Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Lord of the Rings Trilogy

678 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 April 2010 - 22:56

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

• 677 inlägg
  • 0
Jag tycker faktiskt att bilden i sig, har blivit klart skarapare, ljudet är väl ganska oförändrat, men jag har som ovantalare INTE SETT HELA triologin.. så de får vänta på betyg från mig också//Bitt

Postad 12 April 2010 - 08:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Jag tycker faktiskt att bilden i sig, har blivit klart skarapare, ljudet är väl ganska oförändrat, men jag har som ovantalare INTE SETT HELA triologin.. så de får vänta på betyg från mig också//Bitt

Det är väl ingen som tvivlat på att bilden är mycket bättre än på DVD?
Problemet är att den borde varit ännu bättre...

Postad 12 April 2010 - 18:36

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Nu är jag inne på 3:e filmen. Kan tillägga att jag har den mest i bakgrunden när jag surfar runt på datorn, men behöver bara höja blicken för att se vad som händer.

Ljudet är fasansfullt bra! Detta är mina åsikter:
Trots alla ljudeeffekter kan man fortfarande höra musiken tydligt och även urskilja dialogen. Det känns som det är mer detaljerat ljud. Jag hör småljud som jag inte noterat innan. Det höga stråket (1:a och 2:a violin) hörs mycket på ett annat sätt. Det känns inte så dovt= mer klangfärg. Ljudbilden är oerhört dynamisk i alla filmerna, allt från tystnader till striderna. För oss som har bra ljudsystem så är detta en grymt bra box att ha. För att reda ut en del frågetecken så säger iaf. min PS3:a att den matar ut (kodar om i mitt fall) DTS-HD MA 6.1. Det var dock längesedan jag kollade på DVD-versionerna.

Bilden enligt mina åsikter:
Jag håller med er som säger att det är skillnad i bildkvaliteten mellan filmerna. Jag upplever FOTR som en bra uppskalad DVD med dålig svärta, oskarp med undantag för några få scener, 2 Towers som bättre, men ROTK helt klart i referensklass. Om ni bara ska köpa en av filmerna rekommenderar jag helt klart ROTK. Dock skulle jag säga som någon annan här i tråden har nämnt att effekterna är inte så bra tyvärr. Jättemånga gånger har jag suttit och kollat och sett direkt att vissa bakgrunder har varit "matte"-målningar.

Jag hoppas verkligen de remastrar filmerna inom den närmsta framtiden, speciellt FOTR. Det är så pass viktiga filmer. De nämns i min studielitteratur också.

Postad 12 April 2010 - 21:12

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Alltså detta snacket om Uppskalad DVD måste få ett slut. Jag har sett första filmen och den är inte ens jämförbar med en uppskalad DVD, Här pratar vi om skit in ännu tydligare skit ut.

Kolla här skillnaden mellan BD.n och DVD.n
http://www.cornbread...pare/index.html

Visst har DNR använts men det är långt ifrån nåt Patton jobb eller Gladiator smear. Effekten är ju såklart av negativ sort. Mestadels har inledningen av filmen samt scenerna när de möter alverna påverkats mest då de redan i original är medvetet softare filmade för "sagokänslan". Det är inte som att Liv Tylers ansikte är "fårat" i original direkt. Men det är ju inte den mängden DNR så att filmen inte går att njuta av och se på. Resterande delar av filmen ser ju bra ut och vissa delar ser riktigt bra ut. Vill ni se grainet som tydligast kolla runt 1 tim 36 min och 1 tim 38 min i bakgrunden.

Möjligt att svärtan kunde vart nåt snäpp bättre men annars är ju mkt positivt.

Gandalfs rynkor syns relativt tydligt i början av filmen imo, även om just DNR på softfilmat material inte är nån hit.

Jag skulle nog sträcka mig att ge en rätt svag 4.a eller (3,75/5) till bilden.

