Final Fantasy XIII (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
99:- | |
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Recension: Final Fantasy XIII (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 19 January 2011 - 10:43
Postad 19 January 2011 - 15:27
Antar att XIII-2 är samma spel som det tidigare utanonnserade XIII- Versus?
Postad 19 January 2011 - 15:33
Antar att XIII-2 är samma spel som det tidigare utanonnserade XIII- Versus?
Nix, detta är helt nytt och inte alls samma som de andra 2-3 FXIII spelen som annonserats men fortfarande inte släppts.
Edit: Hum, det är tydligen bara ett till FXIII spel eftersom Final Fantasy Agito XIII är numera Final Fantasy Type-0...
Så det blir FXIII, FXIII-2 och FXIII Versus.
Redigerat av Unregistered6810b893, 19 January 2011 - 15:35.
Postad 20 January 2011 - 17:12
Hype! Hype!
Oops, glömde varna för att den spoilar slutet för er som inte spelat =P.
Redigerat av Zoiler, 20 January 2011 - 18:56.
Postad 21 January 2011 - 17:06
Säga vad man vill, men dom kan ju konsten att få en sugen att köpa spelet på väldigt kort trailer...
Kändes ju som ett hyffsat öppet slut i XIII så det lär funka fint med en uppföljare, tänkte faktiskt "men sen då?" när jag klarade spelet första gången.
Bara att fortsätta renovera här hemma så man har projje uppe tills det är dags igen då *suck*
Postad 21 January 2011 - 17:35
Postad 21 January 2011 - 17:37
glöm inte Vanilles stönande och Snow´s "Hero"Ja! Mer Snow fistpumpande och Hope EMOande kan man ju inte säga nej till...
Postad 21 January 2011 - 18:22
Have some faith... Har du sett Versus? Det är inte säkert att de kommer köra vidare på den inslagna vägen, vi vet inte ens vilka karaktärer som kommer vara med.Hope
Postad 21 January 2011 - 19:16
Have some faith... Har du sett Versus? Det är inte säkert att de kommer köra vidare på den inslagna vägen, vi vet inte ens vilka karaktärer som kommer vara med.
Klart de kommer att använda exakt samma karaktärer. Versus har varit i utveckling lika länge som XIII; de har alltså har haft tid på att göra ny artwork för deras spel.
XIII-2 kommer, skulle jag tro, att återanvända 80% av sin art från XIII. Däribland alla karaktärer som vi lärt oss att 'älska' under vår tid med XIII.
Postad 21 January 2011 - 20:50
Har du spelat FFX-2? Det är långt ifrån säkert att vi får samma karaktärer, det skulle vara väldigt konstigt om så vore fallet.
Postad 21 January 2011 - 23:35
Har du spelat FFX-2?
Kom det till Xbox?
Det enda FF:t jag spelat, förutom XIII, är VII. Ja, och Lost Odyssey då, som var ett bättre FF än båda de spelen tillsammans.
Det är långt ifrån säkert att vi får samma karaktärer, det skulle vara väldigt konstigt om så vore fallet.
Från trailern vart det väl bara killen som stod rumpa mot rumpa med Lightning som var ny? Inte för att jag granskade den frame-by-frame.
Ska vi gissa lite innan formell info läcker? Vinnaren får äran och förloraren får stå i skamhörnet.
Min gissning; alla spelbara karaktärer från XIII är spelbara i XIII-2. Det kommer till högst två nya personer.
Det skulle inte förvåna mig om Afro-shooterns (vad han nu hette, Thaz?) unge är en av dem.
Postad 22 January 2011 - 03:36
Det kan bli så, men det är inte säkert. Jag är inte lika säker som du på motsatsen. Men i FFX-2 dumpade de alla karaktärer utom huvudkaraktären och lade till två andra spelbara. Alltså tre karaktärer och bara en gammal.Min gissning; alla spelbara karaktärer från XIII är spelbara i XIII-2. Det kommer till högst två nya personer.
