ViasatplusHD Pace TDS850NV
483 svar till detta ämne
Postad 08 april 2010 - 19:58
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Jag har som de flesta andra tröttnat på bl.a dålig synkning av texten och läste nu att det kommit en uppdatering som löste detta. Märkte dock att jag redan fått den versionen (121) och det funkar fortfarande lika uselt.
Har inte märkt av några sådana bekymmer med min box numera. Testa att tvinga en uppdatering och se om det blir bättre trots att det är samma version är ett tips. Ett annat mycket irriterande fel är att jag i stort sett alltid får myrornas krig när jag skiftar mellan ingångarna på tv'n och sedan går tillbaks till boxen. Får stänga av tv'n och sätta på den igen. Nu skulle man kanske kunna missstänka tv'n för detta felet men jag hade aldrig problem med min Canal Digitalbox och jag får aldrig problem på andra hållet (dvs med min xbox eller playstation).
Har inte detta fel här. Däremot om jag sett på något inspelat program och stänger ner menyerna så får jag inte nån bild på teven, det blir bara svart. Funkar dock bra att byta till en annan kanal då. Jag tycker även Viasat som vill ha 99 kr i månaden för att man ska få lov att betala för VOD-filmer är mycket knepiga. Varför ska jag betala 1200 kr om året för att få lov att hyra film när jag lika gärna kan gynna lokala videobutiken?
Det är ju för att dels finns det gratismaterial (flera olika Play-kanaler) och dessutom är det ju ett kombinerat paket med VOD och HD.
Postad 08 april 2010 - 22:17
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Ta betalt för gratisgrejer. Låter precis så seriöst som Viasat är.
Betala 99 kr i månade som någon fast avgift. Vill man sedan ha HD-kanaler (förutom SVT HD) så får man betalaa även för dessa kanaler. Skitdåligt av Viasat. Att sedan skulla på att de 99kr/månad är för playkanaler som dessutom är fria via datorn. Urrrk.
Nu har jag iaf köpt en 3 mån. gammal 850 för 2000 kr. Skulle koppa in den. Då visar det sig att den ska ha dubbelmatning. Så nu så får jag vänta en vecka på att viaspratt ska skicka mig ett nytt microvågshuvud samt splitter
Postad 09 april 2010 - 08:40
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Ta betalt för gratisgrejer. Låter precis så seriöst som Viasat är.
Betala 99 kr i månade som någon fast avgift. Vill man sedan ha HD-kanaler (förutom SVT HD) så får man betalaa även för dessa kanaler. Skitdåligt av Viasat. Att sedan skulla på att de 99kr/månad är för playkanaler som dessutom är fria via datorn. Urrrk.
Som sagt, det beror ju på att paketet är HD och VOD tillsammans, vad är det för konstigt med det? 99:- för HD och VOD, inget annat. Nu har jag iaf köpt en 3 mån. gammal 850 för 2000 kr. Skulle koppa in den. Då visar det sig att den ska ha dubbelmatning. Så nu så får jag vänta en vecka på att viaspratt ska skicka mig ett nytt microvågshuvud samt splitter
Klart det måste vara två kablar in, hur skulle du annars kunna spela in? Meningslöst med en box som bara kan spela in en kanal och sen inte se på en annan, finns de ens?
Redigerat av ThomasL, 09 april 2010 - 08:41.
Postad 09 april 2010 - 11:25
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Som sagt, det beror ju på att paketet är HD och VOD tillsammans, vad är det för konstigt med det? 99:- för HD och VOD, inget annat.
Du har nog missat en viktig detalj. Dessa 99 ger dig möjlighet till att se HD. Men du har inga kanaler alls i detta. HD-kanalerna får du betala för utöver dessa 99 kr. Ser du inget tokigt i detta? Playtjänsterna är som sagt gratis på din dator eller ev. mediaspelare med internetåtkomst. Så dessa 99 kr är bara en riktigt ful kostnad som Vias(pr)at(t) tar ut...
Postad 09 april 2010 - 11:32
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Du har nog missat en viktig detalj. Dessa 99 ger dig möjlighet till att se HD. Men du har inga kanaler alls i detta. HD-kanalerna får du betala för utöver dessa 99 kr. Ser du inget tokigt i detta? Playtjänsterna är som sagt gratis på din dator eller ev. mediaspelare med internetåtkomst. Så dessa 99 kr är bara en riktigt ful kostnad som Vias(pr)at(t) tar ut...
