* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 09 July 2009 - 13:45
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Jaha, då är det kört! Jag som ville ge min 3G till tjejen och köpa 3Gs utan abonnemang till mig själv. Jag får leva med min 3G som jag har bindningstid kvar på. Kan man köpa 3Gs utan abonnemang i andra länder t ex Italien eller Holland? Min storebror bor i Italien.
Be han köpa en. Där går dom att köpa fabriksolåsta
Postad 09 July 2009 - 13:52
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Be han köpa en. Där går dom att köpa fabriksolåsta 
Fabriksolåsta? Går det att använda alla sim-kort? Jag vill helst inte Jailbreaka.
Postad 09 July 2009 - 13:54
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Japp, Italien och Belgien har olåsta iPhoens från fabrik.
Postad 09 July 2009 - 13:55
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Japp, Italien och Belgien har olåsta iPhoens från fabrik.
Så finns det några "seriösa" aktörer som säljer 3GS i Sverige, även om de är parallellimporterade? Dvs några vi känner till sen tidgare som OK?
Postad 09 July 2009 - 14:00
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jaha, då är det kört! Jag som ville ge min 3G till tjejen och köpa 3Gs utan abonnemang till mig själv. Jag får leva med min 3G som jag har bindningstid kvar på. Kan man köpa 3Gs utan abonnemang i andra länder t ex Italien eller Holland? Min storebror bor i Italien.
Jag har iaf. tänkt att göra så här, eftersom jag vill ha kvar mitt Tele2 abonnemang. Nu visar jag ett exempel från Telias hemsida med en Vit iPhone 3G 8GB. iPhone 3G 8 GB - Vit Engångsavgift=895 kr Månadsavgift=150 kr´ Telia Mobil Till vänner - Sommarkampanj Engångsavgift=0 kr Månadsavgift=0 kr Bindningstid 24 månader. Summa: Engångsavgift: 895 kr Månadsavgift: 150 kr Så det blir alltså 895kr plus 150x24= 3600kr. Alltså en total kostnad på 4495kr Abonnemanget som jag får till använder jag såklart inte. Låser sedan upp telefonen och kör med Tele2 =) Självklart så kommer engångsavgiften bli högre än 895kr. Räknar med ett par tusen lappar till på 16GB och ytterligare nån på 32GB.
Redigerat av Electrified, 09 July 2009 - 14:02.
Postad 09 July 2009 - 15:54
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Det blir dyrare än så. Sommarkampanjen innebär fri månadsavgifter året ut, efter det måste du betala 49:- per månad så länge du har abonnemanget. Så det blir ytterligare 17x49:- = 833:-
Då är det smartare att du tar "Telia Mobil prata på" för 29:-/månaden. Blir då ytterligare 24x29:- = 696:-. Engångsavg och den förhöjda är detsamma.
Nu får dom ta att släppa priserna på 3Gs! Skall köpa en 3Gs när den kommer ut (om man har tur som får en). Min nuvarande mobil (w880i) gick sönder häromdagen. Har bindningstid hos telenor kvar men jag kommer be om en slutfaktura och byta till Telia, har ingen täckning i lägenheten med telenor.
Postad 09 July 2009 - 18:50
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Och den går tyvärr inte att köpa utan abbonemang i Sverige.
iPhone 3G kan man visst köpa utan abonnemang, dock endast via Telia. 5995 har jag för mig de tar för en 8gb.
Postad 09 July 2009 - 19:21
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
iPhone 3G kan man visst köpa utan abonnemang, dock endast via Telia. 5995 har jag för mig de tar för en 8gb.
5495:- för 8gb och en tusing till för 16gb.
Postad 09 July 2009 - 19:41
Murre R
-
Murre R
-
Användare
-
-
115 inlägg
Fick prisuppgift för 3GS 16GB på ca. 6500:- utan abb. idag från en vän på en stor kedja.
Postad 09 July 2009 - 20:08
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
5495:- för 8gb och en tusing till för 16gb.
Kollade nu precis för säkerhets skull och mitt minne svek mig inte  5995:- visar telia.se.
