Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

Postad 30 september 2010 - 19:55

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Nu har jag letar runt lite... nån som vet någon bra guide för att få igång skiten?

Den vägrar hitta mina shares :|

Vad kör du med för källa? Typ WHS, WIN7 eller NAS? Delar du via SMB eller NFS?

Om du söker i tråden så finns guider för att ställa in SMB i Win7. Om du kör NFS med t.ex. Allegro så är det bara att ställa in efter exemplet som finns på Allegros hemsida

Redigerat av Colonel, 30 september 2010 - 19:58.

Postad 30 september 2010 - 20:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Det ordnade sig, jag trodde att den skulle hitta alla shares per auto, men så var det ju inte :D

Postad 02 oktober 2010 - 11:41

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Är det någon som kan berätta eller länka till en guide hur man skapar en mp3-spellista för dune base.

Jag vill spela upp filer som ligger i olika album-mappar från min server.

Postad 04 oktober 2010 - 06:38

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tjena allihopa,

Någon som testat den senaste firmwaren?
Skulle vilja veta hur 100916_2027_beta ter sig mot föregående FW...

Några problem, lagg eller konstigheter överhuvudtaget?

/Silverbullit

Postad 04 oktober 2010 - 08:16

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Tjena allihopa,

/Silverbullit

Man kan stänga av fläkten (HD Base 3.0) :lol:
Jag har inte sett några andra skillnader.

/V-man

Postad 04 oktober 2010 - 20:22

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Man kan stänga av fläkten (HD Base 3.0) :)
Jag har inte sett några andra skillnader.

/V-man

Okej, ingen hastighetsskillnad då?
Bootar den fortfarande om mellan mediafiler?

/Silverbullit

Postad 05 oktober 2010 - 21:06

Unregistered70c204f0
  • Unregistered70c204f0
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Tjena allihopa,

/Silverbullit

Om du spelar många iso filer ska du undvika denna FW då ljudet droppar vid ett par sekunder vid varje kapitelbyte.
HDI har erkänt buggen och kommer rätta till i nästa uppdatering.

Redigerat av Unregistered70c204f0, 05 oktober 2010 - 21:07.

Postad 07 oktober 2010 - 07:18

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Jag tar upp frågan igen :)
Om jag har filmer på 5 olika diskar och vill att Dune skall lista dessa under en och samma listvy, covervy är det möjligt ?
Det är helt avgörande för min del då jag inte har lust att gå in på 5 diskar varje gång manuellt och för att leta efter filmerna.
DuneX för OSX skall tydligen vara ett grymt program för att skapa snygga thumbnails och info från imdb osv, däremot är det aldrig ngn som kan svara på min fråga :D

Jag har t.ex Box Samlingar på en disk dessa vill jag inte ha i en enda lista men filmerna skall ju sorteras A-Ö oavsett vart de ligger så att säga på nätverket.

Tacksam för svar då jag tänkte hämta upp en Dune HD Max i dagarana i så fall, anledningen är att jag vill ha Auto Refresh av hz och slippa problem med A/V synkproblemen i 24p

Postad 08 oktober 2010 - 07:06

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
För att svara på min egen fråga då kompetensen verkar uteblivit här så med en sprillans ny Max hem kan jag säga att det inte går att lösa.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.png   264,64K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av motif, 08 oktober 2010 - 19:34.

Postad 09 oktober 2010 - 19:53

Lassetjus
  • Lassetjus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tjena jag uppgraderade till den senaste inte stabila versionen. Och kunde äntligen köra flac så det låter bra. Sen började jag ändra och sen låter det inte bra. Jag laddade ner sedan igen samma uppdatering. För att få tillbaka samma inställningar . Men nej det låter skit fortfrande . Den klagar på den inte har system storage nått när man gör själva uppdateringen. Kan det ha nått med det att göra ?

Vilka inställningar har ni för att få flac att låta bra i era resivrar . Jag kör en denon 3808-a om det kan var nått till hjälp via hdmi.

// Lassetjus.

Postad 12 oktober 2010 - 15:41

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

tjena jag uppgraderade till den senaste inte stabila versionen. Och kunde äntligen köra flac så det låter bra. Sen började jag ändra och sen låter det inte bra. Jag laddade ner sedan igen samma uppdatering. För att få tillbaka samma inställningar . Men nej det låter skit fortfrande . Den klagar på den inte har system storage nått när man gör själva uppdateringen. Kan det ha nått med det att göra ?

