort än, men hoppas få tummen ur snart.
Jag blev lite konfunderad när jag som förr ville dra en rca-kabel till förstärkaren för att få ut tv-ljudet är hembion, men nån analog stereo-utgång fanns ej... bara en digital optisk och nån sån kabel hade jag inte, däremot hade jag en scart-adapter som gjorde att jag kunde få ut stereo ljud ur scart-kontakten 
Testa svartnivå låg och hög och labba lite med gamma reglaget på min 6000 så är svartnivå hög bättre på digital tv och låg på bluray tex.
Postad 20 januari 2009 - 09:12
Mats_L
-
Mats_L
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Testa svartnivå låg och hög och labba lite med gamma reglaget på min 6000 så är svartnivå hög bättre på digital tv och låg på bluray tex.
Tack för tipset, ska testa!
Postad 22 januari 2009 - 13:12
Mats_L
-
Mats_L
-
Lärjunge
-
-
418 inlägg
Det går inte att ändra svartnivå, har testat expert-läge. Vad gör jag fel?
Postad 23 januari 2009 - 21:49
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har gått hela rundan nu och funderat på PG7000 till Panna till LCD till Kuro för att till slut ha kommit varvet runt till LGn igen. Anledningen är att jag vill ha 60 tummarn och då blir Kuron för dyr. I min vandring varvet runt har jag bara blivit mer och mer förvirrad. År inbyggd HD box värt pengarna? 100HZ, MP4, Full HD vs HD ready etc etc.
Hur som helst, var kan man hitta inställningar till LGn? Ursäkta om jag har missat det i den här tråden. Oxå, vad blir skillnaden från att köra optimala inställningar till att ta hem en kille med rätt utrustning och fininställa?
Tack på förhand!
Postad 08 februari 2009 - 13:21
Unregisterede2b4eaab
-
Unregisterede2b4eaab
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Sådär ja, köpte denna tv i torsdags efter att ha haft en LG-px4RV sedan den kom, och den är ju då inte ens "hdready" dock en fruktansvärt bra tv som aldrig strulat och visat en grym bild och framförallt GRYMT ljud!
Men den här tvn alltså, jag är så nöjd så nöjd, helt otroligt va trevligt det är att kolla på blueray nu.
Dock läste jag tidigare idag om en viss skyddsplast... började pilla lite på tvn och fick upp en flik, sen blev jag orolig att den inte skulle bort tills jag läste här igen att den ska bort, typ en halvtimma senare helt ###### slut är plasten borta och vilken jefla skillnad det blev!
Men frågan är ju, ska den verkligen bort, står ju ingenstans i manualen eller så?
Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 08 februari 2009 - 13:23.
Postad 08 februari 2009 - 19:04
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Sådär ja, köpte denna tv i torsdags efter att ha haft en LG-px4RV sedan den kom, och den är ju då inte ens "hdready" dock en fruktansvärt bra tv som aldrig strulat och visat en grym bild och framförallt GRYMT ljud!
Men den här tvn alltså, jag är så nöjd så nöjd, helt otroligt va trevligt det är att kolla på blueray nu.
Dock läste jag tidigare idag om en viss skyddsplast... började pilla lite på tvn och fick upp en flik, sen blev jag orolig att den inte skulle bort tills jag läste här igen att den ska bort, typ en halvtimma senare helt ###### slut är plasten borta och vilken jefla skillnad det blev!
Men frågan är ju, ska den verkligen bort, står ju ingenstans i manualen eller så?
Jag hade skyddsplast på min 42PG6000 som skulle bort. Sen så finns det tydligen en plast till som inte ska bort! Den är tydligen dock extremt svår att ta bort & om man gör det så tappar man enligt vad jag läst svärtan totalt.
Postad 08 februari 2009 - 19:08
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
vad blir skillnaden från att köra optimala inställningar till att ta hem en kille med rätt utrustning och fininställa?
Tack på förhand!
Jag vet inte om LGPG7000 är värd en professionell kalibrering, hur mycket man vinner på det? Jag skulle själv aldrig köra en ISF-kalibrering för 2500 på min PG6000, det skulle inte ge så mkt som det kostar men däremot så ska jag göra det på min Pio 5090H som jag får i morgon. PG7000 ska väl hålla högre klass än 6000, tänker mest på svärtan & ghostingproblem, så du får undersöka om du tror att det är värt en ISF-kalibrering.
