MAG: Massive Action Game (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
MAG: Massive Action Game (inkl. Headset) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
MAG: Massive Action Game - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
MAG: Massive Action Game - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
MAG: Massive Action Game- PSN-ID-tråden -SPELA NU (15 inlägg)
|
14 år sedan |
MAG-KLAN! (72 inlägg)
|
16 år sedan |
BF: BC2 - VS - MAG!? (27 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 08 January 2010 - 17:23
Postad 08 January 2010 - 17:46
Förtydlig: röda trianglar över fienden, röda cirklar på radarkartan. Alla i squaden ska se samma.Kan inte minnas att jag såg några trianglar, så det är nog bara den som har prylen som får upp - eller så missade jag det bara igår.
Acoustic Locator väger 200, så den kan det nog vara värt att fler än en har med sig. Motion Sensor väger 800.Den ligger väl på 200 random111? Jag använde den på förra vändan, bra "utfyllnad".
Postad 08 January 2010 - 17:53
Postad 09 January 2010 - 14:57
Förutom Motion Detector, som jag hade med mig hela tiden, så hade jag några gånger även Explosive Detector. Hittade några minor, men hade inte fri sikt för att kunna skjuta sönder dem, och inga granater hade jag med mig heller. Istället kom det folk från andra squads (som uppenbarligen inte fick informationen om minorna) som glatt sprang in i minorna.
Postad 09 January 2010 - 15:30
Trist att det bara är en dag kvar nu.
Postad 09 January 2010 - 17:39
Jag har också haft stora problem och vart med om det du beskriver plus en del annat jobbigt. Värst var en Dominationmatch där jag liksom blev hängande i luften när jag skulle spawna och satt där i nio minuter (tills matchen tog slut). Det verkar som det är just Dominationmatcherna som krånglar för sabotagematcherna går alltid som smort. Kanske har Zipper tagit sig vatten överhuvudet med sitt 256 spelars-kaos?Vad dåligt spelet funkade igår... Alla kom inte med i samma match, min PS3 totalfrös en gång (i matchen med den franska squadledaren. Kul kille. "Jag vill ha mina bombräder. Titta hur många kills jag har!"). Och i min sista match frös tiden (tappade kontakten med servern) i spelet när det var 16 sekunder kvar. Kunde gå omkring själv några minuter och titta på allt som stod still... Kusligt.
Postad 09 January 2010 - 19:20
Nja, om 256 spelare skulle ge prestandaproblem antingen på serversidan eller hos klienten, så borde det yttra sig i lagg och lägre framerate. De flesta matcherna går ju ändå bra. Tycker att flera av felen är av typen "vanliga buggar". Sen kan man ju också tänka sig att Zipper denna vecka medvetet överbelastar servrarna för att provocera fram de buggar som finns i koden.Jag har också haft stora problem och vart med om det du beskriver plus en del annat jobbigt. Värst var en Dominationmatch där jag liksom blev hängande i luften när jag skulle spawna och satt där i nio minuter (tills matchen tog slut). Det verkar som det är just Dominationmatcherna som krånglar för sabotagematcherna går alltid som smort. Kanske har Zipper tagit sig vatten överhuvudet med sitt 256 spelars-kaos?
Postad 09 January 2010 - 19:38
Det ligger förhoppningsvis något i det du säger med överbelastning. Lite oroväckande annars så här nära release.Nja, om 256 spelare skulle ge prestandaproblem antingen på serversidan eller hos klienten, så borde det yttra sig i lagg och lägre framerate. De flesta matcherna går ju ändå bra. Tycker att flera av felen är av typen "vanliga buggar". Sen kan man ju också tänka sig att Zipper denna vecka medvetet överbelastar servrarna för att provocera fram de buggar som finns i koden.
Postad 09 January 2010 - 19:57
Postad 10 January 2010 - 15:29
fan.. jag har inte hunnit testa det =/
Kommer ytterligare en chans..
Want to Keep Playing? Sign up for the IGN and Eurogamer MAG Tournaments (MAG Forum)
Mighty MAG tournament detailed (Eurogamer)
Visserligen reggade jag mig på IGN's turnering innan jag kände till Eurogamers planer.. Gick bra att fylla i näst intill vad som helst som bostadsadress, men har dock inte fått någon bekräftelse på att jag registrerades.
