Har du aktiverat telefonen i iTunes innan JB? Hade själv samma problem...Men gäller inte det dom som vill köra med annat sim än det som var med när man köpte telefonen.
Min är låst till Telia och jag har dom som operatör.
Apple iPod Touch 8GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(35)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 16GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(54)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 32GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(109)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 8GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(97)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation)
(MP3-spelare)
|
6
|
(23)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation)
(MP3-spelare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation)
(MP3-spelare)
|
5
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation)
(MP3-spelare)
|
2
|
(5)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 16GB
(Surfplattor)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 32GB
(Surfplattor)
|
1
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 64GB
(Surfplattor)
|
8
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(60)
|
Inga priser | |
Apple iPad 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPad 64GB
(Surfplattor)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser |
Postad 24 June 2009 - 09:16
Postad 24 June 2009 - 13:09
F.A.N.
Postad 24 June 2009 - 13:17
Fan, visste att det var något lurt. Push funkar inte för mig och har inte gjort det någonsin sedan jag uppdaterade till 3.0. Och tydligen är förklaringen att det är JB som ställer till det. Man måste uppenbarligen aktivera telefonen med orginalsimkortet i. Och min är köpt i USA såklart, och simkortet är slängt för länge sedan
F.A.N.
Jag har telefon från Kanada, och min push funkar alldeles utmärkt. Behövde inte aktivera nånting med det gamla sim-kortet.
Postad 24 June 2009 - 13:56
Jag har telefon från Kanada, och min push funkar alldeles utmärkt. Behövde inte aktivera nånting med det gamla sim-kortet.
Hmm.. Va skumt. Använde du Redsn0w eller Pwnage? Vilken app får du push från?
Postad 24 June 2009 - 14:11
Hmm.. Va skumt. Använde du Redsn0w eller Pwnage? Vilken app får du push från?
Fel av mig! Det var visst en slump att när jag testade så hämtade den enligt "schemat". i iPhones inställningar så kan jag inte välja push utan bara "hämta" eller "manuellt". Har google-konto.
På kalendern dock kan jag välja push... :/
använder redsn0w och ultrasn0w
edit*
wtf?! Gmail stödjer inte PUSH!!
Redigerat av endumen, 24 June 2009 - 14:33.
Postad 24 June 2009 - 21:49
Fel av mig! Det var visst en slump att när jag testade så hämtade den enligt "schemat". i iPhones inställningar så kan jag inte välja push utan bara "hämta" eller "manuellt". Har google-konto.
På kalendern dock kan jag välja push... :/
använder redsn0w och ultrasn0w
edit*
wtf?! Gmail stödjer inte PUSH!!
Nej, Gmail stöder tyvärr inte push än.
För att få fram push-inställningarna i Inställningar måste du installera en app som har stöd för push.
Har du haft några tappade samtal än med Ultrasn0w?
Postad 25 June 2009 - 07:04
Nej, Gmail stöder tyvärr inte push än.
För att få fram push-inställningarna i Inställningar måste du installera en app som har stöd för push.
Har du haft några tappade samtal än med Ultrasn0w?
Nope, inga tappade samtal. Har dock inte ringt så jättemycket. Det är nog det jag gör minst med telefonen...
Postad 27 June 2009 - 21:55
Lite billigare är den, men jag vill nog vänta på TomTom.
Nån som vet hur det är med uppdateringar för kartor för Navigon, för vanliga TomTom har jag hört att man själv kan hjälpa till att uppdatera kartor.
Postad 28 June 2009 - 01:58
Ny GPS ute, för norden.
Lite billigare är den, men jag vill nog vänta på TomTom.
Nån som vet hur det är med uppdateringar för kartor för Navigon, för vanliga TomTom har jag hört att man själv kan hjälpa till att uppdatera kartor.
Har haft en Navigon gps (2110 MAX), sålde den dock alldeles nyligen p.g.a. kass support, kass firmwareutveckling och inget Mac-stöd.
