Vad spelar du just nu?
Postad 18 July 2013 - 20:48
Mer JRPG till folket! En av de största sorgerna att genren dör ut mer och mer.
Så är det när man inte ändrar på nåt. Och random encounters har fan spelat ut sin roll. Nu vet jag att Evoland är en genomgång av genren typ, så skiten har väl sin plats där, men jag blir inte särskilt sugen på att spela vidare när jag vet att det är sån skräp framför mig.
Postad 18 July 2013 - 20:53
Jo det är rätt talande faktiskt, det brukar stämma ganska väl om vad folk tycker. Men än mer talande är vilken kritik utvecklarna lyssnade på inför trean, de gjorde sig av med allt det majoriteten klagade på. Och då blev spelet kul. Varje gång jag recenserar ett spel med uppenbara brister (som jag vet att folk kommer störa sig på) så undrar jag hur fasen det inte kan upptäckas i speltestningen.Man kanske inte ska utgå från att något är dynga för att metacritic säger något. Det är inte talande för fem öre lika lite som försäljningssiffror är.
Produktionsvärdet hjälper mig inte särskilt mycket när spelet i sig är skittråkigt liksomDu måste ju erkänna att produktionsvärdena är väl så höga i Far Cry 2 som Far Cry 3 så att kalla det för dynga känns bra orättvist minst sagt. Då har man nog inte greppat liret helt enkelt.
Postad 19 July 2013 - 07:55
Postad 19 July 2013 - 09:52
Det är trist med tråkiga spel....när spelet i sig är skittråkigt liksom
Kämpar vidare med Fire Emblem nu på semestern. Morgan (Assassin) hade lite flax och rensade över hälften av motståndet under samma turomgång. +5 lvl. Scheisse. Jag måste byta ut föräldrarna mot ungarna. Statsens och skillsen är märkbart bättre.
Postad 19 July 2013 - 12:05
Ungarna är överlägsna föräldrarna till slut. Jag kunde rensa sistabanan med en enda unge.
Postad 19 July 2013 - 21:00
Jo, lite tröttsamt bara att behöva grinda varje unge tio levels innan de går att använda bara.Sa ju det =P.
Ungarna är överlägsna föräldrarna till slut. Jag kunde rensa sistabanan med en enda unge.
Postad 19 July 2013 - 21:21
Postad 20 July 2013 - 00:45
Postad 20 July 2013 - 21:30
Jag har inte spelat Far Cry 3 men jag får hålla med dig att Far Cry 2 är ett underskattat spel helt klart. En öppen värld där man kan göra sina egna val, en i grunden mycket intressant historia. Öppenheten i spelet är något jag saknar idag i många spel. Här kan du göra precis som du önskar för att nå dit mål. Långt ifrån ett perfekt spel, AI:n var frusterande (smart ena stunden, stenkorkad nästa) men en stor positiv överraskning för mig när jag spelade det.Det finns inget att vilseleda om man inte är adrenalinjocke med absolut 0 attention span. Vilket verkar va majoriteten lol. Storyn (du gör din egen), miljö designen, vädereffekterna, vapnen, friheten var så mycket bättre. Till och med skattjakterna. Det var det största WTF med Far Cry 3. De märker ut varenda skatt på kartan så du kan springa och collecta AC style. Märkligt.
Vissa saker störde en till en början som spawnande vaktposter men de är ett plus när polletten trillat ner.
Far Cry 3 hade lite roliga vaktposter men det var det enda förutom lite nya stealth moves.
Postad 21 July 2013 - 15:24
Postad 21 July 2013 - 17:44
Redigerat av Unregistered6810b893, 21 July 2013 - 17:45.
Postad 21 July 2013 - 18:30
Startade Civ V: Gods and Kings för att få Steamkorten. Klockan ett på natten kollade jag på klockan och tyckte jag borde gå och lägga mig. Halv fyra stängde jag av datorn. Civ V är en drog.
Du kom lindrigt undan. Körde The Hunter och så var klockan 06:30. Och inte hade jag någon så värst lyckad jakt heller.
Vad ska du ha Steamkorten till?
Redigerat av oqvist, 21 July 2013 - 18:30.
Postad 21 July 2013 - 20:59
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=310711Vad ska du ha Steamkorten till?
Postad 22 July 2013 - 15:50
Och lite Witcher 2, och lite Battlefield 3, men med colonel 100 i BF3 och ALLA upplåsningar så känns det mer som väntan på BF4.
Trevligt och se någon annan som också gillar Warframe, trodde nästan jag var ensam om det. Verkar inte alls ha slagit så bra I sverige ännu. Eller så är det kanske bara för att det är beta.Lirar Warframe. Riktigt bra för att vara ett gratisspel!