Kollar på en "liten 50 tummare" KuroG9 :P

Detta skrev ju som sagt DVDtown

The engineers retain much of the film's light, natural print grain, noticeable mainly in wide expanses of sky because the reproduction is so clean. Facial tones are quite natural, too, although the smooth contours and polished textures of some facial features suggest the use of soft-focus lenses and a degree of filtering. As do a few lush, plush, dreamy scenes. The director purposely used soft-focus and plush lighting effects to evoke a mystical fantasy world. This does not translate into the sharpest definition when watching in Blu-ray, especially in the first film.

Lär ju inte vara sista gången som DNR används iaf. Tvivlar på att de kommer rereleasa första filmen då den inte är katastrofal by any means. Utan först till EE kanske de kostar på en helt ny master men vad säger att de inte DNR.ar den också??

Redigerat av henke007, 12 April 2010 - 21:15.

Postad 12 April 2010 - 21:31

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Tänkte skriva ett inlägg men såg att ovanstående talare fick med precis allt jag tänkte säga!

Postad 12 April 2010 - 22:04

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Henke har helt rätt. Den ser dålig ut ibland och jag är emot DNR, men att gnälla så jäv*la mycket över detta är bara bögerier. Filmen ser bra ut men kan se mycket bättre ut - och det vill vi se i EE-släppet!

Postad 12 April 2010 - 22:25

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
De bilder som har lagts upp i tråden på AVForums tycker jag är bevis för att utgåvan av Fellowship of the Ring bör underkännas oavsett hur mycket den varierar mellan olika scener. Jag har inte köpt eländet eftersom jag inte tänker betala fullpris för en misshandlad bild.

Nu kanske bilderna kommer ifrån de scener som ser absolut värst ut, men det är ändå oacceptabelt. En Ferrari med nedkissat förarsäte är visserligen fortfarande en Ferrari, men inte en Ferrari man vill sätta sig i.

Gandalfs skägg ser exempelvis ut som om det vore gjort av stearin i BD-bilden, medan det i HDTV-bilden är förhållandevis orört trots att kornbilden är dämpad. Det framgår också att de kommer ifrån exakt samma telecine (Fellowship of the Ring färdigställdes på 35mm från både optiska kopior och DI, inte helt på DI som de senare delarna).

Det värsta, kanske också förklaringen till varför det sägs variera så mellan olika scener, är att mastern redan verkar ha filtrerats från början för att dämpa kornbilden. I så fall är det DNR ovanpå på DNR. Med tanke på hur konstiga vissa av bilderna ser ut så skulle det inte förvåna mig. Om det kom ifrån ett och samma steg skulle det nog inte ge så sjukt resultat.

Ska varenda del i hela kedjan verkligen få DNR:a bilden? Först vid telecine, sedan vid överföring från LTO till HDCAM SR, sedan vid överföring från HDCAM SR till projektfiler, sedan i BD-spelaren vid uppspelning, och slutligen i tv:n? Jag börjar tröttna på att filmbolag och elektroniktillverkare mäter manslem om vem som kan gå lös mest aggressivt på bilden. Ge fan i min bild.

Jag betackar mig för den här utgåvan. Om jag hittar trilogin till halva priset så kanske det blir ett köp, annars väntar jag till EE dyker upp.

Redigerat av Zacabeb, 12 April 2010 - 22:29.

Postad 13 April 2010 - 13:11

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
http://www.hollywood...u-ray-releases/

There was a high-definition master done by New Line as the films were being made back in the early part of the decade; that was standard procedure started by a guy named Evan Edelist at New Line. Basically he had kicked off the procedure there of every time there is a movie, they were going to archive in HD. So all of the movies existed as HD masters, but HD technology has progressed since when they first started doing mastering in the late ‘90s. So before they closed up shop, Mike Mulvihill, who was in charge of DVD/BD production at New Line, created new examples – not the whole movie, but sections of each of the three films – as HD masters using newer technology. That got sent to Peter as a back-to-back comparison with the older HD masters, and Peter said yeah, we definitely want to redo it. In fact, there were some color-timing issues that he wanted to deal with in HD and so on and so forth, so he brought in Andrew Lesnie, the [director of photography] for the film, and they actually went in and created entirely new HD masters of these three films. So all three of them are new masters; even if you’ve seen them broadcast, the Blu-rays are actually newer masters that were approved by Peter and his director of photography.

