Nya Panasonic Blu-ray spelare DMP-BD35/55
1077 svar till detta ämne
Postad 11 november 2008 - 23:07
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
¨
Nice, dock gillade jag inte den 7,1 loggan på framsidan :/ Dock hoppas jag på att nästa utskick av spelare kommer att innehålla filmerna och allt också =)
Å nej, vad synd att du inte gillade loggan! Lycka till med det fortsatta letandet efter BD-spelare.
Postad 11 november 2008 - 23:15
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Kommer inte ihåg vart, den var ganska uppenbar.. tror den kan ha suttit på filmen som man faktiskt fick med. Läs mitt svar till Svante skoog.
Ofc, har haft saker att göra. Ska lägga upp lite bilder! Även på mystiska kupongen 
Hmm, den kupongen fick inte jag med. Kan de ha glömt att lägga i den tro, eller tog de slut? Något som nästan är ännu mer irriterande är att jag inte får ljudet att fungera som det ska! Jag får ljud ur alla högtalarna, inklusive centern, men inte dialog, bara allt annat ljud! Mycket mystiskt. Det verkar som om den inte skickar center-kanalen till center-högtalaren, utan något annat ljud. Jag har kollat kablarna, allt verkar stämma. Någon som har några förslag?
Postad 11 november 2008 - 23:24
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nice, dock gillade jag inte den 7,1 loggan på framsidan :/ Dock hoppas jag på att nästa utskick av spelare kommer att innehålla filmerna och allt också =)
Tror minst en leverans innhåller filmer. Men du.. går att ta bort "7,1 loggan" vilket jag gjort
Postad 11 november 2008 - 23:28
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tror minst en leverans innhåller filmer. Men du.. går att ta bort "7,1 loggan" vilket jag gjort 
Nice  Dock en novis fråga dock som jag måste ställa, om man använder den medföljande kabeln som dom skickar med vad går man miste med då alltså 3,ändar på båda sidor eller måste man ha en kabel med 6,st ändar på båda sidor. Tänkte på din Goldkabel kabel som du köpte då jag bara kör med 5,1 system själv.
Postad 11 november 2008 - 23:28
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hmm, den kupongen fick inte jag med. Kan de ha glömt att lägga i den tro, eller tog de slut?
Något som nästan är ännu mer irriterande är att jag inte får ljudet att fungera som det ska! Jag får ljud ur alla högtalarna, inklusive centern, men inte dialog, bara allt annat ljud! Mycket mystiskt. Det verkar som om den inte skickar center-kanalen till center-högtalaren, utan något annat ljud. Jag har kollat kablarna, allt verkar stämma. Någon som har några förslag?
Köpte du en BD55 och fick en filmen? OM ja så misstänker jag nog att de glömt. Tror inte de tagit slut. Men hur var din förpackning? om du kollar mitt galleri så ser du ju att de har klistrat på nytt omslag där det står att det ingår. Ingen aning vad som kan vara fel. Testat att inte skicka ljud via HDMI? (dvs om du kör analogt). Sen verkar det som BD55 har massa inställningar för förbättrning av dialog eller så.. testa de inställningarna.. något där som blivit fel eller kanske löser problemet.
Postad 11 november 2008 - 23:35
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nice 
Dock en novis fråga dock som jag måste ställa, om man använder den medföljande kabeln som dom skickar med vad går man miste med då alltså 3,ändar på båda sidor eller måste man ha en kabel med 6,st ändar på båda sidor. Tänkte på din Goldkabel kabel som du köpte då jag bara kör med 5,1 system själv.
Den kablen som medföljer är inget att hänga i granen. Du kan få Stereo. Den kabeln du får med är en vanlig 2xRCA dvs en vit och röd kabel. Du måste ha 3st sådan 2par.. dvs 6xRCA för att kunna köra 5.1 analogt med de nya HD-ljud formaten. Sen är den kvaliteten på medföljande kabel riktigt dåligt så inget jag skulle tipsa om att använda. Jag kör som sagt kör också med 5.1... jag kan inte köra 7.1 analog då min reciver bara har 6.1. Det man missar är väl inte så mycket, fråga någon som har lyssnat på 7.1 ljud, för det har inte jag.