Jag fastnade rejält som jag skrev I maj. Är nu précis på väg att bli mastery 9, har sista warframe'n på levlning just nu, och har väl en bit over 200 timmar I spelat. Klart värt att lägga in pengar I det om man gillar upplevelsen.
Fördelen med free-to-play är ju att man kan testa om man gillar det, fast med visa få begränsningar. Dock färre än I manga andra spel. Men man behöver ju bara lägga in så mycket som man tycker är ok, inte allt från början.
Börjar faktiskt tycka att Free-2-Play-modellen har sin plats faktiskt, men det som var till stor nackdel tidigare var att de flesta f2p spel faktiskt var undermåliga. Med Planetside och Warframe o även MechWarrior så börjar det sakta men säkert ändrats till att komma närare AAA-produktioner.
Hur gick det för dig, kom du nånsin till rätta med det. Det är fortfarande beta, så de gör rätt stora uppdateringar hela tiden.Men att equippa powers, slots, mods, warframes, etc, etc är oerhört förvirrande. Allt kostar mer pengar och platinum än vad du har. Du kan köpa mer platinum för 1800 SEK i deras butik, men det är oklart om det är en genväg och om man själv kommer att låsa upp det varteftersom.
Saknar också ett bra progressionsystem. Det går lite hand-i-hand med tidigare paragraf, men det är lite oklart vad jag vinner på att låsa upp lvl 4 i ett vapen? Kom upp till lvl 4 i min warframe och kunde då equippa en power jag hade suktat efter. När jag väl spelar så får jag reda på att den powern är inte upplåst än. Ingen som helst indikation på detta finns i UI:t.
Men några små reflektioner på det du skrev.
Kan du equippa en förmåga I en ability slot så kan du använda den. Men varje förmåga har en specfik tangent, oavsett vilken slot på din warframe du lägger den på.
Vissa enstaka vapen går att köpa för credits(in game pretend money), de andra måste du köpa blueprints för(ritningar) och sedan samla resurser och bygga. Vill du köpa vapen utan att bygga dem från blueprints så måste de dock köpas för platinum, vilket är riktiga pengar.
Alla vapen, warframes I spelet går att få tag på utan att betala pengar. Även uppgradringar och såkallade catalysts och reactor vilka dubblar mängden energy på din vapen/frame. Det enda som du inte kan spela dig till är extra slots för fler frames och vapen I ditt inventory. Så du kan få tag I allting utan pengar, men du kan inte ha det i ditt inventory samtidigt utan har begränsat med plats. Poängen är väl den att spelar du för att få fler frames, så är du antagligen intresserad nog att lägga in lite pengar I det.
Eg. är det rätt enkelt. Varje level på vapen/frames ger dig energy. Energi gör att du kan använda moddar I de slots som varje frame har. Varje mod kostar en viss mängd energy som framgår av en siffra på på moddarna.
Vissa slots har en poliaritet som gör att en mod med samma polaritet kostar hälften att använda I en sådan.
Modar kan även slås ihop och rankas upp med moddar av samma typ, eller med andra moddar och generiska fusion cores. Högre rank på modden ger mer effect, etc.
Postad 23 July 2013 - 13:15
Postad 25 July 2013 - 22:29
Postad 26 July 2013 - 09:32
Såna spel behöver finnas på handhelds.rogue legacy. mer eller mindre all fri tid spenderas just nu åt detta spel. sjukt.
Postad 27 July 2013 - 12:52
Synd att MP är helt dött på tvåan..
Postad 28 July 2013 - 00:39
Postad 28 July 2013 - 19:53
Postad 03 August 2013 - 23:32
Redigerat av zxcv, 03 August 2013 - 23:32.
Postad 08 August 2013 - 21:54
Postad 08 August 2013 - 22:09
Sedan har jag börjar med Splinter Cell Conviction, bara hunnit spela en timme men hittills har spelet inte gripit tag i mig som tidigare titlar.
Postad 08 August 2013 - 23:24
Postad 09 August 2013 - 06:10
Rocksmith, jag har aldrig haft så ont i fingertopparna efter fyra dagars spelande. Och då har jag precis lärt mig att det är ett klassiskt nybörjarmisstag att trycka för hårt på strängarna.
Men s*tan vad kul det är att spela riktig elgitarr.
Betyder det att det funkar? I Rock Band 3 kändes det icke responsivt, vilket gjorde att jag hellre spelade utom spelet.