Postad 13 April 2010 - 14:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Nåt måste ändå ha gått fel i den remastringen då HDTV versionerna fortfarande har tydligare/mer findetaljer och grain. :)

Hade varit bättre om dom bara hade portat HDTV mastrarna rakt av utan "putsning".

Skit samma, gjort är gjort. "No use to beat a dead horse" som man säger ;)
Hoppas bara dom, likt Dreamworks, tar åt sig kritiken iställen för att sopa det under mattan när dom skapar Extended versionerna.

Redigerat av Svante Skoog, 13 April 2010 - 14:13.

Postad 14 April 2010 - 18:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
De kan ha gjort nya konverteringar från 2K till 1080p från TTT och RotK, men det är uppenbart från skärmdumparna att HDTV-versionen av FotR är samma telecine. De har exakt samma justering på pixelnivå. Dock är det ju därmed bevisat att den telecine som redan finns inte var kvaddad från början.

Postad 14 April 2010 - 20:29

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ähh kör boxen i en köttkvarn. :o

Postad 14 April 2010 - 23:39

MajkelS
  • MajkelS
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

http://www.hollywood...u-ray-releases/

FUD ! Studiosnack för att få folk att köpa en undermålig produkt! Sure, säkert finns det nya transfers av filmerna liggande i nåt kassavalv men inte en chans att de har använts till denna release! Vem som helst måste ju fatta att om en gammal HDTV sändning är bättre än en ny Blu-Ray utgåva så är det nåt som är seriöst fel...

Postad 15 April 2010 - 09:03

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

FUD ! Studiosnack för att få folk att köpa en undermålig produkt! Sure, säkert finns det nya transfers av filmerna liggande i nåt kassavalv men inte en chans att de har använts till denna release! Vem som helst måste ju fatta att om en gammal HDTV sändning är bättre än en ny Blu-Ray utgåva så är det nåt som är seriöst fel...

Jag tvivlar på att den HD TV versionen är bättre än BD.n sånär som på ett tunt lager grain som försvunnit vid DNR. Kan inte påstå att jag skulle vilja se den HD TV versionen i 3 timmar med alla artefakter och mosqito noise som säkert är en del av det såkallade grainet i bilderna. Mpeg2 i 10 mbps mot VC-1 i 25-30 mbps.

Med tanke på att del 2 och 3 ser väldigt bra ut och även del 1 som jag personligen sett så är ja säker på att de har använt nya masters.

DNR är en vardag när det gäller BD så det är inget att gapa stort över f.ö. Är övertygad om att EE versionerna kommer se lika softa ut i Shire och alv scenerna.

Redigerat av henke007, 15 April 2010 - 09:03.

Postad 15 April 2010 - 13:08

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
henke du var den sista jag trodde skulle försvara sånna här utgåvor :)

Postad 15 April 2010 - 13:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Jaha..nu verkar det helt plötsligt som att LOTR filmerna är kanon bra på BD...blir kankse ett köp ändå!

Postad 15 April 2010 - 13:29

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

henke du var den sista jag trodde skulle försvara sånna här utgåvor :)

Försvarar inte DNR användande utom när det är befogat i mkt lagom mängd. Det enda som HDTV kan stoltsera med är är snäppet bättre findetaljer i dessa specifika softfilmade scener. BD utgåvan har för mkt mer positiva saker + att det är en ny master dessutom med bättre Codec, bitrates ,Compression , färger,svärta, bättre grainstruktur på det grain som finns men syns minst i de softfilmade delarna.

Vi får väl se om de skippar DNR "helt" på EE versionen av 1.an. Men sålänge så finns det ingen anledning att tveka på Trilogin i sin helhet (ljudet) till bra pris då.
http://www.amazon.co..._ecc_rvi_cart_1

Gladiator var en annan sak för det var en sån soppa totalt sett, där extended scenerna var gjorda från en bättre master medans resten av filmen var från en sämre med Patton DNR & pilar som saknades :) , en ihopklippt sörja var det.

Redigerat av henke007, 15 April 2010 - 13:33.

Postad 15 April 2010 - 20:37

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Sedan så ska blu-ray makarna till denna trilogi ha en stor eloge till att man kommer till menyn på en gång utan att behöva se en massa varningsrutor och annat tjafs. Det är något som alla filmbolag borde ta efter!

Postad 16 April 2010 - 21:02

Unregistered6f585bed
  • Unregistered6f585bed
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som upplever i vissa delar av sagan om de två tornen vita prickar (typ pixlelfel) i bilden? Störningar.

Eller har jag fått ett dåligt ex?

Postad 16 April 2010 - 21:07

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som upplever i vissa delar av sagan om de två tornen vita prickar (typ pixlelfel) i bilden? Störningar.

Eller har jag fått ett dåligt ex?

Nej, jag lade märkte till det också. I vissa inomhuscener var det tydlig DNR (särskilt inne i Rohan) och det var även då jag såg detta vita flimmer. Jag tror det är grain och om det såg ut så hela tiden så kan jag nog förstå att de har använt DNR!

Postad 16 April 2010 - 21:17

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Sedan så ska blu-ray makarna till denna trilogi ha en stor eloge till att man kommer till menyn på en gång utan att behöva se en massa varningsrutor och annat tjafs. Det är något som alla filmbolag borde ta efter!

Word!
Dessutom slipper man se en halv film innan man kommer åt att välja text/ljudspår. Hatar filmer som ska ha en hoper dörrar/luckor och tjafs i menyerna som man måste in igenom för att komma till en ny meny där man väljer detta....

Postad 14 November 2010 - 22:32

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Förlåt om jag drar upp en gammal tråd, men jag har bara två frågor.

1. När släpps dem "oklippta" versionerna blå blu-ray?
2. har jag missat något som är värt att vänta på, kan ni ge något exempel på en scen eller dyl som inte finns på dem nuvarande blu-ray utgåvorna?

Postad 14 November 2010 - 22:43

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Finns inget, såvitt jag vet, om de förlängda versionerna på Blu-ray än. 2012 kanske?

Sök på denna sidan efter "Lord of the Rings" så hittar du alla jämförelser på hela trilogin och alla skillnader mellan de två versionerna. http://movie-censorship.com

Postad 24 November 2010 - 17:21

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Finns inget, såvitt jag vet, om de förlängda versionerna på Blu-ray än. 2012 kanske?

Sök på denna sidan efter "Lord of the Rings" så hittar du alla jämförelser på hela trilogin och alla skillnader mellan de två versionerna. http://movie-censorship.com

2012!!!!!!? Kan det vara för att mjölka ur de sista kronorna när Bilbo kommer?

Postad 24 November 2010 - 17:25

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
är inte dom förlängda versionerna på dvd desamma som komma skall på bluray utgåva?
Och det e ju en handfull scener som är med på dessa än på bioversionen.

Postad 24 November 2010 - 19:17

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

är inte dom förlängda versionerna på dvd desamma som komma skall på bluray utgåva?

Handfull kan jag inte riktigt säga, jag tror en utav filmerna(kan vara den sista) hade 40 min extra eller något liknande, och de andra två hade rätt så mycket dom också.

Postad 25 November 2010 - 00:25

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Jääääkligt stora händer i så fall! :rolleyes:

Ettan: 30 minuter längre
Tvåan: 50 minuter längre
Trean: 44 minuter längre

;)

Postad 25 November 2010 - 01:05

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Jääääkligt stora händer i så fall! :rolleyes:

Ettan: 30 minuter längre
Tvåan: 50 minuter längre
Trean: 44 minuter längre

;)

av de tidsskillnaderna är väl dock drygt (tror det var närmare 12-13 när jag kollade ngn gång för länge sen) tio minuter per film bara extra namn i eftertexterna - något förespråkare för de förlängda versionerna allt som oftast glömmer bort att påpeka.

Postad 25 November 2010 - 09:46

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Aha där ser man.

Ja inte lätt att förespråka något man inte hade en aning om. 20, 40, 34 är ju inte heller särskilt lite dock.

Hur i all sin dar kan det vara såpass mycket längre eftertexter då? Klämde de plötsligt in varenda liten praoelev och korvståndsgubbe i närheten eller?

Postad 25 November 2010 - 13:28

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Det var inte ens så höga krav för att komma med, det räckte med att vara medlem i den officiella fan cluben.

Postad 25 November 2010 - 16:55

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Ja det måste ju ha varit något sådant om eftertexterna plötsligt är så mycket längre. :D Finns det någon källa till det här någonstans? Tycker faktiskt det låter ganska märkligt och är lite fascinerad...

Postad 25 November 2010 - 18:21

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
http://archives.theo...ew/8/1003325519

Postad 25 November 2010 - 20:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har bara sett filmerna 1 gång.
Och inte ens sett extended så jag väntar och väntar..

Kommer att bli som julafton att se dem förlängda versionerna och på Blu-Ray :D

Postad 14 December 2010 - 17:11

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Boxen finns för 299 kr idag i Discshop's julkalender.

http://www.discshop.se/julkalender

Postad 19 December 2010 - 14:39

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Såg precis klart den första filmen på blå-stråle.

Bild:
Jag tycker att bilden var riktigt skarp och färgerna var riktigt bra när man får se landskap och miljöerna,
men på vissa ställen tycker jag att det kändes som att dom gick tillbaka till nästan DVD - kvalitet, speciellt ibland när man får se närbilder på personer så kändes det som att kvalitén sänktes rejält.

Ljud:
Ljudet tycker jag är riktigt bra, men jag upplever att dialogerna mellan två personer har väldigt lågt ljud,
så jag vart tvungen att höja rejält för att höra det bra och då vart istället musik och andra effekter väldigt höga.

Nån mer som upplever detta med ljudet?

Men, men, jag är ingen expert alls när det gäller film och blu-ray filmer har jag inte sett så många.
Så det är synd att klaga, det är ju trots allt en riktigt bra film.

EDIT:

Då har jag kollat klart på alla delarna på blå-stråle och även jämfört vissa delar med DVD-versionerna.

Jag tycker man märker att det mesta är bättre, men bilden kanske inte är jättemycket bättre, men den är bättre iaf, tycker jag.

Redigerat av FireSpirit, 22 December 2010 - 08:44.

Postad 22 December 2010 - 17:01

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Firespirit, du kollar väl inte på din 32'' Philips lcd som har du har i galleriet hoppas jag?

Postad 22 December 2010 - 17:32

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Ettan och tvåan är enligt mitt tycke helt klart bättre som EX. Trean kunde de nöjt sig med biovarianten av. Bilden varierar rätt kraftigt i kvalité tyckte jag. Värt 299:-? Helt klart.

Filmerna: 7 av 10
Bilden: n/a
Ljudet: 10/10

Postad 22 December 2010 - 17:51

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Firespirit, du kollar väl inte på din 32'' Philips lcd som har du har i galleriet hoppas jag?

Du slutar aldrig skriva inkompetenta inlägg. Det är lika många pixlar på en 32" TV 1080p som en 60" TV 1080p. Allt handlar om avstånd, detaljer är fortfarande detsamma.

Postad 23 December 2010 - 10:35

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
@belzebubb: Jo det gör jag. Finns många blu-ray's som blir grymt snygga, så det är knappast tvns fel ;)

Postad 23 December 2010 - 16:14

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Du slutar aldrig skriva inkompetenta inlägg. Det är lika många pixlar på en 32" TV 1080p som en 60" TV 1080p. Allt handlar om avstånd, detaljer är fortfarande detsamma.