Redigerat av shapic, 09 July 2009 - 20:12.
Postad 09 July 2009 - 21:13
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Jag ska ringa brorsan att han skickar en 16GB 3GS olåst från Italien. Undrar vad det kostar där men det kan inte vara dyrare än Sverige och dessutom säljs här 3Gs bara med abonnemang och 24 månaders bindningstid.
Apple borde köra samma policy i hela Europa tycker man, varför får Italien och Belgien sälja iphone 3Gs utan abonnemang men inte Sverige!
Kan det va så att svenska operatörer vägrar sälja 3GS utan abonnemang?
Postad 09 July 2009 - 21:22
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
men det kan inte vara dyrare än Sverige och dessutom säljs här 3Gs bara med abonnemang och 24 månaders bindningstid. 
Var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Postad 09 July 2009 - 21:34
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Av folk som skriver här och massa andra forum. Alla skriver att 3GS kommer att inte säljas utan abonnemang och 24mån bindningstid är standard i Sverige känns det som.
Postad 09 July 2009 - 22:25
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Kollade nu precis för säkerhets skull och mitt minne svek mig inte 5995:- visar telia.se.
5495:- i butik. Visserligen en vecka sen jag gick på semester men... Av folk som skriver här och massa andra forum. Alla skriver att 3GS kommer att inte säljas utan abonnemang och 24mån bindningstid är standard i Sverige känns det som.
Det har ju varit en lansering av iphone i Sverige redan. Kanske kan utgå från den? Då gällde minst 18 månader, men detta släpptes det på under året som var, och gick ner till 12 mån och till och med utan bindning. Tror man ska avvakta med påståenden... Kan se ut precis hur som helst den 31/7.
Redigerat av fredde_, 09 July 2009 - 22:30.
Postad 09 July 2009 - 22:49
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jag ska ringa brorsan att han skickar en 16GB 3GS olåst från Italien. Undrar vad det kostar där men det kan inte vara dyrare än Sverige och dessutom säljs här 3Gs bara med abonnemang och 24 månaders bindningstid. Apple borde köra samma policy i hela Europa tycker man, varför får Italien och Belgien sälja iphone 3Gs utan abonnemang men inte Sverige! Kan det va så att svenska operatörer vägrar sälja 3GS utan abonnemang?
I flera av de länder där det sälj olåsta iPhones är det statliga regelverk som tvingar försäljarna att sälja utan abonnemang. I Sverigen finns det inget som tvingar att sälja olåst. Dessutom är det nog väldigt svårt att spekulera om priser och abonnemang då det är fler aktörer i Sverige nu. Telenor, Tre och Telia kommer nog alla behöva komma upp med attraktiva erbjudanden för att plocka hem kunderna. Personligen hoppas jag på att Tre kommer köra samma upplägg för iPhone 3GS som de har för alla sina andra telefoner: 3Pott för 499kr där man använder hela potten samt att fri surf ingår under hela bindningstiden. För övrigt har de också 20gb gräns innan de stryper hastigheten vilket också lockar iom tetheringfunktionaliteten. 5495:- i butik. Visserligen en vecka sen jag gick på semester men...
What the hell.. ?  Är det billigare att köpa i teliabutikerna än att beställa på internet/via telefon? Vad är det för sätt?
Postad 10 July 2009 - 12:57
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1627 inlägg
3 v till släppdatum och fortfarande inga priser
ingen som hört något om vad det kan bli för priser med abonnemang på den här
Postad 10 July 2009 - 14:37
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Finns hos Halebop med kontantkort och Telenor utan abb också.
Postad 11 July 2009 - 14:05
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Vad hade Du gjort om du hade följande val:
1. Köpa en olåst 3gs från Italien (en vän som ska dit på semester snart)
2. Köpa en Telenor låst 3gs när den släpps i Sverige, dock utan abonnemang, som jag behöver vara tvungen att låsa upp..
Fördelen med Italien är ju att man slipper "jailbreaka" för att kunna köra Tele2, dock så måste jag skicka luren hela vägen till Italien för service om något skulle hända.