Postad 09 februari 2009 - 22:32
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Z, tack för rådet, du har nog rätt. Att göra en professionell kalibrering på LG'n är nog som att att sminka en gris! Har börjat lura igen på 5090 igen... Priset är riktigt attraktivt nu. Livet är inte lätt. Min vanliga beslutsångest som manifesterar sig.
Postad 10 februari 2009 - 09:40
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Z, tack för rådet, du har nog rätt. Att göra en professionell kalibrering på LG'n är nog som att att sminka en gris! Har börjat lura igen på 5090 igen... Priset är riktigt attraktivt nu. Livet är inte lätt. Min vanliga beslutsångest som manifesterar sig.
Skynda dig på om du vill ha en pio, kan ta slut fort om Pio lägger ned som sagts. Min kom inte igår som väntat, men nu sitter jag & väntar, ska dyka upp runt 10, om telefonen ringer nu så svimmar jag, man e som ett barn ibland
Postad 14 februari 2009 - 01:16
Unregistered951e827d
-
Unregistered951e827d
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag hade skyddsplast på min 42PG6000 som skulle bort. Sen så finns det tydligen en plast till som inte ska bort! Den är tydligen dock extremt svår att ta bort & om man gör det så tappar man enligt vad jag läst svärtan totalt.
Hahaha, "pillade i en halvtimma och var helt slut" - låter nästan som att han tagit bort plastfilmen som ska vara kvar.  Datorbutiken Komplott firar helgen genom att sänka priset på PG7000 med hela 600kr till 14.890:-  Såg att ett par andra butiker tog samma pris, så kanske ingen större nyhet. Men bor man i nån av storstäderna och har tillgång till rymlig bil kan man ju åka till hämtbutiken... då blir frakten bara 29kr... och man får konka på en 50kgs kartong själv... allt för att spara flera sköna hundralappar vilket värdelöst tips inser jag nu, jaja
Redigerat av Unregistered951e827d, 14 februari 2009 - 01:18.
Postad 15 februari 2009 - 16:25
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det är märkligt att det verkar nästan vara tji att få tag på en 60 tummare och Pio 5090 de senaste månaderna. Vet inte om det är LG/Pio som inte kan avara några till Sverige eller om det är de svenska butikerna som inte vågar ta in några? Hur som helst kan det inte vara bra varken för tillverkarna eller försäljarna att produkterna inte säljs... Under tiden avskedar tillverkarna 1000 tals eller t.o.m slutar helt (PIO). Inga varor på lagren, inga varor sålda. Inte konstigt det är lågkonjuktur.
Söker fortfarande efter några bra inställningar till LG'n om det skulle bli en sån. Har googlat. Någon?
Redigerat av Whaledriver, 15 februari 2009 - 16:26.
Postad 09 mars 2009 - 16:48
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ok, då blev det en 60PG7000 till slut. Pjäsen står i hallen och väntar på att bli vinchad upp på väggen. Hittade inställningar på nätet.
Postad 11 mars 2009 - 11:21
forserum
-
forserum
-
Rookie
-
8 inlägg
Whaledriver!!!!
skulle du vilja dela med dig av de instälningarna .... var du fått tag på dem eller hur du har dem ???
tack på förhand jimmy
Postad 11 mars 2009 - 11:45
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Grattis till en massiv tv  i hemmabio tidningen jan/feb numret testade de pg7000 och gav lite inställningar för bla ps3 och dess blu ray spelare.
Postad 13 mars 2009 - 17:32
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jambo,
Har suttit i Afrika (!) hela veckan medan pjäsen har stått och väntat hemma.... rena tortyren (både att måsta vänta och att vara i Afrika!).  Anyho... hittade lite inställningar på AVForum.com som jag inte hunnit testa än. De är i word och excel så jag behöver köra lite copy and paste. Om ni väntar till början av nästa vecka så ska jag kopiera dem till forumet.
Postad 14 mars 2009 - 14:38
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Post borttagen
Redigerat av Whaledriver, 15 mars 2009 - 13:49.
