Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *

658 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 juli 2009 - 22:33

Unregisteredf40ab68b
  • Unregisteredf40ab68b
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena
MIn aktivitets meny knapp lyser ej i Walkman läge.
Någon annan som har tänkt på det? Men knappen lyser när man öppnar knappsatsen i luren.

Postad 08 juli 2009 - 02:57

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0

Jag köpte ett spel från Tres mobilportal nyss. Det dyker upp en jordglob i displayen när man sen börjar spela. Men det betyder väl inte att man är ute på nätet, utan bara att man har täckning ? Det är en Sony Ericsson W995 (har inte haft SE på flera år så jag är osäker på det där med jordglobens betydelse). Det kan ju inte krävas att man är ansluten till Internet och skenande kostnader när man köpt spelet för 30 kr?

Vad jag vet så betyder det att du är uppkopplad. När du har täckning så står det ju en fyrkant med "3" i för 3G täckning.

edit: stavfel

Redigerat av Unregistered39773f2d, 08 juli 2009 - 02:57.

Postad 08 juli 2009 - 07:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Jag köpte ett spel från Tres mobilportal nyss. Det dyker upp en jordglob i displayen när man sen börjar spela. Men det betyder väl inte att man är ute på nätet, utan bara att man har täckning ? Det är en Sony Ericsson W995 (har inte haft SE på flera år så jag är osäker på det där med jordglobens betydelse). Det kan ju inte krävas att man är ansluten till Internet och skenande kostnader när man köpt spelet för 30 kr?

Jordgloben är tecken på att du är ansluten till nätet, med antningen GPRS eller 3G.

Postad 08 juli 2009 - 09:13

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Jordgloben är tecken på att du är ansluten till nätet, med antningen GPRS eller 3G.

Vill bara förtydliga att om man är ansluten innebär inte det nödvändigtvis att någon datatrafik sker.

Förövrigt frågar alltid mobilen först om en applikation försöker använda internetanslutningen. Under förutsättning att man inte ändrat standardinställningen då.

Redigerat av anarkisträven, 08 juli 2009 - 09:23.

Postad 08 juli 2009 - 14:38

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

U-Nas, ditt batteri låter killing!

Väldigt tragiskt att så många av er har fått mobiler med så trashig byggkvalité :/ W995 är ju inte gratis direkt.

fasiken börjar också bli nojig angående batteriet. laddade full nu i natt.
snackat ~30 min
lite gps'ande ~10 min
spel ~20 min
lite småfipplande i menyerna ~10 min
har alla inställningar som den kom från kartongen

kollar jag telefonstatusen så har jag 40 % kvar av batteriet !!!

Postad 08 juli 2009 - 16:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

fasiken börjar också bli nojig angående batteriet. laddade full nu i natt.
snackat ~30 min
lite gps'ande ~10 min
spel ~20 min
lite småfipplande i menyerna ~10 min
har alla inställningar som den kom från kartongen

kollar jag telefonstatusen så har jag 40 % kvar av batteriet !!!

Prova slå av den, alt. ta ut batteriet och se om den fortsätter äta batteri med samma fart.
Kan ev. vara GPSen som ligger kvar igång dolt i bakgrunden och stjäl juice.

Postad 08 juli 2009 - 16:53

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Prova slå av den, alt. ta ut batteriet och se om den fortsätter äta batteri med samma fart.
Kan ev. vara GPSen som ligger kvar igång dolt i bakgrunden och stjäl juice.

gps'en är ju aktiverad by default ? men ska man inte ha igång den så att den fortare drar igång vägbeskrivningar och sånt ?

edit : gps avaktiverad.

två samtal ~8min
10 min spelande
batteriet är nere på 30% !?!

finns det nåt sätt och kolla om batteriet är felaktigt ? för det ska väl inte vara så här dålig ?

Redigerat av deadwood, 08 juli 2009 - 20:34.

Postad 08 juli 2009 - 20:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Har du provat plockat ur batteriet och satt i det igen?
Utan att använt GPSen efteråt..

Postad 08 juli 2009 - 21:01

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Har du provat plockat ur batteriet och satt i det igen?
Utan att använt GPSen efteråt..

ska testa det nu. ska spela lite sen och se om batteriet dyker

edit : avaktiverade gps'en igår, petade ur batteriet.
snackade ~10min idag
lyssnade på radio ~40min (hörlurar)
skickade två sms
batteritid kvar 14%

har den silverfärgade modellen och knapparna sitter som dom ska, men batteriet verkar ju mer än lovligt dåligt ?

Redigerat av deadwood, 09 juli 2009 - 14:21.

Postad 09 juli 2009 - 14:51

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
innan ni fortsätter diskussionen med batteriet, så uppdatera mjukvaran till senaste versionen.
Har snackats lite på se-nse & esato att batteriet passningstid har blivit något bättre.
Jag märkte själv markant skillnad på passningstiden när jag stängde av 3G (använder inte de spec. mycket ändå)

Postad 09 juli 2009 - 17:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

innan ni fortsätter diskussionen med batteriet, så uppdatera mjukvaran till senaste versionen.
Har snackats lite på se-nse & esato att batteriet passningstid har blivit något bättre.
Jag märkte själv markant skillnad på passningstiden när jag stängde av 3G (använder inte de spec. mycket ändå)

Nice, jag 'hann' aldrig uppdatera min första (som DOAdes pga batterietiden/förbrukningen) pga just DOA-tiden.
Har dock uppdaterat sambons röda och den verkar väl hålla klart bättre än min första, hon har nog inte 'GPSat' så mycket dock ;)

Har haft 3 silver här hemma nu, och 2 röda, men ingen har batteriet suttit dåligt på?!
Har haft en liten ihopvikt pappersbit mellan batteri och luckan för att slippa känna glapp där, vilket i sig inte borde vara nödvändigt på en så pass dyr telefon som trots allt W995 är, men det är en enkel och funktionell lösning så det får gå :)

Och vem vet, om 1 en vecka eller 2 så kanske ja har en silver i min ägo igen... som inte glappar, eller laddar ur, eller..
Känns lite trist med allt krångel, lämnar en lite fadd eftersmak i munnen.. 'Nytelefon-glädjen-känslan' blir lite förtagen.. tyvärr.

Redigerat av mrNoodles, 09 juli 2009 - 17:04.

Postad 09 juli 2009 - 17:41

Fille84
  • Fille84
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Har haft 3 silver här hemma nu, och 2 röda, men ingen har batteriet suttit dåligt på?!
Har haft en liten ihopvikt pappersbit mellan batteri och luckan för att slippa känna glapp där, vilket i sig inte borde vara nödvändigt på en så pass dyr telefon som trots allt W995 är, men det är en enkel och funktionell lösning så det får gå :)

Min glappar lite mellan sliderdelen och den undre delen i utfällt läge, inget jag direkt stör mig på. Men du har ingen finurlig lösning till detta fel? :)

Postad 09 juli 2009 - 17:50

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ingen som vet nått om pdf program till W995? :)

Postad 09 juli 2009 - 19:21

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

kör jag uppdatering så säger den att jag redan har senaste programmet.
1215-7995 R1EA032090501 heter versionen som sitter i.

andra gången telefonen tvärhänger sig förövrigt :)

Postad 09 juli 2009 - 19:26

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Min glappar lite mellan sliderdelen och den undre delen i utfällt läge, inget jag direkt stör mig på. Men du har ingen finurlig lösning till detta fel? :)

Jag har DOA´t 2st pga det, så du är inte ensam - jag störde mig på det, med tanke på priset samt om den glappar så här nu, hur ska den då inte låta om 6-12mån..?

kör jag uppdatering så säger den att jag redan har senaste programmet.
1215-7995 R1EA032090501 heter versionen som sitter i.

andra gången telefonen tvärhänger sig förövrigt :)

R1EA033 är den senast, med datum 090512, om jag minns rätt.
Försöker du uppdatera mha. datorn eller via telefonen?

Redigerat av mrNoodles, 09 juli 2009 - 19:29.

Postad 09 juli 2009 - 19:30

mikael.egonsson
  • mikael.egonsson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har också försökt uppdatera till "R1EA033", men den säger att jag har den senaste programvaran "R1EA032".
Använder SE:s uppdateringsprogram.

Postad 09 juli 2009 - 20:12

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Ni måste uppdatera programvaran via SE PC Suit och uppdaterings programmet med proceduren att hålla ner C knappen ta bort batteriet i med USB kabeln osv... i en annan ordning då förstås :) uppdaterings programmet talar om hur man gör :)

Postad 09 juli 2009 - 20:13

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Jag har DOA´t 2st pga det, så du är inte ensam - jag störde mig på det, med tanke på priset samt om den glappar så här nu, hur ska den då inte låta om 6-12mån..?

R1EA033 är den senast, med datum 090512, om jag minns rätt.
Försöker du uppdatera mha. datorn eller via telefonen?

via telefonen. ska inte det fungera och uppdatera med den ?

Postad 09 juli 2009 - 20:14

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

via telefonen. ska inte det fungera och uppdatera med den ?

Nope funkar inte, varför vet jag ej...

Postad 09 juli 2009 - 20:17

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Nice, jag 'hann' aldrig uppdatera min första (som DOAdes pga batterietiden/förbrukningen) pga just DOA-tiden.
Har dock uppdaterat sambons röda och den verkar väl hålla klart bättre än min första, hon har nog inte 'GPSat' så mycket dock :)

Och vem vet, om 1 en vecka eller 2 så kanske ja har en silver i min ägo igen... som inte glappar, eller laddar ur, eller..
Känns lite trist med allt krångel, lämnar en lite fadd eftersmak i munnen.. 'Nytelefon-glädjen-känslan' blir lite förtagen.. tyvärr.

hur dålig var batteritiden då ? snackade lite med the phone house där jag köpte min och dom verkade ju inte så där överdrivet förtjusta i att byta den. var mest snack om att batteriet håller olika beroende på hur man använder den. men ju mer jag testar och kollar ju äldre blir den ju ...

men det verkar ju som den suger grymt med ström om man gör något mer än snackar i den.
har inget glapp i batteriet eller luckan ..

Postad 09 juli 2009 - 20:59

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Ingen som vet nått om pdf program till W995? :)

På getjar finns denna
http://www.getjar.co...16972/MobilePdf

Jag har dock inte testat.

Postad 09 juli 2009 - 21:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

hur dålig var batteritiden då ? snackade lite med the phone house där jag köpte min och dom verkade ju inte så där överdrivet förtjusta i att byta den. var mest snack om att batteriet håller olika beroende på hur man använder den. men ju mer jag testar och kollar ju äldre blir den ju ...

men det verkar ju som den suger grymt med ström om man gör något mer än snackar i den.
har inget glapp i batteriet eller luckan ..

Jag tappade 13% på 2½h då telefonen bara låg på köksbänken här hemma, inte helt normalt.
Provade du ta ur batteriet och starta om för att se om det blir nån skillnad?
Prova uppdatera annars, via PC Suiten.

Tappar telefonen batteri onormalt fort så lär du kunna DOA den (inom 7dar från inköpet).

Postad 09 juli 2009 - 21:24

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Jag tappade 13% på 2½h då telefonen bara låg på köksbänken här hemma, inte helt normalt.
Provade du ta ur batteriet och starta om för att se om det blir nån skillnad?
Prova uppdatera annars, via PC Suiten.

Tappar telefonen batteri onormalt fort så lär du kunna DOA den (inom 7dar från inköpet).

när jag låter den va så funkar batteriet på min (vad jag har kunnat sett iaf, har bara haft den ett par dar) det är när man använder den som den käkar batterier.

animeringarna kan man stänga av dom ? dom brukar väl dra en hel del.

Redigerat av deadwood, 10 juli 2009 - 16:34.

Postad 10 juli 2009 - 08:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Orkar du va snäll och länka till dom trådarna eller inläggen?
Har letat och letat men hittar inge.. :)

Postad 10 juli 2009 - 08:53

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

På getjar finns denna
http://www.getjar.co...16972/MobilePdf

Jag har dock inte testat.

Tyvärr så fanns inte W995 med i listan.

Postad 10 juli 2009 - 10:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Tyvärr så fanns inte W995 med i listan.

Välj w715 eller c905 då istället t.ex

Postad 10 juli 2009 - 16:26

Unregisteredf40ab68b
  • Unregisteredf40ab68b
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena!
Är det någon mer som uppfattar att telefonen, är glapp i sidled när telefonen är ihopfälld .
Är lite nojig att det är fel på luren. Vore tacksam för hjälp.

Postad 10 juli 2009 - 16:37

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Tjena!
Är det någon mer som uppfattar att telefonen, är glapp i sidled när telefonen är ihopfälld .

har silvermodellen. när den är ihopfälld så glappar den inget alls. utfälld så kanske den glappar 0.7mm om man håller längst ut på kanterna.

Postad 10 juli 2009 - 16:45

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Tjena!

De glapproblem jag upplevt på en silver och en röd är med telefonen isärskjuten.
Ihop har de känts väldigt solida.

Postad 10 juli 2009 - 19:14

The Moose
  • The Moose
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det är en 3 månaders testperiod som medföljer W995:an. Testade den igår faktiskt, och den fungerar sjukt bra. Inget att ha om man inte har fri data kanske, men i övrigt är den guld värd om man tappar bort sig :(

Jag kan inte hitta Wayfinder Navigator på min 995a :P Enligt manualen skall det stå "navigering" eller något liknande under platstjänster men något sånt hittar jag inte...

Jag köpte den 3-konfigurerad, kan det bero på det??? Nån mer som har den genom 3 som har samma problem?

Postad 10 juli 2009 - 20:05

The Moose
  • The Moose
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag kan inte hitta Wayfinder Navigator på min 995a :( Enligt manualen skall det stå "navigering" eller något liknande under platstjänster men något sånt hittar jag inte...

Jag köpte den 3-konfigurerad, kan det bero på det??? Nån mer som har den genom 3 som har samma problem?

Nu har jag även märkt att jag heller inte har några spel instalerade på telefonen? Bara 4 demon följer med?? Sen finns inte valet att söka efter uppdateringar för telefonen???

Är det 3 som har tagit bort samtliga av dessa saker när de lagt på sin egna konfig.? Riktigt dåligt isf.....

Postad 11 juli 2009 - 01:31

Unregisteredf40ab68b
  • Unregisteredf40ab68b
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det bågra skillnader mellan vilken färg man har på sin w995?
Tycker många säger att den grå har bättre kvalite, än den svarta + röda modellen.

Postad 11 juli 2009 - 06:59

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
jag köpte den svarta häromdagen och jag har inga som helst problem med glapp, batteritid etc :( detta är en trevlig mobil.

Postad 11 juli 2009 - 07:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Är det bågra skillnader mellan vilken färg man har på sin w995?
Tycker många säger att den grå har bättre kvalite, än den svarta + röda modellen.

Nej de ska va samma ski... telefon :(
Har haft 2st silver som krånglat (passningstid och glapp), och haft ytterligare en 3låst telefon hemma (felskick) som kändes helt o-glappig och fin. Även sambons röda var glapp på ena sidan med knappsatsen utskjuten.

Postad 11 juli 2009 - 08:43

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Nu har jag även märkt att jag heller inte har några spel instalerade på telefonen? Bara 4 demon följer med?? Sen finns inte valet att söka efter uppdateringar för telefonen???

Är det 3 som har tagit bort samtliga av dessa saker när de lagt på sin egna konfig.? Riktigt dåligt isf.....

Det är 3's programvara i telefonen, inte Sony Ericsson's, så vissa grejer är bortplockade andra fungerar inte som det var tänkt, samt att telefonen ligger uppkopplad mot internet till 3's portal hela tden, vilket suger musten ur batteriet.
Har (nästan) alltid varit så med mobller man köpt via 3, kommer nog alltid att vara så.

Det bästa är att "unbranda" mobilen och lägga in SE's egna programvara, så får man en mobil som som fungerar som det var tänkt (nåja :( ), batterikapaciteten blir bättre m.m.

Det går att unbranda W995'an själv med hjälp av det här pogrammet:
Ultimate CDA Generator
http://codeclaw.iouri.net/?cat=9

...och sen använda sig av A2uploader & SEUS så har man gjort Världen lite bättre att leva i, åtminstone en bättre telefon att leva med :P

Redigerat av AndyRebel, 11 juli 2009 - 17:06.

Postad 11 juli 2009 - 10:45

froedent
  • froedent
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en röd w995, har inte upplevt de diskuterade problemen med vare sig glapp eller batteriproblem.

Jag har däremot upplevt att telefonen totalhängt sig. Och att alla knappar slutat svara. Fick min första utbytt av Katsching då det problemet uppstod efter tre dagar. Jag fick samma problem med telefon nr 2. Den fick jag dock liv i igen när jag testade att göra en ominstallation via PC Suite.

Jag skriver inte hela historien här, men jag har gnällt en del om detta på min blogg: blog.froedent.net

Det som störde mig mest var Sony Ericssons respons när jag kontaktade dem angående detta. (deras svar finns förövrigt på blogge.)

Någon annan som upplevt problem med att mjukvaran inte kommer igång vid omstart av telefonen?

Postad 11 juli 2009 - 11:20

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Du tror inte det kan vara 3 relaterat (som jag förstår det har du 3!?), 3s telefoner kommer väl med 'egen' mjukvara?¨
Speciellt som du råkar ut för samma problem med 2 telefoner, vanligaste felen/bekymren verkar vara glapp och ev. oro över passningstiden.

Har haft 4st o-låsta W995or hemma som inte haft några som helst problem med uppstart eller att dom tappat nät.

Redigerat av mrNoodles, 11 juli 2009 - 11:22.

Postad 11 juli 2009 - 14:08

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Jag har en röd w995, har inte upplevt de diskuterade problemen med vare sig glapp eller batteriproblem.

Jag har däremot upplevt att telefonen totalhängt sig. Och att alla knappar slutat svara. Fick min första utbytt av Katsching då det problemet uppstod efter tre dagar. Jag fick samma problem med telefon nr 2. Den fick jag dock liv i igen när jag testade att göra en ominstallation via PC Suite.

Jag skriver inte hela historien här, men jag har gnällt en del om detta på min blogg: blog.froedent.net

Det som störde mig mest var Sony Ericssons respons när jag kontaktade dem angående detta. (deras svar finns förövrigt på blogge.)

Någon annan som upplevt problem med att mjukvaran inte kommer igång vid omstart av telefonen?

min har tokhängt sig två gånger, men efter ha tagit ur batteriet så har den funkat igen

Postad 11 juli 2009 - 14:11

Unregistered8f1e83fc
  • Unregistered8f1e83fc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Välj w715 eller c905 då istället t.ex

Funkade tyvärr inte. =/

Postad 11 juli 2009 - 14:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Funkade tyvärr inte. =/

Inte? Bör gå då det är det är samma mjukvaruversioner i lurarna. Hepp :)

Postad 11 juli 2009 - 16:30

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

min har tokhängt sig två gånger, men efter ha tagit ur batteriet så har den funkat igen

Min hänge sig för första gången idag. Skulle ta upp den för att kolla klockan, men den förblev släckt. Så jag tog ut batteriet och startade den igen.. Funkar bra.
Dock har den vart igång i ett sträck sedan jag fick den, vilket var precis vid releasen. Bara den inte börjar göra det av en vana, för då blir det jäkligt störigt.

Postad 11 juli 2009 - 17:04

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Men om man tar bort Tres "egna" programvara med hjälp av:

http://thaproxinator...o...n&Itemid=57

Blir inte språket på Engelska då?

:/

Nej, inte om man ersätter Cda med SE generic Nordic cda.
Sen laddar du upp den nya filen med A2 uploader ( https://www.minhembi...howtopic=236772 )
Startar om mobilen TVÅ gånger och sen uppdatera med SEUS, kan lotsa dig mer i ovan nämda tråd.

Såg att länken ovan helt plötsligt kräver inloggning, ändrar länken i mitt förra inlägg till en annan Cda generator:
http://codeclaw.iouri.net/?cat=9

Redigerat av AndyRebel, 11 juli 2009 - 17:04.

Postad 11 juli 2009 - 17:09

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
passningstiden kan jag absolut inte klaga på.
Jag startade min i tisdags (7/7) och just i detta nu ligger den på 3% (lördag 11/7)
De första jag gjorde var att uppdatera telefonen till senaste mjukvaran, samt att ställa om telefonen från 3G till endast GSM.
Har skickat 15 sms samt snackat 30 min, spelat vissa spel under ca 2 timmar.

4 dagar utan att ladda är helt ok...imorgon tänkte jag köra med den för fullt med 3G, GPS, Wi-Fi samt allt annat :)

Postad 11 juli 2009 - 18:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Den håller inte en dag om du har på wifi, bluetooth, GPS mm. och det ska den inte heller klara av :) det hade varit för bra.
finns inget att klaga på beträffande batteritid om man "bara" ringer å sms:ar typ. plockar man dessutom bort 3G så blir den precis som FocuST säger, helt ok :)

min är olåst, har inte haft en hängning eller annat strul som de med 3's abbonemang verkar ha.
jag uppdaterade min till senaste mjukvaran också.

Postad 11 juli 2009 - 21:07

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Den håller inte en dag om du har på wifi, bluetooth, GPS mm. och det ska den inte heller klara av :) det hade varit för bra.
finns inget att klaga på beträffande batteritid om man "bara" ringer å sms:ar typ. plockar man dessutom bort 3G så blir den precis som FocuST säger, helt ok :)

min är olåst, har inte haft en hängning eller annat strul som de med 3's abbonemang verkar ha.
jag uppdaterade min till senaste mjukvaran också.

nån som kan förklara kort vad för/nackdelarna är med 3G vs GSM ?

Postad 11 juli 2009 - 23:13

SurferRosa
  • SurferRosa
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

nån som kan förklara kort vad för/nackdelarna är med 3G vs GSM ?

För att inte bli långrandig här är det kanske bäst att du går in på tex Wikipedia så hittar du nog vad du söker. Själva vitsen med 3G snabbare dataöverföring men det visste du antar jag?

I ett tidigare inlägg jag hade angående batteritid för GSM vs 3G så hävdade jag att 3G ibland är mindre batterikrävande och det stämmer nog i vissa fall men oftast gäller nog som en del påpekar att GSM drar mindre batteri. Vad jag var inne på var mer specifikt effekten som man skickar ut i luften och den menar jag fortfarande i många fall är lägre för 3G men vad jag förstått så är 3G-chipen i telefonerna ofta batteri-slukande och då spelar det ju ingen roll ifall effektregleringen i luften är bra. Dessa 3G-kretsar kommer säkert optimeras och bli bättre med tiden. GSM-tekniken har ju ett antal års försprång på denna punkt och är inte lika komplexa. Batteritiden för GSM-telefonerna har ju succesivt blivit bättre och även om batteri-utvecklingen är främsta orsaken till förbättringen så optimeras även hw/fw/sw kontinuerligt map detta såklart.

Redigerat av SurferRosa, 11 juli 2009 - 23:18.

Postad 12 juli 2009 - 10:09

Stal
  • Stal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag tyckte batteritiden var okej men inte mera när jag körde min telefon första veckan. Tog sedan och slog av 3G så den bara körde på GSM. Jag har nästan dubblat batteritiden mot tidigare. Fast då bor jag också en bit utanför Falun så täckningen på 3G är inte den bästa.

Postad 12 juli 2009 - 12:40

anderssonF
  • anderssonF
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag brukar ofta ha otur med nya teknikprylar, men jag verkar ha haft tur med denna. Köpte den svarta samma dag den släpptes och är sjukt nöjd än så länge.

Jag fattar inte varför vissa här snackar om att uppdatera mjukvaran, min kom med den senaste... Eller har jag missat något?

Postad 12 juli 2009 - 14:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Jag brukar ofta ha otur med nya teknikprylar, men jag verkar ha haft tur med denna. Köpte den svarta samma dag den släpptes och är sjukt nöjd än så länge.

Jag fattar inte varför vissa här snackar om att uppdatera mjukvaran, min kom med den senaste... Eller har jag missat något?

Förmodligen :), om du kollar via telefonen, så säger den att du har den senaste..
Men kollar du med SE´s PCsuite så finns det en nyare, antar jag. :)

Postad 12 juli 2009 - 14:59

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

För att inte bli långrandig här är det kanske bäst att du går in på tex Wikipedia så hittar du nog vad du söker. Själva vitsen med 3G snabbare dataöverföring men det visste du antar jag?

I ett tidigare inlägg jag hade angående batteritid för GSM vs 3G så hävdade jag att 3G ibland är mindre batterikrävande och det stämmer nog i vissa fall men oftast gäller nog som en del påpekar att GSM drar mindre batteri. Vad jag var inne på var mer specifikt effekten som man skickar ut i luften och den menar jag fortfarande i många fall är lägre för 3G men vad jag förstått så är 3G-chipen i telefonerna ofta batteri-slukande och då spelar det ju ingen roll ifall effektregleringen i luften är bra. Dessa 3G-kretsar kommer säkert optimeras och bli bättre med tiden. GSM-tekniken har ju ett antal års försprång på denna punkt och är inte lika komplexa. Batteritiden för GSM-telefonerna har ju succesivt blivit bättre och även om batteri-utvecklingen är främsta orsaken till förbättringen så optimeras även hw/fw/sw kontinuerligt map detta såklart.

men om man inte sänder eller tarimot data finns det något vits med att ha 3G påslagen då ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.