Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 5.363636 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 January 2011 - 09:02

Olaa
  • Olaa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej! Har köpt en Roxcore EZ-Play HD till min mamma. Funkar kanon med senaste firmware. Kul med RGB ut som tjock tv:n har som ingång. Den enda bristen är mycket dålig USB hastighet...

Det jag nu undrar är om det finns möjlighet att komma med förslag på förbättringar och var man kan skicka dessa?

Det jag skulle önska är en filmlista direkt i menyn med tumbilder. Man skulle då slippa att leta sig in på den interna eller externa disken eller nätverket, typ Winamp. En filmlista direkt i menyn vore pricken över i.

Kanske finns det tredjeparts program som stöder detta?

Mvh

Ola A.

Postad 24 January 2011 - 11:42

barran
  • barran
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej, har haft min EZ-Play HD ungefär ett år. Användt den sparsamt (har en Popcorn också), men har nu riggat den till en ny "andra-TV". Kör på FW 3.0x. Är nöjd även om ljudnivån med HD i är hopplöst hög.

Jag har några frågor som jag undrar ifall det finns lösningar på:
- Har kopplat en extern DVD läsare (USB), men kan bara visa DVD filmer jag bränt själv. Gissar det är krypteringen av originalskivor som spökar. Kan man lösa det? Vill helst inte köpa en separat DVD spelare.
- DVD uppselning med "angles", dvs. "parallella" sekvenser funkar inte ( t.ex. har "Cars" eller "Wall-E" svenska (i bild) filmsekvenser). Roxcoren verkar visa alla Angles samtidigt, vilket skapar kaos. Finns lösning?

Postad 24 January 2011 - 18:07

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

- Har kopplat en extern DVD läsare (USB), men kan bara visa DVD filmer jag bränt själv. Gissar det är krypteringen av originalskivor som spökar. Kan man lösa det? Vill helst inte köpa en separat DVD spelare.

Har egentligen ingen aning eftersom jag inte har någon extern DVD själv, men jag antar att du skulle kunna försöka hitta en spelare med inbyggd dekryptering. Tror i och för sig att det är svårt.

- DVD uppselning med "angles", dvs. "parallella" sekvenser funkar inte ( t.ex. har "Cars" eller "Wall-E" svenska (i bild) filmsekvenser). Roxcoren verkar visa alla Angles samtidigt, vilket skapar kaos. Finns lösning?

Jag råkade ut för precis samma sak med en rippad DVD-image av Cars. Både bild och ljud hackade i de sekvenser som använde vinklar. Jag antog att det var för att spelaren inte hann med att läsa på två ställen samtidigt men din teori verkar troligare. Min lösning var att koda om filmen med Handbrake vilket i efterhand visade sig mycket smidigare.

Postad 26 January 2011 - 23:22

J_L_
  • J_L_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vet inte om det passar att ställa denna fråga i denna tråd, men gör ett försök.

Har sett att spelaren Roxcore EZ-Play R.A.T, Webbradio med Wifi finns för 750 på kjelle.

Min fundering är hur denna funkar för att spela musik från nätverket, antar att det är lite samma GUI på alla roxcore?

Sen finns ju video också, men antar bara "vanlig" upplösning då det inte ens är HDMI.

Men i detta fallet skulle det främst vara att kunna spela sina MP3 på ett smidigt sätt utan att dra igång TVn... Och en bonus att det kan gå att kika på film...

Nån som provat denna och kan säga om det är något att ha?

Postad 26 January 2011 - 23:51

QZGBT5
  • QZGBT5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

HouseOfFun
Denna är till Sumvision Cyclone MKV1 Enclosure 11/01/2011
http://www.mediafire...udl2e79opcu7els
New firmware:
-Internet Radio
-Internet TV
-Advanced Weather Report

/Bozze

Jag har installerat denna och kollat en del TV-kanaler och några är riktigt användbara.

Om man trycker på "Option" när man kommit in bland TV-kanalerna får man upp en liten meny där man bland annat kan "Add station". Vet Du om det finns några svenska kanaler som man kan lägga till och isåfall vilka URL:er man skall ange?

Hur ändrar man ort för väderinformationen högst upp på bilden?

/Bengt

Postad 27 January 2011 - 12:46

Bozzes
  • Bozzes
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Bengt
Prova dom här :

http://svtplay.se/
http://www.tv4play.se/

mvh
Bozze

Postad 27 January 2011 - 16:07

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Skulle någon kunna bekräfta att de kunnat installera sumvisions nya mkv firmware och att svtplay och tv4play fungerar för dom?

