Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 June 2010 - 22:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Men jag lade max 90 minuter på Robinson (och hälften var laddningstider) så det bekräftar ju bara att jag lever som jag lär -_-

Har man spelat ett spel i 50 timmar så tycker man inte det är en tvåa av tio, då lurar man sig själv.

Postad 04 June 2010 - 23:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Haha, du har ju verkligen gett det ett försök iaf! Jag skulle aldrig orka kämpa mig igenom något fps-spel så du ska ha en eloge för att du är ihärdig. FF7, 8 och 10 samt Xenogears är i mina ögon solklara tiopoängare. Åttan är snudd på bättre än sjuan IMO, men det är det inte många som tycker iofs.

Hade det inte varit en massa random encounters och grind involverat hade jag nästan hållit med dig. :D

Postad 05 June 2010 - 11:08

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Dragon Age Origins: Awakening!

Inte riktigt lika bra som orginalet, men fortfarande ett väldigt roande spel! Synd med svårighetsgraden dock, i början av vanliga origins var det sjukt svårt på nightmare, men ju längre in i spelet kom (och ju bättre gear/fler verktyg man fick) desto lättare var det. Och Awakening började jag ju med min lvl 22 char. Och spelet var förutom med några få undantag för lätt även på nightmare tyvärr :)

Starcraft 2 Betan!
Bestämt att jag ska vänta tills spelet släpps på riktigt nu! Och betan slutar ju förövrigt om 2 dagar ungefär.
Men shit vilket trevlig lir. Bra balans, snyggt, och roligt =)
Dock är jag rätt kass på det, men spelglädjen finns helt klart där.
Ser med spänd förväntan fram mot Singleplayer också, ser sjukt lovande ut!

Började på final fantasy 13 i förrgår, hittils har jag hunnit spela ca 10h, grymt lir än så länge, gillar paradigm systemet rejält, känns klart roligare än ff12s stridssystem. Hah dessutom fick ju ff13 mig att till slut ge med mig o köpa en ps3a... Beställde det till 360 men dom skickade det till fel konsoll, och valde att se det som ett tecken att det var dags att beställa mig en ps3a..annars hade ju ff13 till rätt konsoll inte dumpats av i min brevlåda förren nästa vecka, och då är det väll ändå bättre att impulsköpa sig en ps3? :wacko:

Postad 05 June 2010 - 18:12

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Final fantasy XIII.

Inte alls så bra som jag hade trott och hoppats på. Mycket sämre än XII. Det enda som är bättre är grafiken. Linjärare spel har jag faktiskt svårt att komma på. Inte förrens inne på tredje disken får man lite mer att välja på. Det är riktigt dåligt.
Spelade ganska nyligen igenom Blue Dragon och det slår ju FF XIII med hästlängder!
Kan nog inte ge FF XIII mer än 6/10.

Postad 05 June 2010 - 19:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Har spelat igenom Soldner-X 2 och även om presentationen är svårslagen i den här genren så var spelet på tok för lätt. Visst, det finns två hemliga levels att låsa upp samt lite annat smått och gott, men det här är inget Gradius V eller Ikaruga.

3 / 5

Postad 05 June 2010 - 23:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Har spelat igenom Soldner-X 2 och även om presentationen är svårslagen i den här genren så var spelet på tok för lätt. Visst, det finns två hemliga levels att låsa upp samt lite annat smått och gott, men det här är inget Gradius V eller Ikaruga.

3 / 5

Star Soldier till PSP. The shit.

Postad 06 June 2010 - 10:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Synd att Gradius V och Thunder Force VI inte kan få en portning till PSN. Ikaruga till XBL är bland det bästa som hänt där. Med tanke på hur kräppigt PSN är så skulle det definitivt inte skada.

Postad 07 June 2010 - 11:18

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
GTA IV - The Lost and Damned till PS3.
Riktigt bra faktiskt. Härlig story med stenhårda karaktärer. Tycker visserligen inte att skjutmekaniken är helt perfekt, hade gärna sluppit lock-on funktionen, men det duger och det känns aldrig som att det är i vägen för min njutning.