Postad 10 January 2010 - 19:26
Jag tror servrarna har varit överbelastade med tanke på att det är en öppen beta, vem vill inte prova ett spel gratis? skulle inte förvåna mig om 5 miljoner om inte mer har laddat hem det.spelade aldrig socom själv men man har ju hört att de hade väldiga problem med det, men till MAG har de ju haft beta uppe i nästan ett halv år så då borde man ju hinna lösa det mesta tycker man. men så ostabila som servrarna har varit denna veckan har jag inte upplevt någon gång under tidigare beta, och här om dagen gick de ut och sa de hade fixat servrarna men man kan väll säga att dom inte lyckats riktigt. och när man har så här mycket problem så nära release så är frågan om man får det att funka till release.
Postad 11 January 2010 - 14:29
Jag har också haft stora problem och vart med om det du beskriver plus en del annat jobbigt. Värst var en Dominationmatch där jag liksom blev hängande i luften när jag skulle spawna och satt där i nio minuter (tills matchen tog slut). Det verkar som det är just Dominationmatcherna som krånglar för sabotagematcherna går alltid som smort. Kanske har Zipper tagit sig vatten överhuvudet med sitt 256 spelars-kaos?
Apropå ingenting - jag körde sniper och hade hysteriskt kul åt en glitchad kille vars överkropp kom hoppande emot mig en meter över marken. Jag antar att benen hans stod kvar nånstans i spawnen, eller möjligen där han blev dödad. Det här var på Valors sabotage-bana dock.
Postad 11 January 2010 - 15:03
Sabotage tycker jag var riktigt roligt och det flöt på utan problem.
Tycker siktet är riktigt skönt i MAG. Provade att köra Killzone 2 efter att kört ganska mycket MAG och siktet var otroligt okänsligt. I Killzone 2 var man tvungen att röra på spaken ganska mycket innan siktet börjar röra sig på skärmen.
Postad 11 January 2010 - 17:40
Tycker siktet är riktigt skönt i MAG. Provade att köra Killzone 2 efter att kört ganska mycket MAG och siktet var otroligt okänsligt. I Killzone 2 var man tvungen att röra på spaken ganska mycket innan siktet börjar röra sig på skärmen.
Jag tyckte tvärtom (har inte spelat Killzone 2 dock), siktet och allmänt hur man rör sig tar alldeles för lång tid!
Hade på 100 men tar ååår att vända sig om lr sikta, speciellt när man sitter på en bunker och skjuter eller i en sån liknande stridsvagn. Men det kanske beror på att jag var då van vid MW2, men att se en kille i sidan av skärmen och dör för man hinner inte vända sig om känns ganska overkligt (tänker mig sj i en likande situation, då tar det inte lång tid att vända sig om när man blir beskuten
Postad 13 January 2010 - 21:31
Postad 13 January 2010 - 21:47
Jag har förbokat spelet. Visserligen så har jag en del frågetecken men jag känner att jag lagt så mycket tid på det att jag måste lira det "riktiga" spelet.Vilka utav er som spelade med i MHB klanen nu senast kommer att köpa spelet? Jag börjar faktiskt att känna lite abstinens. Största problemet som jag ser det är väl att kunna kombinera med BFBC2 när det kommer.
Vilken fraktion tycker ni vi ska köra? Nu har vi ju kört Valor och det har funkat bra tycker jag men jag känner fortfarande att S.V.E.R har aningen skönare vapen (bättre järnsikten och så) och bäst banor.
Så länge vi inte kör Raven så
Postad 14 January 2010 - 00:29
Postad 14 January 2010 - 07:35
Dessutom kommer spelet bara en månad före BF:BC2, och som student finns det inte riktigt utrymme att shoppa loss på PS3-spel varje månad
Postad 14 January 2010 - 10:26
vet inte hur långt tid det tar att få grejer från amazon men från andra UK sidor har det på senaste tiden tagit över två veckor att få grejerna. så beställ härifrån istället http://www.blahdvd.c...L...&Search.y=0 brukar ta tre dagar att få grejerna därifrån och frakten kostar bara 1£, och se till att handla i £ istället för € så blir det billigare.Försöker bestämma mig om jag ska köpa det eller ej. Så här efter några dagar så känner jag att jag saknar det lite, så det skulle vara kul att ha ett ex i alla fall. Kollade som hastigast på amazon.co.uk och där låg det på £37.87, så det är ju inte så farligt - dock får jag ju vänta lite längre på det då än om jag köper ett i Sverige.
Postad 14 January 2010 - 10:32
Postad 14 January 2010 - 10:40
Postad 14 January 2010 - 10:53
Postad 14 January 2010 - 11:19
Till er som bara har spelat den öppna betan, så vill jag säga att jag inte tyckte att den öppna betan var speciellt bra som "demo".
Dels hade man gjort en hel del ändringar på server sidan jämfört med den föregående betan. Servrarna var mycket stabilare förut. Förhoppningsvis hittade de tillräckligt mycket buggar och får tid att rätt dem tills releasen.