Min uppgradering fryser då jag försöker installera sumvisions nya firmware

Postad 27 January 2011 - 16:57

QZGBT5
  • QZGBT5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Bengt
Prova dom här :

http://svtplay.se/
http://www.tv4play.se/

mvh
Bozze

Jag har redan provat dessa och de fungerar inte.

/Bengt

Skulle någon kunna bekräfta att de kunnat installera sumvisions nya mkv firmware och att svtplay och tv4play fungerar för dom?

Min uppgradering fryser då jag försöker installera sumvisions nya firmware

Jag uppgraderade utan problem från Roxcores version 3.02sv.

SVTPlay och TV4Play får jag inte att fungera.

/Bengt

Redigerat av QZGBT5, 31 January 2011 - 11:46.

Postad 01 February 2011 - 01:23

Hygglo1
  • Hygglo1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har skaffat en ny Roxcore EZ-Play R.A.T från kjelle och co
Den tystnar långa stunder emellanåt. Det ser ut som att den börjar buffra och det kan ta några minuter innan den hoppar igång igen.. (Går den 5 minuter i sträck så är det bra!) :)
Kan tillägga att jag kör Telia ADSL 8bit.
Internet funkar på datorerna i nätverket hur bra som helst.. Det är bara Roxcoren som laggar, varför är det så??
Den är uppgraderad med senaste programvaran..

Det va åxå lite konstigt.. Provade 3 st olika som vi fick från Valbo butiken och dom var inte uppgraderade.
(Det var andra fel på dessa. se min tidigare post)
Nu när frugan köpte en i Uppsala då var den uppgraderad med senaste programvaran.. Trodde att denna skulle funka bra.. en inte då..

Förslag på problem lösning?

Redigerat av Hygglo1, 01 February 2011 - 01:26.

Postad 01 February 2011 - 19:24

erazur
  • erazur
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Någon som vet vad det är för skillnad på EZ-Play HD och EZ-Play Stream? Är det bara hårddisken som skiljer? Det verkar vara samma firmware?

Postad 01 February 2011 - 21:54

podcat
  • podcat
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det är för skillnad på EZ-Play HD och EZ-Play Stream? Är det bara hårddisken som skiljer? Det verkar vara samma firmware?

vad jag kan läsa mig till så har den plats för intern hårddisk och några fler anslutningar annars verkar den identisk.

Jag köpte en EZ-Play Stream idag från kjell & co och har problem med ljudet när jag kör över HDMI. byter jag till analog utgång fungerar det som det ska. Enligt FAQ:en så skulle man lösa det genom att toggle igenom upplösningar med "TV System" knappen, men jag får inget ljud på någon av alternativen. Nån som varit med om likande eller som har några tips? fixar det sig inte får jag väll gå och byta in den :unsure:

Postad 02 February 2011 - 00:34

QZGBT5
  • QZGBT5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Stream har uttag för SD-kort, vilket inte HD har.

HD har utgång för komponentvideo, vilket inte Stream har.

/Bengt

Postad 02 February 2011 - 01:10

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Har skaffat en ny Roxcore EZ-Play R.A.T från kjelle och co
Den tystnar långa stunder emellanåt. Det ser ut som att den börjar buffra och det kan ta några minuter innan den hoppar igång igen.. (Går den 5 minuter i sträck så är det bra!) :unsure:
Kan tillägga att jag kör Telia ADSL 8bit.
Internet funkar på datorerna i nätverket hur bra som helst.. Det är bara Roxcoren som laggar, varför är det så??
Den är uppgraderad med senaste programvaran..

Det va åxå lite konstigt.. Provade 3 st olika som vi fick från Valbo butiken och dom var inte uppgraderade.
(Det var andra fel på dessa. se min tidigare post)
Nu när frugan köpte en i Uppsala då var den uppgraderad med senaste programvaran.. Trodde att denna skulle funka bra.. en inte då..

Förslag på problem lösning?

Har ingen lösning på ditt problem, men har en fråga. Kan man lägga in egna radio och web-tv länkar eller är det bara de förprogrammerade som går att välja ?