8/10

Ser fram emot att spela Ballad of Gay Tony så snart jag har tid.

Postad 10 June 2010 - 01:52

CCCP
  • CCCP
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Halo 3

Halo var banbrytande, Halo 3 är det inte utan är faktiskt... dåligt. Spelet är grafiskt och spelmässigt föråldrat. Spelade bara någon timme och kommer aldrig spela spelet mer.

4/10

Gears of War 2

Så snyggt, så intensivt och så djävulskt bra. Full rulle från början till slut. Bästa FPS-spelet som jag någonsin har spelat. Ser verkligen fram emot 3:an.

10/10

Mass Effect 2

En episk rymdsaga som jag inte vill ska ta slut men det gjorde den... för denna gången. Längtar efter avslutningen i 3:an.

10/10

Postad 10 June 2010 - 06:55

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Gears of War 2

Så snyggt, så intensivt och så djävulskt bra. Full rulle från början till slut. Bästa FPS-spelet som jag någonsin har spelat. Ser verkligen fram emot 3:an.

10/10

*TPS :P

Postad 10 June 2010 - 13:56

CCCP
  • CCCP
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

*TPS :D

TPS stämmer. Notera dock att jag skrev inlägget kl 02:52... Mr Messersmith. :P

Postad 10 June 2010 - 14:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

TPS stämmer. Notera dock att jag skrev inlägget kl 02:52... Mr Messersmith. :D

Noterat, Mr Nattuggla :) Ett bra spel är det oavsett genre :P

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 10 June 2010 - 14:26.

Postad 12 June 2010 - 02:08

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Uncharted för 3:e gången, lär väl bli ett antal gånger till i framtiden, ska ta och spela om 2:an nu också

Postad 12 June 2010 - 15:11

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Spelade nyss ut final fantasy 13 (eller i alla fall mainstoryn).
Helt klart roligt, och en härlig story. Får väll se hur mkt av sidequestsen jag orkar genom innan jag tröttnar nu då ^^

Mitt nästa spel blir nog mass effect 2, har polare som bashar mig hårt för att jag inte fått arslet ur vagnen och spelat det ^^

Postad 14 June 2010 - 08:35

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Har spelat klart InFamous. Inget märkvärdigt spel då tyckte jag Prototype var bättre på alla sätt och vis. Det blev aldrig någon riktig känsla att man verkligen var en hjälte eller en badguy. Skurkarna kunde ju stå och skjuta på en från flera mils avstånd när de inte ens var synliga på radarn fanns ingen tendens till att man skulle kunna smyga sig på dom alls. De verkade ha någon form av ett sjätte sinne och ett jäkla bra sikte.

Uncharted 1: Visst kan jag förstå att detta spel blev så populärt. Men det tar ju bara slut helt plötsligt. Känns som att de första 17 kapitlerna var genomtänkta, sen helt plötsligt fick man slut på ider och plockade in någon form av resident evil kopia. Bra början men ett dåligt slut.

Postad 14 June 2010 - 10:51

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Har spelat klart InFamous. Inget märkvärdigt spel då tyckte jag Prototype var bättre på alla sätt och vis. Det blev aldrig någon riktig känsla att man verkligen var en hjälte eller en badguy. Skurkarna kunde ju stå och skjuta på en från flera mils avstånd när de inte ens var synliga på radarn fanns ingen tendens till att man skulle kunna smyga sig på dom alls. De verkade ha någon form av ett sjätte sinne och ett jäkla bra sikte.

Jag har nyligen påbörjat Infamous då jag lånat det av en polare. Har också tänkt på att fienderna är lite dryga pga deras sjätte sinne. Men hoppas jag tycker om fortsättningen mer än dig, vore trist annars.

Postad 17 June 2010 - 07:40

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Ja, igår blev jag klar med inFamous.