Så länge man har programpaketen där HD-kanalerna finns så kostar det som sagt 99:- i månaden för HD och VOD. Jag har alla programpaket utom film och får då Viasat Sport HD, SVT HD, Nat Geo HD & MTV HD för 99:- extra. Ser fortfarande inte vart det fula i det är?
Postad 09 april 2010 - 17:50
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Så länge man har programpaketen där HD-kanalerna finns så kostar det som sagt 99:- i månaden för HD och VOD. Jag har alla programpaket utom film och får då Viasat Sport HD, SVT HD, Nat Geo HD & MTV HD för 99:- extra. Ser fortfarande inte vart det fula i det är?
Jag har ett grundpaket samt dokumentär och barn. För mig är det isf extra för hd-kanaler och efter den kostnaden är det ytterligare 99 kr för att kunna se det ihd. De 99kr extra får man ju inget för mer än MÖJLIGHETEN att kunna se de hdkanaler som man (i detta fallet du) ändå har i utbudet. Du får ju ändå signalen för kanalen men ändå tar de 99 kr. Inser du inte det fula i detta så måste du vara perfekt för en inte så seriös säljare.
Postad 09 april 2010 - 18:00
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Jag har ett grundpaket samt dokumentär och barn. För mig är det isf extra för hd-kanaler och efter den kostnaden är det ytterligare 99 kr för att kunna se det ihd.
Förstår inte vad det är för extra du pratar om. Du har Underhållning, Dokumentär och Barn, för det betalar du (i nuläget) 199:- i månaden. Vill du ha HD-kanalerna (och VOD) så får du, för 99:-, SVT HD, MTV HD och Nat Geo HD. Alltså 298:- för Underhållning, Dokumentär och Barn med de HD-kanaler som ingår i de paketen. Vad är det som är så svinigt med det?
Postad 12 april 2010 - 12:25
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det är ju för att dels finns det gratismaterial (flera olika Play-kanaler) och dessutom är det ju ett kombinerat paket med VOD och HD.
TV1000 HD är knappast "gratis-material" eller var kan du ladda ned HD-filmer gratis via datorn???
Postad 12 april 2010 - 12:27
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
TV1000 HD är knappast "gratis-material" eller var kan du ladda ned HD-filmer gratis via datorn???
Jag sa att det FINNS gratismaterial, på VOD alltså.
Redigerat av ThomasL, 12 april 2010 - 12:28.
Postad 12 april 2010 - 12:28
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har en 850 och den har varit mycket buggig samt haft mindre genomtänkta funktioner från dag ett. Den hade kunnat vara betydligt bättre och framförallt haft lite bättre inställningsmöjligheter.
Jag har som de flesta andra tröttnat på bl.a dålig synkning av texten och läste nu att det kommit en uppdatering som löste detta. Märkte dock att jag redan fått den versionen (121) och det funkar fortfarande lika uselt.
Det jag dock retar mig allra mest på är att jag ibland inte får bild när jag startar boxen (inget nytt fel). Jag får ljud och jag kan få upp menyer men jag får ingen bild ens om jag försöker titta på något inspelat. Får oftast bryta strömmen till den vilket resulterar i närmare 5 minuters uppstart och sedan tar det väl en timme eller något innan EPG'n fått programinfo och lamt nog så fungerar det inte att spela in om inte programinfo finns (såvida man inte programmerar en tid). Jag kan alltså inte bara trycka REC när ett program börjar.
Ett annat mycket irriterande fel är att jag i stort sett alltid får myrornas krig när jag skiftar mellan ingångarna på tv'n och sedan går tillbaks till boxen. Får stänga av tv'n och sätta på den igen. Nu skulle man kanske kunna missstänka tv'n för detta felet men jag hade aldrig problem med min Canal Digitalbox och jag får aldrig problem på andra hållet (dvs med min xbox eller playstation).
Något annat som retar mig, men det gäller tyvärr alla boxar jag haft, är att om man spelar in och bilden tillfälligt försvinner (vid oväder t.ex) så bryts inspelningen. VARFÖR i hela världen ska det vara så svårt att ersätta den förlorade bilden med lite svart bild istället för att bryta inspelningen?
Så i mitt tycke är denna boxen inte mycket att hänga i granen. Jag tycker även Viasat som vill ha 99 kr i månaden för att man ska få lov att betala för VOD-filmer är mycket knepiga. Varför ska jag betala 1200 kr om året för att få lov att hyra film när jag lika gärna kan gynna lokala videobutiken?
Det är jun lite synd att dissa boxen helt för problenm som verkar vara unika för dig. Jag har inga av de problem som du nämner på min 850. Kan det inte vara Tvn? Kompatibilteten med HDMI tex? Har ju varit problem med detta hos Samsung när det gällde CDs box, tex.
Postad 13 april 2010 - 08:39
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag var i kontakt med viasats support idag igen!
Min box (855) hänger sig ungefär varje timme nu.
Berättade det för supporten och de frågade om:
jag tryckt på den översta knappen på fjärren?
Har du grenuttag så fungerar den inte, har du det?
Har du något kopplat till boxen?
Jag svarade på de 3 frågorna så här:
Ja, jag har tryckt på den, jag har inga grenyttag, tv,n är inkopplad annars är det värdelöst, vilket det är ändå.
Får till svar att det är fel på mjukvaran till den och att de jobbar på den.
-Jag frågar då om jag kan få en 850 istället för den fungerar väl bra efter uppdateringen av programvaran?
-Det går inte för den skickas inte ut längre!
Är det inte konstigt att när ett bolag som är ett av de största i sverige äntligen får fram en box som fungerar så släpper de inte ut den längre?
Väntar på att en "riktig" tekniker från viasat ringer upp mig nu, om det finns några riktiga sådana där???
VILKEN DYNGA!
Postad 13 april 2010 - 09:48
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag var i kontakt med viasats support idag igen! Min box (855) hänger sig ungefär varje timme nu.
Berättade det för supporten och de frågade om: jag tryckt på den översta knappen på fjärren? Har du grenuttag så fungerar den inte, har du det? Har du något kopplat till boxen?
Jag svarade på de 3 frågorna så här: Ja, jag har tryckt på den, jag har inga grenyttag, tv,n är inkopplad annars är det värdelöst, vilket det är ändå.
Får till svar att det är fel på mjukvaran till den och att de jobbar på den.
-Jag frågar då om jag kan få en 850 istället för den fungerar väl bra efter uppdateringen av programvaran? -Det går inte för den skickas inte ut längre!
Är det inte konstigt att när ett bolag som är ett av de största i sverige äntligen får fram en box som fungerar så släpper de inte ut den längre?
Väntar på att en "riktig" tekniker från viasat ringer upp mig nu, om det finns några riktiga sådana där???
VILKEN DYNGA!
Varför skulle den inte funka med grenuttag? Det är ju för 17 exakt samma spänning och ström som kommer fram så länge du inte har en glappande kontakt i den!
Redigerat av agpath, 13 april 2010 - 09:48.
Postad 13 april 2010 - 11:25
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Varför skulle den inte funka med grenuttag? Det är ju för 17 exakt samma spänning och ström som kommer fram så länge du inte har en glappande kontakt i den!
Kundtjänster gör allt för att få kunder att tröttna, att få dem att tro att det inte är produkten det är fel på utan hur allt är kopplat. Grenuttag, visst, i teorin kan annan utrustning på samma grenuttag orsaka rippel på spänningen med å andra sidan är detta rippel lika oavsett om det är ett grenuttag eller kontakter i väggen. Bara en undanflykt. Om produkten inte fungerar med ett grenuttag är det fel på produkten.
Postad 13 april 2010 - 11:37
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kundtjänster gör allt för att få kunder att tröttna, att få dem att tro att det inte är produkten det är fel på utan hur allt är kopplat.
Grenuttag, visst, i teorin kan annan utrustning på samma grenuttag orsaka rippel på spänningen med å andra sidan är detta rippel lika oavsett om det är ett grenuttag eller kontakter i väggen. Bara en undanflykt. Om produkten inte fungerar med ett grenuttag är det fel på produkten.
Övertyga viasats tekniker om det ni
Postad 14 april 2010 - 16:05
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Jag har nu haft min Viasat PVR-box i ett par veckor och kan lämna några första intryck: för mig fungerar boxen ok, men inte mer. Det finns tyvärr en rejält irriterande bugg som gör att textningen på kanaler med DVB-text tappar sync och hamnar flera sekunder efter. Jag vet inte om detta gäller bara inspelade program eller även "live", har ej hunnit kolla så mycket på TV de senaste veckorna.