Nån som varit med om likande eller som har några tips? fixar det sig inte får jag väll gå och byta in den :P

Har precis kopplat upp min och under den korta tid jag testat har jag inte upplevt några problem med ljudet. Är det stereo eller flerkanalsljud på materialet du testat (själv har jag endast testat stereo än så länge) ? Har du provat med en annan HDMI kabel ?

Redigerat av twintin, 02 February 2011 - 01:17.

Postad 02 February 2011 - 01:21

podcat
  • podcat
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har precis kopplat upp min och under den korta tid jag testat har jag inte upplevt några problem med ljudet. Är det stereo eller flerkanalsljud på materialet du testat (själv har jag endast testat stereo än så länge) ? Har du provat med en annan HDMI kabel ?

testade en annan kabel och det fungerade. väldigt underligt eftersom samma kabel fungerade bra med blue-ray spelaren. verkar vara löst nu iallafall

Postad 02 February 2011 - 22:24

erazur
  • erazur
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Stream har uttag för SD-kort, vilket inte HD har.

HD har utgång för komponentvideo, vilket inte Stream har.

/Bengt

HDMI ut räcker för mig. Så då är enda anledningen att köpa HD istället för Stream möjligheten till intern hårddisk? Priset på Stream är ju lite lockande nu.

Någon som vet om den fungerar med Harmony One?

Postad 02 February 2011 - 22:37

QZGBT5
  • QZGBT5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

HDMI ut räcker för mig. Så då är enda anledningen att köpa HD istället för Stream möjligheten till intern hårddisk? Priset på Stream är ju lite lockande nu.

Någon som vet om den fungerar med Harmony One?

Det var ingen höjdare att köra med intern hårddisk i EZ-Play HD, så jag flyttade disken till en extern låda. Då formaterade jag också om den till NTFS.

Jag skulle nog köpa en Stream om jag köpte nytt nu.

Jag undrar också om Harmony One kan användas till EZ-Play HD.

/Bengt

Postad 03 February 2011 - 10:27

Hygglo1
  • Hygglo1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har ingen lösning på ditt problem, men har en fråga. Kan man lägga in egna radio och web-tv länkar eller är det bara de förprogrammerade som går att välja ?

Nej det går inte... åtminståne har inte jag hittat den funktionen..

Postad 03 February 2011 - 14:18

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
jag har lyckats lägga till bandit i radiostationerna

Postad 03 February 2011 - 23:12

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

håll över en radio/tv kanal och tryck på options på fjärren. Så kan du lägga till namn och adress till kanaler.

Här är en länk till bandits webbradio
http://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm

Postad 04 February 2011 - 11:47

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

håll över en radio/tv kanal och tryck på options på fjärren. Så kan du lägga till namn och adress till kanaler.

Syftar du på EZ-Play R.A.T som jsg frågade om eller någon annan Roxcore spelare ? För enligt manualen till EZ-Play R.A.T så har fjärren ingen "options" (finns dock en sub-menu som jag inte vet vad den gör).

Enligt K&C är de förprogrammerade de ända man kan lyssna/titta på.

Redigerat av twintin, 04 February 2011 - 15:42.

Postad 04 February 2011 - 23:35

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Syftar du på EZ-Play R.A.T som jsg frågade om eller någon annan Roxcore spelare ? För enligt manualen till EZ-Play R.A.T så har fjärren ingen "options" (finns dock en sub-menu som jag inte vet vad den gör).

Enligt K&C är de förprogrammerade de ända man kan lyssna/titta på.

oki sorry ja mena ez-play hd

Postad 08 February 2011 - 18:29

HouseOfFun
  • HouseOfFun
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Upptäckte en matnyttig funktion som jag inte tror många känner till. Håller man inne GOTO-knappen en sekund så hoppar den fram 30 sekunder i filmen direkt. Du kan också använda knappen för att snabbare kunna gå upp eller ner flera sidor när du bläddrar bland filerna.

Postad 18 February 2011 - 15:41

Ozzi
  • Ozzi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tjena!

Äntligen köpt min första mediaspelare. wee!
Åkte hem, stoppade i en HDD med förberett 1080P DTS material i mkv format.
Snacka om plug and play!
Var igång på nolltid, suverän bild, suveränt ljud!

Kopplat via HDMI till tvn och via digital optisk till min reciever. (Samsung ht-p1200)

Det som har börjat muppa sig är att om man använder GOTO funktionen så verkar recievern "glömma" vilken typ av ljudsignal som skickas.
så recievern ställer om ljud till Dolby Digital istället för DTS vilket då medför att man inte får något ljud alls.
För att lösa detta måste jag hoppa runt bland "ljud in" valen på recievern tills jag kommer tillbaka till Digital in 1.
Då växlar den tillbaka till DTS.

