Och jag fick min för 21 596 kr
Var då, om man får fråga?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier
Startad av
andersos
, Jul 30 2009 12:16
770 svar till detta ämne
5 relaterade trådar
Postad 03 November 2009 - 20:27
Jag köpte min 52" på PC-Citys hemsida för 21.995 kr inklusive frakt hem till dörren. Men det var första veckan den var i lager, och de verkade ha satt ut fel pris då den på kommande måndag höjde till 25.995 kr Postad 03 November 2009 - 20:29
Tack för länken jag fick tidigare angående Sharp.
Jag kollade på den länken men kan inte hitta modellen Sharp Aquos LC-40LE700E där. Därför undrar jag vad det är för skillnad på Sharp Aquos LC-40LE700E samt Sharp Aquos LC-40LE700S (alltså E mot S)? Priset skiljer en hel del, ungefär 2000kr. Postad 03 November 2009 - 20:55
ah ha där ser man! hmmm undrar om jag verkligen skall vänta till Julrean? om det ens går ner något då...får hoppas iaf, men är sjukt sugen på att köpa nu Postad 03 November 2009 - 20:59
Ett tips till framtida köpare av le700 52"!
Lämnade tillbaka min 52" tidigare och blev nyfiken om det fanns fler skärmar med denna "defekt" Var och titta på olika lc-le700 1st 40 och 3 st 52 tum (inkl min) och upptäckt ett diagonalt mönster som syns extra tydligt vid gul,beige,grått och grön bakgrund. Kunde bara hitta dessa defekter på 52" fann bara 1st 40" utan defekt. Beskrivning av problemet: rätt så lätt, då man kan surfa in på prisjakt.nu och på högra sidan ser du ett liknade mönster, skillnaden är att på skärmarna är det är ca 10mm mellan ränderna. Misstänker att det är ojämn kraftförsörjning till bakgrundsdioderna dvs LED, då problemet visar sig statiskt vid panoreringar m.m. Sharp support har blivit infomerade om detta av mig. Mvh Letar fortfarande TV... Postad 03 November 2009 - 23:38
Vill inte vara den otrevliga typen... men leta i tråden E - Europeisk modell S - Svensk modell Skillnader, står i tråden som sagt... Annars, sök på gråimport, det gäller alltså fler modeller/tillverkare. Dock kan garantier vara olika för olika tillverkare kan jag tänka mig. Postad 03 November 2009 - 23:47
Hej Shamrock! Kan du förklara lite närmare hur du får fram det här felet? Jag sitter och stirrar för fullt på prisjakt.nu, på de diagonala ränderna till höger om sidan. Och jag ser inga konstigheter alls. Inte på min laptop heller. Eller så kanske felet inte existerar på min LC-52LE700S. Postad 04 November 2009 - 01:08
Får kolla upp det först av allt när man fått upp tv:n. Är ju 30 dagar öppetköp så man kan ju lämna tillbaka.
Redigerat av Zerox_no1, 04 November 2009 - 01:09. Postad 04 November 2009 - 06:50
Det varpå Audio Video här i Östersund men de hade erbjudande bara under den veckan jag beställde.. Postad 04 November 2009 - 06:55
Igår fick jag som sagt hem min 52-tummare men den kom så pass sent så jag hann inte direkt pilla så mycket. Otrolig skillnad mot min gamla 37-tummare ;o) Det som jag märkte var att ljud och bild inte alls hänger ihop.. Hur fixar man det? Jag kör ljudet separat till surroundförstärkare. Ljudet kommer före bilden. Jag slog av allt jag kunde hitta gällande bildförbättring men ska pilla mer när jag kommer hem ikväll. Är det något som ni som har TV:n vet vad jag ska göra för att fixa detta? Tänkte först att man var tvungen att kompensera ljudet på källan, dvs exempelvis digitalboxen eller PS3:an, men det går först och främst inte vad jag vet och det ska man ju inte behöva göra...