Kartorna är från Navteq och nya kartor släpps varje kvartal och släpar 2 kvartal. Dvs kartor som släpps 2009Q2 är uppdateringar som i själva verket är gjorda 2008Q4.
Jag har testat Navigons Mobile Navigator till iPhone och den fungerar bra. Dock saknar den en del banala funktioner (som att t.ex. knappa in en kordinat manuellt) som man kan tycka en GPS bör ha.
Postad 28 June 2009 - 11:38
Har haft en Navigon gps (2110 MAX), sålde den dock alldeles nyligen p.g.a. kass support, kass firmwareutveckling och inget Mac-stöd.
Kartorna är från Navteq och nya kartor släpps varje kvartal och släpar 2 kvartal. Dvs kartor som släpps 2009Q2 är uppdateringar som i själva verket är gjorda 2008Q4.
Jag har testat Navigons Mobile Navigator till iPhone och den fungerar bra. Dock saknar den en del banala funktioner (som att t.ex. knappa in en kordinat manuellt) som man kan tycka en GPS bör ha.
Det låter ju segt att uppdateringarna är så långsamma.
Vet du hur det funkar med TomTom, är det så att man kan lägga in egna platser och nya vägar för att sedan ladda upp det och alla får tillgång till det. Det är så jag hört att deras funkar.
Men det är kanske bara för deras rena GPSér.
Postad 28 June 2009 - 17:48
Det låter ju segt att uppdateringarna är så långsamma.
Vet du hur det funkar med TomTom, är det så att man kan lägga in egna platser och nya vägar för att sedan ladda upp det och alla får tillgång till det. Det är så jag hört att deras funkar.
Men det är kanske bara för deras rena GPSér.
Båda de ledande kartleverantörerna, Navteq (som Navigon använder) och TeleAtlas (som TomTom använder) släpper 4 kartor per år, d.v.s. en uppdatering i kvartalet. TomTom har dock, som du säger, "TomTom Map Share" som gör att alla användare med max 1 år gamla kartor kan ändra t.ex. felaktiga hastighetsskyltar, enkelriktiningar, gatunamn, POI's etc. och sedan ladda upp dem till TomTom's community så att alla andra kan ta del av dem. Man kan själv välja vems uppdateringar man vill få; allas, vissas eller endast de ändringar som TomTom godkänt. Sen om TomTom's iPhone app kommer få den funktionaliteten vet man inte än.. Men man kan hoppas!
Postad 28 June 2009 - 19:44
Jag väntar nog på TomTom, visserligen så är Navigon Norden ett frestande alternativ med det priset.
Vi får väl se vad dom andra kommer att ta, när det nu kommer ut på marknaden.
Postad 02 July 2009 - 15:17
Redigerat av shapic, 02 July 2009 - 15:19.
Postad 13 July 2009 - 16:24
3GS blir min första Iphone (och faktiskt första apple produkt) när den kommer ut. Förstår efter att ha läst den här tråden att det mycket väl kan bli en jailbreak av den när jag väl har bekantat mig med den ordentligt.
Förutom att hylla er för allt bra grundarbete ni gjort till mig o andra som är nya med såväl Iphone som jailbreaking så tänkte jag ställa några frågor då jag ser att denna tråd dött lite i väntan på 3GS.
1. När jag får min 3GS kommer ju det första jag gör vara att ge mig ut o ladda hem 30-40 nödvändiga och totalt onödiga apps. Om jag förstår det rätt så kan jag ha kvar dessa även efter att jag jailbreakat? och även om jag återställer min telefon så funkar de fortfarande då de ligger kvar i Itunes?
Antagligen dum fråga men är som sagt inte familjär med varken Iphone, Itunes eller andra applegrejer.
2. Nu när 3.0 OS har kommit, verkar det inte som att de inkluderat många av de funktioner som ni tidigare skaffat er via jailbreaking? Men gissar att det kommer ut nya saker hela tiden som är mer eller mindre omöjliga att vara utan?