Med Telenor har jag svensk garanti, men hur säkert och lätt kommer det vara att jailbreak telefonen? Kan man återställa den om jag skulle behöva skicka in den på service?
Så, för er som har mer koll, vilket drag är smartast?
ps. har en kontakt på telenor.
Redigerat av yoniii, 11 July 2009 - 14:06.
Postad 11 July 2009 - 15:53
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Vad hade Du gjort om du hade följande val:
1. Köpa en olåst 3gs från Italien (en vän som ska dit på semester snart)
2. Köpa en Telenor låst 3gs när den släpps i Sverige, dock utan abonnemang, som jag behöver vara tvungen att låsa upp..
Fördelen med Italien är ju att man slipper "jailbreaka" för att kunna köra Tele2, dock så måste jag skicka luren hela vägen till Italien för service om något skulle hända.
Med Telenor har jag svensk garanti, men hur säkert och lätt kommer det vara att jailbreak telefonen? Kan man återställa den om jag skulle behöva skicka in den på service?
Så, för er som har mer koll, vilket drag är smartast?
ps. har en kontakt på telenor.
Om du menar att du kan få ett bättre pris av Telenor iom att du har en "kontakt" så skulle jag definitivt köpa den då det blir betydligt smidigare med garanit och reklamation etc. Dagens upplåsningsverktyg (redsn0w och ultrasn0w) fungerar såpass bra att det inte en märks att den är mjukvaruupplåst. Nackdelen med ultrasn0w är att man måste vänta med att uppdatera apples firmwares (när det kommer nya) tills dev team uppdaterat sina verktyg. Men personligen ser jag inte det som ett problem.
Postad 11 July 2009 - 15:58
wynalda
-
wynalda
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nu ger jag mig också in här eftersom jag är intresserad av precis samma fråga.
Du menar alltså att man i dagsläget kan jailbreaka en telefon och utan problem ha kvar sin garanti på telefonen?
Postad 11 July 2009 - 18:17
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Om du menar att du kan få ett bättre pris av Telenor iom att du har en "kontakt" så skulle jag definitivt köpa den då det blir betydligt smidigare med garanit och reklamation etc.
Dagens upplåsningsverktyg (redsn0w och ultrasn0w) fungerar såpass bra att det inte en märks att den är mjukvaruupplåst.
Nackdelen med ultrasn0w är att man måste vänta med att uppdatera apples firmwares (när det kommer nya) tills dev team uppdaterat sina verktyg. Men personligen ser jag inte det som ett problem.
Jo men enligt dev-team så finns risken att Apple täppt igen hållet för nya Iphones. Tyvärr så släpptes deras verktyg innan Sverige releasen.. Hur kan man vara säker på att man köper "rätt version", som går att låsa upp.. Sedan verkar man inte kunna få installera firmwire v 3.1? Det är ju tråkigt om man missar alla framtida buggfixar osv..
Redigerat av yoniii, 11 July 2009 - 18:27.
Postad 11 July 2009 - 19:47
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jo men enligt dev-team så finns risken att Apple täppt igen hållet för nya Iphones. Tyvärr så släpptes deras verktyg innan Sverige releasen.. Hur kan man vara säker på att man köper "rätt version", som går att låsa upp..
Sedan verkar man inte kunna få installera firmwire v 3.1? Det är ju tråkigt om man missar alla framtida buggfixar osv..
