Undrar det samma som Linda. Har fått wifi att fungera men det känns väldigt klent och fungerar absolut inte bra vad gäller streaming från datorn. Är det inbyggda trådlösa nätverkskoret så pass klent att det lönar sig att stoppa in en USB-sticka istället. Går det överhuvudtaget, någon som prövat?Hej, får inte det trådlösa nätverket att fungera, har förstått att det är inbyggt i TviX:en.
Har även läst på andra forum att deet behövs en USB nätverks kort![]()
http://www.tvix.com.au/
http://www.tvix.co.k...x?act=RD&id=365
Har en Netgear WGR614 där allt är öppet men den hittar ingen TVix![]()
Jag har testat med en trådlös laptop på TVix:ens plats och det fungerar![]()
Har även läst att det trådlösa nätverket i TVix:en inte är det bästa.
Jag har 2 väggar o ett tak mellan burkarna, så :
Borde det fungera ?
Har jag fel router?
Ska jag stoppa in en USB Nätverkskort i TViX:en ? Vilket?
Eller ska jag satsa på Nätverk genom elutaget, (Gammalt Hus) ?
Släpa upp TV till routern för att se att det fungerar?
Linda
* Officiell tråd - TViX 6600 *
TViX HD M-6600N
(Mediaspelare)
|
7
|
(20)
|
Inga priser | |
TViX HD M-6600N Plus
(Mediaspelare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
TViX HD Slim S1
(Mediaspelare)
|
9
|
(13)
|
Inga priser |
Tvix börjar ge upp, vad skaffa? (8 inlägg)
|
9 år sedan |
TViX N1 (1086 inlägg)
|
10 år sedan |
DViCO TViX HD S1 slim (83 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
TViX HD Slim S1 eller AC Ryan Playon! DVR-HD (18 inlägg)
|
14 år sedan |
Nya generationens media extenders (59 inlägg)
|
15 år sedan |
Får inte trådlöst att fungera (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediespelare? (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg)
|
16 år sedan |
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg)
|
16 år sedan |
TViX M-6600N eller Popcorn Hour C-200? (5 inlägg)
|
16 år sedan |
Tips på Mediacenter? (5 inlägg)
|
16 år sedan |
MP3 (från NAS) utan TV (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 02 February 2010 - 14:06
Postad 04 February 2010 - 09:46
Undrar det samma som Linda. Har fått wifi att fungera men det känns väldigt klent och fungerar absolut inte bra vad gäller streaming från datorn. Är det inbyggda trådlösa nätverkskoret så pass klent att det lönar sig att stoppa in en USB-sticka istället. Går det överhuvudtaget, någon som prövat?
Har testat detta tidigare, och för mig funkar det kanon.
Däremot var det ganska kass fart i det när jag körde den första firmwaren.
I senaste betan rullar det på riktigt fint.
Vissa full-HD filer med extremt hög bitrate funkar däremot inte trådlöst, så jag kör ändå trådbundet istället.
Känns som att det är väl många "om" när det gäller trådlösa nätverk och deras prestanda.
//BC
Postad 04 February 2010 - 09:49
Verkar som det är nåt typ codec problem, konstigt kodade filer eller liknande! Nån mer som upplever detta?
Postad 04 February 2010 - 09:55
I settings finns ett val för hur man ska lista folders/items, man kan välja List, Cover Art, Icon eller Preview.
Jag skulle vilja ha List som default, men Cover Art i vissa mappar. Kan man göra det på något sätt?
Att ha en icon.tvix i de mappar man vill visa omslagsbilder etc. funkar hyfsat, men det blir inte riktigt likadant (inte lika snyggt) som när man kör Cover Art-läget.
Jag tycker det är kanon med cover art på mina filmer, har byggt upp ett UI för detta med TViXiE, däremot funkar det inget vidare för mig med TV-serier och musik, därför vill jag endast ha detta läge på mina filmer... går det?
Tror att det bara går att göra med icon.tvix i resp. mapp.
SKa försöka ta reda på om det är möjligt att göra på något annat sätt.
//BC
Postad 04 February 2010 - 13:39
Tror att det bara går att göra med icon.tvix i resp. mapp.
SKa försöka ta reda på om det är möjligt att göra på något annat sätt.