Samma sak händer även ibland om man pausar/återupptar filmer.
Fick stänga av resume-funktionen på roxcoren, annars startade filmerna inte ens i DTS.
Även movie preview verkar generera detta problem.

Är detta ett problem i min reciever eller i Roxcore:n? Kabelknas?
Om jag minns rätt så var det inte så här när jag först testade den...

Blir precis samma fel om man kör en film med Dolby Digital, kör man GOTO blir det tyst, fast då står recievern kvar på Dolby Digital.

Har i Roxcore valt SPDIF RAW för ljud ut.

En annan fundering när jag ändå skriver. ;)
Vad kan vara en rimlig AV-sync fördröjning?
Blir snart galen när jag försöker se om det blir bra eller inte.

Tacksam för hjälp!!

/Johan

Jag hade ett liknande problem med ljudet i min Roxcore. Under ljudinställningar finns något som heter "nattläge" eller liknande. Det skall vara avstängt för att du ska kunna få DTS.

Postad 24 February 2011 - 20:55

Krankr
  • Krankr
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har problem att spela 1080i?
1080p filmer flyter på tokfint, men försöker jag spela tv-avsnitt i 1080i så segar den ihop och börjar lagga extremt mycket.
Underligt nog fungerar förhandsvisningen av avsnitten hur bra som helst, man tycker väl att det borde vara samma där om det är avkodningen som är trasig.

Ursäkta om det har nämnts ofta i tråden, försökte söka lite och hittade ingenting.

Postad 08 March 2011 - 18:25

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag vet inte riktigt varför jag går ut med det här nu. Kanske för att sätta press på mig själv.

http://ez-playing.bl...gsam-start.html

Postad 10 March 2011 - 20:09

granno
  • granno
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Bengt
Först kör du boot ,sedan Firmware.
Men sedan kan du inte nedgradera till någon äldre fimware än 3.00
Kör du in tex. 2.11 blir din Roxcore brickad ;-(
mvh
Bozze

Firmware Upgrade Instructions:

To sucessfully upgrade your Cyclone MKV1 Enclosure these instructions must be followed.

****Important Notice****

Please make a note of the 9 digit serial number on your Cyclone MKV1 Enclosure.

If the first 4 digits of your serial number are 1003 or over, please skip steps 1 and 2.
If the first 4 digits of your serial number are 1002 and under, please follow all steps
given.

1. There are two folders labelled "Boot" and "Firmware."
Go into the "Boot" folder and copy the file (named "install") from this folder
into a USB pen drive's root directory.

2. Insert the USB pen drive into an available port on your MKV1 Enclosure and power
the machine on. Navigate to "Setup" and in the "System" tab select "System Update"
Select "Update" to initiate the update.

(This process will take a moment to complete, please be patient. The system will
reboot as part of the procedure.)

3. Remove the pen drive from the machine.

4. Delete the file from your USB pen drive and copy all the files located in
the "Firmware" folder into the root directory of your pen drive.

5. Insert the USB pen drive into your MKV1 Enclosure and navigate back to
the "System Update" tab.

6. Select "Update" to once again initiate the update.
(Again this process will take a moment to complete. The system will reboot
during this procedure.)

Once the Cyclone MKV1 Enclosure's main menu has displayed you have successfully
upgraded your machine.

Testade detta på min Roxcore ez-play hd. de funkade perfekt! Nu kan jag kolla på lite japanska tv program och lite intrenet radio, men undrar om nån lyckats att lägga till bandit rock eller nån annan svensk radio kanal. Och om någon lyckats lägga till tex svt play i internet tvn.

Postad 11 March 2011 - 15:03

Unregistereddef6933b
  • Unregistereddef6933b
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Testade detta på min Roxcore ez-play hd. de funkade perfekt! Nu kan jag kolla på lite japanska tv program och lite intrenet radio, men undrar om nån lyckats att lägga till bandit rock eller nån annan svensk radio kanal. Och om någon lyckats lägga till tex svt play i internet tvn.

som jag skriv lite tidigare

Postad 13 March 2011 - 21:25

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Blir inte riktigt klok på hur man ser FW-version på min nyinköpta EZ-Play Stream
Om jag går till system-menyn och väljer "System Update" så visas den nuvarande versionen som:

1073_K286184_V306322_A292764
P288007_V3.1208.06_NOHDD

Säljaren hos Kjell påpekade att det fanns ny firmware att ladda ner, och det är version 3.02.
Men vad är det jag har??? (Kan tillägga att menysystemet är på svenska)

Redigerat av Stefan F, 13 March 2011 - 21:31.