Det var riktigt bra, blev glatt överaskad. Först och främst tycker jag att serietidnings-cutscenesen var riktigt snyggt gjorda och passade bra. Det kändes, konstigt nog, som en mer realistisk superhjältestory än någon batman eller spiderman någonsin gjort.

Jag brukar inte sätta betyg i form av siffror, men jag tänkte genom större delen av spelet "det här är ett bra spel, inte fruktansvärt bra som många säger, 7/10 kanske?". Men mot slutet och slutet ökade på poängen till minst 8/10 för mig.

Jag skulle rekommendera detta spel till alla som äger en ps3a och gillar att hoppa och klänga, skjuta i en öppen värld och att det kommer en tvåa snart gör ju inte saken sämre!

Postad 20 June 2010 - 00:40

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Spelat igenom Darksiders, underbart spel; mycket variation på monster, omgiviningar och vapen (med uppgraderingar). Kändes väldigt Zelda influerat på sina ställen, dock med nästan total avsaknad av långtråkig backtracking vilket var otroligt skönt i denna typ av spel som omväxling (väldigt straightforward är det, åtminstonde jämfört med Zelda-serien, men det är bara skönt ibland). Allt flöt på, skön spelkontroll och härliga karaktärer som flöt in fint i storyn. Lagomt med krav på hjärnarbete i form av pussellösande samt att man får tänka till åtminstonde lite på bossarna och inte bara springa fram och dunka på. En å annan boss kändes lite mindre genomtänkt och slutet hade man lite högre förväntningar på, som vanligt, men men man kan inte vara nöjd med allt.

Utan tvekan värt minst 9.5/10

Postad 20 June 2010 - 21:39

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Suttit och nött lite nu i helgen och spelat igenom Alpha Protocol. Vanligtvis brukar jag inte spela den typen av spel men tycker att det var ett ganska roligt spel. Smög runt och försökte att inte bli upptäckt för det mesta. Blev lite väl enkelt på slutet då man nästintill var osynlig men annars väldigt kul. Storyn var väll hyfsad, rätt så vanlig agentstory. En sak som var lite små irriterande var att man i konversationerna bara kunde välja hur man ville svara på frågor tex. Aggresive, suspicious osv.Hade gärna velat välja bland olika svarsalternativ istället. Spelet får 6.5/10 av mig. Var en hel del irriterande grafikbuggar och annat också som störde rätt så mkt och ljudet var kanske inte heller allt för imponerande. Hur som helst så fick jag mersmak för denna kategori och ska nog ta och inhandla Assasins Creed 2 nu och se om det är så bra som så många verkar tycka.

Postad 21 June 2010 - 22:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Blev precis klar med Uncharted 2. Vet inte riktigt vad jag ska tycka efter all hype. Allt känns väldigt lagom fast i lyxförpackning. Man har tagit "Indiana Jones"-konceptet och genomfört det så bra som jag någonsin har kunnat föreställa mig det. Det är egentligen ingenting speciellt med karaktärerna, storyn, miljön eller spelkontrollen förutom att det hanterats klandersfritt. Allt känns oerhört välputsat. Så bra faktiskt att det lyfter en annars medioker upplevelse till höjder som få spel kan matcha. Jag tycker inte att Uncharted 2 är bättre än Riddick - Assault on Dark Athena, Batman - Arkham Asylum eller framför allt Demon's Souls., men det är fortfarande en väldigt underhållande resa och helt klart värt 5 / 5.

Postad 28 June 2010 - 02:35

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Skaffade Cod4 på förra Steam rean för ett tag sedan och spelade igenom det nyss för första gången... trevligt spel, och MW2 känns mer som en fortsättning och mer logiskt när man spelat 1an också. Så jag passade på att spela igenom MW2 direkt efter, ... råkade bli en sittning, eller nja, jag gick och hämtade lite läsk precis innan sista uppdraget iaf.