Som sagt, du kan installera nya uppdateringar, bl.a. 3.1, men inte förrän de uppdaterat deras program så att ditt baseband inte uppgraderas (baseband kan man i korthet säga sköter radiokommunikationen). Det de gör är att de separerar på apple orginalfirmware, dvs. tar bort basebanduppdateringen (ifall det skulle vara någon sådan inkluderad) så att endast själva OS-uppdateringar uppdateras. Du har helt rätt, Apple kanske har täppt igen hålen i de nya iPhones som skeppas till oss. Det kan man inte veta i nuläget. Men det är ju bara att vänta tills så får du svar på det i början av augusti när de första rapporterna kommer ut på nätet.. Om du jailbreakar en svenskinköpt iPhone 3G/3GS så kan du återställa till orginalfirmware innan du lämnar in den på eventuell service. Kan inte svära på att alla spår av att du jailbreakat är borta men jag har då aldrig hört talas om någon som blivit nekad service pga. att de tidigare jailbreakat. Påpeka gärna motsatsten någon om ni hört talas om att det hänt. Till sist, hålen som möjliggör jailbreak/upplåsning kommer givetvis täppas igen så småningom, men nya hål och buggar kommer nog alltid hittas av hackarna så att denna katt-o-råtta-lek kan fortsätta. Nu ger jag mig också in här eftersom jag är intresserad av precis samma fråga. 
Du menar alltså att man i dagsläget kan jailbreaka en telefon och utan problem ha kvar sin garanti på telefonen?
Lämnar du in en jailbreakad telefon så har du brutit mot Apples avtal och då gäller inte garantin. Om du däremot gör en återställning innan (till orginalskick) så bör det inte vara några problem. Som sagt, kan inte svära på det, men har aldrig hört eller läst om någon som råkat ut för det.
Redigerat av shapic, 11 July 2009 - 19:54.
Postad 11 July 2009 - 21:13
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Ringde brorsan men han va förstås på semester i usa med sin familj och han visste inte heller vad iphone 3GS utan abonnemang kostar i italien. Men han skulle kolla upp när han åter från semestern den 20:e august, lite försent kanske.
Vad tror ni att en 3GS 16GB utan abonnemang kostar i Italien? Jag kollade på Vodafon Italia men det står otydliga priser.
Funderar på en sista minut till Rom nästa helg.
Redigerat av Lias08, 11 July 2009 - 21:16.
Postad 11 July 2009 - 21:56
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1627 inlägg
Vad tror ni att en 3GS 16GB utan abonnemang kostar i Italien? Jag kollade på Vodafon Italia men det står otydliga priser. Funderar på en sista minut till Rom nästa helg. 
enligt tidningen Mobil som var i italien och köpte 3GS så var priserna 619 euro för 16 GB och 719 euro för 32 GB
Postad 11 July 2009 - 22:26
lelkes
-
lelkes
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Personligen hoppas jag på att Tre kommer köra samma upplägg för iPhone 3GS som de har för alla sina andra telefoner: 3Pott för 499kr där man använder hela potten samt att fri surf ingår under hela bindningstiden. För övrigt har de också 20gb gräns innan de stryper hastigheten vilket också lockar iom tetheringfunktionaliteten.
vad menar du med tetheringfunktioanliteten?
Postad 11 July 2009 - 22:42
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
vad menar du med tetheringfunktioanliteten?
Sorry! Det är att kunna använda telefonen som 3G-modem till datorn. I USA kallas det för "tethering". Ser dock att fler och fler i svensk media börjar kalla det för det också...
Postad 12 July 2009 - 09:03
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Enligt en säljare på Tre så kommer prissättningen vara så här:
399 kr/mån 24 mån bindningstid. Ring/SMS/Använd hela summan. Dessutom får man 3 fria månader och fri surf under hela abonnemangstiden. Alltså får man en Iphone 3Gs "gratis" om man kan säga så. Du får alltså använda hela månadsavgiften och ska inte behöva betala någon förhöjd månadsavgift över huvudtaget.
Låter enligt mig lite för bra för att vara sant, iallafall om man jämför med tex Telias prissättning på Iphone 3G. Jag är nöjd Trekund sedan tidigare och har idag 2 abonnemang hos dom. Men stämmer detta så kommer jag ha 3 abonnemang from 31/7
// Aspire
Postad 12 July 2009 - 09:41
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Enligt en säljare på Tre så kommer prissättningen vara så här:
399 kr/mån 24 mån bindningstid. Ring/SMS/Använd hela summan. Dessutom får man 3 fria månader och fri surf under hela abonnemangstiden. Alltså får man en Iphone 3Gs "gratis" om man kan säga så. Du får alltså använda hela månadsavgiften och ska inte behöva betala någon förhöjd månadsavgift över huvudtaget.