Postad 04 November 2009 - 09:14
Om ljudet kommer före bilden borde det inte vara något problem att justera ljudfördröjningen på receivern, brukar gå att justera på nästan alla förstärkare (värre om ljudet är försenat). Postad 04 November 2009 - 10:14
Åfan.. Får kolla det ikväll. Min reciever är ju inte purfärsk direkt så jag är lite skeptisk till att det går. Postad 04 November 2009 - 12:24
Är det egentligen värt att handla denna nu? Julrea inom "kort" känns det som, och priserna lär ju rasa inom två månader.
Postad 04 November 2009 - 12:33
Så är det så klart. Om inte annat så är det ju julrea nästa år också, och nästa... Det jag försöker säg är att det finns aldrig någon bra tid att köpa elektronik. Man gör en dålig affär what so ever. Postad 04 November 2009 - 13:47
Hej dboo! Felet får jag inte "fram" det finns där statiskt, dvs när bilden "rör" sig vid panorering m.m så är det diagonala mönstret statiskt. Tror du missförstod mig angående hänvisningen till prisjakt.nu, det är bara min beskrivning av hur det diagonala mönstret ser ut på 52" skärmarna och inte på din pc-skärm/laptop. Du kan ha fått en felfri skärm, då gratulerar jag! Stod själv i valet om jag skulle byta till en ny 52" men ville först kolla upp fler skärmar och då såg jag mönstret på samtliga 52" därav så letar jag nu vidare. Mvh Shamrock Bifogad fil(er)Postad 04 November 2009 - 14:25
Om du inte kan justera på recievern så kan du prova att slå av 100Hz läget, det borde förbättra en del. Postad 04 November 2009 - 14:29
Ser inget sånt på min 52:a, har iofs slagit av alla bildförbättrare och kör bild in via HDMI "dot-by-dot". Eftersom det verkar synas bara vid panorering så tippar jag att det på något sätt hänger ihop med någon form av bildförbättringsfunktion som i vanlig ordning stjälper mer än hjälper. Postad 04 November 2009 - 14:36
Samma här, stängt av alla bildförbättrare + "dot-by-dot" via HDMI Ser inga konstigheter med bilden. Postad 04 November 2009 - 14:46
Det där ser ut som någon felaktig inställning i skalningen. Jag ser samma sak på min datorskärm när jag har vissa upplösningar. Postad 04 November 2009 - 15:06
Jo, men sen är vi ju kanske VÄLDIGT nära en drastisk prissänkning nu, och det känns ju lagom surt om prisfall på XX% sker inom två månader. Stor skillnad mot sex månader, eller tolv. Postad 04 November 2009 - 15:07
Okej, jag ska hålla utkik efter det i alla fall. Tack för info! Postad 04 November 2009 - 15:11
Som 666 sa, du tror inte du glömde byta till "dot-by-dot"? Det var nämligen standardinställningen för HDMI på TV:n, att INTE köra med dot-by-dot. Och det blev inte alls snyggt, om man jämför med när jag kör dot-by-dot. Jag tror absolut inte att det är "Misstänker att det är ojämn kraftförsörjning till bakgrundsdioderna dvs LED, då problemet visar sig statiskt vid panoreringar m.m.". För om du tittar på denna filmen när de plockar isär en Sharp LED TV så ser man var LED-belysningen sitter, och det skulle förvåna mig väldigt mycket om ljusskiftningar av dem skulle få fram effekten du upplevt. Se här: There's a video at Sharp.eu that shows how the LED-lamps are aligned. http://www.sharp.eu/...ml/ifa_2009.htm Källa: http://www.avsforum....p;postcount=571 Redigerat av dboo, 04 November 2009 - 15:21. Postad 04 November 2009 - 15:41