Dels var den i min mening bästa speltypen, Acquisision, inte med i den öppna betan. Vilket jag redan tidigare har skrivit, så var det antagligen på grund av att Acquisision är färdigbalanserad, vilket Domination inte är. Så jag hoppas att de gör en del fixar av Domination också.
Postad 14 January 2010 - 13:15
Jag tycker också att servrarna var betydligt bättre lör-sön än under veckan, det flöt på rikgtigt bra även när det var massor av spelare på samma ställe.
Postad 14 January 2010 - 22:34
Såg ju inte så svåra ut på pappret men det lär ta lite tid om man vill platta. Jag var rädd att dom skulle inkludera några av dom drygare medaljerna som trophies, typ få hundra kills med pistol på en match...
Postad 14 January 2010 - 23:47
Alla medaljerna (och ribbons) är ju med.... "Eager Beaver – Awarded when a player has earned one of each medal". Det kommer inte räcka med bara "lite tid", man måste dessutom använda sig av alla vapenslag en "liten tid" var. Annars tycker jag att ribbons av typen "spräng AAA fem gånger under en match" känns lite märkliga. Inte nog med att man kommer att behöva campa vid AAA hela matchen (vilket i sig inte är helt fel), men måste dessutom låta fienden reparera den fyra gånger...Såg ju inte så svåra ut på pappret men det lär ta lite tid om man vill platta. Jag var rädd att dom skulle inkludera några av dom drygare medaljerna som trophies, typ få hundra kills med pistol på en match...
För övrigt var det väldigt intressant att se att det var en guldtrofé för level 60 för varje fraktion. Undrar om man kommer att ha tre gubbar redan från start, eller om man kommer att låsa upp en ny när den förra kommer upp till level 60? Det känns dock lite konstigt att tanken verkar vara att man ska byta fraktion. Den bild som hittills har målats upp har ju varit att man ska välja en fraktion och sedan vara den trogen.
Redigerat av random111, 14 January 2010 - 23:50.
Postad 15 January 2010 - 11:22
Ah, den missade jag när jag kollade igenom listan. Då lär det bli tufft, jag vill minnas att en del medaljer såg väldigt tuffa ut att ta (förutsatt att det är samma som i betan).Alla medaljerna (och ribbons) är ju med.... "Eager Beaver – Awarded when a player has earned one of each medal". Det
Postad 19 January 2010 - 11:48
Nu finns det verkligen inga argument för att neka ett köp till MAG.
MAG bundlas numera med ett PS3 headset!
https://www.prisjakt...kt.php?p=523913
Skall man ändå köpa ett PS3 orginal headset så kostar inte själv spelet mer än knappt 350kr.
Redigerat av Pip, 19 January 2010 - 11:49.
Postad 19 January 2010 - 15:37
Oj oj oj säger jag bara.
![]()
Nu finns det verkligen inga argument för att neka ett köp till MAG.
MAG bundlas numera med ett PS3 headset!![]()
https://www.prisjakt...kt.php?p=523913
Skall man ändå köpa ett PS3 orginal headset så kostar inte själv spelet mer än knappt 350kr.
Är du säker på att det där är original headset?
Edit: Har tänkt köpa både headset och MAG så jag nappar nog på detta
Redigerat av EvilArmada, 19 January 2010 - 15:38.
Postad 19 January 2010 - 15:41
Postad 19 January 2010 - 15:47
På bilden ser det ut som att det är Sonys orginal headset som menas. Jag har ett sådant och är fruktansvärt nöjd med det.
Det låter bra, var lite rädd att de skulle skicka med något no-name skit-headset
Postad 19 January 2010 - 15:50
Det låter bra, var lite rädd att de skulle skicka med något no-name skit-headset
Notera att jag vet ju inte om bilden är en riktig bild då jag ej har var källkritisk. Men på bilden som finns där när man går in på länken så ser det onekligen ut som att det är Sonys orginal.
Jag är i valet och kvalet, spelet är skitroligt, men jag kommer ju även att spela BF:BC2 när det släpps och jag vet inte hur jag ska finna tiden att köra två sådana spel parallellt.
Ett väldigt bekvämt problem men dock ett problem.
Postad 19 January 2010 - 17:11
Zipper släppte samma headset till deras tidigare spel SOCOM, och att byta ut det headsetet till något no-name tror jag inte dom gör på en så pass stor titel som faktiskt MAG är.
Postad 19 January 2010 - 17:25
Jag är såpass säker att det orginal Ps3 headsetet att jag sätter mitt goda rykte på spel.