3. Googlat och sökt mycket efter info om Spotify i mobilen. Men hittar olika svar o tankegångar på olika forum. Tror ni att det kommer att släppas till iphonen? Hur som helst borde det väl gå att skaffa sig via jailbreaking så småningom då det verkar som att de arbetar med en version som ska funka i Iphonen. Det är vad som defenitivt skulle få mig att jailbreaka på sekunden om Apple väljer att inte tillåta Spotify i Iphonen eller i sina mp3spelare.
4. Finns det smidigt sätt att göra så att man kan se divx i Iphonen med eller utan jailbreak? Vet att det finns ngt 3gp format eller liknande men skulle gärna se att den klarade av divx. Detta är nämnligen den viktigaste fråga jag måste ha reda på innan jag bestämmer mig för en 16 eller 32 gb
Det blev en väldig massa frågor men om någon sitter inne med svaret till någon av dem så är ni mer än välkomna att svara. Ännu en gång vill jag tacka för denna tråden då den fått mig att förstå att Iphonen är den telefon jag ska ha härnäst o dessutom har den öppnat mina ögon när det gäller jailbreakingvärlden och det blir nog att undersöka detta ytterligare så småningom med.
MVH
Postad 13 July 2009 - 17:16
Fantastisk tråd!
3GS blir min första Iphone (och faktiskt första apple produkt) när den kommer ut. Förstår efter att ha läst den här tråden att det mycket väl kan bli en jailbreak av den när jag väl har bekantat mig med den ordentligt.
Förutom att hylla er för allt bra grundarbete ni gjort till mig o andra som är nya med såväl Iphone som jailbreaking så tänkte jag ställa några frågor då jag ser att denna tråd dött lite i väntan på 3GS.
1. När jag får min 3GS kommer ju det första jag gör vara att ge mig ut o ladda hem 30-40 nödvändiga och totalt onödiga apps. Om jag förstår det rätt så kan jag ha kvar dessa även efter att jag jailbreakat? och även om jag återställer min telefon så funkar de fortfarande då de ligger kvar i Itunes?
Antagligen dum fråga men är som sagt inte familjär med varken Iphone, Itunes eller andra applegrejer.
2. Nu när 3.0 OS har kommit, verkar det inte som att de inkluderat många av de funktioner som ni tidigare skaffat er via jailbreaking? Men gissar att det kommer ut nya saker hela tiden som är mer eller mindre omöjliga att vara utan?
3. Googlat och sökt mycket efter info om Spotify i mobilen. Men hittar olika svar o tankegångar på olika forum. Tror ni att det kommer att släppas till iphonen? Hur som helst borde det väl gå att skaffa sig via jailbreaking så småningom då det verkar som att de arbetar med en version som ska funka i Iphonen. Det är vad som defenitivt skulle få mig att jailbreaka på sekunden om Apple väljer att inte tillåta Spotify i Iphonen eller i sina mp3spelare.
4. Finns det smidigt sätt att göra så att man kan se divx i Iphonen med eller utan jailbreak? Vet att det finns ngt 3gp format eller liknande men skulle gärna se att den klarade av divx. Detta är nämnligen den viktigaste fråga jag måste ha reda på innan jag bestämmer mig för en 16 eller 32 gb
Det blev en väldig massa frågor men om någon sitter inne med svaret till någon av dem så är ni mer än välkomna att svara. Ännu en gång vill jag tacka för denna tråden då den fått mig att förstå att Iphonen är den telefon jag ska ha härnäst o dessutom har den öppnat mina ögon när det gäller jailbreakingvärlden och det blir nog att undersöka detta ytterligare så småningom med.
MVH
Hej och välkommen
1. Ja, allt du laddar ned från app store sparas i ditt itunesbibliotek. Dessutom sparas alla köp i anslutning till ditt iTuneskonto, så att om du någon gång blir tvungen att formatera din dator eller liknande så behöver du ej betala för appsen igen.
2. Trots OS 3.0 så tycker jag att det är värt att jailbreaka. Personligen "klarar jag mig inte utan" två saker: SBSettings (en snabb meny för att snabbt och jävligt smidigt ändra ljusstyrka, slå på/stänga av Wifi, Bluetooth, SSH, flygplansläge, 3G och mycket annat) och Backgrounder (för att kunna köra program i bakgrunden).
3. Spotify kommer med största säkerhet leta sig fram till iPhone förr eller senare. Hur, när och på vilket sätt vet jag inte.
4. Finns en del program som spelar divx-filmer. T.ex. YXPlayer. Har inte testat personligen, men googla på iphone divx så hittar du nog nåt.
Redigerat av shapic, 14 July 2009 - 00:04.
Postad 13 July 2009 - 22:45
Rätta mig gärna om jag har fel, men om jag förstått det hela rätt går det inte att jailbreaka 3gs (ännu). Ny hårdvara har försvårat detta. Tänkte att det kan vara bra att veta på förhand. Däremot går det alldeles utmärkt att jailbreaka gamla 3g med 3.0-mjukvaran.Fantastisk tråd!
Men det lär nog bara vara en tidsfråga innan 3gs också kan jailbreakas...
Mvh Henke
Postad 13 July 2009 - 23:23
Men när jag väl fått tag på min nya 3GS någon gång runt den 31 där så kommer jag att börja skriva som en galning här igen, tills dess så tänker jag bevaka tråden o se vad de mer kunniga har att säga.
Postad 13 July 2009 - 23:38
Rätta mig gärna om jag har fel, men om jag förstått det hela rätt går det inte att jailbreaka 3gs (ännu). Ny hårdvara har försvårat detta. Tänkte att det kan vara bra att veta på förhand. Däremot går det alldeles utmärkt att jailbreaka gamla 3g med 3.0-mjukvaran.
Men det lär nog bara vara en tidsfråga innan 3gs också kan jailbreakas...
Mvh Henke
Då rättar jag dig gärna
iPhone 3GS med OS 3.0 kan både jailbreakas och låsas upp sedan drygt en vecka sedan.
Redigerat av shapic, 13 July 2009 - 23:38.
Postad 14 July 2009 - 12:57
är du säker på detta info?....
iPhone 3GS med OS 3.0 kan både jailbreakas och låsas upp sedan drygt en vecka sedan.
Postad 14 July 2009 - 22:03
är du säker på detta info?
Ja, sådan info är rätt dumt att sprida om man inte är säker
Rekommenderar att man hellre tittar på antingen http://iphonejtag.blogspot.com/ för officiell info angående Purplera1n och Purplesn0w, samt http://blog.iphone-dev.org/ för officiell info ang. redsn0w och Ultrasn0w.
quickpwn.com är en ful sida som länge har tjänat pengar på andra människors arbete. Ett tag nämnde de inte ens att det var andra människors verktyg de erbjöd (som de också ett tag tog betalt för...).
En parantes:
Redsn0w: verktyg för jailbreak för iPhone 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS samt för iPod Touch.
Ultrasn0w: verktyg för operatörsupplåsning för iPhone 3G och iPhone 3GS.
Purplera1n: verktyg för jailbreak för iPhone 3GS.
Purplesn0w: verktyg för operatörsupplåsning för iPhone 3GS.
Redigerat av shapic, 15 July 2009 - 00:57.
Postad 14 July 2009 - 22:12
Trevligt! Tack för infon!iPhone 3GS med OS 3.0 kan både jailbreakas och låsas upp sedan drygt en vecka sedan.
Mvh Henke
Postad 15 July 2009 - 01:01
Så med andra ord för 3GS är
Purplera1n & Purplesn0w: de intressanta
Ja, eller Redsn0w & Ultrasn0w
2 olika läger, 2 olika metoder, men uppnår samma sak. Sen om det ena är bättre än det andra kan jag inte svara på än.
Postad 26 July 2009 - 13:08
Hur krångligt är det att installera? Hittat lite guider men tänkte fråga om någon kan länka till en som de vet funkar smärtfritt?
Postad 26 July 2009 - 15:06
Ny i tråden och funderar på att tjacka en 3G eller 3GS och undrar om man kan låsa upp operatör låset utan att Jailbreaka?? Såg något på RebelSim's sidan att de har mjukvara för att låsa upp med mjukvara, något som testat?
eller finns det gratis allternativ?
//Micke
Postad 26 July 2009 - 22:37
Ja, man måste jailbreaka för att kunna köra osignerad kod på iPhone OS (t.ex. NES, SNES, GBA). Följ guiderna på iclarified så går det i princip inte att misslyckas. Var noga med att välja rätt guide bara.Behövs det jailbreak för att kunna lira Nes på iphonen? Går det även att spela snes osv?
Hur krångligt är det att installera? Hittat lite guider men tänkte fråga om någon kan länka till en som de vet funkar smärtfritt?
Hej,
Ny i tråden och funderar på att tjacka en 3G eller 3GS och undrar om man kan låsa upp operatör låset utan att Jailbreaka?? Såg något på RebelSim's sidan att de har mjukvara för att låsa upp med mjukvara, något som testat?
eller finns det gratis allternativ?
//Micke
Du kan inte låsa upp operatörslåset med mjukvara utan att jailbreaka, nej.
Rebelsim ska du hålla dig så långt borta från som möjligt då de bokstavligen säljer någon annans verktyg som annars ges bort gratis. Det är Dev Team's jailbreak/upplåsningsprogram Redsn0w och Ultrasn0w som de säljer.
Redigerat av shapic, 26 July 2009 - 22:39.
Postad 01 August 2009 - 13:40
har hittat en bra guide som man inte kan misslyckas med (tror jag) http://www.omiphone....-pwnage-tool-20
vill inte att nåt skall försvinna eller nåt som gör att den inte funkar som den skall...
vill bara inte ha den tråkiga svarta bakgrunden i home menyn å lite sånt....
Postad 02 August 2009 - 00:08
om jag nu sätter mej å jailbreakr min iphone 3gs så behöver jag inte oroa mej över att nåt kommer hända??
har hittat en bra guide som man inte kan misslyckas med (tror jag) http://www.omiphone....-pwnage-tool-20
vill inte att nåt skall försvinna eller nåt som gör att den inte funkar som den skall...
vill bara inte ha den tråkiga svarta bakgrunden i home menyn å lite sånt....
Skulle rekommendera att du väntar tills OS 3.1 släppts samt att jailbreakverktygen uppdaterats till det os:et. Annars måste du genomgå samma procedur snart igen om du vill uppdatera till 3.1 (relativt snart iallafall
Postad 02 August 2009 - 07:43
Short version:
You can re-use redsn0w v0.8 we released a few weeks ago to jailbreak today’s 3.0.1 update. Just let iTunes update or restore you to official 3.0.1 then run redsn0w. The only “trick” is that when redsn0w asks you to identify the IPSW used, point it at the 3.0 IPSW instead of the 3.0.1 one. After the jailbreak, reinstall ultrasn0w 0.9 if you need the unlock.
More details:
The 3.0.1 release is a “branch” from 3.0 that occurs (code-wise) before all the 3.1 betas. The programs redsn0w needs to change for the jailbreak are identical when you compare the 3.0 and 3.0.1 versions. It seems pretty much the only changes Apple made were for the SMS bug, which affects programs that redsn0w doesn’t touch. That’s why you can re-use redsn0w 0.8 on 3.0.1 even though it was written for 3.0.
And since 3.0.1 doesn’t touch the baseband either, ultrasn0w 0.9 works for those needing the soft unlock. Just install it from the repo666.ultrasn0w.com repository using Cydia as usual.
We’ll at some point fix redsn0w to recognize both 3.0 and 3.0.1 IPSW’s, but really that’s the only change that would be made to it. Everything else would be identical, so there’s no need to wait for the “proper” version that recognizes the 3.0.1 IPSW as valid.
källa
Postad 02 August 2009 - 16:31
Recycling goodness
Short version:
You can re-use redsn0w v0.8 we released a few weeks ago to jailbreak today’s 3.0.1 update. Just let iTunes update or restore you to official 3.0.1 then run redsn0w. The only “trick” is that when redsn0w asks you to identify the IPSW used, point it at the 3.0 IPSW instead of the 3.0.1 one. After the jailbreak, reinstall ultrasn0w 0.9 if you need the unlock.
More details:
The 3.0.1 release is a “branch” from 3.0 that occurs (code-wise) before all the 3.1 betas. The programs redsn0w needs to change for the jailbreak are identical when you compare the 3.0 and 3.0.1 versions. It seems pretty much the only changes Apple made were for the SMS bug, which affects programs that redsn0w doesn’t touch. That’s why you can re-use redsn0w 0.8 on 3.0.1 even though it was written for 3.0.
And since 3.0.1 doesn’t touch the baseband either, ultrasn0w 0.9 works for those needing the soft unlock. Just install it from the repo666.ultrasn0w.com repository using Cydia as usual.
We’ll at some point fix redsn0w to recognize both 3.0 and 3.0.1 IPSW’s, but really that’s the only change that would be made to it. Everything else would be identical, so there’s no need to wait for the “proper” version that recognizes the 3.0.1 IPSW as valid.
källa
Fick min iphone 3gs idag, har aldrig haft en iphone innan och är intresserad av att jailbraika den senare när jag blir mer familjär med den.
Har jag förstått det rätt om det alltså inte är någon fara att uppdatera till 3.0.1 på telefonen och ha senaste 8.2.1 i Itunes inför en eventuell kommande jailbreak av min telefon?
Postad 03 August 2009 - 00:16
Fick min iphone 3gs idag, har aldrig haft en iphone innan och är intresserad av att jailbraika den senare när jag blir mer familjär med den.
Har jag förstått det rätt om det alltså inte är någon fara att uppdatera till 3.0.1 på telefonen och ha senaste 8.2.1 i Itunes inför en eventuell kommande jailbreak av min telefon?
Exaktamundo!
Postad 03 August 2009 - 23:14
Postad 03 August 2009 - 23:32
Postad 04 August 2009 - 00:19
Läste tidigare i denna tråden att det finns något program där man på ett smidigt sätt kan hitta av/på för bluetooth, edge, 3g o trådlöst nätverk. Finns det verkligen inget alternativ till detta utan att jailbreaka?
Va? Han vet nog att det redan finns inbyggt i telefonen och han menar nog inte att han vill kunna slå av allt samtidgt.Finns ju redan inbyggt i luren men om du vill slå av allt samtidigt så nej. i så fall flygläge sen välj o slå på 2g.
Det du menar wynalda är SBsettings som är ett sjukt bra tillägg, och nej, tyvärr så kan man inte få något liknande utan att jailbreaka. Apple förbjuder utvecklare att modifiera systemfiler och systeminställningar.
Jag har inte jailbreakat min 3gs och saknar SBsettings nåt så oerhört. Det och Backgrounder. Allt annat kan jag leva utan.
Postad 04 August 2009 - 12:13
Va? Han vet nog att det redan finns inbyggt i telefonen och han menar nog inte att han vill kunna slå av allt samtidgt.
Det du menar wynalda är SBsettings som är ett sjukt bra tillägg, och nej, tyvärr så kan man inte få något liknande utan att jailbreaka. Apple förbjuder utvecklare att modifiera systemfiler och systeminställningar.
Jag har inte jailbreakat min 3gs och saknar SBsettings nåt så oerhört. Det och Backgrounder. Allt annat kan jag leva utan.
Det var exakt det jag ville ha svar på men inte det svaret jag ville ha.
Det är precis dom 2 sakerna jag verkligen verkligen saknar med min nya 3gs. En snabb meny för att kunna ändra nätverksinställningar och sen verkar ju även backgrounder verkar ju vara väldigt smidigt.
Detta talar defenitivt för en jailbreak för min del. Måste säga att det är ohållbart att ha igång 3g, wifi och bluetooth då batteritiden helt enkelt inte håller. Men samtidigt vill jag inte in i 3 olika settingsmenyer varje gång detta skall ändras.
Postad 04 August 2009 - 22:33
Telia var så roliga genom att skicka min iPhone först, och inte mitt abbonemangskort, som dom skickade idag.
Nu är grejen så här att jag gärna vill jailbreaka den och låsa upp den nu. Vill ju leka med den NU!!
Har tänkt att köra den med både mitt Telia kort och Tele2 kort. Kommer det vara några problem att JB och låsa upp den om den nu inte är aktiverad? (Står i telefonen att jag ska koppla in den och köra iTunes). Men det går ju inte eftersom jag har mitt Tele2 kort i. Så kan nån som VET, rekommendera mig vilka program resp. guide jag ska använda för att låsa upp den? Jag antar att det är version 3.0 som är installerad i den vid leverans.
Så hjälp pls. Innan jag gör något dumt som jag inte har nån aning vad det är
Postad 04 August 2009 - 23:07
Har idag fått hem min iPhone 3GS 32GB. Jag köpte den från Telia, så den är låst.
Telia var så roliga genom att skicka min iPhone först, och inte mitt abbonemangskort, som dom skickade idag.
Nu är grejen så här att jag gärna vill jailbreaka den och låsa upp den nu. Vill ju leka med den NU!!
Har tänkt att köra den med både mitt Telia kort och Tele2 kort. Kommer det vara några problem att JB och låsa upp den om den nu inte är aktiverad? (Står i telefonen att jag ska koppla in den och köra iTunes). Men det går ju inte eftersom jag har mitt Tele2 kort i. Så kan nån som VET, rekommendera mig vilka program resp. guide jag ska använda för att låsa upp den? Jag antar att det är version 3.0 som är installerad i den vid leverans.
Så hjälp pls. Innan jag gör något dumt som jag inte har nån aning vad det är
(Hack)tivera inte utan ditt Telia kort om du vill att Push ska fungera. Så ha lite is i magen, vänta på ditt telia SIM, aktivera med det kortet i i iTunes, och sen kan du göra JB och låsa upp och allt vad du vill..
Eller så aktiverar du (hacktivate) med hjälp av Redsn0w nu och gör jb så kan du återställa sen när ditt telia SIM kommer och göra om hela proceduren, fast på riktigt.. Men mitt tips är ändå att ha lite is i magen och vänta på sim-kortet.
Redigerat av shapic, 04 August 2009 - 23:08.
Postad 04 August 2009 - 23:14
(Hack)tivera inte utan ditt Telia kort om du vill att Push ska fungera. Så ha lite is i magen, vänta på ditt telia SIM, aktivera med det kortet i i iTunes, och sen kan du göra JB och låsa upp och allt vad du vill..
Eller så aktiverar du (hacktivate) med hjälp av Redsn0w nu och gör jb så kan du återställa sen när ditt telia SIM kommer och göra om hela proceduren, fast på riktigt.. Men mitt tips är ändå att ha lite is i magen och vänta på sim-kortet.
Hehe, ja. Det är nog lika bra att gå å lägga sig då
Men en annan liten grej jag undrade innan jag knyter mig. Det gäller 3.0.1, den funkar inte att jailbreaka än va? Läste nånstans om att det går om man öppnar den med gamla 3.0 fw. Lästa bara lite snabbt, så jag är lite osäker.
Vad är skillnaden mellan 3.0 och 3.0.1? Är det något man klarar sig utan? Hörde att det rörde sig om nån sms bugg?
Aja, gonatt. Måtte brevbäraren komma tidigt imorgon
Postad 04 August 2009 - 23:23
Ja det går att att jailbreaka 3.0.1. Bara att uppdatera till 3.0.1 i iTunes, köra Redsn0w, men peka redsn0w mot en 3.0 ipsw (firmwarefil) istället för nya 3.0.1 (dvs. lura redsn0w).Hehe, ja. Det är nog lika bra att gå å lägga sig då
Men en annan liten grej jag undrade innan jag knyter mig. Det gäller 3.0.1, den funkar inte att jailbreaka än va? Läste nånstans om att det går om man öppnar den med gamla 3.0 fw. Lästa bara lite snabbt, så jag är lite osäker.
Vad är skillnaden mellan 3.0 och 3.0.1? Är det något man klarar sig utan? Hörde att det rörde sig om nån sms bugg?
Aja, gonatt. Måtte brevbäraren komma tidigt imorgon
Enda officiella skillnaden med 3.0.1 är att de försökt täppa igen ett säkerhetshål som kunde användas genom sms (läskigt sådant!). Men tydligen hjälpte inte denna uppdatering mot hotet så värst mycket...
Redigerat av shapic, 04 August 2009 - 23:23.
Postad 04 August 2009 - 23:36
Ska läsa igenom denna tråden en sista gång för att vara säker på att jag inte ställer några onödigt dumma frågor.
Men tänkte bara fråga om det är någon som kan länka till en lämplig guide som jag kan använda mig av? Vilken är bäst för en newbie som mig? Har 3.0.1 på telefonen och senaste 8.2.1 i Itunes..
Tack på förhand.
Postad 04 August 2009 - 23:58
Först gör du en jailbreak:Nu känner jag mig nog påläst och imorgon smäller det, det är dags att göra min jailbreak av telefonen. Känns som att det är lika bra att göra det innan man har grejat med den alltför mkt.
Ska läsa igenom denna tråden en sista gång för att vara säker på att jag inte ställer några onödigt dumma frågor.
Men tänkte bara fråga om det är någon som kan länka till en lämplig guide som jag kan använda mig av? Vilken är bäst för en newbie som mig? Har 3.0.1 på telefonen och senaste 8.2.1 i Itunes..
Tack på förhand.
Om du har en PC med Windows gör du så här.
Om du har en Mac gör du så här.
I de guiderna finns både bilder och text samt en video på hur man gör.
Sen installerar du Ultrasn0w för att kunna använda andra simkort (låsa upp telefonen).
Följ denna guide. Även där finns guidning i både text/bild-format samt video.
Lycka till!
Postad 05 August 2009 - 00:18
Det är alltså den jag ska använda även om det står 3.0 där? 3.0 o 3.0.1 kräver inte olika verktyg för upplåsning?
Postad 05 August 2009 - 01:47
Tack ännu en gång för snabbt o bra svar shapic.
Det är alltså den jag ska använda även om det står 3.0 där? 3.0 o 3.0.1 kräver inte olika verktyg för upplåsning?
Ja, du ska använda den ändå (se min föregående post om 3.0.1).
Postad 05 August 2009 - 12:08
Går det att un-jailbreaka (för garantiärenden)?
Postad 05 August 2009 - 17:59
/Simz
Postad 05 August 2009 - 21:52
Fundering kring JB - läst ngnstans att om man jailbreakar sin iPhone tappar den sin unique identifier (eller vad det nu heter, ngt slags serienr antar jag) vilket kan få otrevliga konsekvenser. Stämmer detta?
Går det att un-jailbreaka (för garantiärenden)?
Är sugen på prova detta men föregående talares frågor är intressant att höra svar på.
/Simz
Frågade MuscleNerd från Dev Team för någon vecka sedan och han bekräftade att UDID och NOR ID inte ändras alls nu för tiden om man jailbreakar. Enda som kan hända är att Push inte fungerar om man "hacktiverar" telefonen istället för att aktivera som vanligt i iTunes. Men oavsett vad man gör och vilka ändringar som görs så sa han att alla förändringar ellimineras om man gör en återställning till orginal ipsw.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Apple iPad *
12 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?