Vilka inställningar har ni för att få flac att låta bra i era resivrar . Jag kör en denon 3808-a om det kan var nått till hjälp via hdmi.

// Lassetjus.

Dune´s volymknapp, har du den på 0? Höjer du för mycket via Dune så låter det inte bra, prova.

Postad 12 oktober 2010 - 16:30

Lassetjus
  • Lassetjus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack så mycket det ska jag kolla : )

Postad 18 oktober 2010 - 14:14

Unregisteredb26271a7
  • Unregisteredb26271a7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har haft mycket glädje av min Dune HD Base 3.0 men har nu fått problem.
Vet inte om det har med den senaste betafirmwaren att göra men när jag spelar film så försvinner ljudet ibland.
När det blir tyst så blinkar min denonförstärkare till lite och sedan kommer ljudet tillbaka och felet bör ligga i dune eftersom alla andra enheter jag har kopplat via HDMI och min denon fungerar som de skall.

Någon som har liknande upplevelser och kanske tips på vad det kan vara???

Postad 18 oktober 2010 - 22:26

Unregistered70c204f0
  • Unregistered70c204f0
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag har haft mycket glädje av min Dune HD Base 3.0 men har nu fått problem.
Vet inte om det har med den senaste betafirmwaren att göra men när jag spelar film så försvinner ljudet ibland.
När det blir tyst så blinkar min denonförstärkare till lite och sedan kommer ljudet tillbaka och felet bör ligga i dune eftersom alla andra enheter jag har kopplat via HDMI och min denon fungerar som de skall.

Någon som har liknande upplevelser och kanske tips på vad det kan vara???

Det är senaste fw som spökar(se inlägg 357) Kommer rättas till i nästa

Postad 18 oktober 2010 - 22:33

Unregisteredb26271a7
  • Unregisteredb26271a7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
ah tack rolfos för den infon.
Skummade igenom lite dåligt märker jag.

Postad 31 oktober 2010 - 22:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Okej... helt plötsligt så tappade den borta mina shares, kommer inte åt dom från dunen alls.

Har testat att ta bort alla shares, göra nya med nya namn, byta firmware i spelaren osv osv.

Någon som stött på samma sak?

smb shares är det jag kör.

Postad 31 oktober 2010 - 22:34

Unregisteredb26271a7
  • Unregisteredb26271a7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det vanligaste felet med SMB är att man inte har enheterna i samma arbetsgrupp.
Se till att du har det och ge din dune lite tid på sig att hitta sakerna.

Har du en router så tänk efter så att du inte ändrat i den eller uppgraderat firmware som medfört något.

Testa att inte browsa efter sharsen utan skapa en genväg och ange informationen istället det är det enda sättet som fungera bra för mig. Enda sakerna min dune hittar när man browsar är Upnp sakerna som min mediaserver delar ut.

Postad 15 november 2010 - 23:45

Jaedong
  • Jaedong
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Någon som har köpt Dune HD Max? Är den ett bättre köp än Prime 3.0?

Postad 16 november 2010 - 07:04

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Någon som har köpt Dune HD Max? Är den ett bättre köp än Prime 3.0?

jag hade hemma Max några dagar, för mig kändes den snabbare och mer gedigen vad gäller DTS HD Ma ljud som fungerade via streaming peppar peppar vilket jag inte fått fungera med varken, Xtreamer, AC Ryan, BD Prime 3.0. Antar att den snabbare processorn och minnet gör där till.

Dock har den så mkt annat att önska i form av ett vettigt GUI, om man väl lägger till omslagsbilder så blir det allt för segt att bläddra bland filmer så det är inte heller en lösning, som BluRay spelare är den inte bättre än en PS3 t.ex så jag vet inte vad man skall säga, jag hade förväntat mig betydligt mer för dessa pengar, vilket också MPC säger!

Postad 16 november 2010 - 17:54

Jaedong
  • Jaedong
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

jag hade hemma Max några dagar, för mig kändes den snabbare och mer gedigen vad gäller DTS HD Ma ljud som fungerade via streaming peppar peppar vilket jag inte fått fungera med varken, Xtreamer, AC Ryan, BD Prime 3.0. Antar att den snabbare processorn och minnet gör där till.

