Går tyvärr inte. Black Phantom Edition är tydligen inte kompatibelt med min gamla save samt troférna. :-(Satsa på att ta alla trofér
Demon's Souls (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(15)
|
1 221:- | |
Demon's Souls - Deluxe Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Demon's Souls - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Demon's Souls - Black Phantom Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Demon's Souls (PS5)
(PlayStation 5-spel)
|
2
|
(3)
|
369:- |
Demon's Souls ( inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 30 June 2010 - 18:39
Postad 30 June 2010 - 18:41
Fixa dubbla troféer!Går tyvärr inte. Black Phantom Edition är tydligen inte kompatibelt med min gamla save samt troférna. :-(
Postad 30 June 2010 - 21:04
Postad 30 June 2010 - 21:22
Men jag får erkänna att jag också gick mot magi för att iaf lära mig slunga eldbollar typ..
Hmm...Har du plockat av dig ringen ?
Finns en ring som gör att du har 30% mer liv som död
Postad 30 June 2010 - 21:40
Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 June 2010 - 21:40.
Postad 30 June 2010 - 22:01
Då är du nog i en helt annan division än mig
Nu körde jag som tjuv med en pyttedolk å en minisköld och dolken är nog inget vidare..
Jag är inte så bra på få ihop vapen til superduperlegendary
Postad 01 July 2010 - 08:20
Det är ungefär vad jag har planer på att göra. Vill inte måsta spendera en massa levels på magi-stats när jag lika gärna kan hugga ner folk.Jag spelade igenom spelet utan magi. Hade dock en pilbåge som jag knappt kunde använda för nödfall. Typ de där irriterande stingrockorna i 4-1...
Men vad jag kan se från wiki/guiden så verkar det ju som att det är just i 4-1 man hittar pilbåge? Ska visst finnas någon i 1-2 också som "treasure" vad nu det betyder. Men nöta genom den leveln i jakt på en båge för att ta sig genom 4-1 känns väl lite drygt..
Föresten, jag klarade bara 1-1 och av de vapen och rustningar jag är sugen på härnäst så verkar typ allt vara i just 4-1, är det möjligt att gå direkt dit eller ska jag satsa på att levla lite och ta mig an någon annan värld först? Funderar tillochmed på att plöja genom 1-1 igen, tror jag missat ett par saker där
Postad 01 July 2010 - 17:35
Du kan köra direkt på 4-1. Är lite småtufft i början kanske men det ger sig. Mycket, mycket exp. Enda stället i spelet som ger exp verkar det som -_-Föresten, jag klarade bara 1-1 och av de vapen och rustningar jag är sugen på härnäst så verkar typ allt vara i just 4-1, är det möjligt att gå direkt dit eller ska jag satsa på att levla lite och ta mig an någon annan värld först? Funderar tillochmed på att plöja genom 1-1 igen, tror jag missat ett par saker där
Det kan hända att det ringer någon klocka ang. detta ja, få se vad som händer om jag sätter på mig den igenHmm...Har du plockat av dig ringen ?
Finns en ring som gör att du har 30% mer liv som död
Postad 01 July 2010 - 18:05
Du vet att du kan sälja små soulstones som du hittar och få en hel del exp ?
Edit
Det du får av bossar bör du inte sälja...De kan behövas senare
Redigerat av moparman, 01 July 2010 - 18:08.
Postad 01 July 2010 - 20:29
Jo har koll på det.Zoiler
Du vet att du kan sälja små soulstones som du hittar och få en hel del exp ?
Edit
Det du får av bossar bör du inte sälja...De kan behövas senare
Nu när jag fick 30% mer liv (hade glömt ringen som du sa Moparman =P) så var det en barnlek att spöa 4-1 bossen, lite dumt att ha spelat större delen av spelet med för lite liv. Även fast mitt vapen gick sönder mitt i striden -_-. Men det krävs ju inte mycket för att undvika skada från honom. Lätt att spöa med bågen också.
Gick tillbaka till 1-1 för att hämta lite grejer där jag inte varit men...