Postad 14 March 2011 - 11:54

QZGBT5
  • QZGBT5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Blir inte riktigt klok på hur man ser FW-version på min nyinköpta EZ-Play Stream
Om jag går till system-menyn och väljer "System Update" så visas den nuvarande versionen som:

1073_K286184_V306322_A292764
P288007_V3.1208.06_NOHDD

Säljaren hos Kjell påpekade att det fanns ny firmware att ladda ner, och det är version 3.02.
Men vad är det jag har??? (Kan tillägga att menysystemet är på svenska)

Jag tror att Du har version 3.02sv. Det stämmer i alla fall med de anteckningar som jag gjorde efter installation av denna version.

/Bengt

Redigerat av QZGBT5, 14 March 2011 - 11:56.

Postad 14 March 2011 - 15:19

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Ja, det verkar ju märkligt om de fortfarande skulle skeppa den med gammal FW, när 3.02sv är daterat i augusti förra året. Men tack för svaret, då låter jag den vara som den är tillsvidare.

Postad 15 March 2011 - 14:26

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Äventyret fortsätter... :)

Försökte spela upp ett TV-program som var inspelat på MediaPortal (.ts-format) på min EZ-Play Stream. Filerna visas i listan, men när man väljer någon av dem låser den sig, visar lite sporadiskt bitrate för filen och efter en liten stund är man tillbaka på huvudmenyn. Har läst igenom alla sidor i den här tråden utan att hitta något mer än någon som hade liknande problem på sin EZ-Play HD. Inget svar dock... :) Någon idé om vad man kan göra, fippla med upplösningen kanske?

Postad 15 March 2011 - 20:55

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu har jag provat alla möjliga varianter av upplösning, både via HDMI o kompositvideo (på plasman och på en liten tjockTV) utan någon framgång. Antingen är MediaPortals ts-filer knas (vilket jag betvivlar) eller också är det något konstigt med spelaren. Alla andra format verkar funka, provade Avatar, i form av en 12GB 1080p mkv-fil, och den flöt på hur fint som helst.

Postad 17 March 2011 - 14:49

Stefan F
  • Stefan F
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hittade en sida med en massa videoklipp i olika bitrate och i .ts-format. Fungerade förstås när jag körde dem från en USB-sticka. Så nu verkar det ändå som att det är något lustigt med de TS-filer jag spelat in med MediaPortal. Nåja, ändå bra att veta var man ska fortsätta leta... :rolleyes:

Postad 31 March 2011 - 10:35

fantales
  • fantales
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag fick en Roxcore EZ play stream i Julklapp som sedan dess har fungerat lite då och då. Problemet är att den ibland hittar nätverket, ibland inte. Ibland vill den ha lösenord för att komma in i mina mappar via nätverket, ibland inte. Allt detta utan att jag gör någon förändring överhuvudtaget på varken datorn, routern eller medialådan. Jag har min iMac trådlöst kopplad till routern vilket funkar kanon i allt annat jag gör. Routern är sedan kopplad via kabel till medialådan. Jag har öppnat min Mac så att den delar med sig av en mapp där jag lägger alla filmer osv. Jag delar med mig via Smb. Jag har gett "alla" behörighet att hantera mappen. Ändå så vill lådan ofta(i princip hela tiden) ha lösenord.

Jag har talat med kjells kundsupport och testat det mesta. Jag har skapat ett nytt konto via fildelningsfliken i macen, men det funkar inte. Jag har stängt av brandväggen, det funkar inte heller. Jag fattar inte varför den vill ha lösenord när allting är helt öppet och tillgängligt. Är det någon annan som haft liknande problem, och hur löste du isåfall det?