Postad 14 mars 2009 - 17:21
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Ok, här kommer lite inställningar jag hittat på interweben. Vet ej om de är bra eller dåliga eller om de är för Bluray, DVD eller annat. Kommentera gärna om ni provar dem.
Expert 1 Contrast 90 Brightness 54 Backlight 20 Sharpness 15 Colour 50 Tint 0 Extra instelling 1 Fresh Contrast: Off Extra instelling 2 Noise Reduction: Off Extra instelling 3 Gamma: Medium Extra instelling 4 Black Level : Low Extra instelling 5 Real Cinema: On Extra instelling 6 TruMotion: Off Extra instelling 7 White Balance : Warm Extra instelling 8 Red Contrast : 10 Extra instelling 9 Green Contrast : -5 Extra instelling 10 Blue Contrast : 2 Extra instelling 11 Red Brightness : 0 Extra instelling 12 Green Brightness : 0 Extra instelling 13 Blue Brightness : -1 Extra instelling 14 Red Colour : 0 Extra instelling 15 Red Tint : 0 Extra instelling 16 Green Colour : 3 Extra instelling 17 Green Tint : -15 Extra instelling 18 Blue Colour : -3 Extra instelling 19 Blue Tint : 0 Extra instelling 20 Yellow Colour : -3 Extra instelling 21 Yellow Tint : 1 Extra instelling 22 Cyan Colour : 0 Extra instelling 23 Cyan Tint : 2 Extra instelling 24 Magenta Colour : -2 Extra instelling 25 Magenta Tint : 1
En annan: (Lite knepigt att copy paste från ett exceldokument). Första kolumnen är för 1080i, andra TV (HD) och tredje film via PC verkar det som) 1080p.
Input HDMI 2 Freeview HDMI 1 Device 1080i Setting Sky HD+ PC 1080p 50hz Picture Mode Expert 1 Expert1 Cinema Basic Settings Backlight 40 38 40 Contrast 73 80 70 Brightness 70 60 70 Sharpness 70 50 50 Colour 50 50 50 Tint 0 0 0 Expert/Advanced Color Temp Warm Fresh Contrast Off Off Off Fresh Colour Off Noise Reduction Low Off Off Gamma Low Low Low Black Level Low(auto)Low Eye Care n/a Off Real Cinema Off Off On TruMotion Off Off Off Colour Standard HD SD White Balance Cool Warm Other n/c n/c
DU verkar ha hittat inställningar för en LG LCD 7000 kanske då plasmorna inte har backligt eller tru motion.De inställningarna som finns för PG 6000 är nog bättre för pg7000.
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 14 mars 2009 - 17:22.
Postad 14 mars 2009 - 18:44
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Kontrast på 90!!!
Menar ni allvar
Postad 15 mars 2009 - 00:04
forserum
-
forserum
-
Rookie
-
8 inlägg
Inställningarna ovan är troligen till lg lcd .....för det finns inte alla de inställningarna på min pg7000 60" i all fall
Har själv tagit mina inställningar från tidningen hemmabio nr feb... ska ju vara experter som testat fram dessa men smaken är som baken ...själv vill jag allt ha lite mer tryck i bilden ...men efter nån film med dessa inställningar så
Bildläge : Expert 1
Kotrast: 80
ljusstyrka: 35
skärpa: 25
Gamma: mellan
Svartnivå: hög
Vitbalans: varm
Övriga : av eller rör ej
förslagen gäller ycbcr-signal från ps3
om nån annan hittatt några ...skriv dem gärna här...tjo
Postad 15 mars 2009 - 00:12
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
En liten reflektion bara.
Om man kör en så hög kontrast som typ 80 samt drar ned ljuset till 35 så undrar jag hur täckningen i lågdagrarna blir? Tappar man inte oerhört mycket i mörka partier?
När jag körde LGPG6000 så kom jag på mig själv att dra ned ljuset mycket pga att jag ville ha bättre svärta men då tappade jag oerhört mkt täckning i de mörka delarna.