Dock har den så mkt annat att önska i form av ett vettigt GUI, om man väl lägger till omslagsbilder så blir det allt för segt att bläddra bland filmer så det är inte heller en lösning, som BluRay spelare är den inte bättre än en PS3 t.ex så jag vet inte vad man skall säga, jag hade förväntat mig betydligt mer för dessa pengar, vilket också MPC säger!

Ok fin feedback där. Så om man lägger till ett skin som Yadis till exempel, segar det ner bläddringen mkt om jag har förstått dig rätt?

Postad 16 november 2010 - 18:53

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Ok fin feedback där. Så om man lägger till ett skin som Yadis till exempel, segar det ner bläddringen mkt om jag har förstått dig rätt?

Till OSX finns ett program vid namn DuneX som skapar liknande XBMC AEON skin dock var det ganska segt att navigera i, men jag följer med mycket nyfikenhet av den nya DuneX 8 som skall vara mkt snabbare, i så fall slår jag nog till på en Dune Max igen bara alla bitar faller på plats.
Tror att om man bara får ordning på att kunna lägga till flera källor och Dune listar detta lokalt men filerna ligger på nätverks diskar 2-3 st så man slpper navigera bland olika diskar kommer göra det betydligt enklare och något som jag har som krav.

Postad 17 november 2010 - 08:00

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man ställer in svärtnivåer på dune base 3.0?

Jag vill ställa in better than black men misstänker att dune klipper information (datasvärta?) så jag kan inte ställa in bilden rätt via DVE.

Jag kör den senaste officiella firmwaren.

Postad 23 november 2010 - 22:33

Torin
  • Torin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Stoppade i den senaste Firmwaren (100916_2027) i min Dune BD Prime 3.0 i går.

Det mesta verkar ok MEN starttiden för en AVI fil med extern undertext (.srt) är nu löjligt lång. Till skillnad från tidigare så kommer den lilla klockan fram i vänstra hörnet direkt, men det tar ca 2 min innan filmen startar och när första undertexten ska visas stannar filmen i ca 1 min till. Sen rullar det på...

Detta uppkommer inte om det inte finns någon .srt fil. Men divx och undertext har samma problem så det verkar som om problemet är helt knutet till undertexten.

Lite retfullt för anledningen till att jag uppgraderade va just att jag ville komma runt den tidigare buggen med att extern undertext inte visades när man startar en fil från en dune_folder.txt mapp.

Någom mer som råkat ut för detta eller kanske vet en lösning?

Postad 25 november 2010 - 20:23

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Min Dune Base 3.0 streamer blu-ray isos/kataloger med DTS HD MA-ljudspår utan problem. T.ex. Avatar som har ruskigt hög bitrate, är inga problem. Så det var nog nått konstigt med filutdelningen till din prime eller primen i sig. När det gäller GUI så kör jag Zappiti, funkar klockrent och är inte alls tungjobbat.

Beror nog som sagt på vilket GUI man använder, och hur bra kommunikationen mellan server & spelare fungerar. SMB och vanlig katalogutdelning är oftast inte lika snabbt som t.ex. NFS. NFS är däremot lite jobb att sätta upp när man aldrig gjort det förrut.

Är det någon som vet hur man ställer in svärtnivåer på dune base 3.0?

Jag vill ställa in better than black men misstänker att dune klipper information (datasvärta?) så jag kan inte ställa in bilden rätt via DVE.

Jag kör den senaste officiella firmwaren.

På tidigare firmwares är det rätt begränsat om jag minns rätt. Men på senaste betan så kan man välja datasvärta m.m. m.m om inte minnet sviker mig! Så testa den!

Stoppade i den senaste Firmwaren (100916_2027) i min Dune BD Prime 3.0 i går.

Det mesta verkar ok MEN starttiden för en AVI fil med extern undertext (.srt) är nu löjligt lång. Till skillnad från tidigare så kommer den lilla klockan fram i vänstra hörnet direkt, men det tar ca 2 min innan filmen startar och när första undertexten ska visas stannar filmen i ca 1 min till. Sen rullar det på...

Detta uppkommer inte om det inte finns någon .srt fil. Men divx och undertext har samma problem så det verkar som om problemet är helt knutet till undertexten.

Lite retfullt för anledningen till att jag uppgraderade va just att jag ville komma runt den tidigare buggen med att extern undertext inte visades när man startar en fil från en dune_folder.txt mapp.