Låter enligt mig lite för bra för att vara sant, iallafall om man jämför med tex Telias prissättning på Iphone 3G. Jag är nöjd Trekund sedan tidigare och har idag 2 abonnemang hos dom. Men stämmer detta så kommer jag ha 3 abonnemang from 31/7
// Aspire
Verkar kanske inte helt omöjligt. Tex LG prada II Kostar 6200 med tre kontant Och 399 med med Tre pott. //Mackan
Postad 12 July 2009 - 15:50
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Låter enligt mig lite för bra för att vara sant, iallafall om man jämför med tex Telias prissättning på Iphone 3G.
Jag tycker det låter rimligt. Telias pris på Iphone 3G 8Gb ligger som tidigare nämnts på 5495:- kontantpris i butik. Med 24 Månaders "Telia prata på" och fri surf blir det 895:- + 24x248:- = 6847:- för 3G 8Gb nu innan 3GS är lanserad. Säg att 3GS-modellen blir en knapp tusenlapp dyrare (enligt många recensioner på 3GS ska ju faktiskt 3GS hamna i samma prisklass som den äldre 3G ligger i nu och 3G då gå ner i pris). Exemplet hos Tre: 24x399:- = 9576:-, nästan tio papp för en mobil... inte vad jag kallar för bra för att vara sant. Har själv varit Tre-kund de senaste fem åren. PS. Finns en fin användarrecension hos Pricerunner på 3G S 16Gb.
Postad 12 July 2009 - 16:23
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag tycker det låter rimligt.
Telias pris på Iphone 3G 8Gb ligger som tidigare nämnts på 5495:- kontantpris i butik.
Med 24 Månaders "Telia prata på" och fri surf blir det 895:- + 24x248:- = 6847:- för 3G 8Gb nu innan 3GS är lanserad. Säg att 3GS-modellen blir en knapp tusenlapp dyrare (enligt många recensioner på 3GS ska ju faktiskt 3GS hamna i samma prisklass som den äldre 3G ligger i nu och 3G då gå ner i pris).
Exemplet hos Tre: 24x399:- = 9576:-, nästan tio papp för en mobil... inte vad jag kallar för bra för att vara sant.
Har själv varit Tre-kund de senaste fem åren.
PS. Finns en fin användarrecension hos Pricerunner på 3G S 16Gb. 
24x399 är ju ändå inte priset på mobilen utan pengar som du ringer och köper tjänster som tex fri data för. //Mackan
Postad 12 July 2009 - 16:48
Seabaz
-
Seabaz
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag tycker det är lite ge och ta på alla sådana "dealer".
De får ju ändå en betalande kund låst i två år. Det är värt ganska mycket mer än bara de 399:- du betalar dem i månaden. Vad tre egentligen lägger ut i pengar av de 399:- du betalar i månaden vet vi ju inte riktigt.
Har man inget emot att vara kund i 2 år bundet, och tror sig vilja ha iPhone 3Gs i två år, är dealen ganska sweet tycker jag.
Postad 12 July 2009 - 20:39
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Exemplet hos Tre: 24x399:- = 9576:-, nästan tio papp för en mobil... inte vad jag kallar för bra för att vara sant.Som sagt, du betalar ingen avgift överhuvudtaget för mobiltelefonen. Det 399 kr per månad är som sagt pengar som du får använda upp själv. Så detta erbjudande passar självklart inte dig som ringer/sms:ar för låt säga en hundring i månaden. Men om så är fallet så tror jag heller inte att du är i så stort behov av en Iphone heller.. Men ligger din månadskostnad idag runt 400 kr så är detta en riktigt bra affär. Det enda kan ju vara att man binder sig under två år att ha denna kostnad på sitt mobilkonto. Och förresten, det är inga 24 gånger 399 i mitt prisexempel. 3 månader fritt ger 21 månader gånger 399 = 8379 kr, som du får använda varenda krona av. Sen bjuder ju då tre på 1197 kr till i användande (tre månader fri abonnemangsavgift) och dessutom fri surf (värde 99 kr/mån) Men observera detta, jag vet inte om detta kommer vara den rätta prissättningen hos Tre när det väl är dags. Detta är bara det en försäljare hos dom sade till mig när jag anmälde mitt intresse för en Iphone hos dom. // Aspire
Postad 12 July 2009 - 21:12
Unregistered4aa8af5c
-
Unregistered4aa8af5c
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Exemplet hos Tre: 24x399:- = 9576:-, nästan tio papp för en mobil... inte vad jag kallar för bra för att vara sant.