Postad 02 July 2010 - 05:09
Vilken soul level var du då du körde 4-1? Jag provade igår och tyckte mig klara mig ganska bra, men sen klantade jag mig och dubbeldog och förlorade 3k soulsDu kan köra direkt på 4-1. Är lite småtufft i början kanske men det ger sig. Mycket, mycket exp. Enda stället i spelet som ger exp verkar det som -_-
Postad 02 July 2010 - 10:21
Jo har koll på det.
Nu när jag fick 30% mer liv (hade glömt ringen som du sa Moparman =P) så var det en barnlek att spöa 4-1 bossen, lite dumt att ha spelat större delen av spelet med för lite liv. Även fast mitt vapen gick sönder mitt i striden -_-. Men det krävs ju inte mycket för att undvika skada från honom. Lätt att spöa med bågen också.
Gick tillbaka till 1-1 för att hämta lite grejer där jag inte varit men...Spoiler
Det är inte direkt "större delen av spelet" men jag förstår din frustration
Postad 02 July 2010 - 10:48
Mycket saker som försvinner för alltid om man inte kan plocka upp dom.
Postad 02 July 2010 - 11:00
Innan jag ens han ta mig ner till han
Konstigt att vissa ggr man spelar går ingenting och man tror tamefasen att det är totalt omöjligt så man tar ett uppehåll och kör nån annan bana..Byter eller uppgraderar vapen..Expar lite och så helt plötsligt så var det inga problem
Postad 02 July 2010 - 13:18
Inte hög soullvl alls. Hade bara spenderat expen från första ledaren. 4-2 är ännu bättre för exp.Vilken soul level var du då du körde 4-1? Jag provade igår och tyckte mig klara mig ganska bra, men sen klantade jag mig och dubbeldog och förlorade 3k souls
Menade större delen av min speltid, kanske inte var klart. Och den där skölden du pratar om var nog just den jag missade -_-.Det är inte direkt "större delen av spelet" men jag förstår din frustration
Sen har jag 27 på str, vilket är jäkligt onödigt tydligen. Skulle ha kollat upp det innan =/.
Postad 02 July 2010 - 16:31
Postad 02 July 2010 - 16:46
Jag tycker det funkar att ta deras slag med skölden och sen slå tillbaka.
När man har fått bra svärd så kan man tajma och slå dom innan man får smäll själv.
Postad 02 July 2010 - 16:57
Du rollade inte under hela spelet en enda gång? Märkligt. Det behöver man ju göra om man blir staggered som sista utväg, dvs om de slår sönder endurance.Jag använde aldrig riposte. Jag rollade aldrig heller eller hoppade bakåt.
Postad 02 July 2010 - 17:00
Jag skulle gärna ge dig en likadan som du missade, jag har 3 tror jag, men vet inte om det fungerar
med våra olika versioner av spelet.
Du rollade inte under hela spelet en enda gång? Märkligt. Det behöver man ju göra om man blir staggered som sista utväg, dvs om de slår sönder endurance.
Asså, jag sprang iväg och åt en herb.
Jag säger inte att det är ett bra sätt, jag bara fick aldrig in just rollandet utan
var mer aktiv och sprang runt lite tills jag fick ett bra svärd.
Postad 02 July 2010 - 23:55
Hur som helst, riposte är ju the shit då man väl får in dem. Guld-move.
Postad 03 July 2010 - 15:59
Great Club hittar man rätt tidigt. Den tar ut, hos mig iaf, skeletten på 1 slag tvåhändat efter en block.bästa sättet att sänka skeletten i 4-1 på.
Vad är egentligen riposte? Man blockar, de blir staggrade, och sedan slår man direkt efteråt?Hur som helst, riposte är ju the shit då man väl får in dem. Guld-move.
Postad 03 July 2010 - 19:09
Postad 03 July 2010 - 19:21
Hm...Jag kanske skulle satsa på nått annat vapen
Blir nästan sugen att ta upp kampen igen
Postad 03 July 2010 - 19:45
Kanske ska skapa en tjuv istället och se om jag fixar det. ;-)
Postad 03 July 2010 - 19:50
Tjuv tycker jag inte var nån lek som första karaktär.
Eller så är jag bara dålig
Den ska väl gå att döda..har för mig jag sett det på tuben
Postad 03 July 2010 - 21:41
Måste gå, om man vet hur man ska göra kan han inte skada en så då kan man ju hålla på hur länge som helst.Den ska väl gå att döda..har för mig jag sett det på tuben
Postad 04 July 2010 - 11:12
... Men grafiken.. eh. Hackar ganska mycket trots medioker, ja nästan dålig, grafik.
Hackar det mycket? Var är du i spelet när det hackar?
Har spelat ett par timmar in nu efter ett par månaders uppehåll. GTA4 - Episodes of Liberty City kändes riktigt grovhugget efter Uncharted 2, men Demon's Souls tycker jag står sig riktigt bra.
*edit*
Angående tutorialsbossen,
Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 July 2010 - 11:13.
Postad 04 July 2010 - 11:53
Hackar det mycket? Var är du i spelet när det hackar?
Har spelat ett par timmar in nu efter ett par månaders uppehåll. GTA4 - Episodes of Liberty City kändes riktigt grovhugget efter Uncharted 2, men Demon's Souls tycker jag står sig riktigt bra.
*edit*
Angående tutorialsbossen,Spoiler
Hur är den europeiska spelarbasen? Sugen på att införskaffa spelet igen men bara om det är gott om mutliplayer action.
Postad 04 July 2010 - 13:48
Det har hänt på flera ställen. Oftast flyter det såklart men spelet ser ju inte direkt sååå bra ut. Prova att slå sönder många objekt och fysiken tär på spelet en hel del.Hackar det mycket? Var är du i spelet när det hackar?
Sen var det ett ställe på 4-1 där jag gick upp på taket ovanför det (andra) röda skelettet. Då gick frameraten ner under 10 och höll sig så i en 20 minuter. Någon slags bugg, har inte vågat mig upp på taket igen. Det fixade sig innan jag mötte bossen dock men jag var rätt sur för det var en bra runda.
Postad 04 July 2010 - 14:53
Spoiler
Hur är den europeiska spelarbasen? Sugen på att införskaffa spelet igen men bara om det är gott om mutliplayer action.
Mer aktiv än NTSC-versionen i mars 2010 iaf.Men det kan bero på att vi är samma tidszon nu...
Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 July 2010 - 14:53.
Postad 04 July 2010 - 23:54
Hittade också Broken Sword. Ska man göra fegsvärdet kanske?
Postad 05 July 2010 - 07:17
Och även köpa magi/mirakel
Vill du veta hur läs spoiler
Postad 05 July 2010 - 11:37
Och är det bara jag som är klantig eller är de där små ödlorna helt omöjliga att döda? Jag råkade se en runt hörnet i 2-1, första jag sett f.ö., och jag var bra långt ifrån den men hann inte ens ta upp catalysten för att skjuta den med en fire toss innan den sprang iväg och hoppade/ramlade ner från där den stod. Förstår inte hur en meleekaraktär ska kunna sänka dem, tvivlar på att min fire toss hade dödat den i vilket fall som helst
Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 05 July 2010 - 11:38.
Postad 05 July 2010 - 14:56
Och är det bara jag som är klantig eller är de där små ödlorna helt omöjliga att döda? Jag råkade se en runt hörnet i 2-1, första jag sett f.ö., och jag var bra långt ifrån den men hann inte ens ta upp catalysten för att skjuta den med en fire toss innan den sprang iväg och hoppade/ramlade ner från där den stod. Förstår inte hur en meleekaraktär ska kunna sänka dem, tvivlar på att min fire toss hade dödat den i vilket fall som helst
Du får inte vara för försiktig när du ser en ödla, fullt löp mot den är det som gäller. Magi brukar jag aldrig köra på dem, melee funkar bäst, när du väl har fått in första slaget på den så landar den på rygg och ligger o sprattlar en stund så du kan lugnt timea in nästa slag.