Förtydligande: Trodde först att det var hdmi kabeln mellan datorn och tv som spökade, men fick fram samma mönster med min digitalbox (annan kabel) sen provade jag med den interna dvb-t mottagaren i tv´n (ingen kabel) och även där visade det sig. LED: Har också sett den filmen och det var då jag misstänkte att det var kraftförsörjningen (varannan rad lyser mer diagonalt) Bildförbättringar: Både på eller av spelar ingen roll dvs mönstret syns iallafall. Skalning: Dot by dot eller full samma sak här. Panorering: Det syns LÄTTAST när bilden rör sig med GRÅ (tex. dimma), BEIGE/GUL (tex. öken), GRÖN (tex. gräsmatta) bakgrund. Naturligtvis har jag tillsammans med sharp support försökt att komma tillrätta med problemet och även uppdaterat den med senaste fw. Redigerat av shamrock, 04 November 2009 - 15:48. Postad 05 November 2009 - 09:32
Jag kan säga som så att jag hade inte köpt min 52:a om jag inte fick den så billigt. Då hade jag avvaktat. Men problemet med att avvakta är att ny teknik hela tiden dyker upp och jag vill ju alltid ha det senaste om jag ska köpa någonting... Postad 05 November 2009 - 09:36
Det blev ingen skillnad på 100Hz och 50Hz. Sedan försökte jag hitta någon inställning på min kära Sony STR-DA50ES för att justera tidsförskjutning på ljudet men hittar dessvärre inget. Ska jag måsta ge upp min trogne vän? Hur ska jag hitta något som är likvärdigt eller kanske lite bättre? Något tips? Postad 07 November 2009 - 18:37
fick min 52":a idag :-)
So far so good.....Nvidia ION boxen med 1080p ut till tv-n. Har inte lekt med inställningar ännu..blir väl o prova de från flatpanels.dk Postad 07 November 2009 - 22:17
Coolt! Hoppas du blir nöjd. Jag har inte direkt testat några inställningar heller men jag ska testa de som finns tidigare i denna tråd. Har fortfarande problem med att bilden kommer senare än ljudet. Ingen som har någon superbra lösning på det? Känns ju trist att behöva köpa ny reciever bara därför.. En jobbarpolare snackade om nån box som man kan använda?! Som fördröjer ljudet alltså.. Postad 08 November 2009 - 11:19
Nope inga problem med ljudet (kör ION/N330 med hdmi till tv, men ljudet tar jag optiskt via min gamla Marantz receiver). Liiite för många inställningar på TV-n. Det jag har märkt är att bilden är lite "soft". Jag kör 1920x1080 från min ION burk och på TV-n är det inställt dot by dot. Allt fungerar OK, 50,60 och 24hz uppspellning. Animerat ser riktigt nice ut, men 720p och 1080p filmer har tendens att se lite "softiga ut". Svårt att förklara men känns precis som ett mjukt filter över bilden. Det är inte XBMC/ION burken som gör det. Kopplade in TVIX-en, och bilden var ungefär samma. Brusreducering är avstängd på TV-n. Inställningar jag kör på är "Movie" läge med flatpanels siffror (postat innan i tråden). Då jag har testat med två olika källor med ungefär samma resultat känns det som att man ska pilla på inställningarna på TV-n för att få den knivskarpa looken. Om ngn har tips säg till Postad 08 November 2009 - 15:18
Du kan ju prova att köra tv'n i Game läge också men som sagt en ny reciever löser problemet (som finns i olika grad med i princip alla Full-HD apparater) eller koppla in ljudet optiskt till stärkaren. Jag kör ljudet från PS3:an(spel/Blu-ray/DVD) och HD boxen optiskt men provar jag att koppla in ljudet "analogt" så blir det genast en störande diff mellan ljud och bild, det blir mindre diff i game läge och utan 100hz/filmläge men aldrig perfekt. Delay boxar finns men det är inga billiga saker generellt, ofta i samma prisklass som en reciever. I princip har produkten väl dessutom börjat försvinna iom att recievers med HDMI kan fixa problemet enkelt. Några exempel; http://www.ljudmakar..._id=1515&menu=2 http://www.mamut.net...1...tem&pid=488 Redigerat av Skeeter, 08 November 2009 - 17:53. Postad 09 November 2009 - 03:51
Får man finna sig i grå svärta? Känns som att backlighten på min lyser igenom allt för mycket. Ska ta en bild. Kanske är ett måndags ex man fått? Känns så krångligt att packa ner den igen för återlämning.