Zipper släppte samma headset till deras tidigare spel SOCOM, och att byta ut det headsetet till något no-name tror jag inte dom gör på en så pass stor titel som faktiskt MAG är.
Mmm klart det är Sonys headset - varför skulle de packa in någon annans headset än sitt eget? Jag är övertygad om att du får behålla ditt goda namn och rykte.
Tror dock inte Zipper har någon som helst kontroll över detta, dessutom var det inte Zipper som utvecklade det Socom du tänker på, utan Slant Six.
Postad 26 January 2010 - 13:13
Postad 26 January 2010 - 13:22
in addition to a pretty significant framerate increase during player-heavy games and noticeable differences in the effectiveness of every weapon and piece of armor. Moreover, we’ve gone back and added all-new light settings for every environment and increased the amount of time you can sprint before getting tired.
Från http://blog.mag.com/...-vs-final-game/
Postad 26 January 2010 - 14:03
Det var någon som hade synpunkter på den låga FPS:en i Beta testet. Tydligen så har dom fixat det.
Från http://blog.mag.com/...-vs-final-game/
"· Made significant increase in framerate during player-heavy games."
Låter ju bra, sen återstår det ju att se hur mycket "significant" är i verkligheten.
Hmm, lite sugen på att köpa spelet imorgon men..nja, vi får se hur det blir.
Postad 26 January 2010 - 15:38
Mitt intryck är att Raven har lite bättre vapen, men har svårare hemmabaser att försvara, S.V.E.R. har lite sämre vapen, men har lättare hemmabaser att försvara, och Valor ligger mitt emellan. Jag tror att detta är tanken och att det ska balansera ut varandra. Dock är skillnaden i vapen rätt liten, och helt försumbar i jämförelse med bra/dåligt teamwork.
Istället ska man nog fråga sig, vilken fraktion kommer att dra till sig personer som är bra på teamwork? Detta kommer ju att bli speciellt viktigt de gånger man inte är så många från MHB som spelar samtidigt.
Vi spelade Valor under den öppna betan, men jag lägger nog ändå min röst på S.V.E.R.
För övrigt kommer det att ta en stund innan jag kommer att kunna börja spela. Dels har jag förbokat på dvd.co.uk som har release först på fredag, dels är jag mitt uppe i en flytt och vet inte än när jag får igång bredbandet i den nya bostaden...
Postad 26 January 2010 - 17:08
Postad 26 January 2010 - 17:38
Mira Shephard har en galax att rädda och så vill de att jag ska slåss för pengar???
Nå, personligen så tänker jag detta om factions:
- Raven - Gillar Euro-vinkeln, (tänker SAS, legionen etc) har hört att uniformerna är coola
- SVER - Alltid gillat East-bloc, AK47 och RPG känns combat.
- Valor - USA-vinkeln är ok, gillar tanken på att de är ett erfaret gäng busar.
Jag är "game" för vilken som, fick jag ranka dem så blir det som ovan.
Eftersom spelupplevelsen till stor del bygger på teamwork, så gäller det att vi blir så många som möjligt som spelar. Och då måste vi välja samma fraktion... Så vilken fraktion ska vi välja, Raven, Valor eller S.V.E.R.?
Mitt intryck är att Raven har lite bättre vapen, men har svårare hemmabaser att försvara, S.V.E.R. har lite sämre vapen, men har lättare hemmabaser att försvara, och Valor ligger mitt emellan. Jag tror att detta är tanken och att det ska balansera ut varandra. Dock är skillnaden i vapen rätt liten, och helt försumbar i jämförelse med bra/dåligt teamwork.
Istället ska man nog fråga sig, vilken fraktion kommer att dra till sig personer som är bra på teamwork? Detta kommer ju att bli speciellt viktigt de gånger man inte är så många från MHB som spelar samtidigt.
Vi spelade Valor under den öppna betan, men jag lägger nog ändå min röst på S.V.E.R.
För övrigt kommer det att ta en stund innan jag kommer att kunna börja spela. Dels har jag förbokat på dvd.co.uk som har release först på fredag, dels är jag mitt uppe i en flytt och vet inte än när jag får igång bredbandet i den nya bostaden...
Postad 26 January 2010 - 19:12
Postad 27 January 2010 - 02:21
Postad 27 January 2010 - 09:31
Funderar starkt på att starta en ny tråd enkom för detta men då får man väl skäll av mod'sen
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 27 January 2010 - 09:33.
Postad 27 January 2010 - 16:01
Presentation 6.0
Graphics - 8.0
Sound - 7.0
Gameplay - 7.5
Lasting Appeal - 7.5
Overall - 7.6
http://ps3.ign.com/a.../1063592p2.html
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning