Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 15 March 2009 - 20:45

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Hej!
Jag skaffade mig en Sagem DTR 94250 den funkar bra, förutom innspelningen.

Jag kan spel in program men när jag väl ska se på inspelningen, så hackar allt fram bild och ljud.
Det är som om jag hade dålig annten mottagning , men det ska jag inte ha.
Jag har kollat signal styrkan den är bra,
och det är aldrig någon störning när jag tittar (live).

Skulle jätte gärna få lite tips och råd på mitt problem

Asså när jag ska spela upp en inspelning så sprakar bara ljudet och bilden hackar o flimrar, som om jag hade dålig annten mottagning där har vi mitt problem.

Mvh,
Nikoz

Kan vara att tuner nr 2 är trasig?

Postad 15 March 2009 - 21:19

Nikoz
  • Nikoz
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kan vara att tuner nr 2 är trasig?

Kan ja testa det på något sätt om så är fallet ?

Postad 16 March 2009 - 09:58

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Fick hem boxen i torsdags och är överlag nöjd med den även om jag inte hunnit testa allt ännu. Fjärren är dock inget vidare, alldeles för små knappar och symboler, speciellt de som är för pause,play, stop. Råkade sessutom klanta mig när familjen satt och såg på melodifestivalen i lördags. hade pausat drygt 20 minuter då jag kom på att jag glömt programera inspelning av en film, gick in i EPG och skulle markera inspelning på en annan kanal men istället för att trycka på insplening så tryckte jag ok och boxen bytte glatt kanal och allt pusade mtrl försvann :D hmm sorry röstningen var visst redan slut ;)

Postad 16 March 2009 - 15:51

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Fick hem boxen i torsdags och är överlag nöjd med den även om jag inte hunnit testa allt ännu. Fjärren är dock inget vidare, alldeles för små knappar och symboler, speciellt de som är för pause,play, stop. Råkade sessutom klanta mig när familjen satt och såg på melodifestivalen i lördags. hade pausat drygt 20 minuter då jag kom på att jag glömt programera inspelning av en film, gick in i EPG och skulle markera inspelning på en annan kanal men istället för att trycka på insplening så tryckte jag ok och boxen bytte glatt kanal och allt pusade mtrl försvann :D hmm sorry röstningen var visst redan slut ;)

Ja det är lätt hänt. Fördröjningen kan också förloras när en inspelning börjar! - ta för vana att spela in så fort du börjar med timeshift!

Omsröstningen var verkligen överraskande - hoppas ni kollade repriserna!

Redigerat av ansgar, 16 March 2009 - 15:53.

Postad 16 March 2009 - 20:48

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
har märkt att fördröjningen även försvinner om man går in i guiden (epg) men då går det ju alltid att hoppa tillbaka förutsatt man inte har bytt kanal.

Postad 17 March 2009 - 13:17

Gonk
  • Gonk
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Lite negativa synpunkter jag har efter några dagar:

- Går inte att programmera in alla episoder av en serie, tex allt som heter "Star Trek" Utan varje inspelning måste väljas var och en för sig. Guiden är väl annars hyffsad.

- Text-TV delen har bara 4 sidors minne vilket gör den nästan oanvändbar! (Trodde man slutade med sånt när minne blev billigt i början på 90-talet) Eftersom jag kör HDMI kan jag inte använda mig av Text-TVn i TVn. Tråkigt säger en Text-TV nörd. Får mig IOFS anledning att skriva klart mitt text-TV program som jag kan köra direkt i fjärren...

- Disken snurrar och låter (knastrar från diskaccesser) hela tiden. Helt oacceptabel ljudnivå - om man har boxen i vardagsrummet. Tur att jag har den i "maskinrummet" på andra sidan väggen.

- Saknar PIP (Picture in Picture) för att se när reklamfilmen tar slut. Får väl lära mig att använda timeshift lite mer aktivt istället.

- Hade önskat bättre automatik för automatisk zoomning/skalning av olika bildformat. Alla kanaler hanterar ju letterboxning och anamorfa utsändningar olika.

Hoppas jag har fel i några av mina punkter. Rätta mig gärna om jag missat någon inställning eller finess.

Totalt sett är jag faktiskt ganska nöjd. Har inte kopplat upp på projjen ännu så bildkvaliten kanske det finns anledning att återkomma till.

Postad 17 March 2009 - 16:59

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Lite negativa synpunkter jag har efter några dagar:

- Går inte att programmera in alla episoder av en serie, tex allt som heter "Star Trek" Utan varje inspelning måste väljas var och en för sig. Guiden är väl annars hyffsad.

- Text-TV delen har bara 4 sidors minne vilket gör den nästan oanvändbar! (Trodde man slutade med sånt när minne blev billigt i början på 90-talet) Eftersom jag kör HDMI kan jag inte använda mig av Text-TVn i TVn. Tråkigt säger en Text-TV nörd. Får mig IOFS anledning att skriva klart mitt text-TV program som jag kan köra direkt i fjärren...

- Disken snurrar och låter (knastrar från diskaccesser) hela tiden. Helt oacceptabel ljudnivå - om man har boxen i vardagsrummet. Tur att jag har den i "maskinrummet" på andra sidan väggen.

- Saknar PIP (Picture in Picture) för att se när reklamfilmen tar slut. Får väl lära mig att använda timeshift lite mer aktivt istället.

- Hade önskat bättre automatik för automatisk zoomning/skalning av olika bildformat. Alla kanaler hanterar ju letterboxning och anamorfa utsändningar olika.

Hoppas jag har fel i några av mina punkter. Rätta mig gärna om jag missat någon inställning eller finess.

Totalt sett är jag faktiskt ganska nöjd. Har inte kopplat upp på projjen ännu så bildkvaliten kanske det finns anledning att återkomma till.

Angående serieinspelningarna har du fel. Verkar som om du har fel inställning du står nog på timer inspelningar genom guiden. Ska vara på Program läge. Gå in i meny ---> Användarinställningar ---> Användarinställningar ---> Ändra till Progam läge ifrån Timer på recording typ

Postad 17 March 2009 - 21:21

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Försökte med en USB sticka idag men boxen verkar inte känna av den. Dioden på stickan tänds aldrig och ja, den är fat32 formaterad.

Edit: hade jag sökt lite så fanns ju redan svaret i tråden. Nästa program release enligt Sagem.

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 18 March 2009 - 09:41.

Postad 18 March 2009 - 10:06

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Försökte med en USB sticka idag men boxen verkar inte känna av den. Dioden på stickan tänds aldrig och ja, den är fat32 formaterad.

Edit: hade jag sökt lite så fanns ju redan svaret i tråden. Nästa program release enligt Sagem.

Inte klart än! Vi väntar på en mjukvaru-uppdatering

Postad 18 March 2009 - 10:22

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Undrar om de kommer att fixa bild i bild? står ju på Sagems hemsida att det ska finnas.
http://sagemyesbox.se/

Postad 18 March 2009 - 12:11

lej
  • lej
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag fick svar från supporten att exakt datum för uppgraderingen inte är bestämt
Men att den kommer i Mars.

Postad 18 March 2009 - 18:53

Nikoz
  • Nikoz
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ringde sagem supporten angånde mitt problem, och hon mumla om signalstyrkan på olika tuners.

Så jag undar,kan man ha olika signalstyrka på dem 2 tuners som finns i ?
dvs en bra o en med dålig? För mina innspelingar får störningar och vissa går inte äns att se på, men att titta på tv funkar fint.

Och när jag ändå i farten, har i vilket fall tänkt att skaffa ny antenn isället för den gammla jag har.
Vad använder ni ,har ni någon bra att tipsa om. Utomhus anntän ska det va.

Redigerat av Nikoz, 18 March 2009 - 18:55.

Postad 18 March 2009 - 22:09

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
jaha det verkar ju vara en stabil produkt det här :) Haft den i en vecka och allt har fungerat perfekt men ikväll började den strula. Inspelningarna går bara några sekunder sedan hoppar den tillbaka till den kanal jag tittade på innan. Likaså om man pausar, väntar någon minut och trycker på play så fortsätter den från när jag tryckte på paus men efter 5-10 sek hoppar den till realtid. Spolning bakåt fungerar inte heller. Boxen startade dessutom om en gång utan att jag gjorde något.

Postad 19 March 2009 - 09:27

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Fick svaret av supporten att det kan vara min höga signalstyrka (98%) som kan vara boven och får boxen att spåra ur. Verkar lite konstigt ändå då det redan inspelade materialet inte fungerar som jag sett på tidigare. Ska prova att sänka insignalen och göra en fabriksåterställning så får vi se om det löser sig.

Postad 19 March 2009 - 10:35

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Så jag undar,kan man ha olika signalstyrka på dem 2 tuners som finns i ?
dvs en bra o en med dålig? För mina innspelingar får störningar och vissa går inte äns att se på, men att titta på tv funkar fint.

Som tidigare påpekats, du har med största sannolikhet en trasig tuner. Lämna in boxen på lagning.

Postad 19 March 2009 - 11:43

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Fast det konstiga är att jag har tittat på dessa inspelningar tidigare och då fungerade det klockrent.

Postad 19 March 2009 - 14:48

Unregistered4cae804e
  • Unregistered4cae804e
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Om man bara kan ha "fat 32" som format på USB och ev. externa hårddiskar, så kan man ju inte använda hårddisk/USB för backup av filer större än 4 GB väl?? Lite surt att behöva dela ett inspelat program som är större än 4 GB för att kunna lagra det externt.

Någon som kan verifiera att det är så?

Postad 19 March 2009 - 16:36

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Förlängde i 24 månader och fick den för 295:-!

Postad 19 March 2009 - 16:47

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Undrar om de kommer att fixa bild i bild? står ju på Sagems hemsida att det ska finnas.
http://sagemyesbox.se/

Var hittar du det?

Postad 19 March 2009 - 16:51

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

- Text-TV delen har bara 4 sidors minne vilket gör den nästan oanvändbar! (Trodde man slutade med sånt när minne blev billigt i början på 90-talet) Eftersom jag kör HDMI kan jag inte använda mig av Text-TVn i TVn. Tråkigt säger en Text-TV nörd.

Eftersom jag inte fått hem den ännu vet jag inte hur text-TVn fungerar, men på http://sagemyesbox.se/ står det "Turbotext". Borde inte det innebära mer än fyra sidors minne?

Postad 19 March 2009 - 19:17

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Var hittar du det?

Under vad är yes box, medan du tittar.

Nu har jag sänkt signal nivån och stapeln är grön, ligger mellan 75-80%. Har gjort reset till fabriksinställningarna 2ggr men samma sak fortfarande så imorgon ringer jag supporten så får de skicka en ny.

Postad 19 March 2009 - 19:32

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Förlängde i 24 månader och fick den för 295:-!

För att göra en lång historia kort så blev jag lurad av TM-bolaget. Men heder åt Boxer som löste det åt mig när jag berättade vad som hänt. Det verkade inte vara första gången de hörde om blåsningen.

Nog OT, nu ser jag fram emot att få hem boxen.

Redigerat av Unregistered629e3d05, 19 March 2009 - 21:10.

Postad 19 March 2009 - 21:13

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

För att göra en lång historia kort så blev jag lurad av TM-bolaget. Men heder åt Boxer som löste det åt mig när jag berättade vad som hänt. Det verkade inte vara första gången de hörde om blåsningen.

Nog OT, nu ser jag fram emot att få hem boxen.

fick erbjudande om 24mån förlängning, gratis sagembox. Dom skickade en topfield och vägrar göra något åt saken. Hämtade aldrig ut topfielden...

Postad 20 March 2009 - 09:52

eda001
  • eda001
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej allihop!

I förrgår ballade min Sagem PVR6280T ut och slutade fungera, givetvis strax efter att 2-årsdagen infallit. Scannar därför lite olika sidor om alrternativa boxar om den ej går att laga.

Med tanke på vad ni skriver om era upplevelser om denna box och de kommentarer som finns på prisjakt.nu verkar detta inte vara något alternativ. eller vad säger ni?

Har varit grymt nöjd med 6280:an förutom ensides text-TV (minor problem) samt att vid fördröjd realtid när man spelar in program hoppar den alltid tillbaks till realtid när inspelningen slutar (major problem eftersom det inträffar varje dag vid bolibompa och ungarna är för små för att kunna fixa att hämta programmet och spola fram till där de var...)

Har ni några andra rekommendationer på bra boxar? Minkrav: Dubbla tuners, tillräcklig hårddisk för 10-20 filmer och övriga prestanda som 6280:an hade.

Postad 20 March 2009 - 11:10

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Kan inte rekomendera dig en Sagem box i alla fall. Verkar inte vara någon vidare kavlitetsprodukt dessutom dålig kundservice. Fick besked att jag först måste skicka in min box till Annovo som sedan kommer att skicka ut en ny vilket lär ta minst en vecka allt som allt. varför inte bara skicka en ny till mig tillsammans med en retursedel? så gör vi i alla fall på mitt jobb när det gäller DOA enheter. Boxers kassa kundservice kunde inte heller göra något åt saken utan hänvisade till Sagem. Skällde i alla fall till mig en gratis månad som kompensation.

Nä satsa på en Dilog eller något annat men undvik den nya Sagemboxen då den inte verkar färdigtuvecklad.

:D :)

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 20 March 2009 - 11:11.

Postad 20 March 2009 - 12:51

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Har ni några andra rekommendationer på bra boxar? Minkrav: Dubbla tuners, tillräcklig hårddisk för 10-20 filmer och övriga prestanda som 6280:an hade.

Jag rekommenderar dig faktiskt att köpa en 94250.

Det är en massa gnäll om 94xxx-serien, men jag undrar hur många det är som är nöjda med sina. De nöjda ser man inget av på forumen. Du kommer känna igen dig från 6280n. Gränssnitten är väldigt lika. TextTV suger fortfarande. De har fixat problemet med att man helt plötsligt gick tillbaka till realtid när inspelningen avslutades. Du kan hoppa 5 minuter framåt/bakåt i inspelningen, perfekt för att skippa reklam. Boxer Navigator är faktiskt riktigt användbart när man skall programmera sina inspelningar. HDMI ut är också ett plus.

Programvaran är inte felfri, under de månader jag har haft min har jag råkat ut för en hängning och att den vid ett tillfälle inte startade en timer-inspelning förrän jag slog på boxen(?), och det är ungefär lika bra som min 6240 betedde sig. På det stora hela tycker jag 94250 är en bättre box än 62xx-serien och min har funkat över förväntan.

Postad 20 March 2009 - 13:39

eda001
  • eda001
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Såja, då var det problemet avklarat...

Jag gjorde tungtestet på transformatorn, vilket uppenbarligen inte var utslagsgivande eftersom den bara gav 0,9 volt när jag kollade i butiken. Kan man verkligen få rejält tungpirr på bara 0,9 volt???

Hursomhelst har jag en fungerande 6280 igen och avvaktar med byte. Då lär väl 94250 vara debuggad och klar när man äntligen bestämt sig för när MPEG4 kommer.

461 pix för en transformator där man inte ens får med nätsladden. Är det ocker eller ocker? Som tur var passade den gamla och när jag kom ut ur butiken kom jag på att jag har en drös med gamla transformatorer hemma från gamla modem, routrar och telia-digital-tv. Kan ge mig fan på att nån av dem passar utmärkt, men tid är ju pengar så nu vet jag att det funkar redan ikväll.

Häpp!

Edit: Förresten, vet du om det finns nån uppgdatering till 6280 som ordnar problemet med realtid och inspelning?

Redigerat av eda001, 20 March 2009 - 13:41.

Postad 20 March 2009 - 14:58

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar dig faktiskt att köpa en 94250.

Det är en massa gnäll om 94xxx-serien, men jag undrar hur många det är som är nöjda med sina. De nöjda ser man inget av på forumen. Du kommer känna igen dig från 6280n. Gränssnitten är väldigt lika. TextTV suger fortfarande. De har fixat problemet med att man helt plötsligt gick tillbaka till realtid när inspelningen avslutades. Du kan hoppa 5 minuter framåt/bakåt i inspelningen, perfekt för att skippa reklam. Boxer Navigator är faktiskt riktigt användbart när man skall programmera sina inspelningar. HDMI ut är också ett plus.

Programvaran är inte felfri, under de månader jag har haft min har jag råkat ut för en hängning och att den vid ett tillfälle inte startade en timer-inspelning förrän jag slog på boxen(?), och det är ungefär lika bra som min 6240 betedde sig. På det stora hela tycker jag 94250 är en bättre box än 62xx-serien och min har funkat över förväntan.

Så länge den nu fungerade så hade jag inget direkt negativt att säga om den men det känns surt med en ny box som inte går mer än 5 dagar innan den börjar krångla.

Postad 28 March 2009 - 16:22

MiJo
  • MiJo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hejsan,

Jag införskaffade 160 giggaren för någon månad sedan och jag är faktiskt riktigt nöjd med den. Det har dock dykt upp en mindre trevlig egenskap. När jag spelar in för att kunna spola förbi reklam etc och kommer till Tv'n lite senare och ska spola tillbaka till början startar ibland boxen om sig vilket gör att man såklart tappar lite av programmet, detta är naturligtvis riktigt irriterande speciellt när det blir på ruttna ställen tex när det är som mest spännande. Är det någon annan som har uppleft detta beteende? Jag tänkte kolla här innan jag ringer expert och frågar hur jag ska gå till väga.

/ Micke

Postad 30 March 2009 - 08:36

nikason
  • nikason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har problemet med vår box att den tappar inspelningar i timerlistan, den startar om sig ibland oxå.

Pratade med Sagems support angående detta nyss o de tror precis som jag att det avhjälps med ny programvara. Vad han jag pratade med hade fått höra så skickades programvaran till boxer vecka 9, varför de ännu inte lagt ut den till oss kan man ju undra!?!?!?!

Ringde sedan till boxer angående detta, dock med svaret att jag skulle göra en fabriksåterställning och att den då skulle uppdatera sig själv, det har den inte gjort!

Hörde oxå att vi är många som har problem med epg på tv4´s kanaler... bara hoppas att tv4 fixar det snart.

Hoppas verkligen de får tummen ur snart på programvaran iallafall!

Postad 30 March 2009 - 09:39

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har problemet med vår box att den tappar inspelningar i timerlistan, den startar om sig ibland oxå.

Pratade med Sagems support angående detta nyss o de tror precis som jag att det avhjälps med ny programvara. Vad han jag pratade med hade fått höra så skickades programvaran till boxer vecka 9, varför de ännu inte lagt ut den till oss kan man ju undra!?!?!?!

Ringde sedan till boxer angående detta, dock med svaret att jag skulle göra en fabriksåterställning och att den då skulle uppdatera sig själv, det har den inte gjort!

Hörde oxå att vi är många som har problem med epg på tv4´s kanaler... bara hoppas att tv4 fixar det snart.

Skulle alltså uppdateringen vara släppt (?) och att man skall göra en fabriksåterställning för att få den installerad?
Någon som har lyckats och tex. fått igån USB-porten?

Postad 30 March 2009 - 10:11

nikason
  • nikason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Enligt vad hon på boxer sa, men ingen har ju fått nån uppmaning via deras nät att uppdatera boxen, och sagemsupporten visste inte heller vad boxer sysslade med. Har själv gjort en återställning för några timmar sen helt utan resultat, inga uppdateringar finns med andra ord.

Hoppas verkligen det kommer snart!

Postad 30 March 2009 - 10:18

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Enligt vad hon på boxer sa, men ingen har ju fått nån uppmaning via deras nät att uppdatera boxen, och sagemsupporten visste inte heller vad boxer sysslade med. Har själv gjort en återställning för några timmar sen helt utan resultat, inga uppdateringar finns med andra ord.

Hoppas verkligen det kommer snart!

Det är för dåligt att den inte är släppt!
Jag fick besked att den skulle släppas i börja på året när jag fick min box. Får man verklign sälja saker som inte är mer än halvfärdigt utan att upplysa om det? Tror jag skall kontakta konsumentverket för lite råd hur man skall gå till väga.
Kan vi som har denna box sätta lite press på dom?
Någon som har en bra e-post adress??

Postad 30 March 2009 - 17:43

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Försök med http://www.konsument...se/klagoguiden/

Postad 30 March 2009 - 18:20

MiJo
  • MiJo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag hade också problem med guiden på TV4 förut men jag gjorde en kanalsökning och då fungerade den igen.

Ang min post om att boxen startar om sig när jag spolar bakåt så gäller det definitivt inte bara när jag spolar tillbaka (det hade förut endast inträffat då jag spolade tillbaka) men när vi tittade på robinsson i lördags (timeshiftat) så startade den om sig 4-5 ggr under tiden. Den tätaste omstarten skedde med 5 mins mellanrum.

Jag ska testa att köra om den till fabriksinställnigar för att se om det fungerar. Kan man inte skicka in uppdateringen via nätverksporten?

Postad 30 March 2009 - 20:14

nikason
  • nikason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
På frågan om man kan uppdatera via nätverksporten skulle jag inte vilja ge ett hundraprocentigt ja men ett kanske iallafall! Men man måste ju få tag på en fungerande uppgradering oxå!

Postad 30 March 2009 - 21:24

MiJo
  • MiJo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

På frågan om man kan uppdatera via nätverksporten skulle jag inte vilja ge ett hundraprocentigt ja men ett kanske iallafall! Men man måste ju få tag på en fungerande uppgradering oxå!

Jag läste att nätverksporten inte är aktiverad någonstans, tror att det va i manualen. =/

Postad 31 March 2009 - 10:22

rikest
  • rikest
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Skaffade en Sagem DTR94250 HD i förra veckan. Har ett problem som innebär att när jag ska spela in så stänger boxen ned inspelningen efter ett par sekunder. Detta gör den oavsett om det är en program, timer eller time shift inspelning.

Sagems support skyllde på för stark antennsignal, jag hade 98%, men det hjälpte inte att jag sänkte den till 75%. Nu vill de byta boxen med allt stök som det innebär.

Är det nån annan som har haft detta problem och hittat en lösning som jag kan testa så att jag slipper krånglet med att byta box?

Postad 31 March 2009 - 18:14

Zipped
  • Zipped
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ärligt talat vad är det för kvalitet på en box som inte klarar av att ha full täckning på antennsignalen? Det vore väl det optimala att försöka ha så bra täckning som möjligt men att den skall kunna vara för stark är ju löjligt. Har provat med en Samsung också och den har minsan inte dessa problem.

Vad gör jag för att minska signalstyrkan det är ju lite svårt att påverka ?

/M

Postad 31 March 2009 - 19:22

thomas68
  • thomas68
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

OK, det är skönt att höra att någon mer än jag tappar inspelningar. Jag har tolkat det att det blev i samband med sommartiden i helgen. Timern funkade fint i fredags (och har gjort så klockrent tidigare), men alla stående inspelningar därefter har inte blivit inspelade. Får ta bort dem och lägga in dem på nytt för att se om det hjälper.

I övrigt så användar jag inte text-tv'n då jag har min supersnabba Philips 8506 tjockTV som är 1000ggr snabbare och smidigare.

I övrigt 2 så saknar jag en riktig snabbspolning som jag har på min DVD med hårddisk, 94250'an är ju snarare en "snabbhoppare" så hoppar man med 60x så får man oftast hoppa tillbaka för att landa rätt...

Postad 01 April 2009 - 01:30

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0
Ang inspelningar - min EPG har varit helt galen sen sommartiden infördes. Inte heller har det gått att stänga av maskinen ordentligt. Jag gjorde nyss en omstart genom att dra ut strömsladden och nu verkar den ok igen.
Nån skrev att nya softvaran skulle komma i mars, och nu är det 1:a april! Men jag är luttrad. Har en Force sen tidigare. Min Navigon är värst - fast dess programvara är ganska stabil. Jag har haft den i snart två år och det har inte kommit en enda mjukvaruuppdatering och en enda ny karta har gjorts tillgänglig.

Postad 01 April 2009 - 10:39

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag tror inte på att den startar om p.g.a FW. Har haft exakt samma problem och kände att nätaggregatet blev
väldigt varmt samt att den förmodligen startar om när nätaggregatet blir för varmt.

Köpte ett 5 A nätaggregat på Kjell o Co och problemet försvann.

Postad 02 April 2009 - 09:28

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Skickade min box till Anovo den 23/3 och har fortfarande inte fått tillbaka den eller en ny. Tydligen så var boxarna slut och nya på väg från Sagem.

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 02 April 2009 - 09:29.

Postad 09 April 2009 - 14:46

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag tror inte på att den startar om p.g.a FW. Har haft exakt samma problem och kände att nätaggregatet blev
väldigt varmt samt att den förmodligen startar om när nätaggregatet blir för varmt.

Köpte ett 5 A nätaggregat på Kjell o Co och problemet försvann.

Har nu kört i tio dagar, allt funkar perfekt, så nätaggregatet är boven.

Postad 11 April 2009 - 10:58

Beemer
  • Beemer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Kopplade in min box idag och saknar en sak som fungerade på min Force.
Och det är att jag skickar en antennsignal från antenn ut vidare till en andra TV i köket parallellt med signalen till huvud-TV'n.
Idag har jag kopplat med HDMI till en bildväxel i en Marantz och atenn ut till extra-tv'n men får ingen bild. Jag har testat ändra i bildinstälnningarna men fortfarande ingen bild.

Någon som har svaret på detta? Fungerar det inte med Sagem?
Kollar jag i manualen så ser det ut som att de har kopplat parallellt till en video på en massa av bilderna, då borde det ju funka eller?

Postad 11 April 2009 - 11:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Kopplade in min box idag och saknar en sak som fungerade på min Force.
Och det är att jag skickar en antennsignal från antenn ut vidare till en andra TV i köket parallellt med signalen till huvud-TV'n.

Om du menar att du har en köks-TV utan digitalmottagare utan visar den kanal som boxen är inställd på så funkar det inte eftersom denna box inte har någon RF-modulator. Är inte så vanligt förekommande idag, i de fall man behöver så köper man en RF-modulator på Clas Ohlson, Kjell & Company eller liknande ställe, alternativt använder man en gammal VHS-bandare som modulator.

Kollar jag i manualen så ser det ut som att de har kopplat parallellt till en video på en massa av bilderna, då borde det ju funka eller?

Du misstolkar nog dessa bilder, de är inte avsedda att illustrera det användningsfall jag tror du är ute efter.

Postad 11 April 2009 - 11:59

Beemer
  • Beemer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Om du menar att du har en köks-TV utan digitalmottagare utan visar den kanal som boxen är inställd på så funkar det inte eftersom denna box inte har någon RF-modulator. Är inte så vanligt förekommande idag, i de fall man behöver så köper man en RF-modulator på Clas Ohlson, Kjell & Company eller liknande ställe, alternativt använder man en gammal VHS-bandare som modulator.

Du misstolkar nog dessa bilder, de är inte avsedda att illustrera det användningsfall jag tror du är ute efter.

Korrekt, bilderna visar inte det jag är ute efter då jag enbart vill skicka vidare antennsignalen till en tv utan digitalmottagare, och det tv'n ska visa samma bild som huvud-tv'n.

Innan hade jag en Force 530T och med den gick det att skicka antennsignalen vidare...

Postad 12 April 2009 - 07:52

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Korrekt, bilderna visar inte det jag är ute efter då jag enbart vill skicka vidare antennsignalen till en tv utan digitalmottagare, och det tv'n ska visa samma bild som huvud-tv'n.

Det som gör det lite otydligt är din terminologi. Din box skickar ju faktiskt vidare antennsignalen till TVn, d v s antennsignalen går oförändrad genom boxen vidare till nästa mottagare. Det du är ute efter är att boxen skall lägga till en analog kanal till antennsignalen och det är som sagt inte lika vanligt idag.

Det bilderna visar är just att antennsignalen går vidare till nästa mottagare, men avsikten är ju inte att dessa mottagare skall använda signalen i antennkabeln för att ta in den kanal som boxen visar utan att de själva skall välja kanal från antennsignalen. I Sverige är det nog sällan man kopplar så, möjligen till en DVD-inspelare med inbyggd digitalmottagare eller till en TV med inbyggd digitalmottagare, på andra marknader där man fortfarande har analoga sändningar kan det däremot vara mer relevant och manualen är ju ursprungligen skriven för att vara väldigt generell.

Postad 15 April 2009 - 08:26

nikason
  • nikason
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det nån som hört nåt nytt om programvaran ännu? Boxer själva vet ju som vanligt ingenting om nånting!

Verkar inte heller som Sagem har nått svar på vad som händer i nuläget!

Postad 15 April 2009 - 13:59

kl65
  • kl65
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ringde till Boxer för att fråga när uppdateringen kommer, dom hänvisade till Sagem.
Jag förklarade att jag köpt boxen av Boxer och att det var deras ansvar att ringa till Sagem och ta reda på när uppdateringen kommer.
Boxermannen återkom samma dag när han talat med Sagem och meddelade att nu vet man inte längre när uppdateringen kommer, antagligen snart typ.....
Blev dock erbjuden en betalningsfri månad från Boxer, så om alla ringer dit och vill ha en månad gratis kanske Boxer stöter på Sagem lite mer...

Leif

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.