Nu är det väl dags för omgång 2 på bad company 2 dock... dessvärre försvann ju hela kampanjen i någon av patcharna som var, vilket var lite trist.

Postad 28 June 2010 - 15:50

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har den senaste tiden spelat Mass Effect 2 (inte klarat det dock) och jag måste säga att jag tycker att det är väldigt överskattat så här långt. Tycker att det blir så tråkigt när alla uppdrag är strukturerade på ungefär samma sätt. Följa korridorer tills man kommer till ett lite större rum med massor av skydd där man får möta fiender för att sedan gå in i en korridor igen osv. tills man kommer fram till "slutet" och hittar någon att prata med eller något litet man ska göra. Blir inge kul när det blir förutsägbart på detta sättet. Grafik, kontroller osv. är inga riktiga höjdare heller tycker jag.

Postad 01 July 2010 - 15:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Uncharted

Jag trodde inte alls jag skulle gilla Indiana Jones-/Tomb Raider- upplägget men efter bara en halvtimme är jag helt såld! Ett ruskigt bra spel, som dock tappar en del på slutet när det (som föregående talare påpekar) blir till ett nytt Resident Evil. Förutom det så var det briljant och jag längtar efter att testa uppföljaren.

4/5

Heavenly Sword

Ett helt ok spel med snygg grafik och bra röstskådespelare (Anna Torv!). Handlingen är ganska schysst och designen på karaktärerna är mycket genomtänkt, men trots det så finns det en del saker som drar ner betyget. Kameran krånglar och gör sista bossen onödigt svår. Slutet var lite sådär.

3/5

Nu blir det Darksiders!

Postad 03 July 2010 - 20:40

LanceUppercut
  • LanceUppercut
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
3D dot game heroes

Mycket bra spel, som påminner mycket om och har samma fördelar som The Legend of Zelda och A Link to the past. För er som var med på den tiden är detta en skön tidsresa tillbaka, och för er som inte spelat dessa borde det vara intressant att se hur ett riktigt bra spel var på den tiden. Trevligt att för ovanlighetens skull spela ett spel som fokuserar på gameplay och inte story/specialeffekter.

Finns det några minus? Jo, det tycker jag:
- Vid full livsmätare och ett bra svärd blir man lite väl övermäktig.
- Bossarna kunde varit intressantare, tex att man måste hitta svagheterna för att övervinna dem. Som det är kan man ta dem genom att bara använda svärdet.

Sammanfattningsvis: Ett mycket bra spel som framförallt är en kontrast mot andra nya spel. Det är länge sedan jag spelade något liknande. Ett spel alla borde spela.

Postad 03 July 2010 - 20:54

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
RDR: fantastiskt spel men ett par detaljer mot det absoluta slutet sabbade det lite väl mycket tyckte jag, hade kunnat räcka längre

Alan Wake: bästa på länge i mitt tycke. fantastisk stämning och lagom långt

3d dot game heroes: kul ungefär halvvägs in i spelet sen börjar alla retroreferenser och gameplayen bara kännas tjatigt

metro 2033 (PC): kompetent fps av den gamla skolan med riktigt snygg grafik om man har dator som pallar trycket. dock så är det lite som med ovanstående spel: halvvägs in känns det bara tjatigt, gameplayen är extremt banal

peggle night och peggle deluxe (PC): nästan lika beroende framkallande som tetris, har en enda challenge kvar i respektive spel och blir galen på att jag inte fixar dem :D

Postad 03 July 2010 - 22:19

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Spelade nyss igenom Unreal tournament 3 till xbox 360.

Det som jag tyckte om: Grafiken är riktigt nice nice, och det andra är ljudet, om man har hemmabio så är det mkt coolare ljudeffekter.

Spelet rekommenderar jag till de som gillar att kötta!

Betyg:
Grafik: 8
Spelbarhet: 7
Ljud: 8
Hållbarhet: 8

Postad 06 July 2010 - 12:46

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Tråkigt på jobbet så jag har spelat igenom Bike Mania 1,2,3,4,5. Bra spel att fördriva tiden med.