//BC
Nu har jag byggt upp hela mitt videobibliotek med cover art etc. så problemet är inte lika stort längre. Fast det hade varit trevligt att kunna köra list mode för min musik då jag har alldeles för många skivor för att det ska kunna bli smidigt att visa dem med cover art...
Jag hittade förresten en tråd på MPCClub om samma sak och där sade de att det inte finns någon bra lösning än utan man får vänta och hoppas.
Postad 04 February 2010 - 16:15
Nu har jag byggt upp hela mitt videobibliotek med cover art etc. så problemet är inte lika stort längre. Fast det hade varit trevligt att kunna köra list mode för min musik då jag har alldeles för många skivor för att det ska kunna bli smidigt att visa dem med cover art...
Jag hittade förresten en tråd på MPCClub om samma sak och där sade de att det inte finns någon bra lösning än utan man får vänta och hoppas.
OK, då är jag med.
Det bästa vore ju om man kunde välja i popup-menyn för respektive mapp.
//BC
Postad 05 February 2010 - 10:39
OK, då är jag med.
Det bästa vore ju om man kunde välja i popup-menyn för respektive mapp.
//BC
Instämmer.
Men det finns åtminstone en genväg via FUNC knappen på fjärren för att skifta display valen, från senaste betan.
Man får väl vara glad för det lilla...
Postad 05 February 2010 - 16:55
Såg att ett liknande problem lösts med nedan:
EDIT: Problemet är nu löst... I min Netgear router finns en inställning som heter Mode under Wireless Settings. Den stod tidigare på "g and b" , ändrade till "Auto 108Mbps" och då kopplade min Tvix upp sig direkt utan problem...
Nu finns inte "Auto 108Mbps" utan bara "g and b" i min router.
Vad jag funderar på, är min Netgear WGR614 för gamal ?
Kan det vara problemet?
Vilka routrar har ni så jag vet vad som fungerar?
Redigerat av linda, 06 February 2010 - 08:43.
Postad 07 February 2010 - 15:29
kan ansluta min tvix till min router men får inte nån ip adress...har den på auto..
vad har ni på? auto eller manuell?
när jag skall gå in på youtube eller nåt så kommer det bara fram there may be network congestion.
kör med en netgear router som e inkopplad till telias gateway (thomson start smart)
har wpa 64 bit kod.....
nån som kan ge mej lite råd??!!!!
Postad 08 February 2010 - 02:03
Tips efterlyses varmt!
Postad 09 February 2010 - 13:06
Köpt en TViX 6600n som jag tänkte/måste köra trådlöst till, köpte även en Netgear WNDR3700 som ska vara bra.
Men får ingen kontakt, har tagit upp tv:n till routern, fungerar kanon, så avståndet är för långt.
Så det finns ett trådlöst nätverkskort i 6600n, är inte det bästa har jag förstått.
I Instruktionsboken står det "Wi-Fi kräver adapter, sälj separat"
Lär finnas en lista någonstans på www.tvix.co.kr/eng, men hittar den inte.
Någon som vet en kompatibel adapter?
Eller var jag hittar listan?
Tacksam för svar
Juppe
Postad 09 February 2010 - 14:36
Hej Kanon ny på forumet, med har med glädje läst o lärt mig mycket.
Köpt en TViX 6600n som jag tänkte/måste köra trådlöst till, köpte även en Netgear WNDR3700 som ska vara bra.
Men får ingen kontakt, har tagit upp tv:n till routern, fungerar kanon, så avståndet är för långt.
Så det finns ett trådlöst nätverkskort i 6600n, är inte det bästa har jag förstått.
I Instruktionsboken står det "Wi-Fi kräver adapter, sälj separat"
Lär finnas en lista någonstans på www.tvix.co.kr/eng, men hittar den inte.
Någon som vet en kompatibel adapter?
Eller var jag hittar listan?
Tacksam för svar
Juppe
I M6600N finns adaptern inbyggt (n), så det som står i instruktionsboken är förmodligen för den vanliga M6600 som inte säljs i Sverige.
M6600N har förutom Wi-Fi, även kortläsare vilket saknas i M6600.
Hur långt har du till routern?