Postad 11 november 2008 - 23:50
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag köpte till 4 st 2xRCA-kablar för att kunna koppla in alla 7.1-kontakterna till förstärkaren, jag har också bara 6.1 men det står i bruksanvisningen att man måste koppla in alla ändå för att få 6.1. Jag köpte de 2 sista Supra de hade, samt 2 Ixos, och en Supra HDMI-kabel, slutade på nästan 6 000:-. 
Ska kolla inställningarna ronngren skrev om, de har jag helt missat.
Ja, det står på kartongen att det ska ingå en kupong, men nu har jag dubbelkollat hela innehållet och den är inte med. Får gå tillbaka i övermorgon, i morgon hinner jag inte.
Postad 11 november 2008 - 23:59
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag köpte till 4 st 2xRCA-kablar för att kunna koppla in alla 7.1-kontakterna till förstärkaren, jag har också bara 6.1 men det står i bruksanvisningen att man måste koppla in alla ändå för att få 6.1. Jag köpte de 2 sista Supra de hade, samt 2 Ixos, och en Supra HDMI-kabel, slutade på nästan 6 000:-.  Ska kolla inställningarna ronngren skrev om, de har jag helt missat.
Ja, det står på kartongen att det ska ingå en kupong, men nu har jag dubbelkollat hela innehållet och den är inte med. Får gå tillbaka i övermorgon, i morgon hinner jag inte.
Tror inte det var nån panik att skicka in den dära kupongen. Filmen är ju inte ens släppt, vad jag vet.. Jo det måste man. men eftersom jag bara har 5.1 högtalare hemma anser jag det onödigt att koppla för 6.1 "En billig hobby är ingen riktig hobby."
Postad 12 november 2008 - 20:08
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Hmm, den kupongen fick inte jag med. Kan de ha glömt att lägga i den tro, eller tog de slut?
Något som nästan är ännu mer irriterande är att jag inte får ljudet att fungera som det ska! Jag får ljud ur alla högtalarna, inklusive centern, men inte dialog, bara allt annat ljud! Mycket mystiskt. Det verkar som om den inte skickar center-kanalen till center-högtalaren, utan något annat ljud. Jag har kollat kablarna, allt verkar stämma. Någon som har några förslag?
Du kanske behöver dessa här. http://www.hembiobut...p?pgrpnr=109330
Postad 12 november 2008 - 20:11
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Ni som har fått panasonicspelaren, hur presterar den vid upplösning 1280 x 720?
Jag undrar om det förekommer någon ryckighet eller om bilderna är fina vid snabba rörelser och panoreringar?
Redigerat av Unregistered6df60672, 12 november 2008 - 20:12.
Postad 12 november 2008 - 20:16
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Här kommer en bild, fler finns i mitt galleri!
När jag går in i ditt galleri så kommer det inte upp några bilder alls :/ Nåt du glömt i inställningarna? MÅSTE se mer bilder på spelaren
Postad 12 november 2008 - 21:21
Unregisteredae92d3c5
-
Unregisteredae92d3c5
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Sådärja, la precis en order hos Fyndbörsen på en DMP-BD55 för 3680:-. Hoppas den kommer innan jul
Postad 12 november 2008 - 21:21
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
När jag går in i ditt galleri så kommer det inte upp några bilder alls :/ Nåt du glömt i inställningarna?
MÅSTE se mer bilder på spelaren 
Hade också problem med det, prova här: ronngren
Postad 12 november 2008 - 22:33
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
När jag går in i ditt galleri så kommer det inte upp några bilder alls :/ Nåt du glömt i inställningarna?
MÅSTE se mer bilder på spelaren 
Nä det ska fungera, varit endel folk där redan. Men JMKbiker har ju länkat så fint  Hehe, know the feeling  Ångrar lite att jag inte tog en bild av baksidan av den men nu står den där den står :/ Edit: kom just på vad det kan ha varit. Mitt album var dolt medan jag hade gjort ett speciellt för Blu-ray spelare. Säkert det. Sådärja, la precis en order hos Fyndbörsen på en DMP-BD55 för 3680:-. Hoppas den kommer innan jul 
Gott, bra pris med! Det kommer den nog att göra. Fått något preliminärt datum för leverans? Hade också problem med det, prova här: ronngren
Tack!
Redigerat av Unregistered2133266d, 12 november 2008 - 22:35.
Postad 13 november 2008 - 00:10
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Både Fyndbörsen samt Voxon kommer få in ett antal nya spelare nästa vecka men dock vet dom inte hur många det blir.