Postad 06 July 2010 - 14:35

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Spelade igenom RDR igårkväll, fick rysningar av slutet. Ett fantastiskt spel men det kunde gärna få ha varit ett par timmar kortare, det tog 26 timmar för mig att klara spelet och ligger jag på 76%. Att nå 100% tar väl det dubbla :wub:
Emellanåt blev man trött på uppdrag som liknade varandra, men jag måste säga att dom fick ihop storyn väldigt bra på slutet och det är sällan man ser så här bra voice acting i ett spel. Ett av denna generations klart bästa spel, hade kontrollen varit något bättre så hade det fått full poäng. Nu blir det lite mer multiplayer och kanske co-op delen så småingom :o

Grafik 10
Ljud 10
Spelbarhet 8,5
Hållbarhet 10
Totalt 9,5

Postad 14 July 2010 - 23:24

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Red Dead Redemption Bra story och intressanta karaktärer. I stort sett ett GTA i vilda västern men kändes som att det var lite mer variation på uppdragen (eller så var det bara för att det var ett tema man så sällan ser i spel). Men tycker att skjutarbiten lämnar en del att önska - lite klumpigt och enformigt. Tamt slut, förresten.
9/10

Alan Wake Helskön story. Thats it, typ. Tyckte inte att något annat var särskilt bra. Sladdrig kontroll, enformiga miljöer/fiender, alldeles för linjärt för sitt eget bästa etc... (i all evinnerlighet).

6/10

Postad 06 August 2010 - 22:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
fl0wer
Började lite segt, men blev en ganska häftig upplevelse till slut. Mer ett konstverk än ett spel.
3/5

Monkey Island 2 - Special Edition
Inte lika bra som jag minns det i början av 90-talet, men remaken ändå extremt bra gjord. Jag älskade killarnas kommentarer i bakgrunden. Lite fler frames hade inte skadat heller. Pusslen i kapitel ett och två är ickelinjära precis som jag gillar det. Bara Day of the Tentacle, Riven och Revelation som klarar av att leverera på den punkten av de övriga äventyrsspelen jag spelat. Hoppas nu Fate of Atlantis får samma behanding.
5/5

Postad 07 August 2010 - 01:00

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Igår spelade jag igenom Mega Man (1) på Mega Drive genom Mega Man: The Wily Wars. Enligt mig det bästa Mega Man-spelet även om jag inte är något större fan av serien. Remakesen på Mega Drive av de tre första spelen håller definitivt högre kvalité än originalen på Nes enligt mig. Inte bara i grafik utan även i ljud, kontroll och någorlunda bättre fiender (allt är inte identiskt mot originalen). Den offeciella 6-knapparskontrollen till Mega Drive är gjord för mina händer och sopar mattan av alla andra kontroller sju dagar i veckan. Så ska ni spela Mega Man, spela de för bövelen på Mega Drive!

Grafik: 6.5/10 - Lite klumpig men betydligt flashigare än originalen
Ljud/musik: 10/10 - Svängig musik och tunga ljudeffekter, Yamahas YM2612 ljudchip i kombination med SN76489-chippet utstrålar kraft!
Kontroll: 9/10 - Utmärkt.
Spelbarhet: 7.5/10 - Kul i större mängder men vissa delar kan bli frustrerande, dock inte alltför svårt. Finns lite slowdowns om man kör i 60 hz men det kan underlätta vissa utmanande bossar.
Totalt: 8/10

Redigerat av Movie_freaker_1, 07 August 2010 - 01:06.

Postad 07 August 2010 - 06:14

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Red Dead Redemtion:
Ett bra spel där jag verkligen känner att det är free roaming. Dom har gjort ett bra jobb att få det att kännas som vilda väster (well baserat av bilden man får i clintan filmer).