Känns som att prblemet kan vara att varken M6600N eller din router har externa antenner.
Jag har min router står på övervåningen i huset (trävilla) och TViX'en står i ett skåp på nedervåningen.
Funkar fint. (kör dock trådat ändå, eftersom trådlåsa är lite för skakigt vid hög belastning till och från).
//BC
Postad 09 February 2010 - 14:39
Har just ställt in en 6600N i hyllan och får det att funka fint min DIR-655 (kör trådlöst). Kan strömma från NAS:en (Qnap TS 209 Pro II) med Samba, men får inte NFS att fungera. Har aktiverat NFS i Qnapen och tillåtit läsning från berörd mapp. Tvixen hittar mappen utan problem och jag får ok på ping, men när jag knallar in på disken skriker Tvixen att den inte hittar nåt...
Tips efterlyses varmt!
Låter som ett behörighetsfel.
Samma sak brukar dyka upp om man har fel behörighet eller saknar konto på en utdelad mapp.
Kolla om du kan lägga till ett konto i NAS'en som heter "test", med lösenord "test", och se om du med dessa uppgifter får det att lira.
//BC
Postad 09 February 2010 - 16:40
I M6600N finns adaptern inbyggt (n), så det som står i instruktionsboken är förmodligen för den vanliga M6600 som inte säljs i Sverige.
M6600N har förutom Wi-Fi, även kortläsare vilket saknas i M6600.
Hur långt har du till routern?
Känns som att prblemet kan vara att varken M6600N eller din router har externa antenner.
Jag har min router står på övervåningen i huset (trävilla) och TViX'en står i ett skåp på nedervåningen.
Funkar fint. (kör dock trådat ändå, eftersom trådlåsa är lite för skakigt vid hög belastning till och från).
//BC
Antar att det inte går att hänga på en extern antenn på 6600n och inte heller på Netgear WNDR3700.
Så jag antar att mina changser att köra trådlöst borta
Sitter i ett trähus med plåtfasad, routern på övervåningen och TV:n på undervåningen i andra änden av huset.
Wi-Fi var det mest tilltalande med TViX:en ju
Hade hoppats på en USB Wi-Fi adapter.
Juppe
Postad 09 February 2010 - 16:43
Antar att det inte går att hänga på en extern antenn på 6600n och inte heller på Netgear WNDR3700.
Så jag antar att mina changser att köra trådlöst borta![]()
Sitter i ett trähus med plåtfasad, routern på övervåningen och TV:n på undervåningen i andra änden av huset.
Wi-Fi var det mest tilltalande med TViX:en ju![]()
Hade hoppats på en USB Wi-Fi adapter.
Juppe
Det kanske går att köra en extern adapter, men då lär du nog plocka bort den interna först.
Annars blir det förmodligen en konflikt.
Eller så får du placera en repeater mitt i huset.
/BC
Postad 09 February 2010 - 21:48
Rumors stated lately that these chips are unable to support HD Audio and we got it confirmed, it's true... Neither current RTK player based on 1073 or 1283 chipset can support HD Audio by the chip.
HD audio cannot be added on the current 1283 and 1073 chipset because the internal control register for HD-audio has a problem (single bit problem). To address this, the silicon will have to be changed so unless a revised chip is brought, none of the RTK based players will enjoy HD Audio support by hardware as this requires a change in the silicon. Even if this would be done (doubthfull), numerous consumers are left with a none HD Audio supported player unless... it's done by software... which brings another complexity to the issue, wondering if it is "as good" as the support by chip...
http://www.mpcclub.c...ead.php?t=22875
Så den utlovade HD Audio, kommer ej/kan ej fungera.
Jag försöker undvika fula ord i forum, så låt mig säga att jag är lite bister...
Där kastade man lite pengar i sjön. Så snart Popcorn får fason på mjukvaran i sin C200 eller nya A200, så finns det en st beg. TVIX 6600 till salu.
Postad 10 February 2010 - 08:36
Detta suger fullständigt...
Rumors stated lately that these chips are unable to support HD Audio and we got it confirmed, it's true... Neither current RTK player based on 1073 or 1283 chipset can support HD Audio by the chip.
HD audio cannot be added on the current 1283 and 1073 chipset because the internal control register for HD-audio has a problem (single bit problem). To address this, the silicon will have to be changed so unless a revised chip is brought, none of the RTK based players will enjoy HD Audio support by hardware as this requires a change in the silicon. Even if this would be done (doubthfull), numerous consumers are left with a none HD Audio supported player unless... it's done by software... which brings another complexity to the issue, wondering if it is "as good" as the support by chip...
http://www.mpcclub.c...ead.php?t=22875
Så den utlovade HD Audio, kommer ej/kan ej fungera.
Jag försöker undvika fula ord i forum, så låt mig säga att jag är lite bister...
Där kastade man lite pengar i sjön. Så snart Popcorn får fason på mjukvaran i sin C200 eller nya A200, så finns det en st beg. TVIX 6600 till salu.
Iofs synd, men det verkar som att DViCo kommer att släppa en firmware som kodar av HD-spåren till en flerkanals PCM-ström.
Så, då är ju problemet löst.
//BC
Postad 10 February 2010 - 10:21
Iofs synd, men det verkar som att DViCo kommer att släppa en firmware som kodar av HD-spåren till en flerkanals PCM-ström.
Så, då är ju problemet löst.
//BC
To see is to believe..
Låter som en downmix ? Om problemet som sådant bara är att få ut ljud ur HD spåren, så kan man lika gärna välja att lyssna i DolbyDigital eller DTS källorna.
Postad 10 February 2010 - 10:25
Nån annan som har lagt märke till detta eller har en lösning?
Postad 10 February 2010 - 11:25
To see is to believe..
Låter som en downmix ? Om problemet som sådant bara är att få ut ljud ur HD spåren, så kan man lika gärna välja att lyssna i DolbyDigital eller DTS källorna.
Ja, to see is to believe.
Det handlar däremot inte om downmix.
Snarare en ren avkodning av signalen som sedan skickas ut som en flerkanals LPCM-ström.
Med andra ord blir rådatan densamma eftersom hd-formaten är losslesskodade.
//BC
Jag har fått problem med att vissa xvid hackar extremt mycket. Kör med 24p och det växlar rätt om filen är 24p så det är inte problemet.
Nån annan som har lagt märke till detta eller har en lösning?
Har de funkat tidigare?
Har du testat olika FW?
//BC
Postad 10 February 2010 - 11:27
Snarare en ren avkodning av signalen som sedan skickas ut som en flerkanals LPCM-ström.
//BC
Har de funkat tidigare?
Har du testat olika FW?
//BC
Jag har inte sett detta problem nångång tidigare, varken på 6500an eller 6600an. Tror jag såg det första gången vid förra betan men kan inte säga det med 100% säkerhet. Får isf testa med 1.8.7.
Postad 10 February 2010 - 12:35
Det kanske går att köra en extern adapter, men då lär du nog plocka bort den interna först.
Annars blir det förmodligen en konflikt.
Eller så får du placera en repeater mitt i huset.
/BC
Hej, ville bara tala om att jag shoppade en homeplug (Nätverk genom elnätet) på Clas Ohlson.
En Devolo 999:- , då huset är från 1928 elen lika så, så var det en desperat chansning.
Har nu 118Mbit ner o 121Mbit up
Duger åt mig, kollat på youtube m.m m.m
Love my TViX again
Postad 10 February 2010 - 14:34
Hej, ville bara tala om att jag shoppade en homeplug (Nätverk genom elnätet) på Clas Ohlson.
En Devolo 999:- , då huset är från 1928 elen lika så, så var det en desperat chansning.
Har nu 118Mbit ner o 121Mbit up![]()
Love my TViX again
Dom säljs i två pack såg jag,men behöver man inte tre såna?
En vid tvix
En vid PC
En vid router
eller har jag helt fel?
Postad 10 February 2010 - 14:59
Har nu 118Mbit ner o 121Mbit up![]()
Love my TViX again
Halelujah, Tracy Lords!
//BC
Postad 10 February 2010 - 15:58
Dom säljs i två pack såg jag,men behöver man inte tre såna?
En vid tvix
En vid PC
En vid router
eller har jag helt fel?
Jag har 1 vid router + 1 vid TViX
Plätt lätt installation och sen fanns Venus(TViX) i Nätverket
Har inte testat o streama, men det är inget jag vill göra iallafall.