Du verkar ju tro stenhårt på att det kommer bli typ samma upplevelse. Hope, om han är med, kommer ju inte vara emo längre, han är redan förbi den fasen. Stridssystemet kommer säkert vara ändrat, linjäriteten också troligtvis. Nu när de redan har allt grundarbete så är det lättare att bygga på storyn dessutom.
Så jag tror man lärt sig något av alla kritik, som de också sagt. Lightning såg dessutom helt annorlunda ut i teasern.
Redigerat av Zoiler, 22 January 2011 - 03:36.
Postad 22 January 2011 - 08:57
Det är mycket möjligt att de plockar bort 2-3 karaktärer och ersätter de med nya.
De kommer säkerligen tweakat combaten; men grundsystemet kommer att vara kvar ('Press A to continue').
Min poäng är att jag tror att skillnaden kommer att vara mycket mindre än du tror.
Nu skulle jag använt X-2 som exempel och visat att de minsann hade mer utvecklingstid på sig och inte bara vara påhängd på slutet som XIII-2 verkar bli; men både X-2 och XIII-2 verkar komma ut två år senare.
Vi får se helt enkelt... Versus verkar coolare dock; men tyvärr en PS3 exklusiv titel.
Postad 24 January 2011 - 10:56
Varken Vanille eller Fang är med i trailern. Behöver inte betyda något men en antydan i alla fall att de kanske inte är med.Min gissning; alla spelbara karaktärer från XIII är spelbara i XIII-2. Det kommer till högst två nya personer.
Postad 02 June 2011 - 19:17

Redigerat av Zoiler, 02 June 2011 - 19:17.
Postad 03 June 2011 - 06:10
Nu får vi hoppas att Versus släpps till 360 också eftersom jag inte har en PS3:a längre. Slipper helst köpa en igen pga platsbrist i tvbänken
Postad 27 August 2011 - 20:55
Hmm, såg bra ut. Tja, såg ut som FFXIII fast med mer än två nya huvudpersonerPAX 2011 trailern.
Början fick mig att kräkas lite i munnen...
Postad 27 August 2011 - 21:15
Hmm, såg bra ut. Tja, såg ut som FFXIII fast med mer än två nya huvudpersoner
japp. Förväntade mig mer av en kvick DLC med återanvända karaktärer, men de verkar ju göra ett helt spel.
Dock; hon som sitter och gråter om att hennes kompis dog på den platsen? Och den där flygande anime-apan? Eller när Serah får ett emo-breakdown för att hon ramlar på rumpan?
Tycker du det verkar lovande kan jag inte annat än rekommendera storyn i Ace Combat 6.
Jag tycker dock det verkar spännande. Ungefär som när man kör förbi en bilkrash och man kan inte titta bort.
Edit: dubbelklick postning
Redigerat av Unregistered6810b893, 27 August 2011 - 21:15.
Postad 28 August 2011 - 02:41
Har spelat Tales of the Abyss dessutom. Det finns ingen värre huvudperson (däremot en värre bikaraktär, mmkay) så jag kan stå ut med allt
Redigerat av Zoiler, 28 August 2011 - 02:41.
Postad 28 August 2011 - 07:27
Postad 28 August 2011 - 13:40
Och nu hinner man ju inte med något iom att gamehösten börjar.
Postad 22 September 2011 - 12:38
http://www.giantbomb...railer/17-4921/
- What's happening?
- You see. It's a timegate. It's like a portal.
Ahhh. En portal? Då kan man ju relatera till det.
http://www.giantbomb...railer/17-4922/
Börjar coolt, men blommar ut i full emo mot slutet.
Postad 26 January 2012 - 17:37
Sitter och väntar på att det ska dimpa ned, kan alltid hoppas på imorgon men tror inte det =/.
Humming, du kommer inte köpa det eller?
Postad 27 January 2012 - 11:53
Humming, du kommer inte köpa det eller?
I make poor decisions, så förmodligen...
Postad 27 January 2012 - 12:51
Postad 27 January 2012 - 18:10
Postad 30 January 2012 - 15:15
Postad 30 January 2012 - 17:15
Ne, har inte fått det än :´(
Postad 02 February 2012 - 19:19
Postad 08 February 2012 - 22:05
En annan grej är buttonmashing i mellansekvenserna (aj aj aj...).