Postad 31 March 2011 - 11:14

Unregistered0a4024d8
  • Unregistered0a4024d8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej, har haft problem med mkv filer som är över 5gb, läste här och har börjat använda mkv merge(muxing). Men nu verkar det inte hjälpa längre, har den senaste firmwaren från K&C. Har någon tipps på hur jag ska gå till väga?
Jag får ljud men ingen bild. Kör 1.3Hdmi. 720/60P
Tacksam för svar./Emil

Postad 01 April 2011 - 14:01

Unregistered0a4024d8
  • Unregistered0a4024d8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej, har haft problem med mkv filer som är över 5gb, läste här och har börjat använda mkv merge(muxing). Men nu verkar det inte hjälpa längre, har den senaste firmwaren från K&C. Har någon tipps på hur jag ska gå till väga?
Jag får ljud men ingen bild. Kör 1.3Hdmi. 720/60P
Tacksam för svar./Emil

Ska tillägga att jag får ljud och text, har prövat med senaste HarryP. 720p 6gb. Men ingen bild!! Någon som kan förklara vad jag ska göra?

Postad 02 April 2011 - 02:59

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Problemet är att den ibland hittar nätverket, ibland inte. Ibland vill den ha lösenord för att komma in i mina mappar via nätverket, ibland inte.

Det där problemet med lösenord känner jag inte igen, men däremot problemet med att hitta nätverk känns igen. I mitt fall verkar spelaren inte hämta IP adress själv trots att DHCP är påslaget. Brukar kräva tryck på Setuå|Nätverk efter varje omstart för att funka.

Du kan alltid testa att sätta en statisk IP adress och se om det fungerar bättre.

Postad 02 April 2011 - 09:34

Mosik
  • Mosik
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ljudet försvinner i konstiga intervaller för mig när jag kör BD50.

Ja har fösökt lösa problem genom att göra följande

*Nattläga av
*bytt hdmi kabel
*uppdaterat mjukvaran i roxcoren.

Ja får tillbaka ljudet genom att bara pausa och sen unpausa men försvinner sen i intervaller från 30sec till 10min

Nån som har en lösning?

Postad 16 April 2011 - 00:09

Mosik
  • Mosik
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Ljudet försvinner i konstiga intervaller för mig när jag kör BD50.

Ja har fösökt lösa problem genom att göra följande

*Nattläga av
*bytt hdmi kabel
*uppdaterat mjukvaran i roxcoren.

Ja får tillbaka ljudet genom att bara pausa och sen unpausa men försvinner sen i intervaller från 30sec till 10min

Nån som har en lösning?

bump

Postad 25 April 2011 - 13:19

Hardware guy
  • Hardware guy
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Har sedan jag köpte min enhet haft en gammal 320GB Seagate 7200rpm disk i den som jag hade liggandes. Med betoning på gammal. Väsnas och lever om. Bestämde mig därför för en ny, sval och tyst disk. Samsung F4 5400rpm 2TB.
Denna disk vill dock inte riktigt vara med. Tappas och återkommer titt som tätt. Blir lite jobbigt i längden.
Jag har i mina försök att få roxcoren att trivas med disken använt Samsungs diagnistik-/konfigurationsprogram till att begränsa disken till sata1 utan framgång, då det i början av tråden rapporterades att vissa sata2-diskar kunde bråka.

Är det någon som sett maxstorlek på diskar som stöds, eller är det just Samsung F4 2TB som inte fungerar?

Kan tilläggas att jag kör med MKV firmware länkad någon sida tillbaka.

Postad 28 April 2011 - 12:32

x0m
  • x0m
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Ska tillägga att jag får ljud och text, har prövat med senaste HarryP. 720p 6gb. Men ingen bild!! Någon som kan förklara vad jag ska göra?

Jag har samma problem, på filer i alla storlekar. Bla. serier i 720p och 720p film.
Grymt jobbigt...

Postad 30 April 2011 - 09:34

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Tjenixen!

Tipsades i går om den här makapären, men en för mig helt avgörande fråga hängde fortfarande i luften. Nu har jag sökt runt i tråden, men oklarheten kvarstår. Jag hittar att den ska klara ISO-filer, och jag hittar att den fixar undertexter, men jag hittar inte ifall den kan hantera undertexter i DVD-ISO, eller om den bara fixar externa undertextfiler. Någon som kan reda ut detta?

Jag grottade ner mig i det här med mediaspelare för en tid sedan, men fann det så förbånkat svårt att riktigt reda ut detta med just undertexter i DVD-ISO:s, så jag lade alltihop i frysboxen tills vidare. Om nu inte denna klarar undertexter i DVD-ISO:s, är det någon som kan tipsa om en spelare som utan tvivel klarar det?

