Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Head set till Xbox 360

881 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Wireless On-ear Headset (Hörlurar) 2 8,05 (18) Inga priser
Microsoft Xbox 360 On-ear Headset (Hörlurar) 3 4 (2) 86:-
Gameware Headset Xbox 360 (Hörlurar) 2 (0) Inga priser
Tritton AX360Pro 5.1 (Hörlurar) 4 8 (6) Inga priser
Turtle Beach Ear Force X41 Over-ear (Hörlurar) 2 8 (6) Inga priser
Hillman XBOX 360 headset On-ear Headset (Hörlurar) 0 (0) Inga priser
Datel Xbox 360 Gaming Wired (Hörlurar) 0 (0) Inga priser
Tritton AX720 5.1 Over-ear (Hörlurar) 3 6 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 december 2009 - 12:36

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Beställde inte vi samtidigt från samma ställe (Game.co.uk)? Mina skickades den 30e. Hoppas de kommer före helgen.

Ehum.. Hur kan det vara onsdag redan? Mina skickades också den 30e. Fick för mig att det var igår.

Jag var faktiskt lite nervös ett tag att jag skulle få ett mail från Game med rubriken "We´re sorry, but...." för när man läste lite mer noggrant i deras information och villkor så står det typ att de EJ skickar varor över 1000 gram utomlands, vilket är lika med att de EJ skickar någon hårdvara utomlands. Nåt sånt. *gulp*

Men det verkar ju som att det gick bra den här gången iaf. Vet inte vad de klassar som hårdvara heller. Och 1000 gram känns ju som det kan vara ganska exakt den vikten detta handlar om. Nåväl.

Jag hoppas också att de dyker upp den här veckan.

Postad 02 december 2009 - 12:36

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Linus: Har ett par X1 på ingång tillsammans med mina Tritton som en vän ska ha. Kan ge en uppfattning efter att ha testat dem.

Låter underbart :)

Postad 02 december 2009 - 18:29

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Ebola: Hoppas vi blir nöjda nu:)

Valde bort X41 främst då Tritton framgår som bättre ljudmässigt av de tester jag sett. Det var prio för mig. Valet framstår som trådlöst på bekostnad av ljudkvalite. Slippa mata batterier är en bonus. Gällande surround tror jag de är rätt likvärdiga. Andra detaljer som utseende och inställningar spelade in men var sekundärt.

Men som någon skrev, sitter man inte och jämför de olika lurarna kommer man förmodligen bli grymt nöjd vilka man än väljer i denna klassen. Alla lurar som är uppe för diskussion i denna tråden verkar bra. Får återkomma med liten recension när jag fått lurarna.

Ja du RealDaBratt det hoppas jag också för ska jag vara ärlig så fick jag en change of hearts när jag hade betalat. Jag läste i diverse forum om att AXPRO var bättre och bli bla blo... ;)

Så jag mailade LIME och frågade om jag kunde ändra ordern mot en AXPRO men de finns inte i lager så då bad jag de skicka AX720. Känns ändå rätt bra så här i efterhand, jag tror de funkar alldeles ypperligt.

De skickades idag från LIME, snabba puckar och snabb och bra mailväxling. Så nu har jag mina lurar i nästa vecka. Input om lurarna återkommer jag med, kan faen inte vänta :) .

Postad 02 december 2009 - 18:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Jag läste i diverse forum om att AXPRO var bättre och bli bla blo... :)

Säkert folk som äger just en AXPRO och ska in i det sista försvara det valet som det enda rätta. Finns en psykologisk term för det som jag inte kan dra mig till minnes vad det är.
"Jag köpte produkt A och därmed är alla andra produkter jag valde bort eller släpps senare skit". ;)

Postad 02 december 2009 - 19:19

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Förvisso humming. Men faktum kvarstår att AXPRO har 8 st högtalare (4 per lur), du får alltså äkta sorruond.
Med AX720 får du "fejkad" sorround och det är många som påstår att man har en fördel när man lirar med äkta sorround då du kan avgöra om folk kommer framför, bakom eller vid sidan om dig.

Å andra sidan är det många som säger att det gör man med AX720 också.

Jag tror inte att man märker större skillnader ljudmässigt, AXPRO är nog lite bättre men inga gigantiska skillnader.