8/10

Super Mario Galaxy 2:
Vad ska man säga, det är Super Mario. Kan aldrig sluta bli imponerad över hur varierande en och samma bana kan vara.

10/10

Heavy Rain:
Gillade verkligen "att-spela-en-film" konceptet. Intressant att prata med någon som klarat spelet och höra hur det gick för dom. :)

9/10

Limbo:
Är lite tveksam över hur detta var. Det börjar lite som Another World och går över till att vara lite Braid. Visuellt och stämmningsmässigt är det fantastiskt men jag vet inte vad det är som gör att jag inte blev helt wow över det.

9/10

Postad 07 August 2010 - 08:51

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Senaste spelen jag spelade igenom var Heavy Rain och Leisure Suit Larry: Box office bust

Heavy rain - 5/10
Visst var det nyskapande, lite "outside the box", men vet inte om det var så hysteriskt bra. Grafikien är fin, i synnerhet regnet. En sak jag tyckte var konstig var hur stelt karaktärerna rörde på sig. I ett interaktivt drama, som detta spel, känns det som om man kunde lägga ned mer tid på hur de rörde sig. Har spelet ett dussintals spel med bättre karaktärsrörelse än detta.
Sen kände jag mig ganska likgiltig inför slutet och storyn i största allmänhet, det nådde liksom inte ut till mig. Vet inte varför.
Kontrollen är ett ###### skämt.

All in all ett, för mig, mediokert spel, men det är absolut värt en genomspelning!

Leisure suit Larry: Box office bust - minus10/10
Fy jäklar vilket dåligt spel! Vart ska man börja? Kan ju börja med kameran. Den absolut sämsta kameran hittills på PS3, den flänger överallt, åker in i väggar och bakom saker, fullkomligt omöjligt att presicera vid småknepiga klättringar.
Sen kan vi ta kontrollen över Larry, som också den är rent horribel. På många ställen ska man klättra ala Uncharted, bara det att Larry är så ###### svår att manövrera (detta tillsammans med den värdelösa kameran) så man ramlar ned allt som oftast, dör och får börja vad som känns 10 timmar längre bak p.g.a horribla checkpoints.

Grafiken? Grafiken i sig är det väl egentligen inga fel på - plastig, "cartoony", men det är ju så det ska vara i ett Larry spel. Problemet med grafiken är att det känns som man spelar spelet på en dator som inte riktigt orkar med upplösningen. På många ställen sjuker frameraten till rena hack. Allt som oftast så hinner heller inte spelet med att rendera grafiken dit man åker, vilket resulterar i en osynlig vägg man drämmer in i.

Finns säkert ett dussin fler saker att säga om detta Larry spel, men det är det sämsta i Larry-serien, och det absolut sämsta spelet jag spelat på PS3.

Redigerat av Unregistered1552, 08 August 2010 - 13:03.

Postad 08 August 2010 - 09:12

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Leisure suit Larry: Box office bust -10/10
Fy jäklar vilket dåligt spel! Vart ska man börja? Kan ju börja med kameran. Den absolut sämsta kameran hittills på PS3, den flänger överallt, åker in i väggar och bakom saker, fullkomligt omöjligt att presicera vid småknepiga klättringar.
Sen kan vi ta kontrollen över Larry, som också den är rent horribel. På många ställen ska man klättra ala Uncharted, bara det att Larry är så ###### svår att manövrera (detta tillsammans med den värdelösa kameran) så man ramlar ned allt som oftast, dör och får börja vad som känns 10 timmar längre bak p.g.a horribla checkpoints.

Grafiken? Grafiken i sig är det väl egentligen inga fel på - plastig, "cartoony", men det är ju så det ska vara i ett Larry spel. Problemet med grafiken är att det känns som man spelar spelet på en dator som inte riktigt orkar med upplösningen. På många ställen sjuker frameraten till rena hack. Allt som oftast så hinner heller inte spelet med att rendera grafiken dit man åker, vilket resulterar i en osynlig vägg man drämmer in i.