Som sagt, du betalar ingen avgift överhuvudtaget för mobiltelefonen. Det 399 kr per månad är som sagt pengar som du får använda upp själv. Så detta erbjudande passar självklart inte dig som ringer/sms:ar för låt säga en hundring i månaden. Men om så är fallet så tror jag heller inte att du är i så stort behov av en Iphone heller.. // Aspire
Japp, själva idén med iPhone är ju att prata i den... tror inte att någon skulle använda den till annat än sms och samtal. Så du har helt rätt i att man inte har behov av en så pass renodlad samtalsmobil om man idag har en låg mobilräkning.
Postad 12 July 2009 - 21:45
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Varken Tre, Telenor eller Telia har fått kommunicera priserna på nya 3GS då det är hårt styrt från Apple när dessa får tillkännages.
Att då tro att en säljare på Tre har någon insider info om vad iPhone 3GS kommer att kosta hos dom är inte det minsta trovärdigt.
Det säljaren säger angående priser med 399kr Pott och fria månader med surf osv är de erbjudanden de har i dag på många modeller. Det borde vara mer som ett exempel på deras nuvarande prissättning.
Det finns inget idag som säger att Tre kommer att ens ha likande erbjudanden: Kanske bättre... kanske sämre.... kanske helt nya abonnemang som lanseras i samband med säljstarten av iPhone 3GS.
Ingen säljare borde ha fått någon info från marknadsavdelningen som kan läcka ut och störa avtalet med Apple.
Lika lite som säljare hos Telenor och Telia vet vilka priser de företagen kommer att ha.
Den infon kommer säkerligen ut i samband eller precis strax före ett officiellt pressmeddelande/utannonserande hos respektive operatör.
Postad 12 July 2009 - 23:18
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jag tycker det låter rimligt.
Telias pris på Iphone 3G 8Gb ligger som tidigare nämnts på 5495:- kontantpris i butik.
Med 24 Månaders "Telia prata på" och fri surf blir det 895:- + 24x248:- = 6847:- för 3G 8Gb nu innan 3GS är lanserad. Säg att 3GS-modellen blir en knapp tusenlapp dyrare (enligt många recensioner på 3GS ska ju faktiskt 3GS hamna i samma prisklass som den äldre 3G ligger i nu och 3G då gå ner i pris).
Har själv varit Tre-kund de senaste fem åren.
PS. Finns en fin användarrecension hos Pricerunner på 3G S 16Gb. 
Antingen är det en bugg på Telias webbsida eller så har de sänkt engångskostnaden till 295kr (ist. 895kr) om man tecknad med Prata På i 24 månader. Konstigt nog kostar den 295kr endast på denna sidan, medan den fortfarande kostar 895kr på ordinarie iphoneabonnemang-sidan (Med Prata På abonnemanget). Det som gör att Tre med största sannolikhet kommer vinna mig som kund är att deras maxtak för fri surt ligger på 20gb till skillnad mot de andra operatörernas tak på endast 5gb. Bara det tycker jag är värt en herrans massa.
Postad 13 July 2009 - 00:17
Pompen
-
Pompen
-
Lärjunge
-
-
286 inlägg
Japp, själva idén med iPhone är ju att prata i den... tror inte att någon skulle använda den till annat än sms och samtal. Så du har helt rätt i att man inte har behov av en så pass renodlad samtalsmobil om man idag har en låg mobilräkning.  Jag tackar för veckans skrattnoja! Men observera detta, jag vet inte om detta kommer vara den rätta prissättningen hos Tre när det väl är dags.