Någom mer som råkat ut för detta eller kanske vet en lösning?

Det gäller nog bara AVI:s. Jag har testat senaste firmwaren och har inga problem med att starta HD-filer eller blu-rays. Även mpg-filer funkar fint. Men det är klargjort sen tidigare från HDI att dom inte lägger mycket krut på AVI-filer. Det läggs mest energi på DVD, mkv & blu-rays. Men det är säkert på gång en ny firmware strax då dom brukar komma med jämna mellanrum, vi får hoppas att det fixas då!

Postad 27 november 2010 - 21:49

Torin
  • Torin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det gäller nog bara AVI:s. Jag har testat senaste firmwaren och har inga problem med att starta HD-filer eller blu-rays. Även mpg-filer funkar fint. Men det är klargjort sen tidigare från HDI att dom inte lägger mycket krut på AVI-filer. Det läggs mest energi på DVD, mkv & blu-rays. Men det är säkert på gång en ny firmware strax då dom brukar komma med jämna mellanrum, vi får hoppas att det fixas då!

MM ... jo det gör väll kanke inte så mycket om dom inte satsar på att förbättra stödet för AVI:s men det behöver ju inte bli sämre... Så ja, vi får hoppas att nästa firmware löser det, då jag inte tror det är nån större grej förmodligen bara en liten bugg.

Redigerat av Torin, 27 november 2010 - 21:50.

Postad 28 november 2010 - 19:57

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
I dagsläget känns ju Popcorn Hour som en bättre spelare och nu har dem också en snygg lösning med jukebox, hur ser det ut för HDI?
Någon som vet ifall De själva kommer med ngn smidigare eller snyggare Gui, i dagsläget känns det ju väldigt omodernt.
Vad är HD Max bättre på mot övriga mediaspelare? tänker mest på att detta är den maskin jag kam tänka mig ersätta mitt nuvarande system, men det är för många frågor kring GUI:et och framtiden som jag oroar mig för.

Postad 29 november 2010 - 00:02

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

I dagsläget känns ju Popcorn Hour som en bättre spelare och nu har dem också en snygg lösning med jukebox, hur ser det ut för HDI?
Någon som vet ifall De själva kommer med ngn smidigare eller snyggare Gui, i dagsläget känns det ju väldigt omodernt.
Vad är HD Max bättre på mot övriga mediaspelare? tänker mest på att detta är den maskin jag kam tänka mig ersätta mitt nuvarande system, men det är för många frågor kring GUI:et och framtiden som jag oroar mig för.

Ta bara hem Zappiti eller Yadis då? Då har du ett snyggt GUI?

Postad 29 november 2010 - 05:56

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Ta bara hem Zappiti eller Yadis då? Då har du ett snyggt GUI?

Hur segt blir det inte då?

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 29 november 2010 - 15:06.

Postad 29 november 2010 - 05:57

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Oroa dig för??? Jisses, funkar inte spelaren? Åtminstone jag lyckas spela upp allt hitills. Det är väl det viktigaste.. ?

Postad 29 november 2010 - 08:12

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
popcorn skulle jag nog satsa på

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 29 november 2010 - 15:05.

Postad 29 november 2010 - 15:03

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
jao

Postad 30 november 2010 - 02:16

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Hur segt blir det inte då?

Inte alls? Fungerar utmärkt för mig.

Postad 30 november 2010 - 08:15

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Inte alls? Fungerar utmärkt för mig.

Du har inte möjlighet att göra en video på Youtube ?
Hade varit trevligt och se hur det fungerar och hur snabbt.

Kör du Dune Max ? hur är BD spelaren i så fall jämfört med en stationär BD spelare ?

Postad 01 december 2010 - 01:55

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Du har inte möjlighet att göra en video på Youtube ?
Hade varit trevligt och se hur det fungerar och hur snabbt.

Kör du Dune Max ? hur är BD spelaren i så fall jämfört med en stationär BD spelare ?

Har tyvärr inget att spela in video med, men denna franska video visar ungefär hur det ser ut hos mig:
http://www.youtube.c...h?v=znFUuJs_6WM

Det jag märkt är att det är inte Dune-spelaren som sätter begränsningen för hur snabbt manövreringen av GUI:t går, utan servern där filmerna & Zappiti ligger, påverkar prestandan mest.

