Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN fungerar ej!

1626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 April 2011 - 00:56

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur legitimt detta är eller om det är en påhittad spoof av hackarnas chattlog
men saker som att kreditkortet skickas okrypterad sträng skulle va rätt läskigt om de var sant..
PSN Hackers’ Chat-logs?

Postad 28 April 2011 - 01:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur legitimt detta är eller om det är en påhittad spoof av hackarnas chattlog
men saker som att kreditkortet skickas okrypterad sträng skulle va rätt läskigt om de var sant..
PSN Hackers’ Chat-logs?

Skulle inte förvåna mig, såg en dokumentär som hette "nätterrorism till salu" där de visade nån rätt stor affärskedja som hade okrypterad information i ett oskyddat trådlöst nätverk, inte bara kontokort utan även identiteter, visserligen i usa, men ändå. Hackers snodde rubbet.

Postad 28 April 2011 - 06:15

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Onsdag kl 17 med uppdaterad store och en ny systemuppdatering. :)

Jag tror Tisdag klockan 22.00

Postad 28 April 2011 - 06:29

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Fredag 6:e Maj 17.00 tror jag att den kommer upp.

Postad 28 April 2011 - 06:42

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Hoppet är det sista som överger människan, så fredag 18:00.

Postad 28 April 2011 - 06:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
September :)

Postad 28 April 2011 - 06:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

PSN Hackers’ Chat-logs?

Det där tror jag inte på för 5 öre.

Saxat från PSN-blog:

Q: Was my personal data encrypted?
A: All of the data was protected, and access was restricted both physically and through the perimeter and security of the network. The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack.

Q: Was my credit card data taken?
A: While all credit card information stored in our systems is encrypted and there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained. Keep in mind, however that your credit card security code (sometimes called a CVC or CSC number) has not been obtained because we never requested it from anyone who has joined the PlayStation Network or Qriocity, and is therefore not stored anywhere in our system.

Så, sannolikheten att dom verkligen har kortnummer och dessutom har använt dom är väldigt liten i m o.
Som sagt var, hackern/hackarna är ju inte dumma. Dom vet nog att dom är lättare att spåra samt lär åka på ett ännu fetare straff om dom också börjar använda folks kortnummer.

Hela Q&A:n

Redigerat av BrittBastard, 28 April 2011 - 06:49.

Postad 28 April 2011 - 07:14

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Dom vet nog att dom är lättare att spåra samt lär åka på ett ännu fetare straff om dom också börjar använda folks kortnummer.

Grejen är den att om de får tag på kreditkortsdata så säljer de den direkt till typ ryska maffian och liknande kriminella organisationer, som sedan använder dem och de är inte speciellt rädda för att åka fast.

Redigerat av SirIdot, 28 April 2011 - 07:14.

Postad 28 April 2011 - 07:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Grejen är den att om de får tag på kreditkortsdata så säljer de den direkt till typ ryska maffian och liknande kriminella organisationer, som sedan använder dem och de är inte speciellt rädda för att åka fast.

Sant, men det räcker nog med att Sony hittar bevis på att datan är använd, sen att det är maffian som använt datan ger dom nog blanka fan i. Det är dom som stulit datan och sålt den vidare som kommer få sota för det. Hoppas jag!
Om det nu ens är så att dom har den datan d v s.

Postad 28 April 2011 - 07:26

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Ska vi se om vi kan ha en liten tävling nu medan Playstation Notwork är nere?

Den som gissar rätt datum och tid vinner.

Om jag skall vara först så tror jag att det kommer upp på Måndag vid lunch ca 12:00 :)

Tror den kommer att komma upp Torsdag 5:e Maj kl 09:00! ;)

Postad 28 April 2011 - 07:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
natten mot måndagen, kanske vid tretiden.

http://blog.eu.playstation.com
uppdate igen.

Redigerat av Zartok, 28 April 2011 - 07:48.

Postad 28 April 2011 - 07:54

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Jag blir förvånad över att så många på ett teknikforum som MHB blir alldeles stissiga vid tanken på att det finns en nästan obefintligt liten chans att de vid något tillfälle temporärt kan förlora pengar.

Jag säger temporärt då det i slutändan är en bank, försäkringsbolag eller SONY som kommer behöva pynta.

