Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 december 2008 - 13:35

Unregistered20891a5d
  • Unregistered20891a5d
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har likt många andra av er beställt varor från företaget samt även via mejl (info@kam...) annulerat min order. Fick svaret "...återkommer inom 12-24h...".
Inget hände.
Mejlade nyss till office@kam... fick svar på 4min att pengarna är åter på måndag.
Spänningen stiger.

Postad 12 december 2008 - 13:38

Klingan1
  • Klingan1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Beställde en kamera den 3/12 som enligt deras web fanns på lager.
Veckan därpå ringde jag och lyckades komma fram där jag fick besked om att produkten skulle komma in på onsdag(alltså fanns den inte på lager vid beställning) och levereras till mig senast idag fredag.

Har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse på min beställning och kommer inte i kontakt med Kameraexperten.

Har precis kollat med min bank och banken kan se att Kameraexperten plockat pengarna samma dag som jag beställde produkten(3/12). Ett seriöst företag skulle låta pengarna ligga som reserverad fram till att produkten skickas.

Blev även lovad ett minneskort som kompensation för förseningen, men det är en föga tröst om jag inte får någon leverans.

Postad 12 december 2008 - 13:43

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant att se om dom lyckades skicka ett minneskort till någon.
Erbjuder dom att skicka kortet tillsammans med produkten eller direkt?

Postad 12 december 2008 - 13:45

foppa72
  • foppa72
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

- Dom skickar kolli-id på varor som inte packats och skickats

Just detta är inte så konstigt. Kollinumret genereras så fort man registrerar paketet online hos posten, sedan kan det ju ta flera dagar innan det packas och skickas. Först när det lämnas över till posten så dyker vikt och andra detaljer upp i infofälten.

Detta har jag upplevt flertalet gånger när jag beställt varor. Vilket kan vara lite irriterande, för man tror ju att paketet är på väg eftersom man fått ett kollinummer.

/f

Postad 12 december 2008 - 13:48

c0nne
  • c0nne
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har mailat dem ett antal gånger och fått svar tills idag, först så fråga jag ifall jag kunde få kolli id för jag tyckte det tog lång tid, fick till svars att det skickas ut automatiskt när varan skickats, det gick ett par dagar till och jag mailar igen och skriver att jag börjar bli otålig och att det handlar om mycket pengar för mig och jag undrar vart mitt paket befinner sig och får då till svars att det ska skickas på torsdag (dvs 11/12/08) igår med andra ord. Men självfallet fick jag då inget automatiskt svar angående Kolli ID. Men sen nu imorse då jag avbeställt produkten så har jag inte fått ett enda svar från dem. Har mailat 2 ggr till dem. Och hur länge jag försökt nå dom på telefon det har jag inte nån koll på men LÄNGE!

Är det någon som fått svar att deras produkt skall skickas? Som i mitt fall om att det skulle gå iväg den 11/12?
Undrar även ifall någon kommit fram i telefonkön? Ibland får man ju svar direkt att "Kön är full, försök senare igen."
Ibland kommer man in i en telefonkö och väntar några minuter men när man tror man kommit fram så får man samma svar igen; "Kön är full, försök senare igen."

RIKTIGT TRÅKIGT DET HÄR! :rolleyes:

MVH
Conrad

Postad 12 december 2008 - 13:48

la haine
  • la haine
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Skulle vara intressant att se om dom lyckades skicka ett minneskort till någon.
Erbjuder dom att skicka kortet tillsammans med produkten eller direkt?

Jag blev erbjuden ett gratis 4gb minneskort ..igår ,när jag pratade med dom i telefon .
Det skulle komma med kameran idag ,sa killen jag pratade med.

Postad 12 december 2008 - 13:52

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0
Finns det någon som fått ett kollinummer som går att tracka på posten? Så ni ser att paketet är på väg?

Postad 12 december 2008 - 14:00

c0nne
  • c0nne
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Undrar även ifall det är någon som gått till banken och Reklamerat köpet?

Jag gjorde det innan för säkerhets skull, kan ju vara en extra utväg utifall det blir strul med ersättningen via kameraexperten.