Kör dune base 3.0

Postad 01 december 2010 - 11:34

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Har tyvärr inget att spela in video med, men denna franska video visar ungefär hur det ser ut hos mig:
http://www.youtube.c...h?v=znFUuJs_6WM

Det jag märkt är att det är inte Dune-spelaren som sätter begränsningen för hur snabbt manövreringen av GUI:t går, utan servern där filmerna & Zappiti ligger, påverkar prestandan mest.

Kör dune base 3.0

Man ser inte hur det blir när man scrollar bland säg 500 filmer men det flyter på fort också då menar du?
Kan Zappiti skapa en katalog men att filmerna ligger på flera olika diskar t.ex ?

Postad 02 december 2010 - 01:07

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Man ser inte hur det blir när man scrollar bland säg 500 filmer men det flyter på fort också då menar du?
Kan Zappiti skapa en katalog men att filmerna ligger på flera olika diskar t.ex ?

Det spelar ingen roll om du har 5 filmer eller 500, det är bara ett visst antal som visas/läses in åt gången hur som helst. Ibland går det småsegt att bläddra nedåt för att få fram nästa "ruta" med omslag, för att sen gå blixtsnabbt igen. Så jag tippar som sagt på att det är servern som står för det mesta jobbet! 90-95% av tiden går det riktigt snabbt & smidigt.

Optimala vore nog att ha Zappiti-filerna på en minimal SSD, då behöver man aldrig oroa sig för att servern ska flytta på filer & GUI:t ska bli segt :).

Men som sagt, för mig flyter det på bra! Men då har jag också en dedikerad mediaserver som inte har nån annan uppgift.

Osäker på hur det är med olika diskar & Zappiti. Det får nån annan svara på.

Postad 02 december 2010 - 08:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Man kan lägga till hur många mappar/diskar som helst. Sen taggar man dom bara vad de innehåller, tex tv-serier eller filmer. Och allt visas i respektive mapp.

Postad 02 december 2010 - 11:24

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0

Man kan lägga till hur många mappar/diskar som helst. Sen taggar man dom bara vad de innehåller, tex tv-serier eller filmer. Och allt visas i respektive mapp.

Jo, men om man har 2 diskar fulla med filmer blandat från A-Ö kan jag få dessa under en mapp Movies och där har jag alla filmer från A-Ö men de ligger på 2 olika diskar ?
Som XBMC t.ex annars får man ju gå in på varje disk med respektive filmer och söka, alt flytta om så man har A-G på disk 1 och H-Ö på nästa vilket är ganska osmidigt när man fyller på fler filmer.

Postad 02 december 2010 - 12:48

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Jo, men om man har 2 diskar fulla med filmer blandat från A-Ö kan jag få dessa under en mapp Movies och där har jag alla filmer från A-Ö men de ligger på 2 olika diskar ?
Som XBMC t.ex annars får man ju gå in på varje disk med respektive filmer och söka, alt flytta om så man har A-G på disk 1 och H-Ö på nästa vilket är ganska osmidigt när man fyller på fler filmer.

Jag tolkar Squeezemaster:s " Och allt visas i respektive mapp. som att oavsett om det är 1 eller 3 diskar så visas det i respektive mapp filmer och tv-serier. Alltså precis det du är ute efter.

Postad 02 december 2010 - 13:19

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Nu har jag inte den funktionen aktiverad själv, men har fått för mig att man måste ha "system storage" ordnat på spelaren. Går att fixa med intern hårddisk eller en usb-sticka, förslagsvis större än 2 gig.

http://dune-hd.com/f...sb_flash_drive/

Sedan ska du kunna välja att ha Zappiti-ikon ( och förmodligen Yadis ) på hem-skärmen, -"add to home-screen. Med senaste beta-firmware och beta-Zappiti. Du ska även kunna välja att ha Film eller Tv-serier separat på första sidan. Allt går att läsa sig till på:

http://www.mpcclub.c...isplay.php?f=85

i respektive tråd för de olika programmen.

Okej, du kanske vill ha en guide som i tydliga steg visar hur man kan gå till väga att ordna en setup för Zappiti:

http://www.mediasmar...i-for-the-dune/

hoppas du nu får till ett bibliotek som ser ut som du vill ha och fungerar tillräckligt snabbt för din smak.

Postad 02 december 2010 - 14:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag tolkar Squeezemaster:s " Och allt visas i respektive mapp. som att oavsett om det är 1 eller 3 diskar så visas det i respektive mapp filmer och tv-serier. Alltså precis det du är ute efter.