Finns säkert ett dussin fler saker att säga om detta Larry spel, men det är det sämsta i Larry-serien, och det absolut sämsta spelet jag spelat på PS3.

Um, du satte 10/10 vilket är topp betyg till ett spel som inte låter speciellt bra. ;)

Postad 08 August 2010 - 13:03

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Um, du satte 10/10 vilket är topp betyg till ett spel som inte låter speciellt bra. ;)

Det är faktiskt ett minus. Kanske lite otydligt ;)

Postad 08 August 2010 - 15:19

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Ahhh...makes sense. ;)

Postad 08 August 2010 - 16:36

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Lite otydligt pga du hade ett bindestreck framför betyget på det andra spelet också, enda skillnaden var ett mellanslag.

Postad 08 August 2010 - 21:40

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Lite otydligt pga du hade ett bindestreck framför betyget på det andra spelet också, enda skillnaden var ett mellanslag.

Det var det jag syftade på, captain obvious. ;)

Postad 09 August 2010 - 11:56

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
BLUR

Älskar dem gamla mario cart spelen så ja var ju tvungen att prova vuxen mario cart och ******** va ja har fastat i detta spel. Nu är det inte tecknade gubbar utan riktiga bilar som gäller.Partyspel med upp till 4 player splitscreen gör att detta spel är det absolut bästa splitscreenspelet. Bilarna går från olika classer där A klassen är riktiga monster som Mustang och koenigsegg. Med D klassen kör med bettle bla.
Finns som i mario cart flera speciallare att plocka vid vägen,sm turbo,minor,homing missile,blixtar m.m.
Singelplayer delen är även den väldigt rolig Men glöm platina på spelet för de är rätt tufft iaf för mej =).
Multiplayer delen är riktigt bra och man kan köra upp till 20 spelare online i ett race.

Nej ja ger spelet 8½/10

Postad 10 August 2010 - 22:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Project Sylpheed

Fyndade det för 29 kr på GameStop. Med tanke på alla mediokra rescensioner skulle jag aldrig plockat upp det annars, men jag är glad att jag gjorde det. Jag har varit ute efter ett bra rymdspel i stil med X-wing eller Wing Commander i åratal, men det har inte dykt upp något som har kunnat mäta sig med de spelen. Project Sylpheed är inget undantag, men jag tycker nog att det är det bästa alternativet hittils.

Spelet är utan tvekan det snyggaste jag spelat i genren. Flygkänslan är faktiskt riktigt bra och skeppdesignen flörtar inte lite med den från Macross/Robotech (det är en bra sak). Det är dock synd att Square Enix inte gjort mer av spelet när grundmaterialet är så pass bra som det är. Till att börja med är storyn en generisk berättelse om ett krig 600 år in i framtiden mellan Jorden och dess kolonier. Det är ostigt animedrama som endast överträffas av den i Ace Combat 6.

Sedan har vi uppdragsdesignen som i nio fall av tio är antingen elimiera alla/vissa fiender alternativt skydda alla/vissa skepp. Det blir tack vare flygkänslan inte långtråkigt, men det hade kunnat vara fantastiskt. Att man sedan av någon oförklarad anledning har tillgång till universums bästa skepp gör att fienden ofta känns som kanonmat, man slåss helt enkelt inte på samma villkor. Det är inte ovanligt att en flotta av moderskepp och fighters utplånas av fyra små prototypskepp.

Spelet är lite neddummat också, det hade inte skadat om man varit tvungen att flytta runt sköldarna på skeppet så som i X-wing eller haft användning för att man kan skjuta sönder specifika delar av fiendeskeppen. Inte heller finns det olika typer av skepp att välja på; allt efter uppdragstyp. Jag kan raljera vidare om svagheter, men då riskerar det överskugga att jag faktiskt hade kul när jag spelade igenom det här. :D

3/5

Postad 22 August 2010 - 15:49

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Blev precis färdig med god of war från samlingen till ps3. Grymt bra spel. Spelade igenom trean när det kom men det är nog inte fel att köra ettan och tvåan innan för att hänga med bättre i storyn. Mitt betyg 5 av 5 möjliga.