Samt Fyndbörsen vet inte om deras paket kommer att innehålla filmerna och det men Voxon vet tydligen om att filmerna ingår i deras leverans. Detta gäller BD55 modellerna och inte BD35
Men både Mycom och Click har ju några spelare inne på lagret till hyffsade priser.
Postad 13 november 2008 - 00:11
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Hmäta min idag, filmen var med men någon kupong för den andra finns inte. Vi leta igenom allt flera gånger =(
Postad 13 november 2008 - 07:12
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Både Fyndbörsen samt Voxon kommer få in ett antal nya spelare nästa vecka men dock vet dom inte hur många det blir. Samt Fyndbörsen vet inte om deras paket kommer att innehålla filmerna och det men Voxon vet tydligen om att filmerna ingår i deras leverans. Detta gäller BD55 modellerna och inte BD35
Men både Mycom och Click har ju några spelare inne på lagret till hyffsade priser.
Skit, då blir det ingen spelare den här helgen heller. Får se om jag får något besked ifrån Voxon som jag mailade igår morse men fortfarande inte fått svar ifrån.. Är det Panasonic som har missbedömt intresset och tagit hem alldeles för lite? Räknade kallt med att det bara skulle ta några dagar att få den när man läste att de första levererats. Står iofs på deras hemsida att erbjudandet med kupongerna är begränsat men det kan väl inte vara så begränsat att det redan är slut? Undrar ju när man läser att folk hämtar ut spelare så sent som igår och inte får med.
Postad 13 november 2008 - 09:48
Unregisteredae92d3c5
-
Unregisteredae92d3c5
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Gott, bra pris med! Det kommer den nog att göra. Fått något preliminärt datum för leverans?
Beställde som sagt en DMP-BD55 igårkväll från Fyndbörsen för riktigt bra pris. Dom hade den inte i lager. Såg ditt inlägg nu precis så jag tänkte ringa Fyndbörsen för att kolla (man brukar få bättre svar via telefon än via mail tycker jag). Dom öppnar upp sin kundtjänst via telefon kockan 10:00, så jag har snällt suttit och väntat sedan 8 imorse på att det ska gå att ringa dom... Nu precis fick jag ett mail från Fyndbörsen (observera att klockan inte slagit 10 än, så jag har inte kunnat ringa dom: Hej. Din order kommer att skickas från oss mellan den 14-18/11. Ha en bra dag. MVH Hasse
Det var jäklarimig service det! Det var nästan som om dom visste att jag skulle ringa och fråga när dom skulle skicka prylarna.
Postad 13 november 2008 - 09:59
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det var jäklarimig service det! Det var nästan som om dom visste att jag skulle ringa och fråga när dom skulle skicka prylarna. 
De kankse är rädda att prata med kunderna, så de är snabba på mail  Bra service det! Låter ju inte alls långt bort om det stämmer, då borde du ju ha den i början av nästa vecka. Senast nästa helg!
Postad 13 november 2008 - 10:03
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
En snabb blänkare till er som tänkt köra analogt 5.1/7.1 från BD55:an, eller annan Blu-ray-spelare med analoga utgångar. Tänk på att LFE-signalen ska "boostas" 10db eller 15db i förstärkaren, alt. direkt på subwoofern. Det är helt enligt standard och inte någon bugg eller så. När man kör digitalt sköter förstärkaren detta automatiskt, men inte när man kör analogt. I Denons förstärkare, till exemple, heter funktionen "Ext. in SW level". Mer info i detta inlägg på AVS Forum.
Postad 13 november 2008 - 10:17
Floydianen
-
Floydianen
-
Rookie
-
3 inlägg
Kan väl bara säga att jag hade en massa flyt när jag beställde. Jag gick in på Fyndbörsens hemsida i tisdags och då stod det att de hade BD55 för leverans på 1-3 dagar (lagerstatusen var inte uppdaterad hos Prisjakt). Då lade jag genast en beställning (3800 med frakt) och direkt efter ändrades statusen till "Maila för leveransdatum". Detta kunde i princip vara både bu eller bä för mig så jag tänkte att det bara var att avvakta. Igår (onsdag) hade jag helt plötsligt fått mail om att den var skickad och hipp som happ var det bara att hämta ut spelaren ett dygn efter lagd leverans. Det kallar jag den snabbaste leveransen som jag någonsin varit med om
För att spåna vidare i den allmänna diskussionen fick även jag både NT2, minneskort och kupong för filmen Narnia 2.