+1

Samma personer som sprang till sjukhuset för att få en spruta mot svin-influensan? :)

Postad 28 April 2011 - 07:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
får man andra sitt datum till senare? onsdag morgon är nog mer passande :)

själv jobbade jag på vårdcentral när svinis bröt ut. det var häktiska tider och media hade skrämt upp människor så fruktansvärt att folk nästan grät om dom inte kunde få sprutan den dagen pga att vaccinet var slut.

själv så tillhör jag riskgrupp, vägrade ta sprutan OCH fick svinis, ironiskt nog. en natt var ett rent helskotta, men det var bara den natten som var farlig för mig, även fas jag var riskgrupp. resten av sjukdomen var bara lite feber, frossa, svettningar och illamående.

Postad 28 April 2011 - 08:00

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Kan lova att det inte är så kul att få sitt konto tömt, råkade få mitt konto tömt den 23/12 för några år sen efter att fått mitt kort skimmat, inte så kul att vara utan pengar över jul och nyår, sen dess har jag inget kreditkort och kommer aldrig att ha nått heller.

Förstår att det måste varit jäkla irriterande men lite konstigt resonemang.

Som att säga att jag blev rånad i stan i helgen, jag ska aldrig åka till stan igen och jag ska aldrig använda pengar igen...

Shit happens, men tänk logiskt?

Lär ju bli tufft i framtiden om man vägrar kort? :)

Postad 28 April 2011 - 08:04

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Fast vet ni vad? jag överlevde och jag vaccinerade mig INTE, helt otroligt :)

Jaha, jämförelsen var redan gjord! ;)

Postad 28 April 2011 - 08:11

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Förövrigt.. det finns ju risk att dem inte tar upp alla PSN samtidigt, så är det första PSN eller är det den europeiska.. eller vinner båda? =) Chansen att de skulle ta upp den europeiska PSN först är ju ganska slim... Vet inte var dem kommer börja.. kanske i japan, efter som det kanske är där utvecklingen sker? Isåfall borde dessutom upptiden läggas i stil med deras work-hours.

Sedan efter som det verkar handla om en hel del nyutveckling så vill dem nog inte göra en allt för stor utrullning, utan koncentrerar sig med att "betatesta" ett område först för att sedan applicera korrigeringar innan den stora utrullningen sker.

Postad 28 April 2011 - 08:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Som att säga att jag blev rånad i stan i helgen, jag ska aldrig åka till stan igen och jag ska aldrig använda pengar igen...

Nja kort kommer ersättas med ngt annat på sikt. Jag vill helst ha ett RFID i handen el liknande så man kunde slippa bära med sig idhandlingar och kort helt. Det hade varit schysst. Bara scanna av handen när man handlar + knappa in en pinkod. Över nätet är dock ett annat problem.

Postad 28 April 2011 - 08:14

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Lär ju bli tufft i framtiden om man vägrar kort? ;)

Som jag sa tidigare i tråden.. bara att gå tilbaks till bytes handel :)

Postad 28 April 2011 - 08:39

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Som jag sa tidigare i tråden.. bara att gå tilbaks till bytes handel :)

Duh. Det håller vi ju på med redan ;) https://www.minhembi...howtopic=167461

Postad 28 April 2011 - 09:14

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Han har ett vanligt bankkort som går att använda överallt och på nätet använder han e-kort. Inget fel med att hitta alternativa lösningar.

Om man råkat ut för något så är man extra försiktig till nästa gång, kan inte bli mer logiskt än så ;)

Redigerat av Unregistered1232, 28 April 2011 - 09:16.

Postad 28 April 2011 - 10:15

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Undrar om ungdomsfyllorna ökar nu i Valborg pga att PSN är nere? Tyvärr nog inte helt osannolikt... :)

Postad 28 April 2011 - 10:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Sant, men det räcker nog med att Sony hittar bevis på att datan är använd, sen att det är maffian som använt datan ger dom nog blanka fan i. Det är dom som stulit datan och sålt den vidare som kommer få sota för det. Hoppas jag!
Om det nu ens är så att dom har den datan d v s.

Hjälper ju tyvärr inte den enskilde användaren om hackarna åker fast om de redan krängt kreditkorten, blir en massa strul ändå. Hackers ska förhoppningsvis alltid åka dit, tyvärr är det rätt sällsynt.

Läste tidigare i tråden att vissa inte trodde att MS försöker få dit hackers och andra som stör verksamheten. Kan tala om att Microsoft betalar ut belöningar till dem som lämnar tips så att virusmakare, hackers och andra som angriper microsoft och deras produkter grips. /Ot

Postad 28 April 2011 - 10:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hjälper ju tyvärr inte den enskilde användaren om hackarna åker fast om de redan krängt kreditkorten, blir en massa strul ändå. Hackers ska förhoppningsvis alltid åka dit, tyvärr är det rätt sällsynt.