En Sony Ericssons w995 ligger på 24x399:-, så risken finns att Iphonen kommer kosta mer... Jag hoppas dock din källa har rätt, men priser brukar som sagt inte bli officiella förrän vid lanseringen, dvs 31/7. Vi får hålla tummarna. Antingen är det en bugg på Telias webbsida eller så har de sänkt engångskostnaden till 295kr
Då tillkom en månadsavgift på 24x150:- Sådana här displayfilmer och skyddsskal kan kanske vara något. Någon som har bra tips på försäkring så man slipper lite av " var f*n la jag nu mobilen"-ångesten?
Postad 13 July 2009 - 00:33
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Då tillkom en månadsavgift på 24x150:-
Ja fast det för det i båda fallen. 150+29+69=248kr/månad i 24 månader, + antingen 295kr eller 895kr.
Postad 13 July 2009 - 01:14
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Någon som testat eller hört om hur Navigons och TomToms iPhone program står sig mot fristående GPSer från samma tillverkare? Är dessa iPhone lösningar lika bra eller är de mer av "bra för att vara en icke dedikerad GPS"? Någon kanske har länkar till några tester eller så?
Postad 13 July 2009 - 08:37
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Någon som testat eller hört om hur Navigons och TomToms iPhone program står sig mot fristående GPSer från samma tillverkare? Är dessa iPhone lösningar lika bra eller är de mer av "bra för att vara en icke dedikerad GPS"? Någon kanske har länkar till några tester eller så?
Har inte testat någon ut av dom men kolla på dom här filmerna. Här testar dom en iPhone med Navigons mjukvara brevid en Navigon 721. http://www.youtube.c...h?v=aXENhmX_uOUHär visar dom upp TomTom applikationen för iPhone på WWDC 2009. http://www.youtube.c...h?v=afwq2_HGJ1AHär har du även en TomTom brevid en iPhone med Navigon applikationen. http://www.youtube.c...h?v=EgbVCPIipO8
Redigerat av Electrified, 13 July 2009 - 08:44.
Postad 13 July 2009 - 09:08
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Finns det nån norrlänning som provat ha tre-abbonemang? Själv bor jag i Umeå och befinner mig ibland ute i skogarna. Hörde nån säga att tre faktiskt funkade riktigt bra här uppe. Kan nån bekräfta/dementera?
Tycker tre´s erbjudanden på abbonemang verkar bra. Synd bara att man missar möjligheten att ringa för 69 öre/samtal (alla här har ju Telia  ).
Redigerat av Micke_L, 13 July 2009 - 09:09.
Postad 13 July 2009 - 09:33
aspire
-
aspire
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Jag bor i Norrland och kör Tre sedan ett par år tillbaka. Teckningen är bra men den kommer inte upp i Teliaklass. Så om du befinner dig mesta dels av tiden inne i skogen så kanske Telia ändå är det bästa valet för dig
Jag har aldrig sagt att prissättningen som jag delgav er är 100% säker. Jag berättade bara vad en försäljare hos Tre sade till mig på en direkt fråga angående prissättningen på nya Iphone 3Gs. Det kan mycket väl ha varit rena spekulationer eller så vet dom anställda mer än oss andra angående en kommande kampanj. Vi får helt enkelt vänta och se ifall han hade rätt eller ej.
// Aspire
Postad 14 July 2009 - 22:07
Jschonning
-
Jschonning
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nu har Apple i Hong Kong börjat sälja olåsta Iphone 3Gs. Kolla priserna... (1 HK$ = 1 sek) Från ILounges hemsida: "Apple is now offering unlocked iPhone 3GS units through its Online Store in Hong Kong. Pricing for the iPhone 3GS is HK$5,388—roughly $695—for 16GB units and HK$6,288 (~$811) for 32GB models. In addition, pricing on the 8GB iPhone 3G has dropped from HK$5,400 (~$695) to HK$4,488, or roughly $579. Apple began offering the iPhone 3G unlocked in Hong Kong in September of 2008." http://store.apple.c...one?mco=MTE2OTUFunkar dessa att ta hem och använda tele2 på utan komplikationer?