Även om jag har en bra förstärkare med HDMI så vet jag att om jag hade köpt 35:an hade jag funderat i ungefär ett halvår på hur mycket bättre 55:an kan vara. Som många av de gamla forumrävarna brukar säga: Det är aldrig dåligt att satsa på kvalitet.
Själva spelaren är riktigt snygg och den har gjort att hemmabiobänken nu är helt svart då min inspelningsbara DVD-spelare från Sony som till stor del var av silverfinish har fått ge vika. Det var inga större problem med inställningar och att skicka HD ljud via bitström gick smärtfritt efter en liten korrigering. Att se Dolby TrueHD lysa upp displayen på förstärkaren gjorde min kväll igår
Postad 13 november 2008 - 12:42
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ingen aning vad som kan vara fel. Testat att inte skicka ljud via HDMI? (dvs om du kör analogt). Sen verkar det som BD55 har massa inställningar för förbättrning av dialog eller så.. testa de inställningarna.. något där som blivit fel eller kanske löser problemet.
Nä, nu har jag dubbelkollat alla kablar och inställningar, jag får fortfarande ingen dialog ur centern, bara samma ljud som i fronthögtalarna. Jag blir inte klok på det!
Postad 13 november 2008 - 13:05
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
fel
Redigerat av DennisA, 20 november 2008 - 22:24.
Postad 13 november 2008 - 13:38
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag håller på och kollar igenom inställningarna igen...
I Manualen står det att om man kopplar in 7.1 så ska man sätta "BD-Video Secondary Audio" på Off, men om jag går in i den menyn där den inställningen ska finnas så finns den inte där. Kan det vara felet tro? Är det någon som sett den inställningen? Jag har kollat runt alla menyer jag kan hitta, den finns ingenstans.
Postad 13 november 2008 - 15:29
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag håller på och kollar igenom inställningarna igen... I Manualen står det att om man kopplar in 7.1 så ska man sätta "BD-Video Secondary Audio" på Off, men om jag går in i den menyn där den inställningen ska finnas så finns den inte där. Kan det vara felet tro? Är det någon som sett den inställningen? Jag har kollat runt alla menyer jag kan hitta, den finns ingenstans.
Jag hittade den där inställningen tillslut, i en undermeny. Och när jag ändrat till Off så funkade ljudet i trailern som spelas i början när man sätter i NT2-skivan. Yes! Men säg den lycka som varar, när jag startade själva filmen var det samma fel som tidigare. Jag kollade inställningen igen så den inte gått tillbaka, men den var fortfarande på Off. Dessutom, går jag in på spelaren inställningar för olika högtalare och väljer "Test" så spelar den bara testljudet i de två frontarna, alla andra är tysta. Men spelar jag film kommer det ljud ur alla, dock inte dialog som sagt. Jag blir tokig!
Postad 13 november 2008 - 15:34
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Voxon får inga maskiner denna vecka de hoppas på nästa, förmodligen likadant för de som beställt ifrån Fyndbörsen.
Dålig planering av Panasonic, gå ut med en kampanj och sedan inte kunna leverera.
Förhoppningsvis blir det blått nästa helg istället.
Postad 13 november 2008 - 15:50
50plus
-
50plus
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Det behöver inte nödvändigtvis vara Panasonics fel. Det finns ju många detaljer i distributionskedjan
som kan gå fel.
Jag tänker t ex på hela den container med Nintendospelkonsoler som stals i Götebsorgs hamn
häromdagen.
Postad 13 november 2008 - 17:23
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Har märkt en sak med min spelare och vill se om någon annan upplevt samma sak. Först skall jag tillägga att min tv är trasig då den ger en lite grynig bild och har "lila ormar" (En panna PV60 som skall in på service på måndag) ......... Någon som vet varför det blir så här? Märker inget när jag kollar på "vanlig" tv. Men det kasnke är lättare att se felet när jag kollar på Blu-ray eftersom jag hitills alltid haft svarta kanter uppe o nere när jag kollar på blu-ray, lättare att se när bilden blir ljusare då.