Läste tidigare i tråden att vissa inte trodde att MS försöker få dit hackers och andra som stör verksamheten. Kan tala om att Microsoft betalar ut belöningar till dem som lämnar tips så att virusmakare, hackers och andra som angriper microsoft och deras produkter grips. /Ot

Det var inte alls det jag skrev. Det jag skrev var att Microsoft inte drar folk som moddar sin egen konsoll inför rätta som Sony gjort. Jag känner iaf inte till ngt sånt fall /OT :)

Postad 28 April 2011 - 10:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Det är precis som svininfluensan där man dog om man inte vaccinerade sig.

En vän till mig vaccinerade sig INTE.... fick svininfluensan och överlevde inte... så helt överdrivet var det nog inte...

Postad 28 April 2011 - 10:41

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Fredag nästa vecka kl 02.53.

lördag 30/4
kl 20.00

Onsdag kl 17 med uppdaterad store och en ny systemuppdatering. ;)

Jag tror Tisdag klockan 22.00

Fredag 6:e Maj 17.00 tror jag att den kommer upp.

Hoppet är det sista som överger människan, så fredag 18:00.

hey, kom ihåg mig!
Onsdagen den 4/5 kl 06.00! =D

Zartok

Så, nu kan ni inte fuska :).

Pris till Vinnaren blir en överraskning ;)

Jaha, jämförelsen var redan gjord! :lol:

Mm, det är den :D

Redigerat av Hampuz, 28 April 2011 - 10:52.

Postad 28 April 2011 - 10:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
hey, kom ihåg mig!

Postad 28 April 2011 - 10:51

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

hey, kom ihåg mig!

Nä, du får inte vara med...

Jodå, blev lite mycket att citera så lätt att glömma någon ;)

Edit:
Oj 1.000 inlägg, så går det när man trollar hela dagarna :)

Redigerat av Hampuz, 28 April 2011 - 10:54.

Postad 28 April 2011 - 10:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
tack så mycket, och grattis till 1000 inlägg =D

vi får hoppas att nätverket läggs upp igen i nästa vecka. jag är mindre optimistisk över att det ska dyka upp nu i helgen. för mig spelar det ingen roll, jag jobbar precis hela helgen, men för er andra som är lediga är det ju naturligtvis tråkigt, och jag lider med er lika mycket som jag lider med mig själv.
fan, man har ju inte skjutit någon på en vecka nu ju!

Postad 28 April 2011 - 11:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Nja, till viss del. Förhoppningsvis händer det inte igen.
Dessutom drabbar det ju, som någon skrev tidigare, inte oss direkt ändå.
Kortföretagens försäkringsbolag som får betala. Men visst blir det lite struligt och jobbigt om man blir drabbad.
Men jag tycker det för tillfället är oväsentligt då jag inte hört något om någon i Sverige som blivit drabbad.

Eller ens världen?! Vet att det har postats länkar hit och dit om det men är dom fallen till 100% kopplade till just detta? Jag är fortfarande lite tveksam till det.

Här är en stämningansökan från en privatperson mot Sony. Behöver jag säga att det är i USA? :)

Uttalande från VISA med flera angående detta:

Global payments company Visa has said that customers need not automatically cancel their cards, but should remain vigilant for the time being.

“Concerned cardholders should keep a close eye on their accounts and report any unusual or unexpected activity to their issuing bank," a statement issued to MCV reads.

"Cardholders who are innocent victims of fraud will get their money back, subject to the terms and conditions of their bank.”

However, other observers are being more cautious. Graham Cluely of analysts Sophos told TechRadar: "If you're a user of Sony's PlayStation Network, now isn't the time to sit back on your sofa and do nothing.

"The fraudsters won't wait around – for them this is a treasure trove ripe for exploiting. You need to act now to minimise the chances that your identity and bank account become casualties following this hack.

"That means, changing your online passwords (especially if you use the same password on other sites), and considering whether it would be prudent to inform your bank that as far as you're concerned your credit card is now compromised."

Redigerat av BrittBastard, 28 April 2011 - 11:02.

Postad 28 April 2011 - 11:07

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Edit:
Oj 1.000 inlägg, så går det när man trollar hela dagarna :)

Grattis till att du fyllt 1000 !

Fick du en större forum-penis nurå ?

(8 left and counting...)

Redigerat av what17ever, 28 April 2011 - 11:08.

Postad 28 April 2011 - 11:12

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

tack så mycket, och grattis till 1000 inlägg =D

vi får hoppas att nätverket läggs upp igen i nästa vecka. jag är mindre optimistisk över att det ska dyka upp nu i helgen. för mig spelar det ingen roll, jag jobbar precis hela helgen, men för er andra som är lediga är det ju naturligtvis tråkigt, och jag lider med er lika mycket som jag lider med mig själv.
fan, man har ju inte skjutit någon på en vecka nu ju!