Visst AXPRO är ju jäkligt snygga och lyser i mörkret men va faen det är bara å köpa en LED-slinga på jula för 99 spänn och vira runt huvet :)

AXPRO är tyngre, har dubbla adaptrar (ska endast finnas en i de nya), har "overkill" med ateraljer och volymkontroll = klumpig enligt mig.

Det som till slut (trots att jag hade en liten change of hearts) avgjorde för mig var att AX720 är renare, lättare och mer straight on i utförande. Mindre krussiduller och mer "bang on target".

Redigerat av Ebola, 02 december 2009 - 19:20.

Postad 02 december 2009 - 19:54

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ebola, Jag känner igen det du beskriver. Var väldigt nära att göra en liknande operation jag med, byta mot PRO. Många beskriver dem som vassare, men faktum är att väldigt få har verkligen jämfört dem. Läst några seriösare inlägg i ämnet och framstår som att det är delade läger i frågan. Vissa föredrar 720 före PRO av dem som har/haft båda. Det som lockar med PRO är förmodat grymt surround pga 8 högtalare, men alla kablar etc är en turnoff.

Finns tex en snubbe på youtube som är väldigt långdragen kring dessa recensioner. Sist jag tittade sågade han oväntat Astros jämfört med 720, så det finns alla infallsvinklar på detta ämne.

Hummings poäng ska nog inte negligeras i sammanhanget, tror det han söker är termen "Kognitiv Dissonans" myntat av Festinger på 50-talet. Dvs att det obehag som väckas av att 720 skulle eventuellt vara en bättre och billigare produkt hanterar de genom att skriva ner 720 i förhållande till PRO för att undvika denna dissonans.

Postad 02 december 2009 - 21:49

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Förvisso humming. Men faktum kvarstår att AXPRO har 8 st högtalare (4 per lur), du får alltså äkta sorruond.

Jo tack, jag vet lite om AXPRO... ;)

Två adaptrar är det som fortfarande gäller då det, som jag sagt flertalet gånger, en strömsladd till själva dekodern samt en till att ge ljuset till hörlurarna / fjärrkontrollsklumpen. Det lime har gjort är att de hittat en transfo som har två utgångar men det är fortfarade, givetvis, en engelsk stickkontakt. Vet man vart man kan hitta en likande svensk så behövs det bara en transfo, men det är fortfarande två sladdar som går ut från transfon; varav en man måste fysiskt dra ut om man inte vill att ens hörlurar ska lysa dygnet runt då det är bara dekoder-boxen som har avstängningsknapp...

Tror nog 720 är ett bättre köp. Tror dessutom att själva ljudet är bättre i dessa då jag, återigen, tror att, för samma pengar, 2 högtalarelement låter bättre än 8 stycken...
Hur själva surroundljudet skiljer sig vågar jag inte uttala mig om. Alla som har Turtle Beach säger ju att det simulerade fungerar så varför inte?

Redigerat av Unregistered6810b893, 02 december 2009 - 21:49.

Postad 03 december 2009 - 02:19

Pluttesnutte
  • Pluttesnutte
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jo tack, jag vet lite om AXPRO... ;)

Två adaptrar är det som fortfarande gäller då det, som jag sagt flertalet gånger, en strömsladd till själva dekodern samt en till att ge ljuset till hörlurarna / fjärrkontrollsklumpen. Det lime har gjort är att de hittat en transfo som har två utgångar men det är fortfarade, givetvis, en engelsk stickkontakt. Vet man vart man kan hitta en likande svensk så behövs det bara en transfo, men det är fortfarande två sladdar som går ut från transfon; varav en man måste fysiskt dra ut om man inte vill att ens hörlurar ska lysa dygnet runt då det är bara dekoder-boxen som har avstängningsknapp...

Tror nog 720 är ett bättre köp. Tror dessutom att själva ljudet är bättre i dessa då jag, återigen, tror att, för samma pengar, 2 högtalarelement låter bättre än 8 stycken...
Hur själva surroundljudet skiljer sig vågar jag inte uttala mig om. Alla som har Turtle Beach säger ju att det simulerade fungerar så varför inte?

Nextstep AB är den nordiska agenten, så för er som köpt era AX Pro i sverige så kan ni få hjälp av dem att få en svenks y adapter, samt den senaste micken. (om ni har den silvriga plast micken)

Personligen har jag inga problem alls med en Y Transfo då jag alltid drar ut mina lurar när de inte används.

Gällande det simulerade 5.1 (Dolby headphones) vs "äkta" DD 5.1 så tycker jag mig höra en märkbar skillnad. De flesta nya stärkarna har ju Dolby headphones som e exakt den teknik man använder i Astro, TB X41 samt AX 720.

Tycker det är bättre sepparation och mer riktning i ljudet med AX Pro, vilket gör skillnad när man lirar fps i mitt tycke.

Trittons svaghet jämfört med Astro är kvaliten på micken, TB har mer än nog med sin beskärda del med problem när det gäller chat/mick.

Utvöver det så tycker jag Tritton leverar en riktig bra ljudbild, med många inställnings möjligheter (Time delay)

In line kontrollen tycker jag är klockren (då jag är en trogen AX360 användare) Möjligheten att justera endast "chat" volymen och samt muta micken är en riktig bra funktion.

Tycker också att kanal kontrollerna är smidiga även om de flesta kanske inte pillar på dem varje dag.

Postad 03 december 2009 - 02:38

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

det är många som påstår att man har en fördel när man lirar med äkta sorround då du kan avgöra om folk kommer framför, bakom eller vid sidan om dig.

Jo fan, har stor hjälp av mitt surround vid CODspelanade tycker jag!

Postad 04 december 2009 - 07:42

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
Amazon har uppdaterat sin release av X41 till 17 dec nu. :)
Så nu har jag avbokat (igen) och beställt från Game iistället såsom vissa här gjorde nyss.
Fan vad jag ska ha otur. :rolleyes:

Postad 04 december 2009 - 08:07

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Amazon har uppdaterat sin release av X41 till 17 dec nu. :)
Så nu har jag avbokat (igen) och beställt från Game iistället såsom vissa här gjorde nyss.
Fan vad jag ska ha otur. :rolleyes:

Piss å skit! I feel for you.

Nerden och jag väntar ivrigt på brevbäraren idag. Tänkte sluta lunch och då hoppas jag att jag har nån avi eller nåt i brevlådan men det är väl kanske för mycket begärt. Har inte gått så många dagar än.

Redigerat av SejLax, 04 december 2009 - 08:49.

Postad 04 december 2009 - 10:03

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Nerden och jag väntar ivrigt på brevbäraren idag. Tänkte sluta lunch och då hoppas jag att jag har nån avi eller nåt i brevlådan men det är väl kanske för mycket begärt. Har inte gått så många dagar än.

Brevlådan har sällan känts så tom som den gjorde igår.

Postad 04 december 2009 - 11:50

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Skickades i måndags och nu fanns det hörlurarlappar i min postlåda! Tritton AX720 & Ear Force X1. Tomten kommer tidigt till DaBratt:) Iväg och hämta ut sedan ska det liras i helgen...

Postad 04 december 2009 - 14:12

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Jag har ett AVI från posten enl smabon. Tror att jag också fått min :)

Nu jälar ska det javaline glitchas :lol:

Postad 04 december 2009 - 14:56

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0

Brevlådan har sällan känts så tom som den gjorde igår.

...och idag...

Postad 04 december 2009 - 20:09

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Så där, nu har jag lirat lite med lurar på och kan bara säga OMFG. Vilket jäkla tryck det var i lurarna!
Har bara vridit på till halva och det är fan helt sjukt vilket tryck.

De är jäkligt stora och mulliga men inte alls otympliga och inte så tunga heller, klart det är lite ovant men det går snabbt att bli bekväm med dem.

Ljudet är bra man blir helt inslukad i spelet och man hör absolut ingenting från omgivningen. Sorruond är mycket bra, man kan disktinkt höra var olika ljud kommer ifrån.

De är enkla att koppla och det fungerade alldeles utmärk att koppla med optiskt via receivern.

Jag är än så länge sjukt nöjd :)

RealDaBratt, vad tycker du om dina? :lol:

Redigerat av Ebola, 04 december 2009 - 20:10.

Postad 04 december 2009 - 20:20

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Underbart att höra ditt första utlåtande Ebola:) Jag hade faktiskt inte räknat med att få dem idag så hade inte hämtat min koverter till svenskt eluttag, och nu visade det sig att jag inte kommer åt den förrän imorgon då vännen som köpt den inte är hemma. Klantigt värre men får klara mig några timmar till.

Fast jag har beundrat skönheten här ikväll och det känns kvalité lång väg, förvånad över hur lätta dem är. Sa jag att de är sjukt snygga också? Så tillsammans med Ebolas härliga beskrivning av dem blir det bara att mysa i väntan på morgondagen:)

Testat MW2 med dem Ebola?

Postad 04 december 2009 - 20:41

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Yes RealDaBratt, MW2 har jag kört men kan tyvärr inte köra så mycket idag, ska stryka sambon medhårs så jag kan lira på dan imorgon.

Apropå adapter, en rolig grej som hände idag...

Jag var inne på classe och köpte en adapter och hade lurarna med mig.

Jag: Tjena jag vill köpa en adapter till de här lurarna som jag har i paketet.
Snubben: "Måttligt intresserad" Få se nu...Han drar ut paketet och så säger han....Va fan, det är ju de här...
Jag: Vadå? Ja det ä mina Tritton lurar
Snubben: Det ser jag väl, ett par ###### Tritton, fy fan vilka grejer.
Jag: Ja, snygga eller hur?
Snubben: Jag har läst om de här men aldrig sett de live, jäkla snygga. Hörrö Putte!! Kom å lolla in de här!!
Putte: Ja jäklar, de där har har jag lollat in, fan, de är ju t om snyggare än vad jag trodde.
Vad har du dem till? Låt mig gissa, COD MW2
Jag: Yes box
Snubben: PS3
Jag: No way, 360 is tha shit!!!
Putte: Va fan tror du ? PS3, jäkla skräp
Snubben: De är inte köpta i sverige va?
Jag: Nä, döhhh, det är en engelsk adapter och jag vill ha en svensk. Köpte de från england, på Lime.
Snubben: Jag gissar på att du pyntade 2.400 nånting.
Jag: Nä ca 1.500
Snubben: Vaaaaaa? Skojar du? Lime sa du........

Till slut stog det tre snubbar och hjälpte till med en ynka adapter medans kön växte.

Kul som fan va det... :)

Redigerat av Ebola, 04 december 2009 - 20:43.

Postad 05 december 2009 - 00:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0

Fick mail sex timmar efter beställningen att orden var skickad.
Snabba puckar, gott! :)

Postad 05 december 2009 - 10:40

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Nu har jag tom varit på ICA och tvingat dom leta igenom sina paket. Haha (nörd)! Men det var tomt. Får hoppas på nästa vecka då...

Postad 05 december 2009 - 11:45

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Clas Ohlson historien var underhållande :blink: Man kanske skulle ha dem med sig lite ute på stadens gator för att impa på tekniknördar. Jag ser nog bättre ut i dem än någon keps eller mössa jag provat :)

Postad 05 december 2009 - 13:57

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Clas Ohlson historien var underhållande :blink: Man kanske skulle ha dem med sig lite ute på stadens gator för att impa på tekniknördar. Jag ser nog bättre ut i dem än någon keps eller mössa jag provat :)

@ RealDaBratt

Har du fått din adapter och testat lurarna?

Redigerat av Ebola, 05 december 2009 - 13:57.

Postad 05 december 2009 - 14:49

Unregistered37658
  • Unregistered37658
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag måste bara dela med mig av en diskussion som jag och min kära sambo hade igår. Det visar sig visst att köpa lurar inte alltid hjälper när man vill vara snäll och inte störa sina nära och kära med en massa ljud från 360.

För några veckor sen så skaffade jag mig ett par x4:or för att jag tänkte vara snäll och inte störa så mycket hemma när jag lirar COD. Igår när jag satt och lirade kommer sambon in i vardagsrummet och tittar på mig. Jag ser att hon säger nått men hör inte av självklara anledningar. Tar av mig lurarna och kollar vad hon vill.

Sambo - Varför köpte du dom där dyra lurarna.
Jag - För att jag inte vill störa dig så mycket på kvällar och sånt.
Sambo - Då kan jag rekommendera en annan sak du kan köpa
Jag - Jaså vadå??
Sambo - Nånting att sätta för munnen. För även om jag inte hör spelet så hörs du.
Jag - (ser ut som ett frågetecken) Vad menar du??
Sambo - Ja du gapar och skriker ganska mycket här ut.
Jag - Det kanske jag gör. Men jag är engagerad och då skall man låta.
Sambo - Men kan du engagera dig lite mindre då kanske.
Jag - jaja jag skall försöka.

Senare på kvällen så kommer jag hem från polaren hör jag bara hur nån sitter och svär och gapar i vardagsrummet. Då visar det sig att hon sitter och spelar super mario på snes och inte kommer förbi på ett ställe. Jag går in i rummet och frågar.

Jag - Hur går det?
Sambo - Det går åt **** jag har suttit här nu i en kvart och kommer inte förbi den här (väldigt fula ord) bossen.
Jag - Ååå jobbigt säger jag och går ut där ifrån och till köket med ett leende på läpparna.

Väl i köket så fortsätter svordomarna i vardagsrummet och dom blir högre och högre och framför allt argare. Till slut så kan jag inte hålla mig längre och går ut till henne.

Jag - Du hjärtat.
Sambo - Vad är det!
Jag - Du tror inte att du kan engagera dig lite mindre?

Uppskattat = NEJ Värt det....Mycket

Postad 05 december 2009 - 18:44

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Jag måste bara dela med mig av en diskussion som jag och min kära sambo hade igår. Det visar sig visst att köpa lurar inte alltid hjälper när man vill vara snäll och inte störa sina nära och kära med en massa ljud från 360.

För några veckor sen så skaffade jag mig ett par x4:or för att jag tänkte vara snäll och inte störa så mycket hemma när jag lirar COD. Igår när jag satt och lirade kommer sambon in i vardagsrummet och tittar på mig. Jag ser att hon säger nått men hör inte av självklara anledningar. Tar av mig lurarna och kollar vad hon vill.

Sambo - Varför köpte du dom där dyra lurarna.
Jag - För att jag inte vill störa dig så mycket på kvällar och sånt.
Sambo - Då kan jag rekommendera en annan sak du kan köpa
Jag - Jaså vadå??
Sambo - Nånting att sätta för munnen. För även om jag inte hör spelet så hörs du.
Jag - (ser ut som ett frågetecken) Vad menar du??
Sambo - Ja du gapar och skriker ganska mycket här ut.
Jag - Det kanske jag gör. Men jag är engagerad och då skall man låta.
Sambo - Men kan du engagera dig lite mindre då kanske.
Jag - jaja jag skall försöka.

Senare på kvällen så kommer jag hem från polaren hör jag bara hur nån sitter och svär och gapar i vardagsrummet. Då visar det sig att hon sitter och spelar super mario på snes och inte kommer förbi på ett ställe. Jag går in i rummet och frågar.

Jag - Hur går det?
Sambo - Det går åt **** jag har suttit här nu i en kvart och kommer inte förbi den här (väldigt fula ord) bossen.
Jag - Ååå jobbigt säger jag och går ut där ifrån och till köket med ett leende på läpparna.

Väl i köket så fortsätter svordomarna i vardagsrummet och dom blir högre och högre och framför allt argare. Till slut så kan jag inte hålla mig längre och går ut till henne.

Jag - Du hjärtat.
Sambo - Vad är det!
Jag - Du tror inte att du kan engagera dig lite mindre?

Uppskattat = NEJ Värt det....Mycket

Haha den var klockren.
Min sambo bryr sig inte alls om mitt snack. Bara mina ordval ibland som har blivit betydligt bättre sen hon började påpeka.

Postad 06 december 2009 - 21:50

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Har nu använt mina Tritton AX 720 i ett par timmar och här är mina spontana tankar. Ingen tvekan om att det är ett par kvalitetslurar. Kristallklart ljud med enorma volymresurser. Bra surroundupplevelse, inte samma exakthet som mitt 5.1 system vilket inte kan förväntas men kan även bero på en viss ovana. Tar ett tag att vänja sig men MW2 är en väldigt mkt häftigare upplevelse nu. Har reflexmässigt ryckt efter fjärrkontrollen för att sänka volymen när MW2 dragit igång innan jag kommit på att jag har lurarna på mig, känns som ett hemmabiosystem är påslaget.

Ska jag trycka på något som jag saknar så är det lite extra bas, men samtidigt är ljudet så förbannat väl avstämt att det kanske skulle vara till lurarnas nackdel. De sitter iaf fantastiskt bra på huvudet och stör inte som andra lurar kan gör efter någon timma. Man vill bara fortsätta spela när man väl tagit på sig dem :P Xbox har plötsligt blivit så mycket roligare...

Linus: Lovade en kommentar på X1´orna som vännen beställde. Testade dem med COD och lite musik. Enorma ljudresurser, rejält tryck i basen (Faktiskt tynge bas än Tritton ovan). Stereoljudet fungerar bra till att lokalisera ljudkällor i COD. De är bekväma på huvudet och känns välgjorda. Inte riktigt samma detaljrikedom i ljudet som AX 720 men mycket rent ljud. Bra lurar att lyssna på musik med (Barry White har aldrig låtit så manlig;)). Tycker med det låga priset man kan få X1órna för så är de en klockren rekommendation för den som vill hålla lite budget, kan inte bli fel med dem :)

Postad 07 december 2009 - 08:29

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Vad kostade X1.orna respektive 720 och varifrån beställde du dom?

Postad 07 december 2009 - 10:10

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

Linus: Lovade en kommentar på X1´orna som vännen beställde. Testade dem med COD och lite musik. Enorma ljudresurser, rejält tryck i basen (Faktiskt tynge bas än Tritton ovan). Stereoljudet fungerar bra till att lokalisera ljudkällor i COD. De är bekväma på huvudet och känns välgjorda. Inte riktigt samma detaljrikedom i ljudet som AX 720 men mycket rent ljud. Bra lurar att lyssna på musik med (Barry White har aldrig låtit så manlig;)). Tycker med det låga priset man kan få X1órna för så är de en klockren rekommendation för den som vill hålla lite budget, kan inte bli fel med dem :)

Låter utmärkt, det blir många julklappar till mig själv i år, fick retroaktiv löneförhöjning så ett elite och ett par X1or är klockrent.

Tack för infon :P

Postad 07 december 2009 - 10:51

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Greverif: Köpte dem härifrån. Priserna ser du där. Tror det var en hundring i frakt på hörlur.

http://www.limexb360.co.uk/

Linus: Blir perfekt det, låter som du får en trevlig Jul:)

Postad 07 december 2009 - 13:31

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Kom ihåg att lurarna oftast låter skit fram till ca 100 speltimmar. Så låt dem ligga med musik på några dagar så ska du se att basen blir bättre.

Postad 07 december 2009 - 14:25

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske men går det att koppla in X41-orna till hembiosystemet för att kolla film även om du inte har Xbox som bildkälla?

Postad 07 december 2009 - 14:31

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske men går det att koppla in X41-orna till hembiosystemet för att kolla film även om du inte har Xbox som bildkälla?

jepp

Postad 07 december 2009 - 14:34

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

jepp

Jag lär aldrig ta av dem då med andra ord. (När de väl anländer).

Postad 07 december 2009 - 16:22

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med surround med bara ett högtalarelement? Vad är skillnaden mot vanliga kåp-lurar man köper till att lyssna på musik? Eller kan dessa också fejka surroundljud med hjälp av dolby headphone som min förstärkare stödjer?

Postad 07 december 2009 - 18:34

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Kom ihåg att lurarna oftast låter skit fram till ca 100 speltimmar. Så låt dem ligga med musik på några dagar så ska du se att basen blir bättre.

Det här ska jag använda som argument när regeringen gnäller på att man spelar för mycket...Men älskling jag måste spela 8 timmar per dag annars funkar inte hörlurarna som de ska och det måste jag göra i några månader :)

Redigerat av Ebola, 07 december 2009 - 18:34.

Postad 07 december 2009 - 20:40

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Ska spela Barry White nu i två veckor så jäklar hoppas jag på grymt ljud sedan :)

Postad 08 december 2009 - 12:28

Pluttesnutte
  • Pluttesnutte
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hur fungerar det med surround med bara ett högtalarelement? Vad är skillnaden mot vanliga kåp-lurar man köper till att lyssna på musik? Eller kan dessa också fejka surroundljud med hjälp av dolby headphone som min förstärkare stödjer?

Exakt samma sak, Dolby Headphone använder alla förutom Tritton AX PRO.

Dock så kommer du inte kunna "chatta" med den lösningen.

Redigerat av Pluttesnutte, 08 december 2009 - 12:29.

Postad 08 december 2009 - 13:16

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli trött på att varje dag se en tom brevlåda. Beställde vi cykelfrakt?

Postad 08 december 2009 - 13:39

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Vad bra! Då kan jag alltså testa med mina nuvarande lurar och få mig en bild av hur surroundkänslan antagligen kommer bli? :D Sen får jag bestämma mig ifall det är värt 1300kr att satsa på lite bättre ljud, samt chattfunktion..