Postad 09 August 2013 - 06:13
Är på kapitel 20. Har tagit mig ca 1 år att komma dit. Spelar inte så ofta. :-)
Postad 09 August 2013 - 07:13
Själva mainspelet kändes helt för kort nåste jag säga. Det tog säkert 30 timmar, om inte mer att spela igenom det, men det kändes ändå för kort. Blir kul att testa dlc'na som jag shoppat, plus att det snart kommer mer spännande saker till spelet, vilket är kul. Fet support från företaget!
Postad 09 August 2013 - 09:58
Nyss spelat ut Pikmin 3 på Wii U. Minirecension utlovas i "spelat klart" tråden.
När Tomb Raider eller Super Mario Galaxy 2 är genomspelat blir det Sleeping Dogs och sen kommer Wonderful 101 till Wii U
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 09 August 2013 - 09:58.
Postad 09 August 2013 - 16:17
Ja för mig gör det i varje fall. Men jag har spelat mindre än en vecka. Får återkomma senare med en längre bedöming. Men för någon som aldrig spelat tidigare hjälper spelet mig att få grepp på "the basics" samtidigt som det inte glömmer bort att det är ett spel och låter mig ha kul.Betyder det att det funkar? I Rock Band 3 kändes det icke responsivt, vilket gjorde att jag hellre spelade utom spelet.
Postad 10 August 2013 - 14:25
Jag ska hålla ögonen på uppföljaren. Vore kul om man kunde kombinera sina hobbies, TV-spel och gitarr. :-)Ja för mig gör det i varje fall. Men jag har spelat mindre än en vecka. Får återkomma senare med en längre bedöming. Men för någon som aldrig spelat tidigare hjälper spelet mig att få grepp på "the basics" samtidigt som det inte glömmer bort att det är ett spel och låter mig ha kul.
Postad 11 August 2013 - 04:16
Postad 11 August 2013 - 04:23
Skojar bara, det har inte släppts ännu. Inte ens på Xbox 560
http://www.euphonia-...showtopic=10594
Postad 13 August 2013 - 16:57
Inga spel förutom Pikmin 3 på två månader, sedan släpps allt på samma dag. Why not...
Postad 13 August 2013 - 17:56
Försöker att köra stealth men det har inte gått så bra hitills
Postad 14 August 2013 - 10:21
Har spelat dessa förr och helv*** vad bra det är!
När man vill lugna ner sig lite så går även Hunter igång, ett konstigt men härligt spel.
Sitta i något torn och vänta på ett byte...
http://www.thehunter.com/
Postad 18 August 2013 - 13:18
Postad 18 August 2013 - 14:35
Postad 18 August 2013 - 16:04
Aaaah FezHar tagit tag i spelen från Gog och Steam-reorna nu i sommar. Höll mig i skinnet, men några köp blev det ju allt. Fallout: New Vegas har jag startat sedan tidigare och även testat på Scribblenauts Unlimited. Har nu också installerat och kört en timme Fez. Härligt spel, men jäklar vad förvirrande. Inte så mycket 3D-snurret, men alla världar man hoppar runt mellan. Tappar bort mig rätt fort. Sedan har jag Primordia, Tiny and Big: Grandpa's leftovers och Torchlight (som var gratis) från Gog på realistan att beta av. Bortsett från dessa är min lista av ospelade spel förvånansvärt liten, men några till finns ju sedan tidigare. Hoppas kunna minska ner listan inför höstens titlar. Jag vill ju gärna försöka spela spelen jag köper, eller åtminstone prova på dem.
Postad 18 August 2013 - 21:26
Ja, jag hörde det. Han verkar inte ha varit den mest mediatränade spelutvecklaren nä, och så verkar han fått mycket skit. Nåväl, Fez verkar bra iaf.Aaaah Fez :wub:Synd att Phil Fish ska vara sån ärke-douche och lägga ner Fez 2.
Postad 20 August 2013 - 22:54
Postad 21 August 2013 - 09:18
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 21 August 2013 - 09:48.
Postad 21 August 2013 - 09:36
Så jag var ganska trött på det när jag till slut klarade det så det blir ingen achievementsjakt där tyvärr. Har alldeles för många spel att spela ifatt. Men slutet var ändå tillfredsställande och just då i slutscenen så kändes det faktiskt värt mödan.
Nu är jag istället 8 timmar in i Far Cry 3. Efter samma speltid i Max Payne längtade jag nå fruktansvärt efter slutet. 8 timmar in i Far Cry och det känns som jag knappt har börjat. Riktigt kul spel!
Postad 25 September 2013 - 09:40
Typ så. Jag känner att spelsuget börjat växa till sig lite mer. Har mest nött gamla beprövade spel (BF:BC2, Killing Floor, CoH) någon timme då och då ett tag.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 September 2013 - 09:43.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?