Redigerat av Jschonning, 14 July 2009 - 22:09.
Postad 14 July 2009 - 22:41
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Sonera i Finland har nu släppt sina priser för nya 3Gs, se nedan. Soneras finska sajtSoneras finska sajt översatt via Google
Postad 14 July 2009 - 22:46
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Sonera i Finland har nu släppt sina priser för nya 3Gs, se nedan.
Soneras finska sajt
Soneras finska sajt översatt via Google
Brrr, dyrt.
Postad 15 July 2009 - 09:28
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Sonera i Finland har nu släppt sina priser för nya 3Gs, se nedan.
Soneras finska sajt
Soneras finska sajt översatt via Google
Någon får gärna förklara lite bättre , blir inte klok på translation sidan
Postad 15 July 2009 - 11:08
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Brrr, dyrt.
Ja som sagt billigt var det ju inte. Jag räknade ut att den lilla paketet "SMALL" skulle kosta totalt 11.728kr totalt, med månadsavgiften inräknad på 32GB versionen. 25.671 kr skulle LARGE paketet kosta totalt med månads avgift inräknad. Dessa räknade jag på dom "Kompletta paket priserna" 12.418kr kostar dom vanliga iPhone Sonera GO med 24 månaders bindningstid för 32 GB. Valutakonverteringen gjorde jag på Forex hemsida. Jag hoppas verkligen dom svenska priserna kommer vara billigare.
Postad 15 July 2009 - 12:51
kaboing
-
kaboing
-
Rookie
-
2 inlägg
I Norge kan man köpa 3GS från webbutikken.no för 9500 NOK och 10850 NOK, 16 resp 32 GB. Som hittat :) De är parallellimporterade, inget operatörslås eller motsvarande.
Postad 15 July 2009 - 16:21
Jschonning
-
Jschonning
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag hoppas verkligen att priserna blir lägre här. För det första bör det ju bli viss konkurrens mellan operatörerna, dessutom slutar det ju bara med att de går miste om ett helt gäng potentiella köpare som köper sina telefoner obundna ifrån andra länder istället om de tar i för mycket vid prissättningen.
Tyvärr är ju priserna till viss del högt satta pga Apple som ställer helt orimliga krav emot operatörerna. Operatörerna måste ju givetvis tjäna pengar eftersom de är vinstdrivande. Synd bara att konsumenterna får betala för skiten. Det är ju inte ofta som tillverkaren (Apple) kan stå och domdera och ställa krav på operatörerna som snällt måste lyda om de överhuvudtaget ska få sälja luren...
Kan operatörerna släppa priserna snart? Börjar bli trött på att vänta...
Postad 15 July 2009 - 17:16
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Jag hoppas verkligen att priserna blir lägre här. För det första bör det ju bli viss konkurrens mellan operatörerna, dessutom slutar det ju bara med att de går miste om ett helt gäng potentiella köpare som köper sina telefoner obundna ifrån andra länder istället om de tar i för mycket vid prissättningen.
Tyvärr är ju priserna till viss del högt satta pga Apple som ställer helt orimliga krav emot operatörerna. Operatörerna måste ju givetvis tjäna pengar eftersom de är vinstdrivande. Synd bara att konsumenterna får betala för skiten. Det är ju inte ofta som tillverkaren (Apple) kan stå och domdera och ställa krav på operatörerna som snällt måste lyda om de överhuvudtaget ska få sälja luren...
Kan operatörerna släppa priserna snart? Börjar bli trött på att vänta...
Helt orimliga lär ju inte kraven vara då majoriteten av Sveriges operatörer har slutit avtal med Apple. Nog tjänar allt även operatörerna pengar på att sälja iPhone.
Postad 15 July 2009 - 18:02
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
iPhone 3G med refillkort hos telia är nu prissänkt med 600:- iallafall (5995 -> 5395:-), men det känns som att 3gs kommer att bli dyrare än vad den är värd.
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 15 July 2009 - 18:03.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|