Tack på förhand!

Postad 30 April 2011 - 13:22

magnus_sat
  • magnus_sat
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ja den klarar de undertexter som finns i iso filen. Inga problem.

Postad 30 April 2011 - 13:59

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Ja den klarar de undertexter som finns i iso filen. Inga problem.

Tackar! Intressant. Det gör den högaktuell för mig. Ska bara bestämma mig för ifall jag ska köra en lite "enklare" variant, som denna, eller om jag ska fläska på med någon maskin med mer lullull (som tillgång till Play-kanaler, inbyggt trådlöst, o.s.v.), som exempelvis Boxee Box.

Utöver att den här kostar ungefär hälften av vad en Boxee Box kostar, vilka andra skäl finns det till att välja denna?

Postad 25 May 2011 - 18:29

mats dahlvig
  • mats dahlvig
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
hej på er alla

väcker live i denna tråd igen med en fråga.

Jag har en Roxcore EZ-Play HD och jag undrar om det är någon som provat att koppla in en extern dvd läsare till Usb A porten och använda denna i stället för en dvd-spelare?

Om det är någon som har båda dessa komponenterna hemma men inte provat denna kombination, skulle vara tacksam om du ville prova. :unsure:

tack på förhand

Mats

Postad 25 May 2011 - 18:34

mats dahlvig
  • mats dahlvig
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Min Roxcore fryser uppstartsbilden där Namnet Roxcore står mitt i bilden efter att texten kommit upp händer inget mer..
Har provat att köra via nätsladden och via usb på datorn men den fryster på startbilden och jag kommer inte vidare..
Någon som har en lösning på problemet?

Går det på något vis resetta

Annars får man väll åka tillbaka till Valbo och byta...igen..
Har haft den i ca: en vecka nu och den har varit kanon.. tom frugan har kommit på hur den funkar...

är det så att du har den kopplad till datorn via usb när detta händer?

om du har det, koppla ur usb kabeln.
annars vet jag inte, tyvärr

Postad 25 May 2011 - 18:43

mats dahlvig
  • mats dahlvig
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Med 3.01 funkar min externa dvd fint igen, iallafall på de dvd:er jag hunnit testa.

Nåt som skulle varit kalas i internetservices hade ju varit typ svtplay osv. istället för bbc och flickr o allt vad det var.

hej

förstod jag dig rätt?
har du kopplat en extern dvd-läsare till din Roxcore EZ-Play HD via usb A port och det fungerade?
Har funderat på att göra detta själv för att slippa min stora dvd spelare.

Mats

Postad 25 May 2011 - 20:24

Ollson
  • Ollson
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

hej

förstod jag dig rätt?
har du kopplat en extern dvd-läsare till din Roxcore EZ-Play HD via usb A port och det fungerade?
Har funderat på att göra detta själv för att slippa min stora dvd spelare.

Mats

Kopplade nyss in en slim-line DVD via USB och tittade lite på The Fifth Element.
Strömförsörjningen från Roxcore'n räcker fint för att driva DVD'n.

/Ollson

Postad 25 May 2011 - 21:20

mats dahlvig
  • mats dahlvig
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Kopplade nyss in en slim-line DVD via USB och tittade lite på The Fifth Element.
Strömförsörjningen från Roxcore'n räcker fint för att driva DVD'n.

/Ollson

hej igen

tror du att det kan ha någon betydelse vad det är för märke på dvdn?
Kjell&co sa att det inte skall fungera, har nog inte riktigt klart för sig då. :unsure:
vad har du för dvd?
har du värmeproblem med din Roxcore?
Funderar på att montera en stor fläkt på ovansidan och borra hål i chassit.
skall nog köpa mig en extern dvd, har du något bra tips?

Mats

Postad 26 May 2011 - 19:51

mats dahlvig
  • mats dahlvig
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

hej igen

tror du att det kan ha någon betydelse vad det är för märke på dvdn?
Kjell&co sa att det inte skall fungera, har nog inte riktigt klart för sig då. :unsure:
vad har du för dvd?
har du värmeproblem med din Roxcore?
Funderar på att montera en stor fläkt på ovansidan och borra hål i chassit.
skall nog köpa mig en extern dvd, har du något bra tips?

Mats

hello

fick reda på av Kjell&co kundtjänst att de provat med deras externa DVD-läsare och att det fungerade, finns visst stöd för "plug and play" i roxcore :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.