Precis så :)

Du har en mapp för film, en för tv.. oavsett hur många diskar eller utdelningar du har.

Postad 04 december 2010 - 19:15

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Nån som hört nått om HDi Dunes Smart serie? När/om den kan tänkas komma till sverige, priser och dyl?

http://dune-hd.com/h...d-smart-d1.html

Postad 05 december 2010 - 03:54

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Nån som hört nått om HDi Dunes Smart serie? När/om den kan tänkas komma till sverige, priser och dyl?

http://dune-hd.com/h...d-smart-d1.html

Jag frågade precis samma fråga till hembiobutiken.se tidigare i veckan. Dom kommer, men förmodligen inte före nyår samt inga priser är satta för Sverige. Så nej, kan tyvärr inte berätta det du vill veta.

Något helt annat.
För de som läser på Mpc Club, kan läsa i deras senaste nyhetsbrev, att de verkar ha dealat till sig schyssta priser från en holländsk nätsäljare. Bland det som erbjuds är bla Bd Prime 3.0 för 279 euro, vet inte vad frakten blir - men har svårt att se att det skulle bli mer än 3000:- totalt. Vilket jag tycker är väldigt prisvärt.

Postad 05 december 2010 - 10:54

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Jag frågade precis samma fråga till hembiobutiken.se tidigare i veckan. Dom kommer, men förmodligen inte före nyår samt inga priser är satta för Sverige. Så nej, kan tyvärr inte berätta det du vill veta.

Något helt annat.
För de som läser på Mpc Club, kan läsa i deras senaste nyhetsbrev, att de verkar ha dealat till sig schyssta priser från en holländsk nätsäljare. Bland det som erbjuds är bla Bd Prime 3.0 för 279 euro, vet inte vad frakten blir - men har svårt att se att det skulle bli mer än 3000:- totalt. Vilket jag tycker är väldigt prisvärt.

Aha ok, skickade faktiskt iväg en fråga till dom i fredags, så lär ju få samma svar på måndag då =) Det låter ju väldigt intressant, har du lust å skicka ett pm med länken för hittade inte de på mpc av nån anledning.

Postad 05 december 2010 - 11:30

ms0555
  • ms0555
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Om ni går in på http://www.recordere.dk/ så har dom Dune Max på "fælleskøb" till en pris på 2999:- dkr. (säljs av http://www.mm-vision.dk/)
Jag har köpt min därifrån till en pris på ca. 4500:- svkr (1000:- mindre än i Sverige) totalt med frakt

Postad 05 december 2010 - 12:22

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Nyhetsbrevet hittar du - http://www.mpcclub.c...ead.php?t=25724

där du på sidan 2 finns det en länk till sidan med erbjudandena - http://www.divxplaye...x.php?cPath=206
( man kan komma att behöva köra en refresh på hemsidan, då det kan komma upp ett felmedelande )
vet inte om man måste vara medlem på Mpc Club eller inte för att få tillgång till erbjudandena, man behöver skapa ett konto på DivxPlayer.nl för att beställa.

Postad 05 december 2010 - 13:48

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Har en Dune Base 3.0 och fick i helgen hem lite nya filmer med filformat .img? Och min Dune startar inte en sådan fil ? Ska filen konverteras till ISO eller?

/Lennart

Postad 05 december 2010 - 14:53

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Har en Dune Base 3.0 och fick i helgen hem lite nya filmer med filformat .img? Och min Dune startar inte en sådan fil ? Ska filen konverteras till ISO eller?

/Lennart

I 99% av fallen så räcker det att byta filändelsen .img till .iso
Har även sett att det finns speciella konverteringsprogram, men har ingen vidare kunskap om de.

Postad 05 december 2010 - 15:12

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Sir Mix Alot: Tackar för tipset!

För information och tips som fanns i denna tråd några inlägg upp: Har idag kompletterat hemmet med en HDI Dune Prime 3.0 och utnyttjat erbjudandet via MCP-forumet. Med Pay-pal och frakt så blev totalkostnaden 2856.- SEK, helt OK deal...

/Lennart

Redigerat av LJN, 05 december 2010 - 15:14.

Postad 05 december 2010 - 15:27

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Jag har aldrig varit med om ett fall där det inte gått att bara ändra filändelsen, inte med någon spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.