Ska tillägga att spelet kostade mig en dual shock3 som jag nitade i golvet så den gick i två delar :) under en väldigt frustrerande del utav spelet...

Postad 22 August 2010 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ska tillägga att spelet kostade mig en dual shock3 som jag nitade i golvet så den gick i två delar :) under en väldigt frustrerande del utav spelet...

De är inte hållbara kan man säga.

Postad 22 August 2010 - 18:11

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Blev just klar med Singularity [PS3] och blev verkligen glatt överraskad. Visst var det aningen kort. 3-4 kvällar så var det över, men gillade storyn och hela upplägget.

8/10

Postad 24 August 2010 - 17:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Alan Wake
Mycket positiv överraskning. Det här är nog det bästa jag spelat i år efter Demon's Souls. Lätt i samma liga som Dead Space. :)

Spoiler

5/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 August 2010 - 20:30.

Postad 25 August 2010 - 23:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Du sätter ju f-n full pott på allt ;)

Postad 26 August 2010 - 18:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Är det något som inte förtjänat det då? :rolleyes:

Alan Wake - The Signal
Mer av det goda.
Spoiler
Kanske i nästa DLC?
4/5

Halo Wars
Köpte det för 99 kr så i det avseendet var det bra valuta för pengarna, men spelet saknar djup. Det är snyggt, med spännande slag och snygga filmsekvenser, men utan någon resurshantering känns det som att man bara matar enheter tills man vunnit. Sedan är spelkontrollen sådär, trots att jag som inte spelat något annat än konsol sedan fyra år tillbaka, ändå känner mig obekväm utan tangentbord och mus.

Spelet kanske är fantastiskt i multiplayer, men det vet jag inget om.
3/5

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 August 2010 - 11:29.

Postad 31 August 2010 - 08:14

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Mafia 2 (PC)

Efter att ha läst en massa "dåliga" recensioner så blev jag lite halvrädd, hade ju redan förbeställt spelet, men förväntade mig nästan en halvdan upplevelse.
Som tur var så var det helt tvärtom. Riktigt bra spel detta, atmosfären, staden och några av karaktärerna var hur bra som helst. Det enda problemet jag hade var att det var för kort, det kändes rätt komprimerat, som att de hade tänkt sig ett dubbelt så långt spel, men de hade inte nog med tid/resurser/vad som helst för att göra allt.
Spoiler

Spoiler

Jag ger sällan betyg men jag slänger ur mig en 8-9/10.
Nu får man kanske spela klart Red Dead medans man väntar på Jimmy's Vendetta.

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 31 August 2010 - 13:19.

Postad 31 August 2010 - 11:58

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Mafia 2 (PC)

Spoiler

Grr, jag som har hållt mig borta från sån information för att jag vill inte veta hur långt spelet är, kanske inte uppfattas som en spoiler för dom flesta, men ett spel som Mafia 2 som har en sån bra story vill jag inte veta i förväg ungefär när det kommer ta slut.

Redigerat av derpious, 31 August 2010 - 18:49.

Postad 31 August 2010 - 13:17

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Oj, ursäkta, trodde det var allmäninformation, kan censurera det för framtiden, men då måste även ditt inlägg bli censurerat. Ursäkta igen.

Och derpious, läs INTE den andra spoiler-raden. Där har vi ännu värre spoilers :)

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 31 August 2010 - 13:20.

Postad 01 September 2010 - 21:56

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Singularity - Trodde det skulle va nån jädra budgetshooter när jag började men det tog sig, med råge. Kändes lite Killzone-Wolfenstein-Timeshift inspirerat. För få bossar och för tamt slut bara, som vanligt i dessa spel, nu för tiden.

7/10

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.