Ju större bild man har, desto tydligare syns skavanker. Det är ju liksom det mest grundläggande faktumet när det gäller bild.

Redigerat av belzebubb, 23 December 2010 - 16:16.

Postad 23 December 2010 - 16:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Ju större bild man har, desto tydligare syns skavanker. Det är ju liksom det mest grundläggande faktumet när det gäller bild.

Nej. Sitter du en halvmeter från en 32" så ser pixlarna lika stora ut som på en 100" på 4m avstånd.

Postad 24 December 2010 - 08:27

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Som jag även skrev i inlägget så är jag inget expert på det här, jag skrev bara vad jag tyckte och jag skrev ju faktiskt inte bara positiva saker i omdömet ;)

Redigerat av FireSpirit, 24 December 2010 - 08:27.

Postad 25 December 2010 - 19:30

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Köpte LOTR Trilogin på BD för 180kr ink frakt från Zavvi, dock förmodligen utan Svensk text. Bara ett tips för alla där ute!

Postad 18 January 2011 - 19:02

swelan
  • swelan
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

1. När släpps dem "oklippta" versionerna blå blu-ray?
2. har jag missat något som är värt att vänta på, kan ni ge något exempel på en scen eller dyl som inte finns på dem nuvarande blu-ray utgåvorna?

New Line ska enligt (obekräftade) uppgifter släppa dom långa versionerna någon gång i år... Dom ska finnas ute innan Hobbit kommer på bio.
http://www.blu-ray.com/news/?id=5750

Postad 18 January 2011 - 19:28

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

New Line ska enligt (obekräftade) uppgifter släppa dom långa versionerna någon gång i år... Dom ska finnas ute innan Hobbit kommer på bio.
http://www.blu-ray.com/news/?id=5750

Var inte varje film runt 40 minuter längre på dvd när extended-versionen kom?

Postad 19 January 2011 - 09:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Var inte varje film runt 40 minuter längre på dvd när extended-versionen kom?

Jo men det var till stor del MYCKET längre eftertexter har jag hört.
Jag har aldrig sett extended så det kommer att bli ett köp. Nuvarande boxen får bli en julklapp.

Postad 19 January 2011 - 09:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
En hel del bra scener som är bortklippta så jag väntarpå extended också. Theatrical är totalt ointressanta.

Postad 19 January 2011 - 10:49

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Enbart sjuka människor som orkar plåga sig med extenden. Har aldrig sett dem och kommer aldrig göra. Slutet på 3:an var ju så löjligt långt, borde huggits av fem minuter efter sista slaget, inte dragit ut i en halvtimme...

Postad 19 January 2011 - 10:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Enbart sjuka människor som orkar plåga sig med extenden. Har aldrig sett dem och kommer aldrig göra. Slutet på 3:an var ju så löjligt långt, borde huggits av fem minuter efter sista slaget, inte dragit ut i en halvtimme...

Varför köper man överhuvudtaget filmer som man tycker är en plåga att se?
I de allra flesta fallen är extended versionerna bättre.

Postad 19 January 2011 - 11:05

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Det är ju extended som gäller om man skall köpa denna på BD. Har själv dem tjusiga extended boxarna på DVD och skulle inte vilja uppgradera bilden med en slimmad version. Tycker man filmerna är långa från början bör man inte köpa dem överhuvudtaget :P

Postad 19 January 2011 - 11:10

Unregistered37f22742
  • Unregistered37f22742
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har beställt Extended versionerna i en box från Amazon.co.uk verkar som att den ska dyka upp idag. Kommer bli jäkligt kul att kunna se dom igen. Såg igenom alla 3 filmerna i sträck en gång, väldigt bra filmer imo. Till helgen blir det att bränna igenom dom igen =) har inte sett dom på 2 år tror jag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.