Hur ser era ut? Postad 09 November 2009 - 09:29
Är det någno som kan bekräfta att den inte klarar 1080p via Component?
Isåfall måste jag ju köpa en ny xbox innan jag köper teven (52tummarn) Postad 09 November 2009 - 11:47
Angående svärta..har inte hunnit testa speciellt mycket (inte ens sett en rulle då min f-king htpc muppar sig så håller på med ominstallation). Hur som helst det lilla jag har sett är svärtan OK. Har inte hunnit med kalibrering heller så det är mer eller mindre standard inställningar (movie läget lite justerad enligt flatpanels.dk, men gillar inte deras inställningar). Svärtan är iaf bättre än min gamla LG 42" plasma och min LG LCD i sovrummet
Testa trixa med OPC eller vad det nu heter samt backlight nivån. De outofbox lägena, standard, dynamisk osv är rent skräp för allt utom tecknat. Återkommer om någon dag när jag har hunnit pilla med det mer. Angående Xbox, kan inte bekräfta det hands-on, men flera recensioner på nätet bekräftar detta, dvs 1080i via component. Postad 09 November 2009 - 12:00
Componentkabeln i sig stödjer väl inte högre än 1080i? Har aldrig sett någon apparat som skickar 1080p via component
Postad 09 November 2009 - 14:15
Jo det finns flera aparater som klarar 1080p via component, den som jag har nu bland annat, LG42LF66.
Men nu är det löst iaf sålde min xbox idag så ska köpa en elite nu Postad 09 November 2009 - 16:46 Om jag sitter i ett mörkt rum och tittar på film (bredbild 2.35:1) så att jag får "sorgkant" över och under filmen så ser jag i princip inte var skärmen slutar och ramen på tv'n börjar. Kalibrerade först svartnivåer med DVE men justerade upp ljuset något efter egen smak efteråt. Prova att labba med inställningarna för både ljusstyrka och bakgrundsbelysning så ska du se att det ordnar sig. Postad 09 November 2009 - 19:24
efter mycket mek med mpc-hc/dxva så har jag nu hunnit testa lite. Svärtan tycker jag är riktigt bra..speciellt i jämförelse mot min flera år gamla LG. Det är inte grått! Det första som frugan reagerade på var "oj vad det ser bra ut i mörka partier" och hon är deffo inte insatt i det hela. Så väldigt nöjd än så länge. Blir en 1080p rulle ikväll så återkommer med mer updates allt eftersom, positiva som negativa.
Postad 09 November 2009 - 20:39
förresten, passar en sån här http://www.netonnet......8086065,3131) till tv-n (har comhem och funderar på att skaffa deras digital tv HD paket)?