För övrigt så är det en ren smaksak hur man vill ha det
Postad 15 mars 2009 - 01:11
forserum
-
forserum
-
Rookie
-
8 inlägg
Jo det är sant  men de som sitter och gör sånna här tester( vet vad de gör ) mm ( sitter la med halv fräs) gör la sina tester på olika testbilder mm ...sen om det ser bra ut i film eller så det vet i fan ... jag bara skrev ner det i alla fall ... sen är det bra skillnad på 6000 och 7000 ..men vad har du för settings på din då?
Jo det är sant  men de som sitter och gör sånna här tester( vet vad de gör ) mm ( sitter la med halv fräs) gör la sina tester på olika testbilder mm ...sen om det ser bra ut i film eller så det vet i fan ... jag bara skrev ner det i alla fall ... sen är det bra skillnad på 6000 och 7000 ..men vad har du för settings på din då?
Postad 15 mars 2009 - 01:36
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Jo det är sant men de som sitter och gör sånna här tester( vet vad de gör ) mm ( sitter la med halv fräs) gör la sina tester på olika testbilder mm ...sen om det ser bra ut i film eller så det vet i fan ... jag bara skrev ner det i alla fall ... sen är det bra skillnad på 6000 och 7000 ..men vad har du för settings på din då?
Jo det är sant men de som sitter och gör sånna här tester( vet vad de gör ) mm ( sitter la med halv fräs) gör la sina tester på olika testbilder mm ...sen om det ser bra ut i film eller så det vet i fan ... jag bara skrev ner det i alla fall ... sen är det bra skillnad på 6000 och 7000 ..men vad har du för settings på din då?
Jag kör pioneer idag & LG:n står i pojkens rum men den ligger på 60 i kontrast & 52 i ljus. Högre kontrast på den gav såna ghostingproblem så jag gav upp Vad jag märker på pion är att man kan uppleva en ngt djupare svärta när man går ned ngt i ljus men då tappar man en del i lågdagrarna. Med djupare svärta menar jag inte totalsvärtan utan mer att kontrastförhållandet ökar så att man i ljusa & medelljusa scener upplever svarta detaljer som djupare svarta. Man ska dock tänka på att den detaljåtergivning i lågdagrarna som pion har jämfört med PG6000 är himmelsvid i skillnad & ännu bättre ska det bli när jag fått den ISF-kalibrerad Som sagt var, det är lätt att tappa mkt i lågdagrarna för att få uppleva svartare svart...
Postad 15 mars 2009 - 13:47
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ok, back to the beginning  . Ursäkta förvirringen med LCD/Plasma. Smidigt av LG att ha samma modellnummer på så olika apparater.....
Man skulle ju kunna tro att många måste ha köpt en PLASMA PG7000 och att fler hade utprovade inställningar men tydligen inte. Eller så sitter folk och gömmer gömmer dem. Eller så kör folk med inställningarna out of the box..... Det blir att ta nya tag. Jag tar bort min post med inställningar (om jag kan) för att undvika förvirring.
Postad 15 mars 2009 - 17:05
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Ok, back to the beginning . Ursäkta förvirringen med LCD/Plasma. Smidigt av LG att ha samma modellnummer på så olika apparater.....
Man skulle ju kunna tro att många måste ha köpt en PLASMA PG7000 och att fler hade utprovade inställningar men tydligen inte. Eller så sitter folk och gömmer gömmer dem. Eller så kör folk med inställningarna out of the box..... Det blir att ta nya tag. Jag tar bort min post med inställningar (om jag kan) för att undvika förvirring.
åter igen gå till bibloteket låna tidningen hemma bio från jan/feb 09 nästan längst bak i tidningen testas 60 pg7000
Postad 15 mars 2009 - 17:07
forserum
-
forserum
-
Rookie
-
8 inlägg
Hoj
Nån som har en pg7000 50 / 60"
Här är mitt problem , har ett x-box 360 med component som ger en väldigt konstig bild nån typ av konstiga horizentala störningar / men kopplas den genom en förstärkare sen ut genom hdmi finns inte ett spår av de konstiga sakerna
Snälla nån som har möjlighet att testa detta ( x-box component- pg7000(60") component
varför jag vill använda component är att componet till componet ger ut 1080p och component till hdmi ger bara 1080i med min denon 1909 ...
Tack för svar
Redigerat av forserum, 15 mars 2009 - 19:12.