Edit: Bra sida http://demonssouls.w...crystal-lizards
Redigerat av Unregisteredc69b3e54, 05 July 2010 - 14:59.
Postad 05 July 2010 - 15:47
Tycker spelet är skitkul och ganska svårt men inte onödigt svårt, hur använder man sina souls för att levla? Har bara hittat hur man köper prylar för dom. Eller levlar man automagiskt?
Gillar hunter, sätter ett par pilar på avstånd och går sen in i melee. Funkar mot många fiender men lite sämre med de som blockerar med sköld.
Postad 05 July 2010 - 15:57
Då får du välja vad du vill lvla ...Tex styrka..
Det dras från samma själar som du köper grejor för så man får tänka efter innan man blåser allt på prylar
Postad 05 July 2010 - 20:42
Måste vara något fel eller så sålde det ASdåligt
Postad 05 July 2010 - 21:05
Postad 05 July 2010 - 22:05
Vad speciell min utgåva känns helt plötsligtWebhallen får in en ny batch om två veckor står det, men det blir utan guide, art book och soundtrack.
Spoiler
Var är den j-veln som dödar alla NPC i Nexus förresten? Jag hittar honom inte men har redan sett två döda
Hade gärna kört online men min trådlösa uppkoppling suger numera och kan inte hålla konstant uppkoppling. Har beställt kabel, hoppas det fungerar.
Postad 05 July 2010 - 23:10
Var är den j-veln som dödar alla NPC i Nexus förresten? Jag hittar honom inte men har redan sett två döda
Postad 05 July 2010 - 23:24
Men de gånger jag har haft problem så har det berott på dålig utrustning, mörker, och seg kontroll (har fallit till min död oftare än jag kan räkna). Det som försvårar för spelaren är att spelet är så fritt och informationsfattigt.... så utrustning, vilken ordning du tar banorna i, vad för skills + stats du väljer spelar mycket större roll än hur du egentligen spelar. Typexempel när jag mötte Leechmonger med Crescent Falchion. Urenkel boss egentligen, inte svårt att dodga attackerna och han står ju helt stilla, men med mitt vapen var jag tvungen att ha tur för att vinna eftersom han regenererade snabbare än jag fick ned hans liv.
Inte som i Ninja Gaiden där det är pure skill och alla har samma förutsättningar
Inte som i Diablo där du får exp och blir starkare ju mer du spelar. I DS kan man spela jättelänge men dö och förlora allt och inte komma någon vart, många som gjort så säkerligen. Så lägligt då att det finns en
Griffin: Hur många trappor upp =P?
Redigerat av Zoiler, 05 July 2010 - 23:25.
Postad 06 July 2010 - 08:15
Jag struntade i spindeln och tog mig an en bit av 4-1, sänkte den fete fan, om än rätt fegt, men efter han slagit ihjäl mig på ett slag så blev jag nervis och ville inte förlora för mycket själar så jag tog det säkra före det osäkra. Och så fick jag mig en massa smått och gott. Min Kilij som jag verkligen vill uppgradera, men måste jag sänka Flamelurker för att göra den sharp? Eller det kanske inte är han i Nexus som uppgraderar med bladestones?
Om jag får tid ska jag försöka knäcka spindeln ikväll iaf. Hoppas det går bättre än igår.
Postad 06 July 2010 - 09:40
Det kan vara lite irriterande när man blir invaderad lite då och då av andra spelare som slaktar mig
Postad 06 July 2010 - 10:49
Se där.skoll
Läs inlägg 383
Måste f.ö. bara nämna en sak, jag höll på göra på mig igår då jag just hade hittat compound long bow, åkte in till the Nexus och equippade den, sen tänkte jag kika hur "siktningen" funkade, så jag la en pil och sen tänkte jag "uhm, hur gör jag för att inte slösa en pil här" och så råkade jag skjuta iväg den, i riktning mot stockpilern och smeden.. Som tur var gick bara någon låda sönder, men jag trodde i en halv sekund att jag hade gjort alla mina items hos stockpilern oanvändbara fram till NG+. Härligt med spel som har konsekvenser
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Demon's Souls
19 bilder
63 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?