Har dock faktiskt längtat tillbaka till universumet och dessutom är det skönt att komma till ett spel med story, karaktärer och feta CG-sekvenser efter det MMO-liknande Kingdoms of Amalur. Minns nu hur mycket jag gillade grafiken på karaktärerna och det strategiska stridssystemet.
Postad 09 February 2012 - 00:14
Postad 09 February 2012 - 04:20
Postad 09 February 2012 - 13:03
Vet jag förvisso inte, men det är bara introt och en till som har varit CG än så länge. Och den andra var en flashback som kan ha varit något man redan sett i FFXIII (men glömt av).Hade de inte dragit ner på CG-sekvenserna rejält? Typ introt som var förrenderat och resten gjort in-game.
Man kan fånga monster nu också och ha dem i partyt.
Ja den har ingen funktion. Förut hoppade man ju automatiskt, du kan fortfarande inte hoppa över saker om du inte står på exakta stället där du "ska" hoppa. Så det är egentligen automatiskt fortfarande men du trycker på en knapp. Sämre bara.Möjligheten att kunna hoppa ser extremt påklistrat ut. I spelets början på stranden har de en liten barriär som man måste hoppa över, bara för att nya hoppfunktionen ska visas upp.
Postad 09 February 2012 - 16:33
Den uppfattningen jag fick av previewen/lets playen jag kollade på. Så många udda designval i det här spelet, konstig musik som inte passar in, en irriterande, löjlig moogle (vad tillför den? ser ut att höra hemma i en disneyfilm eller anime för 5-åringar). Striderna verkar i alla fall underhållande.Ja den har ingen funktion. Förut hoppade man ju automatiskt, du kan fortfarande inte hoppa över saker om du inte står på exakta stället där du "ska" hoppa. Så det är egentligen automatiskt fortfarande men du trycker på en knapp. Sämre bara.
Postad 09 February 2012 - 17:25
Är positivt överraskad så här långt. Måste ge dem kredit för att de lyssnar på fansen och försöker fixa det som var dåligt. Inte lika linjärt i och med att du kan välja vilken tidszon du ska bege dig till via portaler och dessutom är det mycket mer befolkat. Av någon anledning är jag mer intresserad av loren i detta. Tidsresenären Noel Kreiss är inte alls jobbig, som man kanske kunde tro.
Postad 10 February 2012 - 12:44
Edit: Kommer inte ihåg hur det var i FFXIII, men jag minns att man var tvungen att kasta deshell och deprotect t.ex. flera gånger på en boss för att han skulle få dem på sig (de hade ett motstånd mot att få dem).
Så är det nu också, men det gör ju deshellga och deprotectga oanvändbara? Eftersom det bara är en enda attack varje gång och den sätter ju inte någon. Hur blir man bättre? Större mätare så man kan anfall två gånger minst varje gång? Ijtamz? Låsa upp någon bra passiv skill på ravagerlinjen som ger ökad chans?
Redigerat av Zoiler, 10 February 2012 - 13:00.
Postad 13 February 2012 - 13:08
Vill inte heller minnas att XIII inte var så svårt; men så grindade jag rätt duktigt i ett par grottor. Det var bara slutbossen som var knepig (även om du hade tur att slippa hans insta-death attack).
Postad 13 February 2012 - 14:28
Har också sett en till CGI-film, om det även är en på slutet så blir det ju tre/fyra stycken. Vilket iofs inte är i närheten av att räcka men mer än introt iaf.
Redigerat av Zoiler, 13 February 2012 - 14:29.
Postad 16 February 2012 - 10:41
Så, inget mer Snow fistpumpande och Hope emoande? Låter positivt.
Ofan; vad det som hände i slutet...
Redigerat av Unregistered6810b893, 16 February 2012 - 13:14.
Postad 16 February 2012 - 13:13
SnowSå, inget mer Snow fistpumpande och Hope emoande? Låter positivt.
Edit: Spoilade ditt inlägg där, kan ju vara någon som inte spelat FFXIII ännu.
Redigerat av Zoiler, 16 February 2012 - 13:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Final Fantasy XIII
1 bild
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?