Redigerat av juppe, 10 February 2010 - 16:02.
Postad 10 February 2010 - 16:46
//BC
Hm, nu börjar det låta intressant igen. Kanske för tidigt att ta beslut om TVIXen blir ett båt ankare till sommaren.
Frågan är förstås om förstärkaren fixar detta. Men det är ju för tillfället en väldigt hypotetisk fråga.
(Den skall klara TrueHD och DTS-HD, men för tillfället otestat.)
Postad 11 February 2010 - 17:02
Från MPC Club:
Full rel. notes for Rev 1.9.6B7
1. Supports MP3 album art
- Supports image contained at ID3 tag
- If an image exists on the folder where MP3 file resides, it will show as a album art.
2. Enhances Device Selection Pop-up window (This dialog will pop-up when you press GOTO button on file browser)
- You can select variable USB devices, not as a fixed form
- At device selection dialog-box, you can select device category by ¡°left¡± and right button, you can select partition or USB devices by ¡°up¡± and down button
- Up-to 6 USB devices can be selectable.
3. Supports TERRET USB device
- Up to 6 USB devices can be detected. (It was 2 devices before)
- You can use USB2.0 to eSATA cable when you¡¯re using eSATA terret.
4. Supports Swedish and Greek language at setup.
5. Fixes cyclic rebooting problem after power off.
6. Fixes reverse ordered ID3 tag information problem.
7. Fixes MKV internal subtitle abnormal tinting problem
8. Fixes the aspect-ratio update problem of setup.
9. Supports recorded stream cut-editing function for transport stream
- This function can be run at background ( You can still use DTV or file playback while editing function running)
- Only supports .tp / .ts / .m2ts file extension
- To use ¡°editing function¡±
* Press GOTO button to enter editing mode when playback transport stream file --> You can notice ¡°EDIT¡± button enabled on the right-bottom side
* Press Previous or VOL +/- remote button to MARK-IN or press ¡°Next¡± or CH +/- to MARK-OUT, then select SAVE button on window.
* The file will be saved as <>_tvix1.tp
* For the detailed usage, please refer the below link:
- http://www.tvix.co.k....rial=38&id=399
10. Fixes cyclic scheduled recording problem. (Sometimes, it¡¯s missing)
11. Fixes Czech¡¯s ETT information problem
12. Supports Wi-Fi 11n USB dongle based on Ralink RT3070 chipset. (We only supports WPA setting at this moment)
[Known Issues]
- Dual recording will stop on ATSC if recording time is more than 2 hours each. (DVB-T is O.K.)
Firmware:
http://demod.dvico.c...00_1.9.6_B7.zip
Redigerat av metalheart, 11 February 2010 - 17:05.
Postad 11 February 2010 - 19:35
Detta är precis samma problem spm jag hade med 1.9.4_B4 vet inte vad som är fel!
Den enda firmware jag kan uppdatera till är 1.9.1
Är det någon mer som har samma problem? eller någon som har en lösning?
Redigerat av UddenH, 11 February 2010 - 19:36.
Postad 11 February 2010 - 21:13
I 1.9.6 har de fixat layouten lite vid coverart, speciellt för TV serier.
D.v.s. ingen rull-list som stör vid covert art. Rull-listen kommer först när man trycker play.
Redigerat av Unregistered04df7d78, 11 February 2010 - 23:33.
Postad 14 February 2010 - 11:16
Har en TViX4100 + en 6500.
Handen på hjärtat nu 6600-ägare.
Finns det en stabil FW som klarar allt som det är tänkt 6600 ska klara?
Klarar denna BD ISO på 40Gb (T.ex en rip av DB m.h.a. ANYDVD HD) utan att det blir släpningar etc någon gång under hela filmen?
Överväger just nu om det ska blie en 6600 eller en ASRock med eller utan BD.
Postad 14 February 2010 - 16:33
Hej!
Har en TViX4100 + en 6500.
Handen på hjärtat nu 6600-ägare.
Finns det en stabil FW som klarar allt som det är tänkt 6600 ska klara?
Klarar denna BD ISO på 40Gb (T.ex en rip av DB m.h.a. ANYDVD HD) utan att det blir släpningar etc någon gång under hela filmen?