Postad 09 November 2009 - 22:11
Tyvärr inte, finns tydligen inga CA-moduler som accepteras av ComHem. Alltså, finns inga CA-moduler som klarar HD och accepteras av ComHem... men ring och fråga dem, för varje kund som tjatar så... och de kanske precis har ändrat sig? Har för mig att jag skrivit tidigare i tråden angående detta. Jag köpte en Comhem Humax CXHD-5000c - se tråd här: https://www.minhembi...howtopic=216427 Postad 09 November 2009 - 22:31 Jag tycker att min är kolsvart. Postad 09 November 2009 - 22:40 Jag kör visserligen separat HDbox från Comhem, och har inte undersökt CA-modul. Men jag trodde det var mottagaren som klarar SD och inte HD. Skulle det gå att fixa HDmottagning med en CA-modul för HD? Postad 09 November 2009 - 22:54
Det gällde nog tidigare. Nu mera ska det finnas MPEG4-avkodare i CA-modulerna(vissa?) Men det spelar ingen roll, då ComHem inte tillåtit dessa. Se t.ex denna diskussionen på sidan fairshopping.se: http://www.fairshopp...?opinionid=4286 Postad 10 November 2009 - 00:57
Har mixtrat med så många inställningar som det går men det verkar inte bli bättre. Hur har du din inställd, kan du posta så får jag prova? Har du bra detaljer i skuggorna eller har du kompenserat bort dessa till förmån för svärta? Tack! Skulle kännas tråkigt att behöva lämna tillbaka den då bilden är utmärkt i övrigt samt perfekt till spel. Postad 10 November 2009 - 15:00
Jahopp, tack för infon, tur att man inte stack iväg och köpte CA:n i onödan Postad 10 November 2009 - 18:47
Ok, kör med följande setting som passar mina ögon bra i mitt vardagsum och "amblight" bakom tv'n som är kopplad till Comhems Humax HD-box. Är inte helt hundra nöjd med färgåtergivningen för rött/grönt ännu men hur mycket tid ska man lägga på att pilla på apparaten... FILM OPC: av/på (efter behag) B: -16 K: +30 L: +5 F/T/S: 0 Avancerat C.M.S-F R: +5 Y: +5 G: -3 C/B: 0 M:-1 C.M.S-M R: -21 Y: 0 G: -12 C/B: 0 M: -10 C.M.S-V R/Y/G/C/B/M: 0 Färg: Mellan-Hög 100Hz: på Filmläge: av Aktiv kontrast: av/på (efter behag) Gamma: 0 Brusred: av Svart vit: av OPC range: Max +16, Min -10 Postad 11 November 2009 - 03:30
Tack så mycket!
Har aldrig haft en LCD förut så det kanske är sån här svärta man får räkna med. Gör jag en svart bild i paint och sedan använder den över hela skärmen så blir det inte svart som det svarta på tvn's ram. Spelar ingen roll om jag kör B: -16 L: -30. Kan ni testa? Om det bara är min det är så på så måste det ju vara något som är fel. Ska ta och jämföra med brorsans Sony w5500 och se om det är annorlunda på den. Postad 11 November 2009 - 08:12
För mig är det lite olika beroende på ljuset i rummet då OPC:n ställer om sig. Men menyraden längst ner i Vista Ultimate som går från lite transparent till helt svart längst ned mot ramen, smälter ihop med ramen för mig och jag ser inte vart den slutar. Men detaljen måste vara helt svart för att det ska bli så svart. Om det är en skugga eller något som innehåller andra detaljer än bara färgen svart så blir det inte så svart, men det ska det ju inte bli heller. Postad 11 November 2009 - 15:14
Hej
funderar på att köpa en le600e eller le700e, tänkte titta på tv (sd+hd), spela ps3, samt någon film. Ska jag köpa en 600e eller 700e? Är 600e ett bra köp? Postad 11 November 2009 - 16:31
LE700 serien har 100Hz bildfrekvens och endast 4ms responstid, mot de 50Hz och 6ms som LE600 har. Vidare du får även en extra HDMI-ingång, vilket ger dig totalt fyra stycken. LE-700 serien har betydligt mer avancerade inställningsmöjligheter av till exempel gamma, Hue/saturation och färgtemperatur. Jag tycker inte prisskillnaden är tillräckligt stor mellan de två för att motivera ett köp av LE600 istället för LE700 Sen så skulle jag nog välja en LE700s istället för "e" eftersom "s" är apparater anpassade för Sverige. Redigerat av Skeeter, 11 November 2009 - 16:41. Postad 11 November 2009 - 18:43 Låter bra, såg att e versionen av 700 var 2000 kr billigare, vad innebär Sverige anpassad? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |