Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 31 August 2009 - 09:00
Postad 31 August 2009 - 12:19
Postad 31 August 2009 - 12:24
Postad 31 August 2009 - 12:45
Sökte lite i tråden men hittade inget, såg iaf Ps3 80gb för 2795:- på elgiganten i Hbg. Och 2990:- på Ica Maxi Hbg.
2795? Shit, det var billigt. Måste vara det lägsta någonsin på en ny ps3 i Sverige...
Redigerat av thella, 31 August 2009 - 12:45.
Postad 31 August 2009 - 12:46
Kan inte komma på någon punkt ja känner skulle vara bättre med Slim`en.
Förutom energiförbrukningen då men de kan ja inte bry mig mindre om ärligt talat.
I min bok är det en ren design fråga och där vinner den gamla 10 ggr av 10.
Postad 31 August 2009 - 12:50
Är ALLT bättre med slim`en?
Kan inte komma på någon punkt ja känner skulle vara bättre med Slim`en.
Förutom energiförbrukningen då men de kan ja inte bry mig mindre om ärligt talat.
I min bok är det en ren design fråga och där vinner den gamla 10 ggr av 10.
Storlek på konsol
Fläktljud
Elförbrukningen
Storlek på hårddisk
Vad är sämre med slim?
Postad 31 August 2009 - 12:56
Enligt engadget är slim en långsammare Blu-ray spelare. Men det är väl i stort sett det enda negativa jag sett.Storlek på konsol
Fläktljud
Elförbrukningen
Storlek på hårddisk
Vad är sämre med slim?
Postad 31 August 2009 - 13:08
Efter att ha klämt på en Slim idag på Media Markt så kan ja inte påstå att storleken är så mkt mindre.
Visst den är smalare än den gamla helt klart. Men i övrigt är den lika stor. Men känns endå större pga att den är mer platt nu.
Fläktljudet, ja jag vet inte riktigt. Jag har fan aldrig hört min PS3a. Den har alltid varit helt ljudlös.
Skillnaden i storlek på hårddisken känns så liten att de inte spelar någon roll.
Den byter man ju endå ut så småningom oavsett vilken man väljer.
Men som du kanske såg så skrev ja inte att Slim va sämre på någon punkt. (förutom design då, men de är ju min
personliga smak). Jag frågade bara om Slim verkligen va bättre på ALLT.
Postad 31 August 2009 - 14:07
Enligt engadget är slim en långsammare Blu-ray spelare. Men det är väl i stort sett det enda negativa jag sett.
Låter konstigt, för det är CELL-processorn som gör mesta jobbet och den är ju lika snabb i båda versionerna.
Postad 31 August 2009 - 14:45
Videoten:
Efter att ha klämt på en Slim idag på Media Markt så kan ja inte påstå att storleken är så mkt mindre.
Visst den är smalare än den gamla helt klart. Men i övrigt är den lika stor. Men känns endå större pga att den är mer platt nu.
Fläktljudet, ja jag vet inte riktigt. Jag har fan aldrig hört min PS3a. Den har alltid varit helt ljudlös.
Skillnaden i storlek på hårddisken känns så liten att de inte spelar någon roll.
Den byter man ju endå ut så småningom oavsett vilken man väljer.
Men som du kanske såg så skrev ja inte att Slim va sämre på någon punkt. (förutom design då, men de är ju min
personliga smak). Jag frågade bara om Slim verkligen va bättre på ALLT.
Jag har inte hunnit klämma på slim ännu så jag kan faktiskt inte uttala mej om utseendet annat än på bild.
Men det jag tycker är konstigt som förmodligen alla andra här är att den gamla PS3 med mindre HD kostar i stort sett samma som nya slim. Borde inte vanliga PS3 rasa mer i pris än 2990:-
Postad 31 August 2009 - 14:56
Jag har inte hunnit klämma på slim ännu så jag kan faktiskt inte uttala mej om utseendet annat än på bild.
Men det jag tycker är konstigt som förmodligen alla andra här är att den gamla PS3 med mindre HD kostar i stort sett samma som nya slim. Borde inte vanliga PS3 rasa mer i pris än 2990:-
Bryr mig inte det minsta om designen annat än storleken. PS3:an ska gömmas i en TV-bänk med dörrar så den får nästan se ut hur som helst. Däremot är det bra om den är tyst och inte blir för varm.
Postad 31 August 2009 - 15:05
Fick du något svar från simplygames ang trackingnummer?
jag har inte fått nåt svar på den fråga jag ställde om trackingnummer och sånt.
de ska ha skickat den den 28 augusti, men de har inte dragit några pengar än.
Postad 31 August 2009 - 15:09
Den ska ta typ en sekund längre att boota igång skivorna, vilket ingen kommer att märka.Enligt engadget är slim en långsammare Blu-ray spelare. Men det är väl i stort sett det enda negativa jag sett.
Postad 31 August 2009 - 15:36
Skjut inte budbäraren.Den ska ta typ en sekund längre att boota igång skivorna, vilket ingen kommer att märka.
Det var någon som frågade om "allt" var bättre med slim, så jag levererade det enda negativa jag läst om den.
(Källa: http://www.engadget.....3-slim-review/)
Sitter själv i köpartankar, även om jag inte vet vad jag ska en PS3a till...
Redigerat av mr.keyser, 31 August 2009 - 15:36.
Postad 31 August 2009 - 15:38
Videoten:
Efter att ha klämt på en Slim idag på Media Markt så...
Vad kostar den på Mediamarkt? 3490 eller? De har ju inget avtal med nordisk film så det borde väl kunna sälja billigare? Men det finns väl en hake någonstans antar jag, ja förutom att de vill tjäna så mkt pengar som möjligt såklart..
Postad 31 August 2009 - 15:59
Finns inget avtal om vad olika butiker får sälja för. Men det är inte alla butiker som vill sälja med förlust, vilket ofta mediamarkt gör. Jag snackade med en snubbe på medimarkt idag som plockade upp slim-maskiner inför morgondagen. Enligt honom var det sannolikt 3390 som gällde. "Vi skall ju vara billigast" sa han.Vad kostar den på Mediamarkt? 3490 eller? De har ju inget avtal med nordisk film så det borde väl kunna sälja billigare? Men det finns väl en hake någonstans antar jag, ja förutom att de vill tjäna så mkt pengar som möjligt såklart..
Postad 31 August 2009 - 17:22
Min är skickad och pengarna är dragna från kontot.jag har inte fått nåt svar på den fråga jag ställde om trackingnummer och sånt.
de ska ha skickat den den 28 augusti, men de har inte dragit några pengar än.
Postad 31 August 2009 - 18:51
Postad 31 August 2009 - 19:50
Okay, jag beställde i torsdags och de har dragits så det förklarar varför de har dragit för vissa då.Alla som har beställt från Simply Games under helgen och inte fått pengar dragna från sitt konto eller annat lustigt, oroa er inte. Min chansning är Summer Bank Holiday. Det är en röd dag som inträffar varje år på den sista måndagen i augusti månad. Med andra ord, alla är lediga idag. Så vänta tills imorgon och se ifall det är någon skillnad. Jag beställde i lördes och pengarna är kvar på kontot.
Postad 01 September 2009 - 02:14
För amazon.co.uk är det inga dolda kostnader, men du ser inte det totala priset förän sista rutan där det står frakt, moms och sådant. De drar av den brittiska momsen och lägger på svensk, så inga tullavgifter. Lägg på ca 10% på priset du ser när du kollar på sidan på en produkt om du inte vill gå till kassan hela tiden. Och använd sedan din favvokursväxlare för att räkna ut totalpriset med frakten. (Jag gillar google och xe.com.)
Amazon kan också visa den exakta kostnaden i svenska kronor om du väljer det alternativet i kassan.
Tyckte att detta inlägget kändes konstigt så jag kollade upp det och tänkte dela med mig av informationen så att folk inte får fel information. Man behöver inte betala svensk moms om man köper från ett EU-land. Momsen betalas istället i avsändarlandet. Så om ni köper den i UK betalar ni 15% moms på varan (jag tror de har 15% moms iaf) och ni behöver inte vara oroliga för vare sig svensk moms eller tullavgifter.
Nu till källreferenser:
Från tullverkets hemsida:
Internethandel från ett EU-land
Varor som beställs från ett EU-land räknas som inrikeshandel. Du ska inte betala tullavgift och posten tar inte heller ut någon administrationsavgift. Momsen betalar du i avsändarlandet (hur stor momsen blir beror på land och vara). Tänk på att man i vissa fall kan beställa varor från ett EU-land som i sin tur gör en beställning från ett land utanför EU t.ex. USA. Då skickas varan direkt till Sverige från ett land utanför EU och ska därför tulldeklareras. Kontrollera vad som gäller i varje enskilt fall.
OBS, detta gäller alltså bara från andra EU-länder.
Lycka till med handlandet!
Postad 01 September 2009 - 07:03
Postad 01 September 2009 - 07:05
Ska på allvar sticka till Medimarkt vid öppningsdags och chansa. Är lite tveksam till att verkligen säljer för 2999 - tänk ifall de inte ens gjort sig av med sina 80gb än? Då lär de inte sänka redan nu... Men ja, har någon prisuppgift skulle jag vara supertacksam jag med
Vi har ej fått något exakt datum än från vår leverantör, dock så har vi blivit lovade att de kommer under september månad. Vi har ej satt något exakt pris på maskinen men prisbilden ligger mellan 3500-3999kr.
Med vänlig hälsning
Entertainment
Media Markt Heron City
Dialoggatan 2 141 75 Kungens Kurva
Tel:08-72100151
[email protected]
Redigerat av Leftt Behind, 01 September 2009 - 07:06.
Postad 01 September 2009 - 07:14
Man behöver inte betala svensk moms om man köper från ett EU-land. Momsen betalas istället i avsändarlandet.
Från EU-upplysningen:
Tröskelvärden påverkar i vilket land säljaren betalar momsen
Vilket EU-land som momsen tillfaller beror på värdet av säljarens försäljning till det aktuella landet. Om till exempel ett postorderföretag i ett medlemsland säljer varor till ett annat land så att företagets sammanlagda årsomsättning i landet överskrider ett visst tröskelvärde, ska företaget vara registrerat för moms i detta land. Detta innebär att ett företag som säljer till flera EU-länder och överskrider gällande tröskelvärde, ska vara registrerat för moms i respektive EU-land.
Tröskelvärdena skiljer sig åt från land till land. I Sverige har man valt gränsen 320 000 kronor. Om ett företag från ett annat EU-land säljer varor till Sverige på distans och företagets sammanlagda årsomsättning i Sverige överskrider 320 000 kronor ska företaget alltså registrera sig för och betala moms i Sverige. Om företagets årsomsättning i Sverige inte överskrider 320 000 kronor ska företaget betala moms i sitt hemland och enligt sitt hemlands momsbestämmelser för de varor som säljs till Sverige.
Postad 01 September 2009 - 08:02
Postad 01 September 2009 - 08:20
Jag böjer mig för eder kunskap!
Undrar vilken simply games följer?
Postad 01 September 2009 - 08:22
Postad 01 September 2009 - 08:58
Det behöver du inte undra med deras priser. Vad jag vet är det bara Amazon som tillämpar detta av dom vanligaste butikerna
Lite av min poäng.
Postad 01 September 2009 - 10:42
Postad 01 September 2009 - 10:57
Har dock en fråga till er som beställt från SimplyGames: vet ni hur det blir med garanti och så ifall konsolen går sönder? Är det ändå Sony i Sverige som tar hand om det och ser till att den blir lagad då, även fast den är köpt i Storbrittanien? Eller hur fungerar det? Microsoft kommer ju och hämtar 360:n ifall den pajar t.ex.
Postad 01 September 2009 - 11:30
Jaha, blir väl att köpa för 3490 och förlora en femhundring då. Orkar inte vara så snål attt jag väntar 2 mån på att de ska sjunka. Jäkla skit-sverige! (eller nordisk film kanske man ska säga).
Vadå sjunker priset verkligen med 500kr om en månad? Källa?
Postad 01 September 2009 - 11:31
Vadå sjunker priset verkligen med 500kr om en månad? Källa?
All elektronik sjunker i pris så också denna.
Jag orkade dock inte vänta på att spara några hundralappar. Slog till idag och ser fram emot en kul kväll
Postad 01 September 2009 - 11:48
Postad 01 September 2009 - 12:17
Jag ringde SimplyGames i dag och det verkar som om dom har haft problem med betalningarna på min beställning så hage dom dragit för 3 saker men inte den sista. Men när jag ringde försökte dom igen och då gick det igenom på en gång. Så nu är den sickad. Så ett tips om dom inte dragit eller bara en del fast dom har varorna i lager så ring ni kanske har sama problem som jag hadde.Okay, jag beställde i torsdags och de har dragits så det förklarar varför de har dragit för vissa då.
Redigerat av bubbs, 01 September 2009 - 12:18.
Postad 01 September 2009 - 12:30
skulle inte förvåna mig om det gick både snabbare och var billigare att sköta sina garantiärenden via en butik i england istället för nordisk filmVet inte om den sjunker, men det är kvalificerad gissning från min sida. Köper man i UK har man ingen garanti i Sverige. Frågade Sony som hänvisade till Nordisk film, ringde dem och fick beskedet att de inte tar emot en importerad. Man får kontakta butiken i UK i sådana fall, så det blir lite meckigare.
speciellt för mig som har över 60% rabatt på att skicka paket pga mitt jobb
bara telefonsamtalen till nordisk film kostar ju lika mycket pengar som att ringa sextelefon
Redigerat av Christopher_A, 01 September 2009 - 12:32.
Postad 01 September 2009 - 12:47
Postad 01 September 2009 - 13:14
Postad 01 September 2009 - 13:16
Postad 01 September 2009 - 13:27
skulle inte förvåna mig om det gick både snabbare och var billigare att sköta sina garantiärenden via en butik i england istället för nordisk film
speciellt för mig som har över 60% rabatt på att skicka paket pga mitt jobb
bara telefonsamtalen till nordisk film kostar ju lika mycket pengar som att ringa sextelefon
Det är inte nordisk film som är din motpart i Sverige, det är återförsäljaren. Så hur kan det vara lättare att skicka konsolen till england när det bara är att knalla in i affären där du köpt den?
Postad 01 September 2009 - 13:39
Då så, då är det väl bara att vinka in en från GB.
Ta ta!
Vad är gb för butik?
Postad 01 September 2009 - 13:44
Postad 01 September 2009 - 14:00
Blir nog att slå till på simplygames med en dual shock 3 så man kan lira med en kompis =) tjänar ändå 7-8 hundra jämfört med sverige.
Vågar inte riktigt ta risken från vg+ även om dom är 500kr billigare än simplygames.
Postad 01 September 2009 - 14:05
Va? Gör de? Jag som ringt från jobbet...bara telefonsamtalen till nordisk film kostar ju lika mycket pengar som att ringa sextelefon
Postad 01 September 2009 - 14:35
DN tar upp prisdiskussionen om än med flera fel i artikeln.
http://www.dn.se/eko...k-film-1.942941
Drog iväg ett argt mail till [email protected] , blir så ###### irriterad på NF, fuck you!
Postad 01 September 2009 - 14:52
Men vad tror du att butiken gör med konsolen? Jo skickar den till Nordisk film som är otroligt slöa.Det är inte nordisk film som är din motpart i Sverige, det är återförsäljaren. Så hur kan det vara lättare att skicka konsolen till england när det bara är att knalla in i affären där du köpt den?
Jag är övertygad om att det går snabbare att skicka sin konsol till england på reparation än att ha den hos Nordisk film.
Redigerat av belzebubb, 01 September 2009 - 14:53.
Postad 01 September 2009 - 14:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
8 filmer
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?