Jag saknar en riktig kanalöversikt, liknande den man fick på gamla Viasatboxen när man tryckte på "OK" (liksom på CD:s PVR-box). Man kan trycka på en knapp ("EPG"?) två gånger, men det är inte alls lika snabbt och smidigt som tidigare.
Boxen känns i allmänhet rätt seg i menyer och svarar lite dåligt på fjärren, det ska tydligen finnas en klisterlapp som sätts över IR-mottagaren som förbättrar detta?
Om jag jämför med CD:s PVR-box så vinner den klart på poäng, den har mindre funktioner (ingen VOD, kommer dock med nästa mjukvara som blir en helt omarbetat och Linux-baserad) men de som finns fungerar utan problem och boxen känns kvick och snabb i jämförelse med Viasat-boxens beta-mjukvara.
Jag ska ringa till Viasat och klaga på synkningen av text, filmkanalerna är helt oanvändbara innan denna bugg löses och då vill jag inte heller betala för dem.
Något som är riktigt bra med Viasats lösning är att de skickar med ett SCR lnb som gör att man bara behöver använda en kabel från parabolen. Jag kan använda den andra kabeln till CD-boxens ena mottagare, vilket gör att jag kan se/spela in även på den boxen. (Man kan ju hoppas att det kommer stöd för SCR/Unicable i den ny CD-mjukvaran, men jag tror inte att det finns stöd i hårdvara för det).
Postad 14 april 2010 - 16:41
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Jag saknar en riktig kanalöversikt, liknande den man fick på gamla Viasatboxen när man tryckte på "OK" (liksom på CD:s PVR-box). Man kan trycka på en knapp ("EPG"?) två gånger, men det är inte alls lika snabbt och smidigt som tidigare.
Lite segt men mycket bättre med klisterlappen framför ir-ögat. Något som jag ogillar är att man inte kan se vilket som är nästa program utan att behöva gå in på EPG:n. Trycker man "i" så får man bara fram vilket program man ser på. Det konstiga är att när man just bytt till en kanal så ser man både nuvarande och nästa program, tills informationsrutan försvinner. Boxen känns i allmänhet rätt seg i menyer och svarar lite dåligt på fjärren, det ska tydligen finnas en klisterlapp som sätts över IR-mottagaren som förbättrar detta?
Jepp, bara att ringa och fråga efter den så kommer den efter ett par dagar. Är en jätteskillnad, sällan som man behöver trycka en gång extra på fjärren.
Postad 15 april 2010 - 07:19
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har nu haft min Viasat PVR-box i ett par veckor och kan lämna några första intryck: för mig fungerar boxen ok, men inte mer. Det finns tyvärr en rejält irriterande bugg som gör att textningen på kanaler med DVB-text tappar sync och hamnar flera sekunder efter. Jag vet inte om detta gäller bara inspelade program eller även "live", har ej hunnit kolla så mycket på TV de senaste veckorna.
Låter som om du har fått en 855. I 850 är den buggen löst och förhoppningsvis så kommer uppdateringen till 855 snart också.
Postad 15 april 2010 - 07:24
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Något som är riktigt bra med Viasats lösning är att de skickar med ett SCR lnb som gör att man bara behöver använda en kabel från parabolen. Jag kan använda den andra kabeln till CD-boxens ena mottagare, vilket gör att jag kan se/spela in även på den boxen. (Man kan ju hoppas att det kommer stöd för SCR/Unicable i den ny CD-mjukvaran, men jag tror inte att det finns stöd i hårdvara för det).
Sat CR är ju bra om man bara har en box, men har man tvillingkort eller fler boxar så måste man ha ett Quad-LNB och kan tyvärr inte utnyttja den funktionen. För min del så får jag böka med 4 kablar till parabolen. 2 till HDPVR, och 2 till 2 andra apparater. :S
Postad 15 april 2010 - 13:07
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Sitter denna funktion i boxen eller lnb´t ?
Postad 15 april 2010 - 14:16
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Sitter denna funktion i boxen eller lnb´t ?
Boxen (och operatören) måste ha stöd för satcr.
Postad 15 april 2010 - 14:28
da.king
-
da.king
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Måste det vara en LNB som specefikt stödjer det också ? /N
Postad 15 april 2010 - 14:34
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Måste det vara en LNB som specefikt stödjer det också ?
Ja, den har två utgångar, en quad och en vanlig. Sat CR är ju bra om man bara har en box, men har man tvillingkort eller fler boxar så måste man ha ett Quad-LNB och kan tyvärr inte utnyttja den funktionen. För min del så får jag böka med 4 kablar till parabolen. 2 till HDPVR, och 2 till 2 andra apparater. :S
En SatCR-lnb har två utgångar, en quad och en vanlig. Så du kan antingen dra två kablar från LNB, en till PVR-boxen och en till en andrabox. Eller helt enkelt koppla vidare från PVR-boxen till nästa box (om boxen stöder det förstås).
Redigerat av ThomasL, 15 april 2010 - 14:35.
Postad 15 april 2010 - 18:05
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Ehhh - NEJ. fel. LNBn och boxen måste stödja SatCr. Det som finns i rymden, signalen från satelliten har inget med saken att göra.
Postad 16 april 2010 - 06:47
mihes
-
mihes
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Igår såg jag att min 850 box uppdaterats till version 122. Tidigare hade jag 121.
Vilka förändringar har gjort?
Postad 22 april 2010 - 12:14
gibby
-
gibby
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det är jun lite synd att dissa boxen helt för problenm som verkar vara unika för dig. Jag har inga av de problem som du nämner på min 850. Kan det inte vara Tvn? Kompatibilteten med HDMI tex? Har ju varit problem med detta hos Samsung när det gällde CDs box, tex.
Jag håller med om att det verkar konstigt att inga andra nämner dessa problemen men då jag aldrig haft problem med tv'n med andra boxar eller apparater som t.ex Playstation 3 / XBox 360 så drar jag slutsatsen att det ligger i boxen. T.ex problemet med att jag ibland inte får bild (däremot ljud) men jag får upp menyerna talar ju definitivt för att det är något med boxen. De senaste 2 veckorna har boxen varit ovanligt jävlig så var och varannan gång jag startar får jag ingen signal överhuvudtaget till tv'n och får stänga av och sätta på boxen igen. Jag märkte att de då uppdaterat till version 122 så troligtvis blev det värre efter den uppdateringen. Däremot verkar textproblemen ha försvunnit med 122 men jag är inte säker på det ännu. Men dessa problemen är bara en liten del av de buggar jag hittat med boxen. En annan bugg, som dock inte är så farlig men det är ändå dåligt att de inte fixat det ännu, är att om du klickar upp en kanal i EPG'n och hoppar en hel sida upp eller ner med kanalbytarknapparna så hoppar högra kolumnen med programnamnet en hel sida medans vänstra kolumnen med tiderna hoppar en hel sida minus ett program vilket resulterar i att programmet i toppen är markerat med felaktig tid bredvid sig samtidigt som rätt tid är markerad fast i botten. En simpel bugg som borde åtgärdats för länge sedan. Så i mina ögon är detta en box som har all möjlighet att bli kanon om de bara ansträngde sig lite mer med att uppdatera mjukvaran.
Postad 22 april 2010 - 12:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag håller med om att det verkar konstigt att inga andra nämner dessa problemen men då jag aldrig haft problem med tv'n med andra boxar eller apparater som t.ex Playstation 3 / XBox 360 så drar jag slutsatsen att det ligger i boxen. T.ex problemet med att jag ibland inte får bild (däremot ljud) men jag får upp menyerna talar ju definitivt för att det är något med boxen. De senaste 2 veckorna har boxen varit ovanligt jävlig så var och varannan gång jag startar får jag ingen signal överhuvudtaget till tv'n och får stänga av och sätta på boxen igen. Jag märkte att de då uppdaterat till version 122 så troligtvis blev det värre efter den uppdateringen. Däremot verkar textproblemen ha försvunnit med 122 men jag är inte säker på det ännu.
Men dessa problemen är bara en liten del av de buggar jag hittat med boxen. En annan bugg, som dock inte är så farlig men det är ändå dåligt att de inte fixat det ännu, är att om du klickar upp en kanal i EPG'n och hoppar en hel sida upp eller ner med kanalbytarknapparna så hoppar högra kolumnen med programnamnet en hel sida medans vänstra kolumnen med tiderna hoppar en hel sida minus ett program vilket resulterar i att programmet i toppen är markerat med felaktig tid bredvid sig samtidigt som rätt tid är markerad fast i botten. En simpel bugg som borde åtgärdats för länge sedan.
Så i mina ögon är detta en box som har all möjlighet att bli kanon om de bara ansträngde sig lite mer med att uppdatera mjukvaran.
Det låter som om du har ett specifikt problem med just din box och behöver få den utbytt. Jag tänker då på att du förlorar bilden. Text-synkningen funkar utmärkt efter uppdateringen, tycker jag.
Postad 25 april 2010 - 08:13
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
De senaste 2 veckorna har boxen varit ovanligt jävlig så var och varannan gång jag startar får jag ingen signal överhuvudtaget till tv'n och får stänga av och sätta på boxen igen.
Har börjat få detta problem jag med nu. Händer både när man byter ingång på teven och när man bara sätter på boxen från scratch. Enkelt fixat genom att stänga av och sätta igång boxen igen, men likväl irriterande.
Postad 01 maj 2010 - 20:27
isa_222
-
isa_222
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Försöker ställa in en inspelning manuellt - MEN menyn för manuella inspelningar är helt tom... Det finns inte en enda knapp att trycka på... Någon som vet hur man kan fixa det?
Tack!!
Postad 01 maj 2010 - 20:44
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag fick min 2 månader gamla 850 installerad igår. Köpte den beg. för 2000 kr. Har senaste programvaran i den, tejpen för ir-ögat. Allt funkar bra, fjärren kan man nästan rikta var som helst. Inga problem med mottagningen. Däremot är det en liten grej som stör. Det blir ibland bara en svart bild när man bläddrar upp/ner i kanalerna. Bläddrar man en kanal till och bakåt igen så är det bild som det ska.
Någon som vet om denna lilla grej går att åtgärda?
Postad 03 maj 2010 - 08:02
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag fick min 2 månader gamla 850 installerad igår. Köpte den beg. för 2000 kr. Har senaste programvaran i den, tejpen för ir-ögat. Allt funkar bra, fjärren kan man nästan rikta var som helst. Inga problem med mottagningen. Däremot är det en liten grej som stör. Det blir ibland bara en svart bild när man bläddrar upp/ner i kanalerna. Bläddrar man en kanal till och bakåt igen så är det bild som det ska.
Någon som vet om denna lilla grej går att åtgärda?
Undras om det är samma problem som en del andra har rapporterat? I vilket fall så har jag aldrgi märkt något. Skulle kunna gissa att det handlar om en kombination av problem mellan box-HDMI-TV. Kanske kunde vara bra om ni som har detta problem kunde notera vilken TV ni har så att vi ser om det finns något samband?
Postad 03 maj 2010 - 08:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hej! Försöker ställa in en inspelning manuellt - MEN menyn för manuella inspelningar är helt tom... Det finns inte en enda knapp att trycka på... Någon som vet hur man kan fixa det? Tack!!
Hur menar du med manuellt och vad är det för lista över "manuella" inspelningar? Mig veterligen så finns det endast EN lista för inspelningar. Sedan så finns det en lista över nedladdade program också (VOD). Det finns 2 sätt att spela in på. Antingen genom att att trycka på röd knapp (Rec) i Guiden eller att trycka på "rec" under pågående visning av programmet. Så snart inspelningen startar så kan du se den i listan över "Inspelningar".
Postad 03 maj 2010 - 13:09
Unregisterede848fa44
-
Unregisterede848fa44
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hur menar du med manuellt och vad är det för lista över "manuella" inspelningar? Mig veterligen så finns det endast EN lista för inspelningar. Sedan så finns det en lista över nedladdade program också (VOD). Det finns 2 sätt att spela in på. Antingen genom att att trycka på röd knapp (Rec) i Guiden eller att trycka på "rec" under pågående visning av programmet. Så snart inspelningen startar så kan du se den i listan över "Inspelningar".
Kanske är en TDS855 för där kan man välja manuell inspelning och helt enkelt strunta i vilket program det är, utan bara spela in SVT1 kl. 20.00 på måndag etc. Har inte testat att använda den funktionen ännu, men som sagt den finns i 855.
Postad 03 maj 2010 - 13:13
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Planner - Manuell inspelning. Där ställer man in kanalnummer/kanalnamn, Dag, Starttid, Längd och hur ofta man vill spela in.
Postad 03 maj 2010 - 13:34
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Planner - Manuell inspelning. Där ställer man in kanalnummer/kanalnamn, Dag, Starttid, Längd och hur ofta man vill spela in.
Aha! Kan ju vara bra för att programmera en serie utan att behöva få med x antal repriser av samma program som det ju blir med serie-inspelning via guiden.
Postad 09 maj 2010 - 22:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag får felmeddelande "4" på båda mina boxar. Enligt "Driftsörningar" på viasat.se så är det känt och har drabbat många idag. Man ska då gå in på hemsidan och aktivera sitt/box, men när jag gör det så får jag bara ett felmeddelande om att kortet redan är parat till en annan box!
Supporten är stängd. Vad göra?
Postad 10 maj 2010 - 08:08
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hittade följande under driftstörningar:
"Fredag, Maj 07, 2010
Felmeddelande OSD 4 (hela Dagen)
Vi får en del samtal om meddelande "OSD 4" på TV-skärmen. Det som behövs är en ny signal till mottagaren vilket enkelt laddas ner via 08-56203300. Ha ditt programkortsnummer och box-IDnummer tillhanda när du ringer. "
Det funkade nu att aktivera korten via telefon, men det går fortfarande inte att göra detsamma via hemsidan.
Postad 24 maj 2010 - 12:11
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Min 855,a är nu uppdaterad med senaste mjukvaran.
122 heter den:)
Får se om det löser en del problem med att den låser sig.
Att texten släpar efter löser den nog inte.
Postad 24 maj 2010 - 12:30
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Min 855,a är nu uppdaterad med senaste mjukvaran. 122 heter den:)
Får se om det löser en del problem med att den låser sig. Att texten släpar efter löser den nog inte.
Det är löst i 850 så varför skulle det inte lösas i 855?
Postad 24 maj 2010 - 15:36
Unregistered36e6bff7
-
Unregistered36e6bff7
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Jag uppdaterade min 855:a igår till version 122. Textningen verkar de ha löst, fjärren har bättre respons. Uppdaterade enligt viasats instruktion på deras hemsida http://www.viasat.se...varunedladdning
Postad 05 juli 2010 - 17:52
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Börjar bli riktigt lack på denna box (850). Som de flesta andra har jag haft problem med fjärrkontroll, textning och lite annat. Den senaste uppdateringen (122) löste det någorlunda.
Men den senaste månaden har jag en gång om dagen haft bild men inget ljud. Det enda som hjälper är att dra ur sladden och vänta tills boxen är klar (vilket tar några minuter). Irriterande!
De senaste två veckorna har (förutom avsaknad av ljud) boxen ändrat hd inställningarna. Kör 1080i, men ca en gång om dagen har boxen ställt sig i 576 läget (plus att ljudet saknas). Bara dra ut sladden och vänta. Sen fungerar det igen.
Har inte orkat kontakta supporten ännu. Har kontaktat dem ett flertal ggr innan angående de andra problemen.
Någon mer än jag som upplever detta?
/Magnus
Postad 06 juli 2010 - 07:08
Viasat Support Andreas
-
Viasat Support Andreas
-
Rookie
-
4 inlägg
Börjar bli riktigt lack på denna box (850). Som de flesta andra har jag haft problem med fjärrkontroll, textning och lite annat. Den senaste uppdateringen (122) löste det någorlunda.
Men den senaste månaden har jag en gång om dagen haft bild men inget ljud. Det enda som hjälper är att dra ur sladden och vänta tills boxen är klar (vilket tar några minuter). Irriterande!
De senaste två veckorna har (förutom avsaknad av ljud) boxen ändrat hd inställningarna. Kör 1080i, men ca en gång om dagen har boxen ställt sig i 576 läget (plus att ljudet saknas). Bara dra ut sladden och vänta. Sen fungerar det igen.
Har inte orkat kontakta supporten ännu. Har kontaktat dem ett flertal ggr innan angående de andra problemen.
Någon mer än jag som upplever detta?
/Magnus
Hej Magnus, Andreas på Viasat här, Det första jag reagerar på när du säger att den byter upplösning till 576p är att du antagligen har både HDMI och SCART ikopplat. Men jag kan ha fel, det där med ljudet är lite knepigt. Skulle du kunna maila/Pma mig dina kontaktuppgifter så ser jag till att Du blir kontaktad av mig eller en kollega! Mvh
Postad 14 juli 2010 - 11:43
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Boxen missade igår att spela in "Morden i midsomer" som jag bokade som serieinspelning (grön knapp, tror jag?). Den fanns med under "Bokningar", men någon inspelning skedde aldrig. Då tänkte jag att jag istället skulle ladda ned avsnittet via SVT Play i boxen, men kategorin " Film & Drama" är helt tom, finns ingenting. Där borde "Morden" mm ligga. Någon som vet varför? (Det råkar vara repris redan ikväll av "Morden", nu har jag programmerat med "Rec"-knappen...)
Redigerat av Tomas L, 14 juli 2010 - 11:45.
Postad 14 juli 2010 - 14:07
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Då tänkte jag att jag istället skulle ladda ned avsnittet via SVT Play i boxen, men kategorin "Film & Drama" är helt tom, finns ingenting. Där borde "Morden" mm ligga. Någon som vet varför?
För att SVT bara släpper en bråkdel av SVT Play till Viasat.
Postad 15 juli 2010 - 07:06
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
För att SVT bara släpper en bråkdel av SVT Play till Viasat.
Jag misstänkte att det var så, men jag kunde inte hitta någon information på Viasats Hemsida. Man får väl koppla upp laptopen eller försöka med PS3 media server.
Postad 19 juli 2010 - 07:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har problem med att 2 olika inspelningar ej går att radera med "Röd" knapp. Har testat olika varianter att radera, men det är omöjligt. Någon mer som råkat ut för detta?
Postad 19 juli 2010 - 10:49
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Jag har problem med att 2 olika inspelningar ej går att radera med "Röd" knapp. Har testat olika varianter att radera, men det är omöjligt. Någon mer som råkat ut för detta?
Jepp, löste sig aldrig utan jag fick se till att se på allting annat och sen formatera.
Postad 19 juli 2010 - 11:57
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jepp, löste sig aldrig utan jag fick se till att se på allting annat och sen formatera.
Jag var rädd för det, men att formatera om är inte aktuellt. Känns inte som om det någonsin kommer att hinna tittas ifatt, eftersom det spelas in nytt hela tiden...
Postad 19 juli 2010 - 20:54
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Jag var rädd för det, men att formatera om är inte aktuellt. Känns inte som om det någonsin kommer att hinna tittas ifatt, eftersom det spelas in nytt hela tiden... 
Var i samma läge här, kom sällan under 50%. Gav mig dock f*n på att se en massa och till slut gick det. Nu är jag nog uppe i runt 50% men som tur är finns inget behov av formatering nu.
Postad 26 juli 2010 - 10:13
Unregisteredefc6cdc9
-
Unregisteredefc6cdc9
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jag har en 855-box och har ett irriterande problem. Ibland när jag använder paus-funktionen och ska titta ikapp så slänger boxen upp en ruta om att återgå till live-tv efter ett tag. Det verkar precis som att boxen avbrutit inspelningen. Det blir så här ungefär var tredje/fjärde gång vilket har gjort att jag knappt vågar använda paus-funktionen eftersom det ofta innebär att man missar slutet på det man tittar på.
Någon annan som har detta problem? Avbrotten uppkommer alltså mitt i program och det går inte att välja att fortsätta titta i "pausat-läge".
Postad 26 juli 2010 - 14:27
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har en 855-box och har ett irriterande problem. Ibland när jag använder paus-funktionen och ska titta ikapp så slänger boxen upp en ruta om att återgå till live-tv efter ett tag. Det verkar precis som att boxen avbrutit inspelningen. Det blir så här ungefär var tredje/fjärde gång vilket har gjort att jag knappt vågar använda paus-funktionen eftersom det ofta innebär att man missar slutet på det man tittar på.
Någon annan som har detta problem? Avbrotten uppkommer alltså mitt i program och det går inte att välja att fortsätta titta i "pausat-läge".
Det är inte så att du helt enkelt kommer ifatt "live"-sändningen?
Redigerat av agpath, 26 juli 2010 - 14:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|