Haha, tack :lol:

Och i helgen är det ju valborg och 20+ grader, så att sitta inne i helgen är inte acceptabelt :)

Grattis till att du fyllt 1000 !

Fick du en större forum-penis nurå ?

(8 left and counting...)

Jadu, den är helt enorm ;)

Så ett tag till så kan du också känna hur det känns att ha något sånt stort :D

Postad 28 April 2011 - 11:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Här är en stämningansökan från en privatperson mot Sony. Behöver jag säga att det är i USA? :)

Kan det handla om miljard belopp i skadestånd?

Postad 28 April 2011 - 11:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Förresten, istället för att leta upp de kriminella, stämmer man offret, det är helt sjukt.

Postad 28 April 2011 - 11:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Förresten, istället för att leta upp de kriminella, stämmer man offret, det är helt sjukt.

Trots att jag inte är religiös;

Amen to that!

Postad 28 April 2011 - 12:14

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Verkar som att fakkface ligger bäst till med sin gissning om detta stämmer:

This information was revealed by SOE director of community relations Linda Carlson, as she added below:

“To thank players for their patience, and we will be hosting special events this weekend across our game portfolio, including a Double Station Cash day on Saturday, April 30th. We are also working on a ‘make good’ plan for players of the PS3 versions of DC Universe Online and Free Realms.”

Postad 28 April 2011 - 12:25

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
PSN kommer vara uppe:

5 maj klockan 13:00 i EU

Postad 28 April 2011 - 12:38

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

PSN kommer vara uppe:

5 maj klockan 13:00 i EU

Fel: SkyNet PSN kommer upp 5 Maj 17:00 i Sweden

Redigerat av what17ever, 28 April 2011 - 12:40.

Postad 28 April 2011 - 13:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Det är ju USA. Landet där folk skyndar sig att lägga sig på gatan vid trafikolyckor och advokater reagerar snabbare än akutsjukvården.

Postad 28 April 2011 - 13:13

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Hmm nu har de skickats konstiga mail ifrån min hotmail..... har samma password som på psn!!! kan de va de där asen som kommit in tro..?? Har nämligen inte hänt tidigare...

Postad 28 April 2011 - 13:40

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Hmm nu har de skickats konstiga mail ifrån min hotmail..... har samma password som på psn!!! kan de va de där asen som kommit in tro..?? Har nämligen inte hänt tidigare...

Vad är det för mail som skickats då?

Postad 28 April 2011 - 13:43

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

du får byta password illa kvickt om du kommer in på din mail..

Postad 28 April 2011 - 14:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Byt lösen och lösenordsfråga, kolla så att ingen lagt till nån mailadress för återställande av lösenord

Postad 28 April 2011 - 14:21

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Va nåt om att köpa nån produkt som skickats till en hel hög av mina kontakter, plus en länk som ja inte våga klicka på :)

Nu har ja bytt lösen o kollat att de inte skickas nånstans... Bäst att byta på psn oxå....

Postad 28 April 2011 - 14:28

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
VA!

Det har dragits massa pengar från mitt konto i helgen och det är från en massa pubar i staden, jäkla hackers!!!

Postad 28 April 2011 - 14:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Shit anmäl! Anmäl!

Postad 28 April 2011 - 14:43

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Epic Fail..

Postad 28 April 2011 - 15:12

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

VA!

Det har dragits massa pengar från mitt konto i helgen och det är från en massa pubar i staden, jäkla hackers!!!

Samma sak här fast VÄRRE! Någon har köpt tre JAS Gripen på med mitt kort - TRE JÄVLA JAS GRIPEN!! Fattar ni!! Hur ska jag nu kunna klara mig den här månaden!? :)

Postad 28 April 2011 - 15:18

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

Samma sak här fast VÄRRE! Någon har köpt tre JAS Gripen på med mitt kort - TRE JÄVLA JAS GRIPEN!! Fattar ni!! Hur ska jag nu kunna klara mig den här månaden!? :)

Köpte 2st innan också men för mig löste det sig genom att ringa och avboka, så inga problem!

Postad 28 April 2011 - 15:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag hade dyra räkningar som betalts från mitt kort! *asg*

Postad 28 April 2011 - 15:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jo lite galet kanske :) Sony har dock ett visst ansvar att säkra sin information. Visar det sig att de inte haft tillräcklig säkerhet så kan de eventuellt få betala lite ersättning till de som drabbats.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.