Postad 08 december 2009 - 17:25

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte, det är faktiskt skillnad på hörlurar och hörlurar. Likväl som det är skillnad mellan högtalare även om de spelar upp samma sak och samma format :)

Postad 08 december 2009 - 17:42

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte, det är faktiskt skillnad på hörlurar och hörlurar. Likväl som det är skillnad mellan högtalare även om de spelar upp samma sak och samma format :)

Ja, absolut. Men jag vill gärna höra ifall surroundkänslan finns där. Om högtalarelementen inte är specialgjorda för surround (som jag uppfattade det av tidigare svaret) så vill jag gärna tro att surroundkänslan kanske inte blir så himla mycket bättre med andra "surroundlurar" som även de består av ett element. Om de inte är av "ljud-limpa" stilen, med konstigt utbyggda kåpor för att rikta ljudet (Kan man ens det med endast ett högtalarelement?)

Redigerat av Mahti, 08 december 2009 - 17:50.

Postad 08 december 2009 - 17:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Elementen skiljer så du får ju inte samma klang, men tekniken bakom surround-emuleringen är exakt likadan.

Postad 08 december 2009 - 19:54

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Sitter och funderar på detta med Dolby Headphone. Mina AX 720 har Dolby Headphone men även Dolby Digital. Hur fungerar det ihop?

Såvitt jag kan avläsa är Dolby Digital aktiverat under spelande liksom Dolby Headphone. Vad skiljer den upplevelsen åt jämfört med en amplifier med bara Dobly Headphone? Bättre kvalite?

Postad 08 december 2009 - 19:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Ute på hal is, men som jag fattar det så är Dolby Digital möjligheten för det att /förstå/ in-signalen. Den skickas alltså från xboxen till dekodern. Sen är Dolby Headphone möjligheten för den att koda om signalen så den kan /skicka/ en simulerad surround signal till hörlurarna.

Postad 08 december 2009 - 20:08

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Elementen skiljer så du får ju inte samma klang, men tekniken bakom surround-emuleringen är exakt likadan.

Ja det vet jag också, ville bara poängtera att det inte är samma sak totalt. Samma emulering och teknik är det ju men det kan låta olika bra beroende på vilka element man använder, separat förstärkning, kåpkonstruktion mm.

Även om man kan bilda sig en uppfattning om hur det kommer att eller kan låta så kommer det att låta olika bra med olika lurar.

Postad 08 december 2009 - 20:24

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Tack för svar. Så låt säga att det är som humming skriver. Alltså ger Dolby Digital mina hörlurar möjligheten att få en digital bearbetning av ljudet via Dolby Headphone. Alternativet vore då en stereo bearbetning via Pro Logic II eftersom det även finns tillgängligt och aktiveras när jag kör på Stereo mode.

Så alla hörlurar som inte har Dolby Digital får en Pro Logic bearbetning på ljudet innan Dolby Headphone simulerar det? Alltså en lägre kvalite på den signal Dolby Headphone tekniken processerar innan den skickas till lurarna.

Redigerat av RealDaBratt, 09 december 2009 - 14:13.

Postad 08 december 2009 - 20:32

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
vet någon vart man kan köpa den gamla hederliga orginalheadsetet för en billig peng? verkar va slut överallt...

Postad 08 december 2009 - 20:45

selin
  • selin
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

vet någon vart man kan köpa den gamla hederliga orginalheadsetet för en billig peng? verkar va slut överallt...

Du kan få mitt, pm'a din adress.

Postad 08 december 2009 - 20:45

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0

Elgiganten verkar ha fått in dem idag.

Stockholm, Barkarby Megastore: Tillgänglig tisdag 08.12.2009 19:45
Stockholm, Kungens Kurva Megastore: Tillgänglig tisdag 08.12.2009 19:45

Postad 08 december 2009 - 22:40

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Skulle bara ställa en liten fråga till dom som har beställt ifrån http://www.limexb360.co.uk/. En vän till mig har beställt ifrån dom. Och det som är dilemmat är att han har beställt ett par turtle beach x41 och den var in stock förra veckan. Men han har inte fått nån mail bekräfta om headsetet är skickat. Frågan är om dom gör det.

Mvh
Mathzon

Postad 08 december 2009 - 23:28

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Jag fick besked från Lime via mail när de skickade lurarna. Står ju på konto uppgifter när han loggar in på deras hemsida annars.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.