Intresant, tyckte mig uppleva nått sånt. Dock har har jag bara kollat 10 min. Efter helgen så vet jag. Jag hittade den där inställningen tillslut, i en undermeny. Och när jag ändrat till Off så funkade ljudet i trailern som spelas i början när man sätter i NT2-skivan. Yes! Men säg den lycka som varar, när jag startade själva filmen var det samma fel som tidigare. Jag kollade inställningen igen så den inte gått tillbaka, men den var fortfarande på Off. Dessutom, går jag in på spelaren inställningar för olika högtalare och väljer "Test" så spelar den bara testljudet i de två frontarna, alla andra är tysta. Men spelar jag film kommer det ljud ur alla, dock inte dialog som sagt. Jag blir tokig!
Har du 7,1 till din reciver? dvs du kopplar 8 RCA eller? Voxon får inga maskiner denna vecka de hoppas på nästa, förmodligen likadant för de som beställt ifrån Fyndbörsen. Dålig planering av Panasonic, gå ut med en kampanj och sedan inte kunna leverera.
Förhoppningsvis blir det blått nästa helg istället. 
Tycker inte det är panas fel. Dom säger att så här många spelare har bonus. Och sen handlar det om vilka butiker som får de leveranserna. Det har inget med att göra när de kommer till butiken.. menar.. första leveransen innehöll ju inga filmer (vet om om folk som köpt, fått i efterhand.) Sen en fråga till alla som kör panna tv plus bd35/55. Vad kör ni för ljusinställningar? dvs typ normal,bio och dynamisk heter pannas. Det går ju att ställa in både på tv och spelare. Med min popcorn blir det bra med bio-läget på tv. Men vet inte hur man ska köra med spelare.. om man ska köra den på bio den med.. eller om det blir för mörkt då?
Postad 13 november 2008 - 17:23
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Det behöver inte nödvändigtvis vara Panasonics fel. Det finns ju många detaljer i distributionskedjan som kan gå fel. Jag tänker t ex på hela den container med Nintendospelkonsoler som stals i Götebsorgs hamn häromdagen. 
Goodfellas comeback!!
Postad 13 november 2008 - 17:45
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Intresant, tyckte mig uppleva nått sånt. Dock har har jag bara kollat 10 min. Efter helgen så vet jag.
Har du 7,1 till din reciver? dvs du kopplar 8 RCA eller?
Tycker inte det är panas fel. Dom säger att så här många spelare har bonus. Och sen handlar det om vilka butiker som får de leveranserna. Det har inget med att göra när de kommer till butiken.. menar.. första leveransen innehöll ju inga filmer (vet om om folk som köpt, fått i efterhand.)
Sen en fråga till alla som kör panna tv plus bd35/55. Vad kör ni för ljusinställningar? dvs typ normal,bio och dynamisk heter pannas. Det går ju att ställa in både på tv och spelare. Med min popcorn blir det bra med bio-läget på tv. Men vet inte hur man ska köra med spelare.. om man ska köra den på bio den med.. eller om det blir för mörkt då?
Ja, jag har en Pioneer-förstärkare med 7.1 in, 6.1 ut. Kör 4 st dubbel-RCA till den. Jag ringde till butiken angående kupongen idag, de kollade med Panasonic och sa att det troligen blivit fel vid packningen, de skulle återkomma i morgon.
Postad 13 november 2008 - 18:05
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Tycker inte det är panas fel. Dom säger att så här många spelare har bonus. Och sen handlar det om vilka butiker som får de leveranserna. Det har inget med att göra när de kommer till butiken.. menar.. första leveransen innehöll ju inga filmer (vet om om folk som köpt, fått i efterhand.)
Jag pratar om att de inte kan leverera, inte om man får med filmer eller inte. Panasonic får ju inte ut några spelare överhuvudtaget till butikerna. Det är väl inte butikernas fel om de inte kan få spelare som de kan sälja? Menar att kör man en kampanj så skapar man större förutsättningar för ökad försäljning. Som det är nu var de ju så få spelare som de fick fram så att de hade garanterat sålt slut ändå utan något extra kampanjerbjudande. Har en kompis som har beställde för över två veckor sedan och han har fortfarande inte fått någon spelare och funderar på köpa en Sony istället för att han börjar bli så irriterad på att vänta.
Postad 13 november 2008 - 18:36
Mr. Smith
-
Mr. Smith
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Ni som har 35 eller 55. Hur snabb är de att starta? Jag menar inte laddtiderna när man väl fått in skivan, jag menar i uppstart när man trycker på "On" på fjärren och man kan få ut släden.
Postad 13 november 2008 - 19:48
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Intresant, tyckte mig uppleva nått sånt. Dock har har jag bara kollat 10 min. Efter helgen så vet jag.
Vad har du för tv? Jag har en panna och den ändrar inställningarna beroende på om jag kollar på digitalboxen eller blu-ray (HDMI) Kör jag "NORMAL" på tv'n ser inställningarna under "NORMAL" helt olika ut. Har stängt av Viera link. Hittar ingen annan inställning varesig i tv'n eller i BD55'an. Såg även att BD55'an ställer om sig själv. 2:a gången nu jag ser att det står "AUTO" under HDMI-out. Har ställt den på 720p 2ggr?!!?? Ni som har 35 eller 55. Hur snabb är de att starta? Jag menar inte laddtiderna när man väl fått in skivan, jag menar i uppstart när man trycker på "On" på fjärren och man kan få ut släden.
Klockade precis och det tar 22sek för min släde att komma ut från OFF-läge
Postad 13 november 2008 - 19:50
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Min Samsung1400 tar bara 18 Sec från OFF tills släden är ute!!
Postad 13 november 2008 - 19:55
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Tyvärr saknar den släden en jultomte med en BD35 i säcken
Postad 13 november 2008 - 20:03
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
1200:an är faktiskt ännu snabbare, men det är också den enda fördelen med den.
Postad 13 november 2008 - 20:55
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Jo då har tiderna gått ner lite,min BD-30 tar 25sek på sig.
Postad 13 november 2008 - 21:40
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag hittade den där inställningen tillslut, i en undermeny. Och när jag ändrat till Off så funkade ljudet i trailern som spelas i början när man sätter i NT2-skivan. Yes! Men säg den lycka som varar, när jag startade själva filmen var det samma fel som tidigare. Jag kollade inställningen igen så den inte gått tillbaka, men den var fortfarande på Off. Dessutom, går jag in på spelaren inställningar för olika högtalare och väljer "Test" så spelar den bara testljudet i de två frontarna, alla andra är tysta. Men spelar jag film kommer det ljud ur alla, dock inte dialog som sagt. Jag blir tokig!
Yes, jag hittade felet! Jag hade missat att förstärkaren hade en inställning för att aktivera 7.1-ingången, nu funkar ljudet som det ska!
Postad 13 november 2008 - 21:48
Mr. Smith
-
Mr. Smith
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Vad har du för tv? Jag har en panna och den ändrar inställningarna beroende på om jag kollar på digitalboxen eller blu-ray (HDMI) Kör jag "NORMAL" på tv'n ser inställningarna under "NORMAL" helt olika ut. Har stängt av Viera link. Hittar ingen annan inställning varesig i tv'n eller i BD55'an. Såg även att BD55'an ställer om sig själv. 2:a gången nu jag ser att det står "AUTO" under HDMI-out. Har ställt den på 720p 2ggr?!!??
Tack för alla svar, då är den ungefär som min Samsung 1400 då.
Postad 13 november 2008 - 22:08
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Blir galen på att min BD55 ställer om "HDMI Video Format" to auto  Ställer in den på 720p men det ändrar tillbaka till "AUTO".
Fattar ingenting....
Postad 13 november 2008 - 22:28
Unregistered2133266d
-
Unregistered2133266d
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Vad har du för tv? Jag har en panna och den ändrar inställningarna beroende på om jag kollar på digitalboxen eller blu-ray (HDMI) Kör jag "NORMAL" på tv'n ser inställningarna under "NORMAL" helt olika ut. Har stängt av Viera link. Hittar ingen annan inställning varesig i tv'n eller i BD55'an. Såg även att BD55'an ställer om sig själv. 2:a gången nu jag ser att det står "AUTO" under HDMI-out. Har ställt den på 720p 2ggr?!!??
Har en Panasonic TH-50PX8. Någon Speciell anledning att du stängt av Viera link? Sen till min fasa har jag upptäckt ett problem med tv(tror jag). Jag började kolla transformers, coolt tänkte jag. Men så blev bilden tveksam men så kollade jag nog och så var den okej. Men sen såg jag att det är massa pixlar som saknar information och är gröna. För att i nästa stund bli perfekta. Först tanken var att blu-rayen var inte så bra men vi närmare studier visade det sig att det gällade alla min källor, tv, popcorn. Fast det var brutalt med blu-ray. Ska testa spelare mot lite andra tv och monitor i helgen tänkte jag. Men av någon skum anledning testade jag och ändra från bio-läget till normal och då försvan det nästan helt(97% iaf). Var bra på dynamisk med (men då ser ju bilden ut som det gör  ). verkar som bioläget gör nått skumt.. undrar om det ska vara så eller om det är fel på den? Tänkte fråga i tråden till min tv med. Skumt som fan... EDIT: Skrev en längre och utförligare beskrivning av problemet i en tråd som handlar om tvmodellen. Problem med 50PX8Till bd55:an.. LJUDET ÄR SJUKT BRA!!!! Basen har fått en till dimension tjänst det som!
Redigerat av Unregistered2133266d, 13 november 2008 - 22:57.
Postad 13 november 2008 - 22:43
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Man kan kanske säga att att det bra ljudet kommer av tjänster och gentjänster mellan BD55 och förstärkaren..
Postad 13 november 2008 - 23:40
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
En snabb blänkare till er som tänkt köra analogt 5.1/7.1 från BD55:an, eller annan Blu-ray-spelare med analoga utgångar. Tänk på att LFE-signalen ska "boostas" 10db eller 15db i förstärkaren, alt. direkt på subwoofern. Det är helt enligt standard och inte någon bugg eller så. När man kör digitalt sköter förstärkaren detta automatiskt, men inte när man kör analogt. I Denons förstärkare, till exemple, heter funktionen "Ext. in SW level".
Mer info i detta inlägg på AVS Forum.
Tack för tipset, har ställt in +10db i förstärkaren nu. Hoppas den inställningen bara gäller för DVD-läget, som jag hade aktivt när jag ställde in, tyckte förstärkarens manual var oklar där.
Postad 14 november 2008 - 10:09
Greatkingrat
-
Greatkingrat
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ja, jag har en Pioneer-förstärkare med 7.1 in, 6.1 ut. Kör 4 st dubbel-RCA till den.
Jag ringde till butiken angående kupongen idag, de kollade med Panasonic och sa att det troligen blivit fel vid packningen, de skulle återkomma i morgon. 
De ringde precis från butiken, Panasonic skickar ut en ny kupong till dom som jag kan hämta upp nästa vecka.
Postad 14 november 2008 - 11:05
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Har en Panasonic TH-50PX8. Någon Speciell anledning att du stängt av Viera link?
Ja, jobbigt att spelaren stänger av sig när man stänger av tv'n. Tex om man slänger i en cd och vill lyssna på musik och sedan stänger av tv'n, då stängs allt av.
Postad 14 november 2008 - 18:45
Mr. Smith
-
Mr. Smith
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hur är Divx funktionen på BD-35. Fungerar den bra? Fungerar Xvid? Subtitles?
EDIT: Har nu läst mig till att .sub och .srt fungerar. Men är nu nyfiken på om Xvid fungerar och även med .sub eller .srt. Det borde ju inte vara några problem? Någon som har en 35:a och provat?
Redigerat av Mr. Smith, 14 november 2008 - 19:25.
Postad 15 november 2008 - 11:33
Unregistered63946e69
-
Unregistered63946e69
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
"and over all best performance compared to any other current BLU-RAY player on the market at any price" "I have also noticed that many retail and mail order companies are out of stock on the new Panasonics. The new models are one of the most popular players for consumers to own." Conclusion "The DMP-BD35 and DMP-BD55 deliver the best standalone values I've seen from the format yet." With Bonus View and BD-Live compatibility, great video processing, and full support of Blu-ray's advanced audio, its value is hard to beat." http://www.blu-ray.c...how=userreviews
Postad 15 november 2008 - 12:10
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Ja det får bli en 55a för det priset finns ingen bättre.
Postad 15 november 2008 - 12:54
Mr. Smith
-
Mr. Smith
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jag har en HDMi och HD-kompatibel receiver så jag klipper till på en 35:a
Postad 15 november 2008 - 13:16
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Jag kan fortfarande inte bestämma mig om det ska bli en 35 ( finns i lager ) eller vänta på en 55, ska köpa isåfall på Fyndbörsen då jag ska åt de hållet nästa vecka. 800 kr skillnad är inte mycket och jag har en reciever som stödjer de nya ljudformaten ( Onkyo 875 ).
Hjälp vad ska jag välja, är komponenterna som skiljer de båda modellerna åt värda 800 kr mer ?
Edit stavfel
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 15 november 2008 - 13:23.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|