Postad 15 mars 2009 - 18:07
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
TIX, jag är intresserad av mer utförliga inställningar, typ till TV, DVD, HDMI, scart etc. Eftersom jag fortfarande är ute och flyger och far utomlands är det lite långt till bibblan men tack för rådet iallafall!
Postad 15 mars 2009 - 18:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Fasen va fint med 60 tum..Avundsjuk så jag är grön i ansiktet
Har 50 tum men den är nästan liten på 4 meters avstånd
Postad 16 mars 2009 - 12:33
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
3 miljarder tjejer kan väl inte ha fel att size matters? Det är nåt speciellt med 60' om man har rummet för den. Jag bara hoppas att dess svagheter inte blir för uppblåsta på den stora skärmen. Jäkligt synd att Pio vill ha 55ooo kr för sin bjässe. Det är en bit över min smärtgräns.
Postad 16 mars 2009 - 16:00
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Fasen va fint med 60 tum..Avundsjuk så jag är grön i ansiktet
Har 50 tum men den är nästan liten på 4 meters avstånd
Jo men problemet är ju att man alltid kommer att tycka att den är för liten. Minns för många år sen när jag fått upp min 32" tjocksony i vardagsrummet, wow va stort!!! Samma med 42"-plasman & senare med 50"-plasman. Av nån outgrundlig anledning så krymper dom dock snabbt
Postad 16 mars 2009 - 22:37
forserum
-
forserum
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej
suttit nu å sökt mycket om detta med störninga pga jag har ett x-box 360 med component som jag har haft till min lg 50pc1r och funkar hur bra som helst .... men nu för ett litet tag sedan köpte jag en 60" pg7000 och kan ju säga att störningar horisentala linjer (flimmer)så det smäller om det i mörka bilder lik väl som ljusa om man tittar ordentlgt ... kan få bort störningarna om jag kör component in i denon 1909 försärkaren och sen ut i hdmi ..men nakdelen är ju att det bara blir 1080 i istället för 1080p ..... fan är det för fel på lgs vissa paneler och component ? ska ju inte behöva köpa ett hdmi x-box bara för man köper ny tv ( 30000 kr ) för övrigt är det en kanon tv
nån som har liknade problem på sina pg7000 ?
Postad 16 mars 2009 - 23:12
Whaledriver
-
Whaledriver
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu sitter den äntligen på väggen! Ingen dans på rosor att handha en sån bjässe, tung, halkig och inga handtag. Mycket snygg (T.W.F) och nu blir det att köpa en DVE så man får någon ordning på inställningarna. Lite snålt att inte skicka med en manual, bara en CD. Massor av plats i kartongen för en sådan. LG skickar iallafall med ett fotstöd till skillnad från Pio.
Postad 29 april 2009 - 01:01
Megahit
-
Megahit
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan!
Jag har tittat (på nätet) på denna stora 60" pjäs under ett par månader. Prata med LG's kundtjänst då jag ville veta vilken skillnaden är mellan 60PG7000 och 60PS7000. Killen kunde inte ge mig mer information (efter att ha bett mig vänta en stund) annat än att PG är 2008 års modell och PS är 2009. Kanske ny på jobbet?
När jag själv nu jämfört mellan butikernas specifikationer verkar det vara rätt betydande skillnader. 2008 vs 2009 bl.a:
- 2.000.000:1 i dynamisk kontrast vs 50.000:1
- 2000 sidors text-tv minne vs 1000
- 1465.4 x 933.2 x 78.9 mm (utan fot) vs 1455 x 924,8 x 84,1 (utan fot)
- 44.3 kg (utan fot) vs 54,9 kg (utan fot)
Då priserna inte skiljer sig nämnvärt årgångarna emellan, verkar en 2009 helt klart intressant. Synd bara att de flesta aktörerna kör med gråimport. Jag gillar alla fördelar med svensk import.
Edit: 4 meter mellan soffa och TV är väl inte för lite?
Redigerat av Megahit, 29 april 2009 - 01:24.
Postad 29 april 2009 - 17:59
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
ny panel o bättre svärta, färger o andra uppdateringar i teven är väl självfallet. tekniken går framåt! så 2009 PS7000 skulle jag definitivt välja, eller PS6000 / ps 8000 ! Mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|