Ju fler som reklamerar köpet på banken ju större allvar tar de på det skulle jag tänka mig!

Tycker detta borde granskas, borde skicka Janne Josefsson på dem!

MVH
Conrad

Postad 12 december 2008 - 14:05

la haine
  • la haine
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Finns det någon som fått ett kollinummer som går att tracka på posten? Så ni ser att paketet är på väg?

Jag fick ett den 7 dec .. Det händer inte mycket när man trackar det , "Elektronisk förhandsinformation mottagen"
står det bara .

Postad 12 december 2008 - 14:06

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1 349 inlägg
  • 0

Jag fick ett den 7 dec .. Det händer inte mycket när man trackar det , "Elektronisk förhandsinformation mottagen"
står det bara .

Då har det inte skickats och finns alltså inte.

Postad 12 december 2008 - 14:12

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Undrar även ifall det är någon som gått till banken och Reklamerat köpet?

Jag gjorde det innan för säkerhets skull, kan ju vara en extra utväg utifall det blir strul med ersättningen via kameraexperten.

Ju fler som reklamerar köpet på banken ju större allvar tar de på det skulle jag tänka mig!

Tycker detta borde granskas, borde skicka Janne Josefsson på dem!

MVH
Conrad

Jag reklamerade hos banken (Nordea) idag (skickade med all mailtrafik mellan mig och kameraexperten), men det går med snigelpost så är nog framme tidigast på måndag.

Det hela är ju mycket intressant att följa, men som en av de drabbade är man ju sugen på att få pengarna tillbaka.

Postad 12 december 2008 - 14:13

Klingan1
  • Klingan1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag talade med min bank och banken säger att det finns goda chanser att få tillbaks pengarna om man handlat via kort.

För att kunna hantera kortköp, så måste en bank vara involverad och den banken står som garant att pengarna som ej betalas tillbaks.

Den man ska göra är att ta en kopia på ordern samt att fylla i en blankett om reklamation som finns att hämtas på banken.

Som svar till Nahaz så skulle minnet skickas tillsammans med kameran, fast i mitt fall lovade Kameraexperten ett 2GB minneskort, så dom verkar lova mer och mer…

Postad 12 december 2008 - 14:14

la haine
  • la haine
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Då har det inte skickats och finns alltså inte.

..precis

Postad 12 december 2008 - 14:17

c0nne
  • c0nne
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Som sagt skickat 2 mail innan och försökt ringa,
skickade följande mail nu och det tog inte länge innan jag fick svar denna gång:

"Jag vill OMEDELBART makulera min order!
Ordernr: 22xxx

Kommer polisanmäla ifall jag inte får tillbaka mina pengar!"

Svar: Hej Conrad

Vi ber ekonomiavdelningen makulera din order och så ska du ha pengarna åter under måndagen senast.

Med vänliga hälsningar / Kundtjänst

Tråkigt att man ska behöva hota med polisanmälan för att saker och ting ska ske!
Hur går det för er andra?

MVH
Conrad

Postad 12 december 2008 - 14:21

dalton66
  • dalton66
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Dom kanske kommit på en ny "affärsidé" på Kameraexperten?
Ta emot en massa förskottsbetalningar, hålla dem några dagar och få ränta på pengarna, sen betala tillbaka när folk tröttnar på att vänta. Detta är ju inte olagligt ochkan därför ju fortsätta i all oändlighet så länge det finns folk på internet som inte läser forum eller varningar (och det är nog tyvärr ganska många!).

Det faktum som några upptäckt att de drar pengarna direkt tyder ju på att pengarna då hamnar på ett annat konto och tickar ränta där istället...

Om man sen dessutom faktiskt levererar varor till några få, så bidrar man ju till förvirringen och fortsätter få folk att tro att de kan beställa! Är det någon alls som fått leverans denna vecka?

Postad 12 december 2008 - 14:32

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Dom kanske kommit på en ny "affärsidé" på Kameraexperten?
Ta emot en massa förskottsbetalningar, hålla dem några dagar och få ränta på pengarna, sen betala tillbaka när folk tröttnar på att vänta. Detta är ju inte olagligt ochkan därför ju fortsätta i all oändlighet så länge det finns folk på internet som inte läser forum eller varningar (och det är nog tyvärr ganska många!).

Det faktum som några upptäckt att de drar pengarna direkt tyder ju på att pengarna då hamnar på ett annat konto och tickar ränta där istället...

Om man sen dessutom faktiskt levererar varor till några få, så bidrar man ju till förvirringen och fortsätter få folk att tro att de kan beställa! Är det någon alls som fått leverans denna vecka?

Detta skulle nog vara den sämsta affärsidén någonsin då...

Om dom har ordrar inne för 1000000kr (något jag betvivlar) så skulle det innebära en ränteintäkt på 40000kr vid 4% ränta, per år... Vilket betyder att om dom gjort detta dom senaste två veckorna så har dom dragit in hela 1540kr... Minus skatt...

//Andreas

Postad 12 december 2008 - 14:35

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Detta skulle nog vara den sämsta affärsidén någonsin då...

Om dom har ordrar inne för 1000000kr (något jag betvivlar)

Jag betvivlar också det – det lär nog vara närmare det tiodubbla.

Postad 12 december 2008 - 14:39

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag betvivlar också det – det lär nog vara närmare det tiodubbla.

Oj, då har dom tjänat hela 15000kr... eller 30000 i månaden... Minus skatt -> 20000kr kvar för att betala löner och dylikt... Ligger företaget i Asien?!

//Andreas

Postad 12 december 2008 - 14:43

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Oj, då har dom tjänat hela 15000kr... eller 30000 i månaden... Minus skatt -> 20000kr kvar för att betala löner och dylikt... Ligger företaget i Asien?!

//Andreas

Skatt? På vad?
Antag att det är en person som driver det från sin lägenhet. 30 000 netto i månaden är en rättså okej lön.

Men oavsett, jag vill inte ge mig in i den här diskussionen för jag tror inte att de sysslar med en räntescam, eller tja, jag vet itne vad jag ska tro.

Jag tror inte 1 000 000 räcker för de ordrarna som ligger och väntar iaf eftersom BARA de tjugotalet ordrar som finns i Nahaz samlingstråd uppgår till 98 000 vid en väldigt snabb överslagsräkning. Och jag tror inte de har fått "bara" 200 ordrar genom att vara billigast på prisjakt i två veckor...

edit: siffror... och jag tror inte de betalar skatt OM de nu skulle scamma.

Redigerat av andreiarlovski, 12 december 2008 - 14:45.

Postad 12 december 2008 - 14:50

Andreas7506
  • Andreas7506
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Skatt? På vad?

I sverige betalar man skatt på all vinst, tex bankräntor...

Antag att det är en person som driver det från sin lägenhet. 20 000 netto i månaden är en rättså okej lön.

För att sitta och svara på 1000 mail om dagen från förbannade "kunder", inte så bra lön...

Komplett hade 2007 en omsättning på 640 000 kkr alltså cirka 10 000 kkr (eller 10 miljoner) per vecka, tror inte att Kameraexperten spelar i riktigt samma liga...

Men, skit samma egentligen... Jag tror inte det är en ränte- "scam", men oafsett vilket så är det ruskigt dåligt beteende....

//Andreas

Redigerat av Andreas7506, 12 december 2008 - 14:51.

Postad 12 december 2008 - 15:02

Kaernell
  • Kaernell
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Om någon väl får en vara skickad, vilket jag personligen är högst tveksam till borde man ändå vara lite orolig över vad som kommer att ske den dagen då man av någon anledning behöver reklamera produkten eller liknande.

Ska bli roligt att se om någon får sin beställning nästa vecka.

I övrigt är det helt ofattbart att ingen information finns om detta på deras hemsida. Det riktigt osar lurendrejeri.

De kanske har idén att det ska ge tillbaka pengarna till alla de som hinner Makulera inom utsatt tid och som skriver om det i forum på internet och gör sin röst hörd medans de behåller resten av pengarna och sticker utomlands.

Det lär finnas ett stort mörkertal som inte har skrivit i forum också, vore intressant att veta hur framgångsrika de varit med att få tillbaka sina pengar.

Känns även som att Kameraexperten kan sitta och läsa forum och dra slutsatser av vilka personer som skickar vilka mail till dom och därmed makulera de ordrar som måste makuleras för att fortfarande verka "hyffsat" trovärdiga.

Jag tror inte riktigt på deras förklaring till detta; att de hade personalbrist.
Man kan fortfarande utföra vissa arbetsuppgifter såsom att lägga upp information om att deras leveranser inte fungerar alls på sin hemsida trots att man är underbemmande eller råkar har en gul buse i näsan och nyser litegrann.

Ska hursomhelst bli intressant att följa detta, hoppas det löser sig till det bästa och att kameraexperten visar sig vara toppenföretaget nr1 i slutändan.

Postad 12 december 2008 - 15:03

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

I sverige betalar man skatt på all vinst, tex bankräntor...

Men vem är att säga att de har pengarna på ett svenskt bankkonto? Men oavsett vilket – 20 000 i månaden netto är också okej. Min poäng är att om man gör en räntescam har man nog försäkrat sig om att inte hamna i Skatteverkets klor. Jag vet att man betalar skatt på vinst.

För att sitta och svara på 1000 mail om dagen från förbannade "kunder", inte så bra lön...

Komplett hade 2007 en omsättning på 640 000 kkr alltså cirka 10 000 kkr (eller 10 miljoner) per vecka, tror inte att Kameraexperten spelar i riktigt samma liga...

Tja, ärligt talat, jag hade kunnat tänka mig att svara på mail hela dagarna för 20 (eller 30 för den delen) lakan netto i månaden. Med de pengarna hade jag ju kunnat beställa min kamera hos ett seriöst företag sen ;-)

Nej, jag tror inte att kameraexperten spelar i riktigt samma liga långsiktigt, men man ska nog inte underskatta prisjakts/pricerunners förmåga att dra köpare till siten på kort tid. Min kollega beställde en kamera samma dag som jag, ovetande om att jag beställde, och han sa ungefär (när jag berättade om den här tråden) att "det är ju omöjligt. jag har aldrig sett en så seriös sida, det såg ju så proffsigt ut".

Jag fick hålla mig för skratt nästan, eftersom jag själv tycker den ser ut som något jag gjorde vid min Pentium II någon gång 97–98. Men min poäng är att vanligt folk säkert utan att fundera väljer billigaste affären. Och tydligen kan kameraexpertens sajt, för vissa, se proffsig ut.

Nu tycker jag vi lägger ner spekulationerna om siffror... ingen av oss har ju en aning, i alla fall inte jag, om hur mycket pengar de fått ordrar för de senaste två veckorna :-)

Postad 12 december 2008 - 15:03

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0

Ni har ju följt denna tråd från början och jag skulle bli väldigt förvånad om ni tycker att allt verkar stå rätt till!

Det finns många frågetecken och de flesta har beskrivits bra i denna tråd och i de butiksomdömen som lämnats. De flesta handlar om att beställda varor ännu inte har levererats. De som avbeställer får oftast pengarna tillbaka inom de 30 dagar företaget har på sig. Varför vissa beställningar inte levereras vet vi ingenting om.

- Inte någon kund verkar ha fått varor dom senaste ~10 dagarna...

Drygt 98 % av Sveriges befolkning över 15 år är inte medlemmar på Prisjakt/Minhembio. Av de knappt 2 % (133000) som är det så har några rapporterat att de väntat i upp till 12 dagar på beställda varor. Vad den utlovade leveranstiden var känner vi inte till.

- Ingen som helst info på deras sida om leveransförseningar (min slutsats; dom vill att folk skall fortsätta att beställa)

Få företag skulle nog våga gå ut med information om att man har leveransförseningar under årets viktigaste handelsmånad. Å andra sidan skulle inte någon som har andra avsikter än att leverera varorna heller gå ut med sådan information. Det jag vill få fram är att avsaknaden av sådan information inte är någon bra indikator.

- Dom skickar kolli-id på varor som inte packats och skickats

Min erfarenhet är att kolli-id normalt skickas ut innan posten får tag på varan.

Borde det inte ligga på erat ansvar att mer tydligt visa att en butik har "problem" eller att det finns anledning till att vara mer uppmärksam?

Det finns alltid anledning att vara uppmärksam när man handlar varor på nätet. Att utan någon som helst vetskap om vad som orsakat ett antal rapporterade leveransproblem kan vi som företag inte gå ut och avråda konsumenter från att ingå avtal med ett annat företag. Det bästa vi kan erbjuda är möjligheten att genom användaromdömen och forumdiskussioner upplysa andra om sina egna erfarenheter. En länk till dessa användaromdömen finns på varje produkt som företaget listar på Prisjakt.

I vilken grad påverkas erat (prisjakts) agerande av att Kameraexperten betalar er pengar för att få extra exponering på prisjakts sida?

Inte i någon grad alls. Alla företag får samma service när det gäller produkt-/prisinformation och våra regler för vad man får skriva i forumtrådar och butiksomdömen gäller alla, oavsett om det rör profilerade eller ickeprofilerade företag.

Postad 12 december 2008 - 15:26

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fick svar nu ang min återbetalning. (jag har för avsikt att koppla in media + polisanmälan, vilket jag naturligtvis nämnde, har några "giftiga" kontakter i den världen)

Kameraexperten svarar
Jag ser till att ekonomiavdelningen gör återbetalning på måndag morgon
Svar av Anna

Jag litar på det. Jag har nu lagt in ny beställning på en 50 tums plasma från annan leverantör -blev 2000 kr dyrare :rolleyes:

Postad 12 december 2008 - 16:09

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag hade ett långt samtal med KE i dag runt luch, o kom fram till att jag efter flera mail o en ca 193 försök med telefon, att ja ville Makulera min order, sagt o gjort, ordern enl KE är Makulerad o pengarna går tillbaka. Enl KA skall dessa Pengar- vara mig tillhanda Måndag.

Det kändes hursomhaver oerhört skönt o tala med nån från dom, jag roppar inte hej förns det är klart, o hoppas allt löser sig för dom själva o alla andra med.

Postad 12 december 2008 - 16:19

Errrkan
  • Errrkan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det verkar som att de flesta har ungefär samma erfarenhet av KE på den här tråden - min är lik er, men inte exakt likadan.

- Beställde min vara (En mobiltelefon)
- Fick ett mail där det stod att ordern var genomförd
- Pengarna har INTE dragits från mitt kort (!)
-Testat maila men endast fått "vi återkommer om 12-24 timmar"-mailet
- Sålunda vet jag inte vilka pengar jag ska be om att få tillbaka?

Postad 12 december 2008 - 16:33

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag har forskat kring Kameraexperten. Vet nu hur de ligger till. En sak kan jag bara säga. Vi kommer att få tillbaka pengarna, men handla inte mer där....

Postad 12 december 2008 - 16:34

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag har forskat kring Kameraexperten. Vet nu hur de ligger till. En sak kan jag bara säga. Vi kommer att få tillbaka pengarna, men handla inte mer där....

Applåder till dig för det dummaste och minst hjälpsamma inlägget hittills!

Postad 12 december 2008 - 16:35

herodes
  • herodes
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Mailade och svar efter 5 minutera att ordern är makulerad och pengarna på måndag.
"hoppet är det sista som överger människan"

Postad 12 december 2008 - 16:37

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Nog för att norrlänningar är kända för att vara fåordiga, men nu får du nog allt droppa bomben, om du nu vet något. Det är ju numera en riksangelägenhet det här... :rolleyes:

Klingan1
  • Klingan1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det finns många frågetecken och de flesta har beskrivits bra i denna tråd och i de butiksomdömen som lämnats. De flesta handlar om att beställda varor ännu inte har levererats. De som avbeställer får oftast pengarna tillbaka inom de 30 dagar företaget har på sig. Varför vissa beställningar inte levereras vet vi ingenting om.

Drygt 98 % av Sveriges befolkning över 15 år är inte medlemmar på Prisjakt/Minhembio. Av de knappt 2 % (133000) som är det så har några rapporterat att de väntat i upp till 12 dagar på beställda varor. Vad den utlovade leveranstiden var känner vi inte till.

Få företag skulle nog våga gå ut med information om att man har leveransförseningar under årets viktigaste handelsmånad. Å andra sidan skulle inte någon som har andra avsikter än att leverera varorna heller gå ut med sådan information. Det jag vill få fram är att avsaknaden av sådan information inte är någon bra indikator.

Min erfarenhet är att kolli-id normalt skickas ut innan posten får tag på varan.

Det finns alltid anledning att vara uppmärksam när man handlar varor på nätet. Att utan någon som helst vetskap om vad som orsakat ett antal rapporterade leveransproblem kan vi som företag inte gå ut och avråda konsumenter från att ingå avtal med ett annat företag. Det bästa vi kan erbjuda är möjligheten att genom användaromdömen och forumdiskussioner upplysa andra om sina egna erfarenheter. En länk till dessa användaromdömen finns på varje produkt som företaget listar på Prisjakt.

Inte i någon grad alls. Alla företag får samma service när det gäller produkt-/prisinformation och våra regler för vad man får skriva i forumtrådar och butiksomdömen gäller alla, oavsett om det rör profilerade eller ickeprofilerade företag.

Gällande leveranstid så står det på Kameraexpertens hemsida att dom levererar normalt innom 3-9 dagar.
Om en produkt finns på lager(och den visas på deras webshop) så kan man kräva att Kameraexperten håller den tiden.

Mina erfarenheter gällande leveranser är att ett kolliid genereras i samband med beställning av leverans och således hämtas av transportör samma dag eller dagen efter. Så det ska inte vara någon större fördröjning av leverans om man fått en leveransbekräftelse.

Övrigt funderar jag hur Kameraexperten hanterar Garanier och returer, då det inte finns någon som helst information om leveransadress/besöksadress på deras hemsida?

jerry3000
  • jerry3000
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Beställde en Xbox 360 Elite den 2:a december som drog ut väldgt mkt på tiden, upplevde precis samma saker som alla andra som skrivit i frågan; uppskjutna leveranstider, sen slutade de svara på mail etc. Det som löste saken för mig var att jag hotade med att polisanmäla om de inte makulerade ordern och betalade tillbaka pengarna snarast. Då svarade de på 10 minuter att "ordern är makulerad", 15 minuter senare hade jag pengarna på mitt konto igen...fruktansvärt skönt måste jag säga...

Postad 12 december 2008 - 16:39

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1 030 inlägg
  • 0

Applåder till dig för det dummaste och minst hjälpsamma inlägget hittills!

Kan inte mer än hålla med. Om du nu vet hur det ligger till varför skriver du inte ut det. Att man inte ska handla mer där har väl kommit fram ganska tydligt i denna tråd men du kanske missade poängen.

Själv är jag bara glad att jag inte köpte Xbox 360 Elite från de, hade allt klart och skulle bestämma men tänkte att jag väntar tills någon gång efter jul istället.

Postad 12 december 2008 - 16:41

Kaernell
  • Kaernell
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Släpp scoopet nu!

Postad 12 december 2008 - 16:52

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag fick mina pengar för några minuter sedan. 14999:-

Jag kommer handla därifrån..men inte nu. När allt har lagt sig så kommer jag handla där.

Postad 12 december 2008 - 16:53

Jonve
  • Jonve
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hur gör ni? Jag har dragit iväg fyra mejl totalt, två till info@ och två till office@ att on order ska vara makulerad och pengarna tillbaka på mitt konto, har hotat med diverse myndigheter men va fan hjälper det! Och ringt har man gjort ett X antal gånger! Nu snart är det där ###### måttet rågat!

Edit: Nu fick jag svar 40 min senare, att pengarna skall vara tillbaka på mitt konto inom 24h! Wihoo

Redigerat av Jonve, 12 december 2008 - 16:59.

Postad 12 december 2008 - 17:02

Unregisteredd5aa7547
  • Unregisteredd5aa7547
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Okej, fortfarande ingen som har sett till några beställda varor eller?

Och så undrar jag också om det är nån av alla som har varit i kontakt med kameraexperten som har fått en förklaring som låter vettig.
I alla mail skriver dom bara att de har fullt upp och inte hinner få iväg prylarna i tid, men vad säger dom till er som faktiskt lyckats komma fram på telefon?

Och varifrån är det meningen att de ska leverera. Har någon förstått var deras påstådda lager ska ligga.

För varje dag som går bli dimman bara tätare, jag tycker det är riktigt spännande nu och kan absolut inte förstå hur den här historien hänger ihop...

Postad 12 december 2008 - 17:07

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Ok de har dålig ekonomi och har svårt att få in varor reserverar mig om det stämmer eller ej men ni ville ju veta det jag vet..

Postad 12 december 2008 - 17:16

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Har idag fått tillbaka mina pengar, makulerade i Onsdags lunch och de finns idag på kontot igen.

Postad 12 december 2008 - 17:18

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått pengarna tillbaka, otroligt skönt att ha det över.

Var nog sista gången jag gjorde en beställning från ett företag jag inte känner till. Tog 3 dygn + några timmar att få pengarna. Hävde köpet i tisdag eftermiddag. Har använt Nordeas Visa betalkort.

Postad 12 december 2008 - 17:19

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag vill också ha mina pengar. Makulerade i onsdags jag med... :/

Postad 12 december 2008 - 17:21

Fredrick Håkan Erik Åberg
  • Fredrick Håkan Erik Åberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag Makulerade min order i går men får inget direkt svar på mejlen, Som alla andra!..
Jag fick ett mejl om att de skulle höra av sig inom 12-24 timmar MVH kundtjänst sen händer ingenting. Jag skickade ett mejl till och fick samma svar copy+paste meddelande.

Jag ligger ute med 3899 kr och om vi säger att företaget skulle gå i konkurs är det omöjligt att få tillbaka sina pengar då ?. Finns det någon hjälpande hand som man kan vända sig till?.
Jag har ju läst om några som fått pengarna tillbaka på kontot, om du som läser detta är en av dem så undrar jag om du fick något mejl av företaget efter att de satt över pengarna till ditt konto? eller hur gick det till.

Postad 12 december 2008 - 17:28

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag Makulerade min order i går men får inget direkt svar på mejlen, Som alla andra!..
Jag fick ett mejl om att de skulle höra av sig inom 12-24 timmar MVH kundtjänst sen händer ingenting. Jag skickade ett mejl till och fick samma svar copy+paste meddelande.

Jag ligger ute med 3899 kr och om vi säger att företaget skulle gå i konkurs är det omöjligt att få tillbaka sina pengar då ?. Finns det någon hjälpande hand som man kan vända sig till?.
Jag har ju läst om några som fått pengarna tillbaka på kontot, om du som läser detta är en av dem så undrar jag om du fick något mejl av företaget efter att de satt över pengarna till ditt konto? eller hur gick det till.

Inget mail av kameraexperten vid återbetalning. Mitt i allt var bara pengarna åter på kontot. Däremot fick jag mail för tre dagar sedan om att ordern är makulerad och pengarna bör synas inom 24h.

Dom senaste timmarna verkar många ha fått tillbaka sina pengar. Det är mycket skönt att konstatera.

Postad 12 december 2008 - 17:45

Kattegatt
  • Kattegatt
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Samma visa som alla andra här. Efter att jag droppade ordet "polisanmälan" i mitt 122:a mail till dem blev det annat ljud i skällan, löfte om pengar tillbaka efter 10 min. Betalade med Visa så lär väl få pengarna i början av nästa vecka, förhoppningsvis. "Supportgänget" verkar få sina fiskar varma minsann.

Postad 12 december 2008 - 17:47

cristopherj
  • cristopherj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nu har även jag skickat ett mail och makulerat min order, lite synd att ingen har sin order kvar för det hade varit intressant att se om någon fick levererat i slutendan. Jag kände dock efter 4e uppskjutna leveransen att nu får det vara färdigt. Hoppas det löser sig och att alla får tillbaka sina pengar.

Trevlig helg!

Samma visa som alla andra här. Efter att jag droppade ordet "polisanmälan" i mitt 122:a mail till dem blev det annat ljud i skällan, löfte om pengar tillbaka efter 10 min. Betalade med Visa så lär väl få pengarna i början av nästa vecka, förhoppningsvis. "Supportgänget" verkar få sina fiskar varma minsann.

konstigt det tar tid att få svar om folk skickar 122 mail..

Postad 12 december 2008 - 18:06

diskus
  • diskus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande kvar min order och har förstås samma problem som er andra...tänkte avvakta en stund..Hittade de här på pricerunnersforum där en admin skrev detta vid 16 tiden idag./diskus

"Jag har varit i telefonkontakt med Kameraexperten tidigare idag och de berättar att de fortfarande kämpar med mail, leveranser, telefon och återbetalningar.
Flera kunder som jag varit i kontakt med har fått sina pengar återbetalda, men vi förstår att ni är många som väntar både på svar och pengar!
Jag har bett Kameraexperten att själva skriva här i forumet(price) och berätta hur saker ligger till, vilket jag verkligen hoppas att de gör så fort som möjligt!
Vi tackar för att ni delar med er av era erfarenheter gällande Kameraexperten, meddela gärna här i forumet(price) hur det går med eventuella leveranser eller återbetalningar!

Trevlig helg!"

Postad 12 december 2008 - 18:06

vandeurs
  • vandeurs
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som såg helsidesannonsen från Kameraexperten idag i Computer Swedens bilaga?

Det tycks ju som om Kameraexperten har någon form av försäljningsoffensiv på gång. Om man nu satsar massa pengar på helsidesannonser så borde ju man ju även satsa resurser på att kommunicera med sina kunder i t.ex. detta forum.

Det är ju kontraproduktiivt att först locka in kunder genom dyra annonser och sen förlora dem genom avbeställningar pga dåliga recensioner i sådana här forum. Ett korrekt, sakligt och upplysande bemötande från Kameraexperten i detta forum skulle snarare dra ännu fler kunder till webbutiken.

Postad 12 december 2008 - 18:22

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Konstigt att dem fortfarande annonserar när dem inte kan ha en nöjd kund vid detta laget, personligen kan jag tänka mig beställa därifrån igen om dem återupprättar företaget till vad det en gång varit om ca. 6 månader men kommer garanterat vara mer skeptisk mot dem.

Sedan undrar jag om man borde följa nån annan här i tråden och skaffa nytt kort? Kan dem på något sätt se vart pengarna ha kommit från och sparat något kontonummer eller så? Betalade via mitt VISA-kort. Har oftast inte mer än någon tusing på kontot men känns jobbigt att vara orolig för att dem kan övervaka det.

Postad 12 december 2008 - 18:28

Kattegatt
  • Kattegatt
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Nu har även jag skickat ett mail och makulerat min order, lite synd att ingen har sin order kvar för det hade varit intressant att se om någon fick levererat i slutendan. Jag kände dock efter 4e uppskjutna leveransen att nu får det vara färdigt. Hoppas det löser sig och att alla får tillbaka sina pengar.

Trevlig helg!

konstigt det tar tid att få svar om folk skickar 122 mail..

122=symbolik

Postad 12 december 2008 - 19:22

Fredrick Håkan Erik Åberg
  • Fredrick Håkan Erik Åberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag fick ett mejl 19:01 nu ikväll där det stod att min order är makulerad och jag bör se pengar inom 24 timmar.

Jiipie!!! äntligen är pengarna på väg känns underbart, så nu blir det till att köpa ps3 någon annan stanns...

TIPS!!!!!!: James Bond: Quantum of Solace (PS3) 299 kr hos game.se 12-14 dec fri frakt!!!!!.

Fulltös medvetslös

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.