Överväger just nu om det ska blie en 6600 eller en ASRock med eller utan BD.
den klara av bd iso hur fint som helst...finns inget spec att klaga på förutom att den inte klarar av hd-ljuden...men skall kanske komma en FW som gör att den kan skicka ut det i LPCM...
i dags läget så får man vanlig dts i dts-ma till exempel.
Postad 15 February 2010 - 15:19
den klara av bd iso hur fint som helst...finns inget spec att klaga på förutom att den inte klarar av hd-ljuden...men skall kanske komma en FW som gör att den kan skicka ut det i LPCM...
i dags läget så får man vanlig dts i dts-ma till exempel.
Det verkar redan finnas en inofficiell patch som löser detta. Men då den är inofficiell så har jag än så länge inte
testat den. (Tror jag väntar till dess att jag vet att den inte krashar min TVIX....)
Notice:
1. This patch should be used with Rev1.9.6B7 or later.
2. This patch decode HD-AUDIO to multichannel LPCM just like PS3.
3. You should set the volume maximum to match up the HD-AUDIO decoding with other pass-thru.
4. To upgrade, select "bluexxx.fwp" and just "OK". The unit will reboot.
http://www.mpcclub.c...h...2905&page=4
Postad 15 February 2010 - 18:38
Det verkar redan finnas en inofficiell patch som löser detta. Men då den är inofficiell så har jag än så länge inte
testat den. (Tror jag väntar till dess att jag vet att den inte krashar min TVIX....)
Notice:
1. This patch should be used with Rev1.9.6B7 or later.
2. This patch decode HD-AUDIO to multichannel LPCM just like PS3.
3. You should set the volume maximum to match up the HD-AUDIO decoding with other pass-thru.
4. To upgrade, select "bluexxx.fwp" and just "OK". The unit will reboot.
http://www.mpcclub.c...h...2905&page=4
Har testat att köra patchen.
Inga problem. Däremot har jag inte några rippade filmer med TrueHD spår, så jag har inte testat själva funktionaliteten på detta.
Är det någon som har en sample-fil så testar jag gärna.
//BC
Postad 16 February 2010 - 09:29
Det gäller inte alla utan bara vissa, får meddelandet "unsupported format".
Har inte varit något problem att spela upp dem med 1.8.7.
Något tips någon?
edit: hmmm... samma fil går att spela upp via XBMC UPnP, fattar ingenting...
Redigerat av smecke, 17 February 2010 - 08:58.
Postad 17 February 2010 - 09:43
Någon mer än jag som inte kan spela upp alla MKV-filer efter 1.9.6B7?
Det gäller inte alla utan bara vissa, får meddelandet "unsupported format".
Har inte varit något problem att spela upp dem med 1.8.7.
Något tips någon?
edit: hmmm... samma fil går att spela upp via XBMC UPnP, fattar ingenting...
Mysko!
Jag kan då spela MKV utan problem.
Vad är det för ljud- och bildström i filen?
//BC
Postad 18 February 2010 - 23:47
edit: ska också läggas till att menyerna blir helt korrekta efter att ha dragit ut linjerna till max, bara filmerna som påverkas negativt. hmm
edit2: nu testade jag att nergradera till B4:an igen och problemen är borta. Uppenbarligen är det något med nya B7 som ställer till det. Skit också
Redigerat av SlicRic, 19 February 2010 - 00:26.
Postad 19 February 2010 - 11:58
---------------
http://demod.dvico.c...ix_N1_1.9.7.zip
Small update where difference relates to fixing SPDIF pass-thru problem & MP3 album art (including ID3 tag) support.
[Changes]
[ Multimedia Player/ System]
1. Fixing SPDIF pass-thru problem
- Fixing the audio pass-thru via SPDIF (optical and coaxial) problem
2. Supports MP3 album art
- Supports image contained at ID3 tag
- If an image exists on the folder where MP3 file resides, it will show as a album art.
[Known Issues]
[Limitations & Known issues of current firmware Rev 1.9.7]
[Player part]
- You-Tube connection was temporarily not enabled. Working on it.
----------------
Även ny Netshare 2.13 finns på Dvico hemsida.
This version is for TViX HD-6600 / PVR M-6620N / PVR M-6640N / TViX HD N1( HD Cafe)
1. Fixed the problem that multilingual character didn''''''''t show properly.
4. Supports the NFS server browsing with TViX 6600 series and TViX N1.
----------------
Redigerat av Unregistered04df7d78, 20 February 2010 - 06:23.
Postad 19 February 2010 - 15:55
Finns det nån sida med fler sådana mallar att ladda ner eller måste man göra dessa själv?
Om det finns andra varianter är det enkelt att ersätta de på filmer som redan har originalmallen?
Postad 19 February 2010 - 20:27
När jag använder cover art så får jag typ film affischer som iconer för filmen, snyggt.
När jag klickar på iconen så kommer jag in i "biograf salongen" ,snyggt, o där hade jag förväntat mig infon
från IMDB om skådisar o.s.v, men där är det tomt.
Använder Tvixie. ftp://ftp.dvico.com/Manual/TViX/etc/TViXi...XiE_English.pdf
Vad gör jag för fel?
Lyx problem som sagt
Linda
Redigerat av linda, 19 February 2010 - 20:36.
Postad 19 February 2010 - 23:20
Postad 19 February 2010 - 23:26
Fel och fel, använder du tvixie och lägger till coverart, info, fan art och betyg (eventuellt vad det är för filtyp) ska allting visas när du går in i en mapp...
Jo men det är det, de inte gör ?
Filerna ligger i mappen, men det är bara "Film Iconen " som fungerar.
info, fan art och betyg syns inte ?
Installerade om Tvixie så nu fungerar det
Redigerat av linda, 23 February 2010 - 17:19.
Postad 19 February 2010 - 23:31
Postad 20 February 2010 - 10:18
Postad 20 February 2010 - 14:38
Har testat att köra patchen.
Inga problem. Däremot har jag inte några rippade filmer med TrueHD spår, så jag har inte testat själva funktionaliteten på detta.
Är det någon som har en sample-fil så testar jag gärna.
//BC
Har testat nu att köra in patchen.
När jag kör DTS-HD så säger receivern att den tar emot Linear PCM 48KHz.
Ingen MultiChannelDecoding startar på receivern.
Testat 5 olika filmer, samma output.
(Kan dock vara förstärkaren, då jag har problem med HDMI handskakning mellan TVIXen och Sony. Får inget ljud alls via HDMI oavsett format, så jag plockar ljudet via optiska ingången. Och det finns en risk att stärkaren bara hanterar HD ljuden om de kommer via HDMI....)
Redigerat av Unregistered04df7d78, 20 February 2010 - 15:00.
Postad 20 February 2010 - 20:14
Har testat nu att köra in patchen.
När jag kör DTS-HD så säger receivern att den tar emot Linear PCM 48KHz.
Ingen MultiChannelDecoding startar på receivern.
Testat 5 olika filmer, samma output.
(Kan dock vara förstärkaren, då jag har problem med HDMI handskakning mellan TVIXen och Sony. Får inget ljud alls via HDMI oavsett format, så jag plockar ljudet via optiska ingången. Och det finns en risk att stärkaren bara hanterar HD ljuden om de kommer via HDMI....)
Hallå,
Då funkar det ju som det ska.
Patchen gör just deta. Dvs. kodar av och skickar ut HD-ljuden som flerkanals PCM-bitström.
Det är ju perfekt!
//BC
Postad 21 February 2010 - 14:47
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/
/joma
What's new in version 1.3.1
- Changed: Renamed fanart.jpg => fanart.tvixie [joma]
- Fixed: Updated all Standard templates to get fanart from fanart.tvixie [joma]
- Fixed: Problem with not being able to apply standard templates if missing fanart.tvixie when connected via FTP or UNC [joma]
- Added: In the Movie Select Title window (select items from search), you now have the ability to only show exact title matches [joma]
- Updated: Added support for FanArt, MediaFormat, SoundFormat and Resolution to Standard 480p template [joma]
- Fixed: A new MyMP.dll version which now includes Dolu's fix regarding RegExp_Countries [joma]
- Added: MOVIE_SELECT_SHOW_EXACT_TITLE_MATCHES translation string to language files [joma]
- Added: MOVIE_COLLECTOR_STATUS_DOWNLOADING_FANART translation string to language files, it's the status message that is displayed in the "Get Movie Information" window after a user has selected the movie items that will be updated [joma]
- Fixed: Movies returned from search not containing year is not filtered out any more [joma]
- Added: Logs which model is selected during the application startup [joma]
- Fixed: Searching/Downloading FanArt didn't use the "Internet Connection" settings from Tools->Options->Connection [joma]
- Updated: Italian language file [Axel Foley]
- Updated: Spanish language file [pildo]
- Added: New template variable %RUNTIME_HOURS% [joma]
- Added: New template variable %RUNTIME_MINS% [joma]
- Added: Automatically creates the "dune_folder.txt" file for Dune players, the default template for this file can be found in the Models.xml under the Dune section and can be modified to fit your needs [joma]
- Changed: Modified the standard file names for Dune to .tvix.jpg and .folder.jpg which makes them invisible in the Dune player GUI [joma]
- Added: proxy support in "URLFileExists" [Dolu]
- Added: new tag <Cookies_First_Call> in xml configuration file, some websites required a first call to set cookies to make it work (actually used for "filmweb.pl") [Dolu]
- Added: retrieval of data from "Certifications" tag [Dolu]
- Added: getting values for "Runtime", "Year", "Countries" and "Certification" when empty or null in "Plot" provider [Dolu]
* MIP Updates *
- Updated the KoreanMovieInfo.dll (Daum.net) [eshim]
- Updated MovieMeter.nl to return more accurate search result (not that many unrelevant titles) [joma]
- Updated Blu-ray.com is now working again [joma]
- Added Filmweb.pl [dolu]
- Updated movie provider "Allocine", more accurate result [Dolu]
- Updated movie provider "Sratim.co.il" to be compliant with last version of tvixie [Dolu]
- Updated movie provider "Sinemalar.com" [Sorunsal]
- Added new movie provider "Sinema.com" [Sorunsal]
- Updated movie provider "Filmaffinity.com" [ahhahh]
- Updated movie provider "Beyazperde.mynet.com" [Sorunsal]
- Added movie provider "Port.hu" [Bluelight]
Postad 22 February 2010 - 06:22
Hallå,
Då funkar det ju som det ska.
Patchen gör just deta. Dvs. kodar av och skickar ut HD-ljuden som flerkanals PCM-bitström.
Det är ju perfekt!
//BC
Ingen MultiChannelDecoding startar på receivern. D.v.s. den kör ut DTS-HD ljudet i stereo, ej surround.
Men som sagt, kan ju vara förstärkaren som spökar p.g.a. optisk istället för HDMI.
Postad 22 February 2010 - 15:38
Ingen MultiChannelDecoding startar på receivern. D.v.s. den kör ut DTS-HD ljudet i stereo, ej surround.
Men som sagt, kan ju vara förstärkaren som spökar p.g.a. optisk istället för HDMI.
Den ska heller inte göra någon "multi channel decoding" eftersom den redan är gjord i TViX'en.
Problemet i ditt fall är dock att du kör optiskt. Du måste köra HDMI (gäller både komprimerade HD-ljud och PCM-bitstöm), eftersom vanlig SPDIF inte har tillräckligt hög bandbredd för PCM i flerkanal.
//BC
Postad 22 February 2010 - 16:11
Den ska heller inte göra någon "multi channel decoding" eftersom den redan är gjord i TViX'en.
Problemet i ditt fall är dock att du kör optiskt. Du måste köra HDMI (gäller både komprimerade HD-ljud och PCM-bitstöm), eftersom vanlig SPDIF inte har tillräckligt hög bandbredd för PCM i flerkanal.
//BC
Får väl dra ytterligare en stänkare till DVICO angående HDMI handshake till min stärkare.
Antar att det inte är tillräckligt många med samma problem, så det är nedprioriterat..
Om t.o.m. Sagem lyckas skicka ljud via HDMI från den fantastiska CD HDD boxen, så borde väl DVICO lyckas tycker man...
Redigerat av Unregistered04df7d78, 22 February 2010 - 16:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Tvix börjar ge upp, vad skaffa?
9 bilder
28 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?